Ik ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nog meer mensen die bewust thuis blijven tenzij er bekend wordt dat de 30% is gehaald? Ik wel iig.
De regering mag er niks mee doen als de opkomst onder de 30% is. Is gewoon wettelijk geregeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het geeft de regering een excuus om het te negeren als het onder de 30% is.
Jij hebt tegen gestemd.Wat wil jij dat er gebeurt als er nee uitkomt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had nog een vraag aan jou gesteld waar ik geen antwoord op heb gekregen. Kan jij als Nederlander die in het buitenland woont nu ook je stem uitbrengen zonder hele extreme handelingen (tientallen of honderden kilometers overbruggen naar de ambassade of zo) te verrichten? Ik weet niet hoe dat precies werkt.
Dat is echt stemmer wegpesten. We mogen dus rustig 10-20 procentpunt extra opkomst rekenen als dit soort pesterijen veel voorkwamen.quote:
Dat is weer het andere uiterste, vind je niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Daarom dat hele stemrecht gewoon afschaffen. Wij laten ons niet voor een karretje spannen! Wij stemmen op online polls en meer niet.
Nou lijkt me dat als algemeen principe best acceptabel, maar waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Strani het volgende:
Even alle gekheid op een stokje: Ik heb eigenlijk best enorm medelijden met de kinderen van Paul van Vliet.
Da's voor een gemeente meteen een mooie gelegenheid om alle aluhoedjes eens te inventariseren.quote:
Welke gemeente zouden dat zijn? Utrecht zat dicht tegen de 30quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nog meer mensen die bewust thuis blijven tenzij er bekend wordt dat de 30% is gehaald? Ik wel iig.
30% is binnen. Hup naar de stembus jullie.quote:
Onzin. Ze mogen doen en laten wat ze willen, inclusief het verdrag niet ratificeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regering mag er niks mee doen als de opkomst onder de 30% is. Is gewoon wettelijk geregeld.
Overdrijven is ook een vak., Er zijn maar heel weinig van dergelijke rijen geweest, dus veel meer dan een procenr zal het niet uitmaken.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is echt stemmer wegpesten. We mogen dus rustig 10-20 procentpunt extra opkomst rekenen als dit soort pesterijen veel voorkwamen.
Volgens politicoloog Krouwel wordt de drempel van 30% zeker gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens Maurice lijkt het erop dat niet gehaald gaat worden.
De regering mag er niks mee doen als de opkomst 105% is zelfs. De regering mag er zelfs niks mee doen als ze de avond een potje Counterstrike verloren hebben, of als Rutte jeuk aan zijn balzak had. Je punt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regering mag er niks mee doen als de opkomst onder de 30% is. Is gewoon wettelijk geregeld.
Omdat hij z'n kinderen wel wat nalaat, maar ook UNICEF in z'n testament zet. En dat heeft hij ons het afgelopen uur meerdere malen laten weten. Zielig toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Nou lijkt me dat als algemeen principe best acceptabel, maar w.aarom?
Nee, Nederland is een perfect gidsland. Een mooi aangeharkt hof van Eden waar alles altijd goed geregeld is, zeker politiek gezien. Totaal niet versnipperd of schizofreen. Vooral de vertegenwoordigende democratie werkt goed. Prachtig dat ook mensen als Tunahan Kuzu, Selcuk Öztürk, Wassila Hachchi en de halve PVV-fractie in het parlement zitten. Ook flessentrekkers verdienen het immers om vertegenwoordigd te worden. Die stemmen vast zonder last of ruggespraak en partijloyaliteit speelt vast geen enkele rol. Het valt kortom te hopen dat die nieuwlichterij met referenda snel ophoudt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef invalidusername het volgende:
[..]
En 29.9% en ergens tussen de 30-40 maakt een verschil van dag en nacht qua legitimatie?
Sorry, nog doe ik een negentje.
Opnieuw, is dat niet een even triest resultaat, wat schreeuwt dat er iets fallikant misgaat in de democratische vertegenwoordiging?
Waarbij aangetekend dat zonder drempel de kiezers voor dit referendum ws. het aantal kiezers voor het EP ver voorbij gestreefd zou zijn.
Wft zegt dat over de democratische vertegenwoordig in Europa (die overigens 85% van het verdrag met de Oekries al onmontkeerbaar goedgekeurd hebben).
Even los van eenieders politieke voorkeur, gaat hier wat serieus mis, of niet?
TTIPquote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, vind je niet?
Gewoon de reguliere verkiezingen en als het aan mij ligt alleen referenda als het echt over zeer belangrijke zaken gaat. Bijvoorbeeld over de Euro had er best een referendum mogen komen.
twitter:devriesjoost twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:32:23Tussenstand Den Haag: opkomst 27,2 procent #live #referendum nog half uur te gaan https://t.co/edyNNRJdp2 reageer retweet
Die gast is niet serieus te nemen aangezien hij een opkomst van ongeveer 50% voorspelde.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Volgens politicoloog Krouwel wordt de drempel van 30% zeker gehaald.
105% kan helemaal niet. Wat een domme post.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef invalidusername het volgende:
[..]
De regering mag er niks mee doen als de opkomst 105% is zelfs. De regering mag er zelfs niks mee doen als ze de avond een potje Counterstrike verloren hebben, of als Rutte jeuk aan zijn balzak had. Je punt?
Ja eigenlijk wel mee eens.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, vind je niet?
Gewoon de reguliere verkiezingen en als het aan mij ligt alleen referenda als het echt over zeer belangrijke zaken gaat. Bijvoorbeeld over de Euro had er best een referendum mogen komen.
Voor zover ik weet hoeven ze er niets mee te doen,. Dat betekent niet dat het niet mag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Onzin. Ze mogen doen en laten wat ze willen, inclusief het verdrag niet ratificeren.
Dat verwacht ik ook wel. 30% is wel erg laag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ja, als...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In zekere zin wel, want als de opkomst lager is dan 30% is, krijgt degene die tegen een referendum is, wel zijn zin, namelijk dat er geen rekening met het referendum wordt gehouden.
Als hij dat zegt, begin ik te denken de de 30% gehaald wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens Maurice lijkt het erop dat niet gehaald gaat worden.
Riep Krouwel niet dat we vanmiddag om 15:00 uur al dik de 30% zouden hebben?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Kom op nouquote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Kom op mensen TEGEN stemmen. Jullie hebben nog een half uur!!!
De PvdA vergelijkt het houden van referenda met Hitler praktijken. Lijkt mij een mooie reden om juist te gaan stemmen!!!
Klopt. Het enige verschil is dat ze het bij 30% moeten heroverwegen. En anders zullen we gewoon naar het opkomstpercentage verwijzen en verder met de orde van de dag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hoeven ze er niets mee te doen,. Dat betekent niet dat het niet mag.
Bron?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
30% is binnen. Hup naar de stembus jullie.
Krijg je betaald ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
De PvdA vergelijkt het houden van referenda met Hitler praktijken. Lijkt mij een mooie reden om juist te gaan stemmen!!!
Alsof men juist gaat stemmen door jou bericht .quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Helaas pindakaas, daar gaat men dan nog achterkomen, TTIP is economisch en daar heeft NL niks over te zeggen, alleen de EU technocraten.quote:
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:34:42Diverse grotere gemeenten blijven fors acht EP2014 -7%. Maar eindspurt en kleinere plaatsen zou nog net kunnen zorgen voor 30%+. reageer retweet
Dit is een overreactie mag ik hopen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Ik verwacht wel dat SP en PVv sowieso een debat aan zullen vragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt. Het enige verschil is dat ze het bij 30% moeten heroverwegen. En anders zullen we gewoon naar het opkomstpercentage verwijzen en verder met de orde van de dag.
Het kan nog alle kanten op dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef Infection het volgende:
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:34:42Diverse grotere gemeenten blijven fors acht EP2014 -7%. Maar eindspurt en kleinere plaatsen zou nog net kunnen zorgen voor 30%+. reageer retweet
En daar kom je nu mee aan?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat willen de nee-stemmers eigenlijk dat er gebeurt als het referendum geldig is en er nee uitkomt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |