Niet 't Haagje mag ik hopen?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geboren en getogen![]()
Nu Utrechter trouwens, bevalt me toch beter.
.. want in Amsterdam en Utrecht zitten meer ja-stemmers ofzo?twitter:hansspekman twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:44:17De opkomst in DenHaag en Rotterdam is hoger dan in Amsterdam en Utrecht. Mijn prognose is dan ook dat tegen gaat winnen. Ga stemmen. Voor reageer retweet
Meestal wel, ja. Meer pro-Europa in ieder geval.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
.. want in Amsterdam en Utrecht zitten meer ja-stemmers ofzo?twitter:hansspekman twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:44:17De opkomst in DenHaag en Rotterdam is hoger dan in Amsterdam en Utrecht. Mijn prognose is dan ook dat tegen gaat winnen. Ga stemmen. Voor reageer retweet
Niet in mijn medemens, wel in de organisatie. Waarom de schijn wekken als je het ook goed kunt doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vakje is zo te zien groter dan bij reguliere verkiezingen die die oudjes al tientallen keren hebben meegemaakt. Je hebt wel erg weinig vertrouwen in je medemens.
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef invalidusername het volgende:
Ik wil trouwens wel even het misverstand rechtzetten dat in Helmond mensen niet werken.
Ze werken wel, maar het komt niet voor in de statistieken.
Niet verwarren graag.
Hoop Pechtoldjugend en PVDA'ersquote:Op woensdag 6 april 2016 17:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef invalidusername het volgende:
Ik wil trouwens wel even het misverstand rechtzetten dat in Helmond mensen niet werken.
Ze werken wel, maar het komt niet voor in de statistieken.
Niet verwarren graag.
In Amsterdam en Utrecht zijn men meer pro Europa mede omdat daar de Pvda groter is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
En GL en D66quote:Op woensdag 6 april 2016 17:03 schreef Lazvic het volgende:
[..]
In Amsterdam en Utrecht zijn men meer pro Europa mede omdat daar de Pvda groter is.
Ach of het wel wat uit maakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:04 schreef Seam het volgende:
Zojuist gestemdTegen uiteraard, ik hoop dat de 30% gehaald wordt
Ditoquote:Op woensdag 6 april 2016 17:04 schreef Seam het volgende:
Zojuist gestemdTegen uiteraard, ik hoop dat de 30% gehaald wordt
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendumquote:Geen spoor van 'Nee'-prominent Thierry
Waar Jan Roos van de GeenPeil-campagne al in de ochtend zijn stem uitbracht, is een van de andere prominente pleitbezorgers van 'Nee' nog nergens te bekennen. De jurist had volgens ANP aangekondigd om tegen 12.00 uur te gaan stemmen in de Haarlemmerstraat in Amsterdam, maar vooralsnog is hij niet komen opdagen.
Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:03 schreef Lazvic het volgende:
[..]
In Amsterdam en Utrecht zijn men meer pro Europa mede omdat daar de Pvda groter is.
Wedden dat mensen dan hadden geklaagd dat niet in één oogopslag duidelijk was welk bolletje bij welk woord hoorde, omdat ze dan niet visueel verbonden zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet in mijn medemens, wel in de organisatie. Waarom de schijn wekken als je het ook goed kunt doen.
Dat lijntje om voor of tegen slaat gewoon helemaal nergens op. Het is een kleine moeite om dat weg te halen om verwarring te voorkomen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:05 schreef Copycat het volgende:
Waar is Thierry?
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
twitter:LavieJanRoos twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:03:33Zojuist vernomen dat @thierrybaudet nog leeft. reageer retweet
Dat zou ik echt jammer vinden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
30% wordt niet gehaald, Krouwel en de Hond hinten hier al naar, maar durven het niet letterlijk te zeggen.
Had alleen de brief vooraf even open moeten maken, stond bij de kerk in plaats van bij het verzorgingstehuisquote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
30% wordt niet gehaald, Krouwel en de Hond hinten hier al naar, maar durven het niet letterlijk te zeggen.
Het is simpelweg niet ondubbelzinnig, hoe ver gezocht dan ook je kan het punt maken en het is dan idd valide om dat aan te merken als obstructie van de democratische rechtsgang.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet in mijn medemens, wel in de organisatie. Waarom de schijn wekken als je het ook goed kunt doen.
Dat lijntje om voor of tegen slaat gewoon helemaal nergens op. Het is een kleine moeite om dat weg te halen om verwarring te voorkomen.
Dit niet willen doen is in mijn ogen obstructie. Ben benieuwd wat de OVSE hier van had gezegd als de regering ze niet als steunzender had gestrikt en ze af hebben gezegd.
I know maar als iedere gemeente minimaal 30% heeft zit je goed, vlieland en schiermonnikoog hebben hun deel dus gelevert de rest is extraquote:
Al die arme journalisten die al 5 uur staan te wachten op die gladjanus.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:05 schreef Copycat het volgende:
Waar is Thierry?
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
Ja dan had ook daar wat aan gedaan moeten worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wedden dat mensen dan hadden geklaagd dat niet in één oogopslag duidelijk was welk bolletje bij welk woord hoorde, omdat ze dan niet visueel verbonden zijn?
twitter:ADnl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:07:24Experts wagen zich voorzichtig aan de voorspelling dat de 30%-grens bij het referendum gehaald zal worden https://t.co/uhzihN8kic reageer retweet
En dus tientallen miljoenen echt weggegooid. Afgelopen dagen genoeg mensen gesproken die vind dat het geld anders besteed had moeten worden maar dan niet gaan stemmen. Ik vind dat dubbel.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou het een heerlijke anti-climax vinden, al dat gedoe om niets
O krijg ik geen geld omdat ik 'tegen' heb gestemd?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef D.D.W. het volgende:
Wat is de Nederlandse bevolking toch treurig onverschillig![]()
Men hoeft duidelijk dit soort initiatieven niet meer te nemen, tenzij het direct wat geld voor Jan met de pet oplevert, dan wilt hij wel voor de buis vandaan.
Expertsquote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef Infection het volgende:
twitter:ADnl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:07:24Experts wagen zich voorzichtig aan de voorspelling dat de 30%-grens bij het referendum gehaald zal worden https://t.co/uhzihN8kic reageer retweet
Die mensen zijn dom, Patrick.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dus tientallen miljoenen echt weggegooid. Afgelopen dagen genoeg mensen gesproken die vind dat het geld anders besteed had moeten worden maar dan niet gaan stemmen. Ik vind dat dubbel.
Jij snapt het.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:07 schreef Merode32 het volgende:
[..]
I know maar als iedere gemeente minimaal 30% heeft zit je goed, vlieland en schiermonnikoog hebben hun deel dus gelevert de rest is extra
Zolang ze nog de eredivisiesamenvattingen kunnen zien en elk jaar 2 weken aan de Spaanse costa kunnen liggen vindt Jan Modaal het wel prima vrees ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef D.D.W. het volgende:
Men hoeft duidelijk dit soort initiatieven niet meer te nemen, tenzij het direct wat geld voor Jan met de pet oplevert, dan wilt hij wel voor de buis vandaan.
Nee hoor, het is een bewuste keuze om je van deze kermis afzijdig te houden. Niet stemmen is de derde weg, en natuurlijk de enig juiste.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef D.D.W. het volgende:
Het is dan ook niet echt een heel belangrijk verdrag. Denk dat het echt gigantisch veel mensen geen zak interesseert.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef D.D.W. het volgende:
Geen geld. Je hebt nu wel het predicaat 'Poetin lover' verdient. Werk je even je signatuur bij?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
O krijg ik geen geld omdat ik 'tegen' heb gestemd?
kutzooi
Natuurlijk hoop ik dan ook dat de politiek inziet dat zo'n raadgevend referendum (op deze manier) niet werkt. Dan hoeven we in de toekomst ook niet vaker die tientallen miljoenen uit te geven aan dit soort onzin.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dus tientallen miljoenen echt weggegooid. Afgelopen dagen genoeg mensen gesproken die vind dat het geld anders besteed had moeten worden maar dan niet gaan stemmen. Ik vind dat dubbel.
Dat is altijd de intentie van geenstijl geweest, het gaat niet om oekranie of europa, geenstijl wil op meesterlijke wijze het kabinet en de bevolking fucken en 30 miljoen door het riool spoelen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:07 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom niet twee stembiljetten nemen waar je niets mee hoeft te doen. Een met voor en een met tegen, een van beide moet je voor de ogen van leiding door de shredder halen nadat je het overduidelijke watermerk hebt laten zien.
En dan achteraf wel gaan zeiken en zeuren zeker?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een bewuste keuze om je van deze kermis afzijdig te houden. Niet stemmen is de derde weg, en natuurlijk de enig juiste.
Pechtold heeft gisteravond vast wat Polonium gesponserd door Soros in Thierry's glas laten vallen waardoor hij nu al zes uur lang aan de democratische spetterpoep zit op zijn porseleinen troon.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:07 schreef YazooW het volgende:
[..]
Al die arme journalisten die al 5 uur staan te wachten op die gladjanus.
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Pechtold heeft gisteravond vast wat Polonium gesponserd door Soros in Thierry's glas laten vallen waardoor hij nu al zes uur lang aan de democratische spetterpoep zit op zijn porseleinen troon.
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:10 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Geen geld. Je hebt nu wel het predicaat 'Poetin lover' verdient. Werk je even je signatuur bij?
Oh ze zeggen zelf wat anders, maar blijkbaar weet jij het beter. Nu weet ik hoe het echt zit en het verandert mijn leven.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:10 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is altijd de intentie van geenstijl geweest, het gaat niet om oekranie of europa, geenstijl wil op meesterlijke wijze het kabinet en de bevolking fucken en 30 miljoen door het riool spoelen.
Waarover?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:11 schreef RingBewoner het volgende:
En dan achteraf wel gaan zeiken en zeuren zeker?
Ik stel voor de wet te wijzigen zodat bij de volgende Europese Verkiezingen bij een opkomst < 30% Nederland automatisch uit laten uittreden . Deal?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een bewuste keuze om je van deze kermis afzijdig te houden. Niet stemmen is de derde weg, en natuurlijk de enig juiste.
En dat is jammer. Het is namelijk een prachtig mooi middel. Als er volgende week een referendum komt om bijvoorbeeld BTW of BPM te verlagen dan komt iedereen wel in actie.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Natuurlijk hoop ik dan ook dat de politiek inziet dat zo'n raadgevend referendum (op deze manier) niet werkt. Dan hoeven we in de toekomst ook niet vaker die tientallen miljoenen uit te geven aan dit soort onzin.
Dit is wel wat kort door de bocht he.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:10 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is altijd de intentie van geenstijl geweest, het gaat niet om oekranie of europa, geenstijl wil op meesterlijke wijze het kabinet en de bevolking fucken en 30 miljoen door het riool spoelen.
Zoiets, maar dan wel anoniem.quote:
Nee, dan hobbelen we natuurlijk netjes mee met de andere lidstaten. Deal?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:12 schreef invalidusername het volgende:
Ik stel voor de wet te wijzigen zodat bij de volgende Europese Verkiezingen bij een opkomst < 30% Nederland automatisch uit laten uittreden . Deal?
Kijk eens naar geenstijl, naar powned en hun mediastunts, het ging nooit om de inhoud maar altijd om te fucken en uit te dagen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh ze zeggen zelf wat anders, maar blijkbaar weet jij het beter. Nu weet ik hoe het echt zit en het verandert mijn leven.
Dat wordt een paraplu meenemen voor de strategische thuisblijvers en toch de deur uitquote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef Infection het volgende:
Politiek in het algeheel. Jij misschien dan niet maar genoeg mensen die ik ken die nooit stemmen maar het ook niet eens zijn met de huidige regering. Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:
Wilders en sp.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef NoNickOne het volgende:
Wie kan zich de grote winnaar noemen na vandaag?
Als jij hebt gestemd vandaag kan jij jezelf een winnaar noemen "NoNickOne"quote:Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef NoNickOne het volgende:
Kunnen we als compromis eens proberen niet zo netjes willoos mee te hobbelen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, dan hobbelen we natuurlijk netjes mee met de andere lidstaten. Deal?
http://geenpeil.nl/missie/quote:Op woensdag 6 april 2016 17:13 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Kijk eens naar geenstijl, naar powned en hun mediastunts, het ging nooit om de inhoud maar altijd om te fucken en uit te dagen.
Of is powned opgericht om hilversum wakker te schudden?
Schiermmonnikoog en Vlieland hebben samen exact 2000 inwoners. Dat gaat voor de totale opkomst echt niet uitmaken.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:07 schreef Merode32 het volgende:
[..]
I know maar als iedere gemeente minimaal 30% heeft zit je goed, vlieland en schiermonnikoog hebben hun deel dus gelevert de rest is extra
Nogmaals inhaken op de discussie in het vorige topic: kabinet kan de uitslag niet negeren zonder meerderheid eerste kamer!!?
Iedereen natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef NoNickOne het volgende:
Verblijf in het buitenland en heb geen stemkaart ontvangen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Als jij hebt gestemd vandaag kan jij jezelf een winnaar noemen "NoNickOne"
No shit.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dat is jammer. Het is namelijk een prachtig mooi middel. Als er volgende week een referendum komt om bijvoorbeeld BTW of BPM te verlagen dan komt iedereen wel in actie.
Powned is opgericht toen de mensen achter geenstijl doorkregen wat de omroepbazen verdienden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:13 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Kijk eens naar geenstijl, naar powned en hun mediastunts, het ging nooit om de inhoud maar altijd om te fucken en uit te dagen.
Of is powned opgericht om hilversum wakker te schudden?
Pechtold.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef NoNickOne het volgende:
Dat zeg ik toch, inprincipe zou je het stembureau dicht kunnen gooien.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef -0- het volgende:
[..]
Schiermmonnikoog en Vlieland hebben samen exact 2000 inwoners. Dat gaat voor de totale opkomst echt niet uitmaken.
De toeristen die er stemmen hebben ook geen invloed want die blijven ergens anders weg.
Dan ben je sowieso een winnaar. Over een maand ben ik hier ook pleite.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Verblijf in het buitenland en heb geen stemkaart ontvangen.
Dat snap ik ook welquote:
Ik denk dat het derhalve wel tof zou zijn als de 30% gehaald wordt. Dan kunnen 'we' zien wat er vervolgens gebeurt met de raad die wij geven. Als we nu de 30% niet halen zullen we dat niet weten.quote:Naar mijn mening zou een referendum over euthanasie, legalisering van wiet, het houden van raadgevende referenda () wel kunnen werken. Dat soort besluiten staan op zichzelf, zijn goed te begrijpen en zijn moeilijk te kapen door anti regering/EU sentiment. Referenda over zulke verdragen zijn geen van die drie.
Oekraïne(30% zal niet gehaald worden), die corrupte bestuurders gaan lekker veel geld gratis krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef NoNickOne het volgende:
Precies niet op de inhoud dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef malleable het volgende:
[..]
Powned is opgericht toen de mensen achter geenstijl doorkregen wat de omroepbazen verdienden.
Hey, het zou bij mij werken...quote:Op woensdag 6 april 2016 17:16 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Oekraïne(30% zal niet gehaald worden), die corrupte bestuurders gaan lekker veel geld gratis krijgen.
Hoe bestrijd je corrupte leiders? Door ze geld te geven denkt Europa.
Ik zie het als een uitgelezen kans om een signaal af te geven aan de politiek en EU dat het eens afgelopen moet zijn met die expansiedrift van de EU. In dat opzicht dus wel belangrijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:10 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Het is dan ook niet echt een heel belangrijk verdrag. Denk dat het echt gigantisch veel mensen geen zak interesseert.
Algemeen sowiesoquote:Op woensdag 6 april 2016 17:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nog specifiek naar iets of meer algemeen?
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:19 schreef agter het volgende:
[..]
Al stem ik bewust niet, ik ben wel betrokken.
50% moet te doen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:20 schreef agter het volgende:
Zijn er nog mensen die in 40% opkomst geloven, zoals sommigen vanochtend?
Opkomst en uitslag vind ik inderdaad ook spannend. Het is nog altijd nek-aan-nek wat betreft voor en tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Algemeen sowieso, meer specifiek naar opkomst en uitslag.
Als je zo "betrokken" bent waarom ga je dan niet heen en stem je blanco?quote:
Dan had jij jezelf moeten inschrijven in Den Haag om te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Verblijf in het buitenland en heb geen stemkaart ontvangen.
Nederland laat nu vooral zien dat je de bevolking moet betrekken bij besluitvorming. Hopelijk leren de politici hier iets van.quote:
Omdat ik daar m'n redenen voor heb. Die heb ik al meermaals uitgelegd in dit topic.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je zo "betrokken" bent waarom ga je dan niet heen en stem je blanco?
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef malleable het volgende:
Nederland laat nu vooral zien dat je de bevolking moet betrekken bij besluitvorming. Hopelijk leren de politici hier iets van.
En ik vind dat dus niet samengaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik daar m'n redenen voor heb. Die heb ik al meermaals uitgelegd in dit topic.
Ik denk tussen de 34 en 36%. Dus nee geen 40%, maar wel ruim boven de 30%quote:Op woensdag 6 april 2016 17:20 schreef agter het volgende:
Zijn er nog mensen die in 40% opkomst geloven, zoals sommigen vanochtend?
12 aprilquote:Op woensdag 6 april 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:
Hoe laat word de eerste uitslag verwacht? Ik zie dat npo1 maar uitzend tot 21:25 maar de stemhokjes sluiten pas om 21:00 uur
Als straks maar 30% of minder komt opdagen dan zal de terechte conclusie zijn dat het 70%geen ruk intresseert, dus hoezo leren?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef malleable het volgende:
[..]
Nederland laat nu vooral zien dat je de bevolking moet betrekken bij besluitvorming. Hopelijk leren de politici hier iets van.
Prima hoor. Als jij dat vindt.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En ik vind dat dus niet samengaan.
Bedankt, man! Waar zouden we zijn zonder jouw uitleg over hoe het er daarbinnen aan toe gaat?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Ik heb tegen gestemd, vind het nogal dom. Het kost maar zo'n 2 minuten binnen, ik liep naar binnen, gaf mijn stempas en paspoort. Kreeg een stemformulier mee, kruiste een leeg vakje aan en schoof de formulier in de stembus, klaar.
Jij bent zon strategische thuisblijvert?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik daar m'n redenen voor heb. Die heb ik al meermaals uitgelegd in dit topic.
Wat had je er dan verwacht?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Ik heb tegen gestemd, vind het nogal dom. Het kost maar zo'n 2 minuten binnen, ik liep naar binnen, gaf mijn stempas en paspoort. Kreeg een stemformulier mee, kruiste een leeg vakje aan en schoof de formulier in de stembus, klaar.
Thanks.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
QFTquote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
No shit.
Naar mijn mening zou een referendum over euthanasie, legalisering van wiet, het houden van raadgevende referenda () wel kunnen werken. Dat soort besluiten staan op zichzelf, zijn goed te begrijpen en zijn moeilijk te kapen door anti regering/EU sentiment. Referenda over zulke verdragen zijn geen van die drie.
kruiste nog welquote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Niks, daarom is het zo do. Mensen doen net alsof je een uur in de rij moet staan om te mogen stemmen. Je kan het makkelijk doen voor of nadat je boodschappen doet, naar of van school/werk komt. Als mensen zo weinig waarde hechten en democratie, schaf het dan gewoon af.quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendumquote:Op woensdag 6 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat er om spannen de opkomst, begrijp ik?
JEEUJJJJquote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Vandaag tegen gestemd met 5 andere personen:)
Oekraine is er nog niet klaarvoor!!
Dom volk ook niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
En een bolletje is geen vakje?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 16:44:30In Amstelveen ook issues met instructies in de stembureaus. #GeenPeil https://t.co/w2uE5KVOC9 reageer retweet
Is niet de eerste:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Ik denk het wel. Vanmorgen al (tegen) gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat er om spannen de opkomst, begrijp ik?
Oekraïne is niet klaar voor wat?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij bent zon strategische thuisblijvert?
twitter:Pritt twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:25:57Het weder in 020 klaart op. U kunt nu ook droog stemmen. GA DAN. reageer retweet
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het een onzinnig referendum. Opgestart om enkel anti EU sentiment te kweken.
Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Ik ga daar mijn stem niet aan lenen.
Het associatieverdrag kun je nog redelijk objectief uitleggen.quote:
Dus omdat jij het niet eens bent met de initiatiefnemers ga je niet stemmen...... Als jij denkt dat het is om anti-EU-sentiment te kweken dan stem je toch voor? Puur om een tegengeluid te laten horen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het een onzinnig referendum. Opgestart om enkel anti EU sentiment te kweken.
Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Ik kwam laatst een zwerver tegen die vroeg of hij voor een paar euro mijn tuin mocht opruimen. Die heb ik gauw weggestuurd daar was hij nog niet klaar voor. Die paar euro gaat hij vast aan drank uitgeven. Laat hem eerst maar eens een hoveniersbedrijf beginnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Uitstekend verhaalquote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef gerard96 het volgende:
Hoe bedoel je?
Ik ben voor poetin ofzo hoor,
alleen vind dat propoganda van pvda vvd irritant als 19 jarige.
Dreigen dat tegenstemmers voor poetin zijn. En vandaag nog pvda dat hitler voor referendums was.
Terwijl er wel vaker hier referendums zijn geweest jaren geleden.
Kabinet is op zijn einde! Weg met rutte2
Precies mijn mening. Ik hoop dat Nederland redelijk genoeg zal zijn om de eigen gelimiteerde kennis van zaken te accepteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben tussen de middag gegaan, was al een opkomst van 25%.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Vanmorgen al (tegen) gestemd.
Waarom blijft het Ja-kamp dan thuis, als zij gemakkelijk de overwinning kunnen halen? Nu lopen ze het risico dat ze straks met een opkomst van 30,2% verliezen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Kissinger89 het volgende:
Met al die strategische thuisblijvers, waaronder zeer waarschijnlijk dan ikzelf, had het voor-kamp natuurlijk eigenlijk een grote overwinning gehaald want ondanks dat de frustratie jegens de EU terecht is de frustratie jegens Poetin is nog vele malen groter in Nederland zo.
Ik stem bewust niet, deze keer. Nog een veel duidelijker signaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent.
Op zich niet geheel met je oneens maar zonder hoe de politieke elite omging met het resultaat van het Grondwet-Referendum tien jaar geleden dan was dit Referendum er ook nooit geweest. Met redelijke hoge opkomstcijfers werd de Grondwet afgewezen, en uiteindelijk kwam deze er alsnog weliswaar in andere vorm, dat is gewoon een heel dikke vinger naar je eigen bevolking en het democratisch proces dus ook al vind ik dit Referendum best verkeerd het is de schuld van de EU en onze eigen politieke elite dat het zover heeft kunnen komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
twitter:breda twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:13:19Laatste tussentijdse opkomst voor Breda, 17:00 uur: 18% #referendum #Oekraïne reageer retweet
Nee, want dan tel je mee voor het opkomstpercentage.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ik stem bewust niet, deze keer. Nog een veel duidelijker signaal.
Ik doe niet mee aan deze poppenkast.
Boven of onder de 30% interesseert mij eigenlijk ook niet.
Ik vind het een grote farce. Ik leen daar mijn stem niet aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet eens bent met de initiatiefnemers ga je niet stemmen...... Als jij denkt dat het is om anti-EU-sentiment te kweken dan stem je toch voor? Puur om een tegengeluid te laten horen?
Tja als je onder nazi's had geleefd, had je tegen Hitler kunnen stemmen hè. (begrijp ik van een PvdA bobo althans).quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ik stem bewust niet, deze keer. Nog een veel duidelijker signaal.
Ik doe niet mee aan deze poppenkast.
Boven of onder de 30% interesseert mij eigenlijk ook niet.
KLB topic openenquote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, want dan tel je mee voor het opkomstpercentage.
Dan is dat aan de politiek om dat te duiden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?
Dat is jouw uitleg, zij heeft een andere. Je kunt ook zeggen dat blanco stemmen 'ik weet er te weinig van om te kiezen' en thuisblijven 'ik wijs dit complete proces af'.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.
Even afwachten maar. Ik heb zoiets van ik heb gedaan wat ik kon. Meer kan ik niet. 😊quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben tussen de middag gegaan, was al een opkomst van 25%.
Maar zie op twitter verschillende berichten staan. Van 29,9 t/m 31,5%.
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is dat aan de politiek om dat te duiden.
Verwacht je daar veel van?
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Klopt idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Even afwachten maar. Ik heb zoiets van ik heb gedaan wat ik kon. Meer kan ik niet. 😊
Dan heb je zijn verhaal slecht gelezen..........quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja als je onder nazi's had geleefd, had je tegen Hitler kunnen stemmen hè. (begrijp ik van een PvdA bobo althans).
Nee, blanco is in dit geval juist om aan te geven dat je het wel eens bent met het referendum maar geen keuze hebt kunnen maken tussen voor en tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.
Tegen het (dit) referendum zelf zijn wordt blijkbaar niet echt geaccepteerd als valide standpunt, maar dat is het natuurlijk wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.
Als je tegen het referendum bent kun je toch gewoon 'voor' stemmen? Dat is namelijk het stemadvies van Rutte.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.
Lees jij altijd alle verliezingsprogramma van A tot Z?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Als je een serieus wetenschappelijk onderzoek doet en je komt met dit formulier en instructies aan dan ben ik er van overtuigd dat je behoorlijk wat gezeik krijgt van mede wetenschappers die het onduidelijk vinden en niet bruikbaar voor het onderzoek.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En een bolletje is geen vakje?
Ik vraag me ook terdege af in hoeverre er rekening gehouden gaat (en kan) worden met de uitkomst van dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gezien "de formulier" is het niet ondenkbaar dat het rechthoekje is ingekleurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?
Ja, in hun gedachtegang wel idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan heb je zijn verhaal slecht gelezen..........
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is jouw uitleg, zij heeft een andere. Je kunt ook zeggen dat blanco stemmen 'ik weet er te weinig van om te kiezen' en thuisblijven 'ik wijs dit complete proces af'.
Kwestie van interpretatie.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, blanco is in dit geval juist om aan te geven dat je het wel eens bent met het referendum maar geen keuze hebt kunnen maken tussen voor en tegen.
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERSquote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.
Omdat ze hopen dat het opkomstcijfer niet wordt gehaald, zij vinden het hele Referendum gewoon een farce, overigens zijn velen niet voor omdat ze het een Goed verdrag vinden maar omdat ze tegen Poetin en de Russische politiek van vandaag de dag zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarom blijft het Ja-kamp dan thuis, als zij gemakkelijk de overwinning kunnen halen? Nu lopen ze het risico dat ze straks met een opkomst van 30,2% verliezen.
Je zou kunnen stellen dat het anti EU sentiment in de eerste instantie al aanwezig was en dat daardoor men iets sceptischer geworden is door de beslissingen die onze overlords maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Wat dat betreft weinig verschil met de reguliere verkiezingen.quote:Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Waaronder die kamer met 150 mensen die allemaal al door ons, de burgers, zijn gekozen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERS
Dat staat al vast?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Waarom dan? 30% wordt niet gehaald hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
En Verhofstadt had al kwaad de hoorn op de haak gegooid bij 1Vandaag oid?
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.
De laatste keer: het is toch RAADGEVENDquote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Yup, hij is niet zo gediend van enige kritiek of oppositie. Een EU kwaaltje gok ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
En Verhofstadt had al kwaad de hoorn op de haak gegooid bij 1Vandaag oid?
Euh... nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja. Dat is namelijk de consequentie van een opkomst van >30% en een nee.
Geen idee, heb het daarnet voorbij zien komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom dan? 30% wordt niet gehaald hoor.
Iig hebben PvdA, GL en D66 gezegd de uitkomst te zullen respecteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?
Hoeveel zullen van stem veranderen door een 30% opkomst?
Ze zullen tot inzicht komen dat ze niet het woord van de burger verkondigen, ze zullen wel moeten draaien of instemmen met volksverlakkerij.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?
Dat pvda vvd voorstemmen geloof ik wel, de eerste kamer is aan zet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Waaronder die kamer met 150 mensen die allemaal al door ons, de burgers, zijn gekozen.
Ja, okee, alleen daarom al hoop je dat de opkomst ruim boven de 30 zit.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, hij is niet zo gediend van enige kritiek of oppositie. Een EU kwaaltje gok ik.
Absoluutquote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, alleen daarom al hoop je dat de opkomst ruim boven de 30 zit.
Nope.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Geralt het volgende:
Zijn er landelijke exitpolls ergens te volgen?
Ja, maar dan wordt in ieder geval duidelijk wie zij vertegenwoordigen.. het volk (dat er tegen is) of de partijen (die er voor zijn).quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Geralt het volgende:
Zijn er landelijke exitpolls ergens te volgen?
Dat is gebaseerd op getallen van 13.00quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen idee, heb het daarnet voorbij zien komen.
En ik vraag mij dat dus af. Het is namelijk politiek. Als de 30% gehaald wordt en als het een nee is dan denk ik niet dat ze bijvoorbeeld bij de PvDA en VVD direct zeggen "mensen, het was maar raadgevend, wij zoeken even de papierversnipperaar op en tot laters."quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Er stond alleen een bolletje linksboven in de hoek.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De laatste keer: het is toch RAADGEVEND
Dat weten zij en wij allang, dat ze niet altijd het woord van de burger verkondigen. Ook omdat dat soms simpelweg niet kan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ze zullen tot inzicht komen dat ze niet het woord van de burger verkondigen, ze zullen wel moeten draaien of instemmen met volksverlakkerij.
Tadaa.
Tsja, je hebt volk en dom volk, begrijp ik hier. Misschien moeten we in goede politiek traditie de term volksvertegenwoordigers ietwat aanpassen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt in ieder geval duidelijk wie zij vertegenwoordigen.. het volk (dat er tegen is) of de partijen (die er voor zijn).
En dan kunnen we misschien eindelijk die misleidende term 'volksvertegenwoordigers' afschaffen.
Jawel, van rijksoverheid.nlquote:
Bij een nee moet het parlement zich dus opnieuw uitspreken. En aangezien D66. PvdA en GL hebben aangegeven de uitkomst te zullen volgen, is de kans groot dat het parlement dan nee zich.quote:Een meerderheid van de kiezers is tegen. Dan heeft de regering 2 mogelijkheden in de Wet raadgevend referendum:
het parlement voorstellen om de wet waarover is gestemd in te trekken;
het parlement voorstellen om de uitslag van het referendum niet te volgen.
Sorry, correctie: de collectieve mening van de stemmer.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat weten zij en wij allang, dat ze niet altijd het woord van de burger verkondigen. Ook omdat dat soms simpelweg niet kan.
Dat zegt een willekeurige meneer die op internet een videootje heeft gezet. Bepaalt hij wat er gebeuren moet?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.
Wat heeft de regering te zeggen over cijfers die door gemeenten worden verspreid?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar goed aangezien dit de eerste verkiezing is waarbij er geen tussentijdse polls werden gebroadcast door de NOS denk ik ook dat de regering de cijfers bewust zo laag mogelijk houdt.
We zullen het wel zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En ik vraag mij dat dus af. Het is namelijk politiek. Als de 30% gehaald wordt en als het een nee is dan denk ik niet dat ze bijvoorbeeld bij de PvDA en VVD direct zeggen "mensen, het was maar raadgevend, wij zoeken even de papierversnipperaar op en tot laters."
Dat hangt van zijn mening af.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zegt een willekeurige meneer die op internet een videootje heeft gezet. Bepaalt hij wat er gebeuren moet?
Ik haal niet uit die fritsvlog dat de wet tot goedkeuring nogmaals door beide kamers moet bij een overtuigend nee. Wel dat het kabinet nog eens naar het wetsvoorstel kijkt. Wat Rutte zegt, lijkt me leidend.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.
Een quote van rijksoverheid.nlquote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zegt een willekeurige meneer die op internet een videootje heeft gezet. Bepaalt hij wat er gebeuren moet?
PvdA heeft al gezegd dat ze de uitslag overnemen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En ik vraag mij dat dus af. Het is namelijk politiek. Als de 30% gehaald wordt en als het een nee is dan denk ik niet dat ze bijvoorbeeld bij de PvDA en VVD direct zeggen "mensen, het was maar raadgevend, wij zoeken even de papierversnipperaar op en tot laters."
Precies die ja. Als 'de politiek' van een land altijd precies zou doen wat de burgers willen, dan zou het met de meeste landen niet goed aflopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Sorry, correctie: de collectieve mening van de stemmer.
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsk1yq/raadgevend_referendumquote:Wanneer het wetsvoorstel met het referendum wel wordt afgewezen, moet de regering met een wetsvoorstel komen dat het oorspronkelijke wetsvoorstel intrekt of - als de regering de uitslag van het referendum niet wil volgen - dat de inwerkingtreding van het wetsvoorstel regelt. Een dergelijk wetsvoorstel is niet opnieuw referendabel. .
Mijn n=1 ervaring: het is echt heel rustig. Voor het eerst (en ik heb ook al 2 keer Europese verkiezingen gedaan) is het me gelukt om de krant uit te krijgen. In mijn boek ben ik ook lekker opgeschoten. En dan hebben we ook nog kiezers gejat van omliggende districten omdat men het nieuwe schoolgebouw van binnen wilde bekijken.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar goed aangezien dit de eerste verkiezing is waarbij er geen tussentijdse polls werden gebroadcast door de NOS denk ik ook dat de regering de cijfers bewust zo laag mogelijk houdt.
De gemeentes die met tussentijdse cijfers komen zullen dit wellicht vertraagd uitbrengen of een andere leugenachtige manier verzinnen om net te doen alsof we het nooit halen.
Persoonlijk vermoed ik eigenlijk dat de opkomst hoger is dan dat er word verteld. Puur en alleen al omdat er alles aan wordt gedaan om de burger thuis te laten blijven.
We zullen zien straks.
De collectieve mening respecteren?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Sorry, correctie: de collectieve mening van de stemmer.
Net zoveel als ze konden zeggen over de op te hangen instructies voor het referendum of het aantal stembureaus.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat heeft de regering te zeggen over cijfers die door gemeenten worden verspreid?
Daarnaast verspreidt de NOS de cijfers wel, ze koopt alleen geen eigen opkomstpeiling.
Prima, want het lukt toch niet. 15% nu in de steden. En het is al 6 uur bijna.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Ik ga je zo hard uitlachen om 21:00.
Enig idee hoe hoog de opkomst was?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef freako het volgende:
[..]
Mijn n=1 ervaring: het is echt heel rustig. Voor het eerst (en ik heb ook al 2 keer Europese verkiezingen gedaan) is het me gelukt om de krant uit te krijgen. In mijn boek ben ik ook lekker opgeschoten. En dan hebben we ook nog kiezers gejat van omliggende districten omdat men het nieuwe schoolgebouw van binnen wilde bekijken.
Daarbij, voor zover ik weet is het grootste gedeelte van het nee-kamp PVV-stemmer. Als ze het dus naast zich neer liggen speelt het Wilders (met verkiezingen over een jaar) ook weer in de kaart en dat zullen ze denk ik ook niet willen.quote:
Dat is toch al vele decennia een vies socialistisch bolwerk...quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef gerard96 het volgende:
Ik verwacht veel tegenstemmers in provincie Groningen, Also me omdat de laatste verkiezing hier sp bolwerk is geworden.
Ik ben wel van mening dat of je nu voor-tegen stemt , dat oekraine toch al bankroet is. Dus dat je in het niemand kan kwalijk nemen . Het gebeurt nu eenmaal ook als je voor was.
Hij spreekt uitgebreid dat de eerste kamer dan opnieuw zich erover moet buigen, en moet stemmen over de uitslag en niet over de wet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik haal niet uit die fritsvlog dat de wet tot goedkeuring nogmaals door beide kamers moet bij een overtuigend nee. Wel dat het kabinet nog eens naar het wetsvoorstel kijkt. Wat Rutte zegt, lijkt me leidend.
Klopt. En anders schiet de Eerste Kamer het wel af. Of we vragen er een raadgevend referendum over aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsk1yq/raadgevend_referendum
Dus ze kunnen 'de uitslag honoreren' door een wetsvoorstel tot afwijzing in te dienen. Die wordt dan niet aangenomen, want alleen SP en PVV zijn tegen. En als de Tweede Kamer een wetsvoorstel niet aanneemt hoeft de Eerste hier niets over te zeggen toch?
Ja, maar ze volgen het niet op. Klaar. Tot morgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Merode32 het volgende:
[..]
het parlement voorstellen om de uitslag van het referendum niet te volgen.
Het parlement beslist dus.
Inderdaad. Normaal wordt bij een lage opkomst altijd geroepen dat de politiek daar iets mee moet doen. Dan moet men nu wel consequent zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
De collectieve mening respecteren?
De collectieve mening is dat 70% geen mening en dus geen sturing of opdracht heeft gegeven richting de politiek.
Hoe moeten ze dat dan interpreteren?
Dat las ik een paar posts later ookquote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
PvdA heeft al gezegd dat ze de uitslag overnemen.
Ja want die gaan natuurlijk opeens GroenLinks stemmen als Nederland het verdrag niet ratificeert ?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daarbij, voor zover ik weet is het grootste gedeelte van het nee-kamp PVV-stemmer. Als ze het dus naast zich neer liggen speelt het Wilders (met verkiezingen over een jaar) ook weer in de kaart en dat zullen ze denk ik ook niet willen.
Blanco wordt toegeschreven aan de winnaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
De collectieve mening respecteren?
De collectieve mening is dat 70% geen mening en dus geen sturing of opdracht heeft gegeven richting de politiek.
Hoe moeten ze dat dan interpreteren?
Nog drie uur tot ik je met je eigen domheid om de oren kan slaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Prima, want het lukt toch niet. 15% nu in de steden. En het is al 6 uur bijna.
Aamgezien PvdA, D66 en GL al hebben aangegeven de uitkomst te respecteren, is de kans best groot dat het wel opgevolgd wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, maar ze volgen het niet op. Klaar. Tot morgen.
Die stemmen sws wel PVV.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daarbij, voor zover ik weet is het grootste gedeelte van het nee-kamp PVV-stemmer. Als ze het dus naast zich neer liggen speelt het Wilders (met verkiezingen over een jaar) ook weer in de kaart en dat zullen ze denk ik ook niet willen.
Niet exact, want we hebben geen kiezerslijsten meer. Afgaande op eerdere verkiezingen: Ruim onder de 20%, rond 16:30.quote:
Dus jij hebt er ook geen mening over.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
Misschien wel VVD of CDA.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja want die gaan natuurlijk opeens GroenLinks stemmen als Nederland het verdrag niet ratificeert ?
Dus? Alsof er dan nog iets verandert, zowel PvdA als VVD zijn voor, en genoeg bondgenoten in Senaat wat betreft dit punt!quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nog even geduld dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Nog drie uur tot ik je met je eigen domheid om de oren kan slaan.
Veel mensen werken tot 18 uur.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Prima, want het lukt toch niet. 15% nu in de steden. En het is al 6 uur bijna.
Mensen hebben uitgerekend dat we op ongeveer 27% zitten.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Nog drie uur tot ik je met je eigen domheid om de oren kan slaan.
lel, weet je onzekerheid niet te vertalen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Inaithnir het volgende:
Fijn dat alle nee-stemmers even moeten benadrukken dat ze gaan stemmen en dat ze tegenstemmen. Onzekerheid much?
De grote steden hebben doorgaans wel een lager opkomst he, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel we hiermee kunnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef tofastTG het volgende:
Eindhoven 16,8 % om 17.30. Normaliter heeft nu tussen de 59 - 66% gestemd.
Ruik ik daar angstzweet?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
lel, weet je onzekerheid niet te vertalen?
Oh vreemd dat andere kiesbureau medewerkers via Geenstijl konden doorgeven dat de 30% al gehaald was. Of is dat een lokale maatregel?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef freako het volgende:
[..]
Niet exact, want we hebben geen kiezerslijsten meer. Afgaande op eerdere verkiezingen: Ruim onder de 20%, rond 16:30.
Die krijgt alleen nummer 450quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Happel het volgende:
Ik was de 600ste stemmer bij mijn stembureau. Kreeg niet eens bloemen
Ontzettend, ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Inaithnir het volgende:
Fijn dat alle nee-stemmers even moeten benadrukken dat ze gaan stemmen en dat ze tegenstemmen. Onzekerheid much?
Het zijn natuurlijk beloftes van politiciquote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aamgezien PvdA, D66 en GL al hebben aangegeven de uitkomst te respecteren, is de kans best groot dat het wel opgevolgd wordt.
NIet in de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Dus? Alsof er dan nog iets verandert, zowel PvdA als VVD zijn voor, en genoeg bondgenoten in Senaat wat betreft dit punt!
Nu op 27%?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Mensen hebben uitgerekend dat we op ongeveer 27% zitten.
Ik wilde onzekerheid niet vertalen? Maar bedankt dat je even leuk probeert te doenquote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
lel, weet je onzekerheid niet te vertalen?
Valt wel mee, normaliter heeft dan al 66% gestemd.quote:
Nee, juist niet. Ik acht de kans dat het kamp PVV groeit in een dergelijk scenario juist groot.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef agter het volgende:
[..]
Die stemmen sws wel PVV.
Ongeacht het gevolg van dit referendum. Of denk je dat de PVV stemmer hierdoor opeens PvdA gaat stemmen?
Lokaal vlieland en schiermonnikoog hebben al dertig jaquote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Oh vreemd dat andere kiesbureau medewerkers via Geenstijl konden doorgeven dat de 30% al gehaald was. Of is dat een lokale maatregel?
Is misschien een idee om de opkomst te vergroten, cadeautjes aan stemmers uitdelen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Happel het volgende:
Ik was de 600ste stemmer bij mijn stembureau. Kreeg niet eens bloemen
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef malleable het volgende:
[..]
Is misschien een idee om de opkomst te vergroten, cadeautjes aan stemmers uitdelen.
Ook mooie gelegenheid voor bedrijven om zicht te profileren als maatschappelijk verantwoord. Elke 100e stemmer krijgt een v&d cadeaubon.
Doe je alu hoedje af niggerquote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
De gemeentes die met tussentijdse cijfers komen zullen dit wellicht vertraagd uitbrengen of een andere leugenachtige manier verzinnen om net te doen alsof we het nooit halen.
Persoonlijk vermoed ik eigenlijk dat de opkomst hoger is dan dat er word verteld. Puur en alleen al omdat er alles aan wordt gedaan om de burger thuis te laten blijven.
We zullen zien straks.
Ik kan me geen enkele manier voorstellen hoe jouw conclusie gebaseerd is op mijn post.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Tsja, je hebt volk en dom volk, begrijp ik hier. Misschien moeten we in goede politiek traditie de term volksvertegenwoordigers ietwat aanpassen.
Ja leuk, maar dat soort dingen mogen dus niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef malleable het volgende:
[..]
Is misschien een idee om de opkomst te vergroten, cadeautjes aan stemmers uitdelen.
Ook mooie gelegenheid voor bedrijven om zicht te profileren als maatschappelijk verantwoord. Elke 100e stemmer krijgt een v&d cadeaubon.
Okequote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
We zullen zien straks.
Hoop doet levenquote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Valt wel mee, normaliter heeft dan al 66% gestemd.
Daar heeft het wel wat van weg inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Inaithnir het volgende:
Wel een slecht idee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef malleable het volgende:
[..]
De regering heeft niet echt veel invloed op wat de gemeenten naar buiten brengen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
We zullen zien straks.
Ik wilde eigenlijk VOOR stemmen maar omdat Rutte vanochtend zei dat Oekraïne zeker niet in de EU komt ga ik nu toch tegen STEMMEN.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Revanches het volgende:Zo naar de stembus om TEGEN te stemmen.
Nee hoor, er is geen stembureau dat nog kiezerslijsten heeft. Omdat mensen kunnen stemmen waar ze willen, zie je sowieso grote verschillen. Locaties in het centrum hebben vaak veel hogere opkomst. De grenzen van stemdistricten lopen soms ook nogal bijzonder.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Oh vreemd dat andere kiesbureau medewerkers via Geenstijl konden doorgeven dat de 30% al gehaald was. Of is dat een lokale maatregel?
Valt wel mee; Gemiddeld was het in deze 4 steden dus 34,5%, terwijl in heel Nederland de opkomst 37,3%quote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De grote steden hebben doorgaans wel een lager opkomst he, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel we hiermee kunnen.
Gewoon een sleutelhanger met "Ik heb gestemd!" zou nog kunnen, maar anders koop je stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef malleable het volgende:
[..]
Ook mooie gelegenheid voor bedrijven om zich te profileren als maatschappelijk verantwoord. Elke 100e stemmer krijgt een v&d cadeaubon.
Puick plan! Commercie en politiek dienen zoveel mogelijk verbonden te worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef malleable het volgende:
Ook mooie gelegenheid voor bedrijven om zich te profileren als maatschappelijk verantwoord. Elke 100e stemmer krijgt een v&d cadeaubon.
Het ging om een specifiek stembureau. Niet om een gemeente.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Lokaal vlieland en schiermonnikoog hebben al dertig ja
Nou, niet mijn Goddelijk Gelijk, maar wel voor enkele Verhevenen cq. Verlichten hier.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik kan me geen enkele manier voorstellen hoe jouw conclusie gebaseerd is op mijn post.
Hoeveel volkeren wil je Nederland in onderverdelen, waarop baseer je die onderverdeling dan (jouw goddelijk gelijk?) en welk nut dient dat onderscheid van je...
Niet iedereen spreekt Russisch. Wat zeggen ze?quote:
Ja, zeg dat wel. Ik heb ooit eens mijn bovenbuurman gemachtigd om voor mij te stemmen, maar die woonde in een ander stemdistrict (zijn voordeur zat aan de achterkant, waardoor hij net in een ander district woonde). Dat was nog voor de stempassen, dus toen mocht hij die stem niet uitbrengenquote:Op woensdag 6 april 2016 17:50 schreef freako het volgende:
[..]
Nee hoor, er is geen stembureau dat nog kiezerslijsten heeft. Omdat mensen kunnen stemmen waar ze willen, zie je sowieso grote verschillen. Locaties in het centrum hebben vaak veel hogere opkomst. De grenzen van stemdistricten lopen soms ook nogal bijzonder.
Beide eilanden hebben exact 1 stembureau.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het ging om een specifiek stembureau. Niet om een gemeente.
Die piek komt ook wel. Maar dat is ook hard nodig als je met nog 3,5 van 13,5 uur te gaan op pakweg de helft van die gewenste dertig procent zit.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:51 schreef Resistor het volgende:
Ik zou verwachten dat er na het avondeten nog wel een piek komt in het aantal stemmers.
Ik ben benieuwd. Ik had 2 machtigingen (van mijn ouders), dat is dus 2x Tegen en 1x Voor geworden (was ook om gevraagd)
Ook D66 en CDA hebben (net als PvdA) aangegeven de uitkomst te respecteren. Lijkt me sterk dat ze dat vervolgens allemaal niet doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:51 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Met de D66, CU, en CDA wel degelijk genoeg stemmen.
Je denkt dat ze een een tiental stembureaus hebben op Vlieland?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het ging om een specifiek stembureau. Niet om een gemeente.
Hoezo dat is toch slim en valt precies in de lijn zoals de rest van het referendum hebben begeleid.quote:
De vier grote steden in Nederland hebben samen zo'n 2 miljoen inwoners.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De grote steden hebben doorgaans wel een lager opkomst he, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel we hiermee kunnen.
Je zit in NWS, niet in BNWquote:Op woensdag 6 april 2016 17:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoezo dat is toch slim en valt precies in de lijn zoals de rest van het referendum hebben begeleid.
Het is geen liegen maar gewoon cijfers anders presenteren en het komt het voor-kamp goed uit. Dan zal het wel gebeuren.
Maar daar beschikt de gemeente natuurlijk wel over gegevens mbt. opkomst. Terwijl andere leden van andere stembureau's(dus geen eilanden) wel opkomstcijfers konden doorgeven aan geenstijl.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef freako het volgende:
[..]
Beide eilanden hebben exact 1 stembureau..
Jij ronselt altijd stempasjes in het bejaardencentrum?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:54 schreef invalidusername het volgende:
Zo trouwens mijn quotem stempassen van het bejaardencentrum ophalen. Net echte verkiezingen <3
Dat zijn weer twee neentjes erbij
Dat komt nog wel als je tegen stemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet iedereen spreekt Russisch.
Wist jij niet dat elke verkiezingen netjes georganiseerd wordtquote:Op woensdag 6 april 2016 17:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jij ronselt altijd stempasjes in het bejaardencentrum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |