Yup, hij is niet zo gediend van enige kritiek of oppositie. Een EU kwaaltje gok ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
En Verhofstadt had al kwaad de hoorn op de haak gegooid bij 1Vandaag oid?
Euh... nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja. Dat is namelijk de consequentie van een opkomst van >30% en een nee.
Geen idee, heb het daarnet voorbij zien komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom dan? 30% wordt niet gehaald hoor.
Iig hebben PvdA, GL en D66 gezegd de uitkomst te zullen respecteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?
Hoeveel zullen van stem veranderen door een 30% opkomst?
Ze zullen tot inzicht komen dat ze niet het woord van de burger verkondigen, ze zullen wel moeten draaien of instemmen met volksverlakkerij.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?
Dat pvda vvd voorstemmen geloof ik wel, de eerste kamer is aan zet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Waaronder die kamer met 150 mensen die allemaal al door ons, de burgers, zijn gekozen.
Ja, okee, alleen daarom al hoop je dat de opkomst ruim boven de 30 zit.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, hij is niet zo gediend van enige kritiek of oppositie. Een EU kwaaltje gok ik.
Absoluutquote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, alleen daarom al hoop je dat de opkomst ruim boven de 30 zit.
Nope.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Geralt het volgende:
Zijn er landelijke exitpolls ergens te volgen?
Ja, maar dan wordt in ieder geval duidelijk wie zij vertegenwoordigen.. het volk (dat er tegen is) of de partijen (die er voor zijn).quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Geralt het volgende:
Zijn er landelijke exitpolls ergens te volgen?
Dat is gebaseerd op getallen van 13.00quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen idee, heb het daarnet voorbij zien komen.
En ik vraag mij dat dus af. Het is namelijk politiek. Als de 30% gehaald wordt en als het een nee is dan denk ik niet dat ze bijvoorbeeld bij de PvDA en VVD direct zeggen "mensen, het was maar raadgevend, wij zoeken even de papierversnipperaar op en tot laters."quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Er stond alleen een bolletje linksboven in de hoek.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De laatste keer: het is toch RAADGEVEND
Dat weten zij en wij allang, dat ze niet altijd het woord van de burger verkondigen. Ook omdat dat soms simpelweg niet kan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ze zullen tot inzicht komen dat ze niet het woord van de burger verkondigen, ze zullen wel moeten draaien of instemmen met volksverlakkerij.
Tadaa.
Tsja, je hebt volk en dom volk, begrijp ik hier. Misschien moeten we in goede politiek traditie de term volksvertegenwoordigers ietwat aanpassen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt in ieder geval duidelijk wie zij vertegenwoordigen.. het volk (dat er tegen is) of de partijen (die er voor zijn).
En dan kunnen we misschien eindelijk die misleidende term 'volksvertegenwoordigers' afschaffen.
Jawel, van rijksoverheid.nlquote:
Bij een nee moet het parlement zich dus opnieuw uitspreken. En aangezien D66. PvdA en GL hebben aangegeven de uitkomst te zullen volgen, is de kans groot dat het parlement dan nee zich.quote:Een meerderheid van de kiezers is tegen. Dan heeft de regering 2 mogelijkheden in de Wet raadgevend referendum:
het parlement voorstellen om de wet waarover is gestemd in te trekken;
het parlement voorstellen om de uitslag van het referendum niet te volgen.
Sorry, correctie: de collectieve mening van de stemmer.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat weten zij en wij allang, dat ze niet altijd het woord van de burger verkondigen. Ook omdat dat soms simpelweg niet kan.
Dat zegt een willekeurige meneer die op internet een videootje heeft gezet. Bepaalt hij wat er gebeuren moet?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.
Wat heeft de regering te zeggen over cijfers die door gemeenten worden verspreid?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar goed aangezien dit de eerste verkiezing is waarbij er geen tussentijdse polls werden gebroadcast door de NOS denk ik ook dat de regering de cijfers bewust zo laag mogelijk houdt.
We zullen het wel zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En ik vraag mij dat dus af. Het is namelijk politiek. Als de 30% gehaald wordt en als het een nee is dan denk ik niet dat ze bijvoorbeeld bij de PvDA en VVD direct zeggen "mensen, het was maar raadgevend, wij zoeken even de papierversnipperaar op en tot laters."
Dat hangt van zijn mening af.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zegt een willekeurige meneer die op internet een videootje heeft gezet. Bepaalt hij wat er gebeuren moet?
Ik haal niet uit die fritsvlog dat de wet tot goedkeuring nogmaals door beide kamers moet bij een overtuigend nee. Wel dat het kabinet nog eens naar het wetsvoorstel kijkt. Wat Rutte zegt, lijkt me leidend.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |