KLB topic openenquote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, want dan tel je mee voor het opkomstpercentage.
Dan is dat aan de politiek om dat te duiden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?
Dat is jouw uitleg, zij heeft een andere. Je kunt ook zeggen dat blanco stemmen 'ik weet er te weinig van om te kiezen' en thuisblijven 'ik wijs dit complete proces af'.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.
Even afwachten maar. Ik heb zoiets van ik heb gedaan wat ik kon. Meer kan ik niet. 😊quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben tussen de middag gegaan, was al een opkomst van 25%.
Maar zie op twitter verschillende berichten staan. Van 29,9 t/m 31,5%.
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is dat aan de politiek om dat te duiden.
Verwacht je daar veel van?
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Ik heb tegen gestemd, vind het nogal dom. Het kost maar zo'n 2 minuten binnen, ik liep naar binnen, gaf mijn stempas en paspoort. Kreeg een stemformulier mee, kruiste een leeg vakje aan en schoof de formulier in de stembus, klaar.
Klopt idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Even afwachten maar. Ik heb zoiets van ik heb gedaan wat ik kon. Meer kan ik niet. 😊
Dan heb je zijn verhaal slecht gelezen..........quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja als je onder nazi's had geleefd, had je tegen Hitler kunnen stemmen hè. (begrijp ik van een PvdA bobo althans).
Nee, blanco is in dit geval juist om aan te geven dat je het wel eens bent met het referendum maar geen keuze hebt kunnen maken tussen voor en tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.
Tegen het (dit) referendum zelf zijn wordt blijkbaar niet echt geaccepteerd als valide standpunt, maar dat is het natuurlijk wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.
Als je tegen het referendum bent kun je toch gewoon 'voor' stemmen? Dat is namelijk het stemadvies van Rutte.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.
Lees jij altijd alle verliezingsprogramma van A tot Z?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het een onzinnig referendum. Opgestart om enkel anti EU sentiment te kweken.
Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Ik ga daar mijn stem niet aan lenen.
Als je een serieus wetenschappelijk onderzoek doet en je komt met dit formulier en instructies aan dan ben ik er van overtuigd dat je behoorlijk wat gezeik krijgt van mede wetenschappers die het onduidelijk vinden en niet bruikbaar voor het onderzoek.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En een bolletje is geen vakje?
Ik vraag me ook terdege af in hoeverre er rekening gehouden gaat (en kan) worden met de uitkomst van dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gezien "de formulier" is het niet ondenkbaar dat het rechthoekje is ingekleurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?
Ja, in hun gedachtegang wel idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan heb je zijn verhaal slecht gelezen..........
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is jouw uitleg, zij heeft een andere. Je kunt ook zeggen dat blanco stemmen 'ik weet er te weinig van om te kiezen' en thuisblijven 'ik wijs dit complete proces af'.
Kwestie van interpretatie.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, blanco is in dit geval juist om aan te geven dat je het wel eens bent met het referendum maar geen keuze hebt kunnen maken tussen voor en tegen.
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERSquote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.
Omdat ze hopen dat het opkomstcijfer niet wordt gehaald, zij vinden het hele Referendum gewoon een farce, overigens zijn velen niet voor omdat ze het een Goed verdrag vinden maar omdat ze tegen Poetin en de Russische politiek van vandaag de dag zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarom blijft het Ja-kamp dan thuis, als zij gemakkelijk de overwinning kunnen halen? Nu lopen ze het risico dat ze straks met een opkomst van 30,2% verliezen.
Je zou kunnen stellen dat het anti EU sentiment in de eerste instantie al aanwezig was en dat daardoor men iets sceptischer geworden is door de beslissingen die onze overlords maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het een onzinnig referendum. Opgestart om enkel anti EU sentiment te kweken.
Wat dat betreft weinig verschil met de reguliere verkiezingen.quote:Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Waaronder die kamer met 150 mensen die allemaal al door ons, de burgers, zijn gekozen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |