Het moet landelijk 30% zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Allebei de 30% aangetikt, geen reden meer om nog te gaan stemmen.
ruik ik daar angstzweet?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het nee-kamp verkneukelt zich over stijgende opkomstcijfers, maar houden jullie er rekening mee dat er ook een optie is '30 procent opkomst, meerderheid voor'?
13,5 gemiddeld van de 4 grootste steden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:41 schreef Merode32 het volgende:
[..]
13 procent was genoeg toch op dit tijdstip, volgens de hond
Klopt. Zij hebben de drempel al gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Allebei de 30% aangetikt, geen reden meer om nog te gaan stemmen.
http://www.nrc.nl/next/20(...)lden-de-wegb-1608204quote:Op woensdag 6 april 2016 16:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De meerderheid is juist voor. Dat laten ze zien door voor te stemmen (duh) of blanco/niet te stemmen (het oordeel van de regering goedkeuren). Alleen als meer dan 50% van alle stemgerechtigden tegen stemt ben ik ervan overtuigd dat de meerderheid tegen is.
Als de opkomst ruim boven de 30% komst schat ik in dat de uitkomst 'voor' gaat worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het nee-kamp verkneukelt zich over stijgende opkomstcijfers, maar houden jullie er rekening mee dat er ook een optie is '30 procent opkomst, meerderheid voor'?
Officiëel niet nee, maar reken maar dat de regering dat doet. Zeer begrijpelijk ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een gelul is dit. Blanco of niet stemmers dien je gewoon niet mee te tellen.
Dat de meerderheid voor is vind ik ook wat overdreven, maar roepen dat de meerderheid tegen is slaat echt nergens op. De enige meerderheid in dit verhaal is stil.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een gelul is dit. Blanco of niet stemmers dien je gewoon niet mee te tellen.
twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 16:44:30In Amstelveen ook issues met instructies in de stembureaus. #GeenPeil https://t.co/w2uE5KVOC9 reageer retweet
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendumquote:Stand van zaken opkomst: halen we de 30%?
Nieuwe opkomstcijfers uit Rotterdam en Utrecht: in Rotterdam had om 16.00 uur 13,8% van de stemgerechtigden gestemd, in Utrecht lag dat percentage op hetzelfde tijdstip op 14,6%.
Den Haag meldde voor 16.00 uur een opkomstpercentage van 15,7%:
Bij de Europese verkiezingen in 2014 was om 16.00 uur 18% van de kiesgerechtigden gaan stemmen. In totaal kwam toen 34,6% opdagen.
Voor een dag ofzo he, daarna meldt de elite wel dat ze beter kunnen denken dan de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen, en wordt het aan de kant geschoven.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Daarnaast zijn die referenda hier hartstikke leuk, heb je tenminste het idee dat je als volk nog iets in de melk te brokkelen hebt.
SPANNENDquote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Op 16.00 uur 13%. Gemiddeld 52% van de stemmers om 16.00 uur.
100/52 * 13 = 25%.
Er kan nog van alles gebeuren....
Totaal onbegrijpelijk dat je mensen gaat mee tellen die het niet de moeite vonden om hun stem te geven.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Officiëel niet nee, maar reken maar dat de regering dat doet. Zeer begrijpelijk ook.
De hele opzet van die referendumwet klopt niet, door het referendum te houden nádat de beslissing is genomen, zullen mensen die het eens zijn met de beslissing een stuk minder gemotiveerd zijn om te gaan stemmen dan de tegenstanders.
Die is niet stil, die interesseert het niet, en dus doet die groep er gewoon niet toe.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat de meerderheid voor is vind ik ook wat overdreven, maar roepen dat de meerderheid tegen is slaat echt nergens op. De enige meerderheid in dit verhaal is stil.
Ik heb niets met Geert of met de hont. Ik ben alleen benieuwd naar een update van hem omdat hij zei dat die 13,5% om 16:00 niet gehaald ging worden. En het is nu bijna 17:00quote:Op woensdag 6 april 2016 16:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Is hij niet jouw held, hij peilt Geert steeds op 40 zetels.
Nogal logisch, Amsterdam is niet bekend.quote:
Zelfs dat is een reden om "NEE" te stemmen vandaag.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Q. het volgende:
Ik denk 50% ongeldig met die brakke stembiljetten en bizarre instructies overal.
Dan zijn ze toch juist wel stil?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die is niet stil, die interesseert het niet
Blanco stemmen doe je juist om wel te laten zien dat je het de moeite waard vond om een stem uit te komen brengen. Maar je wilt niet kiezen uit de geboden opties.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Totaal onbegrijpelijk dat je mensen gaat mee tellen die het niet de moeite vonden om hun stem te geven.
Om niet te stemmen bedoel je?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zelfs dat is een reden om "NEE" te stemmen vandaag.
Dit is onzin.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Ringo het volgende:
Waarom maakt iedereen zich eigenlijk druk om een referendum dat het kabinet (terecht) toch niet serieus gaat nemen?
Opiniepeile.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Infection het volgende:
De Hond kan het woord 'opiniepeiler' niet eens fatsoenlijk schrijven in zijn Twitter biografie. Laat staan dat we dan zijn peilingen moeten gaan geloven.
https://twitter.com/mauricedehond
Feest der democratie!quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Ringo het volgende:
Waarom maakt iedereen zich eigenlijk druk om een referendum dat het kabinet (terecht) toch niet serieus gaat nemen?
Amsterdam komt pas weer om 18u. Dus zijn uitspraak is niet echt te verifiëren. Vandaar dat je het zult moeten doen met andere wel bekende gegevens.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb niets met Geert of met de hont. Ik ben alleen benieuwd naar een update van hem omdat hij zei dat die 13,5% om 16:00 niet gehaald ging worden. En het is nu bijna 17:00
Door dat minimale opkomstpercentage is de kans heel reëel dat een groot deel van het 'voor' kamp thuisblijft, terwijl je gek bent als je als lid van kamp 'nee' thuisblijft. Dus als het verschil klein is kan ik me heel goed voorstellen dat ze rekening houden met dat effect.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Totaal onbegrijpelijk dat je mensen gaat mee tellen die het niet de moeite vonden om hun stem te geven.
Omdat iedereen er naar uitkijkt om dan heel erg boos te worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Ringo het volgende:
Leg me dan eens uit wat de moeite waard is van dit Geenstijl-feestje?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Perrin het volgende:
Blanco stemmen doe je juist om wel te laten zien dat je het de moeite waard vond om een stem uit te komen brengen. Maar je wilt niet kiezen uit de geboden opties.
twitter:gemeenteHelmond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 16:49:5316.30 uur: tussenstand opkomst #Helmond #referendum #Oekraïne: 15,97% kiezers heeft gestemd. Meer info: check https://t.co/nA7eJH1OQM reageer retweet
Goed entertainment, Real tegen Wolfsburg is toch al een uitgemaakte zaak dus dan moet je toch je avond opvullen met iets spannends.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Ringo het volgende:
Ik denk ongeveer 70% niet, hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:50 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Omdat iedereen er naar uitkijkt om dan heel erg boos te worden.
Omdat dit duidelijk maakt dat het kabinet niet serieus te nemen is, maar vooral vol met drogredenen zit?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Ringo het volgende:
Ja misschien wacht hij tot na 18:00 als Amsterdam een nieuwe update geeft. Ik had alleen wel wat eerder commentaar verwacht omdat het nu kennelijk afhangt van hoe ver Amsterdam achterblijft bij de rest.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nogal logisch, Amsterdam is niet bekend.
Als je kijkt naar de grootste gemeenten waarvan een uitslag bekend is van 16u ligt de gemiddelde opkomst op 14,07% (Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Tilburg)
Hier luisteren ze wel. Vooral omdat het nogal bindende referenda zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Voor een dag ofzo he, daarna meldt de elite wel dat ze beter kunnen denken dan de mensen die ze zeggen te vertegenwoordigen, en wordt het aan de kant geschoven.
Volgens mij hebben meerdere politici juist aangegeven dat er bij een "nee" wel serieus naar gekeken moet worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:49 schreef Ringo het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:52 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Waarom al dat gezeik over instructies? Je bent ook wel te dom om te poepen als je niet weet dat je alleen het bolletje in moet kleuren met rood potlood. Dat weet ik zelfs, en dit word mijn eerste keer stemmen. Achterlijke mensen, het blijft me verbazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |