Omdat ik daar m'n redenen voor heb. Die heb ik al meermaals uitgelegd in dit topic.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je zo "betrokken" bent waarom ga je dan niet heen en stem je blanco?
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef malleable het volgende:
Nederland laat nu vooral zien dat je de bevolking moet betrekken bij besluitvorming. Hopelijk leren de politici hier iets van.
En ik vind dat dus niet samengaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik daar m'n redenen voor heb. Die heb ik al meermaals uitgelegd in dit topic.
Ik denk tussen de 34 en 36%. Dus nee geen 40%, maar wel ruim boven de 30%quote:Op woensdag 6 april 2016 17:20 schreef agter het volgende:
Zijn er nog mensen die in 40% opkomst geloven, zoals sommigen vanochtend?
12 aprilquote:Op woensdag 6 april 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:
Hoe laat word de eerste uitslag verwacht? Ik zie dat npo1 maar uitzend tot 21:25 maar de stemhokjes sluiten pas om 21:00 uur
Als straks maar 30% of minder komt opdagen dan zal de terechte conclusie zijn dat het 70%geen ruk intresseert, dus hoezo leren?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:21 schreef malleable het volgende:
[..]
Nederland laat nu vooral zien dat je de bevolking moet betrekken bij besluitvorming. Hopelijk leren de politici hier iets van.
Prima hoor. Als jij dat vindt.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En ik vind dat dus niet samengaan.
Bedankt, man! Waar zouden we zijn zonder jouw uitleg over hoe het er daarbinnen aan toe gaat?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Ik heb tegen gestemd, vind het nogal dom. Het kost maar zo'n 2 minuten binnen, ik liep naar binnen, gaf mijn stempas en paspoort. Kreeg een stemformulier mee, kruiste een leeg vakje aan en schoof de formulier in de stembus, klaar.
Jij bent zon strategische thuisblijvert?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat ik daar m'n redenen voor heb. Die heb ik al meermaals uitgelegd in dit topic.
Wat had je er dan verwacht?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Ik heb tegen gestemd, vind het nogal dom. Het kost maar zo'n 2 minuten binnen, ik liep naar binnen, gaf mijn stempas en paspoort. Kreeg een stemformulier mee, kruiste een leeg vakje aan en schoof de formulier in de stembus, klaar.
Thanks.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
QFTquote:Op woensdag 6 april 2016 17:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
No shit.
Naar mijn mening zou een referendum over euthanasie, legalisering van wiet, het houden van raadgevende referenda () wel kunnen werken. Dat soort besluiten staan op zichzelf, zijn goed te begrijpen en zijn moeilijk te kapen door anti regering/EU sentiment. Referenda over zulke verdragen zijn geen van die drie.
kruiste nog welquote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Niks, daarom is het zo do. Mensen doen net alsof je een uur in de rij moet staan om te mogen stemmen. Je kan het makkelijk doen voor of nadat je boodschappen doet, naar of van school/werk komt. Als mensen zo weinig waarde hechten en democratie, schaf het dan gewoon af.quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendumquote:Op woensdag 6 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat er om spannen de opkomst, begrijp ik?
JEEUJJJJquote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Vandaag tegen gestemd met 5 andere personen:)
Oekraine is er nog niet klaarvoor!!
Dom volk ook niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
En een bolletje is geen vakje?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 16:44:30In Amstelveen ook issues met instructies in de stembureaus. #GeenPeil https://t.co/w2uE5KVOC9 reageer retweet
Is niet de eerste:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Ik denk het wel. Vanmorgen al (tegen) gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat er om spannen de opkomst, begrijp ik?
Oekraïne is niet klaar voor wat?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:24 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij bent zon strategische thuisblijvert?
twitter:Pritt twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:25:57Het weder in 020 klaart op. U kunt nu ook droog stemmen. GA DAN. reageer retweet
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het een onzinnig referendum. Opgestart om enkel anti EU sentiment te kweken.
Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Ik ga daar mijn stem niet aan lenen.
Het associatieverdrag kun je nog redelijk objectief uitleggen.quote:
Dus omdat jij het niet eens bent met de initiatiefnemers ga je niet stemmen...... Als jij denkt dat het is om anti-EU-sentiment te kweken dan stem je toch voor? Puur om een tegengeluid te laten horen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het een onzinnig referendum. Opgestart om enkel anti EU sentiment te kweken.
Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Ik kwam laatst een zwerver tegen die vroeg of hij voor een paar euro mijn tuin mocht opruimen. Die heb ik gauw weggestuurd daar was hij nog niet klaar voor. Die paar euro gaat hij vast aan drank uitgeven. Laat hem eerst maar eens een hoveniersbedrijf beginnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:25 schreef gerard96 het volgende:
Uitstekend verhaalquote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef gerard96 het volgende:
Hoe bedoel je?
Ik ben voor poetin ofzo hoor,
alleen vind dat propoganda van pvda vvd irritant als 19 jarige.
Dreigen dat tegenstemmers voor poetin zijn. En vandaag nog pvda dat hitler voor referendums was.
Terwijl er wel vaker hier referendums zijn geweest jaren geleden.
Kabinet is op zijn einde! Weg met rutte2
Precies mijn mening. Ik hoop dat Nederland redelijk genoeg zal zijn om de eigen gelimiteerde kennis van zaken te accepteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben tussen de middag gegaan, was al een opkomst van 25%.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Vanmorgen al (tegen) gestemd.
Waarom blijft het Ja-kamp dan thuis, als zij gemakkelijk de overwinning kunnen halen? Nu lopen ze het risico dat ze straks met een opkomst van 30,2% verliezen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Kissinger89 het volgende:
Met al die strategische thuisblijvers, waaronder zeer waarschijnlijk dan ikzelf, had het voor-kamp natuurlijk eigenlijk een grote overwinning gehaald want ondanks dat de frustratie jegens de EU terecht is de frustratie jegens Poetin is nog vele malen groter in Nederland zo.
Ik stem bewust niet, deze keer. Nog een veel duidelijker signaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent.
Op zich niet geheel met je oneens maar zonder hoe de politieke elite omging met het resultaat van het Grondwet-Referendum tien jaar geleden dan was dit Referendum er ook nooit geweest. Met redelijke hoge opkomstcijfers werd de Grondwet afgewezen, en uiteindelijk kwam deze er alsnog weliswaar in andere vorm, dat is gewoon een heel dikke vinger naar je eigen bevolking en het democratisch proces dus ook al vind ik dit Referendum best verkeerd het is de schuld van de EU en onze eigen politieke elite dat het zover heeft kunnen komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
twitter:breda twitterde op woensdag 06-04-2016 om 17:13:19Laatste tussentijdse opkomst voor Breda, 17:00 uur: 18% #referendum #Oekraïne reageer retweet
Nee, want dan tel je mee voor het opkomstpercentage.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ik stem bewust niet, deze keer. Nog een veel duidelijker signaal.
Ik doe niet mee aan deze poppenkast.
Boven of onder de 30% interesseert mij eigenlijk ook niet.
Ik vind het een grote farce. Ik leen daar mijn stem niet aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet eens bent met de initiatiefnemers ga je niet stemmen...... Als jij denkt dat het is om anti-EU-sentiment te kweken dan stem je toch voor? Puur om een tegengeluid te laten horen?
Tja als je onder nazi's had geleefd, had je tegen Hitler kunnen stemmen hè. (begrijp ik van een PvdA bobo althans).quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ik stem bewust niet, deze keer. Nog een veel duidelijker signaal.
Ik doe niet mee aan deze poppenkast.
Boven of onder de 30% interesseert mij eigenlijk ook niet.
KLB topic openenquote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, want dan tel je mee voor het opkomstpercentage.
Dan is dat aan de politiek om dat te duiden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En wat als het straks uiteindelijk een "nee" wordt?
Dat is jouw uitleg, zij heeft een andere. Je kunt ook zeggen dat blanco stemmen 'ik weet er te weinig van om te kiezen' en thuisblijven 'ik wijs dit complete proces af'.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.
Even afwachten maar. Ik heb zoiets van ik heb gedaan wat ik kon. Meer kan ik niet. 😊quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben tussen de middag gegaan, was al een opkomst van 25%.
Maar zie op twitter verschillende berichten staan. Van 29,9 t/m 31,5%.
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze zegt net dat het haar daar niet om te doen is. Een blanco stem is juist een signaal dat je het er niet mee eens bent. Niet stemmen komt of over als strategisch thuisblijven of desinteresse.
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is dat aan de politiek om dat te duiden.
Verwacht je daar veel van?
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:23 schreef D1990 het volgende:
Klopt idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Even afwachten maar. Ik heb zoiets van ik heb gedaan wat ik kon. Meer kan ik niet. 😊
Dan heb je zijn verhaal slecht gelezen..........quote:Op woensdag 6 april 2016 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja als je onder nazi's had geleefd, had je tegen Hitler kunnen stemmen hè. (begrijp ik van een PvdA bobo althans).
Nee, blanco is in dit geval juist om aan te geven dat je het wel eens bent met het referendum maar geen keuze hebt kunnen maken tussen voor en tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Stem dan blanco. Daar is juist een blanco stem voor. Dat je laat zien dat je het er niet mee eens bent. Nu kom je over als ongeïnteresseerd.
Tegen het (dit) referendum zelf zijn wordt blijkbaar niet echt geaccepteerd als valide standpunt, maar dat is het natuurlijk wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.
Als je tegen het referendum bent kun je toch gewoon 'voor' stemmen? Dat is namelijk het stemadvies van Rutte.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je tegen het referendum an sich bent, wil je natuurlijk niet dat er gevolg gegeven wordt aan dat referendum.
Lees jij altijd alle verliezingsprogramma van A tot Z?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Als je een serieus wetenschappelijk onderzoek doet en je komt met dit formulier en instructies aan dan ben ik er van overtuigd dat je behoorlijk wat gezeik krijgt van mede wetenschappers die het onduidelijk vinden en niet bruikbaar voor het onderzoek.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En een bolletje is geen vakje?
Ik vraag me ook terdege af in hoeverre er rekening gehouden gaat (en kan) worden met de uitkomst van dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gezien "de formulier" is het niet ondenkbaar dat het rechthoekje is ingekleurd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?
Ja, in hun gedachtegang wel idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan heb je zijn verhaal slecht gelezen..........
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is jouw uitleg, zij heeft een andere. Je kunt ook zeggen dat blanco stemmen 'ik weet er te weinig van om te kiezen' en thuisblijven 'ik wijs dit complete proces af'.
Kwestie van interpretatie.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, blanco is in dit geval juist om aan te geven dat je het wel eens bent met het referendum maar geen keuze hebt kunnen maken tussen voor en tegen.
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERSquote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.
Omdat ze hopen dat het opkomstcijfer niet wordt gehaald, zij vinden het hele Referendum gewoon een farce, overigens zijn velen niet voor omdat ze het een Goed verdrag vinden maar omdat ze tegen Poetin en de Russische politiek van vandaag de dag zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarom blijft het Ja-kamp dan thuis, als zij gemakkelijk de overwinning kunnen halen? Nu lopen ze het risico dat ze straks met een opkomst van 30,2% verliezen.
Je zou kunnen stellen dat het anti EU sentiment in de eerste instantie al aanwezig was en dat daardoor men iets sceptischer geworden is door de beslissingen die onze overlords maken.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Wat dat betreft weinig verschil met de reguliere verkiezingen.quote:Bijna niemand heeft dat verdrag gelezen. En ook de initiatiefnemers gaat het niet om de Oekraïne. Dat geven ze zelf aan in het NRC.
Waaronder die kamer met 150 mensen die allemaal al door ons, de burgers, zijn gekozen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERS
Dat staat al vast?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Waarom dan? 30% wordt niet gehaald hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
En Verhofstadt had al kwaad de hoorn op de haak gegooid bij 1Vandaag oid?
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zal wel naïef zijn maar zoals eerder al voorbij kwam in dit topic zijn er veel politici en partijen die vinden dat er dan wel serieus naar gekeken moet worden.
De laatste keer: het is toch RAADGEVENDquote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Yup, hij is niet zo gediend van enige kritiek of oppositie. Een EU kwaaltje gok ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
En Verhofstadt had al kwaad de hoorn op de haak gegooid bij 1Vandaag oid?
Euh... nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja. Dat is namelijk de consequentie van een opkomst van >30% en een nee.
Geen idee, heb het daarnet voorbij zien komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom dan? 30% wordt niet gehaald hoor.
Iig hebben PvdA, GL en D66 gezegd de uitkomst te zullen respecteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?
Hoeveel zullen van stem veranderen door een 30% opkomst?
Ze zullen tot inzicht komen dat ze niet het woord van de burger verkondigen, ze zullen wel moeten draaien of instemmen met volksverlakkerij.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
De wet is al door de tweede en eerste kamer gegaan. Dezelfde mensen zitten er nu nog. Die mensen moeten straks opnieuw op hun eigen goedgekeurde wet gaan stemmen?
Dat pvda vvd voorstemmen geloof ik wel, de eerste kamer is aan zet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Waaronder die kamer met 150 mensen die allemaal al door ons, de burgers, zijn gekozen.
Ja, okee, alleen daarom al hoop je dat de opkomst ruim boven de 30 zit.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, hij is niet zo gediend van enige kritiek of oppositie. Een EU kwaaltje gok ik.
Absoluutquote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, alleen daarom al hoop je dat de opkomst ruim boven de 30 zit.
Nope.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Geralt het volgende:
Zijn er landelijke exitpolls ergens te volgen?
Ja, maar dan wordt in ieder geval duidelijk wie zij vertegenwoordigen.. het volk (dat er tegen is) of de partijen (die er voor zijn).quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Hopelijk niet nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef Geralt het volgende:
Zijn er landelijke exitpolls ergens te volgen?
Dat is gebaseerd op getallen van 13.00quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen idee, heb het daarnet voorbij zien komen.
En ik vraag mij dat dus af. Het is namelijk politiek. Als de 30% gehaald wordt en als het een nee is dan denk ik niet dat ze bijvoorbeeld bij de PvDA en VVD direct zeggen "mensen, het was maar raadgevend, wij zoeken even de papierversnipperaar op en tot laters."quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Er stond alleen een bolletje linksboven in de hoek.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Heb je het rechthoekje ingekleurd, of het bolletje?
Klopt bekijk de fritsvlog eens, daarin wordt duidelijk uitgelegd datbij een nee het kabinet de keuze heeft tussen overnemen of ja forceren, in dat laatste geval moeten beide kamers opnieuw stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De laatste keer: het is toch RAADGEVEND
Dat weten zij en wij allang, dat ze niet altijd het woord van de burger verkondigen. Ook omdat dat soms simpelweg niet kan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ze zullen tot inzicht komen dat ze niet het woord van de burger verkondigen, ze zullen wel moeten draaien of instemmen met volksverlakkerij.
Tadaa.
Tsja, je hebt volk en dom volk, begrijp ik hier. Misschien moeten we in goede politiek traditie de term volksvertegenwoordigers ietwat aanpassen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:38 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt in ieder geval duidelijk wie zij vertegenwoordigen.. het volk (dat er tegen is) of de partijen (die er voor zijn).
En dan kunnen we misschien eindelijk die misleidende term 'volksvertegenwoordigers' afschaffen.
Jawel, van rijksoverheid.nlquote:
Bij een nee moet het parlement zich dus opnieuw uitspreken. En aangezien D66. PvdA en GL hebben aangegeven de uitkomst te zullen volgen, is de kans groot dat het parlement dan nee zich.quote:Een meerderheid van de kiezers is tegen. Dan heeft de regering 2 mogelijkheden in de Wet raadgevend referendum:
het parlement voorstellen om de wet waarover is gestemd in te trekken;
het parlement voorstellen om de uitslag van het referendum niet te volgen.
Sorry, correctie: de collectieve mening van de stemmer.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat weten zij en wij allang, dat ze niet altijd het woord van de burger verkondigen. Ook omdat dat soms simpelweg niet kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |