Hij spreekt uitgebreid dat de eerste kamer dan opnieuw zich erover moet buigen, en moet stemmen over de uitslag en niet over de wet.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik haal niet uit die fritsvlog dat de wet tot goedkeuring nogmaals door beide kamers moet bij een overtuigend nee. Wel dat het kabinet nog eens naar het wetsvoorstel kijkt. Wat Rutte zegt, lijkt me leidend.
Klopt. En anders schiet de Eerste Kamer het wel af. Of we vragen er een raadgevend referendum over aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrsk1yq/raadgevend_referendum
Dus ze kunnen 'de uitslag honoreren' door een wetsvoorstel tot afwijzing in te dienen. Die wordt dan niet aangenomen, want alleen SP en PVV zijn tegen. En als de Tweede Kamer een wetsvoorstel niet aanneemt hoeft de Eerste hier niets over te zeggen toch?
Ja, maar ze volgen het niet op. Klaar. Tot morgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Merode32 het volgende:
[..]
het parlement voorstellen om de uitslag van het referendum niet te volgen.
Het parlement beslist dus.
Inderdaad. Normaal wordt bij een lage opkomst altijd geroepen dat de politiek daar iets mee moet doen. Dan moet men nu wel consequent zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
De collectieve mening respecteren?
De collectieve mening is dat 70% geen mening en dus geen sturing of opdracht heeft gegeven richting de politiek.
Hoe moeten ze dat dan interpreteren?
Dat las ik een paar posts later ookquote:Op woensdag 6 april 2016 17:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
PvdA heeft al gezegd dat ze de uitslag overnemen.
Ja want die gaan natuurlijk opeens GroenLinks stemmen als Nederland het verdrag niet ratificeert ?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daarbij, voor zover ik weet is het grootste gedeelte van het nee-kamp PVV-stemmer. Als ze het dus naast zich neer liggen speelt het Wilders (met verkiezingen over een jaar) ook weer in de kaart en dat zullen ze denk ik ook niet willen.
Blanco wordt toegeschreven aan de winnaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
De collectieve mening respecteren?
De collectieve mening is dat 70% geen mening en dus geen sturing of opdracht heeft gegeven richting de politiek.
Hoe moeten ze dat dan interpreteren?
Nog drie uur tot ik je met je eigen domheid om de oren kan slaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Prima, want het lukt toch niet. 15% nu in de steden. En het is al 6 uur bijna.
Aamgezien PvdA, D66 en GL al hebben aangegeven de uitkomst te respecteren, is de kans best groot dat het wel opgevolgd wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, maar ze volgen het niet op. Klaar. Tot morgen.
Die stemmen sws wel PVV.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daarbij, voor zover ik weet is het grootste gedeelte van het nee-kamp PVV-stemmer. Als ze het dus naast zich neer liggen speelt het Wilders (met verkiezingen over een jaar) ook weer in de kaart en dat zullen ze denk ik ook niet willen.
Niet exact, want we hebben geen kiezerslijsten meer. Afgaande op eerdere verkiezingen: Ruim onder de 20%, rond 16:30.quote:
Dus jij hebt er ook geen mening over.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef agter het volgende:
[..]
Misschien wel VVD of CDA.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja want die gaan natuurlijk opeens GroenLinks stemmen als Nederland het verdrag niet ratificeert ?
Dus? Alsof er dan nog iets verandert, zowel PvdA als VVD zijn voor, en genoeg bondgenoten in Senaat wat betreft dit punt!quote:Op woensdag 6 april 2016 17:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De laatste keer: bij een nee moet het wetsvoorstel NOGMAALS DOOR BEIDE KAMERS
Nog even geduld dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Nog drie uur tot ik je met je eigen domheid om de oren kan slaan.
Veel mensen werken tot 18 uur.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Prima, want het lukt toch niet. 15% nu in de steden. En het is al 6 uur bijna.
Mensen hebben uitgerekend dat we op ongeveer 27% zitten.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:45 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Nog drie uur tot ik je met je eigen domheid om de oren kan slaan.
lel, weet je onzekerheid niet te vertalen?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef Inaithnir het volgende:
Fijn dat alle nee-stemmers even moeten benadrukken dat ze gaan stemmen en dat ze tegenstemmen. Onzekerheid much?
De grote steden hebben doorgaans wel een lager opkomst he, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel we hiermee kunnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:46 schreef tofastTG het volgende:
Eindhoven 16,8 % om 17.30. Normaliter heeft nu tussen de 59 - 66% gestemd.
Ruik ik daar angstzweet?quote:Op woensdag 6 april 2016 17:47 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
lel, weet je onzekerheid niet te vertalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |