Dat kwam niet echt over. Als daarnaast dat dan het echt motief is, zou Lex Luthor dan direct als iemand neer worden gezet die rijp is voor het gesticht.quote:Op maandag 28 maart 2016 10:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Macht door kennis en de inzet hiervan.
Het liefst heeft ie beiden weg. Al loont het veel moeite om mogelijkheden te hebben om beiden naar zijn hand te zetten.
quote:Op maandag 28 maart 2016 11:41 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat kwam niet echt over. Als daarnaast dat dan het echt motief is, zou Lex Luthor dan direct als iemand neer worden gezet die rijp is voor het gesticht.
De Lex Luthor uit de normale superman serie is zelfs eerder iemand die probeert Metropolis wil redden van de criminaliteit en vooruitgang ziet. Dat is wel een wereld van verschil met de comics.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Onzin. Ik vond het een prima Batman.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:45 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben als Batman fan erg blij met dit topic, wat ik al wist wordt hier bevestigd. Niet gaan, deze film doet Batman geen eer aan,
Als ik hier lees dat Batman met vuurwapens schiet dan weet ik genoeg.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Onzin. Ik vond het een prima Batman.
Als Batman fan kan ik je juist deze film aanbevelen. Niet naar de bios gaan, maar wel kijken op de streams. Batman is veel beter neergezet dan dat je die ziet bij 'Batman Begins'.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:45 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben als Batman fan erg blij met dit topic, wat ik al wist wordt hier bevestigd. Niet gaan, deze film doet Batman geen eer aan,
quote:Op maandag 28 maart 2016 11:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]Maar we hebben het over motieven, niet wat de gevolgen er van zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvisioen. Daarnaast wordt er wel geschoten maar niet door Batman zelf.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:48 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Als ik hier lees dat Batman met vuurwapens schiet dan weet ik genoeg.
Voor zover ik weet nog steeds het uitspelen tegen elkaar zodat wellicht beiden elkaar opheffen waarna hij zelf de held kan spelen als het fout zou gaan.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar we hebben het over motieven, niet wat de gevolgen er van zijn.
Het lijkt wel alsof WB zo overtuigd is van de merknamen dat ze het niet nodig vonden ze een eigen karakter mee te geven.quote:Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik blijf vinden dat er veel te weinig contrast is tussen Superman en Batman. Uiteindelijk zijn ze gewoon allebei "helden" met vermoedelijk goede bedoelingen, die allebei genadeloos of zelfs zeer gewelddadig willen zijn als het echt nodig is en die allebei collateral damage als jammer doch acceptabel beschouwen. En om één of andere redenen vinden ze allebei dat de andere te gevaarlijk is en dat er iets aan moet gedaan worden.
Superman is hier eigenlijk nog een groentje die zich geen houding weet te geven en Batman geen onderzoekende ninja-detective? Heb je zitten slapen?quote:Op maandag 28 maart 2016 12:22 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof WB zo overtuigd is van de merknamen dat ze het niet nodig vonden ze een eigen karakter mee te geven.
Zo zag ik bij Supes weinig optimisme en algehele goedheid, en bij Batman geen onderzoekende ninja-detective.
Batman is meer Charles Bronson in Death Wish, speelt voor eigen rechterquote:Op maandag 28 maart 2016 12:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Superman is hier eigenlijk nog een groentje die zich geen houding weet te geven en Batman geen onderzoekende ninja-detective? Heb je zitten slapen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het wel degelijk Lex Luthor is, alleen voldoet het niet aan jouw verwachtingen.quote:Op maandag 28 maart 2016 12:06 schreef Baconbus het volgende:
Ik heb de film gezien, alleen blijf ik met meer vragen dan antwoorden achter.
Waarom ga je iemand Lex Luthor noemen als het alles behalve Lex Luthor is.
Omdat ie meer batman is dan de films hiervoor, hoe goed die ook waren. Ofthans, hij staat dichter bij de comics.quote:Waarom ga je iemand Batman noemen als ie alles behalve Batman is.
Omdat het een prima film is.quote:Waarom ga je 5 films in 1 proberen te maken waardoor het niet eens 1 film is.
Omdat ze nu eenmaal naast Superman hoort. En als je gekeken had nogal een belangrijk plotelement was.quote:Waarom ga je Lois Lane in je film zetten als ze er eigenlijk niet toe doet.
Omdat het Dawn of Justice is en er geen post-credits slappigheid hiervoor gebruikt hoeft te worden.quote:Waarom breng je je cameo's middenin de film alsof je verhaal niet boeiend genoeg is.
Omdat dat hem menselijker maakt.quote:Waarom ga je Batman 'oh shit' laten zeggen terwijl je doet alsof Batman veteraan is.
quote:Op maandag 28 maart 2016 12:54 schreef MrGuma het volgende:
Gisteren de film gezien. Vond het niet slecht maar sommige dingen vond ik wat mwa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit zat allemaal duidelijk en relatief eenvoudig in de film jongens...Batman had er de eerste paar issues ook geen moeite mee om boeven neer te knallen danwel kapot te laten vallen. Zoals in de film ook gezegd wordtquote:Op maandag 28 maart 2016 12:47 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Batman is meer Charles Bronson in Death Wish, speelt voor eigen rechterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik zag deze Batman niet zozeer als karakterbreuk, vooral omdat hij hooguit indirect criminelen doodt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Wat Lex wilde wordt nooit echt duidelijk gemaakt, er worden suggesties gemaakt door de senator maar dat is alles
En die droomsequencies slaan echt nergens op![]()
quote:Op maandag 28 maart 2016 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik blijf erbij: het is geen slechte film.![]()
![]()
Superman was een groentje in MoS.quote:Op maandag 28 maart 2016 12:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Superman is hier eigenlijk nog een groentje die zich geen houding weet te geven en Batman geen onderzoekende ninja-detective? Heb je zitten slapen?
Die vlieger gaat niet op hier.
Batman is geen onderzoekende ninja-detective in deze film.
Hij is meer een rancuneuze pitbull met wat gadgets.
[ Bericht 0% gewijzigd door Baconbus op 28-03-2016 14:54:40 ]wooblabalurg![]()
Ik kan mijn cavia ook een cape geven en Superman noemen maar daar gaat hij toch echt niet van vliegen. Heeft vrij weinig met verwachtingen te maken en alles met niet begrijpen wie Lex Luthor is. Dudes hadden Bryan Cranston op auditie en ze snapten het nog niet, hilarisch en tragisch tegelijk.quote:Op maandag 28 maart 2016 12:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Omdat het wel degelijk Lex Luthor is, alleen voldoet het niet aan jouw verwachtingen.
[..]
Omdat ie meer batman is dan de films hiervoor, hoe goed die ook waren. Ofthans, hij staat dichter bij de comics.
[..]
Omdat het een prima film is.
[..]
Nee, Batman is een onderzoekende ninja-detective die cool blijft, niet iemand die Superman wil vermoorden omdat er 1% kans is dat blabla en 'oh shit' zegt als hij Doomsday ziet na minstens 20 jaar Scarecrow Freeze Bane Joker etc te hebben verslagen. Batman heeft de megalomanie en motivatie die Lex Luthor zou hebben.
Als je 5 verschillende films probeert te maken en er geen 1 complete film uit te halen valt kun je moeilijk zeggen dat het een prima film is.
'Omdat ze nu eenmaal bij Superman hoort' is een enorm goede reden om dit nietszeggende personage in de film te zetten.wooblabalurg![]()
Je hebt echt dingen van de film overgeslagen aangezien op al je argumenten gewoon antwoord wordt gegeven.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:53 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik kan mijn cavia ook een cape geven en Superman noemen maar daar gaat hij toch echt niet van vliegen. Heeft vrij weinig met verwachtingen te maken en alles met niet begrijpen wie Lex Luthor is. Dudes hadden Bryan Cranston op auditie en ze snapten het nog niet, hilarisch en tragisch tegelijk.
Nee, Batman is een onderzoekende ninja-detective die cool blijft, niet iemand die Superman wil vermoorden omdat er 1% kans is dat blabla en 'oh shit' zegt als hij Doomsday ziet na minstens 20 jaar Scarecrow Freeze Bane Joker etc te hebben verslagen. Batman heeft de megalomanie en motivatie die Lex Luthor zou hebben.
Als je 5 verschillende films probeert te maken en er geen 1 complete film uit te halen valt kun je moeilijk zeggen dat het een prima film is.
'Omdat ze nu eenmaal bij Superman hoort' is een enorm goede reden om dit nietszeggende personage in de film te zetten.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Vrijdag zat er 12 man in de zaal bij ons. Rokjesdag daarna zat zo te zien bomvol.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:42 schreef polderturk het volgende:
Ik wacht tot het wat rustiger wordt in de bioscoopzalen.![]()
Wel opmerkelijk dat iemand die niks meent te hebben overgeslagen die antwoorden niet kan benoemen.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je hebt echt dingen van de film overgeslagen aangezien op al je argumenten gewoon antwoord wordt gegeven.wooblabalurg![]()
Het is allemaal zo nodeloos gecompliceerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, gecompliceerd wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, dat wil zeggen dat alles altijd via overbodige omwegen moet gebeuren. Halve ingevingen die in de film worden gestoken omdat ze wel leuk lijken, maar die niet worden uitgewerkt omdat we alweer zijn overgeschakeld naar die andere semi-interessant klinkende vondst. En als we maar genoeg zaken tegelijk laten gebeuren, dan suggereert het dat het allemaal doordacht in elkaar zit verweven.
Sure, ik heb me geamuseerd bij de film, dat ga ik niet ontkennen en over de verdere karakterontwikkeling ga ik me ook niet negatief uitlaten, maar verhalend en structureel was dit een standaard dertien in een dozijn dom blockbuster plotje.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Civil war gaat hopelijk laten zien hoe het wel moet sowieso zijn die versies van de personages al bekender bij het publiek.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Ik kan ze blijven benoemen maar daar heb je kennelijk gewoon geen boodschap aan. Das prima, maar dan kun je blijven klagen.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:28 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk dat iemand die niks meent te hebben overgeslagen die antwoorden niet kan benoemen.Allemaal in het relatief brave Marvel sausje en in hapklare brokken geserveerd. Ik heb me er prima mee vermaakt, maar Iron Man 3, Age of Ultron vond ik toch redelijk bedroevende films die niet goed in het geheel pasten.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Civil war gaat hopelijk laten zien hoe het wel moet sowieso zijn die versies van de personages al bekender bij het publiek.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is allemaal zo nodeloos gecompliceerdAls je zo redeneert kun je de meest ingewikkelde verhaallijnen tot een enkele alinea samenvatten. Of klassieke karakters afzeiken omdat ze domme dingen doen waarom ze in de shit komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, gecompliceerd wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, dat wil zeggen dat alles altijd via overbodige omwegen moet gebeuren. Halve ingevingen die in de film worden gestoken omdat ze wel leuk lijken, maar die niet worden uitgewerkt omdat we alweer zijn overgeschakeld naar die andere semi-interessant klinkende vondst. En als we maar genoeg zaken tegelijk laten gebeuren, dan suggereert het dat het allemaal doordacht in elkaar zit verweven.
Sure, ik heb me geamuseerd bij de film, dat ga ik niet ontkennen en over de verdere karakterontwikkeling ga ik me ook niet negatief uitlaten, maar verhalend en structureel was dit een standaard dertien in een dozijn dom blockbuster plotje.
Das de kunst dan ook niet.
Of het binnen het verhaal een plausibel plot is is veel belangrijker, en dat was plausibel genoeg.
[ Bericht 50% gewijzigd door Skull-splitter op 28-03-2016 17:26:58 ]I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Jij vond het plausibel? Batman begint met de logica "Als er 1% kans is dat Superman slecht is, dan moeten we hem stoppen." Nou, helder zou je zeggen, daar kunnen we wat mee. Vervolgens beukt hij Superman in elkaar, maar als dan blijkt dat hun moeders dezelfde voornaam hebben, dan zijn ze vriendjes. Dat is toch voor geen meter plausibel?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Of het binnen het verhaal een plausibel plot is is veel belangrijker, en dat was plausibel genoeg.
Natuurlijk, bij een film als deze weet je dat ze ooit weer vrienden worden. Dat daar een gemeenschappelijke vijand voor nodig is, is ook niet gek, maar om iemand het licht te laten zien door de naam van zijn moeder, kom op, dat is gewoon triest.
Stiekem is het totale onkunde van de scriptschrijvers, omdat je weet dat dit één van de twee grote vragen is in de film: Hoe krijgen ze ruzie en hoe lossen ze het op? Vanuit Batman was de ruzie goed te begrijpen (vanuit Superman minder), maar de oplossing is gewoon lachwekkend.![]()
Ik lees dat iedereen die kritiek heeft op het verhaal het niet goed heeft begrepen. Dat soort uitlatingen vind ik maar vervelend (ook al was het mogelijk niet aan mezelf gericht). Ik gebruik daarom de dingen die ik meer dan voldoende heb begrepen als argumenten en dan mag ik zo niet redeneren? I think I just did.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je zo redeneert kun je de meest ingewikkelde verhaallijnen tot een enkele alinea samenvatten. Of klassieke karakters afzeiken omdat ze domme dingen doen waarom ze in de shit komen.
Das de kunst dan ook niet.
Met dat laatste ben ik het eens, maar..... het was naar mijn mening een style over substance film waarbij de substance voldoende is om de style te ondersteunen. Voor mij is het verschil tussen goed en goed genoeg echter aanzienlijk en is die toevoeging van dat woordje genoeg een joekel van een nuancering, want zwak kan ook goed genoeg zijn.Ik vond vooral de uitwerking knullig.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Jij vond het plausibel? Batman begint met de logica "Als er 1% kans is dat Superman slecht is, dan moeten we hem stoppen." Nou, helder zou je zeggen, daar kunnen we wat mee. Vervolgens beukt hij Superman in elkaar, maar als dan blijkt dat hun moeders dezelfde voornaam hebben, dan zijn ze vriendjes. Dat is toch voor geen meter plausibel?
Natuurlijk, bij een film als deze weet je dat ze ooit weer vrienden worden. Dat daar een gemeenschappelijke vijand voor nodig is, is ook niet gek, maar om iemand het licht te laten zien door de naam van zijn moeder, kom op, dat is gewoon triest.
Stiekem is het totale onkunde van de scriptschrijvers, omdat je weet dat dit één van de twee grote vragen is in de film: Hoe krijgen ze ruzie en hoe lossen ze het op? Vanuit Batman was de ruzie goed te begrijpen (vanuit Superman minder), maar de oplossing is gewoon lachwekkend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Hoe kan Kent in twee jaar tijd nog nooit gehoord hebben van Bruce Wayne, hij werkt bij een krant nota bene![]()
Ik vind hem de eerste keer al geen 15euro waard, laat staan 2x..quote:Op maandag 28 maart 2016 14:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
Gisteren voor de 2de keer gezien. Actie scenes blijven![]()
15 euro?!?!? IMAX dan?quote:Op maandag 28 maart 2016 20:36 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ik vind hem de eerste keer al geen 15euro waard, laat staan 2x..![]()
![]()
![]()
Bij ons hoorde je "huh.. Affleck in deze film, is hij dan Batman? Wtf.. #prayforbale.. ik wil Bale zien, hij is lekkurrrrrrr"quote:Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Unites het volgende:
[..]
Vrijdag zat er 12 man in de zaal bij ons. Rokjesdag daarna zat zo te zien bomvol.![]()
Haha echt? Mensen die in twitter tag spreken maar nog niet weten dat Affleck Batman is? Dat moet wel nep zijn..quote:Op maandag 28 maart 2016 21:06 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Bij ons hoorde je "huh.. Affleck in deze film, is hij dan Batman? Wtf.. #prayforbale.. ik wil Bale zien, hij is lekkurrrrrrr"They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Jaquote:Op maandag 28 maart 2016 21:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Haha echt? Mensen die in twitter tag spreken maar nog niet weten dat Affleck Batman is? Dat moet wel nep zijn..ze zat al door alle previews heen te praten, trok vlak voor de filmpje nog een blikje red bull open..
mijn vriendin had al stoelen geruild met mij omdat ze zag dat ik er moeite mee had..
Daarna bleef ze in het eerste kwartier van de film overal doorheen praten..toen snauwde ik een keer dat ze der mond moest houden. Toen was het gelukkig vrij stil.
![]()
Aandacht vragen in de bios.. Ik was met bier gaan gooien goed opgelost.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:24 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Jaze zat al door alle previews heen te praten, trok vlak voor de filmpje nog een blikje red bull open..
mijn vriendin had al stoelen geruild met mij omdat ze zag dat ik er moeite mee had..
Daarna bleef ze in het eerste kwartier van de film overal doorheen praten..toen snauwde ik een keer dat ze der mond moest houden. Toen was het gelukkig vrij stil.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Gotham is notabene een dorpje verderop. Net zoals Gansdorp ook vlakbij duckstad ligt. Idd vreemd dat hij er nog nooit eerder van gehoord had.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:23 schreef SunChaser het volgende:
Hoe kan Kent in twee jaar tijd nog nooit gehoord hebben van Bruce Wayne, hij werkt bij een krant nota bene![]()
Fanboys zullen wel zeggen: Kent doet dom als dekmantelquote:Op maandag 28 maart 2016 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Gotham is notabene een dorpje verderop. Net zoals Gansdorp ook vlakbij duckstad ligt. Idd vreemd dat hij er nog nooit eerder van gehoord had.![]()
![]()
Ja, maar Kent doet dom als dekmantel. Vandaar...quote:Op maandag 28 maart 2016 21:56 schreef Deckard het volgende:
[..]
Gotham is notabene een dorpje verderop. Net zoals Gansdorp ook vlakbij duckstad ligt. Idd vreemd dat hij er nog nooit eerder van gehoord had.![]()
Kogel in oor.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:23 schreef SunChaser het volgende:
Hoe kan Kent in twee jaar tijd nog nooit gehoord hebben van Bruce Wayne, hij werkt bij een krant nota beneHet ging niet om die 1% kans, het ging om het dooie gemak waarmee die stad platgelegd werd in een relatief simpel gevecht wat Bruce zag gebeuren, dus wat als hij met opzet dingen gaat slopen? Dat wil hij het hoofd kunnen bieden ondanks dat Superman alleen goede dingen probeert te doen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Jij vond het plausibel? Batman begint met de logica "Als er 1% kans is dat Superman slecht is, dan moeten we hem stoppen." Nou, helder zou je zeggen, daar kunnen we wat mee. Vervolgens beukt hij Superman in elkaar, maar als dan blijkt dat hun moeders dezelfde voornaam hebben, dan zijn ze vriendjes. Dat is toch voor geen meter plausibel?
Dat de gemeenschappelijke moedersnaam werkt om Bruce los te krijgen is redelijk plausibel te noemen. De beste man is verknipt genoeg om in naam van zijn ouders de stad veiliger te maken, dan moet de naam van een der ouders wel iets triggeren me dunkt.Wellicht moet je maar gewoon geen films meer kijken. Want dit soort redenaties kan ik op elke film loslaten, vooral als ik ze kut vind.quote:Natuurlijk, bij een film als deze weet je dat ze ooit weer vrienden worden. Dat daar een gemeenschappelijke vijand voor nodig is, is ook niet gek, maar om iemand het licht te laten zien door de naam van zijn moeder, kom op, dat is gewoon triest.
Stiekem is het totale onkunde van de scriptschrijvers, omdat je weet dat dit één van de twee grote vragen is in de film: Hoe krijgen ze ruzie en hoe lossen ze het op? Vanuit Batman was de ruzie goed te begrijpen (vanuit Superman minder), maar de oplossing is gewoon lachwekkend.
[ Bericht 67% gewijzigd door Skull-splitter op 29-03-2016 06:26:54 ]I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Dus al die professionele recensenten die verantwoordelijk zijm voor een RT score van 28 procent snappen er niks van en moeten maar een andere baan zoeken?![]()
Ik sta van enkele kranten iig niet bepaald te kijken dat er negatieve recensies uit rollen want die hebben een reputatie zure recensenten te sturen zo lijk het, maar ik meen serieus dat een groot deel óf vooringenomen is óf niet op heeft gelet. Ik ben nog geen kritiek gehoord die niet aangesneden wordt in de film en dus als slecht opletten genoteerd kan worden danwel vooral subjectief op smaak genoteerd staatquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:46 schreef SunChaser het volgende:
Dus al die professionele recensenten die verantwoordelijk zijm voor een RT score van 28 procent snappen er niks van en moeten maar een andere baan zoeken?I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Van de 100 onafhankelijke recencenten vind 72 het een slechte film, dus ergens zal het wel kloppenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik sta van enkele kranten iig niet bepaald te kijken dat er negatieve recensies uit rollen want die hebben een reputatie zure recensenten te sturen zo lijk het, maar ik meen serieus dat een groot deel óf vooringenomen is óf niet op heeft gelet. Ik ben nog geen kritiek gehoord die niet aangesneden wordt in de film en dus als slecht opletten genoteerd kan worden danwel vooral subjectief op smaak genoteerd staat![]()
Ik heb m afgelopen vrijdag gezien, en wordt niet gehinderd door enige voorkennis al heb ik wel een paar van de vorige batman films gezien.
Ik vond Affleck een toffere batman dan Bale, al vond ik zijn rol in deze film een beetje raar. In mijn ogen is Batman eigenlijk geen superheld want hij heeft geen superkrachten, eerder een antiheld omdat hij altijd in gevecht is met zichzelf en het verder moet hebben van zijn slimheid en gadgets. Ik vond de haat naar Superman een beetje overdreven, 1% kans dat hij evil is is genoeg om m dood te willen maken. Van Batman verwacht ik meer nuance. Dan komt uit dat hun moeders dezelfde voornaam hebben en dan is het goed en is Superman zijn beste vriend. Wtf! Waar slaat dat op.
Wonder woman steelt om onduidelijke redenen informatie van Luthor, nouja, hij heeft foto van haar. Batman vond uit wie ze is en ze vertelt dat ze niet wil vechten, maar om onduidelijke redenen komt ze toch bij de eindbattle. Is dat dan een stereotype wispelturige vrouw ofzo?
Lex Luthor vond ik gaaf, de reden waarom hij superman dood wil goed uitgelegd en je ziet m steeds gekker worden tot aan t einde zij haar eraf gaat en dat lijkt me dan het moment dat de transformatie af is en hij een supervillain wordt.
Superman vond ik wel cool, anders dan in de jaren tachtig serie, wat afstandelijker. Een soort autist die het wel allemaal probeert. Past wel bij een alien vond ik. Ook dat Lois wel weet wie hij is vond ik goed. Want je herkent iemand die zijn bril afzet nog steeds wel doorgaans.
Visueel en muzikaal vond ik het heel goed in elkaar zitten al kan ik nog steeds slecht tegen 3D.![]()
Prima, maar subjectief als de pest. De score die het krijgt doet aan c-films denken en daar zit het wel ver boven. En omdat het dan niet voldoet aan alle verwachtigen schrijven ze dan lage scores toe, lager dan de film neutraal zou verdienen. Dat is in mijn ogen niets minder dan afreageren. Das hip, trekt lezers/pageviews en schreeuwt lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Van de 100 onafhankelijke recencenten vind 72 het een slechte film, dus ergens zal het wel kloppen
Onder mijn vrienden overigens ook een paar die met de pauze weg zijn gegaan, al denk ik dat die het vooral voor zichzelf verpesten door in hun mannenavond teveel te zuipen en door de film heen te lullen hoe kut ie wel niet is.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Het is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk waarom deze film maar 28% heeft, toch niet in vergelijking met andere films waarop je vergelijkbare kritiek kan hebben. Uiteindelijk is dit een overambitieuze superheldenfilm waarin men te veel wil doen (te veel opzet, te veel personages, te veel plotjes, te weinig tijd), waarna het geheel bezwijkt onder de ambities. Vergelijkbare superheldenfilms zitten allemaal rond 50-60% op RT, een cijfer wat me ook voor BvS accurater lijkt en niet geheel toevallig ook de regio is waar Man of Steel eindigde.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Van de 100 onafhankelijke recencenten vind 72 het een slechte film, dus ergens zal het wel kloppen
Ik betwijfel dat vooringenomenheid hiervan de oorzaak is, ik denk dat het eerder teleurstelling is. Hij zit bij velen op het randje tussen fresh en rotten, maar het hoge verwachtingspatroon doet het verdict overhellen naar het negatieve.
Elke recensie is trouwens subjectief, er is niets objectief goed aan een film. Je kan hoogstens objectief vaststellen dat het beeld scherp is en de dialogen verstaanbaar zijn.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Omdat de toon van de film gewoon geen goed evenwicht heeft. Plus 250 miljoen budget telt ook meequote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk waarom deze film maar 28% heeft, toch niet in vergelijking met andere films waarop je vergelijkbare kritiek kan hebben.![]()
Let's agree to disagree.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 06:10 schreef Skull-splitter het volgende:
Het ging niet om die 1% kans, het ging om het dooie gemak waarmee die stad platgelegd werd in een relatief simpel gevecht wat Bruce zag gebeuren, dus wat als hij met opzet dingen gaat slopen? Dat wil hij het hoofd kunnen bieden ondanks dat Superman alleen goede dingen probeert te doen.
Dat de gemeenschappelijke moedersnaam werkt om Bruce los te krijgen is redelijk plausibel te noemen. De beste man is verknipt genoeg om in naam van zijn ouders de stad veiliger te maken, dan moet de naam van een der ouders wel iets triggeren me dunkt.Dit is dan weer een beetje jammer. En het doet er ook niet toe. Ik zou geen kaartje gekocht hebben als ik de film vooraf al wilde bekritiseren, het zijn juist de punten die ik heb opgenoemd die het een slechte film maken. Jij draait het om, alsof eerst de conclusie wordt getrokken en ik er daarna argumenten bij gezocht zou hebben.quote:Wellicht moet je maar gewoon geen films meer kijken. Want dit soort redenaties kan ik op elke film loslaten, vooral als ik ze kut vind.
Maar goed, het is duidelijk dat jij de film fantastisch vond en dat is mooi.![]()
![]()
Die mensen zijn zuur en/of hebben niet goed opgeletquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
wooblabalurg![]()
Ik had Jesse Eisenberg zo slecht nog niet gevonden, als hij een heel nieuw personage zou zijn.
Dan zou hij alsnog een slecht personage zijn waarvan de acties niet volkomen logisch waren en dan had er nog steeds een potje pis gediend als belangrijk plotpunt, maar dan was er tenminste nog hoop op een echte Lex Luthor. Wie weet heet de nieuwe Joker of Riddler wel stiekem Lex.
wooblabalurg![]()
Past wellicht beter bij je idd...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:05 schreef SunChaser het volgende:
De twee minutentrailer van de Lego Batman is beter dan de drie uur BvSI'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Gisteravond ook even gezien...
Het is inderdaad een typische DC film, duisterder en veel donkerder dan de gemiddelde Marvel film.
Zaten naar mijn smaak wel wat miscastjes in, maar overal was ie vrij goed.
Beetje meer humor had van mij wel gemogen, tussen Alfred en Batman is goed mogelijk om het een en ander aan humor ertussen te proppen imho..
Wat me trouwens positief verrast heeft was de cast van Wonder Woman.. Ze heeft dan wel niet het typische figuur ervoor, maar gelukkig wel de lengte...Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Ik vond Irons wel een mooi cynische Alfred neerzetten maar bovenal was Fishburne eindelijk eens goed gebruikt als Perry White: snedig, denigrerend maar hart op de juiste plek.
[ Bericht 0% gewijzigd door Skull-splitter op 31-03-2016 07:35:21 ]I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
In de comics word ook ooit gezegd, dat Perry White een te goede journalist was om niet te weten dan Clark kent superman was..., word goed neergezetquote:Op donderdag 31 maart 2016 07:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vond Irons wel een mooi cynische Alfred neerzetten maar bovenal was Fishburne eindelijk eens goed gebruikt als Perry White: snedig, denigrerend maar hart op de juiste plek.
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
En Gordon te goed een rechercheur om niet te weten dat Batman Bruce Wayne is. Hush.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
In de comics word ook ooit gezegd, dat Perry White een te goede journalist was om niet te weten dan Clark kent superman was..., word goed neergezetI'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]Ja, want het was nog niet al veel eerder genoemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Er is zoiets als fatsoen.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
quote:Op donderdag 31 maart 2016 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En Gordon te goed een rechercheur om niet te weten dat Batman Bruce Wayne is. Hush.Hush is inderdaad ook wel eentje die ze mogen verfilmen,
Nah. Hoewel het lekker weglas zou dat een greatest-hits film worden en dat boeit me niet zozeer. Nieuwe verhaallijnen zoals ze met Court of Owls hebben neergezet zijn IMO veel interessanter en ik hoop dat de nieuwe stand-alone film ook zich meer richt op de speurneus die een spoor uitloopt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]Hush is inderdaad ook wel eentje die ze mogen verfilmen,
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Mee eens. Kom maar eens met een échte World's Greatest Detective-film.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nah. Hoewel het lekker weglas zou dat een greatest-hits film worden en dat boeit me niet zozeer. Nieuwe verhaallijnen zoals ze met Court of Owls hebben neergezet zijn IMO veel interessanter en ik hoop dat de nieuwe stand-alone film ook zich meer richt op de speurneus die een spoor uitloopt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
A death in the family zou goed verfilmd kunnen worden, is ook met superman, en de joker en een van de Robins![]()
Ik denk dat die niet in het DCEU past, tenzij ze bereid zijn een film als flashback te vertellen; er is al een Robin omgekomen door de Joker, juist naar voorbeeld van die verhaallijn. Volgens Snyder is dat ongeveer tien jaar voor BvS gebeurd.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:14 schreef SunChaser het volgende:
A death in the family zou goed verfilmd kunnen worden, is ook met superman, en de joker en een van de RobinsI am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Wat we niet hebben gezien bestaat niet, bovendien mogen ze Snyder wel ontslaanquote:Op donderdag 31 maart 2016 21:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik denk dat die niet in het DCEU past, tenzij ze bereid zijn een film als flashback te vertellen; er is al een Robin omgekomen door de Joker, juist naar voorbeeld van die verhaallijn. Volgens Snyder is dat ongeveer tien jaar voor BvS gebeurd.![]()
Dit lijkt me boeiend
N Batmanfilm geschreven en geregisseerd door affleck
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=48459![]()
quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]De film is al uit, dan hoeven we geen spoiler tags meer te gebruiken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso, wie gaat er nou in dit topic zitten als je de film nog niet gezien hebtdat is niet slim.
![]()
We hebben de gebeurtenissen niet gezien, maar wel een herinnering eraan:quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat we niet hebben gezien bestaat niet,Hij is zo'n beetje de leader of the pack voor het DCEU, dus dat zal niet snel gebeuren.quote:bovendien mogen ze Snyder wel ontslaan
Hier overigens Snyders toelichting m.b.t. de overleden Robin:
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Buitenflikkeren en vervangen door Geoff Johns.quote:Op vrijdag 1 april 2016 07:17 schreef Breuls het volgende:
Hij is zo'n beetje de leader of the pack voor het DCEU, dus dat zal niet snel gebeuren.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Geoff Johns is een baas, maar sinds hij in 2011 zo enthousiast was over de Green Lantern-film neem ik zijn mening met een korreltje zout.quote:Op vrijdag 1 april 2016 07:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Buitenflikkeren en vervangen door Geoff Johns.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Nouja, zolang Snyder een miljard in de bios kan ophalen maakt het niet uit al is de RT-scrore min honderd. Alleen 250 budget en 200 marketing zal de opbrengst vooral komen van sponsordeals en dvd/stream, etc, ze moeten 900 ophalen om break even te draaien![]()
Wut...quote:Op vrijdag 1 april 2016 07:43 schreef Breuls het volgende:
[..]
Geoff Johns is een baas, maar sinds hij in 2011 zo enthousiast was over de Green Lantern-film neem ik zijn mening met een korreltje zout.
Ja, dan zou ik hem ook minder serieus nemen
En mensen zullen waarschijnlijk toch blijven gaan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:52 schreef SunChaser het volgende:
Nouja, zolang Snyder een miljard in de bios kan ophalen maakt het niet uit al is de RT-scrore min honderd. Alleen 250 budget en 200 marketing zal de opbrengst vooral komen van sponsordeals en dvd/stream, etc, ze moeten 900 ophalen om break even te draaien![]()
Ik weet niet of het niet uitmaakt zolang dit een miljard kan binnen halen. Uiteindelijk moest dit wel dé film worden, jarenlang opbouwen naar een film met voor het eerste de 2 grote namen samen op het scherm en zelfs samen in de titel. Dit was de buitengewoon gehypte blockbuster die een hele franchise moest lanceren, iets waar men al erg lang op zat te wachten (zoals Avengers of The Force Awakens), iets wat met toekomstige films moeilijk te overtreffen zal zijn omdat die geen jarenlange anticipatie hebben om op te bouwen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:52 schreef SunChaser het volgende:
Nouja, zolang Snyder een miljard in de bios kan ophalen maakt het niet uit al is de RT-scrore min honderd. Alleen 250 budget en 200 marketing zal de opbrengst vooral komen van sponsordeals en dvd/stream, etc, ze moeten 900 ophalen om break even te draaien
Is een miljard dan genoeg? Dan bedoel ik niet voor deze film zelf maar in 't kader van de gehele franchise. Als BvS "slechts" een miljard opbrengt en bij wijze van spreken net uit de kosten geraakt, kan DC dan films van veel minder aansprekende figuren als Aquaman van een monsterbudget voorzien en vertrouwen dat die ook wel zullen aanslaan? Avengers zorgt ervoor dat men met Ant-Man zijn eigen ding kon doen, TFA voorziet een relaxtere sfeer voor Rogue One, maar BvS neemt op deze manier weinig druk weg, want het blijft spannend en afwachten of 't wel gaat lukken.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
In het ergste geval stopt het na een enkele cyclus. Maar die films komen toch wel uit de kosten.
Maar ik vind de zure reacties hier en elders wel apart.Zou een fanpleaser zijn. En net als fanfiction werkt dat op papier soms goed maar als film werkt dat vaak niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:14 schreef SunChaser het volgende:
A death in the family zou goed verfilmd kunnen worden, is ook met superman, en de joker en een van de RobinsI'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
DC probeert gewoon Marvel na te doen, maar zonder fatsoenlijke opbouw. Waar Marvel pas na tig films komt met 'Civil War', zet DC film twee daar al voor in. Dat werkt gewoon niet. Ze hadden beter eerst gewoon een paar losse films erbij kunnen maken, waarin het hele politieke verhaal er rondom heen werd opgebouwd en waarbij steeds een beetje werd gehint naar Lex Luthor, die als grote pion achter die hele clash staat. Denk ik dan...![]()
Om eerlijk te zijn vind ik de noodzaak tot samenwerking in DCEU beter te begrijpen dan in MCU.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:10 schreef Unites het volgende:
DC probeert gewoon Marvel na te doen, maar zonder fatsoenlijke opbouw. Waar Marvel pas na tig films komt met 'Civil War', zet DC film twee daar al voor in. Dat werkt gewoon niet. Ze hadden beter eerst gewoon een paar losse films erbij kunnen maken, waarin het hele politieke verhaal er rondom heen werd opgebouwd en waarbij steeds een beetje werd gehint naar Lex Luthor, die als grote pion achter die hele clash staat. Denk ik dan...
Daarnaast is in de DCEU Luthor niet de grote tegenstander...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Volgens mij is hij wel degene die alles op touwtjes zet, toch?quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de noodzaak tot samenwerking in DCEU beter te begrijpen dan in MCU.
Daarnaast is in de DCEU Luthor niet de grote tegenstander...
En wat betreft je eerste opmerking: dat kun je nog helemaal niet weten in het geval van 'Civil War'.![]()
In de MCU komen ze bij elkaar voor een samenwerking waar nog geen doel voor was vastgesteld maar met Avengers pas zicht op kwam, waarna Hydra daar nog eens bij kwam.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:29 schreef Unites het volgende:
[..]
Volgens mij is hij wel degene die alles op touwtjes zet, toch?
En wat betreft je eerste opmerking: dat kun je nog helemaal niet weten in het geval van 'Civil War'.
In de DCEU komen ze bij elkaar naar aanleiding van een conflict waarbij duidelijk wordt dat er grotere tegenstanders aan gaan komen.
Daarnaast is Luthor nu volledig op de hoogte van de kennis van 100.000 sterrenstelsels en weet wat eraan zit te komen, maar hij is zelf hooguit een saboteur met een eigen agenda te noemen, terwijl er aan alle kanten gehint wordt naar Darkseid... Juist, DC's versie van Thanos, ofthans, de voorloper van Thanos.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Er mag van mij best geknokt worden, maar ik zou hem graag sporen en lijntjes zien volgen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:50 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mee eens. Kom maar eens met een échte World's Greatest Detective-film.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Nou, eindelijk de film gezien. Het is niet het hoogtepunt die men vantevoren probeerde te hypen, maar hij is ook niet half zo slecht als ik oa op basis van dit topic verwachtte.We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?![]()
Het brengt echt wel geld op, de 200m marketing is deels gewoon accountantswerk, ze kopen bv zendtijd bij zichzelf in, dus kost ze niks maar ze kunnen wel de winst laag houden, een studio lijdt op papier het liefst verliesquote:Op vrijdag 1 april 2016 09:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik weet niet of het niet uitmaakt zolang dit een miljard kan binnen halen. Uiteindelijk moest dit wel dé film worden, jarenlang opbouwen naar een film met voor het eerste de 2 grote namen samen op het scherm en zelfs samen in de titel. Dit was de buitengewoon gehypte blockbuster die een hele franchise moest lanceren, iets waar men al erg lang op zat te wachten (zoals Avengers of The Force Awakens), iets wat met toekomstige films moeilijk te overtreffen zal zijn omdat die geen jarenlange anticipatie hebben om op te bouwen.
Is een miljard dan genoeg? Dan bedoel ik niet voor deze film zelf maar in 't kader van de gehele franchise. Als BvS "slechts" een miljard opbrengt en bij wijze van spreken net uit de kosten geraakt, kan DC dan films van veel minder aansprekende figuren als Aquaman van een monsterbudget voorzien en vertrouwen dat die ook wel zullen aanslaan? Avengers zorgt ervoor dat men met Ant-Man zijn eigen ding kon doen, TFA voorziet een relaxtere sfeer voor Rogue One, maar BvS neemt op deze manier weinig druk weg, want het blijft spannend en afwachten of 't wel gaat lukken.
Zo heeft de hele LOTR trilogie die rond de 300m kostte om te maken zogenaamd verlies geleden![]()
Het haalt niet eens een multiplier van 100% op de vrijdag![]()
Een kleine 15 miljoen, dus dat zal een weekend worden waarschijnlijk van net geen 50 miljoen dollar. Dus uiteindelijk een daling van 70% tov het eerste weekend (166 / 100 *30% = 49.8 miljoen).
Daarbij dient wel opgemerkt te worden dat in die 166 miljoen ook de previews van de donderdag zaten.
Als dit zo door gaat zetten, dan word 20 miljoen volgend weekend nog heel moeilijk.
Wie heeft gewed van tevoren dat Deadpool meer zou opleveren dan BvS (in Amerika) zal nu ontzettend rijk zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=superman2015.htm
Inmiddels al bijna 600 miljoen $ binnengeharkt.
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=deadpool2016.htm
Deadpool 750 miljoen $.
BvS gaat er heus wel overheen.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
qquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:03 schreef wolfrolf het volgende:
Deadpool 750 miljoen $.
BvS gaat er heus wel overheen.
Vast wel, maar volgens mij ging het wel specifiek om de Noord-Amerikaanse markt.
En daarbij BvS heeft de Chineese markt erbij. Deadpool heeft daar niet gedraaid.![]()
En dat in een zaal waar maar 12 mensen zaten? Ga dan een betere plek zoekenquote:Op maandag 28 maart 2016 21:24 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Jaze zat al door alle previews heen te praten, trok vlak voor de filmpje nog een blikje red bull open..
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...![]()
Zal met 12 mensen? Hoe kom je daarbij? De zaal zat vol.quote:Op maandag 4 april 2016 16:03 schreef jpg97 het volgende:
[..]
En dat in een zaal waar maar 12 mensen zaten? Ga dan een betere plek zoeken![]()
Alleen Deadpool budget 50, BvS 250quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:03 schreef wolfrolf het volgende:
Deadpool 750 miljoen $.
BvS gaat er heus wel overheen.
En aangezien je in de bios het dubbele moet ophalen heeft DP een breakeven van 100 en BvS 500 (marketing niet meegerekend)![]()
Na alle negatieve reacties in dit topic en omdat ik Man of Steel een matige film vond, waren mijn verwachtingen erg laag. Maar ik vond het zowaar een goede film! Na alle stripverhalen van Marvel vond ik zo'n serieuze film wel eens lekker en de vaart zat er goed in. Van dit universum wil ik zeker nog meer zien!In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Idem hier. MoS had met gemak veel beter kunnen zijn, maar ook net niet slecht genoeg. Maar deze film overtrof de verwachting wel.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik heb 'em in het weekend ook gezien. Ben wel teleurgesteld, geen verhaal en een twee uur durende opbouw naar een gevecht die in mijn ogen veel beter had gekund..![]()
De boom in met de critici in de pers. Of vriendelijker gezegd: smaken verschillen wel heel erg deze keer. Gisteren de film gezien en ik vond het de beste superheldenfilm van de afgelopen jaren. Stukken beter dan de laatste Avengers en Iron Mans naar mijn smaak.
De schurk is tenminste echt een schurk. De spanning en sensatie worden niet om zeep geholpen door flauwe grappen en grollen. De hoofdrolspelers hebben veelal echt een reden om te doen wat ze doen in plaats van dat het compleet inwisselbare superhelden zijn en wordt echt gepoogd om de karakters diepgang te geven.
En nee, dat is natuurlijk nog steeds niet vergelijkbaar met een dramafilm waar de karakters echt rond zijn. En ja, er zitten zeker wel problemen in BvS, maar al met al vond ik dit een bijzonder goede film in zijn genre en verdient ie wat mij betreft absoluut niet de afslachting die het gekregen heeft in de reviews.
Maar ja, zoals ik al begon: smaken verschillen zullen we maar zeggen.There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Inmiddels bijna 700 miljoen wereldwijd.
Maar "domestic" """""slechts""""" 260 miljoen,lekker faxen heel de dag echt genot![]()
wat ik niet snap is welke mensen in America hebben Deadpool gezien het was R rated.
het heeft domestic heel goed gedaan.
kijk je naar BvS welke doelgroep heeft die film dan gezien?![]()
Voor een deel dezelfde doelgroep natuurlijk, maar Deadpool zag er bij de trailers ook al uit als een leuke komedie en dat heeft veel extra mensen getrokken. Bij Batman v Superman viel weinig te lachen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:16 schreef KingRadler het volgende:
wat ik niet snap is welke mensen in America hebben Deadpool gezien het was R rated.
het heeft domestic heel goed gedaan.
kijk je naar BvS welke doelgroep heeft die film dan gezien?De mond tot mond reclame van Deadpool was ook veel beter.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
dat ze daarom nieuwe opnamens zijn het maken van Suicide Squad om meer Humor in te brengen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Voor een deel dezelfde doelgroep natuurlijk, maar Deadpool zag er bij de trailers ook al uit als een leuke komedie en dat heeft veel extra mensen getrokken. Bij Batman v Superman viel weinig te lachen.![]()
What? Zijn ze extra scenes aan het filmen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dat ze daarom nieuwe opnamens zijn het maken van Suicide Squad om meer Humor in te brengen.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
http://www.gamespot.com/a(...)-follo/1100-6436202/quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:24 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
What? Zijn ze extra scenes aan het filmen?
Neeeee!!!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Dat is voor dit topic: TV / [DC Comics] Suicide Squad (2016)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ze gooien er wel een flinke bom duiten tegenaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:38 schreef Weakling het volgende:
[..]
http://www.gamespot.com/a(...)-follo/1100-6436202/
Neeeee!!!
Re-shoots zijn wel vrij gebruikelijk. Weken voordat The Force Awakens ging draaien waren ze nog pick up shots aan het doen.
Dus ik zou er niet een te groot drama van maken
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Oke sorryquote:Op dinsdag 5 april 2016 13:40 schreef Mike het volgende:
Dat is voor dit topic: TV / [DC Comics] Suicide Squad (2016)lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Zo heerlijk om te zien dat deze film kapot gaat in de box office.
70% drop off in het tweede weekend. Heerlijk! Hopelijk maakt WB niet nog zo een drol en zullen ze ervan leren.![]()
Mensen gaan juist niet. 70% drop off!quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:06 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Wut...
Ja, dan zou ik hem ook minder serieus nemen
[..]
En mensen zullen waarschijnlijk toch blijven gaan.![]()
Hahaquote:Op dinsdag 5 april 2016 08:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Idem hier. MoS had met gemak veel beter kunnen zijn, maar ook net niet slecht genoeg. Maar deze film overtrof de verwachting wel.![]()
Je vergelijkt nu ook een Paasweekend met een regulier weekend. In feite is de drop een stuk minder fors. Nog steeds wel hoog, maar niet zo dramatisch als geschetst wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:10 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Mensen gaan juist niet. 70% drop off!![]()
Meestal gaan er meer mensen naar een film in weekenden met feestdagen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:23 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu ook een Paasweekend met een regulier weekend. In feite is de drop een stuk minder fors. Nog steeds wel hoog, maar niet zo dramatisch als geschetst wordt.
Maar goed. Ik voorspel nu al dat de film volgende week ook weer rond de 60/70% gaat droppen.
Mensen die sowieso alle superheldenfilms kijken hebben hem al gezien en de mond op mond reclame/critici zijn zo negatief dat heel weinig mensen m nog willen zien. Terecht!![]()
Ben affleckquote:ls Ben Affleck ook de volgende Batman dan zelf maakt heb je volgens mij iets in handen wat makkelijk The Dark Knight zou kunnen verslaan als het gaat om leukste Batman film.
Batman was leuk.![]()
De meeste mensen die ik erover gesproken heb zijn juist zwaar positief.. En dat zijn niet echt comicfans o.i.d.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Mensen die sowieso alle superheldenfilms kijken hebben hem al gezien en de mond op mond reclame/critici zijn zo negatief dat heel weinig mensen m nog willen zien. Terecht!
Enige kritiek over de film die ik hoor is op het interwebsAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Dus is de drop automatisch een stuk hoger dan normaal.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Meestal gaan er meer mensen naar een film in weekenden met feestdagen.![]()
De film heeft na twee weken $680 miljoen wereldwijd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:09 schreef studentje7.1 het volgende:
Zo heerlijk om te zien dat deze film kapot gaat in de box office.
70% drop off in het tweede weekend. Heerlijk! Hopelijk maakt WB niet nog zo een drol en zullen ze ervan leren.![]()
ken niemand die positief is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:46 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik erover gesproken heb zijn juist zwaar positief.. En dat zijn niet echt comicfans o.i.d.
Enige kritiek over de film die ik hoor is op het interwebs![]()
Ze gaan voor de 1,5 miljard. 70% drop off is telerustellend. Avengers enz. droppen meestal 50%.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
De film heeft na twee weken $680 miljoen wereldwijd.![]()
Alleen hier al een handvol, dus dat zal echt wel meevallen. Alleen zijn er maar twee smaken: of je vindt hem prima, of je vindt vind hem kut.quote:
En die laatste categorie is belachelijk fel in de kritiek.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Als er heeeeeeel veel mensen in het openingsweekend gaan en daar gaat 70% vanaf en resulteert het in 52.9 miljoen dollar, dan gaan er nog steeds heel veel mensen naar de bioscoop. Het is alles bij elkaar de 11de film qua eerste 10 dagen draaien ooit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:10 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Mensen gaan juist niet. 70% drop off!In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Het bedrag loopt nog opquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:27 schreef KingRadler het volgende:
ik had toch een Miljard verwacht met opbrengstlekker faxen heel de dag echt genot![]()
Met veel napraters.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Alleen hier al een handvol, dus dat zal echt wel meevallen. Alleen zijn er maar twee smaken: of je vindt hem prima, of je vindt vind hem kut.
En die laatste categorie is belachelijk fel in de kritiek.![]()
je kan een film op 2 manieren kijken.
1) het verhaal, acteer werk, regie, dialogen, overgang scene's
2) actie, vechtscene's, dingen die opgeblazen worden.
Bij 1 zitten veel recensenten die BvS een slecht cijfer hebben gegeven,
Bij 2 zitten de comic liefhebbers en mensen die van actie films houden.
en daarom vinden de mensen de film goed of slecht.![]()
Recensenten kijken ook heus wel naar 2 hoor, als dat is wat de film als belangrijkste selling point heeft. En fans willen ook een goed verhaal.
Ikzelf ben niet van de actie om de actie, maar vind goede actie gaaf als het in een verhaal zit wat het goed (of voldoende) ondersteunt. Ik vond de actie hier wel leuk omdat het om personages ging die ik gaaf vind, en omdat het verhaal, hoe rommelig ook, er wel degelijk een bodem voor biedt. Maar als het actiegehalte lager was geweest had ik de film ook niet minder interessant gevonden. Misschien zelfs wel meer.
Ik denk dat de recensenten die BvS laag beoordelen minder feeling met de personages hebben, en/of de vorige interpretaties van Superman en Batman gebruiken om deze film aan te spiegelen. Als je je niet over de Superman uit de Donner films heen kunt zetten, kun je immers, en niet eens onterecht denken, dat de gekozen richting in deze films een verkeerde keuze is. Als je Superman kent uit andere media zie je dat al gauw anders.
En laten we wel wezen: de actie is soms overdreven, met shots die volledig digitaal zijn, en het verhaal heeft niet enorm veel diepgang. Dat is gewoon een valide kritiekpunt. Valide genoeg om een laag cijfer te geven? Niet per sé, maar dat het meeweegt snap ik wel.
En dat deze film een weergave van Batman en Superman geeft waar heel veel mensen echt wel op zaten te wachten is niet iets dat een gemiddelde filmcriticus per sé hoeft te weten, of indien er wel bekend mee, hoeft mee te wegen in het eigen oordeel.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Yep.quote:I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
In die redenatie had ik MOS ook tof moeten vinden, maar die vind ik toch maar echt half slagen omdat de actie welliswaar een oorzaak kent maar geen doel lijkt te kennen behalve destructie. In deze film wordt die destructie in een kader geplaatst waardoor het beter uit de verf komt dan in MOS.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef KingRadler het volgende:
je kan een film op 2 manieren kijken.
1) het verhaal, acteer werk, regie, dialogen, overgang scene's
2) actie, vechtscene's, dingen die opgeblazen worden.
Bij 1 zitten veel recensenten die BvS een slecht cijfer hebben gegeven,
Bij 2 zitten de comic liefhebbers en mensen die van actie films houden.
en daarom vinden de mensen de film goed of slecht.
Daarnaast is dit op regie gebied, acteerwerk, cameravoering, dialogen en scene/verhaalopbouw gewoon een prima film. Alleen kan niet iedereen de keuzes waarderen. Het is zo simpel.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Volgens Bloomberg zal de film (met de blu-ray-, tv- en merchandiseopbrengsten erbij) ongeveer 278 miljoen dollar verdienen: http://www.bloomberg.com/(...)-than-superman-aloneIn some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ik ben echt benieuwd hoe mensen over een jaar of 5 terugkijken naar deze film...
Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar ik heb een beetje een Phantom Menace gevoel bij deze: jarenlang zit men hier op te wachten waardoor de hype bij de fans fenomenaal is. Dan komt de film uit en blijkt het niet de film te zijn waar we op hadden gehoopt. Critici fikken hem af, maar de fans komen in grote getale en zijn veel positiever dan de critici... Maar zoals met verliefdheid alles door een roze bril wordt bekeken die maanden later afzwakt, zo werden toch ook de fans langzaam wakker.
Ik had dat destijds met de Spawn film. Ik vond hem retegaaf toen ik hem voor het eerst zag, maar als ik hem nu zie heb ik echt zoiets van "meh"[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_![]()
Het verschil is wel dat bij Spawn vooral op uiterlijke gelijkenis van karakters gemikt werd met een verhaal wat maar vaag in de buurt kwam van de comic. Bij Batman v Superman zit er wel degelijk een flink verhaal achter, alleen zijn veel fans het er niet mee eens.
Dan nog denk ik dat velen vooral zuur zijn en de film harder afgekraakt wordt dan dat deze verdient.
En voor de goede orde: The Phantom Menace ontving aanvankelijk veelal lovende kritieken...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Wat voor flink verhaal zit er achter BvS?quote:Op zondag 10 april 2016 13:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Het verschil is wel dat bij Spawn vooral op uiterlijke gelijkenis van karakters gemikt werd met een verhaal wat maar vaag in de buurt kwam van de comic. Bij Batman v Superman zit er wel degelijk een flink verhaal achter, alleen zijn veel fans het er niet mee eens.
Dan nog denk ik dat velen vooral zuur zijn en de film harder afgekraakt wordt dan dat deze verdient.
En voor de goede orde: The Phantom Menace ontving aanvankelijk veelal lovende kritieken...
Ik probeer iets te bedenken maar kom er niet op.
Batman die een alien wil vermoorden?
Batman's branding bad guys om vermoord te worden in de gevangenis omdat bad guys niet collegiaal zijn?
Batman en Superman + Martha's = BFF's?
Joker/MadHatter/Riddler is Darkseid's pion?
I thought she was with you although I emailed this chick before so why would I say this anyway?
Angry cavetroll gonna be angry?wooblabalurg![]()
Moet ik die écht één voor een afschieten? Want dat kan hoor.
En graag dan een titel die het wél goed aanpakt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Nu je er toch bent.quote:Op zondag 10 april 2016 13:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Moet ik die écht één voor een afschieten? Want dat kan hoor.
wooblabalurg![]()
Hier moet ik toch even op reageren, want dit heb ik een tijdje geleden nagekeken op Rotten Tomatoes: als je alleen de reviews bekijkt tot 1 januari 2000 was de RT-score ook maar 58%, dus heel lovend was het ook weer niet.quote:Op zondag 10 april 2016 13:23 schreef Skull-splitter het volgende:
En voor de goede orde: The Phantom Menace ontving aanvankelijk veelal lovende kritieken...
[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 10-04-2016 15:21:40 ]In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ik kan me nog wel een nieuwsbericht herinneren tijdens de release dat de film door recensenten zelfs "saai" werd bevonden...quote:Op zondag 10 april 2016 14:31 schreef Mike het volgende:
[..]
Hier moet ik toch even op reageren, want dit heb ik een tijdje nagekeken op Rotten Tomatoes: als je alleen de reviews bekijkt tot 1 januari 2000 was de RT-score ook maar 58%, dus heel lovend was het ook weer niet.[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Als iemand iets gewoon slecht vindt, dan is daar weinig aan af te schieten.quote:Op zondag 10 april 2016 13:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Moet ik die écht één voor een afschieten? Want dat kan hoor.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik vroeg daarom niet voor niets een beter voorbeeld.quote:Op zondag 10 april 2016 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als iemand iets gewoon slecht vindt, dan is daar weinig aan af te schieten.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Domestic Box Office $296,685,542
International Box Office $486,800,000
Worldwide Box Office $783,485,542![]()
nog steeds niet breakeven dusquote:Op zondag 10 april 2016 23:09 schreef polderturk het volgende:
Domestic Box Office $296,685,542
International Box Office $486,800,000
Worldwide Box Office $783,485,542![]()
Vandaag beginnen de opnames voor Justice League part 1
Dat kan niet fout gaan metZack Snydergod
aan het roer!!!!!1
Bij Avengers, Iron Man 3 en bij de Dark Knight Rises gingen ook heel veel mensen het eerste weekend. Toch had je een drop van minder dan 50%.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Als er heeeeeeel veel mensen in het openingsweekend gaan en daar gaat 70% vanaf en resulteert het in 52.9 miljoen dollar, dan gaan er nog steeds heel veel mensen naar de bioscoop. Het is alles bij elkaar de 11de film qua eerste 10 dagen draaien ooit.
Natuurlijk draait B v S quite en maakt het veel geld maar je moet begrijpen dat WB met Batman v Superman dezelfde bedragen wil zien, en daar hebben ze alle reden toe, als de Avengers, Iron Mans enz.
Dat die film zo hard dropt na het eerste weekend betekent dat veel mensen er negatief over zijn tegen hun vrienden.
Met een mager miljard zijn ze echt niet blij, terwijl Avengers, Fast 7 en Jurassic World vorig jaar makkelijk 1,5 miljard hebben opgehaald.![]()
Trollquote:Op maandag 11 april 2016 05:31 schreef wolfrolf het volgende:
Vandaag beginnen de opnames voor Justice League part 1
Dat kan niet fout gaan metZack Snydergod
aan het roer!!!!!1
![]()
Die mensen zijn zo negatief omdat ze het niet 'snappen'quote:Op maandag 11 april 2016 14:41 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Bij Avengers, Iron Man 3 en bij de Dark Knight Rises gingen ook heel veel mensen het eerste weekend. Toch had je een drop van minder dan 50%.
Natuurlijk draait B v S quite en maakt het veel geld maar je moet begrijpen dat WB met Batman v Superman dezelfde bedragen wil zien, en daar hebben ze alle reden toe, als de Avengers, Iron Mans enz.
Dat die film zo hard dropt na het eerste weekend betekent dat veel mensen er negatief over zijn tegen hun vrienden.
Met een mager miljard zijn ze echt niet blij, terwijl Avengers, Fast 7 en Jurassic World vorig jaar makkelijk 1,5 miljard hebben opgehaald.wooblabalurg![]()
Nee deze film is gewoon een belediging van het publiek. Ik ga ongeveer om de week naar de bios, The Dark Knight is mijn favoriete super hero movie.... dit is de EERSTE film ooit waarbij ik halferwege de zaal wilde verlaten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Alleen hier al een handvol, dus dat zal echt wel meevallen. Alleen zijn er maar twee smaken: of je vindt hem prima, of je vindt vind hem kut.
En die laatste categorie is belachelijk fel in de kritiek.![]()
Jij bent gewoon belachelijk fel in je kritiekquote:Op maandag 11 april 2016 14:43 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Nee deze film is gewoon een belediging van het publiek. Ik ga ongeveer om de week naar de bios, The Dark Knight is mijn favoriete super hero movie.... dit is de EERSTE film ooit waarbij ik halferwege de zaal wilde verlaten.
Als je echt eerlijk was zou je niet zo negatief zijnwooblabalurg![]()
Je taalgebruik sluit aan bij je nick. Mooi.quote:Op maandag 11 april 2016 14:43 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Nee deze film is gewoon een belediging van het publiek. Ik ga ongeveer om de week naar de bios, The Dark Knight is mijn favoriete super hero movie.... dit is de EERSTE film ooit waarbij ik halferwege de zaal wilde verlaten.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik hoop nog tijdens mijn actieve leven mee te maken dat de echte Superman en de echte Batman op het witte doek te bewonderen zijn. De uiterst goed gemutste altijd volgens het boekje vechtende Kal-El die voor niks zal stoppen om zichzelf op te offeren. Iemand die altijd het goede in de mens ziet en laat zien. En de immer nobele getergde doch eerzame zoekende Batman die sporen ziet voordat ze zichtbaar worden en al een plan of gadget in de aanslag heeft voordat Green Lantern erover begint. Wat een genot zou dat zijn.wooblabalurg![]()
Zegmaar wat net vier weken draait?I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Misschien zijn dat voor hem niet de echte Batman en Superman?quote:Op maandag 11 april 2016 18:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Zegmaar wat net vier weken draait?
Mijn favoriete interpretatie van Superman is de Superman uit Kingdom Come. Die zou walgen van de film-Superman, want dat is net het soort held waar hij een afkeer van heeft (zij die niet wakker liggen van collateral damage, bereid zijn om te moorden, etc...) en die hij wil heropvoeden. Wat trouwens een veel boeiender verhaal zou hebben opgeleverd dan wat we nu kregen. Het grimmige Snyder-verse waar geweld en woede synoniemen zijn van cool en dan Superman die daar een hekel aan heeft en zich daartegen verzet. Een opzet die veel interessanter en gelaagder is dan BvS en beter past binnen de logica van de personages én waarin toch de "dark & edgy" toon (waar Snyder een hard plassertje van krijgt) perfect kan geïntegreerd worden.
Er zal dan wel gesteld worden dat Superman in deze films toch overduidelijk een lichtpunt is, wat dan moest blijken uit de meest deprimerende "acts of heroism" montage die ik al gezien heb. Een grijze, grauwe Superman die met een gezicht op onweer dik tegen zijn zin mensen staat te redden, een inspiratie voor allen.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik begrijp dat de Superman in deze film nog steeds ongeveer de Superman is van Man of Steel?
Jammer dat DC zijn op 1 na belangrijkste karakter maar blijft verneuken.
Maar goed, na de eerste nieuwtjes over casting en plot had ik al geen interesse meer.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Zo lust ik ze ook wel.quote:Op maandag 11 april 2016 18:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien zijn dat voor hem niet de echte Batman en Superman?
Dat gaan ze nooit zijn en als het voor hem de echte is dan is het voor een legioen andere niet de echte.
En dit is dan ook meteen waarom ik moeite heb met net te trouw willen zijn aan het bronmateriaal...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ben je zeker dat je ze lust? Ik heb het idee dat ze nogal slecht verteerd worden.quote:
Het zijn nochtans vrij eenvoudige redenen waarom iemand iets niet goed vindt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Meer dat je net als bij fan fiction het probleem hebt dat altijd een gedeelte van de fans het geweldig vindt maar de meerderheid het juist waardeloos. Dan kun je wel roepen dat het niet de "echte" is, maar zoals bij James Bond ben je gewoon aan de tijdsgeest verbonden per versie. En als je dat niet trekt heb je gewoon een rondje pech.quote:Op maandag 11 april 2016 21:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ben je zeker dat je ze lust? Ik heb het idee dat ze nogal slecht verteerd worden.
Het zijn nochtans vrij eenvoudige redenen waarom iemand iets niet goed vindt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik ben eerlijk. Nogmaals The Dark Knight is voor mij de beste superhero film allertijden. Ik hou van DC. Man of Steel vond ik okay.quote:Op maandag 11 april 2016 14:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Jij bent gewoon belachelijk fel in je kritiek
Als je echt eerlijk was zou je niet zo negatief zijn
Dit is de eerste film waarbij ik halverwege weg wilde. Ik kon niet geloven hoe dom, slecht in elkaar gezet deze film was. En die over de top debiele CGI actie waarbij om de 10 seconden een gebouw instort... bah![]()
Als je deze film goed vindt neem ik je mening niet serieus.quote:Op maandag 11 april 2016 14:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je taalgebruik sluit aan bij je nick. Mooi.![]()
Man of Steel vond je OK maar deze film trek je niet om een of andere vage reden. Terwijl in MoS juist de enorme disconnectie met het publiek en het gebrek aan context voor de enorme schade het zwakste punt was wat nu allemaal opgelost is met deze film eraan vast.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:28 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Als je deze film goed vindt neem ik je mening niet serieus.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Word of mouth?quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:18 schreef KingRadler het volgende:
snap niet waarom film Domestic America nog altijd tegen valt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Wel goed opgelost inderdaad door nog meer gebouwen tegen de vlakte te slaan en daarvoor even snel te zeggen dat de meeste mensen daar al weg waren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Man of Steel vond je OK maar deze film trek je niet om een of andere vage reden. Terwijl in MoS juist de enorme disconnectie met het publiek en het gebrek aan context voor de enorme schade het zwakste punt was wat nu allemaal opgelost is met deze film eraan vast.
wooblabalurg![]()
Wat een topic hiero... Een dicussie of een film wel of niet goed is? Dat is gewoon een mening. Ik vind 2001: A Space Odyssee een dodelijk saaie film, door veel mensen erg gewaardeerd.
Groot fan van Superman sinds kinds af aan. Voor Man of Steel ben ik naar London gevlogen om hem 2 weken eerder te kunnen zien. Waar ik Man of Steel een uiterst lekker filmpje vind, vond ik BvS een bende.
Snyder is een op visueel gebied een fantastische regisseur, maar een verhaal vertellen is belangrijker. De eerste helft van de film springt van hak op tak en de karakters worden alles behalve goed uitgewerkt. De film begint geweldig, erg tof idee om de motivatie van Batman te laten voortkomen uit hetgeen wat er in Metropolis gebeurd op het eind van MoS. Maar daarna wordt het snel een bende. Lois, Perry, Lex, Wonder Woman, Bruce, Superman...allemaal verhaallijnen door elkaar heen zonder er een touw aan vast te kunnen knopen.
Ik hen ervan overtuigd dat hetgeen wat Snyder geschoten heeft absoluut de potentie heeft om een betere film te worden, maar het script en de editing zal aangepast moeten worden en sommige aspecten van het verhaal (de manier waarop Bats en Supes bonden bijvoorbeeld) zullen anders moeten. Het was allemaal gewoon net even te makkelijk. De "cameos" van de andere leden van de Justice League waren lachwekkend slecht verwerkt.
Ook probeerden ze teveel in één film te stoppen. The Dark Knight Returns is een erg goede comic, en andere (superman) comic waar het verhaal vandaan komt ook... Maar beide vehaallijnen in 1 film stoppen is gewoon een domme beslissing imho. De emotionele impact van wat er gebeurd met een bepaald karakter is er niet omdat Snyder ons nergens de kans gaf om ook maar iets om dat karakter te geven. De allerlaatste shot van de film (met dat zand) liet echt mn ogen rollen.
Maargoed, dit is mijn mening. Als anderen de film fantastisch vonden, prima.![]()
Jij denkt dat ze dat effe allemaal gaan omgooien, ofzo? Even nieuwe scènes schieten en een andere versie uitbrengen?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:35 schreef Retarded het volgende:
Ik hen ervan overtuigd dat hetgeen wat Snyder geschoten heeft absoluut de potentie heeft om een betere film te worden, maar het script en de editing zal aangepast moeten worden en sommige aspecten van het verhaal (...) zullen anders moeten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Zeg ik dat? Nee.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze dat effe allemaal gaan omgooien, ofzo? Even nieuwe scènes schieten en een andere versie uitbrengen?![]()
Misschien moet je dan toch eens uitleggen waar je verhaal naartoe ging toen je schreef "het script en de editing zal aangepast moeten worden".quote:
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Ik zei dat het geschoten materiaal op een andere manier aan elkaar geplakt kan worden zodat het verhaal niet van hak op tak springt. Wat meer logica en rust in het vertellen van het verhaal. In principe kan iedereen dat doen met editing software en een beetje ervaring, maar met de ost op de achtergrond enzo zou dat kut worden.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:26 schreef Breuls het volgende:
[..]
Misschien moet je dan toch eens uitleggen waar je verhaal naartoe ging toen je schreef "het script en de editing zal aangepast moeten worden".
Met name de eerste helft was een bende qua tempo![]()
Vond het een 6-je.
Genoeg spektakel, maar haalt het niveau van The Avengers bij lange na niet. Het verhaal was veel te warrig door alle flashbacks, droomsequenties en/of visioenen. De karakters waren onderbelicht in het bijzonder Batman. Het is niet Nolans Batman die in deze film te zien is, maar een wezenlijk andere Batman. Een Batman die heel erg geholpen geweest zou zijn met een eigen origin film voorafgaand aan BvS. Lex Luthor vond ik ronduit slecht. Doomsday hadden ze naar mijn mening niet in deze film moeten stoppen en daaruit voortvloeiend:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Signature:
Maximaal
4
regels![]()
En dag weet je nu al?
Je noemde het script. Script herschrijven = nieuwe opnames.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:10 schreef Retarded het volgende:
[..]
Ik zei dat het geschoten materiaal op een andere manier aan elkaar geplakt kan worden zodat het verhaal niet van hak op tak springt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Geheel terecht.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:20 schreef BatWayne het volgende:
Dus Ant-Man heeft een Rotten Tomatoes score van 80% en Batman V Superman een score van 28%.Science, spirituality
Will have to meet along the way and
We need new drifts, another view
Expand our grip on the cryptic soul![]()
Een origin? Die hebben we elf jaar geleden nog gehad. Nergens voor nodig.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
een stand alone film wellicht maar niet weeeeeer datzelfde origin verhaal. Bovendien zat hier nog wel wat origin in verpakt voor die 2 mensen op deze planeet die het niet kennen.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:06 schreef KingRadler het volgende:
DC is te snel geweest ze hadden beter eerst een Batman origin film moeten uitbrengen.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
Ik gok erop dat die origin hooguit in flarden gebruikt zal worden, had Affleck niet iets geschreven met de schrijver van The Town of van Gone Girl?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:58 schreef Tim86 het volgende:
[..]
een stand alone film wellicht maar niet weeeeeer datzelfde origin verhaal. Bovendien zat hier nog wel wat origin in verpakt voor die 2 mensen op deze planeet die het niet kennen.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ja, maar dat was geen origin verhaal.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik gok erop dat die origin hooguit in flarden gebruikt zal worden, had Affleck niet iets geschreven met de schrijver van The Town of van Gone Girl?Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
Alsjeblieft niet zeg, je hoeft niet voor elk personage een origin story te maken. Echt niet nodig, werkt alleen maar vervelend als je dat bij elke reboot weer te horen krijgt.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:06 schreef KingRadler het volgende:
DC is te snel geweest ze hadden beter eerst een Batman origin film moeten uitbrengen.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Dat is mijn hele punt. Ik hoop echt op een speurtocht met af en toe knokpartijen en intimidatie zoals we nu eigenlijk maar twee keer zagen. Duister, zwaarmoedig en rauw.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:35 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ja, maar dat was geen origin verhaal.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
gewoon een soort Arkham game van makenquote:Op donderdag 14 april 2016 15:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat is mijn hele punt. Ik hoop echt op een speurtocht met af en toe knokpartijen en intimidatie zoals we nu eigenlijk maar twee keer zagen. Duister, zwaarmoedig en rauw.
Daar leken de vechtscenes nu ook al op.Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Arkham vond ik als games prima, qua art direction altijd net te over the top gevonden.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:39 schreef Tim86 het volgende:
[..]
gewoon een soort Arkham game van maken
Daar leken de vechtscenes nu ook al op.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik vond de scène met Batman versus de Martha-kidnappers al bijna een videogame. Erg tof om te zien.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:39 schreef Tim86 het volgende:
[..]
gewoon een soort Arkham game van maken
Daar leken de vechtscenes nu ook al op.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
100% terecht. Ant Man is een normale/vermakelijk film die coherent is en waar scenes logisch in elkaar zitten en het script goed is.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:20 schreef BatWayne het volgende:
Dus Ant-Man heeft een Rotten Tomatoes score van 80% en Batman V Superman een score van 28%.
De actie in Ant Man is ook leuker en verfrissend vergeleken met destructie porno in Batman v Superman.![]()
Om een of andere vage reden? Really? Er zijn op internet honderden reviews met duizenden redenen waarom mensen deze film niet leuk vinden. Zal ik weer een paar herhalen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Man of Steel vond je OK maar deze film trek je niet om een of andere vage reden.
1. Slecht script. Losse scenes die slecht op elkaar aansluiten. Heel erg warrig en slordig verhaal. Je zou makkelijk 40 minuten kunnen knippen om deze film beter te maken.
2. Vervelende actie waarbij elke 10 seconden muren/gebouwen in moeten storten. Dit is zo over de top en belachelijk dat je elke binding met de characters en de actie verliest.
3. Jesse Eisenberg, irritant en belachelijk.
4. Martha. Dit is zo dom en lui dat ik er geen woorden meer aan vuil ga maken.
5. Motivaties van personages zijn vaag en worden slecht belicht in deze film. Elke emotionele binding ontbreekt.
6. Vreugdeloosheid. Personages die elke zin fronsend uit spreken.... om deze film donkerder te maken... om het donkerder maken.
7. Gevecht tussen Superman en Batman. Weer muren die telkens instorten. Gewoon domme shit.![]()
quote:Op woensdag 13 april 2016 21:43 schreef FallenAngel666 het volgende:
Vond het een 6-je.
Genoeg spektakel, maar haalt het niveau van The Avengers bij lange na niet. Het verhaal was veel te warrig door alle flashbacks, droomsequenties en/of visioenen. De karakters waren onderbelicht in het bijzonder Batman. Het is niet Nolans Batman die in deze film te zien is, maar een wezenlijk andere Batman. Een Batman die heel erg geholpen geweest zou zijn met een eigen origin film voorafgaand aan BvS. Lex Luthor vond ik ronduit slecht. Doomsday hadden ze naar mijn mening niet in deze film moeten stoppen en daaruit voortvloeiend:100% met je eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan zal je deze wel leuk vinden.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:57 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Om een of andere vage reden? Really? Er zijn op internet honderden reviews met duizenden redenen waarom mensen deze film niet leuk vinden. Zal ik weer een paar herhalen?
1. Slecht script. Losse scenes die slecht op elkaar aansluiten. Heel erg warrig en slordig verhaal. Je zou makkelijk 40 minuten kunnen knippen om deze film beter te maken.
2. Vervelende actie waarbij elke 10 seconden muren/gebouwen in moeten storten. Dit is zo over de top en belachelijk dat je elke binding met de characters en de actie verliest.
3. Jesse Eisenberg, irritant en belachelijk.
4. Martha. Dit is zo dom en lui dat ik er geen woorden meer aan vuil ga maken.
5. Motivaties van personages zijn vaag en worden slecht belicht in deze film. Elke emotionele binding ontbreekt.
6. Vreugdeloosheid. Personages die elke zin fronsend uit spreken.... om deze film donkerder te maken... om het donkerder maken.
7. Gevecht tussen Superman en Batman. Weer muren die telkens instorten. Gewoon domme shit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Die scene vooral inderdaad ja. Erg tofquote:Op donderdag 14 april 2016 16:49 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik vond de scène met Batman versus de Martha-kidnappers al bijna een videogame. Erg tof om te zien.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Ook vooral een verschil in verwachtingspatroon. Ant Man is een vrij belachelijk klinkende onbekende superheld (voor het grote publiek althans) en die film bleek verrassend degelijk te zijn. Hier heb je de 2 grootste kanonnen uit de hele superhero business tegenover elkaar en als die film dan zoveel zwaktes heeft als hier is het ook vrij logisch dat hij wordt afgemaakt.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:49 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
100% terecht. Ant Man is een normale/vermakelijk film die coherent is en waar scenes logisch in elkaar zitten en het script goed is.
De actie in Ant Man is ook leuker en verfrissend vergeleken met destructie porno in Batman v Superman.Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
Als deze film nog donkerder was, zou het radio zijn, hahahahahahahlekker faxen heel de dag echt genot![]()
Vandaag gezien, wel oké. Beetje veel plotholes
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
de enige reden waarom ik op dit moment deze film zien is om de Martha-referenties/-grappen te snappen. Maar ik wacht wel netjes op de BR-rip[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
lol goeie clipquote:Op donderdag 14 april 2016 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan zal je deze wel leuk vinden.wooblabalurg![]()
quote:Op donderdag 14 april 2016 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan zal je deze wel leuk vinden.
850 miljoen opgehaald.. valt tegen voor zo een soort film, met zo een enorm budget en 2 belangrijkste superhelden ooit.
Als Fast 7, Jurassic World en Avengers allemaal 1,5 miljard doen...
De vorige stand alone Batman haalde meer dan 1,1 miljard op.
Nja het publiek straft het gewoon af!![]()
Volgens Box Office Mojo doet-ie het anders prima. Er staan twee van de zeven andere Batman-films hoger in de lijst, alle X-Men films staan lager, de meeste Marvel Studios-films staan lager... een elfde plek is helemaal zo slecht nog niet hoor.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Een elfde plek voor 2 meest iconische karakters ooit? Minder dan de vorige stand alone Batman...quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:20 schreef Breuls het volgende:
Volgens Box Office Mojo doet-ie het anders prima. Er staan twee van de zeven andere Batman-films hoger in de lijst, alle X-Men films staan lager, de meeste Marvel Studios-films staan lager... een elfde plek is helemaal zo slecht nog niet hoor.
Iron Man 3, laten we eerlijk zijn Iron Man is een veel minder bekend en populair karakter dan Batman heeft een stuk meer opgehaald.
Zo een film als deze had gewoon niet minder moeten opbrengen dan Fast 7 of Avengers. De studio zal er in ieder geval niet blij mee zijn.![]()
Het kan mij geen reet schelen wat een studio blij maakt, om eerlijk te zijn. Ik kijk naar films als entertainment/kunst, niet als business.
Maar ik lees veel reacties over dat deze film het 'slecht' doet, en dat snap ik dan niet. De film viel voor sommigen tegen en werd afgekraakt door sommige critici. Natuurlijk doet-ie het dan minder goed dan de (veel betere) Dark Knight-films. Dus dat is geen verrassing. Minder goed dat de Avengers-films? Sure, de Avengers zijn veel populairder, dus waarom niet. Guardians, Iron Man (3) en Spider-Man? Sommige daarvan kunnen nog worden ingehaald, dus dat moeten we nog maar zien.
Maar de film doet het wel beter dan 97 van de 107 andere films in de lijst, waaronder de Captain America-films, de eerste Iron Man, alle oudere Batman-films, alle andere Superman-films en ga zo nog maar even door.
Hoe goed moet deze film het doen willen mensen het niet als mislukking bestempelen? Moet-ie naar nr 1 in de lijst? Moet een film alle records breken om te "slagen"? Welnee, zeg.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Hmmm. Avengers populairder? Ja, nu natuurlijk wel, maar die zijn populairder omdat ze ondertussen succesvollere films maken, niet omdat het een populairdere property is.
Batman en Superman (of Justice League of hoe je 't ook wil noemen) begonnen die wedstrijd gewoon met voorsprong, desalniettemin liggen ze nu achter op de Avengers en dat is echt wel op eigen merite. Warner wil die achterstand te snel goedmaken, heeft te weinig geduld en loopt zichzelf nu voor de voeten.
Het jammere is dat het niet eens een race hoeft te zijn, maar dat het dat wel aan het worden en niet alleen bij de fans.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Marvel is fastfood, smakelijk maar snel te vergeten. DC probeert vaak mensen iets meer na te laten denken. Iets waar deze film prima in slaagde maar door velen kennelijk niet goed gevolgd kan worden.
Ik kijk dan ook erg uit naar de Directors Cut van 181 minuten.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
die komt er echt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Marvel is fastfood, smakelijk maar snel te vergeten. DC probeert vaak mensen iets meer na te laten denken. Iets waar deze film prima in slaagde maar door velen kennelijk niet goed gevolgd kan worden.
Ik kijk dan ook erg uit naar de Directors Cut van 181 minuten.
Volgens laatste berichten wel ja.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Een duidelijke analyse die ik ook deel.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kijk dan ook erg uit naar de Directors Cut van 181 minuten.![]()
Ik denk ook dat de vertelstructuur, volledig comic-achtig, zorgt voor verwarring voor velen. Ik heb er alleen geen moment last van gehad, kon het verhaal en de motivatie voor alle partijen prima volgen en hoewel mijn verwachtingen laag waren heb ik alles gewoon laten gebeuren en ik vond het een prima film. Ik kan van Marvel ook best genieten, maar met name Age of Ultron en in mindere mate Iron Man 3 zijn domweg niet zo heel geslaagd.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Vond het een prima film en heb me dan ook goed gemaakt. Deze batman is m.i. ook veel beter neergezet dan Bale's en vond WW ook een goede toevoeging.
De film had wel editing problemen en het verbaasd me ook niet te horen dat de originele cut 4 uur is. Lijkt me een foute inschatting van Snyder, en ik snap ook niet dat WB hem alle belangrijke DC films laat maken.![]()
Het is voor mij allebei niet meer dan popcornvermaak, met hier en daar wat diepgang voor beginners (zowel bij DC als bij Marvel, niet veel meer bij de ene dan bij de andere). Qua concept em ambitie is er weinig verschil tussen BvS en Civil War, waarbij ik vond dat de personages en hun drijfveren beter waren uitgewerkt bij Civil War en waarbij ik de impact op de omgeving dan weer beter weergegeven vond in BvS.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kijk dan ook erg uit naar de Directors Cut van 181 minuten.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
True.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:08 schreef Nic1 het volgende:
Vond het een prima film en heb me dan ook goed gemaakt. Deze batman is m.i. ook veel beter neergezet dan Bale's en vond WW ook een goede toevoeging.
De film had wel editing problemen en het verbaasd me ook niet te horen dat de originele cut 4 uur is. Lijkt me een foute inschatting van Snyder, en ik snap ook niet dat WB hem alle belangrijke DC films laat maken.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Nou ja, mislukking is een groot woord. Maar het is zonder meer een tegenvaller voor de studio. Wat ook blijkt uit dat ze hun hele release-schema van verdere films de komende jaren nu overhoop hebben gegooid. De nieuwe strategie is puur het vermijden van de confrontatie in release-data met concurrerende films. Ze gaan niet meer van eigen kracht uit, en dat naar aanleiding van de tegenvallende prestaties van deze film die als fundament bedoeld was voor de hele verdere franchise. En dat fundament blijkt dus niet zo stevig als gehoopt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:31 schreef Breuls het volgende:
Het kan mij geen reet schelen wat een studio blij maakt, om eerlijk te zijn. Ik kijk naar films als entertainment/kunst, niet als business.
Maar ik lees veel reacties over dat deze film het 'slecht' doet, en dat snap ik dan niet. De film viel voor sommigen tegen en werd afgekraakt door sommige critici. Natuurlijk doet-ie het dan minder goed dan de (veel betere) Dark Knight-films. Dus dat is geen verrassing. Minder goed dat de Avengers-films? Sure, de Avengers zijn veel populairder, dus waarom niet. Guardians, Iron Man (3) en Spider-Man? Sommige daarvan kunnen nog worden ingehaald, dus dat moeten we nog maar zien.
Maar de film doet het wel beter dan 97 van de 107 andere films in de lijst, waaronder de Captain America-films, de eerste Iron Man, alle oudere Batman-films, alle andere Superman-films en ga zo nog maar even door.
Hoe goed moet deze film het doen willen mensen het niet als mislukking bestempelen? Moet-ie naar nr 1 in de lijst? Moet een film alle records breken om te "slagen"? Welnee, zeg.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Dan heb ik iets gemist, denk ik. Het laatste wat ik las is dat er twee films bij zijn gekomen. Zijn er bestaande data gewijzigd?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef UltraR het volgende:
Wat ook blijkt uit dat ze hun hele release-schema van verdere films de komende jaren nu overhoop hebben gegooid. De nieuwe strategie is puur het vermijden van de confrontatie in release-data met concurrerende films.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
http://finance.yahoo.com/(...)movie-200929376.htmlquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dan heb ik iets gemist, denk ik. Het laatste wat ik las is dat er twee films bij zijn gekomen. Zijn er bestaande data gewijzigd?
http://variety.com/2016/f(...)se-dates-1201747238/
http://variety.com/2016/f(...)ero-suit-1201749164/
De tegenvallende opbrengsten van BvS, na eerdere dure echte flops (Jupiter Ascending, Pan), zal dus vooral ook gevolgen hebben voor de kansen die WB geeft aan nieuwe films zonder franchise erachter. Want films op basis van DC comics zullen sowieso altijd geld opbrengen, maar BvS dus niet zoveel als gehoopt, wat sowieso gevolgen zal hebben binnen de organisatie qua bereidheid tot het nemen van risico's. Erg zonde.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Seth Grahame-Smith Bolts From WB’s ‘The Flash’; Search On For New Directorquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef UltraR het volgende:
[..]
En dat fundament blijkt dus niet zo stevig als gehoopt.
http://deadline.com/2016/(...)ner-bros-1201747016/
AQUAMAN RUMOR: JAMES WAN MAY BE NEXT DC DIRECTOR TO EXIT
http://www.ign.com/articl(...)-dc-director-to-exit![]()
WB paniekmodus is aan.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:57 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Seth Grahame-Smith Bolts From WB’s ‘The Flash’; Search On For New Director
http://deadline.com/2016/(...)ner-bros-1201747016/
AQUAMAN RUMOR: JAMES WAN MAY BE NEXT DC DIRECTOR TO EXIT
http://www.ign.com/articl(...)-dc-director-to-exitlekker faxen heel de dag echt genot![]()
Dan was Marvel ook in paniek met Ant-man?quote:
Nee, dat was gewoon Kevin Feige die aan het powermusclen was.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan was Marvel ook in paniek met Ant-man?lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Maar beiden onder de noemer "creative differences".quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:02 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee, dat was gewoon Kevin Feige die aan het powermusclen was.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Helaas ontbreekt de naam Snyder nog, begrijp niet waarom WB hem alles laat doen.quote:
Als Wright niet was opgestapt/eruit was gegooid, was hij nog steeds bezig geweest de film te maken.quote:Op zondag 1 mei 2016 01:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar beiden onder de noemer "creative differences".![]()
![]()
Omdat hij de spelregels op papier heeft gezet en WB films wil maken die a la Marvel wel hetzelfde gezicht hebben. Suicide Squad valt daar ook onder maar is al een compleet andere film om maar iets te noemen terwijl Snyder daar ook vingers in heeft.quote:Op zondag 1 mei 2016 05:05 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Helaas ontbreekt de naam Snyder nog, begrijp niet waarom WB hem alles laat doen.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Dat kan prima zonder steeds dezelfde regisseur te hebben. Als Snyder nou alleen maar kaskrakers maakt ok, maar dat is niet het geval.quote:Op zondag 1 mei 2016 08:50 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Omdat hij de spelregels op papier heeft gezet en WB films wil maken die a la Marvel wel hetzelfde gezicht hebben. Suicide Squad valt daar ook onder maar is al een compleet andere film om maar iets te noemen terwijl Snyder daar ook vingers in heeft.![]()
Nergens wordt gezegd dat Snyder het gaat doen, die heeft het al te druk met de JL films de komende jaren.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:36 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat kan prima zonder steeds dezelfde regisseur te hebben. Als Snyder nou alleen maar kaskrakers maakt ok, maar dat is niet het geval.
Alleen heeft hij momenteel een hoop te zeggen.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Heel erg jammer dat zo een ongetalenteerde regisseur zoveel in de melk heeft te brokkelen.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nergens wordt gezegd dat Snyder het gaat doen, die heeft het al te druk met de JL films de komende jaren.
Alleen heeft hij momenteel een hoop te zeggen.
Dan liever Ben Affleck, iemand die zulke goede films heeft gemaakt als Argo en The Toen, JL laten regisseren. Hij gaat gelukkig wel de solo Batman regisseren. Dat komt dus goed.
Snyder is echt een ramp, Watchmen, Sucker Punch, Batman v Superman... alleen maar vage troep.![]()
Vind het echt een vreselijke, pretentieuze film. Ik ben gewoon echt geen fan van Snyders style over substance... zogenaamd diepe films.quote:
Maar ik weet dat er heel wat mensen zijn die Watchmen tof vinden.![]()
Gelukkig heeft Snyder slechts 1:1 de strip gevolgd tot framing aan toe met slechts 1 verschil en dat was serieus een verbetering op het bronmateriaal qua geloofwaardigheid.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:16 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Vind het echt een vreselijke, pretentieuze film. Ik ben gewoon echt geen fan van Snyders style over substance... zogenaamd diepe films.
Maar ik weet dat er heel wat mensen zijn die Watchmen tof vinden.
En dan klagen over style over substance: de laatste Marvel al gekeken?my god, wat een simplistisch en onlogisch plot aan het einde. Vermakelijk, kundig gemaakt, mooi, maar echt niet beter.
Ja Skull-splitter, we weten nu wel dat jij een DC fanboy bent.. man man.. batman v superman was een aardige film. Een rommeltje maar opzicht nog best aardig. Maar Civil War is toch wel duidelijk de betere film.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Snyder slechts 1:1 de strip gevolgd tot framing aan toe met slechts 1 verschil en dat was serieus een verbetering op het bronmateriaal qua geloofwaardigheid.
En dan klagen over style over substance: de laatste Marvel al gekeken?my god, wat een simplistisch en onlogisch plot aan het einde. Vermakelijk, kundig gemaakt, mooi, maar echt niet beter.
![]()
Vooral niet doorhebben dat ik beide series even hoog heb zitten maar dat het als chocolade en vanille isquote:Op zondag 1 mei 2016 19:29 schreef Uezurii het volgende:
[..]
Ja Skull-splitter, we weten nu wel dat jij een DC fanboy bent.. man man.. batman v superman was een aardige film. Een rommeltje maar opzicht nog best aardig. Maar Civil War is toch wel duidelijk de betere film.
Ik kots alleen op van die dooddoeners als "kutfilm".I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
2 verschillen. De film was ook volledig zielloos. Snyder is een expert in de look, de feel not so much.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Snyder slechts 1:1 de strip gevolgd tot framing aan toe met slechts 1 verschil en dat was serieus een verbetering op het bronmateriaal qua geloofwaardigheid.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ten dele mee eens, maar ik had daar met veel films idd wel last van. Met deze film echter veel minder. Terwijl MoS zo doods als iets was na een prima introductie.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
2 verschillen. De film was ook volledig zielloos. Snyder is een expert in de look, de feel not so much.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Waarover moet er nagedacht worden?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kijk dan ook erg uit naar de Directors Cut van 181 minuten.![]()
Kennelijk slagen mensen er niet in de drie verhaallijnen los van elkaar te kunnen volgen.quote:
Edit:
Voor de duidelijkheid: dat heeft mijns inziens meer te maken met een kleine aandachtsspanne dan met de kwaliteit van de film.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Eindelijk gezien en best wel mixed feelings.
Er is geprobeerd om iets groots neer te zetten. Dat is ten dele ook gelukt. Het comic sauceje dat er overheen zit is ook lekker aanwezig. Het maakt de film duidelijk anders dan de Nolan films.
Affleck zet een aardige Batman neer zoals hij hoort te zijn. De Superman van Cavill kan mij iets minder bekoren. In MoS vond ik dat nog niet zo'n probleem, maar juist doordat Batman zo dicht bij de comics blijft lijkt Superman daar weer wat meer vanaf te staan.
Scenes hangen alleen wel regelmatig als los zand aan elkaar. Dat komt omdat ze gewoon te veel willen vertellen in een te kort tijdsbestek. Er is te weinig tijd gereserveerd voor het verhaal en te veel voor de actie. Dat is erg jammer, want er had nog veel meer in gezeten.
Ik kan me voorstellen dat vooral comiclezers blij zijn met deze film en de gemiddelde penner van de krant een stuk minder blij is. Ik denk dat als je niets met de comics hebt (en de manier waarop daar van alles verteld wordt) je dit ook niet heel erg kan bekoren.
Het heeft mij uiteindelijk vooral nieuwsgierig gemaakt naar de stand-alone Batman film en niet zo zeer naar Justice League of een fim van de andere karakters.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Civil War heeft ook minstens drie verhaallijnen, prima te volgenquote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kennelijk slagen mensen er niet in de drie verhaallijnen los van elkaar te kunnen volgen.
Edit:
Voor de duidelijkheid: dat heeft mijns inziens meer te maken met een kleine aandachtsspanne dan met de kwaliteit van de film.![]()
Dude.quote:DC probeert vaak mensen iets meer na te laten denken. Iets waar deze film prima in slaagde maar door velen kennelijk niet goed gevolgd kan worden.![]()
Prima film hoor als je het een en ander al over B & S weet, maar "je snapt het gewoon niet" is een absurde dooddoener. Het enige verschil met de Marvel films is de duistere toon (wat ik persoonlijk een fijne afwisseling vind), verder allebei puur vermaak. Ik begreep de film prima, maar mijn vrienden die met me mee waren snapten er maar weinig van. Er zit veel te veel in de film en er wordt weinig uitgelegd.
De reden dat BvS lastiger te snappen is, is omdat het script en editing erg slecht zijn. Civil War heeft dit probleem niet, en is beter te begrijpen, simpelweg omdat het op dit gebied veel beter is.Ik vond het Civil War einde helaas best matig, en de villain erg slecht, maar dat neemt niet weg dat de film veel beter in elkaar zit.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En dan klagen over style over substance: de laatste Marvel al gekeken?my god, wat een simplistisch en onlogisch plot aan het einde.
![]()
omdat ze op volgorde en in hapklare brokken verteld worden.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Civil War heeft ook minstens drie verhaallijnen, prima te volgenI'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Bottomline is dat de filmmaatschappij een paar 100 miljoen dollar meer opbrengst had verwacht, dat ze die niet krijgen is hun schuld niet die van de consument![]()
Verkapt hetzelfde oordee toch? Dat is het risico als je een uitgesproken visie wil neerzetten, de helft vind het tof, de andere helft kotst het uit omdat het niet bij hun fantasie past.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
De meningen over deze film zijn in ieder geval best wel zwart/wit. Een stuk erger dan bij de Marval films. Ieder geval zijn de mensen die het niets vinden ook echt negatief.
Misschien toch iets te veel gekozen voor de comic inslag ipv gewoon een bombastische actie film maken met wat figuren met superkrachtenTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Strike one Marvel wins dc lost.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Aangezien Marvel al sinds 2007 aan het bouwen is, is dat nogal een scheve vergelijking, non?quote:I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik zie dat verschil niet. De 2 meest recente films zijn films over figuren in rare pakjes die denken dat ze boven de wet staan, voor vernieling zorgen en daardoor geconfronteerd worden met een hoop weerstand. In beide gevallen gebaseerd op iets uit de comics, dus een poging tot een gelaagd verhaal, overgoten met een sausje van bombastische actie.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:23 schreef Komakie het volgende:
Misschien toch iets te veel gekozen voor de comic inslag ipv gewoon een bombastische actie film maken met wat figuren met superkrachten
De actie van de ene zit even goed in de andere en de diepgang van de andere vind je evenzeer bij de ene terug. Enige verschil is dat Snyder zijn diepgang graag nog wat lardeert met in-your-face Jezus analogieën en Marvel wat oneliners in de actiescenes steekt.
Begrijp dat allemaal niet zo goed, uiteraard zijn er verschillen tussen de 2 studio's qua concept, maar zo groot zijn die echt niet. Ja, bij Marvel moeten de personages allemaal stand-up comedians zijn die van alles een grap maken en bij DC allemaal miserable bastards die absoluut niet mogen lachen. OK, dat wel.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Als ze beiden gewoon leuke films maken wint iedereen.quote:
Ik kijk overigens uit naar de volgende Batman solo-film. Batfleck was super en helemaal als hij het gaat regisseren/schrijven.![]()
![]()
Ik heb van allebei genoten en volg beide universa met genot.
Feit is wel dat als objectief filmkijker de Marvel-films wat beter in elkaar zitten.
De superhelden actie zoals DC die presenteert ligt dan weer echter voor mijn gevoel dichter bij de comics dan de Marvel-actie.
Heel simpel: ik zal zowel alle DC als Marvel-films altijd proberen in het eerste weekend in de bios te zien. Gotta love it![]()
![]()
Dat vind ik niet zozeer een feit maar een mening. De hele Dark Knight trilogie wordt bejubeld door fans en critici (hoewel er ook fans zijn die huilen dat het niet hun versie is), DC durft goed verhalen buiten de strips neer te zetten (doch er wel flink op leunen. Marvel heeft echter vanaf het begin af aan gekozen om heel dicht bij de comics te blijven qua sfeer en verhalen. Soms een uitstapje (een totaal ondergebruikte Mandarin bijvoorbeeld die ik overigens als dubbele bodem terug zou zien komen, al gok ik er niet op), maar veelal een compressie van de jaren 60 tot aan nu op het scherm.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:15 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik heb van allebei genoten en volg beide universa met genot.
Feit is wel dat als objectief filmkijker de Marvel-films wat beter in elkaar zitten.
De superhelden actie zoals DC die presenteert ligt dan weer echter voor mijn gevoel dichter bij de comics dan de Marvel-actie.
Heel simpel: ik zal zowel alle DC als Marvel-films altijd proberen in het eerste weekend in de bios te zien. Gotta love it
DC probeert dat nu, en DC is altijd het iets verkniptere broertje van Marvel geweest. Het is een gok, maar tot op heden bevalt die gok me wel. Ik snap dat mensen het niet de gewenste vorm vinden maar dat blijf je altijd houden.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Aha maar ik houd de vorige DC-films erbuiten. Ik richtte me in mijn bericht alleen op de DCEU films (MoS en BvS)quote:Op maandag 2 mei 2016 13:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zozeer een feit maar een mening. De hele Dark Knight trilogie wordt bejubeld door fans en critici (hoewel er ook fans zijn die huilen dat het niet hun versie is), DC durft goed verhalen buiten de strips neer te zetten (doch er wel flink op leunen. Marvel heeft echter vanaf het begin af aan gekozen om heel dicht bij de comics te blijven qua sfeer en verhalen. Soms een uitstapje (een totaal ondergebruikte Mandarin bijvoorbeeld die ik overigens als dubbele bodem terug zou zien komen, al gok ik er niet op), maar veelal een compressie van de jaren 60 tot aan nu op het scherm.
DC probeert dat nu, en DC is altijd het iets verkniptere broertje van Marvel geweest. Het is een gok, maar tot op heden bevalt die gok me wel. Ik snap dat mensen het niet de gewenste vorm vinden maar dat blijf je altijd houden.
The Dark Knight trilogie is een buitengewoon meesterwerk. Vraag me wel of er is overwogen die in het DCEU te laten bestaan, jammer dat daar niet voor gekozen is.
Het einde van TDKR hield wat mogelijkheden open voor een andere Batman dan Bruce Wayne, al vraag ik me wel af hoe dat was gelopen.![]()
Nah, die trilogie was een prachtig ronde vertelling, staat prima op zichzelf. De nieuwe insteek vind ik ook prima omdat er een grotere visie aan vast zit, langer termijn dan per film.
Nolan produceert ook nog steeds mee met zijn vrouw en dat is bij deze film beter uit de verf gekomen dan bij MoS in mijn ogen.
Ik vond het ook heel prettig dat de eerste scene met Bruce Wayne meer deed met de in MoS leeg voelende destructie, eindelijk had het context.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Je had dan een Batman gehad die niet Bruce Wayne was, en dat ontneemt je de mogelijkheden dat personage verder uit te diepen. En je kunt de door Nolan gebruikte villains niet zomaar hergebruiken.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:27 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Het einde van TDKR hield wat mogelijkheden open voor een andere Batman dan Bruce Wayne, al vraag ik me wel af hoe dat was gelopen.
Ik denk dat het geen seconde is overwogen om die wereld voort te zetten.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Veel te beperkende visie idd, ook de insteek om alles proberen te gronden in realiteit terwijl je wel fantastische karakters gebruikt maakt dat je weinig kanten op kunt. Dat pastte prima bij díé versie, maar niet als je een filmisch universum wil opbouwen met ook andere DC karakters.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je had dan een Batman gehad die niet Bruce Wayne was, en dat ontneemt je de mogelijkheden dat personage verder uit te diepen. En je kunt de door Nolan gebruikte villains niet zomaar hergebruiken.
Ik denk dat het geen seconde is overwogen om die wereld voort te zetten.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Geloofwaardigheid? Buiten dat elke actie scene er ongeloofwaardig CGI eruitziet in Batman v Superman... our mothers are called Martha is geloofwaardig? Sorry maar er is letterlijk niks logisch of geloofwaardig in die film.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Snyder slechts 1:1 de strip gevolgd tot framing aan toe met slechts 1 verschil en dat was serieus een verbetering op het bronmateriaal qua geloofwaardigheid.
De laatste Marvel.. Civil War, heeft een best goed plot, goede emotionele binding met de characters, logische opbouw, spanning, mooi gefilmde inventieve actie en geen destructie porno, al met al een goede actiefilm. Na de Dark Knight wel mijn favoriete superheldenfilm tot nu toe.![]()
![]()
Batman v Superman is niet eens een kutfilm, ik weet niet of het als film te bestempelen valt.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vooral niet doorhebben dat ik beide series even hoog heb zitten maar dat het als chocolade en vanille is
Ik kots alleen op van die dooddoeners als "kutfilm".
Eerder als een verzameling CGI gemaakte vervelende, niet te volgen fragmenten die random door elkaar zijn gegooid en waar later in opdracht van de studio even filmpjes van JL characters zijn ingevoegd.![]()
Tuurlijk joh. Ik kijk alle Oscar films als Spotlight en The big Short.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kennelijk slagen mensen er niet in de drie verhaallijnen los van elkaar te kunnen volgen.
Edit:
Voor de duidelijkheid: dat heeft mijns inziens meer te maken met een kleine aandachtsspanne dan met de kwaliteit van de film.
Mijn favoriete series zijn House of Cards, BB en Mr Robot.
Maar ja voor het meesterwerk Batman v Superman heb ik een te kleine aandachtsspanne? Jezus wat een fanboy ben je.
[ Bericht 0% gewijzigd door studentje7.1 op 03-05-2016 11:09:40 ]![]()
The Dark Knight trilogie bestaat ook uit kwalitatief hele goede films. Batman v Supwrman is dat niet. Simpel.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zozeer een feit maar een mening. De hele Dark Knight trilogie wordt bejubeld door fans en critici![]()
De russo's weten dan ook enorm goed hoe zij een superhero film moeten maken met inhoud. (Zij hadden de eerste twee Avengers van mij ook mogen doen, want vond Whedon niet erg sterk, vooral met Ultron niet) Iets wat Snyder gewoon niet kan. Snyder toont mooie plaatjes, maar de inhoud van zijn films zijn gewoon leeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:51 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid? Buiten dat elke actie scene er ongeloofwaardig CGI eruitziet in Batman v Superman... our mothers are called Martha is geloofwaardig? Sorry maar er is letterlijk niks logisch of geloofwaardig in die film.
De laatste Marvel.. Civil War, heeft een best goed plot, goede emotionele binding met de characters, logische opbouw, spanning, mooi gefilmde inventieve actie en geen destructie porno, al met al een goede actiefilm. Na de Dark Knight wel mijn favoriete superheldenfilm tot nu toe.![]()
Ik denk niet dat je Whedon kan afvallen over zijn prestatie met de eerste Avengers. Ongeacht of de film na 4 jaar wel of niet overeind blijft staan, het was een nooit eerder vertoonde prestatie in zijn tijd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:41 schreef Uezurii het volgende:
[..]
De russo's weten dan ook enorm goed hoe zij een superhero film moeten maken met inhoud. (Zij hadden de eerste twee Avengers van mij ook mogen doen, want vond Whedon niet erg sterk, vooral met Ultron niet) Iets wat Snyder gewoon niet kan. Snyder toont mooie plaatjes, maar de inhoud van zijn films zijn gewoon leeg.
Snyder is visueel ontzettend erg sterk, maar zou zijn scripts door anderen moeten laten schrijven.![]()
Het is ook vooral Ultron waar ik op doelde. De eerste Avengers was inderdaad gewoon goed. Verder zijn we het eens over Snyder.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je Whedon kan afvallen over zijn prestatie met de eerste Avengers. Ongeacht of de film na 4 jaar wel of niet overeind blijft staan, het was een nooit eerder vertoonde prestatie in zijn tijd.
Snyder is visueel ontzettend erg sterk, maar zou zijn scripts door anderen moeten laten schrijven.![]()
Ultron was inderdaad wat minder, hoewel ik me daar afvraag hoeveel studio bemoeienis daar was mbt het opzetten van de andere Marvel-films (oa Infinity en Civil). Ik kreeg tijdens de pers tour van de film ook beetje het gevoel dat Whedon er klaar mee was.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:50 schreef Uezurii het volgende:
[..]
Het is ook vooral Ultron waar ik op doelde. De eerste Avengers was inderdaad gewoon goed. Verder zijn we het eens over Snyder.
De Russo-broers blijken daar veel beter mee om te kunnen gaan. Maar daar waar Whedon showrunner was op tv, waren Russo's gewoon regisseurs die een aflevering kwamen regisseren.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:41 schreef Uezurii het volgende:
[..]
De russo's weten dan ook enorm goed hoe zij een superhero film moeten maken met inhoud. (Zij hadden de eerste twee Avengers van mij ook mogen doen, want vond Whedon niet erg sterk, vooral met Ultron niet) Iets wat Snyder gewoon niet kan. Snyder toont mooie plaatjes, maar de inhoud van zijn films zijn gewoon leeg.![]()
Ik vond zowel Winter Soldier als Civil War relatief vlak en binnen de lijntjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:41 schreef Uezurii het volgende:
[..]
De russo's weten dan ook enorm goed hoe zij een superhero film moeten maken met inhoud. (Zij hadden de eerste twee Avengers van mij ook mogen doen, want vond Whedon niet erg sterk, vooral met Ultron niet) Iets wat Snyder gewoon niet kan. Snyder toont mooie plaatjes, maar de inhoud van zijn films zijn gewoon leeg.
Goed gemaakt, maar mist eigen smoel terwijl de andere films dat wel hebben.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik denk dat Whedon uiteindelijk niet zoveel te zeggen heeft ook al is hij de regisseur. Het is vooral Disney die het hapklaar houdt, logisch want het scoort. Maar het blijft daardoor wel af en toe binnen de lijntjes. Je ziet dat GOTG veel losser is, minder afbreukrisico dus meer vrijheid, zelfde geldt voor Deadpool. En bij Fant4stic bemoeide de studio zich weer teveel![]()
Jahaaaaaaaa, we weten het.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:54 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Batman v Superman is niet eens een kutfilm, ik weet niet of het als film te bestempelen valt.
Eerder als een verzameling CGI gemaakte vervelende, niet te volgen fragmenten die random door elkaar zijn gegooid en waar later in opdracht van de studio even filmpjes van JL characters zijn ingevoegd.![]()
En dan dit ook nog.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:56 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ik kijk alle Oscar films als Spotlight en The big Short.
Mijn favoriete series zijn House of Cards, BB en Mr Robot.
Maar ja voor het meesterwerk Batman v Superman heb ik een te kleine aandachtsspanne? Jezus wat een fanboy ben je.
Begin alsjeblieft een blog.![]()
Captain America: Civil War is een gigantische stinkende verse drol. Het is een waardeloze film die niet kan tippen aan Batman vs Superman.![]()
Nja ik geef mijn mening over de film en krijg als respons dat ik een te korte aandachtsboog heb. Daar mag ik toch even op reageren? Als mensen zulke fanboys zijn en niet tegen kritiek op hun film kunnen en gelijk persoonlijke opmerkingen gaan maken mag ik daar op reageren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:31 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
En dan dit ook nog.
Begin alsjeblieft een blog.
[ Bericht 5% gewijzigd door studentje7.1 op 03-05-2016 20:06:33 ]![]()
Ach ja wel mooi dat de meerderheid van de filmfans en critici geen blinde DC fanboys zijn zoals jij.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:34 schreef polderturk het volgende:
Captain America: Civil War is een gigantische stinkende verse drol. Het is een waardeloze film die niet kan tippen aan Batman vs Superman.
Goed onderbouwde mening trouwens polderturk.
[ Bericht 9% gewijzigd door studentje7.1 op 03-05-2016 20:06:06 ]![]()
CW is een degelijke film, maar wel veilig, rechttoe rechtaan en aangezien het gezeik om destructie is het nogal ironisch te zien dat de voorstanders van beperking hiervan de boel het meest op stelten zetten. Just saying.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:59 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Ach ja wel mooi dat de meerderheid van de filmfans en critici geen blinde DC fanboys zijn zoals jij.
Goed onderbouwde mening trouwens polderturk.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Maar wat is er nu eigenlijk veilig en hapklaar en relatief vlak bij Marvel wat bij Warner/DC dan een uitgesproken en gedurfde visie is?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
CW is een degelijke film, maar wel veilig, rechttoe rechtaan en aangezien het gezeik om destructie is het nogal ironisch te zien dat de voorstanders van beperking hiervan de boel het meest op stelten zetten. Just saying.
De enige recente uit dit genre die qua insteek/concept iets origineel en gewaagd deed, was Fox met Deadpool. BvS en CA:CV zijn vrij conventionele superheldenfilmsThe average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Eens, ik vind zowel CW als Batman v Superman nou niet echt iets gewaagds doen. Allebei best conventionele films. Mja van mij hoeven ze ook niet iets origineels te doen zolang de actie en het verhaal maar goed zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar wat is er nu eigenlijk veilig en hapklaar en relatief vlak bij Marvel wat bij Warner/DC dan een uitgesproken en gedurfde visie is?
De enige recente uit dit genre die qua insteek/concept iets origineel en gewaagd deed, was Fox met Deadpool. BvS en CA:CV zijn vrij conventionele superheldenfilms![]()
WB probeerde het juist veilig te spelen door Batman, Superman en Wonder Woman meteen in dezelfde film te stoppen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
CW is een degelijke film, maar wel veilig, rechttoe rechtaan en aangezien het gezeik om destructie is het nogal ironisch te zien dat de voorstanders van beperking hiervan de boel het meest op stelten zetten. Just saying.![]()
Dat is trouwens ook de reden dat WB echt niet blij is met die 850 miljoen. Men zegt wel dat het in de top 10 comic book movies is qua opbrengsten. Maar mensen vergeten even dat dit de 2 populairste en meest bekende superhelden ooit zijn + wonderwoman voor het eerst op het witte doek. Bovendien is dit de duurste film ooit gemaakt. En dan haalt die film net iets meer op dan een Deadpool, die laten we eerlijk zijn, een half jaar geleden totaal onbekend was en niet eens in 3D draaide. (Als je 3d bij Batman v Superman weg haalt halen ze even veel op). Vergeet ook niet dat The Dark Knight Rises ook gewoon 1,1 miljard ophaalde, zonder 3D, zonder Superman en Wonder Woman en toen de superheldenrage een stuk kleiner was.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
WB probeerde het juist veilig te spelen door Batman, Superman en Wonder Woman meteen in dezelfde film te stoppen.
Ik wil niet zeggen dat deze film verliesgevend was, maar als het wel een goede film was geweest en repeat viewings en recommendaties had gehad dan had deze film gewoon makkelijk 1,5 miljard gemaakt.![]()
DC gaat veel verder in karaktervorming.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar wat is er nu eigenlijk veilig en hapklaar en relatief vlak bij Marvel wat bij Warner/DC dan een uitgesproken en gedurfde visie is?
DC laat een wat oudere Batman zien die feitelijk op zijn retour is en over zijn eigen morele grenzen gaat. (zoals het brandmerken van zijn slachtoffers)
DC laat een Superman zien die ten onder gaat aan zijn eigen mythevorming. Zowel bejubeld maar ook verguisd wordt door de nabestaanden van al die slachtoffers die zijn gevallen door zijn epische gevechten. Je ziet een personage in conflict met al zijn emotionele uitschieters in kracht en zwakte.
De karakters in het Marveluniversum zijn vooral sympathiek, voorspelbaar en maakbaar. Zelfs de grootste schurken hebben een hoog sympathie gehalte en zijn nauwelijks slecht te noemen. In tegenstelling tot Doomsday wat geen persoonlijkheid kent en feitelijk een brute natuurkracht kan worden genoemd. De enige kracht die Superman qua sterkte kan verslaan. (en ook doet) Batman daarentegen won van Superman omdat hij slim, berekenend en obsessief was.
Juist dat onvoorspelbare maakt deze film zo leuk. Een onverslaanbare held die zichzelf in de strijd opoffert en zijn morele erfenis doorgeeft aan die andere held die diezelfde morele normen en waarden was verloren.![]()
Deadpool haalt veel meer op, als je er vanuit gaat dat de helft teruggaat naar de studio min budget min marketing dan is BatSup net breakevenquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:53 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
. En dan haalt die film net iets meer op dan een Deadpool,![]()
Marvel heeft inmiddels een beproeft concept wat ze al 20 films lang gebruiken. Veel vernielingen, ontploffingen en de nodige grappige (en minder grappige) oneliners. Dat doen ze nu al bijna 10 jaar bij bijna elke film en het werkt. Elke keer komen er weer een hoop mensen op hun films af.
Bij DC is alles een stuk donkerder en "serieuzer". Wat ook wel logisch is aangezien Batman een erg donker karakter is en ze Superman ook al zo neergezet hebben in MoS.
Ik vind de karakters van DC iets meer diepgang hebben dan de meeste van Marvel. Dat komt misschien door het donkere karakter. Door de regelmatig gemaakte grappen en "lichtere" opbouw van de karakters neem ik ze wat minder snel echt serieus.
Wil niet zeggen dat Marvel slechte (of mindere) films maakt dan DC, maar wel anders. En dat zeg ik als DC fanboy
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ik vond CW juist veel minder veilig vergeleken BvS. Het eind gevecht had makkelijk een herhaling van BvS kunnen zijn waar de superhelden samenwerken en weer vriendjes zijn zodra de credits lopen. De badguy van CW was veel minder over de top maar heeft uiteindelijk wel zijn doel bereikt.![]()
I know, maar het is moeilijk om te kijken hoeveel een film precies heeft gekost dus ik kijk maar puur naar de box office.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Deadpool haalt veel meer op, als je er vanuit gaat dat de helft teruggaat naar de studio min budget min marketing dan is BatSup net breakeven![]()
Mja, dat is misschien het het probleem. Vooralsnog is DC enkel Snyder en met de diepgang van Snyder kan ik echt helemaal niets, want daar ligt alles er altijd vingerdik bovenop met zijn symboliek van likmevestje. Die suggereert diepgang, lijkt het wel interessant te vinden om dat in zijn film te hebben, begint er dan ook effectief aan maar doet er uiteindelijk vrijwel niets mee, omdat hij ondertussen alweer op een nieuw idee is overgeschakeld dat hij ook maar half zal afwerken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:44 schreef Komakie het volgende:
Ik vind de karakters van DC iets meer diepgang hebben dan de meeste van Marvel. Dat komt misschien door het donkere karakter.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Sorry ik ken Doomsday niet uit de comics. Maar in de film vond ik het uitzien als 1 of andere dom monster uit een 90s cartoon. Snap ook niet wat die nou toevoegde aan de film. Die gevechten met Doomsday waren ook tergend zeg.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
DC gaat veel verder in karaktervorming.
De karakters in het Marveluniversum zijn vooral sympathiek, voorspelbaar en maakbaar. Zelfs de grootste schurken hebben een hoog sympathie gehalte en zijn nauwelijks slecht te noemen. In tegenstelling tot Doomsday wat geen persoonlijkheid kent en feitelijk een brute natuurkracht kan worden genoemd.
Die villain in CW, Zemo vind ik juist wel te begrijpen... hij is boos vanwege collateral damage, iets wat in de echte wereld ook veel voorkomt. (Zie terroristen die boos zijn op het westen omdat men als collateral damage onshuldige burgers raakt enz.) Ik snap heel goed de motivatie van Zemo. Wtf en waarom en hoe Jesse Eisenberg en Doomsday deden vond ik daarentegen supervaag.![]()
Ik vind het eigenlijk helemaal niet serieuzer. Halve steden die zonder consequentie in B v S worden platgegooid. Doomsday die heel kinderachtig uitziet... Jesse Eisenberg met zijn raar acteerwerk.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:44 schreef Komakie het volgende:
Bij DC is alles een stuk donkerder en "serieuzer".
Dan vind ik CW toch wat serieuzer, je krijgt serieus uitgelegd waar beide kanten voor staan en wat ze willen bereiken, de villain heeft begrijpbare motivatie enz. De daden van de superhelden (bijv opblazen van 1 verdieping van een gebouw) hebben consequenties.![]()
Dat bedoel ik niet met serieuzer. De grapjes tussendoor bij Marvel films heb je bij DC niet. Daarom vind ik de karakterontwikkeling van DC beter.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:18 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet serieuzer. Halve steden die zonder consequentie in B v S worden platgegooid. Doomsday die heel kinderachtig uitziet... Jesse Eisenberg met zijn raar acteerwerk.
Dan vind ik CW toch wat serieuzer, je krijgt serieus uitgelegd waar beide kanten voor staan en wat ze willen bereiken, de villain heeft begrijpbare motivatie enz. De daden van de superhelden (bijv opblazen van 1 verdieping van een gebouw) hebben consequenties.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
![]()
![]()
Ik ga maar niks meer over Batman v Superman posten want anders val ik in hehaling. Dit is het laatste wat ik nog wil zeggen. Ik kwam deze reactie tegen en dit is precies hoe ik over dit debacle denk.
Grootste teleurstelling in de bioscoop ooit voor mij.
[ Bericht 16% gewijzigd door studentje7.1 op 04-05-2016 15:09:04 ]![]()
Grapjes staan toch volledig los van karakterontwikkeling? Ik heb althans nog nooit gedacht van "Zo zeg, dat is pas een fascinerend personage dat worstelt met een prikkelend dilemma, ik ben volledig in beslag genomen door zijn innerlijke strijd, ik hang volledig aan zijn lipp.... ow, hij maakt een grapje, daar gaat de geloofwaardigheid... had hij maar op dezelfde monotome toon vol zelfbeklag en zonder relativeringsvermogen blijven doordrammen, dat was pas begeesterend geweest."quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet met serieuzer. De grapjes tussendoor bij Marvel films heb je bij DC niet. Daarom vind ik de karakterontwikkeling van DC beter.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
De serieuze toon geeft wellicht de illusie van meer karakterontwikkeling, het heeft natuurlijk niets met elkaar te maken (niet dat BvS geen karakterontwikkeling heeft).quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet met serieuzer. De grapjes tussendoor bij Marvel films heb je bij DC niet. Daarom vind ik de karakterontwikkeling van DC beter.![]()
Het karakter van Zemo werd helemaal niet uitgediept. In tegendeel, aan het einde van de film vroeg ik me nog steeds af met wat voor karakter ik te maken had. Vooral het introduceren van de andere Wintersoldiers en daar vervolgens niets mee te doen was het grootste zwaktebod van deze matige (en veel teveel van hetzelfde) film. Een superheldenfilm moet een geloofwaardige super schurk ten tonele brengen. Geen huilebalk die aan het einde van de film een kogel door zijn hoofd wil schieten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:15 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Sorry ik ken Doomsday niet uit de comics. Maar in de film vond ik het uitzien als 1 of andere dom monster uit een 90s cartoon. Snap ook niet wat die nou toevoegde aan de film. Die gevechten met Doomsday waren ook tergend zeg.
Die villain in CW, Zemo vind ik juist wel te begrijpen... hij is boos vanwege collateral damage, iets wat in de echte wereld ook veel voorkomt. (Zie terroristen die boos zijn op het westen omdat men als collateral damage onshuldige burgers raakt enz.) Ik snap heel goed de motivatie van Zemo. Wtf en waarom en hoe Jesse Eisenberg en Doomsday deden vond ik daarentegen supervaag.
Doomsday is ook in de comic de enige die Superman weet te verslaan en hem kan doden. Dus de film lag in dezelfde lijn.![]()
Ik vond Zemo totaal niet geloofwaardig. Een burger die boos is maar allerhande geheimen, tactieken en vaardigheden bezit, zomaar?
Dat soort mensen hebben natuurlijk ook familie/mensen waar ze om geven.
Zijn beweegredenen waren vele malen logischer dan een zeker personage in BvS.![]()
Euhm? Een compleet arsenaal aan Winter Soldiers hebben en die afmaken? Om vervolgens Cap en Iron man zichzelf de ****** in te laten meppen.. En dan zichzelf af willen maken? Die logica begrijp ik niet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:28 schreef Michie_ het volgende:
Zijn beweegredenen waren vele malen logischer dan een zeker personage in BvS.
Maar waar beide films naar mijn mening last van hebben is dat ze veel te snel en veel te heftig gaan. Characters worden er zijdelings even ingeslingerd en zijn 2 minuten later mekaar beste matties. Zoals bijvoorbeeld Spiderman of Wonderwoman, daar mocht naar mijn mening wel wat meer voor verteld worden.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Beweegreden ja, maar ontwikkeling nee.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:28 schreef Michie_ het volgende:
Dat soort mensen hebben natuurlijk ook familie/mensen waar ze om geven.
Zijn beweegredenen waren vele malen logischer dan een zeker personage in BvS.
Een gewone burger heeft niet de middelen, vaardigheden of kennis om dit te doen.
Zeker niet op zo'n korte termijn.
Dus niet geloofwaardig.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Niet zomaar een burger he, hij is in ieder geval een militair en ik geloof niet dat hij een doodgewone soldaat is.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vond Zemo totaal niet geloofwaardig. Een burger die boos is maar allerhande geheimen, tactieken en vaardigheden bezit, zomaar?Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Marvel: je weet dat je uitvoering krijgt zoals je gewend bent uit de strip, verhalen zijn straight forward en van plottwists moet je het niet hebben. Prima vermaak, maar weinig denkwerk bij nodig.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De enige recente uit dit genre die qua insteek/concept iets origineel en gewaagd deed, was Fox met Deadpool. BvS en CA:CV zijn vrij conventionele superheldenfilms
Fox met Deadpool deed hetzelfde maar gaf de makers vrij spel om het genre, het karakter zelf en het geweld op de hak te nemen zoals de strip dat ook doet, het verhaal is veilig en het einde voelt out of place (net te zoetsappig, maar daar was je voor gewaarschuwd in het begin). Goede grappen, absoluut, maar nog steeds straight forward.
DC neemt bestaande karakters, vult die opnieuw in (aankuttende Superman die nog niet weet hoe ermee om te gaan, verzuurde Batman op wraaktocht die verblind, Luthor die gelaagder is dan "ik wil meer land" in de oude films) en plakt die in een verhaal wat als drie losse lijnen begint en dan vervlochten wordt op tweederde van de film. Daarmee wordt een risico genomen omdat je er een deel van de fans mee tegen de schenen schopt. Ik vind het een gok die werkt tot nu toe, velen echter niet. Prima.Dat is nogal een risico te noemen, vooral ingegeven omdat er straks ook een JL-film moet komen en men niet eerst tien jaar wil opbouwen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
WB probeerde het juist veilig te spelen door Batman, Superman en Wonder Woman meteen in dezelfde film te stoppen.Wellicht was het mijn slaaptekort maar dat heb ik gemist.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Niet zomaar een burger he, hij is in ieder geval een militair en ik geloof niet dat hij een doodgewone soldaat is.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Maar toch flikt Batman het elke keer.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Beweegreden ja, maar ontwikkeling nee.
Een gewone burger heeft niet de middelen, vaardigheden of kennis om dit te doen.
Zeker niet op zo'n korte termijn.
Dus niet geloofwaardig.Double standards much?
![]()
Batman is een gefrusteerd mannetje wat compleet bezeten word door de dood van zijn ouders.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:36 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Maar toch flikt Batman het elke keer.Double standards much?
Dit speelt al vanaf zijn tienerjaren, hij heeft nogal wat tijd gehad om het te verbeteren
Jarenlange training, flinke voorraad geld, totaal verdwenen tijdens die training. Niet een jaartje op zoek gaan en de smerigste geheimen ontrafelen én naar je hand zetten. Niets dubbels aan?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:36 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Maar toch flikt Batman het elke keer.Double standards much?
OK. Ik wil het er nog mee eens zijn dat er een invulling is die zwaarder afwijkt van de comics bij WB, wat je als een groter risico kan beschouwen. Al kan je evenzeer stellen dat de populairste incarnaties van Batman en Superman vaak de Elseworlds-versies waren, waar Snyder duidelijk al zijn inspiratie heeft gehaald. Maar soit, op het grote scherm is het een paradigm shift en dus een gok.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Marvel: je weet dat je uitvoering krijgt zoals je gewend bent uit de strip, verhalen zijn straight forward en van plottwists moet je het niet hebben. Prima vermaak, maar weinig denkwerk bij nodig.
Fox met Deadpool deed hetzelfde maar gaf de makers vrij spel om het genre, het karakter zelf en het geweld op de hak te nemen zoals de strip dat ook doet, het verhaal is veilig en het einde voelt out of place (net te zoetsappig, maar daar was je voor gewaarschuwd in het begin). Goede grappen, absoluut, maar nog steeds straight forward.
DC neemt bestaande karakters, vult die opnieuw in (aankuttende Superman die nog niet weet hoe ermee om te gaan, verzuurde Batman op wraaktocht die verblind, Luthor die gelaagder is dan "ik wil meer land" in de oude films) en plakt die in een verhaal wat als drie losse lijnen begint en dan vervlochten wordt op tweederde van de film. Daarmee wordt een risico genomen omdat je er een deel van de fans mee tegen de schenen schopt. Ik vind het een gok die werkt tot nu toe, velen echter niet. Prima.
Ik zie echter niet in waarom dat enige relevantie zou hebben met betere karakterontwikkeling, een verhaal dat serieuzer/volwassener is, waarom er meer denkwerk bij nodig zou zijn, etc... Het is me nog steeds niet duidelijk waarom de fundamentele principiële onenigheid tussen de 2 hoofdrolspelers uit BvS op één of andere manier dieper, gelaagder of complexer zou zijn dan die bij het Marvel duo. Tenzij de stelling is dat het beter is aangezien het verder afwijkt van comics en comics inherent oppervlakkige inhoudsloze rommel zijn?
Zemo en Luthor vind ik allebei flops, dus daar is 't voor mij lood om oud ijzer. Allebei nodeloos complexe "masterplans" die eigenlijk veel te omslachtig zijn en enkel door toevalligheden kunnen slagen. Gelukkig is die eerste minder nadrukkelijk aanwezig.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Het is ook niet zozeer nodig, het is er en dat vind ik juist prettig. De stelling is dat het subtieler is, psychologisch prima onderbouwd (hier wordt de film echter flink op afgebroken terwijl je dan in mijn ogen dus of iets gemist hebt of het niet duidelijk genoeg vindt). Het is ook veel minder een versus dan de titel impliceert, waar veel mensen ook moeite mee lijken te hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
OK. Ik wil het er nog mee eens zijn dat er een invulling is die zwaarder afwijkt van de comics bij WB, wat je als een groter risico kan beschouwen. Al kan je evenzeer stellen dat de populairste incarnaties van Batman en Superman vaak de Elseworlds-versies waren, waar Snyder duidelijk al zijn inspiratie heeft gehaald. Maar soit, op het grote scherm is het een paradigm shift en dus een gok.
Ik zie echter niet in waarom dat enige relevantie zou hebben met betere karakterontwikkeling, een verhaal dat serieuzer/volwassener is, waarom er meer denkwerk bij nodig zou zijn, etc... Het is me nog steeds niet duidelijk waarom de fundamentele principiële onenigheid tussen de 2 hoofdrolspelers uit BvS op één of andere manier dieper, gelaagder of complexer zou zijn dan die bij het Marvel duo. Tenzij de stelling is dat het beter is aangezien het verder afwijkt van comics en comics inherent oppervlakkige inhoudsloze rommel zijn?
Zemo en Luthor vind ik allebei flops, dus daar is 't voor mij lood om oud ijzer. Allebei nodeloos complexe "masterplans" die eigenlijk veel te omslachtig zijn en enkel door toevalligheden kunnen slagen. Gelukkig is die eerste minder nadrukkelijk aanwezig.
Luthor was altijd van de ingewikkelde plannen en anderen zijn vuile werk op laten knappen, wat in mijn ogen hier goed in beeld is geweest. Het gaat om Eisenbergs invulling waarbij veel mensen teveel aan de Joker moeten denken, terwijl ik er juist een populaire buitenkant met een verrotte kern in zie.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Zemo is ook niet gek. Hij weet dat 4 winter soldiers onder controle houden vrijwel onmogelijk is. Zijn doel was The Avengers uit elkaar drijven en daar is hij in geslaagd door Iron Man en Captain tegen elkaar uit te spelen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Euhm? Een compleet arsenaal aan Winter Soldiers hebben en die afmaken? Om vervolgens Cap en Iron man zichzelf de ****** in te laten meppen.. En dan zichzelf af willen maken? Die logica begrijp ik niet.
Maar waar beide films naar mijn mening last van hebben is dat ze veel te snel en veel te heftig gaan. Characters worden er zijdelings even ingeslingerd en zijn 2 minuten later mekaar beste matties. Zoals bijvoorbeeld Spiderman of Wonderwoman, daar mocht naar mijn mening wel wat meer voor verteld worden.
Lex Luther daarentegen had een vaag en gecompliceerd plan. Bovendien had hij geluk dat Super Man hem redde anders was hij het eerste slachtoffer van doomsday geweest. Ook is het bizar dat hij alle identiteiten heeft van de JL members maar dat hij daar niets mee doet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: