SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Snel, sla de bestuurder in elkaar: http://speld.nl/2016/02/0(...)edreigen-conducteur/quote:
Oh, ik dacht dat je in 't OV zat.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:36 schreef Lonaa het volgende:
Iedere keer als ik auto zie denk ik JAAAAAA.
En dan is het een hippe auto
Nee. Ik ben thuis. En mijn kerel rijdt niet door met de auto. Want hij doet er al 30 minuten over.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je in 't OV zat.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik ben thuis. En mijn kerel rijdt niet door met de auto. Want hij doet er al 30 minuten over.
Het is half 6, hij moet de stad door, ik vind 30+ minuten dan niet zo gek voor dat stukquote:
ZOMG THUISquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:38 schreef Artoo het volgende:
[..]
Het is half 6, hij moet de stad door, ik vind 30+ minuten dan niet zo gek voor dat stuk
Hangt er vanaf, als die diepvriespizza 1100 kcal is kom je al een heel eindquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:43 schreef PatriQue89 het volgende:
Gister "uit eten" in de vreetschuur, +0,2. Viel mee.
Vandaag:
O: 2 BH met kipfilet
T: banaan
L: kopje groentesoep, 1 bol filet americain 1 bol eiersalade.
D: diepvriespizza.
Meh.. te weinig denk ik he?
denk je? Ik vind dat wel meevallenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:43 schreef PatriQue89 het volgende:
Gister "uit eten" in de vreetschuur, +0,2. Viel mee.
Vandaag:
O: 2 BH met kipfilet
T: banaan
L: kopje groentesoep, 1 bol filet americain 1 bol eiersalade.
D: diepvriespizza.
Meh.. te weinig denk ik he?
Filet en eiersalade op een bolletje misschien?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als die diepvriespizza 1100 kcal is kom je al een heel eind
Heb je filet americain en eiersalade zitten eten zonder brood?
die pizza is iets van 700 geloof ik.. thuis even checken. En die filet en eier met een bolletjequote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als die diepvriespizza 1100 kcal is kom je al een heel eind
Heb je filet americain en eiersalade zitten eten zonder brood?
Oh ja, ik las het meer als een bol geschept met zo'n ijsschep.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:46 schreef Artoo het volgende:
[..]
Filet en eiersalade op een bolletje misschien?
ook voor een man van 190 lang en 180 kilo?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
denk je? Ik vind dat wel meevallen
Ditquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh ja, ik las het meer als een bol geschept met zo'n ijsschep.
Maar dan is het helemaal vrij veel qua calorieen gok ik!
ik ga thuis wel ff rekenen voor zover dat kan..quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh ja, ik las het meer als een bol geschept met zo'n ijsschep.
Maar dan is het helemaal vrij veel qua calorieen gok ik!
Ja dat inderdaad. T was er bij mij in de trein een met satésaus, die geurquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
Mensen met patat in de trein als je nog moet eten.![]()
[edit] Wat goed LO! Zo dicht bij je ATL!
Wat een gaaf gevoel moet dat zijn!!
Moah. Voor Rupsje Nooitgenoeg hier... Wel blij mee hoor, maar ik ben niet snel tevreden met mezelf. Ik denk dat de eerste keer een getal met een 7 wel een shock gaat zijn, ik hoop dat de eerste week van maart te gaan beleven. Hooguit de tweede.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
Mensen met patat in de trein als je nog moet eten.![]()
[edit] Wat goed LO! Zo dicht bij je ATL!
Wat een gaaf gevoel moet dat zijn!!
Euforie, geen shockquote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:49 schreef LadyOracle het volgende:
Moah. Voor Rupsje Nooitgenoeg hier... Wel blij mee hoor, maar ik ben niet snel tevreden met mezelf. Ik denk dat de eerste keer een getal met een 7 wel een shock gaat zijn, ik hoop dat de eerste week van maart te gaan beleven. Hooguit de tweede.
Nee, IT-adviseur in de zorg. Dus dat wordt een hoop bijleren maar ik had zoiets als in mijn CV gezet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Euforie, geen shockEcht
![]()
Succes, DeLuna! Benaderd voor een baan in de zwembaan?
quote:Op woensdag 3 februari 2016 07:45 schreef Isabeau het volgende:
Succes! Eindelijk op een vrije dag om 7 uur opgestaanGedoucht, gegeten, bijgelezen en nu naar de sportschool
Ik had het zelfs nog wat lichter gehouden dan een diepvriespizza en een zwaardere T toegevoegd (handje noten oid)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
ook voor een man van 190 lang en 180 kilo?
Geruststellend, thanks.quote:Op woensdag 3 februari 2016 07:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb juist vandaag eens een vrije dag waarop ik kan (en ben) blijven. F brengt de kinderen naar school.
Geniet van je dag!
LadyO, de mijne is ook gedaald sinds ik hem heb (3 weken) van 77 naar nu 59.
Sneeuw?quote:Op woensdag 3 februari 2016 08:36 schreef motorbloempje het volgende:
Netjes
Hardlopen gisteren ging ok. In het donker in een bos in de hagel en sneeuw!
O: bagel geitenkaas
T: yoghurt met mango
L: iets met ei
S: 45min zwemmen of spinnen
D: 2 wraps met gehakt enzo
Ik heb geen fitbit maar mijn rustpols (als ik al wakker ben dus) was vanochtend 45, ik heb ook wel eens 43 gezien. Kan me best voorstellen dat het tijdens je slaap nog lager is.quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:11 schreef LadyOracle het volgende:
Niet helemaal ontopic, maar ok. Fitbit houdt mijn hartslag ook bij. Nu is mijn rusthartslag in een half jaar gedaald van 65 of zo naar 56 vandaag. En 's nachts wordt het ook steeds lager. Ik heb deze week al twee keer tijdens mijn slaap op 41 gezeten, waar ik eerst nooit lager dan 55 zat. Aan de ene kant denk ik, ik voel me goed, zonder Fitbit had ik niks geweten en het zal wel door het sporten komen, maar ik vind het toch wel een klein beetje eng eigenlijk.
Hebben de andere sportieve fitbitdragers vergelijkbare ervaringen?
Nah, waarom! *schopt lonaa onder kont* Komop!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik at chips. Ik weetn iet zo goed waarom.
Ja eindelijk. Nadat ik jullie een maand heb gek gezeurd omdat ik chagrijnig was omdat het niet lukte. Arme jullie. :-pquote:Op woensdag 3 februari 2016 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nah, waarom! *schopt lonaa onder kont* Komop!
Lady Oracle, wat geweldig joh! Eindelijk de dalende lijn voor jou! Ben blij!
Netjes! Ik zit weer waar ik wil, tussen 72 en 73. Wegen doe ik nog steeds 2x per dag, maar ik flikker de avondmeting sinds 1 januari uit Fitbit. Of ik ook ooit terug kan naar wekelijks noteren, ik weet het niet...quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben alweer twee dagen netjes binnen de lijnen, zero tolerance continues![]()
Gelukkig weer op 72,3 vanmorgen. Ik ga ook alleen nog op woensdagen noteren.
Vandaag:
O: Yoghurt, banaan, muesli
T: Appel
L: Vier boterhammen kipfilet
T: ? Ik werk vanmiddag thuis, dus waarschijnlijk niets.![]()
D: Couscous met gehakt,wortel, boontjes, courgette en champignons en ras-el-hanout
Ooh sjeen. Ik kwam laatst iets heel tofs tegen. Momentje!quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:10 schreef Sjeen het volgende:
ATL voor LO
[..]
Netjes! Ik zit weer waar ik wil, tussen 72 en 73. Wegen doe ik nog steeds 2x per dag, maar ik flikker de avondmeting sinds 1 januari uit Fitbit. Of ik ook ooit terug kan naar wekelijks noteren, ik weet het niet...
Ik zit op het laagste gewicht sinds ik 20 ben ofzo... En ik voel me toch een partij dik
je bent liefquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ooh sjeen. Ik kwam laatst iets heel tofs tegen. Momentje!
Hier:
LIF / Fok! Dieetclub deel 103
Jij bent. NIET DIK!
Je bent een heel mooie slanke vrouw. Puh.
Ja, dat moet ik wel even pluseinzen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
In andere woorden: ben blij dat je haar weer langer is nu![]()
Ik las plus sizenquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik wel even pluseinzen.
ik mag het ook nooit meer af laten knippen, dat heb ik plechtig beloofdquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
In andere woorden: ben blij dat je haar weer langer is nu![]()
Als wel dan maak ik 450 klaagbaaktopics over je aan, en geef ik je op voor de website pittigkortkapsel.nlquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik mag het ook nooit meer af laten knippen, dat heb ik plechtig beloofd
Heel verstandig!quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb ook een Limburgs accent en een kort kapselquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Al past dat kapsel wel bij een Limburgs accent. Jammer dat het niet paars was, Sjeen!
zwart met een felrode pluk is ram kickequote:Op woensdag 3 februari 2016 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Al past dat kapsel wel bij een Limburgs accent. Jammer dat het niet paars was, Sjeen!
Even op letten en het liefst 's morgens na het wakker worden je hartslag opmeten en noteren. Een hartslag die juist hoger wordt (meer dan 7 slagen hoger dan je normale gemiddelde) kan wijzen op overtraining! Wil niet zeggen dat dat nu bij je aan de hand is, maar het kan dus wel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 08:35 schreef Shandaly het volgende:
Ik hou hem juist wel 's nachts om, ik vind die wekfunctie geniaal. Op tijd wakker worden zonder manlief te storen (die kan meestal wat langer blijven liggen)
Overigens is mijn hartslag in rust de laatste maand juist gestegen...
quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, net een uur gewandeld buiten. 6km en 7000 stappen op de teller.
Die belofte heb ik hier ook moeten doen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, het is echt heerlijk buiten!quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]lekker zonnetje he!
Ik moet nog een stukje wandelen. Al 1,5 uur gesport en 20 min gewandeld en dan maar 4000 stappen. Hmpf.
Nee, dat is nog nooit in me opgekomen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Denken jullie dat je met die stappentellers ook bewust of onbewust kleinere stapjes bent gaan nemen?Als het je alleen om het aantal stappen gaat is dat wel een slimme manier..
Nee, dat echt niet. Maar ik ben er wel meer door gaan lopen/bewegen, dus in die zin heeft zo'n ding bij mij waarde.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Denken jullie dat je met die stappentellers ook bewust of onbewust kleinere stapjes bent gaan nemen?Als het je alleen om het aantal stappen gaat is dat wel een slimme manier..
Kan je dat invoeren?quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat is nog nooit in me opgekomen.
Ik ben heel goed in mezelf voor de gek houden, maar zo gek nou ook weer niet.
En ik hou wel van doorlopen.
Ik heb zelfs bij mijn vorige fitbit eens mijn staplengte opgemeten en die ingevoerd zodat de afstandmeting accurater zou zijn.
Moet ik nu eigenlijk weer eens doen.
Dat was nog niet in mij op gekomen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh wat goed!! Dank je welquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, in je profiel op de site.
In settings:
[ afbeelding ]
Ik heb toen op mijn stappenteller de stand gecheckt, toen een meetbare afstand gelopen, via afstandmeten bij, of met gps tracker, en dan kijken waar je op uit komt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wat goed!! Dank je welVanmiddag eens opmeten
![]()
Ja, dat kan ik ook wel doenquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb het aantal stappen geteld dat ik in 100 meter zet
Tinkywinkyquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef Tink89 het volgende:
*kom hier heel voorzichtig weer eens om de hoek kijken na maanden weggeweest te zijn*...
Wie post hier nog regelmatig? Ik zag Moblo, Lonaa, BE en SQ al langskomen, nog meer 'oude' bekenden?
Tuurlijk nietquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
TinkywinkyHoi!
Hoe is het met jou? Je bent toch niet weer dik he? Onze hoop in bange tijden!
Begint? *staart zwaar teleurgesteld naar haar scherm*quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:35 schreef Sarabi het volgende:
Ik lees stiekem mee in je klustopic, begint er goed uit te zien Tink
En hier gaat verder alles zijn gangetje.
Nouja ik vond het er sowieso al goed uit zienquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Begint? *staart zwaar teleurgesteld naar haar scherm*
Maar on-topic:
Ik ga lunchen
Wat is dat precies (wat heb je gegeten)?quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:39 schreef sararaats het volgende:
Het Gezonde Start Ontbijt van Hema was heerlijk.
Ja, de vloer heeft dat verschil gemaakt. Doordat die nu rust uitstraalt, is het ook veel makkelijker om de boel schoon en opgeruimd te houden enzo. Tuurlijk moeten we nog een hoop klussen, maar het is wel echt ons huisje nuquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nouja ik vond het er sowieso al goed uit zien![]()
Voelt het ook al echt als thuis?
Jaquote:
Yoghurt met granen en fruit, koffie en fruitsap voor ¤2quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat is dat precies (wat heb je gegeten)?
Mooiquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, de vloer heeft dat verschil gemaakt. Doordat die nu rust uitstraalt, is het ook veel makkelijker om de boel schoon en opgeruimd te houden enzo. Tuurlijk moeten we nog een hoop klussen, maar het is wel echt ons huisje nuzelfs al is het eigenlijk alleen van mij
Oh crap, ik bedoelde SQ natuurlijk... Iets met nog snel even quoten voor de lunch. Hongerklop dames, excuse mequote:
joh, die loopt alquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oh crap, ik bedoelde SQ natuurlijk... Iets met nog snel even quoten voor de lunch. Hongerklop dames, excuse me
Ik zei toch dat ik even weggeweest wasquote:
omg, ik hoop het nietquote:
quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:45 schreef Tink89 het volgende:
Ik zei toch dat ik even weggeweest was
Oké niet de aardappelen maar de tijd van de maand is een week te vroegquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gisteren aardappels op en nu + 0,9 kg![]()
Planning van vandaag
O: Havermout met melk
T: Optimel drink
L: Salade
D: Ceasar salade
T: Optimel Griekse yoghurt
T: Rijstwafel met kaas
Hi Tink!quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef Tink89 het volgende:
*kom hier heel voorzichtig weer eens om de hoek kijken na maanden weggeweest te zijn*...
Wie post hier nog regelmatig? Ik zag Moblo, Lonaa, BE en SQ al langskomen, nog meer 'oude' bekenden?
quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb in de zomer mijn voeten nat gemaakt en buiten op de tegels een paar passen gezet en één pas met een meetlint opgemetenquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik ook wel doenEr is een coopertesttraject hier in het park en daar staat om de 100 meter een afstandsstreep.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
omg, ik hoop het nietJe bent niet helderziend of zo he? Ik hoef me geen zorgen te maken?
Slim!quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb in de zomer mijn voeten nat gemaakt en buiten op de tegels een paar passen gezet en één pas met een meetlint opgemeten
Bij mij een halve dag te vroeg en daar baalde ik al van (mijn lichaam werkt normaal echt als een zwitsers uurwerk wat dat betreft dus ik was er nog niet helemaal op voorbereidquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Oké niet de aardappelen maar de tijd van de maand is een week te vroeg
Hou er rekening mee dat dat kipgerecht echt fucking veel te weinig is voor normale mensen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hi Tink!
Al een beetje een ritme gevonden in je nieuwe huis? Eerst doorlezen
Mij lijstje van vandaag:
O: kwarktaart
T: niks
L: pompoensoep en kaiserbroodje met boter
T: 2 gekookte eitjes
D: HF Kipgerecht v Jamie
Er is absoluut een moment waarop ik kan zeggen 'ik heb genoeg kip gehad'. Heus.quote:
Ja, ik had het gezien.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat dat kipgerecht echt fucking veel te weinig is voor normale mensen.
Oh is dat het gerecht met een kwart paprika voor twee personen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat dat kipgerecht echt fucking veel te weinig is voor normale mensen.
Vooral gefrituurdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Dit.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Hij moet zelf enthousiast zijn. Als je 'm een beetje gaat lopen dwingen gaat dat echt neit werken hoor...
Ik verwacht geen moer van mijn man als ik mijn levensstijl probeer te veranderen. Maar gedurende mijn inspanningen in het afgelopen jaar is hij 20 kilo afgevallen, gaat 3-4x per week naar de sportschool en is gestopt met roken. En ik heb nooit een 'goed gesprek' gehad en ook nooit gezegd dat hij mee moest doenquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja, je kan toch naar elkaar uitspreken waar je zelf aan wilt werken en wat je daarin van de ander verwacht?
Ik vind het alleen zelf altijd nogal kut werken om dat soort gesprekken van tevoren aan te kondigen, dan hangt het zo in de lucht en ga je je alvast afvragen wat die ander nou wil zeggen en zoBeter gewoon op een goed moment over beginnen.
Hiquote:Op woensdag 3 februari 2016 13:04 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Tinks tegels:![]()
die
tegels
zitten hier ook in huis (onder het laminaat gelukkig). Sowieso lijkt jouw huis enorm op mijn huis incl bouwjaar.
Ja hoiquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef Tink89 het volgende:
Ik ook niet van mijn vriend, behalve dat hij moet ophouden met me dikkertje/dik noemen, ook al is het grappig bedoeld. Maar iedere relatie en ieder koppel is andersquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik verwacht geen moer van mijn man als ik mijn levensstijl probeer te veranderen. Maar gedurende mijn inspanningen in het afgelopen jaar is hij 20 kilo afgevallen, gaat 3-4x per week naar de sportschool en is gestopt met roken. En ik heb nooit een 'goed gesprek' gehad en ook nooit gezegd dat hij mee moest doen
Nee! Ook niet als grapjequote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen, mannen die hun vrouw/vriendin dik noemen....
Andersom ook niet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen, mannen die hun vrouw/vriendin dik noemen....
Tja, het komt ook een beetje uit het wereldje waar wij uitkomen, hij heeft 8 jaar lang in de lichte categorie wedstrijdgeroeid en ik heb zelf ook lichte roeiers gecoacht, en daar is het 'grappig' om iedereen met meer dan 8% vet dik te noemen, maar gezien het hoge percentage eetstoornissen wat er bij sporters voorkomt is het eigenlijk helemaal niet grappig.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee! Ook niet als grapjeJeetje, dat zou ik echt een issue vinden om wel eens goed over te praten, La Tramposa
Ook al weet je waar het vandaan komt en weet je zeker dat het niet gemeen bedoeld is, dan begrijp ik echt nog wel dat het gewoon kut klinkt van je eigen vriendquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, het komt ook een beetje uit het wereldje waar wij uitkomen, hij heeft 8 jaar lang in de lichte categorie wedstrijdgeroeid en ik heb zelf ook lichte roeiers gecoacht, en daar is het 'grappig' om iedereen met meer dan 8% vet dik te noemen, maar gezien het hoge percentage eetstoornissen wat er bij sporters voorkomt is het eigenlijk helemaal niet grappig.
En ik kan best veel hebben, ik heb ook liever een relatie waarin je elkaar lekker kunt plagen ipv dat alles koetsjiekoetsjieklefklef is, maar dit specifieke ding schiet bij mij soms gewoon in het verkeerde keelgat omdat ik juist met voeding en gewicht bezig ben.
Ik heb dat ook al vaak gezegd maar het is een soort automatisch gedrag bij hem geloof ik.
Het mijne ook dus dit zag ik echt niet aankomenquote:Op woensdag 3 februari 2016 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij mij een halve dag te vroeg en daar baalde ik al van (mijn lichaam werkt normaal echt als een zwitsers uurwerk wat dat betreft dus ik was er nog niet helemaal op voorbereid)
Klinkt alleen maar heel goed dat je er met hem over gaat praten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:48 schreef Barreltje het volgende:
mijn lief weegt 125 kilo..
daar MOET gewoon wat vanaf.. hij heeft er dagelijks last van en zit er over te klagen.. maar er wat aan doen ho maar.. Verder vind hij het lastig dat ik vaak weg ben ( zoals eerder aangegeven) omdat ik sport. PLUS hij houd van "lekkere dingen"hij gaat gerust na het eten van een boerenkool stamppot nog 2 braadworsten staan klaar maken.. want "het is er toch? ". Oftewel.. het moet dus niet in huis zijn. ik vind dat lastig want ik kan heel goed van dingen afblijven die in de kast liggen..
En tenslotte wil mijn vriend eea gewoon niet onder ogen komen. Als ik er met hem over wil praten is hij iets anders aan het doen, of hij heeft er op dat moment geen zin in. daar ben ik klaar mee.. er moet NU een keer GOED over gepraat worden. punt. zonder "we zien wel"of "nu even niet". vandaar dat ik dat aankondig. kan hij ook geen excuses meer hebben.
en JA. mijn vriend is verder de liefste/beste/leukste etc. dus NEE ik ga niet bij hem weg om dit sooort dingen, maar er moet gewoon over gepraat worden...
Ik vind het oprecht een beetje bemoeierigquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:00 schreef LadyOracle het volgende:
Klinkt alleen maar heel goed dat je er met hem over gaat praten.
Overgewicht ja. Geen idee hoeveel. En een combinatie van stress, depressie en een onbehandelde hersenschudding maken dat 't beter is als ze daarnaast niet ook nog met afvallen bezig moet zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:39 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft jouw vrouw overgewicht, mf? Of is het afvallen meer een nice to have?
Dat zou ik ook vinden, ware het niet om deze zin:quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht een beetje bemoeierigMaar dat is hoe ik naar relaties kijk. Bij ons hielp blijkbaar het goede voorbeeld geven het beste (en nu motiveren we elkaar), maar dat werkt niet bij iedereen.
Als je er over klaagt mag je er ook op aangesproken worden dat je er toch echt zelf iets aan moet doen.quote:hij heeft er dagelijks last van en zit er over te klagen
Zo werkt het bij ons ookquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij ons hielp blijkbaar het goede voorbeeld geven het beste (en nu motiveren we elkaar), maar dat werkt niet bij iedereen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik moet niks van vriendlief, maar als ik ga zitten zeuren dat ik dik ben en geen conditie heb en vervolgens veel te veel eet, vraagt hij ook wel eens of ik daar over nagedacht heb. Als het antwoord 'ja' is, is dat prima. Zo niet, dan heeft hij iig even getriggerd dat ik er wel over nadenk. Wat ik dan kies om te doen, da's mijn probleemquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik snap barrel wel. Kijk, je hoeft heus niet hetzelfde in het leven te staan, maar ik vind best dat je over bepaalde dingen mag praten als er iets dwars zit. En dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar elkaar toe als je ziet dat het niet zo goed gaat met de ander, daar naar te handelen.
Of laten jullie elkaar in alles compleet vrij en hebben jullie nooit verwachtingen? Als je ziet dat het niet lekker gaat en iemand kan / wil de cirkel niet doorbreken, ga je dan ook zitten toekijken?
Ik vind het niet meer dan normaal
ohw ik wil best toegeven dat als mijn lief er voor kiest om iets onverstandigs te doen dat ik het verdomd moeilijk vind om dat dan te accepteren.. vooral omdat ik er "last" van heb..maar dat is een verbeter puntje voor mijquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik moet niks van vriendlief, maar als ik ga zitten zeuren dat ik dik ben en geen conditie heb en vervolgens veel te veel eet, vraagt hij ook wel eens of ik daar over nagedacht heb. Als het antwoord 'ja' is, is dat prima. Zo niet, dan heeft hij iig even getriggerd dat ik er wel over nadenk. Wat ik dan kies om te doen, da's mijn probleem
Hij "kiest" er dan wellicht wel voor maar ondertussen wel klagen. Dan denk ik toch ook dat je iets van kunt zeggen. En wellicht (hopelijk) komt er motivatie na jullie gesprek.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohw ik wil best toegeven dat als mijn lief er voor kiest om iets onverstandigs te doen dat ik het verdomd moeilijk vind om dat dan te accepteren.. vooral omdat ik er "last" van heb..maar dat is een verbeter puntje voor mij
quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou het vrij kort houden: of stop met klagen, of doe er wat aan.
Dit. Mr.Mo zat ook een tijdje niet heel lekker in z'n vel en kwam wat (niet echt veel ofzo) aan/werd wat ongezonder. Dat laatste op zich vond ik geen probleem, het aankomen etc., maar het niet goed in z'n vel zitten wel. Dus met dat laatste heb ik 'm aangeboden te helpen, en dat was oa. via sporten. En nu lopen we samen hard. Andere dingen wil hij niet. En da's prima. Ben er ook niet voor gaan zitten, maar kwam gewoon ter sprake dat 't niet zo lekker ging, en als liefhebbende echtgenote doe ik natuurlijk alles voor m'n man om zijn leven wat beter te maken. En dat is gelukt. Maar ik krijg de kriegels van van die 'er even goed voor gaan zitten', maargoed, gelukkig niet mijn (soort) relatie!quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]en als je er iets aan wilt doen, dan wil ik je daar graag bij helpen
![]()
Ik heb Ross er overigens wel eens op gewezen dat zijn vader op vrij jonge leeftijd dood is gegaan aan een hartinfarct (Ross was 7) en dat zijn belabberde lichamelijke conditie, zijn ongezonde eetgedrag, roken en zijn overgewicht hem deed afstomen op een grote kans hetzelfde te overkomen. Maar daar ga ik dan niet 'voor zitten', dat komt dan terloops ter sprake.
Nee hoor. Twee plakken roggebrood, lekker met roomboter besmeerd. Geef het 350 kcal. Daar bovenop drie lagen kaas. Bij elkaar ook zo'n 350 kcal. Groot glas melk, 100 kcal. Groot glas sinaasappelsap, 100 kcal. Da's al 900. Dan nog een dubbele witte boterham met pindakaas... of meer, een inch pindakaas met boterham er omheen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
Hoe dan?!?!
Chocolade met slagroom en een pond bacon??
Roggebrood is best lekker en light, 1 plakje is ongeveer 100 kcal en vult echt goed.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, roggebrood eet ik niet dus geen idee, idem voor kaas en zuivel en sapzit dus niet zo in mijn systeem.
Engels ontbijt zal ook ri 800 gaan als ik dat sporadisch wel eens eet.
Toch knap als je dat elke ochtend op krijgtquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Soms at ie er ook nog drie reepjes bon bon bloc bij.
Qua massa was het allemaal niet schokkend veel, maar qua calorieen
Oh ik moet er wel bij zeggen dat hij nooit luncht doordeweeksquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Toch knap als je dat elke ochtend op krijgtk denk dat ik daar alleen aan kom bij een paasontbijt of zo. Maar uitgebreid ontbijten is wel awesome.
Eten <3quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou dat wel kunnen. Uitgebreid ontbijten is awesome.
Brood <3
Warm brood <3
Kaas <3
Rosbief <3
Filet Americian <3
Leverworst <3
Grauw hoeft niet erg te zijn. De geur van niet-goed gehakt herken je meteen. Ruikt ranzig en na bereiding smaakt het nog steeds zo. Rrrr.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje. Mijn gehakt oogt wat grauw. De verpakking staat niet bol. Hoe check je of rundergehakt nog goed is?
Als het niet goed meer is, ruik je het vaak wel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje. Mijn gehakt oogt wat grauw. De verpakking staat niet bol. Hoe check je of rundergehakt nog goed is?
Is het van Albert Heijn toevallig? Dat gehakt kan ik echt niet meer eten, die zure geur proef ik overal doorheen. Rrrr... Dan is t overigens niet bedorven nog.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, het ruikt wel licht zurig maar dat is niet heel abnormaal voor rundvlees. Tnx@
nee, jumbo biologisch. Kan het ook even op de kat testen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is het van Albery Heijn toevallig? Dat gehakt kan ik echt niet meer eten, die zure geur proef ik overal doorheen. Rrrr... Dan is t overigens niet bedorven nog.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:17 schreef kwakz0r het volgende:
Kweenie, mijn kat eet plastic en haar eigen kots. Ik ben toch iets kieskeuriger
heb je het wel es geprobeerd?quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lust de tulpenbladeren waar mijn kat steeds weer aan probeert te knabbelen ook niet.
Grauw is juist goed, althans, dan zit er geen, of weinig, roodhoudzooi door.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik straks ook weer, ik vind de lunges zo leuk deze keer!quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, lesje bodypump geboekt om 5 uur, dus zo maar eens de deur uit. Daarna nog wat cardio tot aan half 7 todat ik Mr.Mo op kan halen van station. Die wilde toch niet hardlopen en een rustdag doen, dus hoef ik niet tijdens de club run te sporten!
Ooh! Vandaar dat het biovlees altijd zo grauw isquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Grauw is juist goed, althans, dan zit er geen, of weinig, roodhoudzooi door.* Brighteyes had een bijbaantje in een slagerij
Spuit 11, maar toch even QFTenquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:32 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik heb ook een Limburgs accent en een kort kapsel
quote:Soak your face in ice water for 1 to 2 minutes.
Exposure to ice water allows you to reset levels of the appetite hormone leptin, which leads to faster fat loss.
moet je wel goed je adem in kunnen houden!quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:33 schreef Isabeau het volgende:
Op een gegeven moment heb je in al die jaren dat je leest over afvallen de meeste dingen al wel gelezen, maar dit was nieuw voor mij
[..]
Misschien zorgt het bijna verdrinken voor acute stress = geen honger meerquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
moet je wel goed je adem in kunnen houden!
Oh wow, ik heb 1 echte rustdag in de week waarop ik niet sport, alleen wandel of fiets (en dan om naar de winkel te gaan, niet een uur zo snel mogelijkquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mik op elke dag sporten deze maand, maar intensiteit en tijd en soort trainingen wisselen elkaar wel af
Nee, joh, duw je hoofd in ijswater! Snel!quote:
3 minuten, voor de zekerheid!quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, joh, duw je hoofd in ijswater! Snel!
mIk zit boven met een berg was en thee.quote:
Ik zie zo'n student al een marathon lopen met 100 van die dingen omquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Universiteit wil dat eerstejaars een fitbit dragen en 10.000+ stappen per dag doen. En ja, het telt mee voor hun cijfers: http://news.health.com/20(...)flow_facebook_health
Maar misschien ben ik wel cynisch, maar je kan er gewoon mee schudden en dan gaat het getalletje omhoog. Of je geeft jouw fitbit mee aan die actieve huisgenoot die toch al een eind ging wandelen. Hey, ik zie gewoon een handeltje opbloeien: ik draag je fitbit bij me voor 5 dollar! En je dan helemaal volhangenGeld verdienen terwijl je een beetje actief bent.
goed zo!quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
mIk zit boven met een berg was en thee.
Heb net wel uit voorzorg de halve zak chips die over was van de kinderen vanmiddag leeggegooid in de prullenbak. Dat ik niet straks alsnog voor gaas ga.
MFP gaat uit van 0,0 beweging he. Ik zou volgens hun 1450 kcal moeten eten, nou als ik dat doe val ik binnen een paar dagen om denk ik.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:48 schreef eleusis het volgende:
Goed bezig [ afbeelding ]
Hoe gaat het hier verder
Ik ben weer teruggegaan naar 1800 kcal p/d hoor, MFP vindt dat ik 1650 zou moeten, maar die hoeveelheid vind ik toch net jammer. Maar ik val nog steeds 100 gram per dag af, dus ik ga lekker. Misschien is MFP pessimistisch of verbrand ik meer dan gemiddeld. Veel meer dan 3-4 kilo heb ik ook niet te gaan, dus misschien ga ik maar eens nieuwe kleren kopen.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
MFP gaat uit van 0,0 beweging he. Ik zou volgens hun 1450 kcal moeten eten, nou als ik dat doe val ik binnen een paar dagen om denk ik.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had een atl (of ja, een ltl. Laatste keer dat ik dit woog was in 2006 denk ik) van 71,6
ja inderdaad nu je het zegt. Ik stop meteen!quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Wanneer stop je met afvallen, SQ, het is zo toch wel genoeg?
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja inderdaad nu je het zegt. Ik stop meteen!
ongetwijfeld korter, want mijn BMI is nog niet onder de 25quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:50 schreef Tink89 het volgende:
SQ, je bent nu gewoon lichter dan ik*ja, dat realiseerde ik me net pas*. Wat goed zeg! Hoe lang ben jij ook alweer?
ik wil er soberso onder zitten, maar dat staat ook gelijk aan onder de 70 kilo, dus een dubbel mooi strevenquote:
Ah, ik 1,73. Dat verklaartquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ongetwijfeld korter, want mijn BMI is nog niet onder de 25
Ik ben 1.68
Jeej! Wat is jouw streef eigenlijk?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:03 schreef Stormqueen het volgende:
Jeetje bubs! Wat een hoop vocht
Ik had een atl (of ja, een ltl. Laatste keer dat ik dit woog was in 2006 denk ik) van 71,6
Dude!quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:03 schreef Stormqueen het volgende:
Jeetje bubs! Wat een hoop vocht
ja dat is gewoon fantastisch toch! Vijftig kilo man. Da's een puber!quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:16 schreef Lonaa het volgende:
Stiekem zou ik met mijn 1,65 wel willen afvallen tot 75 kg. Omdat ik dan kan zeggen dat ik 50 kg kwijt ben, dat vind ik wel awesome.
Gewoon ff doen dan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:16 schreef Lonaa het volgende:
Stiekem zou ik met mijn 1,65 wel willen afvallen tot 75 kg. Omdat ik dan kan zeggen dat ik 50 kg kwijt ben, dat vind ik wel awesome.
Yes.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat is gewoon fantastisch toch! Vijftig kilo man. Da's een puber!
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
idd, gewoon niet eten, fatty.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zolang het maar geen laffe B's zijn
Jaaa, ik weet nog dat ik mijn zusje op m'n rug hees en riep 'zo, dit ben ik afgevallen'.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat is gewoon fantastisch toch! Vijftig kilo man. Da's een puber!
Nou, vooruit.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vandaag, 6 rondes van 3 minuten werken, 1 minuut rust
In die 3 minuten zo vaak mogelijk: 3 sumo deadlift high pulls met 30 kg, 6 push ups, 9 squats.
Ik deed iedere 3 minuten minimaal 4 rondes. Nu ben ik moe
waarom doe je dat allemaal dan! Kun je niet gewoon eentje kiezen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik ga dit weekend cocktails drinken. En zaterdagavond bier. En zondag verjaardag.HOe moet dat dan?!
Haha, ja, tof he? Ik weet nog dat ik de hond van een vriendin optilde, die weegt 36 kg. Dat was ik toen kwijt. Bizar wel hoor.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jaaa, ik weet nog dat ik mijn zusje op m'n rug hees en riep 'zo, dit ben ik afgevallen'.
Geloof me, dat moment vergeet je nooit meer. Helaas ook weer omhoog naar -47 ofzo, dus mag niet meer roepen dat ik 50 kilo afgevallen ben. Maar goed, stabiel op -47 is ook prima
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik ga dit weekend cocktails drinken. En zaterdagavond bier. En zondag verjaardag.HOe moet dat dan?!
Opgelostquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
idd, gewoon niet eten, fatty.
Uh, nee.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom doe je dat allemaal dan! Kun je niet gewoon eentje kiezen?
Dat is ook wel weer waar. + 1000 sneller dronken want lege maag en ik ben minder massa.quote:
Ja, dan is ie wel een beetje dikkig, trouwensquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Wat weegt ongeveer dertig kilo? Een kind van acht ofzo?
Zoiets?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
niet te bevatten eigenlijk he?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:30 schreef Rauw. het volgende:
Ik loop nog wel eens met een sandbag van 50kg over de schouder, en dan bedenk ik mij pas hoeveel makkelijker mijn leven eigenlijk geworden is.
Is bizar, voor je het op de schouder hebt liggen is het al even worstelen, en dan nog ermee lopen ook.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
niet te bevatten eigenlijk he?
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Je maakt een grapje toch? Althans, hooguit een beeeeeeetje aan de licht mollige kant dan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dan is ie wel een beetje dikkig, trouwens
Een duitse herder weegt ook ongeveer 30 kg.
Niet persé, mijn kiddo zit tegen de 30 kg aan. Die is niet dikkig.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dan is ie wel een beetje dikkig, trouwens
Een duitse herder weegt ook ongeveer 30 kg.
het lijkt me ook afhankelijk van de lengte van het kind ja. Mijn anderhalfharige weegt ook al elf kilo trouwens. Toch voel ik dat gewicht haast niet meerquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:41 schreef Artoo het volgende:
[..]
Niet persé, mijn kiddo zit tegen de 30 kg aan. Die is niet dikkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |