Ja hoiquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:20 schreef Tink89 het volgende:
*kom hier heel voorzichtig weer eens om de hoek kijken na maanden weggeweest te zijn*...
Wie post hier nog regelmatig? Ik zag Moblo, Lonaa, BE en SQ al langskomen, nog meer 'oude' bekenden?
Ik ook niet van mijn vriend, behalve dat hij moet ophouden met me dikkertje/dik noemen, ook al is het grappig bedoeld. Maar iedere relatie en ieder koppel is andersquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik verwacht geen moer van mijn man als ik mijn levensstijl probeer te veranderen. Maar gedurende mijn inspanningen in het afgelopen jaar is hij 20 kilo afgevallen, gaat 3-4x per week naar de sportschool en is gestopt met roken. En ik heb nooit een 'goed gesprek' gehad en ook nooit gezegd dat hij mee moest doen
Nee! Ook niet als grapjequote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen, mannen die hun vrouw/vriendin dik noemen....
Andersom ook niet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen, mannen die hun vrouw/vriendin dik noemen....
Tja, het komt ook een beetje uit het wereldje waar wij uitkomen, hij heeft 8 jaar lang in de lichte categorie wedstrijdgeroeid en ik heb zelf ook lichte roeiers gecoacht, en daar is het 'grappig' om iedereen met meer dan 8% vet dik te noemen, maar gezien het hoge percentage eetstoornissen wat er bij sporters voorkomt is het eigenlijk helemaal niet grappig.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee! Ook niet als grapjeJeetje, dat zou ik echt een issue vinden om wel eens goed over te praten, La Tramposa
Ook al weet je waar het vandaan komt en weet je zeker dat het niet gemeen bedoeld is, dan begrijp ik echt nog wel dat het gewoon kut klinkt van je eigen vriendquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, het komt ook een beetje uit het wereldje waar wij uitkomen, hij heeft 8 jaar lang in de lichte categorie wedstrijdgeroeid en ik heb zelf ook lichte roeiers gecoacht, en daar is het 'grappig' om iedereen met meer dan 8% vet dik te noemen, maar gezien het hoge percentage eetstoornissen wat er bij sporters voorkomt is het eigenlijk helemaal niet grappig.
En ik kan best veel hebben, ik heb ook liever een relatie waarin je elkaar lekker kunt plagen ipv dat alles koetsjiekoetsjieklefklef is, maar dit specifieke ding schiet bij mij soms gewoon in het verkeerde keelgat omdat ik juist met voeding en gewicht bezig ben.
Ik heb dat ook al vaak gezegd maar het is een soort automatisch gedrag bij hem geloof ik.
Het mijne ook dus dit zag ik echt niet aankomenquote:Op woensdag 3 februari 2016 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij mij een halve dag te vroeg en daar baalde ik al van (mijn lichaam werkt normaal echt als een zwitsers uurwerk wat dat betreft dus ik was er nog niet helemaal op voorbereid)
Klinkt alleen maar heel goed dat je er met hem over gaat praten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:48 schreef Barreltje het volgende:
mijn lief weegt 125 kilo..
daar MOET gewoon wat vanaf.. hij heeft er dagelijks last van en zit er over te klagen.. maar er wat aan doen ho maar.. Verder vind hij het lastig dat ik vaak weg ben ( zoals eerder aangegeven) omdat ik sport. PLUS hij houd van "lekkere dingen"hij gaat gerust na het eten van een boerenkool stamppot nog 2 braadworsten staan klaar maken.. want "het is er toch? ". Oftewel.. het moet dus niet in huis zijn. ik vind dat lastig want ik kan heel goed van dingen afblijven die in de kast liggen..
En tenslotte wil mijn vriend eea gewoon niet onder ogen komen. Als ik er met hem over wil praten is hij iets anders aan het doen, of hij heeft er op dat moment geen zin in. daar ben ik klaar mee.. er moet NU een keer GOED over gepraat worden. punt. zonder "we zien wel"of "nu even niet". vandaar dat ik dat aankondig. kan hij ook geen excuses meer hebben.
en JA. mijn vriend is verder de liefste/beste/leukste etc. dus NEE ik ga niet bij hem weg om dit sooort dingen, maar er moet gewoon over gepraat worden...
Ik vind het oprecht een beetje bemoeierigquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:00 schreef LadyOracle het volgende:
Klinkt alleen maar heel goed dat je er met hem over gaat praten.
Overgewicht ja. Geen idee hoeveel. En een combinatie van stress, depressie en een onbehandelde hersenschudding maken dat 't beter is als ze daarnaast niet ook nog met afvallen bezig moet zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:39 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft jouw vrouw overgewicht, mf? Of is het afvallen meer een nice to have?
Dat zou ik ook vinden, ware het niet om deze zin:quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht een beetje bemoeierigMaar dat is hoe ik naar relaties kijk. Bij ons hielp blijkbaar het goede voorbeeld geven het beste (en nu motiveren we elkaar), maar dat werkt niet bij iedereen.
Als je er over klaagt mag je er ook op aangesproken worden dat je er toch echt zelf iets aan moet doen.quote:hij heeft er dagelijks last van en zit er over te klagen
Zo werkt het bij ons ookquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij ons hielp blijkbaar het goede voorbeeld geven het beste (en nu motiveren we elkaar), maar dat werkt niet bij iedereen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik moet niks van vriendlief, maar als ik ga zitten zeuren dat ik dik ben en geen conditie heb en vervolgens veel te veel eet, vraagt hij ook wel eens of ik daar over nagedacht heb. Als het antwoord 'ja' is, is dat prima. Zo niet, dan heeft hij iig even getriggerd dat ik er wel over nadenk. Wat ik dan kies om te doen, da's mijn probleemquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik snap barrel wel. Kijk, je hoeft heus niet hetzelfde in het leven te staan, maar ik vind best dat je over bepaalde dingen mag praten als er iets dwars zit. En dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar elkaar toe als je ziet dat het niet zo goed gaat met de ander, daar naar te handelen.
Of laten jullie elkaar in alles compleet vrij en hebben jullie nooit verwachtingen? Als je ziet dat het niet lekker gaat en iemand kan / wil de cirkel niet doorbreken, ga je dan ook zitten toekijken?
Ik vind het niet meer dan normaal
ohw ik wil best toegeven dat als mijn lief er voor kiest om iets onverstandigs te doen dat ik het verdomd moeilijk vind om dat dan te accepteren.. vooral omdat ik er "last" van heb..maar dat is een verbeter puntje voor mijquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik moet niks van vriendlief, maar als ik ga zitten zeuren dat ik dik ben en geen conditie heb en vervolgens veel te veel eet, vraagt hij ook wel eens of ik daar over nagedacht heb. Als het antwoord 'ja' is, is dat prima. Zo niet, dan heeft hij iig even getriggerd dat ik er wel over nadenk. Wat ik dan kies om te doen, da's mijn probleem
Hij "kiest" er dan wellicht wel voor maar ondertussen wel klagen. Dan denk ik toch ook dat je iets van kunt zeggen. En wellicht (hopelijk) komt er motivatie na jullie gesprek.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohw ik wil best toegeven dat als mijn lief er voor kiest om iets onverstandigs te doen dat ik het verdomd moeilijk vind om dat dan te accepteren.. vooral omdat ik er "last" van heb..maar dat is een verbeter puntje voor mij
quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou het vrij kort houden: of stop met klagen, of doe er wat aan.
Dit. Mr.Mo zat ook een tijdje niet heel lekker in z'n vel en kwam wat (niet echt veel ofzo) aan/werd wat ongezonder. Dat laatste op zich vond ik geen probleem, het aankomen etc., maar het niet goed in z'n vel zitten wel. Dus met dat laatste heb ik 'm aangeboden te helpen, en dat was oa. via sporten. En nu lopen we samen hard. Andere dingen wil hij niet. En da's prima. Ben er ook niet voor gaan zitten, maar kwam gewoon ter sprake dat 't niet zo lekker ging, en als liefhebbende echtgenote doe ik natuurlijk alles voor m'n man om zijn leven wat beter te maken. En dat is gelukt. Maar ik krijg de kriegels van van die 'er even goed voor gaan zitten', maargoed, gelukkig niet mijn (soort) relatie!quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]en als je er iets aan wilt doen, dan wil ik je daar graag bij helpen
![]()
Ik heb Ross er overigens wel eens op gewezen dat zijn vader op vrij jonge leeftijd dood is gegaan aan een hartinfarct (Ross was 7) en dat zijn belabberde lichamelijke conditie, zijn ongezonde eetgedrag, roken en zijn overgewicht hem deed afstomen op een grote kans hetzelfde te overkomen. Maar daar ga ik dan niet 'voor zitten', dat komt dan terloops ter sprake.
Nee hoor. Twee plakken roggebrood, lekker met roomboter besmeerd. Geef het 350 kcal. Daar bovenop drie lagen kaas. Bij elkaar ook zo'n 350 kcal. Groot glas melk, 100 kcal. Groot glas sinaasappelsap, 100 kcal. Da's al 900. Dan nog een dubbele witte boterham met pindakaas... of meer, een inch pindakaas met boterham er omheen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
Hoe dan?!?!
Chocolade met slagroom en een pond bacon??
Roggebrood is best lekker en light, 1 plakje is ongeveer 100 kcal en vult echt goed.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, roggebrood eet ik niet dus geen idee, idem voor kaas en zuivel en sapzit dus niet zo in mijn systeem.
Engels ontbijt zal ook ri 800 gaan als ik dat sporadisch wel eens eet.
Toch knap als je dat elke ochtend op krijgtquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Soms at ie er ook nog drie reepjes bon bon bloc bij.
Qua massa was het allemaal niet schokkend veel, maar qua calorieen
Oh ik moet er wel bij zeggen dat hij nooit luncht doordeweeksquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Toch knap als je dat elke ochtend op krijgtk denk dat ik daar alleen aan kom bij een paasontbijt of zo. Maar uitgebreid ontbijten is wel awesome.
Eten <3quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou dat wel kunnen. Uitgebreid ontbijten is awesome.
Brood <3
Warm brood <3
Kaas <3
Rosbief <3
Filet Americian <3
Leverworst <3
Grauw hoeft niet erg te zijn. De geur van niet-goed gehakt herken je meteen. Ruikt ranzig en na bereiding smaakt het nog steeds zo. Rrrr.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje. Mijn gehakt oogt wat grauw. De verpakking staat niet bol. Hoe check je of rundergehakt nog goed is?
Als het niet goed meer is, ruik je het vaak wel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje. Mijn gehakt oogt wat grauw. De verpakking staat niet bol. Hoe check je of rundergehakt nog goed is?
Is het van Albert Heijn toevallig? Dat gehakt kan ik echt niet meer eten, die zure geur proef ik overal doorheen. Rrrr... Dan is t overigens niet bedorven nog.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, het ruikt wel licht zurig maar dat is niet heel abnormaal voor rundvlees. Tnx@
nee, jumbo biologisch. Kan het ook even op de kat testen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is het van Albery Heijn toevallig? Dat gehakt kan ik echt niet meer eten, die zure geur proef ik overal doorheen. Rrrr... Dan is t overigens niet bedorven nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |