Ja, je hebt een hele goede punt. Ik denk ook dat de meeste mensen die dat soort topics posten hevig zijn gepest of buitengesloten, en een aandoening of afwijking hebben waarom ze het zo moeilijk hebben. Ik bedoel het niet denigrerend, vind het best zielig eigenlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.
Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
Vrienden zijn ook een manier om je sociale vaardigheden te verbeteren. Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet. Blijkbaar heb je dan dus niet zoveel met mensen. Dan klinkt het meer als het nemen van een relatie om je beter te voelen over jezelf. Als invulling voor je ego, in plaats van vanuit oprechte interesse voor een andere persoon.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?
Iedereen zegt hier maar dat je socialer moet worden en veel vrienden moet maken, voordat je aan een vriendin gaat denken. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En ook niet iedereen heeft er behoefte aan.
Er zijn genoeg niet sociale mensen die wel een relatie willen. Alleen hoe kom je die tegen? Zelf op datingsites zegt iedereen super sociaal en spontaan te zijn.
Ik denk oprecht dat veel van die mensen een vriendin willen, omdat dat de manier is om hun waarde te bevestigen. En ze hebben een lage eigenwaarde vanwege een traumatische jeugd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrienden zijn ook een manier om je sociale vaardigheden te verbeteren. Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet. Blijkbaar heb je dan dus niet zoveel met mensen. Dan klinkt het meer als het nemen van een relatie om je beter te voelen over jezelf. Als invulling voor je ego, in plaats van vanuit oprechte interesse voor een andere persoon.
Wat ik me altijd afvroeg is hoe het zit met de vrouwen die zorgen maakt over dit soort mannen (zoals jij). Waarom ging jij (of TS bijv.) vroeger al die tijd oprecht bekommeren over dit soort individuen, terwijl dit heel abnormaal is IRL?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Een succesverhaal is Benzin, maar die komt niet meer op Fok geloof ik.
Man, waar haal je die onzin vandaan??quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat veel van die mensen een vriendin willen, omdat dat de manier is om hun waarde te bevestigen. En ze hebben een lage eigenwaarde vanwege een traumatische jeugd.
ALsof je tijd hebt voor vrienden. Ja als je niet fulltime hoeft te werken, of zoals in de topics knullen van 20 die denken dat ze vreemd zijn als ze nog nooit gezoend hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?
Iedereen zegt hier maar dat je socialer moet worden en veel vrienden moet maken, voordat je aan een vriendin gaat denken. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En ook niet iedereen heeft er behoefte aan.
Er zijn genoeg niet sociale mensen die wel een relatie willen. Alleen hoe kom je die tegen? Zelf op datingsites zegt iedereen super sociaal en spontaan te zijn.
Het is ook een 'natuurlijke' wens om graag vrienden en sociale contacten te willen. Het is een natuurlijke wens om tot een groep te willen behoren. Het is een natuurlijke wens om geliefd en gewaardeerd te zijn door je omgeving. Maar blijkbaar niet voor deze jongens.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:06 schreef I-care het volgende:
[..]
Man, waar haal je die onzin vandaan??
Het is een heel natuurlijke wens om een leuke vriendin of vriend te hebben, het is de veranderde maatschappij en haar idioterie die steeds meer nadruk legt op het volledig 'ontplooien' van je eigen wensen en verlangens, ten koste van de meer natuurlijke gang van zaken.
Nog even en we hebben een nieuwe DSM-101 diagnose: Neurotic Relationship Seeker Syndrome.
Uiteraard op 10 assen verklaard! Je zou maar eens iets vanzelfsprekend wensen, laten we dat vooral niet erkennen.
Ik ook, maar dat was vóór fok!quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Een succesverhaal is Benzin, maar die komt niet meer op Fok geloof ik.
Ja, het blijkt dus dat gepest worden in je jeugd ernstiger is voor de ontwikkeling van een persoon dan bijvoorbeeld mishandeling.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
Een vriend van me heeft exact dit probleem ook. Is echter een graadje erger, aangezien hij 34 is, zeer kleine sociale kring heeft, nooit is gaan stappen, verder nergens komt, nog nooit een vriendin heeft gehad, of zelfs maar seks of gezoend heeft, maar zijn heilige graal is ook een vriendin hebben.
Het is een hele geschikte kerel, maar hi vlucht in een soort fantasiewereld door van die romantische films te kijken, maar hij onderneemt helemaal niets verder. Ja, van niks foen en de hele dag thuis zitten leer je geen vrouwen kennen, en ze komen ook niet magisch aan je deur staan.
Ik heb er meerdere malen met hem over gepraat, en ook in zijn geval is het gepest zijn, geen actief sociaal leven, etc. Hij is daar behoorlijk gefrustreerd over, maar focust dat ook alleen maar op het hebben van geen vriendin, ipv de rest.
Niet eens. Ik ben nl ook gepest, want handicap, had in mn tienerjaren ook niet echt een sociaal leven, mar dat veranderde zodra ik bij (in mijn geval) een sportschool ging. Het hangt van je eigen persoonlijkheid af hoe je met dat pesten omgaat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, het blijkt dus dat gepest worden in je jeugd ernstiger is voor de ontwikkeling van een persoon dan bijvoorbeeld mishandeling.
Ja, dus in jouw geval kwam het goed, niet bij iedereen natuurlijk. Mensen die mishandeld worden door hun ouders bijvoorbeeld, kunnen het ook verwerken en een kracht van maken. In zijn geval is het niet zo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet eens. Ik ben nl ook gepest, want handicap, had in mn tienerjaren ook niet echt een sociaal leven, mar dat veranderde zodra ik bij (in mijn geval) een sportschool ging. Het hangt van je eigen persoonlijkheid af hoe je met dat pesten omgaat.
Waar staat dat men suïcidaal is? Ik lees dat nergens in de OP.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is ook een 'natuurlijke' wens om graag vrienden en sociale contacten te willen. Het is een natuurlijke wens om tot een groep te willen behoren. Het is een natuurlijke wens om geliefd en gewaardeerd te zijn door je omgeving. Maar blijkbaar niet voor deze jongens.
Normale gezonde mannen kunnen gewoon aan een vriendin, date of scharrel komen en als ze dat even niet kunnen, worden ze niet super-depressief en suïcidaal van. Of vind je van wel?
Het wensen van een leuke relatie is niet gek. Dat is inderdaad natuurlijk. Maar waarom wel een relatie en geen sociale contacten? Waarom lijkt de focus bij velen volledig op dat eerste te liggen, en nauwelijks op het tweede? Dat is dus het hele punt wat mij betreft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:06 schreef I-care het volgende:
[..]
Man, waar haal je die onzin vandaan??
Het is een heel natuurlijke wens om een leuke vriendin of vriend te hebben, het is de veranderde maatschappij en haar idioterie die steeds meer nadruk legt op het volledig 'ontplooien' van je eigen wensen en verlangens, ten koste van de meer natuurlijke gang van zaken.
Nog even en we hebben een nieuwe DSM-101 diagnose: Neurotic Relationship Seeker Syndrome.
Uiteraard op 10 assen verklaard! Je zou maar eens iets vanzelfsprekend wensen, laten we dat vooral niet erkennen.
Er zijn altijd uitzonderingen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet eens. Ik ben nl ook gepest, want handicap, had in mn tienerjaren ook niet echt een sociaal leven, mar dat veranderde zodra ik bij (in mijn geval) een sportschool ging. Het hangt van je eigen persoonlijkheid af hoe je met dat pesten omgaat.
Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, het blijkt dus dat gepest worden in je jeugd ernstiger is voor de ontwikkeling van een persoon dan bijvoorbeeld mishandeling.
Hij focust zich op het feit dat hij geen vriendin heeft. Alles wat je aandacht geeft groeit, dus het niet hebben van een vriendin zal hij zo ook in stand houden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
Een vriend van me heeft exact dit probleem ook. Is echter een graadje erger, aangezien hij 34 is, zeer kleine sociale kring heeft, nooit is gaan stappen, verder nergens komt, nog nooit een vriendin heeft gehad, of zelfs maar seks of gezoend heeft, maar zijn heilige graal is ook een vriendin hebben.
Het is een hele geschikte kerel, maar hi vlucht in een soort fantasiewereld door van die romantische films te kijken, maar hij onderneemt helemaal niets verder. Ja, van niks foen en de hele dag thuis zitten leer je geen vrouwen kennen, en ze komen ook niet magisch aan je deur staan.
Ik heb er meerdere malen met hem over gepraat, en ook in zijn geval is het gepest zijn, geen actief sociaal leven, etc. Hij is daar behoorlijk gefrustreerd over, maar focust dat ook alleen maar op het hebben van geen vriendin, ipv de rest.
Keiharde bazenpost! GMT fuckin' Aquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.
"ja, maar niet iedereen is zo..."
Ja, daar heb je weer zo'n 'boehoehoe' statement.
Als je wilt dat dingen veranderen dan moet je daar wat aan doen, dat gebeurt niet vanzelf. Niemand 'verdient' iets in die zin dat niemand het verdient om voor rotte vis uitgemaakt te worden, maar niemand verdient het ook dat alles hem/haar maar aan komt waaien.
Mij insteek:
Iedereen heeft recht op een 'anoniem onbezorgd leven', waarin mensen je per definitie met rust laten en niets van je 'vinden' en vinden dat men dat met je moet delen. Pesten, veroordelen, andere niet zo gezellige dingen, dat zou gewoon niet moeten gebeuren, zéker niet als je zelf verder geen flikker doet, netjes je werk doet en 's avonds rustig naar huis gaat.
Wil je méér dan dat? Dan moet je daar iets voor doen. Niemand 'verdient' een vriendengroep, niemand 'verdient' een vriendin, niemand 'verdient' seks. En ga zo maar door. Je oogst wat je zaait. Als je niets zaait kun je ook niet oogsten.
En dan kan men wel lopen boehoehoe'en dat men zo zielig is, maar daar schiet je helemaal niets mee op.
Kan alleen voor mezelf spreken, maar misschien een stukje herkenning (zelf ook een laatbloeier). Het idee te kunnen helpen. Helaas eindigt het meestal een ergernis en frustratie omdat er niets verandert. Wat niet zo gek is, want adviezen zijn uiteindelijk ook maar adviezen. De meeste problemen kunnen alleen in het echte leven worden opgelost - niet op een forum waar je toch maar een klein deel van de (subjectieve) informatie meekrijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvroeg is hoe het zit met de vrouwen die zorgen maakt over dit soort mannen (zoals jij). Waarom ging jij (of TS bijv.) vroeger al die tijd oprecht bekommeren over dit soort individuen, terwijl dit heel abnormaal is IRL?
Je hebt dus af en toe mensen die hier een topic openen dat overdreven wanhopig overkomt, tot de punt dat die mensen zeggen dat ze niet meer willen leven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:16 schreef I-care het volgende:
[..]
Waar staat dat men suïcidaal is? Ik lees dat nergens in de OP.
En voor de rest klopt het wel uiteraard. Maar toch zie je steeds meer singles ontstaan, zelfs zo erg dat het een epidemie aan het worden is, en dat is onnatuurlijk en heeft zijn oorzaken.
Extremen zul je vast hebben, maar om elke TS of zoekende op voorhand zo te typeren vind ik nogal wat? Heb niet alle topics gevolgd, maar kan het mij amper voorstellen.
Het zijn wel veelal mensen met een autisme spectrum stoornis. Het is een feit dat 'zulke mensen' (even generaliseren) meer moeite hebben met het aangaan van vriendschappen en een meerderheid van hen ook nooit een relatie zal opbouwen met iemand. Bij de mensen zonder deze problemen en met enkel sociale onhandigheid, komt het meestal wel goed heb ik het idee. Zij zijn onhandig, maar niet raar of blind voor sociale cues.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt dus af en toe mensen die hier een topic openen dat overdreven wanhopig overkomt, tot de punt dat die mensen zeggen dat ze niet meer willen leven.
Er is idd een probleem met meer singles, zowel bij mannen als vrouwen. Dit gebeurt in vrijwel elke rijke landen. Maar dat is een andere topic. Dat heeft meer te maken met het individualisme en dat mensen hoge eisen stellen terwijl ze niet eens nagaan of ze zelf voldoen aan zulke hoge eisen.
Er is een kleine groep mannen, rond de 1-2% die eeuwig maagd lijkt te blijven en ze zien het hebben van een vriendin als de heilige graal. Vaak hebben deze mannen geen of weinig vrienden, moeite met sociale contact en zijn in hun jeugd gepest of buitengesloten.
Ik geloof wel dat je als einzelgänger behoefte kunt hebben aan een relatie, maar belangrijk is dan wel dat je ook tevreden bent met het leven wat je nu leidt. Dus dan is de insteek meer, leuk als het eens op mijn pad komt, in plaats van 'ik heb het nodig om gelukkig te worden'.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrienden zijn ook een manier om je sociale vaardigheden te verbeteren. Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet. Blijkbaar heb je dan dus niet zoveel met mensen. Dan klinkt het meer als het nemen van een relatie om je beter te voelen over jezelf. Als invulling voor je ego, in plaats van vanuit oprechte interesse voor een andere persoon.
Ik kan natuurlijk alleen namens mijzelf spreken. Ik ben zelf vrij introvert en heb daarnaast slechte ervaringen met vriendschappen. Echte vrienden heb ik dan ook niet en daar heb ik ook geen behoefte aan. Dat betekend niet dat ik geen sociale vaardigheden heb. Het onderhouden van vriendschappen kost mij heel veel energie. Energie die ik liever steek in mijn relatie. Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een relatie en we gaan binnenkort samenwonen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met een voltijds baan heb je volgens jouw berekening dus 5 avonden a 4 uur voor jezelf (waarin je dus ook wat zou kunnen ondernemen, voor jezelf) en twee volle dagen weekend.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
ALsof je tijd hebt voor vrienden. Ja als je niet fulltime hoeft te werken, of zoals in de topics knullen van 20 die denken dat ze vreemd zijn als ze nog nooit gezoend hebben.
Als je elke ochtend 7u op staat en 18u thuis bent, ben je blij dat je tot bedtijd a 22u tijd voor jezelf hebt.
Als je dan vrijgezel bent, is het leuk als een leuke vrouw op je wacht als je thuiskomt en met wie je in het weekend wat leuks kan doen.
Er is te veel afstand. Tips op een forum werken alleen als iemand daadwerkelijk de wilskracht heeft om te veranderen en dat blijkt toch keer op keer heel moeilijk. De comfortzone is niet de situatie die ze willen, maar toch ook weer wel. De knop moet om. Soms gebeurt dat als iemand een dieptepunt bereikt, of soms als ze gedwongen worden door omstandigheden uit hun comfortzone te komen. En soms gebeurt het helaas niet waardoor iemand jaren kan aanmodderen en het dan 'te laat' is of lijkt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:24 schreef K44S het volgende:
Tips zijn al vaak zat gegeven.
Als er dan niets mee wordt gedaan... tja.
Geen idee, ik stel beiden in principe op prijs, maar sociale contacten (vrienden) met enige diepgang liggen niet voor het oprapen, tenzij je elke vrijdagavond oppervlakkig drankjes met halve vreemden drinken als een sociaal netwerk ziet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het wensen van een leuke relatie is niet gek. Dat is inderdaad natuurlijk. Maar waarom wel een relatie en geen sociale contacten? Waarom lijkt de focus bij velen volledig op dat eerste te liggen, en nauwelijks op het tweede? Dat is dus het hele punt wat mij betreft.
Beide zijn 'natuurlijk'. Een sociaal netwerk is zowel vanuit evolutionair oogpunt als in de hedendaagse maatschappij enorm belangrijk. Relaties zijn zelden voor het leven. In dat opzicht heb je dus ook meer aan andere soort contacten. Toch lijkt een relatie een soort be-all, end-all. Waarom? Ik vond het altijd belangrijker om sociale contacten te hebben dan een relatie, misschien dat ik het daarom niet kan begrijpen.
http://waitbutwhy.com/201(...)ies-are-unhappy.htmlquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Drieklank het volgende:
FOK! wordt meegenomen in een trend die al langer tijd gaande is online. Check de volgende sites:
• http://wizchan.org/
• https://www.reddit.com/r/ForeverAlone
• http://boards.4chan.org/r9k
• http://sluthate.com/viewforum.php?f=2
Sinds een jaar of 6 is er een toenemend aantal jongemannen tussen de 20 en de 30, vaak hoogopgeleid, werkzaam in deeltijd onder het niveau of werkloos, veelal thuiswonend, met psychische klachten en moeilijkheden om contacten aan te gaan met jonge vrouwen, dat online lief en leed met elkaar deelt.
Het lijkt een westerse variant van de jongemannen in Japan, die eveneens in toenemende mate als 'herbivoor' of 'hikikomori' leven. Wellicht eveneens een gevolg van maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen.
Het probleem is niet zozeer het alleen zijn. Iedereen is weleens alleen en we kunnen daar allemaal mee leren omgaan door goed voor onszelf te zorgen, een loopbaan te ontwikkelen en ondernemend te zijn in een vrijetijdsbesteding.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat je als einzelgänger behoefte kunt hebben aan een relatie, maar belangrijk is dan wel dat je ook tevreden bent met het leven wat je nu leidt. Dus dan is de insteek meer, leuk als het eens op mijn pad komt, in plaats van 'ik heb het nodig om gelukkig te worden'.
Waar lees je dat? Met einzelgänger had ik het niet over deze groep, maar meer over een bepaald type persoonlijkheid.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het is niet fair om deze mensen zo hard te veroordelen, omdat je helemaal niet kunt relateren aan deze mensen.
Dit dus. Al 100+ delen gaat het over hetzelfde en over dezelfde users.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:24 schreef K44S het volgende:
Tips zijn al vaak zat gegeven.
Als er dan niets mee wordt gedaan... tja.
Het verschilt erg van mens tot mens hoe er tegen een relatie aangekeken wordt. Ik ken mensen die bij de eerste tegenslag uit elkaar gaan en daardoor steeds kortdurende relaties hebben. Ik ken ook mensen die al decennia bij elkaar zijn en elke tegenslag samen verwerken, oplossen of hanteren. Het bestaat beiden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Geen idee, ik stel beiden in principe op prijs, maar sociale contacten (vrienden) met enige diepgang liggen niet voor het oprapen, tenzij je elke vrijdagavond oppervlakkig drankjes met halve vreemden drinken als een sociaal netwerk ziet.
Ik heb mensen met drukke sociale levens compleet onderuit zien gaan ten tijde van enige turbulentie, lees moeilijkheden van persoonlijke aard. Weg 'vrienden' dus. Ik ben altijd een beetje huiverig als mensen grote sociale netwerken wensen en onderhouden, vaak is dat allemaal 'netwerken' en tijd-opvulling en heeft het weinig te maken met vriendschappen.
Een goeie relatie is een basis, die als het goed is zorgt voor een veilige thuishaven. Klinkt een beetje krom zo, maar vind de juiste woorden even nietHet is heden ten dagen amper nog zo en wisselende relaties zijn gemeengoed geworden, dus verliest het grotendeels langzaam aan waarde, en wordt zo steeds meer een consumentengoed, een product.
Dat is jammer, zo zou het niet behoren te zijn. Of hoeven zijn.
Dit artikelquote:Op donderdag 7 januari 2016 11:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
http://waitbutwhy.com/201(...)ies-are-unhappy.html
Niet alleen op de banenmarkt, maar ook op de relatiemarkt. Omdat zij zo speciaal zijn verdienen ze een prachtrelatie zonder dat ze daar zelf iets voor moeten doen, slechts omdat zij zijn wie zij zijn.
Daar gaat ook nog eens 5x4 uur in de week en 2x8 uur in het weekend tijd vanaf, want dan zijn ze bezig met excuses verzinnen waarom ze niks kunnen doen en elk idee slecht is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:28 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Met een voltijds baan heb je volgens jouw berekening dus 5 avonden a 4 uur voor jezelf (waarin je dus ook wat zou kunnen ondernemen, voor jezelf) en twee volle dagen weekend.
Ik zie niet in hoe een voltijds baan je sociale leven volledig onmogelijk zou maken.
Misschien vat ik het helemaal verkeerd op, maar als ik woorden lees als 'plaag', 'heilige graal' en 'het rare is', dan krijg ik de indruk dat je je niet zo positief en medelevend verhoudt tot deze mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat je als einzelgänger behoefte kunt hebben aan een relatie, maar belangrijk is dan wel dat je ook tevreden bent met het leven wat je nu leidt. Dus dan is de insteek meer, leuk als het eens op mijn pad komt, in plaats van 'ik heb het nodig om gelukkig te worden'.
Precies ja! Als ik weer kom van mijn werk heb ik behoefte aan rust en tijd voor mezelf. Dan wil ik niet nog sociaal moeten doen of andere verplichtingen hebben (zoals sporten, verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.) Ik ben immers de hele dag al bezig geweest met een verplichting waar ik ook nog sociaal moet doen. Maar een relatie die dieper gaat dan een vriendschap met iemand die speciaal voor me is, daar wil ik wel tijd en moeite in steken. Zo raar is dat toch niet?quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
ALsof je tijd hebt voor vrienden. Ja als je niet fulltime hoeft te werken, of zoals in de topics knullen van 20 die denken dat ze vreemd zijn als ze nog nooit gezoend hebben.
Als je elke ochtend 7u op staat en 18u thuis bent, ben je blij dat je tot bedtijd a 22u tijd voor jezelf hebt.
Als je dan vrijgezel bent, is het leuk als een leuke vrouw op je wacht als je thuiskomt en met wie je in het weekend wat leuks kan doen.
Ik snap niet zo goed waar je dat op baseert. Ik lees vaak dat mensen aan zichzelf werken door nieuwe kleding kopen, naar de sportschool gaan, om advies vragen bij het voeren van gesprekken en steeds maar weer proberen om contact te krijgen met meisjes door vallen en op staan. En toch wil het ze maar niet lukken. Daar worden ze boos, verdrietig en onredelijk van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
http://waitbutwhy.com/201(...)ies-are-unhappy.html
Niet alleen op de banenmarkt, maar ook op de relatiemarkt. Omdat zij zo speciaal zijn verdienen ze een prachtrelatie zonder dat ze daar zelf iets voor moeten doen, slechts omdat zij zijn wie zij zijn.
Mensen veroordelen die lui niet. Ze veroordelen hun gezeik terwijl ze niks doen. Geen vrienden hebben is een keuze. Geen enkel normaal persoon die dingen onderneemt, actief is in een gemeenschap en wat meer te bieden heeft dan zelfmedelijden en ander vermoeiend gezeur, kan wat opbouwen. Het kost alleen moeite.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer het alleen zijn. Iedereen is weleens alleen en we kunnen daar allemaal mee leren omgaan door goed voor onszelf te zorgen, een loopbaan te ontwikkelen en ondernemend te zijn in een vrijetijdsbesteding.
Er is echter een groep mensen voor wie het alleen zijn een permanente status heeft. Mensen die geen ouders, vrienden of familie hebben. Mensen die nooit gebeld worden, nooit hun verjaardag vieren, nooit samenzijn met Kerst en Oud & Nieuw. Mensen met psychische klachten, mensen voor wie het leven om allerlei redenen omstandigheden langdurig niet lekker loopt en die er op de een of andere manier niet in slagen om contacten te leggen. Die mensen hebben daar onder te lijden. Onderzoek wijst ook uit dat langdurig alleen zijn niet goed voor je is. Daarmee ontstaat ook nog eens negatieve spiraal.
Het is niet fair om deze mensen zo hard te veroordelen, omdat je helemaal niet kunt relateren aan deze mensen.
Plaag is gewoon omdat ik een fenomeen constateer aan de hand van FOK!topics. Was eigenlijk een aanname, maar aan jouw bronnen te zien vindt er daadwerkelijk iets plaats. Heilige graal vond ik gewoon heel duidelijk om dit fenomeen te illustreren zoals medeR&Pers het zullen herkennen. 'Het rare is' is gebaseerd op mijn mening, want als je je 'tekortkoming' baseert op de werkelijkheid of op aannames is nogal een verschil. Mij lijkt 'tekortkoming' gebaseerd op de werkelijkheid pijnlijker dan die gebaseerd op aannames.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:47 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Misschien vat ik het helemaal verkeerd op, maar als ik woorden lees als 'plaag', 'heilige graal' en 'het rare is', dan krijg ik de indruk dat je je niet zo positief en medelevend verhoudt tot deze mensen.
Die houding van rust willen na je werk kan je op de langere termijn opbranden. In plaats van rust nemen kun je ook dingen doen waar je energie van krijgt. Dat is voor iedereen verschillend. Er zijn genoeg mensen die juist energie halen uit sociale activiteiten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:48 schreef CRW het volgende:
[..]
Precies ja! Als ik weer kom van mijn werk heb ik behoefte aan rust en tijd voor mezelf. Dan wil ik niet nog sociaal moeten doen of andere verplichtingen hebben (zoals sporten, verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.) Ik ben immers de hele dag al bezig geweest met een verplichting waar ik ook nog sociaal moet doen. Maar een relatie die dieper gaat dan een vriendschap met iemand die speciaal voor me is, daar wil ik wel tijd en moeite in steken. Zo raar is dat toch niet?
Ik baseer dit vooral op iemand als Deezer die hier vaak post. Die krijgt bergen advies, maar doet er niets mee. Mensen moeten hem leuk vinden precies zoals hij is, want hij is speciaal. Hij hoeft zich niet aan te passen aan anderen, of zijn wereldbeeld bij te stellen, anderen doen dat maar voor hem.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:50 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je dat op baseert. Ik lees vaak dat mensen aan zichzelf werken door nieuwe kleding kopen, naar de sportschool gaan, om advies vragen bij het voeren van gesprekken en steeds maar weer proberen om contact te krijgen met meisjes door vallen en op staan. En toch wil het ze maar niet lukken. Daar worden ze boos, verdrietig en onredelijk van.
Op de banenmarkt zijn er mensen die een fulltime job hebben aan solliciteren, honderden afwijzingen krijgen en dan van de politiek, de media en de directe omgeving moeten horen dat ze lui zijn, omdat ze geen werk hebben.
En hoe ga je die relatie krijgen als je nooit de deur uit komt dan? Dát is de belangrijkste reden om vrienden te hebben. Als je mensen kent, ga je meer mensen kennen en wordt de kans vele malen groter dat je ooit iemand tegen komt van het andere geslacht waar het mee klikt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:48 schreef CRW het volgende:
[..]
Precies ja! Als ik weer kom van mijn werk heb ik behoefte aan rust en tijd voor mezelf. Dan wil ik niet nog sociaal moeten doen of andere verplichtingen hebben (zoals sporten, verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.) Ik ben immers de hele dag al bezig geweest met een verplichting waar ik ook nog sociaal moet doen. Maar een relatie die dieper gaat dan een vriendschap met iemand die speciaal voor me is, daar wil ik wel tijd en moeite in steken. Zo raar is dat toch niet?
De belangrijkste reden om vrienden te hebben is om vrouwen tegen te komen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En hoe ga je die relatie krijgen als je nooit de deur uit komt dan? Dát is de belangrijkste reden om vrienden te hebben. Als je mensen kent, ga je meer mensen kennen en wordt de kans vele malen groter dat je ooit iemand tegen komt van het andere geslacht waar het mee klikt.
Het is begrijpelijk dat de mensen die je omschrijft er op een gegeven moment gefrustreerd van worden. En het derhalve gaan idealiseren, dat klinkt vrij aannemelijk in ieder geval.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt dus af en toe mensen die hier een topic openen dat overdreven wanhopig overkomt, tot de punt dat die mensen zeggen dat ze niet meer willen leven.
Er is idd een probleem met meer singles, zowel bij mannen als vrouwen. Dit gebeurt in vrijwel elke rijke landen. Maar dat is een andere topic. Dat heeft meer te maken met het individualisme en dat mensen hoge eisen stellen terwijl ze niet eens nagaan of ze zelf voldoen aan zulke hoge eisen.
Er is een kleine groep mannen, rond de 1-2% die eeuwig maagd lijkt te blijven en ze zien het hebben van een vriendin als de heilige graal. Vaak hebben deze mannen geen of weinig vrienden, moeite met sociale contact en zijn in hun jeugd gepest of buitengesloten.
Op zich heb je daar wel gelijk in. Ik denk alleen wel dat de meeste einzelgängers zichzelf zo noemen, niet omdat ze geen behoefte hebben aan een sociaal leven, maar omdat ze bang zijn of moeite hebben om uit hun comfortzone te treden. Jezelf een einzelgänger noemen werkt dan wat beschermend voor je eigenwaarde.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De belangrijkste reden om vrienden te hebben is om vrouwen tegen te komen?
Uiteraard, maar de trend is groeiende. Het is niet zwart wit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:39 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Het verschilt erg van mens tot mens hoe er tegen een relatie aangekeken wordt. Ik ken mensen die bij de eerste tegenslag uit elkaar gaan en daardoor steeds kortdurende relaties hebben. Ik ken ook mensen die al decennia bij elkaar zijn en elke tegenslag samen verwerken, oplossen of hanteren. Het bestaat beiden.
Nee, verwijder namen maar als die worden gepost. Niemand zit te wachten op gebash.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:56 schreef Re het volgende:
waarom dit name and shame topic eigenlijk, gloating for professionals?
Ik ben er van overtuigd, dat deze mensen te veel nadenken over wat er fout KAN gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is te veel afstand. Tips op een forum werken alleen als iemand daadwerkelijk de wilskracht heeft om te veranderen en dat blijkt toch keer op keer heel moeilijk. De comfortzone is niet de situatie die ze willen, maar toch ook weer wel. De knop moet om. Soms gebeurt dat als iemand een dieptepunt bereikt, of soms als ze gedwongen worden door omstandigheden uit hun comfortzone te komen. En soms gebeurt het helaas niet waardoor iemand jaren kan aanmodderen en het dan 'te laat' is of lijkt.
Ook dat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit dus. Al 100+ delen gaat het over hetzelfde en over dezelfde users.
Mooi betoog wel. Ben het eigenlijk best met je eens. Goede vrienden zijn zeldzaam, net als een goede relatie als ik sommige verhalen moet geloven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Geen idee, ik stel beiden in principe op prijs, maar sociale contacten (vrienden) met enige diepgang liggen niet voor het oprapen, tenzij je elke vrijdagavond oppervlakkig drankjes met halve vreemden drinken als een sociaal netwerk ziet.
Ik heb mensen met drukke sociale levens compleet onderuit zien gaan ten tijde van enige turbulentie, lees moeilijkheden van persoonlijke aard. Weg 'vrienden' dus. Ik ben altijd een beetje huiverig als mensen grote sociale netwerken wensen en onderhouden, vaak is dat allemaal 'netwerken' en tijd-opvulling en heeft het weinig te maken met vriendschappen.
Een goeie relatie is een basis, die als het goed is zorgt voor een veilige thuishaven. Klinkt een beetje krom zo, maar vind de juiste woorden even nietHet is heden ten dagen amper nog zo en wisselende relaties zijn gemeengoed geworden, dus verliest het grotendeels langzaam aan waarde, en wordt zo steeds meer een consumentengoed, een product.
Dat is jammer, zo zou het niet behoren te zijn. Of hoeven zijn.
Een forum is een heel onnatuurlijke manier van leren. Van jongs af aan leer je doordat je kunt afkijken. Dat creëert verbeelding. Een gave die autisten vaak ontbreekt. Je leert van jongs af aan van de mensen om je heen. Deze mensen hebben actief weinig mensen om zich heen. Even de types met een angst stoornis afgezonderd (die hebben overal excuses voor), zijn het vaak gevallen die wel weten wat ze willen maar niet zien en (niet d.m.v. hun naasten) hebben ervaren hoe ze het moeten doen. Dat is mijn mening ten minste. Eerlijk gezegd totdat ik enkele personen heb leren kennen die moeite hebben met "het sociale" gebeuren kon ik me ook niet zo goed voorstellen hoe 'ongetalenteerd' ze met sommige dingen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit dus. Al 100+ delen gaat het over hetzelfde en over dezelfde users.
Het lijkt een (groeiend) fenomeen te zijn. In andere landen manifesteert het zich in ieder geval al op de manier waarop Drieklank het beschrijft. Ik denk ook wel dat de individualisering van de samenleving hier een rol in kan spelen, waardoor bepaalde mensen als het ware onzichtbaar worden. Ik vind het interessant om het eens wat breder te trekken. Misschien niet zo handig geformuleerd in de OP inderdaad. Namen zijn ook juist niet de bedoeling.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:56 schreef Re het volgende:
waarom dit name and shame topic eigenlijk, gloating for professionals?
Dit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Nu scheer je iedereen over een kam en doe je allerlei aannames die niet noodzakelijk hoeven te kloppen. als iemand klaagt, maar niets doet, dan is er iets aan de hand dat die inertia veroorzaakt. Misschien hebben mensen behoefte aan contact, maar hebben ze ook zoveel angst en onzekerheid, dat het minder pijnlijk is om alleen te zijn dan om contact te leggen. Dat lost het probleem echter niet op. Misschien gaan die mensen naar een psycholoog of een psychiater, maar die kan ook niet zomaar het probleem oplossen. Dus na jarenlang klagen en zeuren en niets doen krijgt zo'n psycholoog iemand eindelijk eens zover om bij een sportvereniging te gaan en blijkt zo'n iemand buiten de groep te vallen, waardoor ze weer gaan klagen op FOK! etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mensen veroordelen die lui niet. Ze veroordelen hun gezeik terwijl ze niks doen. Geen vrienden hebben is een keuze. Geen enkel normaal persoon die dingen onderneemt, actief is in een gemeenschap en wat meer te bieden heeft dan zelfmedelijden en ander vermoeiend gezeur, kan wat opbouwen. Het kost alleen moeite.
Ik vind het vreemd dat je 's avonds blijkbaar geen energie hebt om wat te doen buiten 'uitrusten'. Wellicht vergt je baan wat teveel van je?quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:48 schreef CRW het volgende:
[..]
Het staat je vrij er niet aan mee te doen, aan die trend.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:56 schreef I-care het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de trend is groeiende. Het is niet zwart wit.
Bedoel je in deze zin, de relatie met een partner, of vriendschappelijk?quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mooi betoog wel. Ben het eigenlijk best met je eens. Goede vrienden zijn zeldzaam, net als een goede relatie als ik sommige verhalen moet geloven.
Maar toch, zelfs met vriendschappen zonder veel diepgang is het wel fijn om iets te hebben om op terug te vallen mocht de relatie onverhoopt uit gaan.
Of is sociale angst iets van alle tijden en hebben ze nu gewoon een platform? Er zijn altijd mensen die niet volledig kunnen meekomen, in een isolement zitten of enorm verlegen zijn. Natuurlijk is de hedendaagse maatschappij wel hectischer en vol prikkels, maar verder is het geen nieuw fenomeen. Door de media en het internet worden ze misschien meer geconfronteerd met wat ze missen, en voelen ze de behoefte om lotgenoten te zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:26 schreef Drieklank het volgende:
FOK! wordt meegenomen in een trend die al langer tijd gaande is online. Check de volgende sites:
• http://wizchan.org/
• https://www.reddit.com/r/ForeverAlone
• http://boards.4chan.org/r9k
• http://sluthate.com/viewforum.php?f=2
Sinds een jaar of 6 is er een toenemend aantal jongemannen tussen de 20 en de 30, vaak hoogopgeleid, werkzaam in deeltijd onder het niveau of werkloos, veelal thuiswonend, met psychische klachten en moeilijkheden om contacten aan te gaan met jonge vrouwen, dat online lief en leed met elkaar deelt.
Het lijkt een westerse variant van de jongemannen in Japan, die eveneens in toenemende mate als 'herbivoor' of 'hikikomori' leven. Wellicht eveneens een gevolg van maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen.
Als je er jaren over doet om je aan te melden bij welke club dan ook, maak je het jezelf wel erg lastig...quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:03 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nu scheer je iedereen over een kam en doe je allerlei aannames die niet noodzakelijk hoeven te kloppen. als iemand klaagt, maar niets doet, dan is er iets aan de hand dat die inertia veroorzaakt. Misschien hebben mensen behoefte aan contact, maar hebben ze ook zoveel angst en onzekerheid, dat het minder pijnlijk is om alleen te zijn dan om contact te leggen. Dat lost het probleem echter niet op. Misschien gaan die mensen naar een psycholoog of een psychiater, maar die kan ook niet zomaar het probleem oplossen. Dus na jarenlang klagen en zeuren en niets doen krijgt zo'n psycholoog iemand eindelijk eens zover om bij een sportvereniging te gaan en blijkt zo'n iemand buiten de groep te vallen, waardoor ze weer gaan klagen op FOK! etc.
Het is allemaal niet zo makkelijk als je je voorstelt.
Uiteraard, een relatie hebben in complete isolatie is ook niet handig. Dat de tijdsinvestering tussen relatie en vriendschappen etc iets veranderd tijdens een relatie is redelijk normaal, alles laten vallen dan weer niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mooi betoog wel. Ben het eigenlijk best met je eens. Goede vrienden zijn zeldzaam, net als een goede relatie als ik sommige verhalen moet geloven.
Maar toch, zelfs met vriendschappen zonder veel diepgang is het wel fijn om iets te hebben om op terug te vallen mocht de relatie onverhoopt uit gaan.
Ik doelde op vrienden, of een sociaal netwerk, ter afleiding en steun als een relatie uit gaat. Niet dat je dan direct in een sociaal isolement zit omdat je relatie de enige persoon was met wie je leuke dingen kon doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:06 schreef K44S het volgende:
[..]
Bedoel je in deze zin, de relatie met een partner, of vriendschappelijk?
Over relatie met vriendschappen/netwerken.
Ik ben extravert persoon en kan met iedereen wel babbelen. Elke werkgever en elke school waar ik ben leerzaam ben geweest of waar ik werkzaam ben geweest... waren er hooguit 2 van de 4 scholen en 2 van de 5 banen waar ik echt moeite had om mezelf er tussen te voegen.
Dit kwam dan vaak door haantjes gedrag, eigen gedrag of gewoon niet in het team passen.
Dus netwerken is niet moeilijk, de welgemeende interesse tonen, daar heb ik dan moeite mee.
Ik heb dan bijvoorbeeld weer hekel aan die "maand-vrienden".
Zo had ik een halfjaar geleden een date gehad met een dame.. en het klikte wat vriendschappelijk gebied. Paar dagen geleden kreeg ik een spontaan smsje met hoe het ging?
Ik heb gezegd dat ik hier niet van gediend was... aangezien ik het als aandacht vragen zag, wat zij blijkbaar niet van haar vriend kon krijgen of zo. Achteraf was het oprechte interesse.
En ik heb ook een vriend in de buurt wonen waar ik ruim een maand niets van kan horen, en daarna gevraagd word om een potje fifa te komen doen. Hier ga ik dan altijd graag op in... en dan is het ff lullen over vrouwen, bier etc.
Ik weet zelf niet eens meer wat ik met het verhaal hier boven wil zeggen.
Wat houdt ze tegen dan om dingen te ondernemen? Niks toch? Ik had het in mijn stukje over 'normale' personen. Niet iemand die zo autistisch is dat hij zichzelf niet eens voor een sportschool kan aanmelden. Die mensen worden door niks of niemand tegen gehouden, het is makkelijker dan ooit tevoren om gelijkgestemden en mensen met dezelfde interesses en hobby's te vinden. En toch kiezen die mensen ervoor om niks te doen. De mogelijkheden liggen overal, probeer je die te pakken en mislukt het steeds, dan willen er altijd mensen helpen. Doe je niks, wil je geen hulp en ga je vervolgens klagen, sorry maar dan heb ik geen sympathie voor je.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:03 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nu scheer je iedereen over een kam en doe je allerlei aannames die niet noodzakelijk hoeven te kloppen. als iemand klaagt, maar niets doet, dan is er iets aan de hand dat die inertia veroorzaakt. Misschien hebben mensen behoefte aan contact, maar hebben ze ook zoveel angst en onzekerheid, dat het minder pijnlijk is om alleen te zijn dan om contact te leggen. Dat lost het probleem echter niet op. Misschien gaan die mensen naar een psycholoog of een psychiater, maar die kan ook niet zomaar het probleem oplossen. Dus na jarenlang klagen en zeuren en niets doen krijgt zo'n psycholoog iemand eindelijk eens zover om bij een sportvereniging te gaan en blijkt zo'n iemand buiten de groep te vallen, waardoor ze weer gaan klagen op FOK! etc.
Het is allemaal niet zo makkelijk als je je voorstelt.
Zover was ik al..quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:05 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Het staat je vrij er niet aan mee te doen, aan die trend.
De definitie van introvert wordt hier vaak foutief gebruikt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:09 schreef K44S het volgende:
Wat ik mij ook afvraag: Wat nou, als we nog in riddertijdperk zouden leven?
Waren de introverte dan gewoon gaan leven in een hutje met een stel schapen en pijl + boog om zich te kunnen redden?
Moet die persoon altijd nog zelf uit komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik doelde op vrienden, of een sociaal netwerk, ter afleiding en steun als een relatie uit gaat. Niet dat je dan direct in een sociaal isolement zit omdat je relatie de enige persoon was met wie je leuke dingen kon doen.
In meer collectivistische maatschappijen zie je het soort vereenzaming inderdaad een stuk minder. Waar ze familie nog in huis nemen op hun oude dag, en waar het ook normaal is om voor elkaar te zorgen op die manier. Gemeenschap is heel belangrijk. Veel problemen van individualisering en ook van deze maagden zijn ook terug te leiden maar het gevoel nergens bij te horen, aan de zijlijn te staan. Ik denk dat zoiets inderdaad versterkt wordt door de individualisering van de samenleving. Ieder voor zich, nauwelijks meer weten wie je buren zijn, etc. Al zitten er nadelen aan beide vormen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Het lijkt een (groeiend) fenomeen te zijn. In andere landen manifesteert het zich in ieder geval al op de manier waarop Drieklank het beschrijft. Ik denk ook wel dat de individualisering van de samenleving hier een rol in kan spelen, waardoor bepaalde mensen als het ware onzichtbaar worden. Ik vind het interessant om het eens wat breder te trekken. Misschien niet zo handig geformuleerd in de OP inderdaad. Namen zijn ook juist niet de bedoeling.
Je moet het zelf doen uiteraard, maar leuke dingen in het vooruitzicht hebben scheelt enorm ipv dat je thuis in zak en as zit. Uiteindelijk moet er meestal toch gewoon tijd overheen gaan voor de wonden kunnen helen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:13 schreef K44S het volgende:
[..]
Moet die persoon altijd nog zelf uit komen.
Ik merk dat mijn vriendengroep er veel moeite heeft om er mee om te gaan.
Zo ging het bij mij uit, en ik zat in zak en as.... goed, sommige hadden hun antwoord wel klaar, maar dat waren maar een paar seconden van pijn verzachting.
Een maat van mij die had en tijd later een vriendin en dat ging op een stuk wat lullige manier uit, en dit had het ook niet meer. Die zag ik bij een avondje stappen zich zelf vol laten lopen en dat ging eventjes écht niet goed, ik heb met hem daar over gesproken en later waren het gelukkig de beruchte week alles en werkelijk alles kut is.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:12 schreef Chai het volgende:
[..]
De definitie van introvert wordt hier vaak foutief gebruikt.
Ben ik dan wel weer met je eensch.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je moet het zelf doen uiteraard, maar leuke dingen in het vooruitzicht hebben scheelt enorm ipv dat je thuis in zak en as zit. Uiteindelijk moet er meestal toch gewoon tijd overheen gaan voor de wonden kunnen helen.
Wil ik eigenlijk ook nog een keer een topic over openen. Het heeft eigenlijk niks te maken met hoe sociaal je bent, alleen de manier waarop.quote:
Introversie betekend dat sociale interactie je energie kost in plaats van dat je er energie van krijgt. Verwar het niet met verlegenheid of anti sociaal gedrag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:09 schreef K44S het volgende:
Wat ik mij ook afvraag: Wat nou, als we nog in riddertijdperk zouden leven?
Waren de introverte dan gewoon gaan leven in een hutje met een stel schapen en pijl + boog om zich te kunnen redden?
Hier spreekt een van de maagdelijke sukkels uit het "Versieren voor dummies"-topic. Ik heb geen traumatische jeugd gehad, eerder het tegendeel. Het enige waar ik in mijn jeugd voor moest zorgen was dat ik goede cijfers op school haalde. Dat was het. Geen scheiding van ouders, huiselijk geweld, geldproblemen, drugs, criminaliteit of andere wantoestanden die voor mij traumatisch hadden kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat veel van die mensen een vriendin willen, omdat dat de manier is om hun waarde te bevestigen. En ze hebben een lage eigenwaarde vanwege een traumatische jeugd.
Dan vergis ik me daar inderdaad mee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Introversie betekend dat sociale interactie je energie kost in plaats van dat je er energie van krijgt. Verwar het niet met verlegenheid of anti sociaal gedrag.
Kan ook bepaalde druk met je mee brengen dat je, naar jouw gevoel, alles maar dan ook alles goed moet doen en er dus geen falen bestaat. Of te welquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:25 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Hier spreekt een van de maagdelijke sukkels uit het "Versieren voor dummies"-topic. Ik heb geen traumatische jeugd gehad, eerder het tegendeel. Het enige waar ik in mijn jeugd voor moest zorgen was dat ik goede cijfers op school haalde. Dat was het. Geen scheiding van ouders, huiselijk geweld, geldproblemen, drugs, criminaliteit of andere wantoestanden die voor mij traumatisch hadden kunnen zijn.
Ik denk dat de verklaring van drieklank het beste is, met de toevoeging van strawberry.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:25 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Hier spreekt een van de maagdelijke sukkels uit het "Versieren voor dummies"-topic. Ik heb geen traumatische jeugd gehad, eerder het tegendeel. Het enige waar ik in mijn jeugd voor moest zorgen was dat ik goede cijfers op school haalde. Dat was het. Geen scheiding van ouders, huiselijk geweld, geldproblemen, drugs, criminaliteit of andere wantoestanden die voor mij traumatisch hadden kunnen zijn.
Beetje flauw, want 'normale mensen' komen hier sowieso niet. Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in. Een normaal mens maakt zich niet druk om wat een of ander iemand op een of ander internetforum een en ander ergens van vindt. Daar is normaal mens veel te druk voor met het hebben van een leuk leven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat houdt ze tegen dan om dingen te ondernemen? Niks toch? Ik had het in mijn stukje over 'normale' personen. Niet iemand die zo autistisch is dat hij zichzelf niet eens voor een sportschool kan aanmelden. Die mensen worden door niks of niemand tegen gehouden, het is makkelijker dan ooit tevoren om gelijkgestemden en mensen met dezelfde interesses en hobby's te vinden. En toch kiezen die mensen ervoor om niks te doen. De mogelijkheden liggen overal, probeer je die te pakken en mislukt het steeds, dan willen er altijd mensen helpen. Doe je niks, wil je geen hulp en ga je vervolgens klagen, sorry maar dan heb ik geen sympathie voor je.
Bestaan er ook eenzame vrouwen? Bij mij aan de uni was er wel zo'n meisje, die was heel dik die niet op kamers zat en daar straalde de onzekerheid van haar houding af. Die was al zenuwachtig als je een gewoon zakelijk vraag stelde. Wel aardig, maar ik denk dat zo iemand wel alleen is. Maar vrouwen zijn toch veel socialer dan mannen, of heb ik hier geen goed beeld van?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat weten we van vrouwelijke variant? Is dat de type dat op de viva forum komt?
Aan de andere kant is het nog nooit zo makkelijk geweest om in contact te komen met gelijkgestemden. Online is een niche voor alles.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat de verklaring van drieklank het beste is, met de toevoeging van strawberry.
Individualisering zorgt dat een groep mannen (en vrouwen) buiten de boot vallen en vereenzamen. Maar eenzaamheid is een probleem dat al eeuwen bestaat.
Ik vind alles wat je tot nu toe heb gezegd heel sterk en komt heel dichtbij het antwoord op deze topic.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Beetje flauw, want 'normale mensen' komen hier sowieso niet. Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in. Een normaal mens maakt zich niet druk om wat een of ander iemand op een of ander internetforum een en ander ergens van vindt. Daar is normaal mens veel te druk voor met het hebben van een leuk leven.
Je maakt daarom nogal een zelfingenomen indruk als king of the nerds.
Dat soort vrouwen zijn er nog veel meer en die vallen ook niet op.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Bestaan er ook eenzame vrouwen? Bij mij aan de uni was er wel zo'n meisje, die was heel dik die niet op kamers zat en daar straalde de onzekerheid van haar houding af. Die was al zenuwachtig als je een gewoon zakelijk vraag stelde. Wel aardig, maar ik denk dat zo iemand wel alleen is. Maar vrouwen zijn toch veel socialer dan mannen, of heb ik hier geen goed beeld van?
Ik schrijf mijn thesis momenteel, maak muziek en heb andere bezigheden. Daarom heb ik ook tijd om overdag op Fok! te zitten. Maar ik ben verder niet sociaal, dus dat sluit wel weer aan bij jouw stelling dat we hier op Fok! allemaal "niet normaal" zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef Drieklank het volgende:
Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in.
Ben ik met je eens! Ik vind het daarom ook moeilijk om als maagdelijke loner op een datingsite te zitten want iedereen beweert heel sociaal te zijn. Ik voel me daar niet helemaal op mijn plek.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Goed idee! Merk zelf ook dat er veel misverstanden over bestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Wil ik eigenlijk ook nog een keer een topic over openen. Het heeft eigenlijk niks te maken met hoe sociaal je bent, alleen de manier waarop.
In dat andere topic heb ik mijn dilemma gepost. Ik heb soms behoefte aan seks en soms vind ik iemand leuk omdat interesses overeenkomen. Voor dat laatste kan ik ook een groep opzoeken, maar meestal probeert iedereen elkaar te overstemmen en als het een gemengde groep is, proberen de mannen zich zoveel mogelijk te laten gelden. Veel grappen en te oppervlakkig wordt het dan, daarom geef ik de voorkeur aan 1 op 1. Hiermee onderschrijf ik wat al eerder is geschreven:quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:32 schreef I-care het volgende:
Ik weet zeker dat er ook eenzame vrouwen zijn, maar ze maken geen topics over maagd zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Bestaan er ook eenzame vrouwen? Bij mij aan de uni was er wel zo'n meisje, die was heel dik die niet op kamers zat en daar straalde de onzekerheid van haar houding af. Die was al zenuwachtig als je een gewoon zakelijk vraag stelde. Wel aardig, maar ik denk dat zo iemand wel alleen is. Maar vrouwen zijn toch veel socialer dan mannen, of heb ik hier geen goed beeld van?
Zullen ze er minder een probleem mee hebben, of het gewoon niet doen uit angst niet serieus te worden genomen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er ook eenzame vrouwen zijn, maar ze maken geen topics over maagd zijn.
Via Google vind je die topics wel op andere forums. Op dit forum is het bijzonder sociaal onwenselijk om als vrouw een topic over maagd zijn te openen, omdat ik veronderstel dat daar reacties op komen als 'pics?', persoonlijke berichten van allerlei 'aardige' mannen die graag willen 'helpen' en allerlei onserieuze reacties die weinig te maken zullen hebben met de geschetste problematiek.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er ook eenzame vrouwen zijn, maar ze maken geen topics over maagd zijn.
Drieklank komt weer met een sterke antwoord daarop.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zullen ze er minder een probleem mee hebben, of het gewoon niet doen uit angst niet serieus te worden genomen?
Krijg je dit weer. Normale mensen zijn in mijn ogen mensen die niet één of andere gare afwijking hebben waardoor ze niet functioneren. Hoe ze hun tijd verder invullen zal me een worst zijn. De één blijft inderdaad binnen en gaat online klagen, de ander zit op school opdrachten te maken en kijkt af en toe ook eens op hetzelfde forum. Tja.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Beetje flauw, want 'normale mensen' komen hier sowieso niet. Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in. Een normaal mens maakt zich niet druk om wat een of ander iemand op een of ander internetforum een en ander ergens van vindt. Daar is normaal mens veel te druk voor met het hebben van een leuk leven.
Je maakt daarom nogal een zelfingenomen indruk als king of the nerds.
Het is ook weer niet zo dat ik altijd thuis achter mijn pc zit. Ik doe af en toe ook wel dingen. Soms alleen, soms met een vriend. Ik heb dus ook wel een handje vol vrienden. De meeste ken ik al sinds mijn jeugd,en daar ga ik nog geregeld mee om. Maar het werkt voor mij niet zo dat als ik mensen ken, dat ik dan automatisch nieuwe contacten maak. Dat lukt een sociaal en spontaan iemand misschien wel maar dat is voor mij te hoog gegrepen. En vrouwen die open staan voor nieuwe contacten kom ik al helemaal niet tegen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En hoe ga je die relatie krijgen als je nooit de deur uit komt dan? Dát is de belangrijkste reden om vrienden te hebben. Als je mensen kent, ga je meer mensen kennen en wordt de kans vele malen groter dat je ooit iemand tegen komt van het andere geslacht waar het mee klikt.
Helemaal mee eens! Ik had ook geen makkelijke jeugd en was ook een laatbloeier in alles. Ik kon van andere mensen wel een voorkeursbehandeling met fluwelen handschoenen verwachten, maar dat vond ik echt een middelvinger naar m'n eigenwaarde toe. Ik ben niet zielig en ik weiger om de verantwoordelijkheid van wat ik wel en niet heb bereikt naar anderen te verschuiven. Ontzettend laf is die slachtofferrol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.
"ja, maar niet iedereen is zo..."
Ja, daar heb je weer zo'n 'boehoehoe' statement.
Als je wilt dat dingen veranderen dan moet je daar wat aan doen, dat gebeurt niet vanzelf. Niemand 'verdient' iets in die zin dat niemand het verdient om voor rotte vis uitgemaakt te worden, maar niemand verdient het ook dat alles hem/haar maar aan komt waaien.
Mij insteek:
Iedereen heeft recht op een 'anoniem onbezorgd leven', waarin mensen je per definitie met rust laten en niets van je 'vinden' en vinden dat men dat met je moet delen. Pesten, veroordelen, andere niet zo gezellige dingen, dat zou gewoon niet moeten gebeuren, zéker niet als je zelf verder geen flikker doet, netjes je werk doet en 's avonds rustig naar huis gaat.
Wil je méér dan dat? Dan moet je daar iets voor doen. Niemand 'verdient' een vriendengroep, niemand 'verdient' een vriendin, niemand 'verdient' seks. En ga zo maar door. Je oogst wat je zaait. Als je niets zaait kun je ook niet oogsten.
En dan kan men wel lopen boehoehoe'en dat men zo zielig is, maar daar schiet je helemaal niets mee op. En kun je het niet alleen, dan vraag je hulp, maar ook dat is aan jou.
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van IkStampOpTacos, namelijk: Hoe ga je die relatie krijgen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:51 schreef CRW het volgende:
[..]
Het is ook weer niet zo dat ik altijd thuis achter mijn pc zit. Ik doe af en toe ook wel dingen. Soms alleen, soms met een vriend. Ik heb dus ook wel een handje vol vrienden. De meeste ken ik al sinds mijn jeugd,en daar ga ik nog geregeld mee om. Maar het werkt voor mij niet zo dat als ik mensen ken, dat ik dan automatisch nieuwe contacten maak. Dat lukt een sociaal en spontaan iemand misschien wel maar dat is voor mij te hoog gegrepen. En vrouwen die open staan voor nieuwe contacten kom ik al helemaal niet tegen.
Dus in het kort: ik ga de deur wel uit, ik doe wel dingen, maar dat heeft mij nog nooit nieuwe contacten opgeleverd.
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:03 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je 's avonds blijkbaar geen energie hebt om wat te doen buiten 'uitrusten'. Wellicht vergt je baan wat teveel van je?
Met datingsites. Maar dat werkt nog niet echt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van IkStampOpTacos, namelijk: Hoe ga je die relatie krijgen?
Met een datingsite krijg je ook geen relatie, met een datingsite 'krijg' je ontmoetingen met mensen die óók op zoek zijn naar een relatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:
[..]
Met datingsites. Maar dat werkt nog niet echt.
Maar een relatie(op seksueel gebiedt en natuurlijk het vertrouwen blablabla) wil je dus aangaan. Of wel: Hebben?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.
Blijkbaar zien veel mensen dat als vreemd, en krijg ik dus het advies om socialer te worden en bij clubs te gaan e.d. Maar dan zou ik mijn leven heel anders inrichten dan dat ik prettig vind en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Dan doe je iets verkeerd denk ikquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:
[..]
Niets mis mee, wel onrealistisch.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Das allemaal prima, maar je hebt geen relatie, en die wil je wel. Zeg je. Maar anders dan redelijk passief op je bureaustoel zitten en een profieletje aanmaken op een datingsite kom je niet, en dat laatste is niet zo succesvol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.
Blijkbaar zien veel mensen dat als vreemd, en krijg ik dus het advies om socialer te worden en bij clubs te gaan e.d. Maar dan zou ik mijn leven heel anders inrichten dan dat ik prettig vind en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Baas.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik had ook geen makkelijke jeugd en was ook een laatbloeier in alles. Ik kon van andere mensen wel een voorkeursbehandeling met fluwelen handschoenen verwachten, maar dat vond ik echt een middelvinger naar m'n eigenwaarde toe. Ik ben niet zielig en ik weiger om de verantwoordelijkheid van wat ik wel en niet heb bereikt naar anderen te verschuiven. Ontzettend laf is die slachtofferrol.
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.
Die zitten ook gewoon op Tinder en Datingsites. Je hebt ze alleen nog niet gevonden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
quote:
Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.
Ik weet dat er ook genoeg introverte vrouwen zijn dus je zou denken dan het geen enkel probleem moet zijn om die op datingsites tegen te komen. Maar het tegendeel is helaas waar. Iedereen lijkt heel extravert en sociaal, en zoeken iemand die net zo is. Dus, waar zijn al die introverte vrouwen, en hoe ontmoet ik ze!?
Ik wil ook wel meerdere vriendinnen hebben, maar dan wordt het meestal zo'n gekakel is mijn ervaring. Eén op één met een vrouw kan ik beter overweg dan in een groep. Met mannen kan ik ook goed overweg, maar die delen niet mijn interesses. Ik ga bijvoorbeeld niet mijn pianokruk delen met een man, maar zou dat wel graag doen met een vrouw of met twee vrouwen. (als de lage octaven goed gestemd zijn want nu niet zo is).quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Eigenlijk wel, in de zin dat dat best abnormaal is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:48 schreef CRW het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee, want een ander fokker, deezertje, zegt dat ook telkens. Als je online sociaal overkomt, dan kan je dat toch ook gewoon voortzetten in het echte leven?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
[quote]
[..]
Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties.
Hoe hecht zijn die vriendschappen? Oppervlakkige vriendschappen kunnen jou meer energie kosten dan hele hechte vriendschappen, maar je moet dus wel eerst energie investeren om tot een hechte vriendschap te komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die gesprekken dood hoeven te bloeden als jullie gezamenlijke (wat meer inhoudelijke) interesses hebben. Op datingsites is die selectie inderdaad lastig te maken. Mede doordat veel mensen het lastig vinden uitdrukking te geven aan zichzelf in informele geschreven taal(Is niet intelligentie gerelateerd). Dit levert nietszeggende profielen op en gesprekken waarin betrokkenen moeilijk hoogte van elkaar kunnen krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
[..]
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.
Ik weet dat er ook genoeg introverte vrouwen zijn dus je zou denken dan het geen enkel probleem moet zijn om die op datingsites tegen te komen. Maar het tegendeel is helaas waar. Iedereen lijkt heel extravert en sociaal, en zoeken iemand die net zo is. Dus, waar zijn al die introverte vrouwen, en hoe ontmoet ik ze!?
Dit dus, hier had ik ook een gisteren een discussie over in het "versieren voor sukkels" topic. Ik vind ook dat sommigen zich teveel op de vlakte houden. Ik zie graag mensen met ideeën en interesses die ik ook heb of die juist nieuw voor me zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:52 schreef Chai het volgende:
Mede doordat veel mensen het lastig vinden uitdrukking te geven aan zichzelf in informele geschreven taal(Is niet intelligentie gerelateerd). Dit levert nietszeggende profielen op en gesprekken waarin betrokkenen moeilijk hoogte van elkaar kunnen krijgen.
Ja dat kan wel eens kloppen. Er is bij mij nog een probleem wat sociale contacten betreft en dat is dat ik me schaam om er voor uit te komen dat je sociale contacten wenst te hebben. Van mijn ouders uit heb ik meegekregen dat "doe maar gewoon, werk hard, leun niet op anderen maar vertrouw op jezelf, verman je eens, recht je rug, stop met die aandachttrekkerij etc." Dus bijvoorbeeld erkenning proberen te krijgen of naar complimenten vissen, was bij mijn ouders altijd not done.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:27 schreef K44S het volgende:
[..]
Kan ook bepaalde druk met je mee brengen dat je, naar jouw gevoel, alles maar dan ook alles goed moet doen en er dus geen falen bestaat. Of te welerfectionisme.
Hier spreekt een maagd die jaren op een studentenkamer heeft gehokt. Ik lees hier vaak van maagdelijke sukkels dat op jezelf wonen de sleutel tot succes zal zijn, maar dat geldt niet voor mij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef Berk-24 het volgende:
Bij veel maagden hebben ouders ook een te grote invloed op iemands leven. Ze willen iemand beschermen door dingen te weerhouden. Bijvoorbeeld: het uit huis gaan. Er zijn best wat maagden van 20-25 die uit huis willen, maar door de ouders worden tegengehouden. Op hulp kunnen ze niet rekenen en vaak hebben hun ouders hele andere ideeën dan hunzelf of hun omgeving. Dat werkt ook enorm remmend voor iemands ontwikkeling.
Laten we eerlijk zijn, vaak is dat gewoon een excuus. We leven in een land waar iedereen in staat moet zijn om zelfstandig te zijn, mits je een wat mindere gezondheid hebt. Dat de relatie met je ouders bepalend kan zijn ben ik het mee eens, maar vaak is het gewoon een excuus. De meeste mensen vinden het wel prima onder de veilige vleugel van pa en ma.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef Berk-24 het volgende:
Bij veel maagden hebben ouders ook een te grote invloed op iemands leven. Ze willen iemand beschermen door dingen te weerhouden. Bijvoorbeeld: het uit huis gaan. Er zijn best wat maagden van 20-25 die uit huis willen, maar door de ouders worden tegengehouden. Op hulp kunnen ze niet rekenen en vaak hebben hun ouders hele andere ideeën dan hunzelf of hun omgeving. Dat werkt ook enorm remmend voor iemands ontwikkeling.
Als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je een sukkel bent, dan word je het wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Ja dat kan wel eens kloppen. Er is bij mij nog een probleem wat sociale contacten betreft en dat is dat ik me schaam om er voor uit te komen dat je sociale contacten wenst te hebben. Van mijn ouders uit heb ik meegekregen dat "doe maar gewoon, werk hard, leun niet op anderen maar vertrouw op jezelf, verman je eens, recht je rug, stop met die aandachttrekkerij etc." Dus bijvoorbeeld erkenning proberen te krijgen of naar complimenten vissen, was bij mijn ouders altijd not done.
Maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik vond bijvoorbeeld dat veel studenten zich te afhankelijk van elkaar opstellen alsof ze niet een avondje zonder kunnen. Maar blijkbaar zijn die mensen normaal en sociaal en ben ik een maagdelijke sukkel.
Dat zeg ik om te benadrukken dat maagd-zijn niet een puur technisch probleem is. Het is ook een sociaal probleem, zoals dit topic ook uitwijst, vandaar de bijvoeging sukkel. Daarom spreekt de opener van dit topic over een "plaag" en als sociaal isolement wordt doorbroken, over "succes". Duidt er dus op hoe tegen maagden wordt aangekeken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je een sukkel bent, dan word je het wel.
(Hou er eens mee op.)
Niet goed naar je ouders geluisterd dus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Ja dat kan wel eens kloppen. Er is bij mij nog een probleem wat sociale contacten betreft en dat is dat ik me schaam om er voor uit te komen dat je sociale contacten wenst te hebben. Van mijn ouders uit heb ik meegekregen dat "doe maar gewoon, werk hard, leun niet op anderen maar vertrouw op jezelf, verman je eens, recht je rug, stop met die aandachttrekkerij etc." Dus bijvoorbeeld erkenning proberen te krijgen of naar complimenten vissen, was bij mijn ouders altijd not done.
Maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik vond bijvoorbeeld dat veel studenten zich te afhankelijk van elkaar opstellen alsof ze niet een avondje zonder kunnen. Maar blijkbaar zijn die mensen normaal en sociaal en ben ik een maagdelijke sukkel.
Heel goed gezegd!. En waarom, Krulbrul, zeg je niet tegen jezelf: ik ben best een fijne fatsoenlijke vent. een beetje raar maar wel lekker! Als je dat uitstraalt zien anderen dat ook sneller, makkelijker in je!quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je een sukkel bent, dan word je het wel.
(Hou er eens mee op.)
Het is de plaag van maagden die er zelf zo'n enorm probleem van maken. Mannen die hun eigenwaarde en zelfvertrouwen ophangen aan het wel of niet maagd zijn, en zo is een spiraal terecht gekomen van angst en onzekerheid, wat de kans op ontmaagding verder verkleint.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:15 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Dat zeg ik om te benadrukken dat maagd-zijn niet een puur technisch probleem is. Het is ook een sociaal probleem, zoals dit topic ook uitwijst, vandaar de bijvoeging sukkel. Daarom spreekt de opener van dit topic over een "plaag" en als sociaal isolement wordt doorbroken, over "succes". Duidt er dus op hoe tegen maagden wordt aangekeken.
Oh zeker, ik vind mezelf dik in orde, maar dat heeft geen enkele betekenis naar anderen toe, zo blijkt wel. Als ik bijvoorbeeld een goed cijfer aan de uni haal of ik speel lekker op de piano, dan is dat alleen leuk voor mezelf, iemand anders zal daar weinig waarde aan toekennen. Die erkenning van anderen heb ik trouwens niet nodig, maar voor sociale contacten is dat wel vereist. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt, moet ik nog zien uit te vinden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:18 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Heel goed gezegd!. En waarom zeg je niet tegen jezelf: ik ben best een fijne fatsoenlijke vent. een beetje raar maar wel lekker! Als je dat uitstraalt zien anderen dat ook sneller, makkelijker in je!
Hooguit niet-gesocialiseerde maagden. Er zijn veel mensen wel wat langer onervaren. Al zijn er nog zoveel vroegrijpen, laatbloeiers zijn er ook nog steeds.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:15 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Dat zeg ik om te benadrukken dat maagd-zijn niet een puur technisch probleem is. Het is ook een sociaal probleem, zoals dit topic ook uitwijst, vandaar de bijvoeging sukkel. Daarom spreekt de opener van dit topic over een "plaag" en als sociaal isolement wordt doorbroken, over "succes". Duidt er dus op hoe tegen maagden wordt aangekeken.
Je wil uitvinden hoe je afhankelijk wordt van erkenning? En waarom is dat nodig voor sociale contacten?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Oh zeker, ik vind mezelf dik in orde, maar dat heeft geen enkele betekenis naar anderen toe, zo blijkt wel. Als ik bijvoorbeeld een goed cijfer aan de uni haal of ik speel lekker op de piano, dan is dat alleen leuk voor mezelf, iemand anders zal daar weinig waarde aan toekennen. Die erkenning van anderen heb ik trouwens niet nodig, maar voor sociale contacten is dat wel vereist. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt, moet ik nog zien uit te vinden.
Wie zegt dat, dat men zo tegen maagden aankijkt. Jullie zeggen dat. Een normale man interesseert dat gewoon geen zak, zou zeggen, oh, moet je toch eens doen, is lekker, en bestelt dan nog wat te drinken. Een vrouw interesseert het nog minder, die is ge-interesseerd in veiligheid, zekerheid geborgenheid. Die vindt het helemaal niet erg als jij niet zo een superlosse versierder bent die dadelijk weer een ander achterna zit. Die wil best wel jouw eerste zijn en jou het precies leren hoe ZIJ het lekker vindt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:15 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Erkenning is een middel, geen doel op zich uiteraard. Ik wil uitvogelen hoe sociale contacten in elkaar steken, waarbij ik veronderstel dat wederzijds erkenning dan nodig is om nader tot elkaar te komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:25 schreef Chai het volgende:
Je wil uitvinden hoe je afhankelijk wordt van erkenning? En waarom is dat nodig voor sociale contacten?
Definieer? Wederzijdse erkenning van elkaars bestaan en aanwezigheid lijkt me wel handig jaquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:30 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Erkenning is een middel, geen doel op zich uiteraard. Ik wil uitvogelen hoe sociale contacten in elkaar steken, waarbij ik veronderstel dat wederzijds erkenning dan nodig is om nader tot elkaar te komen.
Seks misschien? Anders wordt het een dure grap.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet.
Die zitten op fok.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
[..]
Daar kan ik best zonder als het zou moeten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Seks misschien? Anders wordt het een dure grap.
Ik kan ook wel zonder. Maar sommige mensen hebben een hoog libido, dan lijkt het me wel frustrerend als je elke keer echte seks wilt maar het niet kunt krijgen en dus maar moet aftrekken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar kan ik best zonder als het zou moeten.
Erkenning van bepaalde kwaliteiten waardoor het voor de ander zinvol is om contact te onderhouden, dat kan zijn dat je de ander aardig vindt of dat je vindt dat die ander ergens goed in is. Mogelijk is erkenning niet het juiste woord. Het was meer een reactie op mijn gedachte dat ik zie dat veel mensen zich te druk bezig houden hoe anderen over hen denken (wat ik als "erkenning willen krijgen" definieer). Mogelijk weer een andere erkenning dan die je onder vrienden zoekt, wat ik bedoelde met "wederzijdse erkenning".quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Definieer? Wederzijdse erkenning van elkaars bestaan en aanwezigheid lijkt me wel handig ja
Ik weet niet of ik het daaraan zal linken. In de periode dat mijn libido enorm hoog was, vond ik het minder erg om geen seks te hebben dan nu.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:38 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik kan ook wel zonder. Maar sommige mensen hebben een hoog libido, dan lijkt het me wel frustrerend als je elke keer echte seks wilt maar het niet kunt krijgen en dus maar moet aftrekken.
Enerzijds is internet dus de plek om gelijkgestemden te vinden. Anderzijds is het voor mensen ook de plek om totaal mis te grijpen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die zitten op fok.
Hallo
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Tinder kwam op mij ook over van 'kijk mij eens een leuk leven hebben'. Wat ook wel logisch is, want met een hobby als lezen lijk je al snel saai. Nou ben ik geen enorme boekenlezer en hou ik wel van een feestje, maar het is niet zo dat mijn weken volgepland zijn. Gelukkig niet. Heb echt tijd voor mezelf nodig. Maar ik profileerde me op tinder wel iets socialer. Maw, er zijn misschien ook introverte dames die extraverte lijken op zo'n app of site, maar dat niet zijn. Niemand wil saai lijken.
Dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:56 schreef Roberta_J het volgende:
Je moet er eigenlijk niet over oordelen, maar ik vind dat toch zoooooo sneu,zulke mannetjesEn vooral als ze dan ook nog een grote, eigenwijze bek hebben. Kom op hoor, ken je plek.
Episch verhaal.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:42 schreef LeesFoknl het volgende:
Weet je, soms denk ik wel eens die met dat "Maagden-probleem" (dus niet maagd zijnde, die zijn niet het probleem, maar dit SOORT maagden dus van al die topics. Die hebben een heel ander probleem, die hebben het probleem dat ze teveel zeuren.
Hoe kun je nou zeggen dat goed piano kunnen spelen, gestudeerd hebben enz. en alles waarvan ik denk dat daar mee samen hangt (goede afkomst, niet echt arm, goede start in het leven) niet opweegt tegen het feit dat je nog niet een vriendin gehad hebt. Ga naar de hoeren, betaal 30-100 piek en dat technisch maagd zijn - probleem is alvast opgelost.
Dacht je dat er geen vrouwen zijn die een gestudeerd iemand (wat voor vrouwen betekent geld, veiligheid, gezin, geborgenheid) die als een van zijn vaardigheden heeft dat ie piano spelen kan, interessant vinden. Interessanter dan een die "hem" er wel al eens ergens in gestopt heeft. Geloof me, dat er in stoppen kan, en is de eerste keer vaak, een kwestie van 3 minuten. Dat zou zwaarder wegen als een opleiding en een vaardigheid waar men jaren en jaren voor heeft moeten studeren, werken en oefenen.
Nou, hoe kan dat nou? een enorm hoog libido hebben en het niet erg vinden dat je geen seks hebt , en nu dus een minder hoog libido en meer behoefte aan seks !? Meen je dat nou serieus?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daaraan zal linken. In de periode dat mijn libido enorm hoog was, vond ik het minder erg om geen seks te hebben dan nu.
Maar goed, behoeften verschillen. Vind het alleen geen levensbehoefte, meer een fijne bijkomstigheid.
En meisjes.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
Vrienden kan je je piemel meestal niet in steken.
Iedereen heeft in zekere mate behoefte aan sociaal contact, maar de één meer dan de ander. Als je niet zóveel behoefte hebt aan sociaal contact, is een vriendin een prima manier om je in je behoefte te voorzien en daarnaast stopt ze ook nog af en toe je piemel in haar mond. Je kan de behoefte aan sociaal contact ook van één of een paar vrienden krijgen, maar dan is je behoefte aan genegenheid niet vervult.
En het idee dat een vriendin alle ruimte opvult zie je niet alleen maar bij dit soort jongens. Wat te denken van jongens die wel zat vrienden hebben, maar als ze een vriendin hebben niks meer van zich laten horen? Voor velen is een vriendin simpelweg genoeg. Kunnen ze natuurlijk wel 'vrienden' gaan maken als opstapje naar een vriendin, maar of dat nou een beter alternatief is...
Overigens denk ik dat (hoe vervelend het ook voor ze is), je altijd jongens zult hebben die buiten de boot vallen.
Met die instelling wel ja.quote:
Je bent wel heel jong om zoiets te zeggen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:20 schreef Berk-24 het volgende:
Nou ja, ben 22 en ook maagd (ook nooit gezoend ofzo) en dat zou de komende jaren nog wel blijven. Je moet ermee leren leven.
Het gaat niet om het vervullen van de behoefte aan sociale contacten an sich. De gasten die hier lopen miepen dat ze nooit met vrouwen spreken, nooit iemand tegenkomen of geen idee hebben hoe ze ooit aan de vrouw moeten komen, doen gewoon niks. Meestal als je vrienden hebt, een redelijk laagdrempelige stap, kom je ook in contact met andere mensen. Als je niet eens vriendschappelijk contact kan onderhouden met iemand, hoe moet je dan ooit een succesvolle relatie aangaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
Vrienden kan je je piemel meestal niet in steken.
Iedereen heeft in zekere mate behoefte aan sociaal contact, maar de één meer dan de ander. Als je niet zóveel behoefte hebt aan sociaal contact, is een vriendin een prima manier om je in je behoefte te voorzien en daarnaast stopt ze ook nog af en toe je piemel in haar mond. Je kan de behoefte aan sociaal contact ook van één of een paar vrienden krijgen, maar dan is je behoefte aan genegenheid niet vervuld.
En het idee dat een vriendin alle ruimte opvult zie je niet alleen maar bij dit soort jongens. Wat te denken van jongens die wel zat vrienden hebben, maar als ze een vriendin hebben niks meer van zich laten horen? Voor velen is een vriendin simpelweg genoeg. Kunnen ze natuurlijk wel 'vrienden' gaan maken als opstapje naar een vriendin, maar of dat nou een beter alternatief is...
Overigens denk ik dat (hoe vervelend het ook voor ze is), je altijd jongens zult hebben die buiten de boot vallen.
Ik denk dat er meer jongens buiten de boot zullen vallen. Door onze rol als jager hebben we een extra vlak waarop wij kunnen falen. Naast niet te lelijk en een leuk persoon, moet je ook nog iemand zijn die de stap durft te nemen (en daarin niet al te hard faalt). Maar ja, als meisje dat buiten de boot valt heb je daar natuurlijk niks aan (het is misschien zelfs vervelender), dus ja "en meisjes".quote:
Dat iets lekker klinkt maakt het nog geen waarheid. Er zijn héél veel mensen over de hele wereld voor wie een relatie de invulling van hun sociale leven is. Van die relaties gaan er veel stuk ja, maar van andere relaties ook. Het wordt eigenlijk pas problematisch als voor de ene persoon de relatie slechts een aanvulling op het sociale leven is en voor de ander het de invulling is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het gaat niet om het vervullen van de behoefte aan sociale contacten an sich. De gasten die hier lopen miepen dat ze nooit met vrouwen spreken, nooit iemand tegenkomen of geen idee hebben hoe ze ooit aan de vrouw moeten komen, doen gewoon niks. Meestal als je vrienden hebt, een redelijk laagdrempelige stap, kom je ook in contact met andere mensen. Als je niet eens vriendschappelijk contact kan onderhouden met iemand, hoe moet je dan ooit een succesvolle relatie aangaan?
En als al jouw hele sociale leven daarna alleen bestaat uit je vriendin, is je relatie ook vrijwel gedoemd om te mislukken. Je ziet het overal. Een relatie of partner hoort een aanvulling te zijn op je leven, geen invulling. Niemand zit er op te wachten om hun partner op sleeptouw te moeten nemen omdat ze zelf incapabel zijn normaal menselijk contact te onderhouden met andere mensen dan waar ze hun plassertje in willen steken.
Je kunt er meestal toch niets aan doen met dat je met verkeerde genen geboren bent en dus niet zo sociaal bent.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Je bent wel heel jong om zoiets te zeggen.
Dat is wel een erge defeatist attitude. Alsof je niks kan leren. Als er iets is wat de mens goed kan, is het wel leren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:38 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Je kunt er meestal toch niets aan doen met dat je met verkeerde genen geboren bent en dus niet zo sociaal bent.
.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer jongens buiten de boot zullen vallen. Door onze rol als jager hebben we een extra vlak waarop wij kunnen falen. Naast niet te lelijk en een leuk persoon, moet je ook nog iemand zijn die de stap durft te nemen (en daarin niet al te hard faalt). Maar ja, als meisje dat buiten de boot valt heb je daar natuurlijk niks aan (het is misschien zelfs vervelender), dus ja "en meisjes".
[..]
Dat iets lekker klinkt maakt het nog geen waarheid. Er zijn héél veel mensen over de hele wereld voor wie een relatie de invulling van hun sociale leven is. Van die relaties gaan er veel stuk ja, maar van andere relaties ook. Het wordt eigenlijk pas problematisch als voor de ene persoon de relatie slechts een aanvulling op het sociale leven is en voor de ander het de invulling is.
Wat het makkelijker in contact komen betreft heb je helemaal gelijk, maar voor de groep die simpelweg geen behoefte heeft aan zóveel sociaal contact zal het echt enkel een opstapje zijn. Die zullen, als ze eenmaal een vriendin hebben, niet spontaan nog hun 'vrienden' opbellen om gezellig samen iets te doen.
Dit ja. Je kan misschien totaal niet met mensen omgaan vanwege je genen of geschiedenis, maar je kan wel een hoop verbeteren. Dat wilt niet zeggen dat je straks ladies-man wordt, maar iig je kansen flink verhogen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel een erge defeatist attitude. Alsof je niks kan leren. Als er iets is wat de mens goed kan, is het wel leren.
Had jij geen behoefte aan seks toen je nog nooit seks had gehad?quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:55 schreef Bananenpap het volgende:
Maar in hoeverre kun je als maagd behoefte hebben aan seks? Je kunt niet missen wat je niet nooit hebt gehad, lijkt mij. Dat het frustrerend is dat iedereen in je omgeving het wel 'lukt' en jou niet snap ik wel.
Daar gaat dit topic helemaal niet over. En een liefdesrelatie en seks zijn nog altijd twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef syndroom het volgende:
Is het soms afwijkend dat mensen, vaak mannen behoefte hebben aan een een meisje maar dat niet kunnen krijgen?
Velen doen alsof het vanzelfsprekend is dat je seks hebt terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn.
Inderdaad. Ik vind dat mensen op mbo-niveau ook altijd zo erg defeatist over hun levenssituatie: rotwerk, slecht betaald, op de wachtlijst voor een sociale huurwoning en al dat gezeur. Dan zeg ik joh, ook jij kan doorleren. Je zult misschien nooit een PhD in de wiskunde halen, maar een studie Rechten is voor iedereen haalbaar. Zoek hulp van een goede leraar.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wel een erge defeatist attitude. Alsof je niks kan leren. Als er iets is wat de mens goed kan, is het wel leren.
Niet iedereen kan een studie rechten halen hoor. Of een economische studie of bedrijfstudie. Zelfs HBO kan heel moeilijk zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:07 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind dat mensen op mbo-niveau ook altijd zo erg defeatist over hun levenssituatie: rotwerk, slecht betaald, op de wachtlijst voor een sociale huurwoning en al dat gezeur. Dan zeg ik joh, ook jij kan doorleren. Je zult misschien nooit een PhD in de wiskunde halen, maar een studie Rechten is voor iedereen haalbaar. Zoek hulp van een goede leraar.
Ik snap niet dat we dit soort topics nog dulden op FOK! Je word toch moe van al dat gezeur? Alweer zo'n Deezertje! Moet je alweer reageren op zo'n zichzelf zielig vindende zeikmaagd die niks met je advies doet! Ik zou ermee stoppen als ik een beetje FOK!er was.
En het normaal uitziende meisje dat gewoon héél erg verlegen is? Bij de mannen is dat namelijk een groot deel van de groep die met deze problemen kampt. Dát is bij vrouwen gewoon minder.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik hou mezelf veel meer bezig met het krijgen en houden van liefde tegenwoordig. Seks is makkelijk te krijgen en helemaal niet al het gedoe waard. Liefde lijkt tot nu toe wel iets fijns om voor te strijden. Seks niet.
Maar het verbaasd me nog steeds dat veel mensen denken dat dit een voornamelijke mannelijke issue is. Er zijn net zo veel of zelfs meer vrouwen die kampen met soortgelijke eenzaamheid. Weet je niet wie ze zijn? Dat dikke meisje met een snor waar jij en je vrienden grappen over maakt na werk. Dat magere getatoeëerde meisje zonder tieten en hele korte kapsel, waarvan jij denkt dat ze lesbisch is. Dat meisje met een gezicht vol met puisten, waar je uit beleefdheid altijd wegkijkt.
Het is meer karaktergebonden, een heel knap meisje kan ook problemen hebben van binnen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
En het normaal uitziende meisje dat gewoon héél erg verlegen is? Bij de mannen is dat namelijk een groot deel van de groep die met deze problemen kampt. Dát is bij vrouwen gewoon minder.
waarom hou je jezelf gevangen in een patroon (dromen over meisjes die er niet zijn) van iets wat niet bestaat? Daar doe jezelf te kort meequote:Op donderdag 7 januari 2016 18:00 schreef Berk-24 het volgende:
Aangezien het in het echte leven niet wil lukken droom ik 's nachts over niet-bestaande meiden. Maar deze dromen worden nooit werkelijkheid, want voor sommigen is liefde of seks niet aan hun besteed. Dan kunnen ze er nog alles aan doen, maar het lukt toch niet.
Aangezien ik geen meisje kan krijgen in het echte levenquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:02 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
waarom hou je jezelf gevangen in een patroon (dromen over meisjes die er niet zijn) van iets wat niet bestaat? Dan doe jezelf te kort mee
En waarom? Ieder huisje zijn kruisje maar dat klinkt wel erg depressief.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:04 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Aangezien ik geen meisje kan krijgen in het echte leven
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bentquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:05 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
En waarom? Ieder huisje zijn kruisje maar dat klinkt wel erg depressief.
Ok, en dat maakt je per definitie kansloos? Bij voorbaat hou jezelf gevangen ''want het komt door dit en dat''. Je hebt opgegeven.. dan blijft het zoals het is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:08 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bent
Genoeg mogelijkheden om hier iets aan te gaan doen. Je bent 22, nog een heel leven voor je!quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:08 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bent
Ik lees heel veel mee hierquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:10 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Genoeg mogelijkheden om hier iets aan te gaan doen. Je bent 22, nog een heel leven voor je!
Verloop van dit topic is wel erg voorspelbaar. Eeuwige klaagzang dat het allemaal niet wil lukken, maar niets doen met advies / ideeën.
a-seksueelquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:12 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ken wel iemand die dit patroon heeft doorbroken en tegenwoordig een vriendin heeft. Maar hij heeft geen seks met haar en gamet liever dan met haar omgaan.![]()
Dus ik vraag me af
Maar hij geeft haar ook geen emotionele voldoeningquote:
o,quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:14 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Maar hij geeft haar ook geen emotionele voldoening
Naja, wat ik probeer te zeggen. Willen de mensen die hier hulp zoeken met het vinden van een vriendin überhaupt relatie dingen met haar doen, of is het alleen voor de bevestiging?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
o,ja dan blijft het gissen
ik heb geen idee, ken hem niet
Lekker makkelijk. Als het toch niet lukt, waarom zou je dan van je reet komen, nietwaar. Wat heb je nou concreet gedaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:00 schreef Berk-24 het volgende:
Aangezien het in het echte leven niet wil lukken droom ik 's nachts over niet-bestaande meiden. Maar deze dromen worden nooit werkelijkheid, want voor sommigen is liefde of seks niet aan hun besteed. Dan kunnen ze er nog alles aan doen, maar het lukt toch niet.
Ik ben van mening, ook ben je single, en je mist iets, je moet het bij jezelf zoeken... en niet denken dat een vriendin dat gemis moet opvullen, want het is ook erg ongezond als je niet alleen kan zijn. Als je zo wanhopig word, voor wie is dat aantrekkelijk? Niemand..quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Naja, wat ik probeer te zeggen. Willen de mensen die hier hulp zoeken met het vinden van een vriendin überhaupt relatie dingen met haar doen, of is het alleen voor de bevestiging?
Tja, ik zou eerder het woord wanhopig gebruiken om die groep mannen te beschrijven, dan verlegen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
En het normaal uitziende meisje dat gewoon héél erg verlegen is? Bij de mannen is dat namelijk een groot deel van de groep die met deze problemen kampt. Dát is bij vrouwen gewoon minder.
Wat maakt het uit? Het hele doel hier van veel mensen is blijkbaar het krijgen van een relatie dus elk contact met een vrouw zal nooit geen gelijkwaardige vriendschap worden omdat de meeste gasten hier toch op meer uit zijn dan dat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:33 schreef netchip het volgende:
Ik hoor velen hier spreken over 'vriendschappelijk contact', maar wat is precies jullie definitie van een 'vriend'? Lijkt me wel van belang zodat we hier overeenstemming over hebben. Voor de een is een kennis al een vriend, voor de ander niet.
Sociale contacten is iets dynamisch; niet alleen situatie afhankelijk, maar ook cultuur en karakter afhankelijk. Niet teveel focussen of erover nadenken, het heeft geen zin. Als je gewoon doet, iets nieuws of iets anders, dan creër je nieuwe referentie punten of sommige bestaande referentie punten gaan verschuiven. Zo ga je dingen minder ''eng'' vinden en het gaat steeds natuurlijker/gemakkelijker worden naarmate je het vaker doet. Andere zaken zullen ook minder ''eng'' worden ervaren, etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:30 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Erkenning is een middel, geen doel op zich uiteraard. Ik wil uitvogelen hoe sociale contacten in elkaar steken, waarbij ik veronderstel dat wederzijds erkenning dan nodig is om nader tot elkaar te komen.
Vrouwen klagen er denk ik minder over. Het wordt als mannelijk gezien om veel seks te hebben, vandaar dat mannen hier eerder over zullen struikelen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef EggsTC het volgende:
Ligt het nou aan mij of hebben 30 keer zoveel mannen als vrouwen hier last van?
Je doet het sociaal niet zo sterk, zei je? Hoe komt dat?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef jr32 het volgende:
Beste mensen,
ik heb veel reacties in dit topic gelezen en zie veel mensen die direct hun oordeel klaar hebben liggen. Ik vind sommige reacties van mensen nogal ondiep, zo denkt het merendeel van de mensen hier dat als je weinig vrienden hebt en nog maagd bent na je twintigste levensjaar dat dat automatisch betekent dat je een zielige vent bent die alleen maar kan klagen over het feit dat hij geen vriendin/vrienden heeft. Dit is echter niet waar, ik ben bijna 21 jaar oud en ben nog maagd , nog nooit een meisje gekust etc etc. Ik ben vroeger nooit gepest aangezien ik dat niet laat gebeuren. De mensen die mij hebben geprobeerd te pesten hebben dit altijd moeten bekopen met een ziekenhuis bezoekje. Ik ben dus niet het type persoon dat over zich heen laat lopen. Maar het is nu eenmaal zo dat ik het gewoon super slecht doe in sociale situaties en ik mij afvroeg of mensen hier tips voor hadden. Aangezien ik geen mensen ken die ik dusdanig vertrouw om hier een gesprek over te hebben moest ik opzoek naar een andere manier om feedback te krijgen. Zo heb ik recentelijk een topic geopend en gevraagd om advies. Ik zeur niet omdat ik weet dat het mijn eigen fout is maar ik vroeg mij gewoon af of er mensen advies konden geven of ervaring hadden met mijn situatie. Ik heb uiteindelijk bruikbare feedback gekregen en nu kan ik stappen gaan maken om mijn situatie te gaan verbeteren. Ik heb uiteraard niet alle topics over oudere mannen/jongens die nog maagd zijn en geloof best dat er een paar mensen bij zitten die zichzelf zielig vinden en zielig gevonden willen worden. Maar ik denk ook dat er zat mensen zijn die in mijn situatie verkeren en actief proberen hier iets aan te doen. positieve en handige feedback kan hierbij helpen, maar het direct in een hokje plaatsen van dit soort personen zal geen steun bieden en hun alleen maar een slechter gevoel geven.
Oké, toch maar een keer een apart topic openen dus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:46 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Dit is een verschil tussen mensen die voornamenlijk analyseren (introverten) en de mensen die gewoon doen (extroverten). De eerste groep loopt achter door gebrek aan trial en error in de praktijk, daar waar het in de tweede groep allang de faalpunten achter zich heeft kunnen laten. Daar ging het ook niet vanaf het startpunt vlekkeloos, maar die hebben die fase al gehad.
Wij mij betreft klopt het behoorlijk. Introverten doordenken over het algemeen eerst (dit wordt vaak opgevat alsof ze geen mening hebben), en moeten zich veilig voelen voordat ze zich uiten (hoe herkenbaar voor sociaal uitgedaagde maagden). Extraverten krijgen juist energie juist energie van omgang met andere mensen terwijl introverten juist meer behoefte hebben om op zichzelf te zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Oké, toch maar een keer een apart topic openen dus.Waarom strooi je uberhaupt met termen waarvan je duidelijk geen idee hebt wat ze betekenen (en hoe je ze spelt)?
Ik heb recentelijk een topic geopend op dit forum en daar vroeg iemand zich af of ik geen sociale fobie heb, na een beetje te kijken wat de symptomen zijn en een paar persoonlijke verhalen gelezen te hebben waar ik mijzelf erg in terug kon vinden weet ik vrijwel zeker dat ik hier last van heb. Het is niet dat ik niet graag sociaal wil zijn of het niet kan zijn, maar ik word gewoon heel erg zenuwachtig naar aanloop van en tijdens sociale activiteiten. Ik weet dat dit nergens voor nodig is en probeer mezelf hier altijd doorheen te slepen maar het blijft toch een nare eigenschap. Zo kwam ik bijvoorbeeld op mijn laatste sollicitatie gesprek helemaal bezweet aan terwijl ik er naartoe was gaan wandelen bij een matige temperatuur en er dus geen enkele reden zou moeten zijn om zo hevig te zweten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je doet het sociaal niet zo sterk, zei je? Hoe komt dat?
Verder is er niks mis met met maagd zijn op je twintigste, dus ik zou je vooral niet zo druk maken.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk niet dat je 'het gemaakt' hebt als je een vriendin hebt, ik denk dat de meeste mensen ongeacht hun problemen/situaties op een bepaalde leeftijd de behoefte krijgen aan iemand om hun leven mee te delen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:10 schreef TARDIS. het volgende:
Goed topic Chai.
Verder kan ik me zo voorstellen dat, wanneer je een beperkte sociale kring hebt en niet helemaal lekker ligt bij mannen wat vriendschap betreft, dé manier om genegenheid en socialiteit te ervaren een vriendin kan zijn. Misschien zelfs een stapje naar een bredere sociale kring.
Daarbij is een 'vriendin' of 'vrouw' hebben ook een beetje de laatste stap. The definitie article so to speak. Als je een vriendin hebt heb je 'het gemaakt' voor jezelf of voldoen je aan de norm.
Het is denk een cumulatie van factoren, voor de één kan het anders zijn dan voor de ander en een ieder heeft zo zijn of haar redenen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:17 schreef jr32 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk niet dat je 'het gemaakt' hebt als je een vriendin hebt, ik denk dat de meeste mensen ongeacht hun problemen/situaties op een bepaalde leeftijd de behoefte krijgen aan iemand om hun leven mee te delen.
Dit.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:04 schreef Frag_adder het volgende:
Een vriendin wordt gewoon gezien als oplossing voor een problem dat ze niet onder ogen willen zien of aanpakken.
Dat is verlegenheid, géén introversie.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:31 schreef Koral het volgende:
[..]
Wij mij betreft klopt het behoorlijk. Introverten doordenken over het algemeen eerst (dit wordt vaak opgevat alsof ze geen mening hebben), en moeten zich veilig voelen voordat ze zich uiten (hoe herkenbaar voor sociaal uitgedaagde maagden). Extraverten krijgen juist energie juist energie van omgang met andere mensen terwijl introverten juist meer behoefte hebben om op zichzelf te zijn.
De enige manier waarop je daarvan af kunt komen (en daar kun je vanaf komen) is door jezelf bloot te blijven stellen aan dat soort (nieuwe) situaties. Op een gegeven moment krijg je meer vertrouwen in jezelf dat je weet hoe je met die situaties/mensen om moet gaan. Het wordt dan normaal. Ik heb het zelf ook in mindere mate gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:38 schreef jr32 het volgende:
[..]
Ik heb recentelijk een topic geopend op dit forum en daar vroeg iemand zich af of ik geen sociale fobie heb, na een beetje te kijken wat de symptomen zijn en een paar persoonlijke verhalen gelezen te hebben waar ik mijzelf erg in terug kon vinden weet ik vrijwel zeker dat ik hier last van heb. Het is niet dat ik niet graag sociaal wil zijn of het niet kan zijn, maar ik word gewoon heel erg zenuwachtig naar aanloop van en tijdens sociale activiteiten. Ik weet dat dit nergens voor nodig is en probeer mezelf hier altijd doorheen te slepen maar het blijft toch een nare eigenschap. Zo kwam ik bijvoorbeeld op mijn laatste sollicitatie gesprek helemaal bezweet aan terwijl ik er naartoe was gaan wandelen bij een matige temperatuur en er dus geen enkele reden zou moeten zijn om zo hevig te zweten.
Yiwei zegt dat er sprake is van een achterstand, dat is onjuist. Het is geen graadmeter voor hoe sociaal je bent, maar een spectrum wat weergeeft op wélke manier je dat bent.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:31 schreef Koral het volgende:
[..]
De strekking van YiWei dat introverten minder snel op basis van trail en error zich zullen ontwikkelen om dingen te ondernemen (qua omgang met mensen) is niets op af te dingen. Het is gewoon tegen de natuur van introverte mensen om dat te doen. Dat maakt ze niet minder, maar vergt gewoon wat meer zorg/ moeite om uit de verf te komen (in vergelijking met extraverten, en voor zover men daar uberhaubt behoefte aan heeft).
Exact. Al is het wel zo dat bepaalde problemen zich eerder voor zullen doen bij introverte mensen dan bij extraverte mensen, maar dat is andersom net zo goed het geval.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Yiwei zegt dat er sprake is van een achterstand, dat is onjuist. Het is geen graadmeter voor hoe sociaal je bent, maar een spectrum wat weergeeft op wélke manier je dat bent.
Verlegenheid is dat je 'bang' bent voor de mening van een ander? Introversie is meer onzekerheid over jezelf? Voor beide moet je je veilig kunnen voelen? Maar misschien iets voor een ander topic. Hoop dat we hetzelfde bedoelen maar anders verwoorden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is verlegenheid, géén introversie.
Introversie is niet per se onzekerheid, het is een persoonlijkheidskenmerk.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:23 schreef Koral het volgende:
[..]
Verlegenheid is dat je 'bang' bent voor de mening van een ander? Introversie is meer onzekerheid over jezelf? Voor beide moet je je veilig kunnen voelen? Maar misschien iets voor een ander topic. Hoop dat we hetzelfde bedoelen maar anders verwoorden.
Introversie heeft niks met angst of onzekerheid te maken, dat is neuroticisme. Kijk het TED filmpje maar als het je interesseert.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:23 schreef Koral het volgende:
[..]
Verlegenheid is dat je 'bang' bent voor de mening van een ander? Introversie is meer onzekerheid over jezelf? Voor beide moet je je veilig kunnen voelen? Maar misschien iets voor een ander topic. Hoop dat we hetzelfde bedoelen maar anders verwoorden.
Dit dus. Genoeg stellen die hun dagen door brengen op de bank zonder al te veel woorden uit te wisselen. Behoefte aan intimiteit is iets heel anders dan behoefte aan sociale contacten maar het kan wel weer hand in hand gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:26 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap niet zo goed dat je niet sociale activiteiten (vaak met groepen mensen) niet kan willen maar een relatie wel. Dat kan toch gewoon? Vind het niet per se vergelijkbare dingen.
Hoe je er een gaat krijgen zonder naar buiten te gaan is weer een ander verhaal natuurlijk, maar goed.
De wens kan best losstaan van hoe je sociale leven eruitziet.
Ik neem mijn woorden wel terug wat dat betreft. Al sluit het 1 op 1 vriendschappen dan niet uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:26 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap niet zo goed dat je niet sociale activiteiten (vaak met groepen mensen) niet kan willen maar een relatie wel. Dat kan toch gewoon? Vind het niet per se vergelijkbare dingen.
Hoe je er een gaat krijgen zonder naar buiten te gaan is weer een ander verhaal natuurlijk, maar goed.
De wens kan best losstaan van hoe je sociale leven eruitziet.
Intimiteit hoeft toch niet gelijk in de vorm van een liefdesrelatie plaats te vinden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef Panaewa het volgende:
Biologie?
Voortplanten is biologisch gezien het doel van het leven. Het lijkt me daarom ook niet gek dat de drang om intimiteit te hebben groter kan zijn dan de drang om sociaal contact te hebben. En dat je daardoor, rationeel gezien, de prioriteiten verkeerd legt.
Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd toen ik ook een sterke drang voelde maar sociaal gezien mijn leven niet op de rit had.
Klopt,quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Intimiteit hoeft toch niet gelijk in de vorm van een liefdesrelatie plaats te vinden?
Maar friends with benefits lost dat dan toch ook op? Of leek zoiets onbereikbaarder dan een liefdesrelatie?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:33 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Klopt,
Ik denk dat in mijn hoofd dat de makkelijkste manier was om blijvend intimiteit te ervaren, daarnaast lost het ook meteen het sociaal aspect van geen tot weinig vrienden op.
Het is ook echt een compleet verkeerde manier van denken.
Tot op zeker hoogte wel ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar friends with benefits lost dat dan toch ook op?
Ik zou geen relatie willen met iemand die geen vrienden heeft hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Het is ook een bepaalde mindset, dat je natuurlijk niet waardeloos moet voelen omdat je geen vriendin hebt, er zit meer in het leven, en dat moet je er zelf van maken, zoals content zijn met je jezelf en wat je doet en geniet.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:04 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb dit topic (nog) niet gelezen maar het is inderdaad een natuurlijk verlangen. Ook iets waar je zelf geen grip op hebt. Als ik een brood wil ga ik naar de supermarkt en heb ik keuze uit 20 soorten brood. Als ik liefde wil... tja dat is niet te koop. Of nou ja wel.. maar échte liefde niet. Daarom kan het soms ook zo onbereikbaar zijn...
En ik denk dat de hele opkomst van datingsites/apps ook voor teleurstelling heeft gezorgd. Het zou zogenaamd makkelijker zijn om dates te scoren, voor alle lagen van de bevolking. Via Tinder had ik alleen écht veel dates toen het net uitkwam twee jaar geleden. Sinds bijna iedereen erop zit is het nooit meer raak geweest. Mensen zijn veel kieskeuriger geworden en de focus is te komen liggen op uiterlijk en dat het altijd beter kan (one swipe away).
Oftewel: liefde is iets wat iedereen wilt, maar waar je geen grip op hebt. Je kan zelf nog zoveel liefde geven of te bieden hebben... maar als niemand dat van je wilt...
Wat voor 'zetje' als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:42 schreef Sparafucile het volgende:
Ik was zelf ook een laatbloeier en heb een zetje nodig gehad om verder te komen.
Wat romantischquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:59 schreef Sparafucile het volgende:
Dat mag: mijn vader heeft aan het eind van zijn leven (kanker) een contactadvertentie in de krant gezet (er was nog geen internet) waarop een stuk of tien brieven binnen kwamen. Ik ben met één van de jonge vrouwen die schreven getrouwd.
Zo zie ik het dus niet. Nog steeds voelt het als persoonlijk falen dat ik ver in de twintig niet in staat was zelfstandig contact met vrouwen op te bouwen. Ik ben mijn vader wel dankbaar dat hij dat toch heeft gedaan. Tegenwoordig heb je online relatiebemiddeling en is de gene er wat vanaf. Maar het profiel zoals beschreven in dit topic heeft het daar ook moeilijk mee.quote:
Meer in je mars dan introvert? Alsof dat iets negatiefs is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:54 schreef Deezertje het volgende:
Mijn probleem is dat ik ook redelijk introvert ben naar de buitenwereld toe, maar eigenlijk meer in mijn mars heb en dat dus niet laat zien omdat ik er nooit redelijk bij betrokken wordt. Ik ben een 'gewone en betrouwbare' jongen. Als er ergens controle is mag ik ook altijd doorlopen omdat ze denken dat ik niks heb, kom dus betrouwbaar over en dat is saaiIk rook en drink niet, best intelligent, netjes opgevoed, goede bankrekening.. Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... gewoon zijn is niet genoeg in deze maatschappij.
Je noemt echt geen één bijzondere eigenschap. Aardig zijn, betrouwbaar zijn, netjes zijn en enige vorm van intelligentie hebben is de basis. Geweldig voor je dat je dat kan, maar dat kan Henkie ook en hij is daarnaast ook nog eens heel goed in verhalen vertellen, gitaar spelen en voetbal. Voor wie denk je dat de vrouwen kiezen? Jij adverteert jouzelf als een restaurant met een uithangbord: "Ons eten is echt niet smerig hoor".quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:54 schreef Deezertje het volgende:
Mijn probleem is dat ik ook redelijk introvert ben naar de buitenwereld toe, maar eigenlijk meer in mijn mars heb en dat dus niet laat zien omdat ik er nooit redelijk bij betrokken wordt. Ik ben een 'gewone en betrouwbare' jongen. Als er ergens controle is mag ik ook altijd doorlopen omdat ze denken dat ik niks heb, kom dus betrouwbaar over en dat is saaiIk rook en drink niet, best intelligent, netjes opgevoed, goede bankrekening.. Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... gewoon zijn is niet genoeg in deze maatschappij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer dat gevoel van frustratie en onmacht maar een beetje te verwerken door muziek te luisteren en youtube filmpjes bekijken maar het blijft een naar gevoel.
Eigenlijk niet waar. Ken wel wat hele lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens vaak.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
.
Nou ik denk dat er evenveel of misschien wel meer meisjes die buiten de boot vallen qua relaties. Deze meisjes zijn gewoon heel lelijk.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:38 schreef syndroom het volgende:
Ik zit nu in zo'n moment dat ik zwaar gefrustreerd achter de computer zit, verlangend naar echte seks met een vrouw maar noodgedwongen mijn libido moet temmen door mezelf af te trekken. Ondanks dat je daarna wel klaargekomen bent ontstaat bij mij altijd weer dat gevoel van teleurstelling gevolgd door dezelfde frustratie dat het mij maar niet wil lukken om een vrouw aan te spreken, op die manier dat ze me seksueel interessant genoeg vind om haar in bed te krijgen.Als je voor jezelf een profiel aan moest maken op een datingsite, wat zou je erin zetten als je eerlijk over jezelf zou zijn? En wat zou je neerzetten als je een betere versie van jezelf zou voorstellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeer dat gevoel van frustratie en onmacht maar een beetje te verwerken door muziek te luisteren en youtube filmpjes bekijken maar het blijft een naar gevoel.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Dat probleem is inderdaad de presentatie van jezelf. Herkenbaar, want ik had hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:54 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb eerder wel ervaring gehad met datingsites maar is zwaar tegengevallen omdat je veel tijd en moeite moet investeren om berichten te schrijven terwijl resultaat vaak minimaal is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je voor jezelf een profiel aan moest maken op een datingsite, wat zou je erin zetten als je eerlijk over jezelf zou zijn? En wat zou je neerzetten als je een betere versie van jezelf zou voorstellen?
Online daten is geen zwakte. Het is gebruik maken van de technische mogelijkheden van vandaag. Vroeger waren het contactadvertenties in een krant, daar kocht je ruimte per letter, had je geen foto en moest je dus jezelf verkopen in twee zinnen en een telefoonnummer. Hoe je jezelf ook presenteert, blijf eerlijk, maar je moet jezelf wel verkopen. Zie een profiel in een datingsite als je persoonlijke advertentie.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:09 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik heb eerder wel ervaring gehad met datingsites maar is zwaar tegengevallen omdat je veel tijd en moeite moet investeren om berichten te schrijven terwijl resultaat vaak minimaal is.
Veel verschillende teksten en foto's geprobeerd, natuurlijk probeer je jezelf goed te presenteren, dus dat had ik altijd wel goed op orde. Maar omdat ik nauwelijks reacties kreeg en datingsites vaak toch wat minder aantrekkelijke vrouwen aantrekken ben ik daar wel een beetje klaar mee. Ik zie het als een teken van zwakte om datingsites als primaire bron van meiden versieren te gebruiken, alsof je offline faalt en maar je haal zoekt online.
Ik zie het zo dat mensen vaak pas beginnen aan (betaald) online daten wanneer ze zelf ontevreden zijn in het offline aanbod, of dat het daar maar niet wil lukken en online daten als een alternatief zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Online daten is geen zwakte. Het is gebruik maken van de technische mogelijkheden van vandaag. Vroeger waren het contactadvertenties in een krant, daar kocht je ruimte per letter, had je geen foto en moest je dus jezelf verkopen in twee zinnen en een telefoonnummer. Hoe je jezelf ook presenteert, blijf eerlijk, maar je moet jezelf wel verkopen. Zie een profiel in een datingsite als je persoonlijke advertentie.
En er zijn hele boeken volgeschreven over assertiviteitstrainingen, NLP, dating en nog veel meer om je eigen leven wat meer kleur te geven. Al is het om jezelf beter te voelen, want wie van zichzelf houdt straalt het ook uit.
"Oefen" dan op mannen. Nee, niet versieren, maar ermee praten kan al schelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:18 schreef syndroom het volgende:
Of het nou online of offline is, op een gegeven moment moet je toch met elkaar op stap en heb je die eerste ontmoeting. Daar gaat het bij mij al mis omdat ik in mijn leven altijd al weinig contact heb gehad met vrouwen vind ik het erg moeilijk om met hen te communiceren en kom ik tijdens gesprekken al heel gespannen, onzeker en onhandig over.
Bij mannen heb ik dat ook wel maar stuk minder. Dat is ook omdat ik erg weinig onder de mensen kom waardoor sociaal contact sowieso een hele opgave is. Als je dagenlang niemand gezien of gesproken hebt is het altijd weer wennen als je weer de deur uitgaat.
Ik weet eigenlijk ook niet waar ik moet beginnen. Geen vrienden of sociale contacten, wil ze wel maar zie maar vanaf 0 te beginnen, best moeilijk als je niet extravert bent en 0 ervaring hebt.
Bij offline daten heb je het probleem dat je moet zoeken. Daar zit de kracht van online daten: Je hebt één plek waar iedereen maaar voor één reden zit, namelijk het zoeken naar een partner. Zo op straat moet je eerst vragen of iemand überhaupt interesse in je hebt, als ze al niet bezet is. Een blauwtje is zo gemaakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:34 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik zie het zo dat mensen vaak pas beginnen aan (betaald) online daten wanneer ze zelf ontevreden zijn in het offline aanbod, of dat het daar maar niet wil lukken en online daten als een alternatief zien.
Hoe zou je dat offline doen? Online daten vraagt wel een lange adem terwijl als je offline zou gaan versieren alles vaker een stuk sneller en natuurlijker verloopt. Als man geeft het je wel meer gevoel van trots en overwinning dan wanneer je maar reageert op berichtjes via een app of site. Daar zit wel verschil in.
Ik denk dat je ook nog een verschil moet maken. 1. Mannen die onsuccesvol zijn en een vriendin zoeken als vaste liefdesrelatie, een maatje voor het leven. 2. Mannen die onsuccesvol zijn, geen vrouw weten te vinden om primair hun lustbehoeftes te kunnen bevredigen. Natuurlijk zou je bij dat laatste kunnen zeggen van 'ga naar een hoer' maar vaak voelen deze mannen zich ook niet prettig bij betaalde seks. Ik denk dat het ook wat met mannelijke trots te maken heeft, want het komt toch wel sneu over dat je moet betalen om seks te kunnen hebben terwijl leeftijdsgenoten dit gewoon gratis kunnen. Dat geeft toch een ander gevoel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.
Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Ja, ik ken ook heel veel lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:40 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Eigenlijk niet waar. Ken wel wat hele lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens vaak.
Waar is dat klaagtopic dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, ik ken ook heel veel lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens.
De meeste "lelijke" meisjes lukt het wel om iemand te vinden, net zoals de meeste introverte sociaal onhandige jongen ook lukt om een meisje te vinden.
Maar een klein groep van introverte nerdy jongens openen zulke topics waar ze klagen over eeuwig maagd zijn. Ik denk dat de vrouwelijke variant een klein groep oerlelijke vrouwen zijn. Snap je wat ik bedoel?
Ik denk dat je ze veel vaker tegenkomt op de viva forum. In ieder geval niet op fok.quote:
En hoe weet je dat die vrouwen 'oerlelijk' zijn? Of neem je dat aan omdat ze moeite hebben om een relatie te krijgen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat je ze veel vaker tegenkomt op de viva forum. In ieder geval niet op fok.
Nou, dat is een aanname van me en natuurlijk een hele lelijke manier om iemand te beschrijven. Ik bedoel het ook niet perse negatief...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe weet je dat die vrouwen 'oerlelijk' zijn? Of neem je dat aan omdat ze moeite hebben om een relatie te krijgen?
Ik kan alleen maar zeggen dat je waarneming beperkt en gekleurd is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou, dat is een aanname van me en natuurlijk een hele lelijke manier om iemand te beschrijven. Ik bedoel het ook niet perse negatief...
Maar waar vrouwen echt op afknappen, zijn wanhopige mannen. Zelfs lelijk dan gemiddelde mannen kunnen een partner krijgen en houden als ze maar niet wanhoop uitstralen.
Andersom waar mannen op afknappen, zijn lelijke vrouwen. Zelfs wanhopige vrouwen kunnen partner krijgen en houden als ze maar niet lelijk zijn.
Dus mijn logica is dat de tegenhanger van de eenzame mannen die maagden topics openen, zijn lelijke vrouwen. Misschien openen ze geen topics zoals de mannen dat doen, maar ik denk dat er in de hele populatie van Nederland (misschien de hele wereld) een groep mannen en vrouwen zijn die heel eenzaam zijn en het gewoon niet lukt om een partner te krijgen.
En het zal vast wel ingewikkelder zijn dan alleen wanhopige mannen en lelijke vrouwen. Er zijn vast wel hele sociale zelfverzekerde mannen zijn die het niet lukt om een partner te krijgen, en hele mooie knappe vrouwen die het ook niet lukt om (de juiste) partner te krijgen.
Het is maar een hypothese en ik sta open voor andere waarneming. Eerlijk gezegd vind ik wat ik heb gezegd ook een beetje walgelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar zeggen dat je waarneming beperkt en gekleurd is.
Dat is inderdaad de basis... Maar het is dan wel enorm gefrustreerd dat er van die volkse types zijn die hele dagen in sportkleren lopen, paar tanden missen, in de bijstand zitten etc. wél een vriendin hebben. Daarom is gewoontjes ook niet altijd wenselijk? Wij voldoen gewoon aan alle maatstaven van de beschaafdheid en we blijven forever alone...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je noemt echt geen één bijzondere eigenschap. Aardig zijn, betrouwbaar zijn, netjes zijn en enige vorm van intelligentie hebben is de basis. Geweldig voor je dat je dat kan, maar dat kan Henkie ook en hij is daarnaast ook nog eens heel goed in verhalen vertellen, gitaar spelen en voetbal. Voor wie denk je dat de vrouwen kiezen? Jij adverteert jouzelf als een restaurant met een uithangbord: "Ons eten is echt niet smerig hoor".
Geweldig, dat is het minste wat je mag verwachten.
Ben je liever zo'n tuig type maar wel met veel vrouwelijke aandacht, of een nette sociaal wenselijke type die moeite heeft met contact maken met de andere geslacht?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de basis... Maar het is dan wel enorm gefrustreerd dat er van die volkse types zijn die hele dagen in sportkleren lopen, paar tanden missen, in de bijstand zitten etc. wél een vriendin hebben. Daarom is gewoontjes ook niet altijd wenselijk? Wij voldoen gewoon aan alle maatstaven van de beschaafdheid en we blijven forever alone...
Moeite of geen? Bij dat laatste blijf je wie je bent en dat is positief.. maar altijd genegeerd worden door 't vrouwelijk geslacht breekt je wel eens op. Maar toen ik probeerde om mij anders voor te doen dan ik ben werkte het ook niet. Mensen prikken er wel doorheen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je liever zo'n tuig type maar wel met veel vrouwelijke aandacht, of een nette sociaal wenselijke type die moeite heeft met contact maken met de andere geslacht?
Ik zou toch voor de tweede kiezen.
Ik ben wel met je eens dat online dating iets heeft van "ik ben te lui en te bang om het in het echt te doen, dus daarom maar online". Maar daarom waren mijn verwachtingen ook niet hoog en mede daardoor vind ik de vrouwen op datingsites boven verwachting goed uitzien, niet minder dan bijvoorbeeld aan mijn uni. Nauwelijks reacties krijgen is iets dat ik ook heb, ik heb twee contacten nu lopen en dat is voor mij reden genoeg om erop te blijven. Het ligt er ook aan hoe actief je zelf bent natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:09 schreef syndroom het volgende:
Maar omdat ik nauwelijks reacties kreeg en datingsites vaak toch wat minder aantrekkelijke vrouwen aantrekken ben ik daar wel een beetje klaar mee. Ik zie het als een teken van zwakte om datingsites als primaire bron van meiden versieren te gebruiken, alsof je offline faalt en maar je haal zoekt online.
Ik heb al twee apps eraf gegooid... nu alleen nog tinder en happn omdat die op locatie werken. Maar da's ook best treurig als je dezelfde leuke mensen op de apps voorbij ziet komen als in real maar ze je ook niet liken... niet echt lekker voor je zelfvertrouwen. Ook op die apps kiezen ze voor een ander dus. Maar voor de rest blijf ik gewoon doen wat ik wil, gisteren ook in mijn uppie naar die bios geweest terwijl de hele zaal vol zat met stelletjes, moeders en dochters, vrienden etc.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:22 schreef Copycat het volgende:
Het is iig fijn om te lezen dat de goede voornemens van vorige week zo goed geland zijn.
Nee, want het heeft eigenlijk vooral met instelling te maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, ik ken ook heel veel lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens.
De meeste "lelijke" meisjes lukt het wel om iemand te vinden, net zoals de meeste introverte sociaal onhandige jongen ook lukt om een meisje te vinden.
Maar een klein groep van introverte nerdy jongens openen zulke topics waar ze klagen over eeuwig maagd zijn. Ik denk dat de vrouwelijke variant een klein groep oerlelijke vrouwen zijn. Snap je wat ik bedoel?
Geloof je niet dat er gevallen zijn waar instelling gewoon weinig kan veranderen aan de situatie? Bij zowel vrouwen als mannen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:51 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nee, want het heeft eigenlijk vooral met instelling te maken.
Nou, nee. Mijn instelling maakte niet dat ik ineens wel mannelijke aandacht kreeg, veranderingen aan mijn uiterlijk wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:51 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nee, want het heeft eigenlijk vooral met instelling te maken.
Dat is dus een beetje mijn punt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, nee. Mijn instelling maakte niet dat ik ineens wel mannelijke aandacht kreeg, veranderingen aan mijn uiterlijk wel.
Toneelspel is wat anders dan je zelfvertrouwen verbeteren. Wat je waarschijnlijk hebt geprobeerd is alleen de buitenkant proberen te veranderen. Als je in de basis nog steeds het lieve jongetje bent waar je leuk mee kunt praten maar nog steeds niet in het hokje bedpartner komt gaat het natuurlijk nooit lukken, zeker niet als je plotseling "leuk" gaat doen om het leuk doen, en niet omdat je je er goed bij voelt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Moeite of geen? Bij dat laatste blijf je wie je bent en dat is positief.. maar altijd genegeerd worden door 't vrouwelijk geslacht breekt je wel eens op. Maar toen ik probeerde om mij anders voor te doen dan ik ben werkte het ook niet. Mensen prikken er wel doorheen.
Ach ja, of al die vrouwen oerlelijk zijn... sommige vrouwen hebben ook gewoon bepaalde hobby's waardoor ze niet veel nieuwe mensen ontmoeten. Als ze er dan weinig voor voelen om aan online dating te gaan doen dan schiet het ook niet op. Dan kunnen ze er nog wel normaal uitzien, maar als je weinig nieuwe mensen ontmoet heb je daar niet zoveel aan. En je hebt natuurlijk vrouwen die ook een sociale fobie hebben of soortgelijke problemen waardoor het ook lastig kan zijn. Die openen geen topics omdat ze toch te bang zijn om iets aan hun situatie te veranderen, en niet zitten te wachten op dateverzoekjes van onbekende mannen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje mijn punt.
Dat is ook waar het mannen om te doen is, vrouwen mogen zeker niet slimmer overkomen dan mannen. Waarom denk je dat er datingsites speciaal voor hoger opgeleiden bestaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, nee. Mijn instelling maakte niet dat ik ineens wel mannelijke aandacht kreeg, veranderingen aan mijn uiterlijk wel.
Dat geldt voor mij toch niet. Momenteel ben ik veel alleen, maar tijdens verplichtingen waar veel sociaal contact bij komt kijken, dan merk ik dat ik het wat betreft sociaal contact daarna wel voor gezien houd. Ik moet dan even bijkomen en opladen en het zijn dan solo hobbies waar ik me verder mee vermaak. In mijn jeugd ging ik elke zomer op scoutingkamp van een week en dat was leuk, maar aan het einde van de week was ik blij weer rustig thuis te zijn. Ook een excursieweek met de universiteit was voor mij even doorbijten. Voor mij zou het dus ideaal zijn, dat ik naast mijn zakelijke contacten, 1 à 2 keer per week iets onderneem met iemand. Meer kan ik niet aan, vermoed ik zo uit ervaring van het verleden. Dus het idee dat ik morgen getrouwd zal zijn, is niet iets wat ik zou aankunnen. Mocht het zo zijn dat mensen afknappen daarop en dat ik daarom maagd zal blijven, dan moet ik dat maar accepteren.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.
Ik weet niet waarom je er ineens intelligentie bij haalt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is ook waar het mannen om te doen is, vrouwen mogen zeker niet slimmer overkomen dan mannen. Waarom denk je dat er datingsites speciaal voor hoger opgeleiden bestaan?
Je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die door uiterlijk geen seks of partner kunnen krijgen. Er zijn zoveel hondslelijke mensen (naar om te zeggen), die kiezen vaak voor elkaar en ik heb ook heel goed geleerd dat er mannen zijn die het echt niet zoveel uitmaakt met wie ze seks hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Maar denk niet dat dat uiteindelijk met uiterlijk te maken heeft. Ik ken wel echt lelijke mensen die in een relatie zitten (met elkaar).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geloof je niet dat er gevallen zijn waar instelling gewoon weinig kan veranderen aan de situatie? Bij zowel vrouwen als mannen?
Wat is echt lelijk? En hoezo de toevoeging (met elkaar)?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:25 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Maar denk niet dat dat uiteindelijk met uiterlijk te maken heeft. Ik ken wel echt lelijke mensen die in een relatie zitten (met elkaar).
Intelligentie is ook maar een ding als voorbeeld, maar als er grote verschillen zijn (sociaal, zelfredzaamheid, milieu, leeftijd, cultuur) gaat het 'm ook niet worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je er ineens intelligentie bij haalt.
Omdat we het daarover hebben..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is echt lelijk? En hoezo de toevoeging (met elkaar)?
de aantrekkingskracht van een persoon heeft misschien vaak een eerste vonk in het uiterlijk, maar daar is nooit een hele relatie op gebaseerd.
Die zijn gewoon tevreden met een meid waar jij geen genoegen mee neemt. Want die rookt dan, drinkt dan, heeft een tattoo of neemt een keer een pilletje. Of iets dergelijks. Heeft geen enkele zin om je daarmee te vergelijken als je zelf niet in die vijver wilt vissen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de basis... Maar het is dan wel enorm gefrustreerd dat er van die volkse types zijn die hele dagen in sportkleren lopen, paar tanden missen, in de bijstand zitten etc. wél een vriendin hebben. Daarom is gewoontjes ook niet altijd wenselijk? Wij voldoen gewoon aan alle maatstaven van de beschaafdheid en we blijven forever alone...
Daar ben je echt niet de enige in hoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:16 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij toch niet. Momenteel ben ik veel alleen, maar tijdens verplichtingen waar veel sociaal contact bij komt kijken, dan merk ik dat ik het wat betreft sociaal contact daarna wel voor gezien houd. Ik moet dan even bijkomen en opladen en het zijn dan solo hobbies waar ik me verder mee vermaak. In mijn jeugd ging ik elke zomer op scoutingkamp van een week en dat was leuk, maar aan het einde van de week was ik blij weer rustig thuis te zijn. Ook een excursieweek met de universiteit was voor mij even doorbijten. Voor mij zou het dus ideaal zijn, dat ik naast mijn zakelijke contacten, 1 à 2 keer per week iets onderneem met iemand. Meer kan ik niet aan, vermoed ik zo uit ervaring van het verleden. Dus het idee dat ik morgen getrouwd zal zijn, is niet iets wat ik zou aankunnen. Mocht het zo zijn dat mensen afknappen daarop en dat ik daarom maagd zal blijven, dan moet ik dat maar accepteren.
R&P / Misverstanden over introversiequote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:54 schreef Deezertje het volgende:
Wat is bij jou het keerpunt geweest?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.
Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.
Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.
Het verkleint je kansen nou eenmaal wel. Natuurlijk, er zal altijd wel iemand rondlopen die op je valt, maar die moet je dan wel tegenkomen en/of zelf aantrekkelijk vinden. Dat je zelf lelijk bent betekent niet dat je ook valt op lelijke mensen, hoe krom dat misschien ook lijkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:23 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die door uiterlijk geen seks of partner kunnen krijgen. Er zijn zoveel hondslelijke mensen (naar om te zeggen), die kiezen vaak voor elkaar en ik heb ook heel goed geleerd dat er mannen zijn die het echt niet zoveel uitmaakt met wie ze seks hebben.
Ik denk dat met jezelf zijn niet per se bedoeld wordt dat je moet zijn die je bent. Je kunt best werken aan een betere versie van jezelf, op allerlei manieren. Waar het om gaat is dat je niet moet proberen je anders voor te doen dan je bent, omdat daar op de korte of lange duur doorheen geprikt wordt en je als onechte faker absoluut onaantrekkelijk bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.
Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.
Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.
Herkenbaar. Alleen slaap ik juist dan goed doordat ik erg moe ben geworden van alle hectiek en gezelligheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Daar ben je echt niet de enige in hoor.
Ik heb hetzelfde. Ik moet na een week met mensen op pad (hell, na een weekend al) bijkomen. Ik word er meestal zelfs ziek-achtig van, echt moe (slaap dan slecht), kost me heel veel energie om de hele dag maar met mensen te praten etc. etc.
Ik heb wel jaren op kamers gezeten, maar ik zat daar voornamelijk met mensen die in de avonduren met elkaar praatten alsof ze maandenlang in hun eentje op een onbewoond eiland hadden geleefd en elkaar weer voor het eerst zagen. Niks mis met hun enthousiasme, maar niet voor mij.quote:
Lekker denigrerend weer deezer. Misschien zou het je meer helpen om al die vooroordelen en botte meningen voor je te houden of liefst te laten verdwijnen. Je omschrijft jezelf als een leuke, aardige en sociale jongen maar ik krijg juist steeds meer het idee dat je totaal het tegenovergestelde bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Realisme doet soms pijn...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het verkleint je kansen nou eenmaal wel. Natuurlijk, er zal altijd wel iemand rondlopen die op je valt, maar die moet je dan wel tegenkomen en/of zelf aantrekkelijk vinden. Dat je zelf lelijk bent betekent niet dat je ook valt op lelijke mensen, hoe krom dat misschien ook lijkt.
De realiteit (volgens sommige mensen) dat sommige mensen te lelijk zijn voor een relatie moet mij pijn doen?quote:
Yep, hier idem. Ook vroeger gepest en ook nog een vorm van autisme maar hoe je ermee omgaat maakt het verschil. Ik laat het mijn leven niet beinvloeden en geef mezelf regelmatig een flinke schop onder mijn hol. Op je zolderkamertje gaan zitten kniezen en klagen dat je niet aan een vrouw komt lost echt niks op. Actie ondernemen wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan er niet een dag aan vast plakken, maar op een gegeven moment hield ik op met mezelf zielig te vinden. Van boehoehoewaaromziendemeisjesmijnietstaan komen ze echt niet aangehold, hoe leuk je er ook uitziet. Het is de kunst jezelf extravert te presenteren zonder een clown van jezelf te worden.quote:
Tis gewoon een basisbehoefte, als mensen in een spiraal komen waarin ze nauwelijks nieuwe prikkels ervaren en dus bijna nooit met iets bezig zijn waarin ze interesseren, dan nog blijft "de vrouw" mega aantrekkelijk en iets wat je wilt hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
Dat sommige mensen totaal onrealistische eisen/wensen hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat mij hier soms opvalt is dat sommige mensen totaal onrealistische eisen stellen aan een (potentiële) partner. Ja, dan is het inderdaad lastig om iemand te vinden, zeker als je ook nog eens een enorm negatieve houding hebt (zie sommige posts over jaloezie als ze een gelukkig stel zien).quote:
Als je niet date kan je ook je eisen niet bijstellen toch? En voor daten heb je een afspraak nodig met een persoon die in je geïnteresseerd is... Ik heb ook dates gehad waar ik niks van verwachte en die waren vaak het leukst. Maar als je via sites/apps geen dates kan regelen en offline ook niet echt...quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:54 schreef yats het volgende:
[..]
Dat sommige mensen totaal onrealistische eisen/wensen hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat mij hier soms opvalt is dat sommige mensen totaal onrealistische eisen stellen aan een (potentiële) partner. Ja, dan is het inderdaad lastig om iemand te vinden, zeker als je ook nog eens een enorm negatieve houding hebt (zie sommige posts over jaloezie als ze een gelukkig stel zien).
Ga op een vechtsport, want wat jij nodig hebt is meer pit in het leven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb al twee apps eraf gegooid... nu alleen nog tinder en happn omdat die op locatie werken. Maar da's ook best treurig als je dezelfde leuke mensen op de apps voorbij ziet komen als in real maar ze je ook niet liken... niet echt lekker voor je zelfvertrouwen. Ook op die apps kiezen ze voor een ander dus. Maar voor de rest blijf ik gewoon doen wat ik wil, gisteren ook in mijn uppie naar die bios geweest terwijl de hele zaal vol zat met stelletjes, moeders en dochters, vrienden etc.
En hoe komt dat denk je?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je niet date kan je ook je eisen niet bijstellen toch? En voor daten heb je een afspraak nodig met een persoon die in je geïnteresseerd is... Ik heb ook dates gehad waar ik niks van verwachte en die waren vaak het leukst. Maar als je via sites/apps geen dates kan regelen en offline ook niet echt...
Deels door het overaanbod op zulke apps. Maar ik heb vaak genoeg gesprekken en daar komt dan na een paar dagen niks uit. Verloren tijd uiteindelijk want mijn doel is een date. En dat bereik je door iemand het vertrouwen te geven dat je leuk bent om beter te leren kennen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |