abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158894514
Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.

Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.

Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
pi_158894646
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?

Iedereen zegt hier maar dat je socialer moet worden en veel vrienden moet maken, voordat je aan een vriendin gaat denken. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En ook niet iedereen heeft er behoefte aan.

Er zijn genoeg niet sociale mensen die wel een relatie willen. Alleen hoe kom je die tegen? Zelf op datingsites zegt iedereen super sociaal en spontaan te zijn.
pi_158894670
Het zal wel aan de natuur liggen dat men zoekt naar de heilige graal, blijf het zelf ook vreemd vinden.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:50:06 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158894706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.

Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.

Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
Ja, je hebt een hele goede punt. Ik denk ook dat de meeste mensen die dat soort topics posten hevig zijn gepest of buitengesloten, en een aandoening of afwijking hebben waarom ze het zo moeilijk hebben. Ik bedoel het niet denigrerend, vind het best zielig eigenlijk.

Wat me vooral opval de laatste tijd op FOK is dat er steeds meer vrouwen (zoals jij) serieus over dit onderwerp gaan denken. Ook in het echt merk ik het steeds meer. Vroeger kon het de meeste vrouwen niet boeien en gingen ze zelf walgen van dat soort mannen. Nu lukt het hen steeds meer om sympathie en begrip op te brengen. Heb je een verklaring daarvoor?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_158894819
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?

Iedereen zegt hier maar dat je socialer moet worden en veel vrienden moet maken, voordat je aan een vriendin gaat denken. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En ook niet iedereen heeft er behoefte aan.

Er zijn genoeg niet sociale mensen die wel een relatie willen. Alleen hoe kom je die tegen? Zelf op datingsites zegt iedereen super sociaal en spontaan te zijn.
Vrienden zijn ook een manier om je sociale vaardigheden te verbeteren. Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet. Blijkbaar heb je dan dus niet zoveel met mensen. Dan klinkt het meer als het nemen van een relatie om je beter te voelen over jezelf. Als invulling voor je ego, in plaats van vanuit oprechte interesse voor een andere persoon.
pi_158894833
Een succesverhaal is Benzin, maar die komt niet meer op Fok geloof ik.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:00:21 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158894891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vrienden zijn ook een manier om je sociale vaardigheden te verbeteren. Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet. Blijkbaar heb je dan dus niet zoveel met mensen. Dan klinkt het meer als het nemen van een relatie om je beter te voelen over jezelf. Als invulling voor je ego, in plaats van vanuit oprechte interesse voor een andere persoon.
Ik denk oprecht dat veel van die mensen een vriendin willen, omdat dat de manier is om hun waarde te bevestigen. En ze hebben een lage eigenwaarde vanwege een traumatische jeugd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:02:30 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158894921
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat ik me altijd afvroeg is hoe het zit met de vrouwen die zorgen maakt over dit soort mannen (zoals jij). Waarom ging jij (of TS bijv.) vroeger al die tijd oprecht bekommeren over dit soort individuen, terwijl dit heel abnormaal is IRL?
pi_158894997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat veel van die mensen een vriendin willen, omdat dat de manier is om hun waarde te bevestigen. En ze hebben een lage eigenwaarde vanwege een traumatische jeugd.
Man, waar haal je die onzin vandaan??

Het is een heel natuurlijke wens om een leuke vriendin of vriend te hebben, het is de veranderde maatschappij en haar idioterie die steeds meer nadruk legt op het volledig 'ontplooien' van je eigen wensen en verlangens, ten koste van de meer natuurlijke gang van zaken.

Nog even en we hebben een nieuwe DSM-101 diagnose: Neurotic Relationship Seeker Syndrome.

Uiteraard op 10 assen verklaard! Je zou maar eens iets vanzelfsprekend wensen, laten we dat vooral niet erkennen.
pi_158895052
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:

ALsof je tijd hebt voor vrienden. Ja als je niet fulltime hoeft te werken, of zoals in de topics knullen van 20 die denken dat ze vreemd zijn als ze nog nooit gezoend hebben.

Als je elke ochtend 7u op staat en 18u thuis bent, ben je blij dat je tot bedtijd a 22u tijd voor jezelf hebt.
Als je dan vrijgezel bent, is het leuk als een leuke vrouw op je wacht als je thuiskomt en met wie je in het weekend wat leuks kan doen.
5 Ferrari's op videoband!
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 11:09:30 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158895065
Een vriend van me heeft exact dit probleem ook. Is echter een graadje erger, aangezien hij 34 is, zeer kleine sociale kring heeft, nooit is gaan stappen, verder nergens komt, nog nooit een vriendin heeft gehad, of zelfs maar seks of gezoend heeft, maar zijn heilige graal is ook een vriendin hebben.

Het is een hele geschikte kerel, maar hi vlucht in een soort fantasiewereld door van die romantische films te kijken, maar hij onderneemt helemaal niets verder. Ja, van niks foen en de hele dag thuis zitten leer je geen vrouwen kennen, en ze komen ook niet magisch aan je deur staan.

Ik heb er meerdere malen met hem over gepraat, en ook in zijn geval is het gepest zijn, geen actief sociaal leven, etc. Hij is daar behoorlijk gefrustreerd over, maar focust dat ook alleen maar op het hebben van geen vriendin, ipv de rest.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:10:10 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158895081
quote:
15s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:06 schreef I-care het volgende:

[..]

Het is een heel natuurlijke wens om een leuke vriendin of vriend te hebben, het is de veranderde maatschappij en haar idioterie die steeds meer nadruk legt op het volledig 'ontplooien' van je eigen wensen en verlangens, ten koste van de meer natuurlijke gang van zaken.

Nog even en we hebben een nieuwe DSM-101 diagnose: Neurotic Relationship Seeker Syndrome.

Uiteraard op 10 assen verklaard! Je zou maar eens iets vanzelfsprekend wensen, laten we dat vooral niet erkennen.
Het is ook een 'natuurlijke' wens om graag vrienden en sociale contacten te willen. Het is een natuurlijke wens om tot een groep te willen behoren. Het is een natuurlijke wens om geliefd en gewaardeerd te zijn door je omgeving. Maar blijkbaar niet voor deze jongens.

Normale gezonde mannen kunnen gewoon aan een vriendin, date of scharrel komen en als ze dat even niet kunnen, worden ze niet super-depressief en suïcidaal van. Of vind je van wel?
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 11:11:03 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_158895099
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ook, maar dat was vóór fok!
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:11:42 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158895109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
Een vriend van me heeft exact dit probleem ook. Is echter een graadje erger, aangezien hij 34 is, zeer kleine sociale kring heeft, nooit is gaan stappen, verder nergens komt, nog nooit een vriendin heeft gehad, of zelfs maar seks of gezoend heeft, maar zijn heilige graal is ook een vriendin hebben.

Het is een hele geschikte kerel, maar hi vlucht in een soort fantasiewereld door van die romantische films te kijken, maar hij onderneemt helemaal niets verder. Ja, van niks foen en de hele dag thuis zitten leer je geen vrouwen kennen, en ze komen ook niet magisch aan je deur staan.

Ik heb er meerdere malen met hem over gepraat, en ook in zijn geval is het gepest zijn, geen actief sociaal leven, etc. Hij is daar behoorlijk gefrustreerd over, maar focust dat ook alleen maar op het hebben van geen vriendin, ipv de rest.
Ja, het blijkt dus dat gepest worden in je jeugd ernstiger is voor de ontwikkeling van een persoon dan bijvoorbeeld mishandeling.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 11:13:56 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_158895164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, het blijkt dus dat gepest worden in je jeugd ernstiger is voor de ontwikkeling van een persoon dan bijvoorbeeld mishandeling.
Niet eens. Ik ben nl ook gepest, want handicap, had in mn tienerjaren ook niet echt een sociaal leven, mar dat veranderde zodra ik bij (in mijn geval) een sportschool ging. Het hangt van je eigen persoonlijkheid af hoe je met dat pesten omgaat.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:16:13 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158895210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet eens. Ik ben nl ook gepest, want handicap, had in mn tienerjaren ook niet echt een sociaal leven, mar dat veranderde zodra ik bij (in mijn geval) een sportschool ging. Het hangt van je eigen persoonlijkheid af hoe je met dat pesten omgaat.
Ja, dus in jouw geval kwam het goed, niet bij iedereen natuurlijk. Mensen die mishandeld worden door hun ouders bijvoorbeeld, kunnen het ook verwerken en een kracht van maken. In zijn geval is het niet zo.

Vaak is het ook ingewikkelder dan dat. Misschien is hij zo onzeker dat hij er niks mee doet.
pi_158895226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is ook een 'natuurlijke' wens om graag vrienden en sociale contacten te willen. Het is een natuurlijke wens om tot een groep te willen behoren. Het is een natuurlijke wens om geliefd en gewaardeerd te zijn door je omgeving. Maar blijkbaar niet voor deze jongens.

Normale gezonde mannen kunnen gewoon aan een vriendin, date of scharrel komen en als ze dat even niet kunnen, worden ze niet super-depressief en suïcidaal van. Of vind je van wel?
Waar staat dat men suïcidaal is? Ik lees dat nergens in de OP.

En voor de rest klopt het wel uiteraard. Maar toch zie je steeds meer singles ontstaan, zelfs zo erg dat het een epidemie aan het worden is, en dat is onnatuurlijk en heeft zijn oorzaken.

Extremen zul je vast hebben, maar om elke TS of zoekende op voorhand zo te typeren vind ik nogal wat? Heb niet alle topics gevolgd, maar kan het mij amper voorstellen.
pi_158895245
quote:
15s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:06 schreef I-care het volgende:

[..]

Het wensen van een leuke relatie is niet gek. Dat is inderdaad natuurlijk. Maar waarom wel een relatie en geen sociale contacten? Waarom lijkt de focus bij velen volledig op dat eerste te liggen, en nauwelijks op het tweede? Dat is dus het hele punt wat mij betreft.

Beide zijn 'natuurlijk'. Een sociaal netwerk is zowel vanuit evolutionair oogpunt als in de hedendaagse maatschappij enorm belangrijk. Relaties zijn zelden voor het leven. In dat opzicht heb je dus ook meer aan andere soort contacten. Toch lijkt een relatie een soort be-all, end-all. Waarom? Ik vond het altijd belangrijker om sociale contacten te hebben dan een relatie, misschien dat ik het daarom niet kan begrijpen.
pi_158895260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen.
pi_158895274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.

"ja, maar niet iedereen is zo..."

Ja, daar heb je weer zo'n 'boehoehoe' statement.

Als je wilt dat dingen veranderen dan moet je daar wat aan doen, dat gebeurt niet vanzelf. Niemand 'verdient' iets in die zin dat niemand het verdient om voor rotte vis uitgemaakt te worden, maar niemand verdient het ook dat alles hem/haar maar aan komt waaien.

Mij insteek:

Iedereen heeft recht op een 'anoniem onbezorgd leven', waarin mensen je per definitie met rust laten en niets van je 'vinden' en vinden dat men dat met je moet delen. Pesten, veroordelen, andere niet zo gezellige dingen, dat zou gewoon niet moeten gebeuren, zéker niet als je zelf verder geen flikker doet, netjes je werk doet en 's avonds rustig naar huis gaat.

Wil je méér dan dat? Dan moet je daar iets voor doen. Niemand 'verdient' een vriendengroep, niemand 'verdient' een vriendin, niemand 'verdient' seks. En ga zo maar door. Je oogst wat je zaait. Als je niets zaait kun je ook niet oogsten.

En dan kan men wel lopen boehoehoe'en dat men zo zielig is, maar daar schiet je helemaal niets mee op. En kun je het niet alleen, dan vraag je hulp, maar ook dat is aan jou.
Ja doei.
pi_158895286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

Hij focust zich op het feit dat hij geen vriendin heeft. Alles wat je aandacht geeft groeit, dus het niet hebben van een vriendin zal hij zo ook in stand houden.

Als hij een realistische strategie gaat bedenken om ook daadwerkelijk een vriendin te krijgen, en daar aandacht aan gaat schenken, dan zal het hem ook lukken.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 11:22:31 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_158895339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.

"ja, maar niet iedereen is zo..."

Ja, daar heb je weer zo'n 'boehoehoe' statement.

Als je wilt dat dingen veranderen dan moet je daar wat aan doen, dat gebeurt niet vanzelf. Niemand 'verdient' iets in die zin dat niemand het verdient om voor rotte vis uitgemaakt te worden, maar niemand verdient het ook dat alles hem/haar maar aan komt waaien.

Mij insteek:

Iedereen heeft recht op een 'anoniem onbezorgd leven', waarin mensen je per definitie met rust laten en niets van je 'vinden' en vinden dat men dat met je moet delen. Pesten, veroordelen, andere niet zo gezellige dingen, dat zou gewoon niet moeten gebeuren, zéker niet als je zelf verder geen flikker doet, netjes je werk doet en 's avonds rustig naar huis gaat.

Wil je méér dan dat? Dan moet je daar iets voor doen. Niemand 'verdient' een vriendengroep, niemand 'verdient' een vriendin, niemand 'verdient' seks. En ga zo maar door. Je oogst wat je zaait. Als je niets zaait kun je ook niet oogsten.

En dan kan men wel lopen boehoehoe'en dat men zo zielig is, maar daar schiet je helemaal niets mee op.
Keiharde bazenpost! GMT fuckin' A _O_
pi_158895349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat ik me altijd afvroeg is hoe het zit met de vrouwen die zorgen maakt over dit soort mannen (zoals jij). Waarom ging jij (of TS bijv.) vroeger al die tijd oprecht bekommeren over dit soort individuen, terwijl dit heel abnormaal is IRL?
Kan alleen voor mezelf spreken, maar misschien een stukje herkenning (zelf ook een laatbloeier). Het idee te kunnen helpen. Helaas eindigt het meestal een ergernis en frustratie omdat er niets verandert. Wat niet zo gek is, want adviezen zijn uiteindelijk ook maar adviezen. De meeste problemen kunnen alleen in het echte leven worden opgelost - niet op een forum waar je toch maar een klein deel van de (subjectieve) informatie meekrijgt.

Naast dat sommigen enorme psychische issues hebben die wat verder gaan dan sociale onhandigheid. Dat interesseerde mij dan weer op zekere hoogte, maar dat is meer vanuit psychologische interesse dan empathie of bekommeren zoals jij het noemt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:23:13 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158895355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:16 schreef I-care het volgende:

[..]

Waar staat dat men suïcidaal is? Ik lees dat nergens in de OP.

En voor de rest klopt het wel uiteraard. Maar toch zie je steeds meer singles ontstaan, zelfs zo erg dat het een epidemie aan het worden is, en dat is onnatuurlijk en heeft zijn oorzaken.

Extremen zul je vast hebben, maar om elke TS of zoekende op voorhand zo te typeren vind ik nogal wat? Heb niet alle topics gevolgd, maar kan het mij amper voorstellen.
Je hebt dus af en toe mensen die hier een topic openen dat overdreven wanhopig overkomt, tot de punt dat die mensen zeggen dat ze niet meer willen leven.

Er is idd een probleem met meer singles, zowel bij mannen als vrouwen. Dit gebeurt in vrijwel elke rijke landen. Maar dat is een andere topic. Dat heeft meer te maken met het individualisme en dat mensen hoge eisen stellen terwijl ze niet eens nagaan of ze zelf voldoen aan zulke hoge eisen.

Er is een kleine groep mannen, rond de 1-2% die eeuwig maagd lijkt te blijven en ze zien het hebben van een vriendin als de heilige graal. Vaak hebben deze mannen geen of weinig vrienden, moeite met sociale contact en zijn in hun jeugd gepest of buitengesloten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:24:51 #25
416020 K44S
The bearded man
pi_158895392
Tips zijn al vaak zat gegeven.
Als er dan niets mee wordt gedaan... tja.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_158895417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt dus af en toe mensen die hier een topic openen dat overdreven wanhopig overkomt, tot de punt dat die mensen zeggen dat ze niet meer willen leven.

Er is idd een probleem met meer singles, zowel bij mannen als vrouwen. Dit gebeurt in vrijwel elke rijke landen. Maar dat is een andere topic. Dat heeft meer te maken met het individualisme en dat mensen hoge eisen stellen terwijl ze niet eens nagaan of ze zelf voldoen aan zulke hoge eisen.

Er is een kleine groep mannen, rond de 1-2% die eeuwig maagd lijkt te blijven en ze zien het hebben van een vriendin als de heilige graal. Vaak hebben deze mannen geen of weinig vrienden, moeite met sociale contact en zijn in hun jeugd gepest of buitengesloten.
Het zijn wel veelal mensen met een autisme spectrum stoornis. Het is een feit dat 'zulke mensen' (even generaliseren) meer moeite hebben met het aangaan van vriendschappen en een meerderheid van hen ook nooit een relatie zal opbouwen met iemand. Bij de mensen zonder deze problemen en met enkel sociale onhandigheid, komt het meestal wel goed heb ik het idee. Zij zijn onhandig, maar niet raar of blind voor sociale cues.
pi_158895421
FOK! wordt meegenomen in een trend die al langer tijd gaande is online. Check de volgende sites:

http://wizchan.org/
https://www.reddit.com/r/ForeverAlone
http://boards.4chan.org/r9k
http://sluthate.com/viewforum.php?f=2

Sinds een jaar of 6 is er een toenemend aantal jongemannen tussen de 20 en de 30, vaak hoogopgeleid, werkzaam in deeltijd onder het niveau of werkloos, veelal thuiswonend, met psychische klachten en moeilijkheden om contacten aan te gaan met jonge vrouwen, dat online lief en leed met elkaar deelt.

Het lijkt een westerse variant van de jongemannen in Japan, die eveneens in toenemende mate als 'herbivoor' of 'hikikomori' leven. Wellicht eveneens een gevolg van maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen.
pi_158895425
quote:

[..]

Ik geloof wel dat je als einzelgänger behoefte kunt hebben aan een relatie, maar belangrijk is dan wel dat je ook tevreden bent met het leven wat je nu leidt. Dus dan is de insteek meer, leuk als het eens op mijn pad komt, in plaats van 'ik heb het nodig om gelukkig te worden'.
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:28:48 #29
444149 Eejit
What's the craic?
pi_158895479
quote:

[..]

Ik kan natuurlijk alleen namens mijzelf spreken. Ik ben zelf vrij introvert en heb daarnaast slechte ervaringen met vriendschappen. Echte vrienden heb ik dan ook niet en daar heb ik ook geen behoefte aan. Dat betekend niet dat ik geen sociale vaardigheden heb. Het onderhouden van vriendschappen kost mij heel veel energie. Energie die ik liever steek in mijn relatie. Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een relatie en we gaan binnenkort samenwonen.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  donderdag 7 januari 2016 @ 11:28:58 #30
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158895482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ALsof je tijd hebt voor vrienden. Ja als je niet fulltime hoeft te werken, of zoals in de topics knullen van 20 die denken dat ze vreemd zijn als ze nog nooit gezoend hebben.

Als je elke ochtend 7u op staat en 18u thuis bent, ben je blij dat je tot bedtijd a 22u tijd voor jezelf hebt.
Als je dan vrijgezel bent, is het leuk als een leuke vrouw op je wacht als je thuiskomt en met wie je in het weekend wat leuks kan doen.
Met een voltijds baan heb je volgens jouw berekening dus 5 avonden a 4 uur voor jezelf (waarin je dus ook wat zou kunnen ondernemen, voor jezelf) en twee volle dagen weekend.
Ik zie niet in hoe een voltijds baan je sociale leven volledig onmogelijk zou maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')