abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158948006
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?

Iedereen zegt hier maar dat je socialer moet worden en veel vrienden moet maken, voordat je aan een vriendin gaat denken. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En ook niet iedereen heeft er behoefte aan.

Er zijn genoeg niet sociale mensen die wel een relatie willen. Alleen hoe kom je die tegen? Zelf op datingsites zegt iedereen super sociaal en spontaan te zijn.
Ik zou geen relatie willen met iemand die geen vrienden heeft hoor.

Dat betekent namelijk dat er iets fundamenteel mis is in de omgang, dat die persoon niet kan connecten met anderen, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158948014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:04 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb dit topic (nog) niet gelezen maar het is inderdaad een natuurlijk verlangen. Ook iets waar je zelf geen grip op hebt. Als ik een brood wil ga ik naar de supermarkt en heb ik keuze uit 20 soorten brood. Als ik liefde wil... tja dat is niet te koop. Of nou ja wel.. maar échte liefde niet. Daarom kan het soms ook zo onbereikbaar zijn...

En ik denk dat de hele opkomst van datingsites/apps ook voor teleurstelling heeft gezorgd. Het zou zogenaamd makkelijker zijn om dates te scoren, voor alle lagen van de bevolking. Via Tinder had ik alleen écht veel dates toen het net uitkwam twee jaar geleden. Sinds bijna iedereen erop zit is het nooit meer raak geweest. Mensen zijn veel kieskeuriger geworden en de focus is te komen liggen op uiterlijk en dat het altijd beter kan (one swipe away).

Oftewel: liefde is iets wat iedereen wilt, maar waar je geen grip op hebt. Je kan zelf nog zoveel liefde geven of te bieden hebben... maar als niemand dat van je wilt...
Het is ook een bepaalde mindset, dat je natuurlijk niet waardeloos moet voelen omdat je geen vriendin hebt, er zit meer in het leven, en dat moet je er zelf van maken, zoals content zijn met je jezelf en wat je doet en geniet.

[ Bericht 1% gewijzigd door LLgetikt op 09-01-2016 00:40:40 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_158948237
Ik was zelf ook een laatbloeier en heb een zetje nodig gehad om verder te komen. Ik kan me dan ook erg goed inleven in deze jongeren. Enerzijds zie je je omgeving zich ontwikkelen op relationeel/sexueel gebied. Anderzijds is het de verlammende spanning die je ervaart bij contact met potentiele kandidaten en het gebrek aan vaardigheden met de typische flirterige humor die zo belangrijk is om daarin verder te komen. Dit brengt gevoelens van onwaardigheid met zich mee die vaak niet geuit worden in de omgeving. Het verhaal verschijnt dan uiteindelijk in deze rubriek. Je kunt er hier weinig mee, wat mentale steun misschien. Eigenlijk zou je die jongeren bij elkaar moeten zetten en elkaar moeten laten helpen.
pi_158948570
Mijn probleem is dat ik ook redelijk introvert ben naar de buitenwereld toe, maar eigenlijk meer in mijn mars heb en dat dus niet laat zien omdat ik er nooit redelijk bij betrokken wordt. Ik ben een 'gewone en betrouwbare' jongen. Als er ergens controle is mag ik ook altijd doorlopen omdat ze denken dat ik niks heb, kom dus betrouwbaar over en dat is saai :') Ik rook en drink niet, best intelligent, netjes opgevoed, goede bankrekening.. Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... gewoon zijn is niet genoeg in deze maatschappij.
pi_158948578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:42 schreef Sparafucile het volgende:
Ik was zelf ook een laatbloeier en heb een zetje nodig gehad om verder te komen.
Wat voor 'zetje' als ik vragen mag?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158948677
Dat mag: mijn vader heeft aan het eind van zijn leven (kanker) een contactadvertentie in de krant gezet (er was nog geen internet) waarop een stuk of tien brieven binnen kwamen. Ik ben met één van de jonge vrouwen die schreven getrouwd.
pi_158948768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:59 schreef Sparafucile het volgende:
Dat mag: mijn vader heeft aan het eind van zijn leven (kanker) een contactadvertentie in de krant gezet (er was nog geen internet) waarop een stuk of tien brieven binnen kwamen. Ik ben met één van de jonge vrouwen die schreven getrouwd.
Wat romantisch O+
pi_158948899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat romantisch O+
Zo zie ik het dus niet. Nog steeds voelt het als persoonlijk falen dat ik ver in de twintig niet in staat was zelfstandig contact met vrouwen op te bouwen. Ik ben mijn vader wel dankbaar dat hij dat toch heeft gedaan. Tegenwoordig heb je online relatiebemiddeling en is de gene er wat vanaf. Maar het profiel zoals beschreven in dit topic heeft het daar ook moeilijk mee.
pi_158949528
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:54 schreef Deezertje het volgende:
Mijn probleem is dat ik ook redelijk introvert ben naar de buitenwereld toe, maar eigenlijk meer in mijn mars heb en dat dus niet laat zien omdat ik er nooit redelijk bij betrokken wordt. Ik ben een 'gewone en betrouwbare' jongen. Als er ergens controle is mag ik ook altijd doorlopen omdat ze denken dat ik niks heb, kom dus betrouwbaar over en dat is saai :') Ik rook en drink niet, best intelligent, netjes opgevoed, goede bankrekening.. Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... gewoon zijn is niet genoeg in deze maatschappij.
Meer in je mars dan introvert? Alsof dat iets negatiefs is.
Sowieso is de hele term 'meer in je mars hebben', weer speculeren op de toekomst. Kennelijk heb je het namelijk nog niet laten zien. Begin daar dan gewoon eens mee.

En dat gejank over je positieve eigenschappen :N . Doe dan godver eens wat aan de rest.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 01:43:38 #235
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158949673
quote:
Je noemt echt geen één bijzondere eigenschap. Aardig zijn, betrouwbaar zijn, netjes zijn en enige vorm van intelligentie hebben is de basis. Geweldig voor je dat je dat kan, maar dat kan Henkie ook en hij is daarnaast ook nog eens heel goed in verhalen vertellen, gitaar spelen en voetbal. Voor wie denk je dat de vrouwen kiezen? Jij adverteert jouzelf als een restaurant met een uithangbord: "Ons eten is echt niet smerig hoor".
Geweldig, dat is het minste wat je mag verwachten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158951657
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.

Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.

Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ridocar op 09-01-2016 05:39:20 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158951667
Ik zit nu in zo'n moment dat ik zwaar gefrustreerd achter de computer zit, verlangend naar echte seks met een vrouw maar noodgedwongen mijn libido moet temmen door mezelf af te trekken. Ondanks dat je daarna wel klaargekomen bent ontstaat bij mij altijd weer dat gevoel van teleurstelling gevolgd door dezelfde frustratie dat het mij maar niet wil lukken om een vrouw aan te spreken, op die manier dat ze me seksueel interessant genoeg vind om haar in bed te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer dat gevoel van frustratie en onmacht maar een beetje te verwerken door muziek te luisteren en youtube filmpjes bekijken maar het blijft een naar gevoel.
pi_158951677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

.
Nou ik denk dat er evenveel of misschien wel meer meisjes die buiten de boot vallen qua relaties. Deze meisjes zijn gewoon heel lelijk.
Eigenlijk niet waar. Ken wel wat hele lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens vaak.
pi_158951688
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:38 schreef syndroom het volgende:
Ik zit nu in zo'n moment dat ik zwaar gefrustreerd achter de computer zit, verlangend naar echte seks met een vrouw maar noodgedwongen mijn libido moet temmen door mezelf af te trekken. Ondanks dat je daarna wel klaargekomen bent ontstaat bij mij altijd weer dat gevoel van teleurstelling gevolgd door dezelfde frustratie dat het mij maar niet wil lukken om een vrouw aan te spreken, op die manier dat ze me seksueel interessant genoeg vind om haar in bed te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer dat gevoel van frustratie en onmacht maar een beetje te verwerken door muziek te luisteren en youtube filmpjes bekijken maar het blijft een naar gevoel.
Als je voor jezelf een profiel aan moest maken op een datingsite, wat zou je erin zetten als je eerlijk over jezelf zou zijn? En wat zou je neerzetten als je een betere versie van jezelf zou voorstellen?
pi_158951712
quote:
Dat probleem is inderdaad de presentatie van jezelf. Herkenbaar, want ik had hetzelfde.
- Ze zien niet wat voor een leuke jongen ik ben...
- Ik kan leuk zijn, maar dan moet je mij eerst leren kennen...
- Zodra ik een relatie heb zal ik vast minder introvert zijn...
Alledrie fout. Het is de omgekeerde redenering. Geen relatie zonder interesse van de andere kant. En nee, ze gaan het niet zoeken, je moet het zelf presenteren.
pi_158951722
Wat ik probeer te zeggen is: instelling zegt alles, open staan voor dingen, weten hoe je met mensen hoort om te gaan.
pi_158951747
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je voor jezelf een profiel aan moest maken op een datingsite, wat zou je erin zetten als je eerlijk over jezelf zou zijn? En wat zou je neerzetten als je een betere versie van jezelf zou voorstellen?
Ik heb eerder wel ervaring gehad met datingsites maar is zwaar tegengevallen omdat je veel tijd en moeite moet investeren om berichten te schrijven terwijl resultaat vaak minimaal is.

Veel verschillende teksten en foto's geprobeerd, natuurlijk probeer je jezelf goed te presenteren, dus dat had ik altijd wel goed op orde. Maar omdat ik nauwelijks reacties kreeg en datingsites vaak toch wat minder aantrekkelijke vrouwen aantrekken ben ik daar wel een beetje klaar mee. Ik zie het als een teken van zwakte om datingsites als primaire bron van meiden versieren te gebruiken, alsof je offline faalt en maar je haal zoekt online.
pi_158951753
Of het nou online of offline is, op een gegeven moment moet je toch met elkaar op stap en heb je die eerste ontmoeting. Daar gaat het bij mij al mis omdat ik in mijn leven altijd al weinig contact heb gehad met vrouwen vind ik het erg moeilijk om met hen te communiceren en kom ik tijdens gesprekken al heel gespannen, onzeker en onhandig over.

Bij mannen heb ik dat ook wel maar stuk minder. Dat is ook omdat ik erg weinig onder de mensen kom waardoor sociaal contact sowieso een hele opgave is. Als je dagenlang niemand gezien of gesproken hebt is het altijd weer wennen als je weer de deur uitgaat.

Ik weet eigenlijk ook niet waar ik moet beginnen. Geen vrienden of sociale contacten, wil ze wel maar zie maar vanaf 0 te beginnen, best moeilijk als je niet extravert bent en 0 ervaring hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door syndroom op 09-01-2016 06:23:36 ]
pi_158951755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 06:09 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik heb eerder wel ervaring gehad met datingsites maar is zwaar tegengevallen omdat je veel tijd en moeite moet investeren om berichten te schrijven terwijl resultaat vaak minimaal is.

Veel verschillende teksten en foto's geprobeerd, natuurlijk probeer je jezelf goed te presenteren, dus dat had ik altijd wel goed op orde. Maar omdat ik nauwelijks reacties kreeg en datingsites vaak toch wat minder aantrekkelijke vrouwen aantrekken ben ik daar wel een beetje klaar mee. Ik zie het als een teken van zwakte om datingsites als primaire bron van meiden versieren te gebruiken, alsof je offline faalt en maar je haal zoekt online.
Online daten is geen zwakte. Het is gebruik maken van de technische mogelijkheden van vandaag. Vroeger waren het contactadvertenties in een krant, daar kocht je ruimte per letter, had je geen foto en moest je dus jezelf verkopen in twee zinnen en een telefoonnummer. Hoe je jezelf ook presenteert, blijf eerlijk, maar je moet jezelf wel verkopen. Zie een profiel in een datingsite als je persoonlijke advertentie.

En er zijn hele boeken volgeschreven over assertiviteitstrainingen, NLP, dating en nog veel meer om je eigen leven wat meer kleur te geven. Al is het om jezelf beter te voelen, want wie van zichzelf houdt straalt het ook uit.
pi_158951757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 06:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Online daten is geen zwakte. Het is gebruik maken van de technische mogelijkheden van vandaag. Vroeger waren het contactadvertenties in een krant, daar kocht je ruimte per letter, had je geen foto en moest je dus jezelf verkopen in twee zinnen en een telefoonnummer. Hoe je jezelf ook presenteert, blijf eerlijk, maar je moet jezelf wel verkopen. Zie een profiel in een datingsite als je persoonlijke advertentie.

En er zijn hele boeken volgeschreven over assertiviteitstrainingen, NLP, dating en nog veel meer om je eigen leven wat meer kleur te geven. Al is het om jezelf beter te voelen, want wie van zichzelf houdt straalt het ook uit.
Ik zie het zo dat mensen vaak pas beginnen aan (betaald) online daten wanneer ze zelf ontevreden zijn in het offline aanbod, of dat het daar maar niet wil lukken en online daten als een alternatief zien.

Hoe zou je dat offline doen? Online daten vraagt wel een lange adem terwijl als je offline zou gaan versieren alles vaker een stuk sneller en natuurlijker verloopt. Als man geeft het je wel meer gevoel van trots en overwinning dan wanneer je maar reageert op berichtjes via een app of site. Daar zit wel verschil in.
pi_158951761
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 06:18 schreef syndroom het volgende:
Of het nou online of offline is, op een gegeven moment moet je toch met elkaar op stap en heb je die eerste ontmoeting. Daar gaat het bij mij al mis omdat ik in mijn leven altijd al weinig contact heb gehad met vrouwen vind ik het erg moeilijk om met hen te communiceren en kom ik tijdens gesprekken al heel gespannen, onzeker en onhandig over.

Bij mannen heb ik dat ook wel maar stuk minder. Dat is ook omdat ik erg weinig onder de mensen kom waardoor sociaal contact sowieso een hele opgave is. Als je dagenlang niemand gezien of gesproken hebt is het altijd weer wennen als je weer de deur uitgaat.

Ik weet eigenlijk ook niet waar ik moet beginnen. Geen vrienden of sociale contacten, wil ze wel maar zie maar vanaf 0 te beginnen, best moeilijk als je niet extravert bent en 0 ervaring hebt.
"Oefen" dan op mannen. Nee, niet versieren, maar ermee praten kan al schelen.

En een vereniging of sport doen kan ook een hoop goed doen:
- Je wordt "gedwongen" contact te leggen.
- Je hebt een leuke aanvulling op je datingprofiel. "Ik zit op boogschieten/karate/mountainbiken/een schaakclub" Het geeft aan dat je een invulling in je leven hebt gevonden.

Hetzelfde met werk. Heb je geen werk, dan kun je altijd iets doen als vrijwilligerswerk. Als je maar bezig bent. Geen enkele vrouw wil graag horen dat je een zolderautist bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 09-01-2016 06:56:19 ]
pi_158951771
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 06:34 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik zie het zo dat mensen vaak pas beginnen aan (betaald) online daten wanneer ze zelf ontevreden zijn in het offline aanbod, of dat het daar maar niet wil lukken en online daten als een alternatief zien.

Hoe zou je dat offline doen? Online daten vraagt wel een lange adem terwijl als je offline zou gaan versieren alles vaker een stuk sneller en natuurlijker verloopt. Als man geeft het je wel meer gevoel van trots en overwinning dan wanneer je maar reageert op berichtjes via een app of site. Daar zit wel verschil in.
Bij offline daten heb je het probleem dat je moet zoeken. Daar zit de kracht van online daten: Je hebt één plek waar iedereen maaar voor één reden zit, namelijk het zoeken naar een partner. Zo op straat moet je eerst vragen of iemand überhaupt interesse in je hebt, als ze al niet bezet is. Een blauwtje is zo gemaakt.

Aan de andere kant, van blauwtjes leer je een hoop. Het sterkt zeker in je gevoel dat je het "in ieder geval hebt geprobeerd"

Dus irl daten is zeker te doen, maar je moet gelegenheid hebben, zekerheid uitstralen en niet bang zijn. Daarom kan een sociale invulling (zie vorige post) ook handig zijn. Een sportschool zou een prima startpunt zijn. Je krijgt een beetje lijf, wat ook je zelfvertrouwen goed doet, en het staat leuk bij een gesprek "Ik sport bij Tatjana, of tegenwoordig bij die Amerikaan met die baard" (Gevatte opmerking, krijg je cadeau.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 09-01-2016 06:55:12 ]
pi_158951779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Het lijkt wel een plaag te zijn de laatste tijd in R&P, seksueel onervaren jongemannen voor wie ‘een vriendin’ de heilige graal lijkt te zijn.

Ik vind het niet raar als men onzeker is over beperkte ervaring of als het maar niet lijkt te vlotten bij de vrouwen. Helemaal als het al je vrienden wel makkelijk af lijkt te gaan. Wat is er dan mis met jou? Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.

Ik denk dat je ook nog een verschil moet maken. 1. Mannen die onsuccesvol zijn en een vriendin zoeken als vaste liefdesrelatie, een maatje voor het leven. 2. Mannen die onsuccesvol zijn, geen vrouw weten te vinden om primair hun lustbehoeftes te kunnen bevredigen. Natuurlijk zou je bij dat laatste kunnen zeggen van 'ga naar een hoer' maar vaak voelen deze mannen zich ook niet prettig bij betaalde seks. Ik denk dat het ook wat met mannelijke trots te maken heeft, want het komt toch wel sneu over dat je moet betalen om seks te kunnen hebben terwijl leeftijdsgenoten dit gewoon gratis kunnen. Dat geeft toch een ander gevoel.

Het is inderdaad wel opvallend zoals je zelf al aangeeft dat veel onervaren jongemannen, maagd of niet vaak al langere tijd een achtergrond hebben wat in de buurt komt van een sociaal isolement. Geen vrienden of sociale contacten, dan wordt het wel lastig ja.

Je moet ook begrijpen dat niet iedereen zo sociaal vaardig is en zomaar met elke vreemde contact kan leggen.
pi_158952033
Syndroom, het klinkt alsof jouw problemen wel wat dieper zitten dan alleen seks.

Begin nou eens met je sociale isolement proberen te verkleinen, als je een gewone leuke avond hebt gehad, voel je je s avonds ook minder wanhopig. Het klinkt alsof je denkt dat sex de heilige graal is, maar door die ene keer sex wordt je echt niet minder eenzaam.

Zoek eens iemand op met gemeenschappelijke hobby's ( kan prima online) en doe daar iets leuks mee. 100% dat je je s avonds zoveel meer voldaan doet, daarnaast perfect om je sociale vaardigheden te trainen.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 08:51:00 #250
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158952178
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:40 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Eigenlijk niet waar. Ken wel wat hele lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens vaak.
Ja, ik ken ook heel veel lelijke meisjes die in een relatie zitten met echt lelijke jongens.

De meeste "lelijke" meisjes lukt het wel om iemand te vinden, net zoals de meeste introverte sociaal onhandige jongen ook lukt om een meisje te vinden.

Maar een klein groep van introverte nerdy jongens openen zulke topics waar ze klagen over eeuwig maagd zijn. Ik denk dat de vrouwelijke variant een klein groep oerlelijke vrouwen zijn. Snap je wat ik bedoel?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')