abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:04:43 #201
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_158923744
Een vriendin wordt gewoon gezien als oplossing voor een probleem dat ze niet onder ogen willen zien of aanpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frag_adder op 08-01-2016 11:44:31 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_158923822
Goed topic Chai.

Verder kan ik me zo voorstellen dat, wanneer je een beperkte sociale kring hebt en niet helemaal lekker ligt bij mannen wat vriendschap betreft, dé manier om genegenheid en socialiteit te ervaren een vriendin kan zijn. Misschien zelfs een stapje naar een bredere sociale kring.

Daarbij is een 'vriendin' of 'vrouw' hebben ook een beetje de laatste stap. The definitie article so to speak. Als je een vriendin hebt heb je 'het gemaakt' voor jezelf of voldoen je aan de norm.
pi_158923943
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:10 schreef TARDIS. het volgende:
Goed topic Chai.

Verder kan ik me zo voorstellen dat, wanneer je een beperkte sociale kring hebt en niet helemaal lekker ligt bij mannen wat vriendschap betreft, dé manier om genegenheid en socialiteit te ervaren een vriendin kan zijn. Misschien zelfs een stapje naar een bredere sociale kring.

Daarbij is een 'vriendin' of 'vrouw' hebben ook een beetje de laatste stap. The definitie article so to speak. Als je een vriendin hebt heb je 'het gemaakt' voor jezelf of voldoen je aan de norm.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk niet dat je 'het gemaakt' hebt als je een vriendin hebt, ik denk dat de meeste mensen ongeacht hun problemen/situaties op een bepaalde leeftijd de behoefte krijgen aan iemand om hun leven mee te delen.
pi_158923975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:17 schreef jr32 het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk niet dat je 'het gemaakt' hebt als je een vriendin hebt, ik denk dat de meeste mensen ongeacht hun problemen/situaties op een bepaalde leeftijd de behoefte krijgen aan iemand om hun leven mee te delen.
Het is denk een cumulatie van factoren, voor de één kan het anders zijn dan voor de ander en een ieder heeft zo zijn of haar redenen.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:42:07 #205
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158924469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:04 schreef Frag_adder het volgende:
Een vriendin wordt gewoon gezien als oplossing voor een problem dat ze niet onder ogen willen zien of aanpakken.
Dit. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158925035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Wij mij betreft klopt het behoorlijk. Introverten doordenken over het algemeen eerst (dit wordt vaak opgevat alsof ze geen mening hebben), en moeten zich veilig voelen voordat ze zich uiten (hoe herkenbaar voor sociaal uitgedaagde maagden). Extraverten krijgen juist energie juist energie van omgang met andere mensen terwijl introverten juist meer behoefte hebben om op zichzelf te zijn.
Dat is verlegenheid, géén introversie.
pi_158925112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:38 schreef jr32 het volgende:

[..]

Ik heb recentelijk een topic geopend op dit forum en daar vroeg iemand zich af of ik geen sociale fobie heb, na een beetje te kijken wat de symptomen zijn en een paar persoonlijke verhalen gelezen te hebben waar ik mijzelf erg in terug kon vinden weet ik vrijwel zeker dat ik hier last van heb. Het is niet dat ik niet graag sociaal wil zijn of het niet kan zijn, maar ik word gewoon heel erg zenuwachtig naar aanloop van en tijdens sociale activiteiten. Ik weet dat dit nergens voor nodig is en probeer mezelf hier altijd doorheen te slepen maar het blijft toch een nare eigenschap. Zo kwam ik bijvoorbeeld op mijn laatste sollicitatie gesprek helemaal bezweet aan terwijl ik er naartoe was gaan wandelen bij een matige temperatuur en er dus geen enkele reden zou moeten zijn om zo hevig te zweten.
De enige manier waarop je daarvan af kunt komen (en daar kun je vanaf komen) is door jezelf bloot te blijven stellen aan dat soort (nieuwe) situaties. Op een gegeven moment krijg je meer vertrouwen in jezelf dat je weet hoe je met die situaties/mensen om moet gaan. Het wordt dan normaal. Ik heb het zelf ook in mindere mate gehad.

En er is therapie voor, wat zich met name richt op de negatieve gedachten die je kunt hebben voor zulke sociale activiteiten.
pi_158925254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:31 schreef Koral het volgende:

[..]

De strekking van YiWei dat introverten minder snel op basis van trail en error zich zullen ontwikkelen om dingen te ondernemen (qua omgang met mensen) is niets op af te dingen. Het is gewoon tegen de natuur van introverte mensen om dat te doen. Dat maakt ze niet minder, maar vergt gewoon wat meer zorg/ moeite om uit de verf te komen (in vergelijking met extraverten, en voor zover men daar uberhaubt behoefte aan heeft).
Yiwei zegt dat er sprake is van een achterstand, dat is onjuist. Het is geen graadmeter voor hoe sociaal je bent, maar een spectrum wat weergeeft op wélke manier je dat bent.
pi_158925283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Yiwei zegt dat er sprake is van een achterstand, dat is onjuist. Het is geen graadmeter voor hoe sociaal je bent, maar een spectrum wat weergeeft op wélke manier je dat bent.
Exact. Al is het wel zo dat bepaalde problemen zich eerder voor zullen doen bij introverte mensen dan bij extraverte mensen, maar dat is andersom net zo goed het geval.

pi_158925414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is verlegenheid, géén introversie.
Verlegenheid is dat je 'bang' bent voor de mening van een ander? Introversie is meer onzekerheid over jezelf? Voor beide moet je je veilig kunnen voelen? Maar misschien iets voor een ander topic. Hoop dat we hetzelfde bedoelen maar anders verwoorden.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_158925467
Ik snap niet zo goed dat je niet sociale activiteiten (vaak met groepen mensen) niet kan willen maar een relatie wel. Dat kan toch gewoon? Vind het niet per se vergelijkbare dingen.

Hoe je er een gaat krijgen zonder naar buiten te gaan is weer een ander verhaal natuurlijk, maar goed.
De wens kan best losstaan van hoe je sociale leven eruitziet.
pi_158925497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Verlegenheid is dat je 'bang' bent voor de mening van een ander? Introversie is meer onzekerheid over jezelf? Voor beide moet je je veilig kunnen voelen? Maar misschien iets voor een ander topic. Hoop dat we hetzelfde bedoelen maar anders verwoorden.
Introversie is niet per se onzekerheid, het is een persoonlijkheidskenmerk.
pi_158925500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Introversie heeft niks met angst of onzekerheid te maken, dat is neuroticisme. Kijk het TED filmpje maar als het je interesseert.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:35:24 #214
395284 tetouaribo
expectations
pi_158925639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:26 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap niet zo goed dat je niet sociale activiteiten (vaak met groepen mensen) niet kan willen maar een relatie wel. Dat kan toch gewoon? Vind het niet per se vergelijkbare dingen.

Hoe je er een gaat krijgen zonder naar buiten te gaan is weer een ander verhaal natuurlijk, maar goed.
Dit dus. Genoeg stellen die hun dagen door brengen op de bank zonder al te veel woorden uit te wisselen. Behoefte aan intimiteit is iets heel anders dan behoefte aan sociale contacten maar het kan wel weer hand in hand gaan.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_158925713
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:26 schreef Lokasenna het volgende:

Ik neem mijn woorden wel terug wat dat betreft. Al sluit het 1 op 1 vriendschappen dan niet uit. :P
pi_158928038
Telkens afgewezen worden omdat je bij meiden als een loser overkomt omdat je niet echt een sociale kring hebt en omdat het lijkt alsof er niks in je leven gebeurt, knaagt aan je waardoor sommige introverts toch wel wat wanhopiger worden.

En tja het gevolg ervan is dat sommige introverts een meid als oplossing gaan zien voor al hun problemen aangezien ze de oorzaak zijn voor hun onzekerheden.

Maar dit heeft niks met introversie te maken, het zijn de gevolgen van dat sommige mensen niet goed met hun emoties en afwijzing om kunnen gaan.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
pi_158930119
Biologie?

Voortplanten is biologisch gezien het doel van het leven. Het lijkt me daarom ook niet gek dat de drang om intimiteit te hebben groter kan zijn dan de drang om sociaal contact te hebben. En dat je daardoor, rationeel gezien, de prioriteiten verkeerd legt.

Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd toen ik ook een sterke drang voelde maar sociaal gezien mijn leven niet op de rit had.
pi_158930187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef Panaewa het volgende:
Biologie?

Voortplanten is biologisch gezien het doel van het leven. Het lijkt me daarom ook niet gek dat de drang om intimiteit te hebben groter kan zijn dan de drang om sociaal contact te hebben. En dat je daardoor, rationeel gezien, de prioriteiten verkeerd legt.

Ik heb het mezelf ook wel eens afgevraagd toen ik ook een sterke drang voelde maar sociaal gezien mijn leven niet op de rit had.
Intimiteit hoeft toch niet gelijk in de vorm van een liefdesrelatie plaats te vinden?
pi_158930339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:28 schreef Chai het volgende:

[..]

Intimiteit hoeft toch niet gelijk in de vorm van een liefdesrelatie plaats te vinden?
Klopt,

Ik denk dat in mijn hoofd dat de makkelijkste manier was om blijvend intimiteit te ervaren, daarnaast lost het ook meteen het sociaal aspect van geen tot weinig vrienden op.

Het is ook echt een compleet verkeerde manier van denken.
pi_158930371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:33 schreef Panaewa het volgende:

[..]

Klopt,

Ik denk dat in mijn hoofd dat de makkelijkste manier was om blijvend intimiteit te ervaren, daarnaast lost het ook meteen het sociaal aspect van geen tot weinig vrienden op.

Het is ook echt een compleet verkeerde manier van denken.
Maar friends with benefits lost dat dan toch ook op? Of leek zoiets onbereikbaarder dan een liefdesrelatie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2016 15:35:12 ]
pi_158930760
Als een sociaal uitgedaagde jongen het al onmogelijk vind om een relatie te krijgen, hoe moet het dan lukken om een friends with benefits relatie op te bouwen?
pi_158930795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar friends with benefits lost dat dan toch ook op?
Tot op zeker hoogte wel ja.

En als ik dit weer op mezelf betrek, ik geloofde niet dat dit voor mij een realistische optie zou zijn. Nog onwaarschijnlijker dan een relatie.

Je spreekt over sociaal onhandige mensen, vaak enorm onzekere mensen. En in mijn geval toen, en vast voor meerdere maagden op latere leeftijd, is het idee dat iemand die niet verliefd is op je seks met je wilt hebben echt iets heel onwaarschijnlijks.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:49:46 #223
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158935887
Zijn deze jongens vaak ook seksistisch? Dus hebben ze reële beeld over de man/vrouw verhouding precies werkt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_158937118
Meeste hebben niet echt een reëel beeld van hoe een relatie precies werkt, hun kennis komt vooral van films en series enz.

Meeste zijn gewoon op zoek naar hun prinses en denken dan dat alles goed komt, net als in een sprookje zeg maar.

Ze zien eigenlijk geen waarde in hunzelf dus zoeken ze iemand die hun waarde kan geven,
pi_158947084
Ik heb dit topic (nog) niet gelezen maar het is inderdaad een natuurlijk verlangen. Ook iets waar je zelf geen grip op hebt. Als ik een brood wil ga ik naar de supermarkt en heb ik keuze uit 20 soorten brood. Als ik liefde wil... tja dat is niet te koop. Of nou ja wel.. maar échte liefde niet. Daarom kan het soms ook zo onbereikbaar zijn...

En ik denk dat de hele opkomst van datingsites/apps ook voor teleurstelling heeft gezorgd. Het zou zogenaamd makkelijker zijn om dates te scoren, voor alle lagen van de bevolking. Via Tinder had ik alleen écht veel dates toen het net uitkwam twee jaar geleden. Sinds bijna iedereen erop zit is het nooit meer raak geweest. Mensen zijn veel kieskeuriger geworden en de focus is te komen liggen op uiterlijk en dat het altijd beter kan (one swipe away).

Oftewel: liefde is iets wat iedereen wilt, maar waar je geen grip op hebt. Je kan zelf nog zoveel liefde geven of te bieden hebben... maar als niemand dat van je wilt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')