abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158954434
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is echt lelijk? En hoezo de toevoeging (met elkaar)?
de aantrekkingskracht van een persoon heeft misschien vaak een eerste vonk in het uiterlijk, maar daar is nooit een hele relatie op gebaseerd.
Omdat we het daarover hebben..

Dat zie je toch vaak: een best lelijk oemand met een best lelijk iemand. Zelfs bij vriendschappen vaak. Het is nooit een superlelijk iemand met een heel knap iemand. Maar dat zeg ik omdat hij zegt dat lelijke mensen soms niemand kunnen krijgen en dat gewoon niet waar is.
pi_158954785
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de basis... Maar het is dan wel enorm gefrustreerd dat er van die volkse types zijn die hele dagen in sportkleren lopen, paar tanden missen, in de bijstand zitten etc. wél een vriendin hebben. Daarom is gewoontjes ook niet altijd wenselijk? Wij voldoen gewoon aan alle maatstaven van de beschaafdheid en we blijven forever alone...
Die zijn gewoon tevreden met een meid waar jij geen genoegen mee neemt. Want die rookt dan, drinkt dan, heeft een tattoo of neemt een keer een pilletje. Of iets dergelijks. Heeft geen enkele zin om je daarmee te vergelijken als je zelf niet in die vijver wilt vissen.

Ik heb het je al tig keer gezegd, kap eens met jouw criteria aan vrouwen opdringen. Jij bepaalt niet wat vrouwen willen, en er is hier al tig keer verteld waar het wat dat betreft bij jou aan schort. Nee, natuurlijk is beschaafdheid niet genoeg. Een interessant leven zou wat doen.
pi_158954850
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:16 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Dat geldt voor mij toch niet. Momenteel ben ik veel alleen, maar tijdens verplichtingen waar veel sociaal contact bij komt kijken, dan merk ik dat ik het wat betreft sociaal contact daarna wel voor gezien houd. Ik moet dan even bijkomen en opladen en het zijn dan solo hobbies waar ik me verder mee vermaak. In mijn jeugd ging ik elke zomer op scoutingkamp van een week en dat was leuk, maar aan het einde van de week was ik blij weer rustig thuis te zijn. Ook een excursieweek met de universiteit was voor mij even doorbijten. Voor mij zou het dus ideaal zijn, dat ik naast mijn zakelijke contacten, 1 à 2 keer per week iets onderneem met iemand. Meer kan ik niet aan, vermoed ik zo uit ervaring van het verleden. Dus het idee dat ik morgen getrouwd zal zijn, is niet iets wat ik zou aankunnen. Mocht het zo zijn dat mensen afknappen daarop en dat ik daarom maagd zal blijven, dan moet ik dat maar accepteren.
Daar ben je echt niet de enige in hoor.
Ik heb hetzelfde. Ik moet na een week met mensen op pad (hell, na een weekend al) bijkomen. Ik word er meestal zelfs ziek-achtig van, echt moe (slaap dan slecht), kost me heel veel energie om de hele dag maar met mensen te praten etc. etc. Nu spreek ik ook eens in de maand met vrienden af op een 'drukker' avondje, vaak even doordeweeks 1 pint (uurtje) op de woensdag ofzo, maar verder ben ik erg op mezelf. Heb ook nooit op kamers gewoond, en de enige die ik genoeg uit kan staan om met hem samen te leven is mijn man ( O+ ).

Dat is niet 'vreemd' en dat belet je al helemaal niet om een relatie te vinden. Je moet het alleen zelf niet als een belemmering zien.
Ja doei.
pi_158954860
-doe maar niet op de man doen enzo-

[ Bericht 95% gewijzigd door motorbloempje op 09-01-2016 12:30:29 ]
pi_158954881
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:54 schreef Deezertje het volgende:
Mijn probleem is dat ik ook redelijk introvert ben naar de buitenwereld toe, maar eigenlijk meer in mijn mars heb en dat dus niet laat zien omdat ik er nooit redelijk bij betrokken wordt. Ik ben een 'gewone en betrouwbare' jongen. Als er ergens controle is mag ik ook altijd doorlopen omdat ze denken dat ik niks heb, kom dus betrouwbaar over en dat is saai :') Ik rook en drink niet, best intelligent, netjes opgevoed, goede bankrekening.. Weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... gewoon zijn is niet genoeg in deze maatschappij.
R&P / Misverstanden over introversie
pi_158954944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.

Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.

Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.
Wat is bij jou het keerpunt geweest?
pi_158954962
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:23 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die door uiterlijk geen seks of partner kunnen krijgen. Er zijn zoveel hondslelijke mensen (naar om te zeggen), die kiezen vaak voor elkaar en ik heb ook heel goed geleerd dat er mannen zijn die het echt niet zoveel uitmaakt met wie ze seks hebben.
Het verkleint je kansen nou eenmaal wel. Natuurlijk, er zal altijd wel iemand rondlopen die op je valt, maar die moet je dan wel tegenkomen en/of zelf aantrekkelijk vinden. Dat je zelf lelijk bent betekent niet dat je ook valt op lelijke mensen, hoe krom dat misschien ook lijkt.
pi_158954980
Dat is niet op de man, het is gewoon de waarheid. Zulke meisjes willen hem niet. Mag hij eerder blij mee zijn dan gefrustreerd.
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 12:37:55 #284
5428 crew  miss_sly
pi_158955029
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:31 schreef Ridocar het volgende:
Succesverhaal hier. Niet dat ik tot m'n dertigste maagd ben gebleven (het had wel kunnen gebeuren als ik dat ene meisje uit Oostenrijk niet had ontmoet) maar mijn combi van een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en de zoveelste keer in de friendzone beland te zijn heb ik, terugkijkend op m'n leven, een aardig beeld van een gast met een hoop frustraties waar ik moeiljk om wist te gaan. Mijn doel was altijd huisje-boompje-beestje in de meest burgelijke zin van het woord. ik denk dat de meeste jongens/mannen die de heilige graal zoeken hopen op een wonder, wat het best te vergelijken is met het winnen van een loterij in plaats van hard werken en sparen. De onzinnige hoop dat op een dag een vrouw aan hun deur staat en meteen intrekt, trouwt, kindertjes werpt en tot de dood bij hun blijft is het enige dat de sociaal uitgedaagde maagd op de been houdt.

Het is ook de omgeving dat schreeuwt dat de maagd vooral "zichzelf moet zijn". Nee, je moet juist je best doen om een beetje in de smaak te vallen. Ga naar de sportschool, wees blij met je lichaam, kweek humor, ga uit. Dat soort dingen brengen je al een stuk verder dan Jezelf Zijn en hopen op dat blonde winnende lot uit de loterij.

Juist op het moment dat ik een beetje aan mijzelf begon te werken, kwam mijn huidige vrouw op m'n pad. Ik weet zeker dat ze niets had moeten hebben van Ridocar old Style, dus verandering is goed, geloof in jezelf, overdrijf (maar zet jezelf niet voor schut), praat over dingen die zij leuk vindt en luister. Ik ben verre van een Casanova, maar in vergelijking met waar ik vandaan kwam is het een stuk beter dan vroeger.
Ik denk dat met jezelf zijn niet per se bedoeld wordt dat je moet zijn die je bent. Je kunt best werken aan een betere versie van jezelf, op allerlei manieren. Waar het om gaat is dat je niet moet proberen je anders voor te doen dan je bent, omdat daar op de korte of lange duur doorheen geprikt wordt en je als onechte faker absoluut onaantrekkelijk bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158955092
Waarom moet ze perse blond zijn?
pi_158955247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Daar ben je echt niet de enige in hoor.
Ik heb hetzelfde. Ik moet na een week met mensen op pad (hell, na een weekend al) bijkomen. Ik word er meestal zelfs ziek-achtig van, echt moe (slaap dan slecht), kost me heel veel energie om de hele dag maar met mensen te praten etc. etc.
Herkenbaar. Alleen slaap ik juist dan goed doordat ik erg moe ben geworden van alle hectiek en gezelligheid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ook nooit op kamers gewoond
Ik heb wel jaren op kamers gezeten, maar ik zat daar voornamelijk met mensen die in de avonduren met elkaar praatten alsof ze maandenlang in hun eentje op een onbewoond eiland hadden geleefd en elkaar weer voor het eerst zagen. Niks mis met hun enthousiasme, maar niet voor mij.
[quote]
pi_158955355
Er worden hier goede dingen gezegd: zorg dat je 'onder de mensen komt' door sport (ook goed omdat het feromonen in je lichaam lost maakt) en andere activiteiten.

Richt je vooral op sporten die je met anderen doet. Als je niet weet wat kies dan elke week iets anders en ga er gewoon naar toe. Verenigingen zijn hartstikke blij nieuwe mensen te zien. Na een tijdje kom je vanzelf iets tegen wat je leuk vind, ook al ben je er geen supertalent in. Maar het gevoel na een paar keer mee doen dat je vooruit gaat zorgt ook voor positieve prikkels.

Daarnaast zou je kunnen denken aan vrijwilligerswerk. Dan kom je enerzijds vaak sociale en betrokken mensen tegen en anderzijds doe je iets voor mensen die het minder getroffen hebben waardoor je je eigen problemen leert relativeren.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:00:19 #288
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158955510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de basis... Maar het is dan wel enorm gefrustreerd dat er van die volkse types zijn die hele dagen in sportkleren lopen, paar tanden missen, in de bijstand zitten etc. wél een vriendin hebben. Daarom is gewoontjes ook niet altijd wenselijk? Wij voldoen gewoon aan alle maatstaven van de beschaafdheid en we blijven forever alone...
Lekker denigrerend weer deezer. Misschien zou het je meer helpen om al die vooroordelen en botte meningen voor je te houden of liefst te laten verdwijnen. Je omschrijft jezelf als een leuke, aardige en sociale jongen maar ik krijg juist steeds meer het idee dat je totaal het tegenovergestelde bent.

Daarnaast, wat is er mis met 'volks' zijn? Wie ben jij om jezelf daarboven verheven te voelen? Je volgt een (modale)HBO studie. Dat geeft aan dat je enig intellect hebt maar maakt je geen upperclass. Ik heb twee universitaire studies afgerond en zie mezelf nog niet eens zo. Kom op man, kom eens van die troon af en word realistisch, dan kan jij ook echt wel een vriendin vinden, net als die volkse mensen waar jij op neerkijkt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:06:53 #289
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158955636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het verkleint je kansen nou eenmaal wel. Natuurlijk, er zal altijd wel iemand rondlopen die op je valt, maar die moet je dan wel tegenkomen en/of zelf aantrekkelijk vinden. Dat je zelf lelijk bent betekent niet dat je ook valt op lelijke mensen, hoe krom dat misschien ook lijkt.
Realisme doet soms pijn...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_158955705
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:06 schreef yats het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
pi_158955928
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:06 schreef yats het volgende:

[..]

De realiteit (volgens sommige mensen) dat sommige mensen te lelijk zijn voor een relatie moet mij pijn doen? :P
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:34:15 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_158956295
Ach ik ben ook best een einzelganger en nooit zo'n enorme behoefte aan vrienden en heb geen enorm sociaal leven maar ik heb genoeg relaties, one night stands ed gehad en ben intussen alweer 2 jaar getrouwd dus het een sluit het ander zeker niet uit.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je zelf bent, gedraag je je ook echt als zolderkamerautist of heb je nog wel gewoon een leven, hobby's ,interesses en eigenwaarde. Dat is IMHO veel belangrijker als je een relatie wilt dan of je een shitload aan vrienden hebt en ubersociaal bent en om de dag in de kroeg bier staat te hijsen.

Een vriend van me is net zo, doet gewoon zijn eigen ding maar is verder ook geen uitgaander of wat dan ook maar heeft wel hobby's en besteed zijn tijd gewoon aan de dingen die hij leuk vindt en die is intussen ook aan de vrouw ook al heeft die er ook niet heel veel gehad verder, geloof dat dit zijn 2e of 3e vriendin is, hij is 33 nu maar hij heeft zich er ook nooit druk om gemaakt en leidt lekker zijn leven en ziet wel of ie iemand tegenkomt.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet eens. Ik ben nl ook gepest, want handicap, had in mn tienerjaren ook niet echt een sociaal leven, mar dat veranderde zodra ik bij (in mijn geval) een sportschool ging. Het hangt van je eigen persoonlijkheid af hoe je met dat pesten omgaat.
Yep, hier idem. Ook vroeger gepest en ook nog een vorm van autisme maar hoe je ermee omgaat maakt het verschil. Ik laat het mijn leven niet beinvloeden en geef mezelf regelmatig een flinke schop onder mijn hol. Op je zolderkamertje gaan zitten kniezen en klagen dat je niet aan een vrouw komt lost echt niks op. Actie ondernemen wel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_158957893
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat is bij jou het keerpunt geweest?
Ik kan er niet een dag aan vast plakken, maar op een gegeven moment hield ik op met mezelf zielig te vinden. Van boehoehoewaaromziendemeisjesmijnietstaan komen ze echt niet aangehold, hoe leuk je er ook uitziet. Het is de kunst jezelf extravert te presenteren zonder een clown van jezelf te worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158958024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:

Dit topic open ik, omdat dit patroon zich telkens lijkt te herhalen en er steeds nieuwe users met een vergelijkbaar verhaal aankloppen. Of is de vriendin telkens het veilige probleem waar op gefocust wordt terwijl er meer aan de hand is? Wat voor advies kunnen andere users het beste geven bij dit fenomeen? Zijn er ook succesverhalen bekend van users die dit patroon bij zichzelf hebben weten te doorbreken?
Tis gewoon een basisbehoefte, als mensen in een spiraal komen waarin ze nauwelijks nieuwe prikkels ervaren en dus bijna nooit met iets bezig zijn waarin ze interesseren, dan nog blijft "de vrouw" mega aantrekkelijk en iets wat je wilt hebben.

Ik zie het niet echt als een patroon doorbreken, ik zie het gewoon als een basisbehoefte die blijft hangen als je in een bepaalde situatie zit. Bepaalde gedachten etc kun je uiteraard wel in perspectief gaan zetten en eventueel met een gezondere oplossing komen om je leven te verbeteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:54:50 #295
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158958656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Dat sommige mensen totaal onrealistische eisen/wensen hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat mij hier soms opvalt is dat sommige mensen totaal onrealistische eisen stellen aan een (potentiële) partner. Ja, dan is het inderdaad lastig om iemand te vinden, zeker als je ook nog eens een enorm negatieve houding hebt (zie sommige posts over jaloezie als ze een gelukkig stel zien).
pi_158958887
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:54 schreef yats het volgende:

[..]

Dat sommige mensen totaal onrealistische eisen/wensen hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat mij hier soms opvalt is dat sommige mensen totaal onrealistische eisen stellen aan een (potentiële) partner. Ja, dan is het inderdaad lastig om iemand te vinden, zeker als je ook nog eens een enorm negatieve houding hebt (zie sommige posts over jaloezie als ze een gelukkig stel zien).
Als je niet date kan je ook je eisen niet bijstellen toch? En voor daten heb je een afspraak nodig met een persoon die in je geïnteresseerd is... Ik heb ook dates gehad waar ik niks van verwachte en die waren vaak het leukst. Maar als je via sites/apps geen dates kan regelen en offline ook niet echt...
pi_158959006
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb al twee apps eraf gegooid... nu alleen nog tinder en happn omdat die op locatie werken. Maar da's ook best treurig als je dezelfde leuke mensen op de apps voorbij ziet komen als in real maar ze je ook niet liken... niet echt lekker voor je zelfvertrouwen. Ook op die apps kiezen ze voor een ander dus. Maar voor de rest blijf ik gewoon doen wat ik wil, gisteren ook in mijn uppie naar die bios geweest terwijl de hele zaal vol zat met stelletjes, moeders en dochters, vrienden etc.
Ga op een vechtsport, want wat jij nodig hebt is meer pit in het leven.
Het beste zou nog zijn is dat je een vriendin nog even uit je hoofd zet, want het zit je alleen maar in de weg met de rest van je leven en je word er niet leuker op.

Pas als je de schuld niet op andere mensen afschuift en niet de hele tijd in de slachtofferrol gaat dan pas ben je klaar voor een relatie.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 15:18:48 #298
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158959148
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je niet date kan je ook je eisen niet bijstellen toch? En voor daten heb je een afspraak nodig met een persoon die in je geïnteresseerd is... Ik heb ook dates gehad waar ik niks van verwachte en die waren vaak het leukst. Maar als je via sites/apps geen dates kan regelen en offline ook niet echt...
En hoe komt dat denk je?
pi_158959168
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:18 schreef yats het volgende:

[..]

En hoe komt dat denk je?
Deels door het overaanbod op zulke apps. Maar ik heb vaak genoeg gesprekken en daar komt dan na een paar dagen niks uit. Verloren tijd uiteindelijk want mijn doel is een date. En dat bereik je door iemand het vertrouwen te geven dat je leuk bent om beter te leren kennen.
pi_158959270
Online dating is de grootste funest voor sociaal uitgedaagde mensen dat er is, je zou denken dat het de oplossing was, maar vrouwen hebben zoveel aandacht dat meeste al verwachten dat je meer moeite doet, dat ze hogere eisen stellen, en tja sommige zitten er gewoon voor de flirt op zonder het te zeggen.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')