En waarom? Ieder huisje zijn kruisje maar dat klinkt wel erg depressief.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:04 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Aangezien ik geen meisje kan krijgen in het echte leven
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bentquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:05 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
En waarom? Ieder huisje zijn kruisje maar dat klinkt wel erg depressief.
Ok, en dat maakt je per definitie kansloos? Bij voorbaat hou jezelf gevangen ''want het komt door dit en dat''. Je hebt opgegeven.. dan blijft het zoals het is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:08 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bent
Genoeg mogelijkheden om hier iets aan te gaan doen. Je bent 22, nog een heel leven voor je!quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:08 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bent
Ik lees heel veel mee hierquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:10 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Genoeg mogelijkheden om hier iets aan te gaan doen. Je bent 22, nog een heel leven voor je!
Verloop van dit topic is wel erg voorspelbaar. Eeuwige klaagzang dat het allemaal niet wil lukken, maar niets doen met advies / ideeën.
a-seksueelquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:12 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ken wel iemand die dit patroon heeft doorbroken en tegenwoordig een vriendin heeft. Maar hij heeft geen seks met haar en gamet liever dan met haar omgaan.![]()
Dus ik vraag me af
Maar hij geeft haar ook geen emotionele voldoeningquote:
o,quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:14 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Maar hij geeft haar ook geen emotionele voldoening
Naja, wat ik probeer te zeggen. Willen de mensen die hier hulp zoeken met het vinden van een vriendin überhaupt relatie dingen met haar doen, of is het alleen voor de bevestiging?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
o,ja dan blijft het gissen
ik heb geen idee, ken hem niet
Lekker makkelijk. Als het toch niet lukt, waarom zou je dan van je reet komen, nietwaar. Wat heb je nou concreet gedaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:00 schreef Berk-24 het volgende:
Aangezien het in het echte leven niet wil lukken droom ik 's nachts over niet-bestaande meiden. Maar deze dromen worden nooit werkelijkheid, want voor sommigen is liefde of seks niet aan hun besteed. Dan kunnen ze er nog alles aan doen, maar het lukt toch niet.
Ik ben van mening, ook ben je single, en je mist iets, je moet het bij jezelf zoeken... en niet denken dat een vriendin dat gemis moet opvullen, want het is ook erg ongezond als je niet alleen kan zijn. Als je zo wanhopig word, voor wie is dat aantrekkelijk? Niemand..quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Naja, wat ik probeer te zeggen. Willen de mensen die hier hulp zoeken met het vinden van een vriendin überhaupt relatie dingen met haar doen, of is het alleen voor de bevestiging?
Tja, ik zou eerder het woord wanhopig gebruiken om die groep mannen te beschrijven, dan verlegen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
En het normaal uitziende meisje dat gewoon héél erg verlegen is? Bij de mannen is dat namelijk een groot deel van de groep die met deze problemen kampt. Dát is bij vrouwen gewoon minder.
Wat maakt het uit? Het hele doel hier van veel mensen is blijkbaar het krijgen van een relatie dus elk contact met een vrouw zal nooit geen gelijkwaardige vriendschap worden omdat de meeste gasten hier toch op meer uit zijn dan dat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:33 schreef netchip het volgende:
Ik hoor velen hier spreken over 'vriendschappelijk contact', maar wat is precies jullie definitie van een 'vriend'? Lijkt me wel van belang zodat we hier overeenstemming over hebben. Voor de een is een kennis al een vriend, voor de ander niet.
Sociale contacten is iets dynamisch; niet alleen situatie afhankelijk, maar ook cultuur en karakter afhankelijk. Niet teveel focussen of erover nadenken, het heeft geen zin. Als je gewoon doet, iets nieuws of iets anders, dan creër je nieuwe referentie punten of sommige bestaande referentie punten gaan verschuiven. Zo ga je dingen minder ''eng'' vinden en het gaat steeds natuurlijker/gemakkelijker worden naarmate je het vaker doet. Andere zaken zullen ook minder ''eng'' worden ervaren, etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:30 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Erkenning is een middel, geen doel op zich uiteraard. Ik wil uitvogelen hoe sociale contacten in elkaar steken, waarbij ik veronderstel dat wederzijds erkenning dan nodig is om nader tot elkaar te komen.
Vrouwen klagen er denk ik minder over. Het wordt als mannelijk gezien om veel seks te hebben, vandaar dat mannen hier eerder over zullen struikelen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef EggsTC het volgende:
Ligt het nou aan mij of hebben 30 keer zoveel mannen als vrouwen hier last van?
Je doet het sociaal niet zo sterk, zei je? Hoe komt dat?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef jr32 het volgende:
Beste mensen,
ik heb veel reacties in dit topic gelezen en zie veel mensen die direct hun oordeel klaar hebben liggen. Ik vind sommige reacties van mensen nogal ondiep, zo denkt het merendeel van de mensen hier dat als je weinig vrienden hebt en nog maagd bent na je twintigste levensjaar dat dat automatisch betekent dat je een zielige vent bent die alleen maar kan klagen over het feit dat hij geen vriendin/vrienden heeft. Dit is echter niet waar, ik ben bijna 21 jaar oud en ben nog maagd , nog nooit een meisje gekust etc etc. Ik ben vroeger nooit gepest aangezien ik dat niet laat gebeuren. De mensen die mij hebben geprobeerd te pesten hebben dit altijd moeten bekopen met een ziekenhuis bezoekje. Ik ben dus niet het type persoon dat over zich heen laat lopen. Maar het is nu eenmaal zo dat ik het gewoon super slecht doe in sociale situaties en ik mij afvroeg of mensen hier tips voor hadden. Aangezien ik geen mensen ken die ik dusdanig vertrouw om hier een gesprek over te hebben moest ik opzoek naar een andere manier om feedback te krijgen. Zo heb ik recentelijk een topic geopend en gevraagd om advies. Ik zeur niet omdat ik weet dat het mijn eigen fout is maar ik vroeg mij gewoon af of er mensen advies konden geven of ervaring hadden met mijn situatie. Ik heb uiteindelijk bruikbare feedback gekregen en nu kan ik stappen gaan maken om mijn situatie te gaan verbeteren. Ik heb uiteraard niet alle topics over oudere mannen/jongens die nog maagd zijn en geloof best dat er een paar mensen bij zitten die zichzelf zielig vinden en zielig gevonden willen worden. Maar ik denk ook dat er zat mensen zijn die in mijn situatie verkeren en actief proberen hier iets aan te doen. positieve en handige feedback kan hierbij helpen, maar het direct in een hokje plaatsen van dit soort personen zal geen steun bieden en hun alleen maar een slechter gevoel geven.
Oké, toch maar een keer een apart topic openen dus.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:46 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Dit is een verschil tussen mensen die voornamenlijk analyseren (introverten) en de mensen die gewoon doen (extroverten). De eerste groep loopt achter door gebrek aan trial en error in de praktijk, daar waar het in de tweede groep allang de faalpunten achter zich heeft kunnen laten. Daar ging het ook niet vanaf het startpunt vlekkeloos, maar die hebben die fase al gehad.
Wij mij betreft klopt het behoorlijk. Introverten doordenken over het algemeen eerst (dit wordt vaak opgevat alsof ze geen mening hebben), en moeten zich veilig voelen voordat ze zich uiten (hoe herkenbaar voor sociaal uitgedaagde maagden). Extraverten krijgen juist energie juist energie van omgang met andere mensen terwijl introverten juist meer behoefte hebben om op zichzelf te zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Oké, toch maar een keer een apart topic openen dus.Waarom strooi je uberhaupt met termen waarvan je duidelijk geen idee hebt wat ze betekenen (en hoe je ze spelt)?
Ik heb recentelijk een topic geopend op dit forum en daar vroeg iemand zich af of ik geen sociale fobie heb, na een beetje te kijken wat de symptomen zijn en een paar persoonlijke verhalen gelezen te hebben waar ik mijzelf erg in terug kon vinden weet ik vrijwel zeker dat ik hier last van heb. Het is niet dat ik niet graag sociaal wil zijn of het niet kan zijn, maar ik word gewoon heel erg zenuwachtig naar aanloop van en tijdens sociale activiteiten. Ik weet dat dit nergens voor nodig is en probeer mezelf hier altijd doorheen te slepen maar het blijft toch een nare eigenschap. Zo kwam ik bijvoorbeeld op mijn laatste sollicitatie gesprek helemaal bezweet aan terwijl ik er naartoe was gaan wandelen bij een matige temperatuur en er dus geen enkele reden zou moeten zijn om zo hevig te zweten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je doet het sociaal niet zo sterk, zei je? Hoe komt dat?
Verder is er niks mis met met maagd zijn op je twintigste, dus ik zou je vooral niet zo druk maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |