abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:55:32 #101
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158897600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.

"ja, maar niet iedereen is zo..."

Ja, daar heb je weer zo'n 'boehoehoe' statement.

Als je wilt dat dingen veranderen dan moet je daar wat aan doen, dat gebeurt niet vanzelf. Niemand 'verdient' iets in die zin dat niemand het verdient om voor rotte vis uitgemaakt te worden, maar niemand verdient het ook dat alles hem/haar maar aan komt waaien.

Mij insteek:

Iedereen heeft recht op een 'anoniem onbezorgd leven', waarin mensen je per definitie met rust laten en niets van je 'vinden' en vinden dat men dat met je moet delen. Pesten, veroordelen, andere niet zo gezellige dingen, dat zou gewoon niet moeten gebeuren, zéker niet als je zelf verder geen flikker doet, netjes je werk doet en 's avonds rustig naar huis gaat.

Wil je méér dan dat? Dan moet je daar iets voor doen. Niemand 'verdient' een vriendengroep, niemand 'verdient' een vriendin, niemand 'verdient' seks. En ga zo maar door. Je oogst wat je zaait. Als je niets zaait kun je ook niet oogsten.

En dan kan men wel lopen boehoehoe'en dat men zo zielig is, maar daar schiet je helemaal niets mee op. En kun je het niet alleen, dan vraag je hulp, maar ook dat is aan jou.
Helemaal mee eens! Ik had ook geen makkelijke jeugd en was ook een laatbloeier in alles. Ik kon van andere mensen wel een voorkeursbehandeling met fluwelen handschoenen verwachten, maar dat vond ik echt een middelvinger naar m'n eigenwaarde toe. Ik ben niet zielig en ik weiger om de verantwoordelijkheid van wat ik wel en niet heb bereikt naar anderen te verschuiven. Ontzettend laf is die slachtofferrol.
pi_158897611
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:51 schreef CRW het volgende:

[..]

Het is ook weer niet zo dat ik altijd thuis achter mijn pc zit. Ik doe af en toe ook wel dingen. Soms alleen, soms met een vriend. Ik heb dus ook wel een handje vol vrienden. De meeste ken ik al sinds mijn jeugd,en daar ga ik nog geregeld mee om. Maar het werkt voor mij niet zo dat als ik mensen ken, dat ik dan automatisch nieuwe contacten maak. Dat lukt een sociaal en spontaan iemand misschien wel maar dat is voor mij te hoog gegrepen. En vrouwen die open staan voor nieuwe contacten kom ik al helemaal niet tegen.

Dus in het kort: ik ga de deur wel uit, ik doe wel dingen, maar dat heeft mij nog nooit nieuwe contacten opgeleverd.
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van IkStampOpTacos, namelijk: Hoe ga je die relatie krijgen?
pi_158897981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:03 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat je 's avonds blijkbaar geen energie hebt om wat te doen buiten 'uitrusten'. Wellicht vergt je baan wat teveel van je?
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.

Blijkbaar zien veel mensen dat als vreemd, en krijg ik dus het advies om socialer te worden en bij clubs te gaan e.d. Maar dan zou ik mijn leven heel anders inrichten dan dat ik prettig vind en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
pi_158898006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van IkStampOpTacos, namelijk: Hoe ga je die relatie krijgen?
Met datingsites. Maar dat werkt nog niet echt.
pi_158898044
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:

[..]

Met een datingsite krijg je ook geen relatie, met een datingsite 'krijg' je ontmoetingen met mensen die óók op zoek zijn naar een relatie.
Ja doei.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:15:02 #106
416020 K44S
The bearded man
pi_158898048
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.

Blijkbaar zien veel mensen dat als vreemd, en krijg ik dus het advies om socialer te worden en bij clubs te gaan e.d. Maar dan zou ik mijn leven heel anders inrichten dan dat ik prettig vind en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Maar een relatie(op seksueel gebiedt en natuurlijk het vertrouwen blablabla) wil je dus aangaan. Of wel: Hebben?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_158898055
quote:

[..]

Dan doe je iets verkeerd denk ik :)
Verander je strategie, net zo lang en zo vaak tot het wel werkt.
pi_158898090
quote:

[..]

Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.
pi_158898142
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?
Niets mis mee, wel onrealistisch.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 13:32:52 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158898409
quote:

[..]

Das allemaal prima, maar je hebt geen relatie, en die wil je wel. Zeg je. Maar anders dan redelijk passief op je bureaustoel zitten en een profieletje aanmaken op een datingsite kom je niet, en dat laatste is niet zo succesvol.

Dus dan kun je 2 dingen doen. Of je gooit het roer om en gaat iets totaal anders doen, wat uiteraard die dingen zijn waar jij geen energie (ik lees dat als: willikgewoonniet) voor zegt te hebben, want wat je nu doet werkt in ieder geval niet, of je loopt te janken op bv een forum dat het allemaal kut is.

Jij doet dat laatste en verwacht volgens mij wel kusjekroelreacties daar op. Maar guess what, zo speciaal ben je niet dat je die reacties krijgt, en het is ook niet zo dat met thuis blijven zitten de vrouwen ineens aan je deur staan.

Dus komt het neer op hoe graag je een relatie wil, en das blijkbaar niet graag genoeg.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 13:37:00 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_158898515
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Ik had ook geen makkelijke jeugd en was ook een laatbloeier in alles. Ik kon van andere mensen wel een voorkeursbehandeling met fluwelen handschoenen verwachten, maar dat vond ik echt een middelvinger naar m'n eigenwaarde toe. Ik ben niet zielig en ik weiger om de verantwoordelijkheid van wat ik wel en niet heb bereikt naar anderen te verschuiven. Ontzettend laf is die slachtofferrol.
Baas.
pi_158898598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.

Ik weet dat er ook genoeg introverte vrouwen zijn dus je zou denken dan het geen enkel probleem moet zijn om die op datingsites tegen te komen. Maar het tegendeel is helaas waar. Iedereen lijkt heel extravert en sociaal, en zoeken iemand die net zo is. Dus, waar zijn al die introverte vrouwen, en hoe ontmoet ik ze!?
pi_158898648
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
quote:

Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.

Ik weet dat er ook genoeg introverte vrouwen zijn dus je zou denken dan het geen enkel probleem moet zijn om die op datingsites tegen te komen. Maar het tegendeel is helaas waar. Iedereen lijkt heel extravert en sociaal, en zoeken iemand die net zo is. Dus, waar zijn al die introverte vrouwen, en hoe ontmoet ik ze!?
Die zitten ook gewoon op Tinder en Datingsites. Je hebt ze alleen nog niet gevonden.
pi_158898686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Ik wil ook wel meerdere vriendinnen hebben, maar dan wordt het meestal zo'n gekakel is mijn ervaring. Eén op één met een vrouw kan ik beter overweg dan in een groep. Met mannen kan ik ook goed overweg, maar die delen niet mijn interesses. Ik ga bijvoorbeeld niet mijn pianokruk delen met een man, maar zou dat wel graag doen met een vrouw of met twee vrouwen. (als de lage octaven goed gestemd zijn want nu niet zo is).
Maar verder heb je gelijk: ik heb geen sociale contacten. Studiegenoten zie ik vanaf nu waarschijnlijk nooit meer, tenzij zakelijk toevallig.
pi_158898741
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:48 schreef CRW het volgende:

[..]

Precies ja! Als ik weer kom van mijn werk heb ik behoefte aan rust en tijd voor mezelf. Dan wil ik niet nog sociaal moeten doen of andere verplichtingen hebben (zoals sporten, verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.) Ik ben immers de hele dag al bezig geweest met een verplichting waar ik ook nog sociaal moet doen. Maar een relatie die dieper gaat dan een vriendschap met iemand die speciaal voor me is, daar wil ik wel tijd en moeite in steken. Zo raar is dat toch niet?
Eigenlijk wel, in de zin dat dat best abnormaal is.

En verder lijkt me duidelijk dat het gewoon praktisch onmogelijk is, geef toe; iedereen hier zegt dat een vriendin hebben zonder zelf een sociaal leven te hebben punt 1 waanzinnig moeilijk te regelen is en punt 2 een heel ongezonde relatie oplevert. En de praktijk bewijst het ook nog eens. Kun je willen wat je wil, maar als het onmogelijk is krijg je het niet.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:46:40 #116
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_158898745
Ben dus helaas ook ervaringsdeskundige. In de loop der tijd (ben 69) is het wel allemaal min of meer goed gekomen. Hoewel niet ideaal. En ik ben niet introvert, niet sociaal onhandig, en kom goed weg met mensen uit allerlei milieus en nivo´s.
Kijk ik terug dan denk ik dat ik een tijd lang (op een leeftijd waar men dat eiegenlijk al zou moeten kunnen) moeite had, niet wist hoe, niet durfde, om de stap te maken van een heel leuke gezellige avond naar iets intiemers, knuffelen, kussen, aanraken. Dus ervoor praten en samenzijn etc ging best goed, maar ook erna, vrijen dus en sex. Maar net die eerste stap.
Las dat hier ook al, dat dat vaker het probleem kan zijn.
Nu ben ik nogal pragmatisch, heb ook alles gedaan (wat ik leuk vond) om meer kontakt met vrouwen te krijgen, maar dat was dus eigenlijk nooit het probleem. Het was dus net die stap.

Nu zag ik een documentaire en heb erna de link opgezocht van een vrouw (BoAnn) die op verschillende manieren mensen helpt als sexwerker / coach. Dat kan zijn sex met minder validen, tantra etc. Maar ook dus een kontakt dat begint op de bank met een praatje en eindigt in bed. Zij leert jou dan bewust net die stap(pen) te maken waar ik het hierboven over had,
Kosten meen 175 euro vor 2 uren, wat heel schappelijk is als je de prijzen van bv tantra massages en koop-sex en zo kent. Ze (heeeft collega) zitten in Midddelburg maar komen ook naar je toe of naar een plaats waar je afspreekt.
Veel geld voor velen, maar van de andere kant, als je er wat van opsteekt, je vooruit helpt, en ik kan me niet voorstellen dat je dat niet doet, naar mijn idee een goed doel voor je vakantiegeld of 13 de maand / Kerstbonus, verjaardagsgeld etc.
Wees gerust, meestal komt "het" wel goed, maar waarom geen "les" nemen. Doe je met autorijden toch ook. Het is allemaal niet een schakelaar die omgezet wordt, maar meestal een weg die je moet begaan. Dus niet zeuren maar gewoon pragmatisch: doen! Hier hun adres:
http://www.boanncoaching.nl/contact.html

Er is een spreekwoord, de weg van amsterdam naar keulen is ook niet op een dag gebouwd. Zo is het met het leven ook. Met persoonlijkheid en vaardigheden, wijsheid ook. Dat moet groeien. maar dan moet je beter niet stil blijven zitten!

[ Bericht 5% gewijzigd door LeesFoknl op 07-01-2016 14:12:59 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_158898750
quote:
[quote]

[..]

Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties.
Wat bedoel je hiermee, want een ander fokker, deezertje, zegt dat ook telkens. Als je online sociaal overkomt, dan kan je dat toch ook gewoon voortzetten in het echte leven?
pi_158898853
quote:

[..]

Hoe hecht zijn die vriendschappen? Oppervlakkige vriendschappen kunnen jou meer energie kosten dan hele hechte vriendschappen, maar je moet dus wel eerst energie investeren om tot een hechte vriendschap te komen.

quote:

[..]

Ik denk niet dat die gesprekken dood hoeven te bloeden als jullie gezamenlijke (wat meer inhoudelijke) interesses hebben. Op datingsites is die selectie inderdaad lastig te maken. Mede doordat veel mensen het lastig vinden uitdrukking te geven aan zichzelf in informele geschreven taal(Is niet intelligentie gerelateerd). Dit levert nietszeggende profielen op en gesprekken waarin betrokkenen moeilijk hoogte van elkaar kunnen krijgen.
pi_158898890
Om een passende partner te vinden moet je niet perse super sociaal te zijn, maar er zijn toch een aantal sociale skills nodig om in contact te komen met iemand. Ze komen je immers niet van je zolderkamer halen zonder dat je zelf het een en ander onderneemt. Daarom snap ik ook wel dat er in al die topics geadviseerd wordt om sociaal wat meer te ondernemen. Door nieuwe mensen te ontmoeten ga je nieuwe relaties aan. En de eenvoudigste manier om snel nieuwe mensen te leren kennen is door je in een nieuwe omgeving te wanen.

Ik denk dat al die topics ook niet zozeer bedoeld zijn om écht advies te krijgen, maar meer om hun hart te luchten en het van zichzelf af te kunnen schrijven. Hopend dat het probleem erkend wordt en ze niet de enige zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat voordat je zo'n topic schrijft je niet van jezelf weet waar het probleem ligt. Ik erger mij trouwens niet aan dit soort topics, daar is dit subforum ook voor lijkt mij. Van jezelf afschrijven werkt helend en het kan een eerste stap zijn in een proces om jezelf te veranderen.

Vaak is het zo dat introverte mensen veel dagdromen, ik betrap mijzelf daar ook vaak op. Ik kan ontzettend dromen over dingen, maar weinig ondernemen om te zorgen dat deze dromen werkelijkheid worden. Dat is gevaarlijk, want zo kom je stil te staan in het leven.
pi_158898921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:52 schreef Chai het volgende:
Mede doordat veel mensen het lastig vinden uitdrukking te geven aan zichzelf in informele geschreven taal(Is niet intelligentie gerelateerd). Dit levert nietszeggende profielen op en gesprekken waarin betrokkenen moeilijk hoogte van elkaar kunnen krijgen.
Dit dus, hier had ik ook een gisteren een discussie over in het "versieren voor sukkels" topic. Ik vind ook dat sommigen zich teveel op de vlakte houden. Ik zie graag mensen met ideeën en interesses die ik ook heb of die juist nieuw voor me zijn.
pi_158899095
Bij veel maagden hebben ouders ook een te grote invloed op iemands leven. Ze willen iemand beschermen door dingen te weerhouden. Bijvoorbeeld: het uit huis gaan. Er zijn best wat maagden van 20-25 die uit huis willen, maar door de ouders worden tegengehouden. Op hulp kunnen ze niet rekenen en vaak hebben hun ouders hele andere ideeën dan hunzelf of hun omgeving. Dat werkt ook enorm remmend voor iemands ontwikkeling.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:08:35 #122
450228 LeesFoknl
pi_158899197
Lees vaak hier, ... dan bloeden de gesprekken al gauw dood.
Nu, dat heb ik nooit. Mijn "geheim" is helemaal geen geheim, heb dat altijd al gedaan maar pas later bewust van geworden door opmerkingen van anderen.
Namelijk, als je je echt verdiept in iemand dan is iedereen interessant. Ik zeg vaker zelf: iedereen kan een boek schrijven, een drama, een roman of een komisch boek. De meeste mensen zelfs alle 3. Dus als je met mensen spreekt en echt ge-interesserd bent in hen, hun hobby´s, opleiding, werk, familie, huisdier, wat hen drijft, hen angsten, hoop, dromen enz. dan wordt het verhaal van de meest oersaaie persoon, het ECHTE verhaal dat dan boven komt, op een gegeven moment heel interessant.
pi_158899249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:27 schreef K44S het volgende:

[..]

Kan ook bepaalde druk met je mee brengen dat je, naar jouw gevoel, alles maar dan ook alles goed moet doen en er dus geen falen bestaat. Of te wel :Perfectionisme.
Ja dat kan wel eens kloppen. Er is bij mij nog een probleem wat sociale contacten betreft en dat is dat ik me schaam om er voor uit te komen dat je sociale contacten wenst te hebben. Van mijn ouders uit heb ik meegekregen dat "doe maar gewoon, werk hard, leun niet op anderen maar vertrouw op jezelf, verman je eens, recht je rug, stop met die aandachttrekkerij etc." Dus bijvoorbeeld erkenning proberen te krijgen of naar complimenten vissen, was bij mijn ouders altijd not done.
Maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik vond bijvoorbeeld dat veel studenten zich te afhankelijk van elkaar opstellen alsof ze niet een avondje zonder kunnen. Maar blijkbaar zijn die mensen normaal en sociaal en ben ik een maagdelijke sukkel.
pi_158899295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef Berk-24 het volgende:
Bij veel maagden hebben ouders ook een te grote invloed op iemands leven. Ze willen iemand beschermen door dingen te weerhouden. Bijvoorbeeld: het uit huis gaan. Er zijn best wat maagden van 20-25 die uit huis willen, maar door de ouders worden tegengehouden. Op hulp kunnen ze niet rekenen en vaak hebben hun ouders hele andere ideeën dan hunzelf of hun omgeving. Dat werkt ook enorm remmend voor iemands ontwikkeling.
Hier spreekt een maagd die jaren op een studentenkamer heeft gehokt. Ik lees hier vaak van maagdelijke sukkels dat op jezelf wonen de sleutel tot succes zal zijn, maar dat geldt niet voor mij.
pi_158899301
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef Berk-24 het volgende:
Laten we eerlijk zijn, vaak is dat gewoon een excuus. We leven in een land waar iedereen in staat moet zijn om zelfstandig te zijn, mits je een wat mindere gezondheid hebt. Dat de relatie met je ouders bepalend kan zijn ben ik het mee eens, maar vaak is het gewoon een excuus. De meeste mensen vinden het wel prima onder de veilige vleugel van pa en ma.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:12:38 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158899309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Ja dat kan wel eens kloppen. Er is bij mij nog een probleem wat sociale contacten betreft en dat is dat ik me schaam om er voor uit te komen dat je sociale contacten wenst te hebben. Van mijn ouders uit heb ik meegekregen dat "doe maar gewoon, werk hard, leun niet op anderen maar vertrouw op jezelf, verman je eens, recht je rug, stop met die aandachttrekkerij etc." Dus bijvoorbeeld erkenning proberen te krijgen of naar complimenten vissen, was bij mijn ouders altijd not done.
Maar ik heb hier nooit problemen mee gehad. Ik vond bijvoorbeeld dat veel studenten zich te afhankelijk van elkaar opstellen alsof ze niet een avondje zonder kunnen. Maar blijkbaar zijn die mensen normaal en sociaal en ben ik een maagdelijke sukkel.
Als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je een sukkel bent, dan word je het wel.

(Hou er eens mee op.)
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:13:57 #127
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_158899338
Chai O+ _O_ (TVP)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_158899377
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je een sukkel bent, dan word je het wel.

(Hou er eens mee op.)
Dat zeg ik om te benadrukken dat maagd-zijn niet een puur technisch probleem is. Het is ook een sociaal probleem, zoals dit topic ook uitwijst, vandaar de bijvoeging sukkel. Daarom spreekt de opener van dit topic over een "plaag" en als sociaal isolement wordt doorbroken, over "succes". Duidt er dus op hoe tegen maagden wordt aangekeken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:18:21 #129
416020 K44S
The bearded man
pi_158899459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Niet goed naar je ouders geluisterd dus.

Gelukkig is iedereen mens. Iedereen heeft zo zijn angsten wat voor een ander weer niet realistisch is. (bij bijv. mannen: Samen pissen. Ene trekt leuter uit z'n broek en pist direct. Ik heb daar-nuchter- soms wel eens problemen mee.)

Met de woorden: Maar, als, misschien,waarschijnlijk. Ga je nooit je comfortzone uit.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:18:51 #130
450228 LeesFoknl
pi_158899472
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

(Hou er eens mee op.)
Heel goed gezegd!. En waarom, Krulbrul, zeg je niet tegen jezelf: ik ben best een fijne fatsoenlijke vent. een beetje raar maar wel lekker! Als je dat uitstraalt zien anderen dat ook sneller, makkelijker in je!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 07-01-2016 14:19:35 (puntjes op de " i " gezet) ]
pi_158899513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:15 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Dat zeg ik om te benadrukken dat maagd-zijn niet een puur technisch probleem is. Het is ook een sociaal probleem, zoals dit topic ook uitwijst, vandaar de bijvoeging sukkel. Daarom spreekt de opener van dit topic over een "plaag" en als sociaal isolement wordt doorbroken, over "succes". Duidt er dus op hoe tegen maagden wordt aangekeken.
Het is de plaag van maagden die er zelf zo'n enorm probleem van maken. Mannen die hun eigenwaarde en zelfvertrouwen ophangen aan het wel of niet maagd zijn, en zo is een spiraal terecht gekomen van angst en onzekerheid, wat de kans op ontmaagding verder verkleint.

Wanneer die spiraal wordt doorbroken, en ze in gaan zien dat ze OK zijn zoals ze zijn, hun zelfvertrouwen en eigenwaarde terugvinden, komen ze uit het sociale isolement, en kun je spreken van succes.

Mannen die maagd zijn worden niet als een plaag gezien. Mannen die topics vol janken op internet fora omdat ze zichzelf zielig vinden als maagd, dat is de plaag waar TS het over heeft.
pi_158899540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:18 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Heel goed gezegd!. En waarom zeg je niet tegen jezelf: ik ben best een fijne fatsoenlijke vent. een beetje raar maar wel lekker! Als je dat uitstraalt zien anderen dat ook sneller, makkelijker in je!
Oh zeker, ik vind mezelf dik in orde, maar dat heeft geen enkele betekenis naar anderen toe, zo blijkt wel. Als ik bijvoorbeeld een goed cijfer aan de uni haal of ik speel lekker op de piano, dan is dat alleen leuk voor mezelf, iemand anders zal daar weinig waarde aan toekennen. Die erkenning van anderen heb ik trouwens niet nodig, maar voor sociale contacten is dat wel vereist. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt, moet ik nog zien uit te vinden.
pi_158899643
quote:

[..]

Hooguit niet-gesocialiseerde maagden. Er zijn veel mensen wel wat langer onervaren. Al zijn er nog zoveel vroegrijpen, laatbloeiers zijn er ook nog steeds.

En heb je het hele topic gelezen? Heb al uitgelegd waarom ik die termen had gebruikt. Voornamelijk om het fenomeen te illustreren.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Oh zeker, ik vind mezelf dik in orde, maar dat heeft geen enkele betekenis naar anderen toe, zo blijkt wel. Als ik bijvoorbeeld een goed cijfer aan de uni haal of ik speel lekker op de piano, dan is dat alleen leuk voor mezelf, iemand anders zal daar weinig waarde aan toekennen. Die erkenning van anderen heb ik trouwens niet nodig, maar voor sociale contacten is dat wel vereist. Maar hoe je dat voor elkaar krijgt, moet ik nog zien uit te vinden.
Je wil uitvinden hoe je afhankelijk wordt van erkenning? En waarom is dat nodig voor sociale contacten?
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:27:16 #134
450228 LeesFoknl
pi_158899675
quote:

[..]

Wie zegt dat, dat men zo tegen maagden aankijkt. Jullie zeggen dat. Een normale man interesseert dat gewoon geen zak, zou zeggen, oh, moet je toch eens doen, is lekker, en bestelt dan nog wat te drinken. Een vrouw interesseert het nog minder, die is ge-interesseerd in veiligheid, zekerheid geborgenheid. Die vindt het helemaal niet erg als jij niet zo een superlosse versierder bent die dadelijk weer een ander achterna zit. Die wil best wel jouw eerste zijn en jou het precies leren hoe ZIJ het lekker vindt.
Als jullie al een sukkel zijn is er maar 2 redenen voor: omdat jullie zo denken over mannen en vrouwen en omdat jullie jezelf zo benoemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 07-01-2016 14:30:48 (puntjes op de " i " gezet) ]
pi_158899745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:25 schreef Chai het volgende:
Je wil uitvinden hoe je afhankelijk wordt van erkenning? En waarom is dat nodig voor sociale contacten?
Erkenning is een middel, geen doel op zich uiteraard. Ik wil uitvogelen hoe sociale contacten in elkaar steken, waarbij ik veronderstel dat wederzijds erkenning dan nodig is om nader tot elkaar te komen.
pi_158899770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:30 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Erkenning is een middel, geen doel op zich uiteraard. Ik wil uitvogelen hoe sociale contacten in elkaar steken, waarbij ik veronderstel dat wederzijds erkenning dan nodig is om nader tot elkaar te komen.
Definieer? Wederzijdse erkenning van elkaars bestaan en aanwezigheid lijkt me wel handig ja :D
pi_158899795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet.
Seks misschien? Anders wordt het een dure grap.
pi_158899858
quote:

[..]

Die zitten op fok.
Hallo :W

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Tinder kwam op mij ook over van 'kijk mij eens een leuk leven hebben'. Wat ook wel logisch is, want met een hobby als lezen lijk je al snel saai. Nou ben ik geen enorme boekenlezer en hou ik wel van een feestje, maar het is niet zo dat mijn weken volgepland zijn. Gelukkig niet. Heb echt tijd voor mezelf nodig. Maar ik profileerde me op tinder wel iets socialer. Maw, er zijn misschien ook introverte dames die extraverte lijken op zo'n app of site, maar dat niet zijn. Niemand wil saai lijken.
pi_158899900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:33 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Seks misschien? Anders wordt het een dure grap.
Daar kan ik best zonder als het zou moeten.
pi_158899938
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar kan ik best zonder als het zou moeten.
Ik kan ook wel zonder. Maar sommige mensen hebben een hoog libido, dan lijkt het me wel frustrerend als je elke keer echte seks wilt maar het niet kunt krijgen en dus maar moet aftrekken.
pi_158899952
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Definieer? Wederzijdse erkenning van elkaars bestaan en aanwezigheid lijkt me wel handig ja :D
Erkenning van bepaalde kwaliteiten waardoor het voor de ander zinvol is om contact te onderhouden, dat kan zijn dat je de ander aardig vindt of dat je vindt dat die ander ergens goed in is. Mogelijk is erkenning niet het juiste woord. Het was meer een reactie op mijn gedachte dat ik zie dat veel mensen zich te druk bezig houden hoe anderen over hen denken (wat ik als "erkenning willen krijgen" definieer). Mogelijk weer een andere erkenning dan die je onder vrienden zoekt, wat ik bedoelde met "wederzijdse erkenning".

Maar laat ik het hier bij houden, anders wordt het meer een linguïstische en semantische twist.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:42:32 #142
450228 LeesFoknl
pi_158900036
Weet je, soms denk ik wel eens die met dat "Maagden-probleem" (dus niet maagd zijnde, die zijn niet het probleem, maar dit SOORT maagden dus van al die topics. Die hebben een heel ander probleem, die hebben het probleem dat ze teveel zeuren.
Hoe kun je nou zeggen dat goed piano kunnen spelen, gestudeerd hebben enz. en alles waarvan ik denk dat daar mee samen hangt (goede afkomst, niet echt arm, goede start in het leven) niet opweegt tegen het feit dat je nog niet een vriendin gehad hebt. Ga naar de hoeren, betaal 30-100 piek en dat technisch maagd zijn - probleem is alvast opgelost.
Dacht je dat er geen vrouwen zijn die een gestudeerd iemand (wat voor vrouwen betekent geld, veiligheid, gezin, geborgenheid) die als een van zijn vaardigheden heeft dat ie piano spelen kan, interessant vinden. Interessanter dan een die "hem" er wel al eens ergens in gestopt heeft. Geloof me, dat er in stoppen kan, en is de eerste keer vaak, een kwestie van 3 minuten. Dat zou zwaarder wegen als een opleiding en een vaardigheid waar men jaren en jaren voor heeft moeten studeren, werken en oefenen.
pi_158900115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:38 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik kan ook wel zonder. Maar sommige mensen hebben een hoog libido, dan lijkt het me wel frustrerend als je elke keer echte seks wilt maar het niet kunt krijgen en dus maar moet aftrekken.
Ik weet niet of ik het daaraan zal linken. In de periode dat mijn libido enorm hoog was, vond ik het minder erg om geen seks te hebben dan nu.

Maar goed, behoeften verschillen. Vind het alleen geen levensbehoefte, meer een fijne bijkomstigheid.
pi_158900265
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die zitten op fok.
Hallo :W

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Tinder kwam op mij ook over van 'kijk mij eens een leuk leven hebben'. Wat ook wel logisch is, want met een hobby als lezen lijk je al snel saai. Nou ben ik geen enorme boekenlezer en hou ik wel van een feestje, maar het is niet zo dat mijn weken volgepland zijn. Gelukkig niet. Heb echt tijd voor mezelf nodig. Maar ik profileerde me op tinder wel iets socialer. Maw, er zijn misschien ook introverte dames die extraverte lijken op zo'n app of site, maar dat niet zijn. Niemand wil saai lijken.
Enerzijds is internet dus de plek om gelijkgestemden te vinden. Anderzijds is het voor mensen ook de plek om totaal mis te grijpen.

Het deel van die laatste groep wat het in het echte leven ook wat lastiger vind vond in de begintijd van internet misschien wel veel makkelijker gelijkgestemden. Nu is internet veel meer gemeengoed geworden. En voor internet was de maatschappij minder geïndividualiseerd waardoor je bijvoorbeeld nog wel naar de kerk ging of op een andere manier toch nog onderdeel was van de gemeenschap.
pi_158900399
Wat heerlijk al die generalisaties, maar dat is typisch fok natuurlijk :|W
Er is niets mis met op zoek zijn naar de genegen- en geborgenheid die een relatie mensen kan bieden, dat is alleen maar mensenlijk. Van het hele zij en wij gedrag wat hier de orde van de dag is, daar word echt niemand beter van. Wel een interessant onderwerp.
pi_158900429
Je moet er eigenlijk niet over oordelen, maar ik vind dat toch zoooooo sneu,zulke mannetjes :') En vooral als ze dan ook nog een grote, eigenwijze bek hebben. Kom op hoor, ken je plek.
pi_158900929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:56 schreef Roberta_J het volgende:
Je moet er eigenlijk niet over oordelen, maar ik vind dat toch zoooooo sneu,zulke mannetjes :') En vooral als ze dan ook nog een grote, eigenwijze bek hebben. Kom op hoor, ken je plek.
Dit slaat natuurlijk nergens op.
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:26:44 #148
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158901243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:42 schreef LeesFoknl het volgende:
Weet je, soms denk ik wel eens die met dat "Maagden-probleem" (dus niet maagd zijnde, die zijn niet het probleem, maar dit SOORT maagden dus van al die topics. Die hebben een heel ander probleem, die hebben het probleem dat ze teveel zeuren.
Hoe kun je nou zeggen dat goed piano kunnen spelen, gestudeerd hebben enz. en alles waarvan ik denk dat daar mee samen hangt (goede afkomst, niet echt arm, goede start in het leven) niet opweegt tegen het feit dat je nog niet een vriendin gehad hebt. Ga naar de hoeren, betaal 30-100 piek en dat technisch maagd zijn - probleem is alvast opgelost.
Dacht je dat er geen vrouwen zijn die een gestudeerd iemand (wat voor vrouwen betekent geld, veiligheid, gezin, geborgenheid) die als een van zijn vaardigheden heeft dat ie piano spelen kan, interessant vinden. Interessanter dan een die "hem" er wel al eens ergens in gestopt heeft. Geloof me, dat er in stoppen kan, en is de eerste keer vaak, een kwestie van 3 minuten. Dat zou zwaarder wegen als een opleiding en een vaardigheid waar men jaren en jaren voor heeft moeten studeren, werken en oefenen.
Episch verhaal.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:39:45 #149
450228 LeesFoknl
pi_158901607
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het daaraan zal linken. In de periode dat mijn libido enorm hoog was, vond ik het minder erg om geen seks te hebben dan nu.

Maar goed, behoeften verschillen. Vind het alleen geen levensbehoefte, meer een fijne bijkomstigheid.
Nou, hoe kan dat nou? een enorm hoog libido hebben en het niet erg vinden dat je geen seks hebt , en nu dus een minder hoog libido en meer behoefte aan seks !? Meen je dat nou serieus?
weet je, zelf heb ik ook een hoog libido, zelfs nu nog. An sich vind ik dat niet zo erg, maar ik word er altijd zo geil van! :)
pi_158901847
Vrienden kan je je piemel meestal niet in steken.

Iedereen heeft in zekere mate behoefte aan sociaal contact, maar de één meer dan de ander. Als je niet zóveel behoefte hebt aan sociaal contact, is een vriendin een prima manier om je in je behoefte te voorzien en daarnaast stopt ze ook nog af en toe je piemel in haar mond. Je kan de behoefte aan sociaal contact ook van één of een paar vrienden krijgen, maar dan is je behoefte aan genegenheid niet vervuld.

En het idee dat een vriendin alle ruimte opvult zie je niet alleen maar bij dit soort jongens. Wat te denken van jongens die wel zat vrienden hebben, maar als ze een vriendin hebben niks meer van zich laten horen? Voor velen is een vriendin simpelweg genoeg. Kunnen ze natuurlijk wel 'vrienden' gaan maken als opstapje naar een vriendin, maar of dat nou een beter alternatief is...

Overigens denk ik dat (hoe vervelend het ook voor ze is), je altijd jongens zult hebben die buiten de boot vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlyDutchMan op 07-01-2016 16:11:54 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:57:47 #151
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_158902189
Goed topic ^O^
Epidimie lijkt het wel.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:02:25 #152
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158902338
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:46 schreef FlyDutchMan het volgende:

Iedereen heeft in zekere mate behoefte aan sociaal contact, maar de één meer dan de ander. Als je niet zóveel behoefte hebt aan sociaal contact, is een vriendin een prima manier om je in je behoefte te voorzien en daarnaast stopt ze ook nog af en toe je piemel in haar mond. Je kan de behoefte aan sociaal contact ook van één of een paar vrienden krijgen, maar dan is je behoefte aan genegenheid niet vervult.

En het idee dat een vriendin alle ruimte opvult zie je niet alleen maar bij dit soort jongens. Wat te denken van jongens die wel zat vrienden hebben, maar als ze een vriendin hebben niks meer van zich laten horen? Voor velen is een vriendin simpelweg genoeg. Kunnen ze natuurlijk wel 'vrienden' gaan maken als opstapje naar een vriendin, maar of dat nou een beter alternatief is...

Overigens denk ik dat (hoe vervelend het ook voor ze is), je altijd jongens zult hebben die buiten de boot vallen.
En meisjes.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_158902902
Nou ja, ben 22 en ook maagd (ook nooit gezoend ofzo) en dat zou de komende jaren nog wel blijven. Je moet ermee leren leven.
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:31:42 #154
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158903220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:20 schreef Berk-24 het volgende:
Je moet ermee leren leven.
Met die instelling wel ja.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158903312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:20 schreef Berk-24 het volgende:
Nou ja, ben 22 en ook maagd (ook nooit gezoend ofzo) en dat zou de komende jaren nog wel blijven. Je moet ermee leren leven.
Je bent wel heel jong om zoiets te zeggen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:35:46 #156
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158903334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:46 schreef FlyDutchMan het volgende:

Iedereen heeft in zekere mate behoefte aan sociaal contact, maar de één meer dan de ander. Als je niet zóveel behoefte hebt aan sociaal contact, is een vriendin een prima manier om je in je behoefte te voorzien en daarnaast stopt ze ook nog af en toe je piemel in haar mond. Je kan de behoefte aan sociaal contact ook van één of een paar vrienden krijgen, maar dan is je behoefte aan genegenheid niet vervuld.

Het gaat niet om het vervullen van de behoefte aan sociale contacten an sich. De gasten die hier lopen miepen dat ze nooit met vrouwen spreken, nooit iemand tegenkomen of geen idee hebben hoe ze ooit aan de vrouw moeten komen, doen gewoon niks. Meestal als je vrienden hebt, een redelijk laagdrempelige stap, kom je ook in contact met andere mensen. Als je niet eens vriendschappelijk contact kan onderhouden met iemand, hoe moet je dan ooit een succesvolle relatie aangaan?

En als al jouw hele sociale leven daarna alleen bestaat uit je vriendin, is je relatie ook vrijwel gedoemd om te mislukken. Je ziet het overal. Een relatie of partner hoort een aanvulling te zijn op je leven, geen invulling. Niemand zit er op te wachten om hun partner op sleeptouw te moeten nemen omdat ze zelf incapabel zijn normaal menselijk contact te onderhouden met andere mensen dan waar ze hun plassertje in willen steken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158903337
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En meisjes.
Ik denk dat er meer jongens buiten de boot zullen vallen. Door onze rol als jager hebben we een extra vlak waarop wij kunnen falen. Naast niet te lelijk en een leuk persoon, moet je ook nog iemand zijn die de stap durft te nemen (en daarin niet al te hard faalt). Maar ja, als meisje dat buiten de boot valt heb je daar natuurlijk niks aan (het is misschien zelfs vervelender), dus ja "en meisjes".

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het gaat niet om het vervullen van de behoefte aan sociale contacten an sich. De gasten die hier lopen miepen dat ze nooit met vrouwen spreken, nooit iemand tegenkomen of geen idee hebben hoe ze ooit aan de vrouw moeten komen, doen gewoon niks. Meestal als je vrienden hebt, een redelijk laagdrempelige stap, kom je ook in contact met andere mensen. Als je niet eens vriendschappelijk contact kan onderhouden met iemand, hoe moet je dan ooit een succesvolle relatie aangaan?

En als al jouw hele sociale leven daarna alleen bestaat uit je vriendin, is je relatie ook vrijwel gedoemd om te mislukken. Je ziet het overal. Een relatie of partner hoort een aanvulling te zijn op je leven, geen invulling. Niemand zit er op te wachten om hun partner op sleeptouw te moeten nemen omdat ze zelf incapabel zijn normaal menselijk contact te onderhouden met andere mensen dan waar ze hun plassertje in willen steken.
Dat iets lekker klinkt maakt het nog geen waarheid. Er zijn héél veel mensen over de hele wereld voor wie een relatie de invulling van hun sociale leven is. Van die relaties gaan er veel stuk ja, maar van andere relaties ook. Het wordt eigenlijk pas problematisch als voor de ene persoon de relatie slechts een aanvulling op het sociale leven is en voor de ander het de invulling is.

Wat het makkelijker in contact komen betreft heb je helemaal gelijk, maar voor de groep die simpelweg geen behoefte heeft aan zóveel sociaal contact zal het echt enkel een opstapje zijn. Die zullen, als ze eenmaal een vriendin hebben, niet spontaan nog hun 'vrienden' opbellen om gezellig samen iets te doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door FlyDutchMan op 07-01-2016 16:42:48 ]
pi_158903355
Tot mijn 29e altijd vrijgezel geweest (daarvoor wel vaker gedate enzo), wel altijd vriendin gewild. Nu heb ik een vriendin en nu heb ik zwaar gebrek aan tijd voor mezelf.
Het is altijd wat. :')

Mijn tip: Zie vrouwen niet als andere wezen, maar als mensen (schijnt dat ze dat echt zijn). Ga gewoon vriendschappelijk met ze om en probeer niet meteen voor de relatie te gaan. Als een mooie vriendschap een relatie wordt, dan heb je echt iets voor langere tijd.
pi_158903392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Je bent wel heel jong om zoiets te zeggen.
Je kunt er meestal toch niets aan doen met dat je met verkeerde genen geboren bent en dus niet zo sociaal bent.
pi_158903427
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:38 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Je kunt er meestal toch niets aan doen met dat je met verkeerde genen geboren bent en dus niet zo sociaal bent.
Dat is wel een erge defeatist attitude. Alsof je niks kan leren. Als er iets is wat de mens goed kan, is het wel leren.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:43:33 #161
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158903533
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer jongens buiten de boot zullen vallen. Door onze rol als jager hebben we een extra vlak waarop wij kunnen falen. Naast niet te lelijk en een leuk persoon, moet je ook nog iemand zijn die de stap durft te nemen (en daarin niet al te hard faalt). Maar ja, als meisje dat buiten de boot valt heb je daar natuurlijk niks aan (het is misschien zelfs vervelender), dus ja "en meisjes".

[..]

Dat iets lekker klinkt maakt het nog geen waarheid. Er zijn héél veel mensen over de hele wereld voor wie een relatie de invulling van hun sociale leven is. Van die relaties gaan er veel stuk ja, maar van andere relaties ook. Het wordt eigenlijk pas problematisch als voor de ene persoon de relatie slechts een aanvulling op het sociale leven is en voor de ander het de invulling is.

Wat het makkelijker in contact komen betreft heb je helemaal gelijk, maar voor de groep die simpelweg geen behoefte heeft aan zóveel sociaal contact zal het echt enkel een opstapje zijn. Die zullen, als ze eenmaal een vriendin hebben, niet spontaan nog hun 'vrienden' opbellen om gezellig samen iets te doen.
.
Nou ik denk dat er evenveel of misschien wel meer meisjes die buiten de boot vallen qua relaties. Deze meisjes zijn gewoon heel lelijk.
pi_158903719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is wel een erge defeatist attitude. Alsof je niks kan leren. Als er iets is wat de mens goed kan, is het wel leren.
Dit ja. Je kan misschien totaal niet met mensen omgaan vanwege je genen of geschiedenis, maar je kan wel een hoop verbeteren. Dat wilt niet zeggen dat je straks ladies-man wordt, maar iig je kansen flink verhogen.
pi_158903723
Is het soms afwijkend dat mensen, vaak mannen behoefte hebben aan een een meisje maar dat niet kunnen krijgen?

Velen doen alsof het vanzelfsprekend is dat je seks hebt terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn.
pi_158903726
Het leven draait ook om voortplanting.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_158903890
Maar in hoeverre kun je als maagd behoefte hebben aan seks? Je kunt niet missen wat je niet nooit hebt gehad, lijkt mij. Dat het frustrerend is dat iedereen in je omgeving het wel 'lukt' en jou niet snap ik wel.
pi_158903966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:55 schreef Bananenpap het volgende:
Maar in hoeverre kun je als maagd behoefte hebben aan seks? Je kunt niet missen wat je niet nooit hebt gehad, lijkt mij. Dat het frustrerend is dat iedereen in je omgeving het wel 'lukt' en jou niet snap ik wel.
Had jij geen behoefte aan seks toen je nog nooit seks had gehad?

Die behoefte komt niet pas nadat je een keer seks hebt gehad.
pi_158904111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef syndroom het volgende:
Is het soms afwijkend dat mensen, vaak mannen behoefte hebben aan een een meisje maar dat niet kunnen krijgen?

Velen doen alsof het vanzelfsprekend is dat je seks hebt terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn.
Daar gaat dit topic helemaal niet over. En een liefdesrelatie en seks zijn nog altijd twee verschillende dingen.
pi_158904219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind dat mensen op mbo-niveau ook altijd zo erg defeatist over hun levenssituatie: rotwerk, slecht betaald, op de wachtlijst voor een sociale huurwoning en al dat gezeur. Dan zeg ik joh, ook jij kan doorleren. Je zult misschien nooit een PhD in de wiskunde halen, maar een studie Rechten is voor iedereen haalbaar. Zoek hulp van een goede leraar.

Ik snap niet dat we dit soort topics nog dulden op FOK! Je word toch moe van al dat gezeur? Alweer zo'n Deezertje! Moet je alweer reageren op zo'n zichzelf zielig vindende zeikmaagd die niks met je advies doet! Ik zou ermee stoppen als ik een beetje FOK!er was. :)
  donderdag 7 januari 2016 @ 17:48:37 #169
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158905607
Ik hou mezelf veel meer bezig met het krijgen en houden van liefde tegenwoordig. Seks is makkelijk te krijgen en helemaal niet al het gedoe waard. Liefde lijkt tot nu toe wel iets fijns om voor te strijden. Seks niet.

Maar het verbaasd me nog steeds dat veel mensen denken dat dit een voornamelijke mannelijke issue is. Er zijn net zo veel of zelfs meer vrouwen die kampen met soortgelijke eenzaamheid. Weet je niet wie ze zijn? Dat dikke meisje met een snor waar jij en je vrienden grappen over maakt na werk. Dat magere getatoeëerde meisje zonder tieten en hele korte kapsel, waarvan jij denkt dat ze lesbisch is. Dat meisje met een gezicht vol met puisten, waar je uit beleefdheid altijd wegkijkt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 17:50:00 #170
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158905658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:07 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind dat mensen op mbo-niveau ook altijd zo erg defeatist over hun levenssituatie: rotwerk, slecht betaald, op de wachtlijst voor een sociale huurwoning en al dat gezeur. Dan zeg ik joh, ook jij kan doorleren. Je zult misschien nooit een PhD in de wiskunde halen, maar een studie Rechten is voor iedereen haalbaar. Zoek hulp van een goede leraar.

Ik snap niet dat we dit soort topics nog dulden op FOK! Je word toch moe van al dat gezeur? Alweer zo'n Deezertje! Moet je alweer reageren op zo'n zichzelf zielig vindende zeikmaagd die niks met je advies doet! Ik zou ermee stoppen als ik een beetje FOK!er was. :)
Niet iedereen kan een studie rechten halen hoor. Of een economische studie of bedrijfstudie. Zelfs HBO kan heel moeilijk zijn.
pi_158905837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik hou mezelf veel meer bezig met het krijgen en houden van liefde tegenwoordig. Seks is makkelijk te krijgen en helemaal niet al het gedoe waard. Liefde lijkt tot nu toe wel iets fijns om voor te strijden. Seks niet.

Maar het verbaasd me nog steeds dat veel mensen denken dat dit een voornamelijke mannelijke issue is. Er zijn net zo veel of zelfs meer vrouwen die kampen met soortgelijke eenzaamheid. Weet je niet wie ze zijn? Dat dikke meisje met een snor waar jij en je vrienden grappen over maakt na werk. Dat magere getatoeëerde meisje zonder tieten en hele korte kapsel, waarvan jij denkt dat ze lesbisch is. Dat meisje met een gezicht vol met puisten, waar je uit beleefdheid altijd wegkijkt.
En het normaal uitziende meisje dat gewoon héél erg verlegen is? Bij de mannen is dat namelijk een groot deel van de groep die met deze problemen kampt. Dát is bij vrouwen gewoon minder.
pi_158905936
Aangezien het in het echte leven niet wil lukken droom ik 's nachts over niet-bestaande meiden. Maar deze dromen worden nooit werkelijkheid, want voor sommigen is liefde of seks niet aan hun besteed. Dan kunnen ze er nog alles aan doen, maar het lukt toch niet.
pi_158905954
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:56 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

En het normaal uitziende meisje dat gewoon héél erg verlegen is? Bij de mannen is dat namelijk een groot deel van de groep die met deze problemen kampt. Dát is bij vrouwen gewoon minder.
Het is meer karaktergebonden, een heel knap meisje kan ook problemen hebben van binnen.

Dus ik ben het er niet mee eens dat het altijd aan uiterlijk ligt, maar meer aan je karakter en je normen en waarden.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_158905985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:00 schreef Berk-24 het volgende:
Aangezien het in het echte leven niet wil lukken droom ik 's nachts over niet-bestaande meiden. Maar deze dromen worden nooit werkelijkheid, want voor sommigen is liefde of seks niet aan hun besteed. Dan kunnen ze er nog alles aan doen, maar het lukt toch niet.
waarom hou je jezelf gevangen in een patroon (dromen over meisjes die er niet zijn) van iets wat niet bestaat? Daar doe jezelf te kort mee
pi_158906043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:02 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

waarom hou je jezelf gevangen in een patroon (dromen over meisjes die er niet zijn) van iets wat niet bestaat? Dan doe jezelf te kort mee
Aangezien ik geen meisje kan krijgen in het echte leven
pi_158906059
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:04 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Aangezien ik geen meisje kan krijgen in het echte leven
En waarom? Ieder huisje zijn kruisje maar dat klinkt wel erg depressief.
pi_158906105
Je bent 22

je leven is nog lang niet voorbij joh
pi_158906143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:05 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

En waarom? Ieder huisje zijn kruisje maar dat klinkt wel erg depressief.
Omdat ik niet sociaal ben, thuiswonend en hbo'er bent
pi_158906166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:08 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Ok, en dat maakt je per definitie kansloos? Bij voorbaat hou jezelf gevangen ''want het komt door dit en dat''. Je hebt opgegeven.. dan blijft het zoals het is.
pi_158906201
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:08 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Genoeg mogelijkheden om hier iets aan te gaan doen. Je bent 22, nog een heel leven voor je!

Verloop van dit topic is wel erg voorspelbaar. Eeuwige klaagzang dat het allemaal niet wil lukken, maar niets doen met advies / ideeën.
pi_158906253
Ik ken wel iemand die dit patroon heeft doorbroken en tegenwoordig een vriendin heeft. Maar hij heeft geen seks met haar en gamet liever dan met haar omgaan. :+

Dus ik vraag me af :o
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_158906255
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Genoeg mogelijkheden om hier iets aan te gaan doen. Je bent 22, nog een heel leven voor je!

Verloop van dit topic is wel erg voorspelbaar. Eeuwige klaagzang dat het allemaal niet wil lukken, maar niets doen met advies / ideeën.
Ik lees heel veel mee hier
pi_158906267
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:12 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Ik lees heel veel mee hier
Met lezen bereik je niets.
pi_158906270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:12 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ken wel iemand die dit patroon heeft doorbroken en tegenwoordig een vriendin heeft. Maar hij heeft geen seks met haar en gamet liever dan met haar omgaan. :+

Dus ik vraag me af :o
a-seksueel :P
pi_158906301
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:13 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

a-seksueel :P
Maar hij geeft haar ook geen emotionele voldoening :P
pi_158906320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:14 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Maar hij geeft haar ook geen emotionele voldoening :P
o, :P ja dan blijft het gissen :P ik heb geen idee, ken hem niet
pi_158906393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:15 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

o, :P ja dan blijft het gissen :P ik heb geen idee, ken hem niet
Naja, wat ik probeer te zeggen. Willen de mensen die hier hulp zoeken met het vinden van een vriendin überhaupt relatie dingen met haar doen, of is het alleen voor de bevestiging? :P
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 18:22:40 #188
16180 crew  CoolGuy
pi_158906511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:00 schreef Berk-24 het volgende:
Lekker makkelijk. Als het toch niet lukt, waarom zou je dan van je reet komen, nietwaar. Wat heb je nou concreet gedaan?
pi_158906530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Naja, wat ik probeer te zeggen. Willen de mensen die hier hulp zoeken met het vinden van een vriendin überhaupt relatie dingen met haar doen, of is het alleen voor de bevestiging? :P
Ik ben van mening, ook ben je single, en je mist iets, je moet het bij jezelf zoeken... en niet denken dat een vriendin dat gemis moet opvullen, want het is ook erg ongezond als je niet alleen kan zijn. Als je zo wanhopig word, voor wie is dat aantrekkelijk? Niemand..
  donderdag 7 januari 2016 @ 18:32:09 #190
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158906740
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:56 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Tja, ik zou eerder het woord wanhopig gebruiken om die groep mannen te beschrijven, dan verlegen.

Er zijn "normale" meisjes die zichzelf heel lelijk vinden en daardoor heel onzeker zijn, waardoor ze boven de 24 jaar oud nog steeds maagd zijn. Andersom heb je mannen die niet perse wanhopig of asociaal zijn, maar vanwege begrijpbare omstandigheden ook boven hun 24ste maagd blijven.

Maar het zit zo:

Vrouwen knappen af op wanhopige mannen. Mannen zoals beschreven in de groep komen vaak wanhopig over.

Mannen knappen af op lelijke vrouwen. Dus wat een vrouw ervaart bij een wanhopige man, ervaart een man bij een lelijke vrouw.
pi_158906766
Ik hoor velen hier spreken over 'vriendschappelijk contact', maar wat is precies jullie definitie van een 'vriend'? Lijkt me wel van belang zodat we hier overeenstemming over hebben. Voor de een is een kennis al een vriend, voor de ander niet.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 18:34:17 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_158906797
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:33 schreef netchip het volgende:
Ik hoor velen hier spreken over 'vriendschappelijk contact', maar wat is precies jullie definitie van een 'vriend'? Lijkt me wel van belang zodat we hier overeenstemming over hebben. Voor de een is een kennis al een vriend, voor de ander niet.
Wat maakt het uit? Het hele doel hier van veel mensen is blijkbaar het krijgen van een relatie dus elk contact met een vrouw zal nooit geen gelijkwaardige vriendschap worden omdat de meeste gasten hier toch op meer uit zijn dan dat.
pi_158907153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:30 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Sociale contacten is iets dynamisch; niet alleen situatie afhankelijk, maar ook cultuur en karakter afhankelijk. Niet teveel focussen of erover nadenken, het heeft geen zin. Als je gewoon doet, iets nieuws of iets anders, dan creër je nieuwe referentie punten of sommige bestaande referentie punten gaan verschuiven. Zo ga je dingen minder ''eng'' vinden en het gaat steeds natuurlijker/gemakkelijker worden naarmate je het vaker doet. Andere zaken zullen ook minder ''eng'' worden ervaren, etc.

Dit is een verschil tussen mensen die voornamenlijk analyseren (introverten) en de mensen die gewoon doen (extroverten). De eerste groep loopt achter door gebrek aan trial en error in de praktijk, daar waar het in de tweede groep allang de faalpunten achter zich heeft kunnen laten. Daar ging het ook niet vanaf het startpunt vlekkeloos, maar die hebben die fase al gehad.
pi_158912647
Beste mensen,
ik heb veel reacties in dit topic gelezen en zie veel mensen die direct hun oordeel klaar hebben liggen. Ik vind sommige reacties van mensen nogal ondiep, zo denkt het merendeel van de mensen hier dat als je weinig vrienden hebt en nog maagd bent na je twintigste levensjaar dat dat automatisch betekent dat je een zielige vent bent die alleen maar kan klagen over het feit dat hij geen vriendin/vrienden heeft. Dit is echter niet waar, ik ben bijna 21 jaar oud en ben nog maagd , nog nooit een meisje gekust etc etc. Ik ben vroeger nooit gepest aangezien ik dat niet laat gebeuren. De mensen die mij hebben geprobeerd te pesten hebben dit altijd moeten bekopen met een ziekenhuis bezoekje. Ik ben dus niet het type persoon dat over zich heen laat lopen. Maar het is nu eenmaal zo dat ik het gewoon super slecht doe in sociale situaties en ik mij afvroeg of mensen hier tips voor hadden. Aangezien ik geen mensen ken die ik dusdanig vertrouw om hier een gesprek over te hebben moest ik opzoek naar een andere manier om feedback te krijgen. Zo heb ik recentelijk een topic geopend en gevraagd om advies. Ik zeur niet omdat ik weet dat het mijn eigen fout is maar ik vroeg mij gewoon af of er mensen advies konden geven of ervaring hadden met mijn situatie. Ik heb uiteindelijk bruikbare feedback gekregen en nu kan ik stappen gaan maken om mijn situatie te gaan verbeteren. Ik heb uiteraard niet alle topics over oudere mannen/jongens die nog maagd zijn en geloof best dat er een paar mensen bij zitten die zichzelf zielig vinden en zielig gevonden willen worden. Maar ik denk ook dat er zat mensen zijn die in mijn situatie verkeren en actief proberen hier iets aan te doen. positieve en handige feedback kan hierbij helpen, maar het direct in een hokje plaatsen van dit soort personen zal geen steun bieden en hun alleen maar een slechter gevoel geven.
pi_158913566
Ligt het nou aan mij of hebben 30 keer zoveel mannen als vrouwen hier last van?
Lambo of Rekt
pi_158915820
quote:
3s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:45 schreef EggsTC het volgende:
Ligt het nou aan mij of hebben 30 keer zoveel mannen als vrouwen hier last van?
Vrouwen klagen er denk ik minder over. Het wordt als mannelijk gezien om veel seks te hebben, vandaar dat mannen hier eerder over zullen struikelen?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 06:35:06 #197
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158920995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:22 schreef jr32 het volgende:
Beste mensen,
ik heb veel reacties in dit topic gelezen en zie veel mensen die direct hun oordeel klaar hebben liggen. Ik vind sommige reacties van mensen nogal ondiep, zo denkt het merendeel van de mensen hier dat als je weinig vrienden hebt en nog maagd bent na je twintigste levensjaar dat dat automatisch betekent dat je een zielige vent bent die alleen maar kan klagen over het feit dat hij geen vriendin/vrienden heeft. Dit is echter niet waar, ik ben bijna 21 jaar oud en ben nog maagd , nog nooit een meisje gekust etc etc. Ik ben vroeger nooit gepest aangezien ik dat niet laat gebeuren. De mensen die mij hebben geprobeerd te pesten hebben dit altijd moeten bekopen met een ziekenhuis bezoekje. Ik ben dus niet het type persoon dat over zich heen laat lopen. Maar het is nu eenmaal zo dat ik het gewoon super slecht doe in sociale situaties en ik mij afvroeg of mensen hier tips voor hadden. Aangezien ik geen mensen ken die ik dusdanig vertrouw om hier een gesprek over te hebben moest ik opzoek naar een andere manier om feedback te krijgen. Zo heb ik recentelijk een topic geopend en gevraagd om advies. Ik zeur niet omdat ik weet dat het mijn eigen fout is maar ik vroeg mij gewoon af of er mensen advies konden geven of ervaring hadden met mijn situatie. Ik heb uiteindelijk bruikbare feedback gekregen en nu kan ik stappen gaan maken om mijn situatie te gaan verbeteren. Ik heb uiteraard niet alle topics over oudere mannen/jongens die nog maagd zijn en geloof best dat er een paar mensen bij zitten die zichzelf zielig vinden en zielig gevonden willen worden. Maar ik denk ook dat er zat mensen zijn die in mijn situatie verkeren en actief proberen hier iets aan te doen. positieve en handige feedback kan hierbij helpen, maar het direct in een hokje plaatsen van dit soort personen zal geen steun bieden en hun alleen maar een slechter gevoel geven.
Je doet het sociaal niet zo sterk, zei je? Hoe komt dat?

Verder is er niks mis met met maagd zijn op je twintigste, dus ik zou je vooral niet zo druk maken.
pi_158922747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:46 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Dit is een verschil tussen mensen die voornamenlijk analyseren (introverten) en de mensen die gewoon doen (extroverten). De eerste groep loopt achter door gebrek aan trial en error in de praktijk, daar waar het in de tweede groep allang de faalpunten achter zich heeft kunnen laten. Daar ging het ook niet vanaf het startpunt vlekkeloos, maar die hebben die fase al gehad.
Oké, toch maar een keer een apart topic openen dus. :') Waarom strooi je uberhaupt met termen waarvan je duidelijk geen idee hebt wat ze betekenen (en hoe je ze spelt)?
pi_158923169
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Oké, toch maar een keer een apart topic openen dus. :') Waarom strooi je uberhaupt met termen waarvan je duidelijk geen idee hebt wat ze betekenen (en hoe je ze spelt)?
Wij mij betreft klopt het behoorlijk. Introverten doordenken over het algemeen eerst (dit wordt vaak opgevat alsof ze geen mening hebben), en moeten zich veilig voelen voordat ze zich uiten (hoe herkenbaar voor sociaal uitgedaagde maagden). Extraverten krijgen juist energie juist energie van omgang met andere mensen terwijl introverten juist meer behoefte hebben om op zichzelf te zijn.

De strekking van YiWei dat introverten minder snel op basis van trail en error zich zullen ontwikkelen om dingen te ondernemen (qua omgang met mensen) is niets op af te dingen. Het is gewoon tegen de natuur van introverte mensen om dat te doen. Dat maakt ze niet minder, maar vergt gewoon wat meer zorg/ moeite om uit de verf te komen (in vergelijking met extraverten, en voor zover men daar uberhaubt behoefte aan heeft).

Persoonlijk hoeft het ook geen nadeel te zijn dat je introvert bent, want als je partner dat ook is begrijp je prima elkaars grenzen van de comfortzones. Maar om eerst een partner te krijgen, als je continue te bewust bent van van met je eigen onzekerheden (omdat je buiten je comfortzone acteert), dan gaat je aandacht teveel daar naar uit en valt aandacht geven aan iemand anders ook niet mee?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_158923298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 06:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je doet het sociaal niet zo sterk, zei je? Hoe komt dat?

Verder is er niks mis met met maagd zijn op je twintigste, dus ik zou je vooral niet zo druk maken.
Ik heb recentelijk een topic geopend op dit forum en daar vroeg iemand zich af of ik geen sociale fobie heb, na een beetje te kijken wat de symptomen zijn en een paar persoonlijke verhalen gelezen te hebben waar ik mijzelf erg in terug kon vinden weet ik vrijwel zeker dat ik hier last van heb. Het is niet dat ik niet graag sociaal wil zijn of het niet kan zijn, maar ik word gewoon heel erg zenuwachtig naar aanloop van en tijdens sociale activiteiten. Ik weet dat dit nergens voor nodig is en probeer mezelf hier altijd doorheen te slepen maar het blijft toch een nare eigenschap. Zo kwam ik bijvoorbeeld op mijn laatste sollicitatie gesprek helemaal bezweet aan terwijl ik er naartoe was gaan wandelen bij een matige temperatuur en er dus geen enkele reden zou moeten zijn om zo hevig te zweten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')