Helemaal mee eens! Ik had ook geen makkelijke jeugd en was ook een laatbloeier in alles. Ik kon van andere mensen wel een voorkeursbehandeling met fluwelen handschoenen verwachten, maar dat vond ik echt een middelvinger naar m'n eigenwaarde toe. Ik ben niet zielig en ik weiger om de verantwoordelijkheid van wat ik wel en niet heb bereikt naar anderen te verschuiven. Ontzettend laf is die slachtofferrol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben ook vanaf groep 4 tot de zesde klas gepest. Lekker mezelf zielig vinden en boehoehoe'en was erg makkelijk daarna, maar helpt je geen flikker verder. Dus helemaal opnieuw begonnen, nieuwe hobby gezocht, mensen leren kennen, en inmiddels ben ik zéér tevreden met mijn leven.
"ja, maar niet iedereen is zo..."
Ja, daar heb je weer zo'n 'boehoehoe' statement.
Als je wilt dat dingen veranderen dan moet je daar wat aan doen, dat gebeurt niet vanzelf. Niemand 'verdient' iets in die zin dat niemand het verdient om voor rotte vis uitgemaakt te worden, maar niemand verdient het ook dat alles hem/haar maar aan komt waaien.
Mij insteek:
Iedereen heeft recht op een 'anoniem onbezorgd leven', waarin mensen je per definitie met rust laten en niets van je 'vinden' en vinden dat men dat met je moet delen. Pesten, veroordelen, andere niet zo gezellige dingen, dat zou gewoon niet moeten gebeuren, zéker niet als je zelf verder geen flikker doet, netjes je werk doet en 's avonds rustig naar huis gaat.
Wil je méér dan dat? Dan moet je daar iets voor doen. Niemand 'verdient' een vriendengroep, niemand 'verdient' een vriendin, niemand 'verdient' seks. En ga zo maar door. Je oogst wat je zaait. Als je niets zaait kun je ook niet oogsten.
En dan kan men wel lopen boehoehoe'en dat men zo zielig is, maar daar schiet je helemaal niets mee op. En kun je het niet alleen, dan vraag je hulp, maar ook dat is aan jou.
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van IkStampOpTacos, namelijk: Hoe ga je die relatie krijgen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:51 schreef CRW het volgende:
[..]
Het is ook weer niet zo dat ik altijd thuis achter mijn pc zit. Ik doe af en toe ook wel dingen. Soms alleen, soms met een vriend. Ik heb dus ook wel een handje vol vrienden. De meeste ken ik al sinds mijn jeugd,en daar ga ik nog geregeld mee om. Maar het werkt voor mij niet zo dat als ik mensen ken, dat ik dan automatisch nieuwe contacten maak. Dat lukt een sociaal en spontaan iemand misschien wel maar dat is voor mij te hoog gegrepen. En vrouwen die open staan voor nieuwe contacten kom ik al helemaal niet tegen.
Dus in het kort: ik ga de deur wel uit, ik doe wel dingen, maar dat heeft mij nog nooit nieuwe contacten opgeleverd.
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:03 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je 's avonds blijkbaar geen energie hebt om wat te doen buiten 'uitrusten'. Wellicht vergt je baan wat teveel van je?
Met datingsites. Maar dat werkt nog niet echt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van IkStampOpTacos, namelijk: Hoe ga je die relatie krijgen?
Met een datingsite krijg je ook geen relatie, met een datingsite 'krijg' je ontmoetingen met mensen die óók op zoek zijn naar een relatie.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:
[..]
Met datingsites. Maar dat werkt nog niet echt.
Maar een relatie(op seksueel gebiedt en natuurlijk het vertrouwen blablabla) wil je dus aangaan. Of wel: Hebben?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.
Blijkbaar zien veel mensen dat als vreemd, en krijg ik dus het advies om socialer te worden en bij clubs te gaan e.d. Maar dan zou ik mijn leven heel anders inrichten dan dat ik prettig vind en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Dan doe je iets verkeerd denk ikquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef CRW het volgende:
[..]
Niets mis mee, wel onrealistisch.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?
Das allemaal prima, maar je hebt geen relatie, en die wil je wel. Zeg je. Maar anders dan redelijk passief op je bureaustoel zitten en een profieletje aanmaken op een datingsite kom je niet, en dat laatste is niet zo succesvol.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Ik ben gewoon een hardcore introvert. Ik doe 's avonds liever mijn eigen ding dan dat ik mij vastleg op (eventueel sociale) verplichtingen. Als ik energie en zin heb dan ga ik gerust wat doen. Maar dat is niet zo heel vaak, en ik wil dat ook niet van tevoren al vastleggen.
Blijkbaar zien veel mensen dat als vreemd, en krijg ik dus het advies om socialer te worden en bij clubs te gaan e.d. Maar dan zou ik mijn leven heel anders inrichten dan dat ik prettig vind en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Baas.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik had ook geen makkelijke jeugd en was ook een laatbloeier in alles. Ik kon van andere mensen wel een voorkeursbehandeling met fluwelen handschoenen verwachten, maar dat vond ik echt een middelvinger naar m'n eigenwaarde toe. Ik ben niet zielig en ik weiger om de verantwoordelijkheid van wat ik wel en niet heb bereikt naar anderen te verschuiven. Ontzettend laf is die slachtofferrol.
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.
Die zitten ook gewoon op Tinder en Datingsites. Je hebt ze alleen nog niet gevonden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
quote:
Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef krulbrul het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor jou (nog) niet? Zoals ik als reactie op een van jouw posts heb aangegeven, ik weet niet of ik compatibel ben met anderen omdat zij socialer zijn dan ik.
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.
Ik weet dat er ook genoeg introverte vrouwen zijn dus je zou denken dan het geen enkel probleem moet zijn om die op datingsites tegen te komen. Maar het tegendeel is helaas waar. Iedereen lijkt heel extravert en sociaal, en zoeken iemand die net zo is. Dus, waar zijn al die introverte vrouwen, en hoe ontmoet ik ze!?
Ik wil ook wel meerdere vriendinnen hebben, maar dan wordt het meestal zo'n gekakel is mijn ervaring. Eén op één met een vrouw kan ik beter overweg dan in een groep. Met mannen kan ik ook goed overweg, maar die delen niet mijn interesses. Ik ga bijvoorbeeld niet mijn pianokruk delen met een man, maar zou dat wel graag doen met een vrouw of met twee vrouwen. (als de lage octaven goed gestemd zijn want nu niet zo is).quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:38 schreef Chai het volgende:
Alleen het rare is, deze jongemannen hebben vaak geen vrienden, of andere contacten die in de buurt van een sociaal leven komen. Toch is dat niet waar ze het meest mee zitten. Een vriendin, dat is wat hun leven compleet zal maken.
Eigenlijk wel, in de zin dat dat best abnormaal is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:48 schreef CRW het volgende:
[..]
Precies ja! Als ik weer kom van mijn werk heb ik behoefte aan rust en tijd voor mezelf. Dan wil ik niet nog sociaal moeten doen of andere verplichtingen hebben (zoals sporten, verenigingen, vrijwilligerswerk, enz.) Ik ben immers de hele dag al bezig geweest met een verplichting waar ik ook nog sociaal moet doen. Maar een relatie die dieper gaat dan een vriendschap met iemand die speciaal voor me is, daar wil ik wel tijd en moeite in steken. Zo raar is dat toch niet?
Wat bedoel je hiermee, want een ander fokker, deezertje, zegt dat ook telkens. Als je online sociaal overkomt, dan kan je dat toch ook gewoon voortzetten in het echte leven?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
[quote]
[..]
Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties.
Hoe hecht zijn die vriendschappen? Oppervlakkige vriendschappen kunnen jou meer energie kosten dan hele hechte vriendschappen, maar je moet dus wel eerst energie investeren om tot een hechte vriendschap te komen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:11 schreef CRW het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die gesprekken dood hoeven te bloeden als jullie gezamenlijke (wat meer inhoudelijke) interesses hebben. Op datingsites is die selectie inderdaad lastig te maken. Mede doordat veel mensen het lastig vinden uitdrukking te geven aan zichzelf in informele geschreven taal(Is niet intelligentie gerelateerd). Dit levert nietszeggende profielen op en gesprekken waarin betrokkenen moeilijk hoogte van elkaar kunnen krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef CRW het volgende:
[..]
Om precies dezelfde reden als jou. Als ik mij gewoon voordoe zoals ik ben, dan bloeden de gesprekken snel dood en krijg ik bijna geen dates. Ik kan mij online wel heel spontaan en sociaal voordoen. Maar daar krijg ik dates mee, geen relaties. Ze hebben toch gelijk door dat ik me anders voor heb gedaan dan dat ik ben en dan is de interesse (geheel terecht overigens) gelijk weg.
Ik weet dat er ook genoeg introverte vrouwen zijn dus je zou denken dan het geen enkel probleem moet zijn om die op datingsites tegen te komen. Maar het tegendeel is helaas waar. Iedereen lijkt heel extravert en sociaal, en zoeken iemand die net zo is. Dus, waar zijn al die introverte vrouwen, en hoe ontmoet ik ze!?
Dit dus, hier had ik ook een gisteren een discussie over in het "versieren voor sukkels" topic. Ik vind ook dat sommigen zich teveel op de vlakte houden. Ik zie graag mensen met ideeën en interesses die ik ook heb of die juist nieuw voor me zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:52 schreef Chai het volgende:
Mede doordat veel mensen het lastig vinden uitdrukking te geven aan zichzelf in informele geschreven taal(Is niet intelligentie gerelateerd). Dit levert nietszeggende profielen op en gesprekken waarin betrokkenen moeilijk hoogte van elkaar kunnen krijgen.
Ja dat kan wel eens kloppen. Er is bij mij nog een probleem wat sociale contacten betreft en dat is dat ik me schaam om er voor uit te komen dat je sociale contacten wenst te hebben. Van mijn ouders uit heb ik meegekregen dat "doe maar gewoon, werk hard, leun niet op anderen maar vertrouw op jezelf, verman je eens, recht je rug, stop met die aandachttrekkerij etc." Dus bijvoorbeeld erkenning proberen te krijgen of naar complimenten vissen, was bij mijn ouders altijd not done.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:27 schreef K44S het volgende:
[..]
Kan ook bepaalde druk met je mee brengen dat je, naar jouw gevoel, alles maar dan ook alles goed moet doen en er dus geen falen bestaat. Of te welerfectionisme.
Hier spreekt een maagd die jaren op een studentenkamer heeft gehokt. Ik lees hier vaak van maagdelijke sukkels dat op jezelf wonen de sleutel tot succes zal zijn, maar dat geldt niet voor mij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef Berk-24 het volgende:
Bij veel maagden hebben ouders ook een te grote invloed op iemands leven. Ze willen iemand beschermen door dingen te weerhouden. Bijvoorbeeld: het uit huis gaan. Er zijn best wat maagden van 20-25 die uit huis willen, maar door de ouders worden tegengehouden. Op hulp kunnen ze niet rekenen en vaak hebben hun ouders hele andere ideeën dan hunzelf of hun omgeving. Dat werkt ook enorm remmend voor iemands ontwikkeling.
Laten we eerlijk zijn, vaak is dat gewoon een excuus. We leven in een land waar iedereen in staat moet zijn om zelfstandig te zijn, mits je een wat mindere gezondheid hebt. Dat de relatie met je ouders bepalend kan zijn ben ik het mee eens, maar vaak is het gewoon een excuus. De meeste mensen vinden het wel prima onder de veilige vleugel van pa en ma.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef Berk-24 het volgende:
Bij veel maagden hebben ouders ook een te grote invloed op iemands leven. Ze willen iemand beschermen door dingen te weerhouden. Bijvoorbeeld: het uit huis gaan. Er zijn best wat maagden van 20-25 die uit huis willen, maar door de ouders worden tegengehouden. Op hulp kunnen ze niet rekenen en vaak hebben hun ouders hele andere ideeën dan hunzelf of hun omgeving. Dat werkt ook enorm remmend voor iemands ontwikkeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |