abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158896764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:12 schreef Chai het volgende:

[..]

De definitie van introvert wordt hier vaak foutief gebruikt.
_O_
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:17:41 #77
416020 K44S
The bearded man
pi_158896778
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je moet het zelf doen uiteraard, maar leuke dingen in het vooruitzicht hebben scheelt enorm ipv dat je thuis in zak en as zit. Uiteindelijk moet er meestal toch gewoon tijd overheen gaan voor de wonden kunnen helen.
Ben ik dan wel weer met je eensch.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_158896908
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

_O_
Wil ik eigenlijk ook nog een keer een topic over openen. Het heeft eigenlijk niks te maken met hoe sociaal je bent, alleen de manier waarop.
pi_158896913
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:09 schreef K44S het volgende:
Wat ik mij ook afvraag: Wat nou, als we nog in riddertijdperk zouden leven?

Waren de introverte dan gewoon gaan leven in een hutje met een stel schapen en pijl + boog om zich te kunnen redden?
Introversie betekend dat sociale interactie je energie kost in plaats van dat je er energie van krijgt. Verwar het niet met verlegenheid of anti sociaal gedrag.
pi_158896952
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat veel van die mensen een vriendin willen, omdat dat de manier is om hun waarde te bevestigen. En ze hebben een lage eigenwaarde vanwege een traumatische jeugd.
Hier spreekt een van de maagdelijke sukkels uit het "Versieren voor dummies"-topic. Ik heb geen traumatische jeugd gehad, eerder het tegendeel. Het enige waar ik in mijn jeugd voor moest zorgen was dat ik goede cijfers op school haalde. Dat was het. Geen scheiding van ouders, huiselijk geweld, geldproblemen, drugs, criminaliteit of andere wantoestanden die voor mij traumatisch hadden kunnen zijn.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:26:08 #81
416020 K44S
The bearded man
pi_158896963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Introversie betekend dat sociale interactie je energie kost in plaats van dat je er energie van krijgt. Verwar het niet met verlegenheid of anti sociaal gedrag.
Dan vergis ik me daar inderdaad mee.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:27:37 #82
416020 K44S
The bearded man
pi_158896988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:25 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Hier spreekt een van de maagdelijke sukkels uit het "Versieren voor dummies"-topic. Ik heb geen traumatische jeugd gehad, eerder het tegendeel. Het enige waar ik in mijn jeugd voor moest zorgen was dat ik goede cijfers op school haalde. Dat was het. Geen scheiding van ouders, huiselijk geweld, geldproblemen, drugs, criminaliteit of andere wantoestanden die voor mij traumatisch hadden kunnen zijn.
Kan ook bepaalde druk met je mee brengen dat je, naar jouw gevoel, alles maar dan ook alles goed moet doen en er dus geen falen bestaat. Of te wel :Perfectionisme.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:31:36 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158897077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:25 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Ik denk dat de verklaring van drieklank het beste is, met de toevoeging van strawberry.

Individualisering zorgt dat een groep mannen (en vrouwen) buiten de boot vallen en vereenzamen. Maar eenzaamheid is een probleem dat al eeuwen bestaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:33:34 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158897132
Wat weten we van vrouwelijke variant? Is dat de type dat op de viva forum komt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_158897166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat houdt ze tegen dan om dingen te ondernemen? Niks toch? Ik had het in mijn stukje over 'normale' personen. Niet iemand die zo autistisch is dat hij zichzelf niet eens voor een sportschool kan aanmelden. Die mensen worden door niks of niemand tegen gehouden, het is makkelijker dan ooit tevoren om gelijkgestemden en mensen met dezelfde interesses en hobby's te vinden. En toch kiezen die mensen ervoor om niks te doen. De mogelijkheden liggen overal, probeer je die te pakken en mislukt het steeds, dan willen er altijd mensen helpen. Doe je niks, wil je geen hulp en ga je vervolgens klagen, sorry maar dan heb ik geen sympathie voor je.
Beetje flauw, want 'normale mensen' komen hier sowieso niet. Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in. Een normaal mens maakt zich niet druk om wat een of ander iemand op een of ander internetforum een en ander ergens van vindt. Daar is normaal mens veel te druk voor met het hebben van een leuk leven.

Je maakt daarom nogal een zelfingenomen indruk als king of the nerds. ;)
pi_158897178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat weten we van vrouwelijke variant? Is dat de type dat op de viva forum komt?
Bestaan er ook eenzame vrouwen? Bij mij aan de uni was er wel zo'n meisje, die was heel dik die niet op kamers zat en daar straalde de onzekerheid van haar houding af. Die was al zenuwachtig als je een gewoon zakelijk vraag stelde. Wel aardig, maar ik denk dat zo iemand wel alleen is. Maar vrouwen zijn toch veel socialer dan mannen, of heb ik hier geen goed beeld van?
pi_158897185
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk dat de verklaring van drieklank het beste is, met de toevoeging van strawberry.

Individualisering zorgt dat een groep mannen (en vrouwen) buiten de boot vallen en vereenzamen. Maar eenzaamheid is een probleem dat al eeuwen bestaat.
Aan de andere kant is het nog nooit zo makkelijk geweest om in contact te komen met gelijkgestemden. Online is een niche voor alles.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:37:04 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158897205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Beetje flauw, want 'normale mensen' komen hier sowieso niet. Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in. Een normaal mens maakt zich niet druk om wat een of ander iemand op een of ander internetforum een en ander ergens van vindt. Daar is normaal mens veel te druk voor met het hebben van een leuk leven.

Ik vind alles wat je tot nu toe heb gezegd heel sterk en komt heel dichtbij het antwoord op deze topic.
pi_158897212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Bestaan er ook eenzame vrouwen? Bij mij aan de uni was er wel zo'n meisje, die was heel dik die niet op kamers zat en daar straalde de onzekerheid van haar houding af. Die was al zenuwachtig als je een gewoon zakelijk vraag stelde. Wel aardig, maar ik denk dat zo iemand wel alleen is. Maar vrouwen zijn toch veel socialer dan mannen, of heb ik hier geen goed beeld van?
Dat soort vrouwen zijn er nog veel meer en die vallen ook niet op.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:37:36 #90
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_158897221
Dankzij FOK hebben ze iig elkaar nog toch? :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_158897222
quote:
Een normaal mens staat op, eet een boterham, gaat naar werk of school, doet wat huiswerk, gaat naar de sportclub, muziekles of naar het café en duikt zijn of haar bed weer in.
Ik schrijf mijn thesis momenteel, maak muziek en heb andere bezigheden. Daarom heb ik ook tijd om overdag op Fok! te zitten. Maar ik ben verder niet sociaal, dus dat sluit wel weer aan bij jouw stelling dat we hier op Fok! allemaal "niet normaal" zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door krulbrul op 09-01-2016 11:01:56 ]
pi_158897274
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef CRW het volgende:
Wat is er toch mis mee om geen behoefte te hebben om sociaal te zijn, maar wel een relatie te willen?

Iedereen zegt hier maar dat je socialer moet worden en veel vrienden moet maken, voordat je aan een vriendin gaat denken. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En ook niet iedereen heeft er behoefte aan.

Er zijn genoeg niet sociale mensen die wel een relatie willen. Alleen hoe kom je die tegen? Zelf op datingsites zegt iedereen super sociaal en spontaan te zijn.
Ben ik met je eens! Ik vind het daarom ook moeilijk om als maagdelijke loner op een datingsite te zitten want iedereen beweert heel sociaal te zijn. Ik voel me daar niet helemaal op mijn plek.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:41:46 #93
444149 Eejit
What's the craic?
pi_158897312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:23 schreef Chai het volgende:

[..]

Wil ik eigenlijk ook nog een keer een topic over openen. Het heeft eigenlijk niks te maken met hoe sociaal je bent, alleen de manier waarop.
Goed idee! Merk zelf ook dat er veel misverstanden over bestaan.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_158897318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vrienden zijn ook een manier om je sociale vaardigheden te verbeteren. Als iemand geen behoefte heeft aan vrienden/mensen om mee om te gaan, snap ik ook die behoefte naar een relatie niet. Blijkbaar heb je dan dus niet zoveel met mensen. Dan klinkt het meer als het nemen van een relatie om je beter te voelen over jezelf. Als invulling voor je ego, in plaats van vanuit oprechte interesse voor een andere persoon.
In dat andere topic heb ik mijn dilemma gepost. Ik heb soms behoefte aan seks en soms vind ik iemand leuk omdat interesses overeenkomen. Voor dat laatste kan ik ook een groep opzoeken, maar meestal probeert iedereen elkaar te overstemmen en als het een gemengde groep is, proberen de mannen zich zoveel mogelijk te laten gelden. Veel grappen en te oppervlakkig wordt het dan, daarom geef ik de voorkeur aan 1 op 1. Hiermee onderschrijf ik wat al eerder is geschreven:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:32 schreef I-care het volgende:
Geen idee, ik stel beiden in principe op prijs, maar sociale contacten (vrienden) met enige diepgang liggen niet voor het oprapen, tenzij je elke vrijdagavond oppervlakkig drankjes met halve vreemden drinken als een sociaal netwerk ziet.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:42:12 #95
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158897320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:35 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er ook eenzame vrouwen zijn, maar ze maken geen topics over maagd zijn.
pi_158897420
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er ook eenzame vrouwen zijn, maar ze maken geen topics over maagd zijn.
Zullen ze er minder een probleem mee hebben, of het gewoon niet doen uit angst niet serieus te worden genomen?
pi_158897455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Via Google vind je die topics wel op andere forums. Op dit forum is het bijzonder sociaal onwenselijk om als vrouw een topic over maagd zijn te openen, omdat ik veronderstel dat daar reacties op komen als 'pics?', persoonlijke berichten van allerlei 'aardige' mannen die graag willen 'helpen' en allerlei onserieuze reacties die weinig te maken zullen hebben met de geschetste problematiek.

Overigens, conform dit artikel mag je veronderstellen dat vrouwen die maagd zijn nog geen partner hebben gevonden die zij 'geschikt vinden'. Dat is een andere problematiek dan geen partner kunnen krijgen.
http://search.bwh.harvard(...)aumeisterSexEcon.pdf
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:50:33 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158897512
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zullen ze er minder een probleem mee hebben, of het gewoon niet doen uit angst niet serieus te worden genomen?
Drieklank komt weer met een sterke antwoord daarop.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:50:46 #99
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158897515
quote:

[..]

Krijg je dit weer. Normale mensen zijn in mijn ogen mensen die niet één of andere gare afwijking hebben waardoor ze niet functioneren. Hoe ze hun tijd verder invullen zal me een worst zijn. De één blijft inderdaad binnen en gaat online klagen, de ander zit op school opdrachten te maken en kijkt af en toe ook eens op hetzelfde forum. Tja.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_158897520
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En hoe ga je die relatie krijgen als je nooit de deur uit komt dan? Dát is de belangrijkste reden om vrienden te hebben. Als je mensen kent, ga je meer mensen kennen en wordt de kans vele malen groter dat je ooit iemand tegen komt van het andere geslacht waar het mee klikt.
Het is ook weer niet zo dat ik altijd thuis achter mijn pc zit. Ik doe af en toe ook wel dingen. Soms alleen, soms met een vriend. Ik heb dus ook wel een handje vol vrienden. De meeste ken ik al sinds mijn jeugd,en daar ga ik nog geregeld mee om. Maar het werkt voor mij niet zo dat als ik mensen ken, dat ik dan automatisch nieuwe contacten maak. Dat lukt een sociaal en spontaan iemand misschien wel maar dat is voor mij te hoog gegrepen. En vrouwen die open staan voor nieuwe contacten kom ik al helemaal niet tegen.

Dus in het kort: ik ga de deur wel uit, ik doe wel dingen, maar dat heeft mij nog nooit nieuwe contacten opgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')