Ik mag haar ook niet, maar van dit soort uitspraken word ik dan weer botergeil.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:05 schreef Kyubey het volgende:
Jeeh, hopelijk heeft dit gevolgen voor haar verkiezingIk vind haar bijna net zo eng als Trump.
Het 'fermi paradox' is juist alleen maar confirmerend als je naar al het bewijsmateriaal kijkt; www.bestUFOevidence.comquote:
Nou stel dat die marsmannetjes wij zelf zijn?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:04 schreef hottentot het volgende:
Liever een nationalistische zakenman aan het roer dan iemand die gelooft dat er marsmannetjes op aarde rondlopen.
Mwoah, geloven in aliens kan doorgaans weinig kwaad. Hetzelfde kan niet worden gezegd over Trump en zijn vreemde opvattingen.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:04 schreef hottentot het volgende:
Liever een nationalistische zakenman aan het roer dan iemand die gelooft dat er marsmannetjes op aarde rondlopen.
Heeft het je goed gedaan?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik ben gister, nog ontvoerd door een buitenaards wezen.
Hoe graag ik ook wil dat ufo's ons echt bezoeken zijn dat soort sites puur op die wens gebaseerd. Sightings zeggen niks, de verdraaide woorden van astronauten en gephotoshopte foto's ook niet. Het is onmogelijk dit verborgen te houden. Bovendien zie ik het motief van de overheid ook niet om het geheim te houden.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:47 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het 'fermi paradox' is juist alleen maar confirmerend als je naar al het bewijsmateriaal kijkt; www.bestUFOevidence.com
Geen enkel woord is verdraaid, mass sightings zeggen wel wat en de site behandeld helemaal geen foto's als bewijsmateriaal.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:34 schreef Donnis het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook wil dat ufo's ons echt bezoeken zijn dat soort sites puur op die wens gebaseerd. Sightings zeggen niks, de verdraaide woorden van astronauten en gephotoshopte foto's ook niet. Het is onmogelijk dit verborgen te houden. Bovendien zie ik het motief van de overheid ook niet om het geheim te houden.
Denk ik ook niet, waarom überhaupt iets geheim houden?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:34 schreef Donnis het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook wil dat ufo's ons echt bezoeken zijn dat soort sites puur op die wens gebaseerd. Sightings zeggen niks, de verdraaide woorden van astronauten en gephotoshopte foto's ook niet. Het is onmogelijk dit verborgen te houden. Bovendien zie ik het motief van de overheid ook niet om het geheim te houden.
Dat is een goeie vraag.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, waarom überhaupt iets geheim houden?
Er is ook een overvloed aan ander bewijsmateriaal.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:40 schreef ems. het volgende:
Als Hilary fucking Cliton het zegt moet het natuurlijk wel zo zijn.
Het internet was een cadeautje van onze buitenaardse vrienden. Hun vermaak van intergalactische soap.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:14 schreef eight het volgende:
Kans is zeker aanwezig dat de Aarde de afgelopen 4 miljard jaar een keer bezocht is. In de sightings van deze en vorige eeuw geloof ik niet in.
Dat zegt ze dan ook nietquote:Op maandag 4 januari 2016 20:49 schreef vipergts het volgende:
Jezus trump zgt rare dingen maar als je als kandidaat gaat zeggen dat je in ufo's en area 51 doofpotten geloofd
Ik doelde niet alleen op dit hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:38 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dat is een goeie vraag.
De elite, (die voor een deel) boven het militaire-complex, de overheid, grote bedrijven, en de media zouden staan, zouden bang kunnen zijn om hun macht te verliezen van een systeem waarover zij de macht hebben en profijt uit halen.
Er zal namelijk waarschijnlijk een instorting van de economie plaatsvinden; als men weet dat geavanceerde wezens ons bezoeken verliezen wij plots al het vertrouwen in onze technologische ontwikkelingen, wellicht krijgen we de mogelijkheid tot nieuwe energie vormen en technologieën die dat van ons op niets zouden laten lijken.
Wie zou dan nog willen investeren in autos, olie, computers etc.
Dat doet ze nietquote:Op maandag 4 januari 2016 21:04 schreef hottentot het volgende:
quote:Last year, Bill Clinton told late-night TV host Jimmy Kimmel that he wouldn't be surprised if Earth is visited by aliens since so many planets out there may support life.
(...)
When asked about her husband's nonchalant comment about contact with the third kind, Hillary Clinton responded: "I think we may have been (visited already). We don't know for sure."
Nee joh, de hele planeet is één grote realitysoap voor de buitenaardsen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het internet was een cadeautje van onze buitenaardse vrienden. Hun vermaak van intergalactische soap.
Ze heeft in ieder geval een snuke up her snizz.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:58 schreef Mani89 het volgende:
Geen verrassende uitspraak gezien Hilary zelf een buitenaards wezen is.
Omdat de Amerikanen daar gezond, lekker en goedkoop eten hebben ontwikkeld, en de lobbyisten van McDonald's willen dat geheim houden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Waarom is Area51 zo geheimzinnig??
nieuwste militaire hardware en prototypes worden daar ontwikkeldquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
LOLquote:Op maandag 4 januari 2016 20:04 schreef alwaysbenice het volgende:
John Podesta liet zijn steun vaandag voor de uitspraak van het artikel zien op twitter:
http://i.imgur.com/I7Bvhna.jpg
Lol, de hele response van de Amerikaanse overheid heeft keer op keer laten zien dat ze van alles alles bij elkaar verzinnen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 06:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
De USA-overheid heeft allang opgebiecht waarvoor Area 51 diende. Iedereen die een beetje boerenverstand heeft had het ruim voor die tijd zelf uitgevogeld: het testen van millitaire vliegtuigen. Meer specifiek, vooral het testen van de radarbeelden van die vliegtuigen.
Ik wil niks insinueren maar wij mensen hebben wel een dag ritme van 25 uur en Mars heeft 25 uur... just sayin'quote:Op maandag 4 januari 2016 21:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou stel dat die marsmannetjes wij zelf zijn?
Omdat mensen dat elkaar wijsmaken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Zelf twijfel ik meer of het er op aarde wel is, er zijn wat mensen die denken dat ze slim zijn, hun daden passen er niet echt bij.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:02 schreef Onnoman het volgende:
prima.. zolang ze maar tot de conclusie komt dat er geen intelligent leven bestaatwant dat is er nu eenmaal niet buiten de aarde
Ik weet het niet Bram , er zit veel meer achterquote:Op woensdag 6 januari 2016 06:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
De USA-overheid heeft allang opgebiecht waarvoor Area 51 diende. Iedereen die een beetje boerenverstand heeft had het ruim voor die tijd zelf uitgevogeld: het testen van millitaire vliegtuigen. Meer specifiek, vooral het testen van de radarbeelden van die vliegtuigen.
Zijn dat niet de ergste, die denken dat ze slim zijn?quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zelf twijfel ik meer of het er op aarde wel is, er zijn wat mensen die denken dat ze slim zijn, hun daden passen er niet echt bij.
Nietsche ? of KIierkegaard ?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn dat niet de ergste, die denken dat ze slim zijn?
hier sitz ich nun des wahnsinns sehr geliebten sohn
Dat is iets wat ik er van maak, kan je nergens vinden denk ik?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nietsche ? of KIierkegaard ?
Kan het even niet plaatsen wie dat of ben jij het... hihihi zei, het hangt ergens im meine Vernunft.
Als er meer achter zou zitten dan zou het briljant in scène zijn gezet. De CIA heeft er allerlei documenten over openbaar gemaakt, tal van mensen zijn voor de nationale camera geïnterviewd voor een interessante documentaire over Area 51, ze mochten er immers eindelijk over spreken dankzij het openbaar maken (automatisch na een bepaalde termijn tenzij het wordt verlengd). Het is niet mijn vakgebied maar ik heb waarschijnlijk genoeg technische kennis om bullshit van zinvol te onderscheiden, het verhaal zoals het gepresenteerd is klopt. Area 51 diende als testbasis voor het onderzoeken van millitaire vliegtuigen, in het bijzonder het radarbeeld van die vliegtuigen. Ze hadden er een constructie gemaakt waar ze een vliegtuig op een grote paal konden plaatsen (eerste onderzoek) en ze lieten die vliegtuigen erover vliegen, zonder dat de piloten wisten waarvoor het diende, zodat ze radarbeelden verkregen onder realistische omstandigheden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet het niet Bram , er zit veel meer achter...
Dollen doet ze zeker niet, net als Obama heeft ze John Podesta in een hoge positie zitten die wel vaker openlijk over UFOs praat:quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ofwel was mevrouw Clinton aan het dollen (gevaarlijk in deze omstandigheden) ofwel heeft ze een beetje zitten slapen.
Ik durf het niet uit te sluiten maar zeker is dat je gigantisch veel energie nodig hebt om met warpsnelheid te reizen of wormgaten te creëren. Stel dat het zou kunnen, waarom zou je dan zoveel investeren in een reisje naar een andere planeet en dan terugkeren zonder contact te maken met de enigszins intelligente bewoners van die planeet?quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:20 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dollen doet ze zeker niet, net als Obama heeft ze John Podesta in een hoge positie zitten die wel vaker openlijk over UFOs praat:
http://i.imgur.com/SEnuORJ.jpg
Bijna Nieuws Waardig. Wilde er zelf meer een Hilarysche sfeer aan geven. Trump is eng duidelijk en Clinton eng sinister.quote:
Het is zeker niet uit te sluiten aangezien ons natuurkundig model nog steeds zeer incompleet is, en aangezien we maar zo'n 200 jaar echt met wetenschap bezig zijn (laat staan hoeveel we ontdekken als we nog duizend, of een biljoen jaar de tijd hebben), dus zo veel moeite hoeft het wellicht niet te kosten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik durf het niet uit te sluiten maar zeker is dat je gigantisch veel energie nodig hebt om met warpsnelheid te reizen of wormgaten te creëren. Stel dat het zou kunnen, waarom zou je dan zoveel investeren in een reisje naar een andere planeet en dan terugkeren zonder contact te maken met de enigszins intelligente bewoners van die planeet?
Het blijft even slap.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:36 schreef Stompzinnig het volgende:
Mensen die niet door hebben dat ze dit soort uitspraken enkel doet om de stem van aliengekkies te krijgen.
Als een presidentiële kandidaat een bijzondere uitspraak doet over bijvoorbeeld geld gaat dat toch ook niet in Werk, Gelzaken en Recht?quote:
Tuulk want haar beste Bron is natuurlijk haar man!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:40 schreef ems. het volgende:
Als Hilary fucking Cliton het zegt moet het natuurlijk wel zo zijn.
Spielberg had een soort gelijk iets meegemaakt toen hij Close Encounters maakte:quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tuulk want haar beste Bron is natuurlijk haar man!
En hoe weten we dat via Independance day natuurlijk de Film kwam in de bios toen zij en haar Man in het witte huis zaten, De luchtmacht wou expres niet mee werken aan de film tenzij alle verwijzingen naar Area 51 er uit werden gehaald.
Hillary weet meer
Arrogantie ten top om dat zo keihard te stellen, zonder bewijs. Het ontbreken van bewijs op buitenaards intelligent leven is geen bewijs van het ontbreken van buitenaards intelligent leven.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:02 schreef Onnoman het volgende:
prima.. zolang ze maar tot de conclusie komt dat er geen intelligent leven bestaatwant dat is er nu eenmaal niet buiten de aarde
Wat?quote:
quote:
Ik weet niet wat er is verwijderd en het hoe en wat in dit topic, gezien Specularium het naar TRU geschopt heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:50 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Wat?
Wat wel belachelijk blijft is dat de mods berichten in NWS filteren op hun persoonlijke voorkeur terwijl letterlijk alle serieuze mainstream media outlets in Amerika hier een artikel over hebben.
Ach, ook gezellig en dankje.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet wat er is verwijderd en het hoe en wat in dit topic, gezien Specularium het naar TRU geschopt heeft.
Gebruikelijk is dan wel dat het opgeschoond wordt verplaatst.
Gelieve de mods van TRU/BNW dit niet kwalijk te nemen.
Maar het topic is hier meer dan welkom.
Lijkt er wel op dat je behoorlijk vastgepind zit aan TRU alwaysbenice
Wie zegt dat ze het niet weetquote:Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Molurus het volgende:
1/3 van de Amerikanen denkt dat we al bezocht zijn. Dat een politicus dan vervolgens zegt wat het volk wil horen lijkt me niet zo vreemd.
Wie denkt dat Clinton dit werkelijk gelooft of verbaasd is dat ze daarover liegt lijkt me een beetje naief.
Ze had wel een man natuurlijk die in de positie zat dat als er een antwoord zou zijn hij het weet.quote:
Het is alleen zo verdomd onwaarschijnlijk dat haar man daar meer over weet dan zij.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze had wel een man natuurlijk die in de positie zat dat als er een antwoord zou zijn hij het weet.
Omdat daar sinds jaar en dag aan top secret wapens gewerkt wordt...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik vind dat HC geen president moet worden aangezien ze een lakei is van de miljardairs en de grote bedrijven maar credits when credits are due, ze is een zeer intelligente vrouw. Zij zal vast wel begrijpen dat het onwaarschijnlijk (niet onmogelijk) is dat aliens ons hebben bezocht.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Molurus het volgende:
1/3 van de Amerikanen denkt dat we al bezocht zijn. Dat een politicus dan vervolgens zegt wat het volk wil horen lijkt me niet zo vreemd.
Wie denkt dat Clinton dit werkelijk gelooft of verbaasd is dat ze daarover liegt lijkt me een beetje naief.
Dat heb ik eerder in de draad al uitgebreid uitgelegd, met een link naar een docu (NatGeo) en al. Zoek het even op en jij krijgt een uitgebreid antwoord. Er is sinds een aantal jaar niets geheimzinnig meer aan, we weten nu precies wat er daar gebeurde, alleen volgen sommige mensen het nieuws slecht waardoor ze er niets over hebben meegekregen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Van CNN wordt al jaren gezegd dat slecht rapporteert en dat het simpel overheids propaganda is.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:58 schreef Molurus het volgende:
CNN lijkt de uitspraak uit te leggen als een grapje trouwens:
http://edition.cnn.com/20(...)nton-area-51-aliens/
Laten we het hopen.Nog steeds een onhandig grapje dan.
quote:Op zondag 10 januari 2016 19:13 schreef ems. het volgende:
Ik denk dat je het plaatje nog een keer moet reposten, voor de duidelijkheid.
Nou, sommigen mensen blijven stug.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:17 schreef Molurus het volgende:
Veel herhalen, dan gaan mensen het vanzelf geloven. Of dat nu gaat over kwantumbewustzijn of over aliens.
Waarom zouden wij niet door intelligent buitenaards leven bezocht kunnen worden? Op de maan zijn toch ook mensen geweest en op Mars hebben wij toch ook voertuigen gedropt die wij vanaf de aarde besturen? Wij proberen het hele heelal af te speuren naar exo-planeten die op de aarde lijken en condities hebben voor leven. Dus waarom zou je het idee dat wij door buitenaards leven bezocht worden belachelijk maken?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:04 schreef hottentot het volgende:
En jij denkt werkelijk dat als je zo'n plaatje 3 keer plaatst dat dat verandert? Fascinerend.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:18 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Nou, sommigen mensen blijven stug.
Typische uitspraken van mensen die het fenomeen niet onderzocht hebben.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:36 schreef Tchock het volgende:
Dát er buitenaards leven bestaat lijkt me haast onoverkomelijk. Suggestieve hints achter alles zoeken om aan proberen te tonen dat er aliens op aarde zijn of recent zijn geweest... Tijdverspilling en sensatiezucht.
Ik heb truthers-sites hierover gelezen, youtubevideo's bekeken en talloze topics in TRU doorgelezen. Als dat niet genoeg is, so be it.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:49 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Typische uitspraken van mensen die het fenomeen niet onderzocht hebben.
Kijk in de geschiedenis en in het heden: het creëren van een vijand is juist de allerbeste manier om meer geld vrij te krijgen voor de elite waar jij het over hebt, voor hun wapens en olie.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:38 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dat is een goeie vraag.
De elite, (die voor een deel) boven het militaire-complex, de overheid, grote bedrijven, en de media zouden staan, zouden bang kunnen zijn om hun macht te verliezen van een systeem waarover zij de macht hebben en profijt uit halen.
Er zal namelijk waarschijnlijk een instorting van de economie plaatsvinden; als men weet dat geavanceerde wezens ons bezoeken verliezen wij plots al het vertrouwen in onze technologische ontwikkelingen, wellicht krijgen we de mogelijkheid tot nieuwe energie vormen en technologieën die dat van ons op niets zouden laten lijken.
Het is voor veel mensen ook niet geheim, het wordt alleen nog niet officieel toegeven.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kijk in de geschiedenis en in het heden: het creëren van een vijand is juist de allerbeste manier om meer geld vrij te krijgen voor de elite waar jij het over hebt, voor hun wapens en olie.
Daarnaast is het zéér onwaarschijnlijk dat zoiets daadwerkelijk geheim gehouden zou kunnen worden.
Dat UFO's bestaan zal niemand tegenspreken lijkt me. Zoals elk fenomeen dat we niet begrijpen is het de taak van de wetenschap om dat te verklaren. En zoiets gebeurt ook regelmatig trouwens.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:58 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen ook niet geheim, het wordt alleen nog niet officieel toegeven.
Bovendien laten honderden gedeclassificieerde officiele documenten zien dat (vebluffende) UFOs bestaan en zeer serieus genomen worden door de overheid, terwijl hun officiële reacties dat keer op keer tegenspreken.
Het is gewoon voor veel mensen moeilijk te geloven, dat maakt het verder niet minder echt.
Zoals Stanton Friedman wel eens zegt:quote:Op zondag 10 januari 2016 20:25 schreef Molurus het volgende:
"We worden bezocht door aliens" volgt op geen enkele manier uit "UFOs bestaan".
Hint: waar staat de 'U' ook alweer voor? Juist.
Al zie je duizend keer dezelfde UFO en liegt de overheid 500 keer per dag, dan nog volgt daar op geen enkele manier uit dat we worden bezocht door aliens.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:38 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
UFOs zijn per definitie niet bijzonder, de UFOs die steeds terugkeren in ons luchtruim, en waar de overheid keer op keer weer over liegt zijn wel bijzonder.
Behalve dat er nou eenmaal veel bewijsmateriaal voor is.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Al zie je duizend keer dezelfde UFO en liegt de overheid 500 keer per dag, dan nog volgt daar op geen enkele manier uit dat we worden bezocht door aliens.
Het is allemaal negatieve bewijsvoering.
Ik heb nog niet alles gelezen maar zit die site door te bladeren en ik ben nog geen enkel direct bewijs tegengekomen. Claims van UFO's van ooggetuigen, hiëroglyfen die op UFO's lijken, steenformaties die op aliens lijken, politici die zoals Clinton zeggen dat we misschien al bezocht zijn...quote:Op zondag 10 januari 2016 20:44 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Behalve dat er nou eenmaal veel bewijsmateriaal voor is.
www.bestUFOevidence.com
Weet jij wat het woordje bewijs betekent?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:44 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
www.bestUFOevidence.com
"Bewijs voor UFOs" is een contradictio in terminis.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:44 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
www.bestUFOevidence.com
quote:Op zondag 10 januari 2016 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog niet alles gelezen maar zit die site door te bladeren en ik ben nog geen enkel direct bewijs tegengekomen. Claims van UFO's van ooggetuigen, hiëroglyfen die op UFO's lijken, steenformaties die op aliens lijken, politici die zoals Clinton zeggen dat we misschien al bezocht zijn...
Dat is allemaal geen bewijs voor aliens op aarde.
Hebben jullie gelezen wat er staat? Er staat bewijsmateriaal.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:49 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Weet jij wat het woordje bewijs betekent?
quote:Op zondag 10 januari 2016 20:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Bewijs voor UFOs" is een contradictio in terminis.
Wil je dan even één bewijsstuk direct kopiëren? Volgens mij snap je niet wat bewijs is.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:50 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie gelezen wat er staat? Er staat bewijsmateriaal.
Het probleem is natuurlijk: bewijs voor wat? "Bewijs voor UFOs" slaat zoals gezegd nergens op. Het is een term die zichzelf tegenspreekt.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:50 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie gelezen wat er staat? Er staat bewijsmateriaal.
Het bewijsmateriaal dat laat zien dat er dingen in onze lucht zijn die naar goed onderzoek wij niet kunnen verklaren.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk: bewijs voor wat? "Bewijs voor UFOs" slaat zoals gezegd nergens op. Het is een term die zichzelf tegenspreekt.
Wat versta jij dan precies onder het begrip "bewijsmateriaal"?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:52 schreef alwaysbenice het volgende:
Jullie beweren allemaal dat ik claim dat er bewijs is, terwijl ik keer op keer bewijsmateriaal zeg.
En... wat heeft dit met aliens te maken?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:53 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het bewijsmateriaal dat laat zien dat er dingen in onze lucht zijn die wij niet kunnen verklaren.
quote:Op zondag 10 januari 2016 20:52 schreef alwaysbenice het volgende:
Jullie beweren allemaal dat ik claim dat er bewijs is, terwijl ik keer op keer bewijsmateriaal zeg.
Omdat aliens een logische verklaring zou zijn voor de vele UFOs, zeker met al het andere bewijsmateriaal die ook die kant op wijst.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
En... wat heeft dit met aliens te maken?
Dat er dingen zijn die we niet begrijpen lijkt me geen interessante constatering. Daar zijn er ongelofelijk veel van.
In zijn uitleg is het bewijsmateriaal dat er dingen in de lucht zijn die we niet kunnen verklaren. Een bewijs van onbegrip dus.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe is dit anders? Je doet net alsof een claim op bewijsmateriaal geen claim van bewijs is.
Precies, wat kan dienen tot bewijs. Bewijsmateriaal is dus niet het zelfde als bewijs.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe is dit anders? Je doet net alsof een claim op bewijsmateriaal geen claim van bewijs is.
Kijk, dit is nu precies waar het fout gaat. Er is niets logisch of empirisch aan deze verklaring. Het is op helemaal niets gebaseerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:59 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Omdat aliens een logische verklaring zou zijn voor de vele UFOs, zeker met al het andere bewijsmateriaal die ook die kant op wijst.
Ik hoop dat dit spoedig zal gebeuren en ik denk ook wel dat het in pakweg een jaar of dertig gebeurd.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:38 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dat is een goeie vraag.
Materiaal wat kan dienen tot bewijs van het feit dat er aliens op aarde zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:00 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Precies, wat kan dienen tot bewijs. Bewijsmateriaal is dus niet het zelfde als bewijs.
Het is niet zozeer dat bewijsmateriaal van UFOs interessant is omdat het UFOs zou bewijzen, het is interessant omdat het UFO bewijsmateriaal duidt op buitenaards leven dat ons bezoekt.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Materiaal wat kan dienen tot bewijs van het feit dat er aliens op aarde zijn.
Tenzij je alleen wil bewijzen dat er UFO's bestaan, in welk geval ik niet denk dat iemand op FOK! of waar dan ook het met je oneens is.
Nee, dat doet het helemaal niet. Aliens zijn één van vele mogelijke verklaringen voor UFO's. Een geheim land in de Atlantische oceaan met vergevorderde luchtvaarttechniek is net zo goed een logische verklaring voor UFO's. Daar duidt het net zo goed op.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:44 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat bewijsmateriaal van UFOs interessant is omdat het UFOs zou bewijzen, het is interessant omdat het UFO bewijsmateriaal duidt op buitenaards leven.
Het duidt wel degelijk op buitenaards leven, kijk maar even rond:quote:Op zondag 10 januari 2016 21:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat doet het helemaal niet. Aliens zijn één van vele mogelijke verklaringen voor UFO's. Een geheim land in de Atlantische oceaan met vergevorderde luchtvaarttechniek is net zo goed een logische verklaring voor UFO's. Daar duidt het net zo goed op.
Oftewel: het enige wat je site bewijst is dat er UFO's bestaan.
Dat heb ik al gedaan, dat zei ikquote:Op zondag 10 januari 2016 21:49 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het duidt wel degelijk op buitenaards leven, kijk maar even rond:
www.bestUFOevidence.com
Dat buitenaards leven bestaat is evident voor ieder weldenkend mens. Of dat er intelligent buitenaards leven in ons zonnestelsel is buiten de aarde is speculatief (het is zeker mogelijk maar er is geen enkele garantie dat dat er is). De kans is veel groter dat er intelligent buitenaards leven is buiten ons zonnestelsel, de kans is groot dat daar ergens wel een planeet is die lang genoeg voldoende stabiel is geweest om de ontwikkeling van diverse levensvormen mogelijk te maken. Het is uiterst onwaarschijnlijk dat intelligente levensvormen van buiten ons zonnestelsel eventjes op en neer kunnen tussen hun planeet en aarde. Als ze al de mogelijkheid hebben om die reis te maken binnen een redelijk tijdsbestek dan is het de vraag waarom ze dat zouden doen.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:49 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het duidt wel degelijk op buitenaards leven, kijk maar even rond:
www.bestUFOevidence.com
Laten we eerst maar even afwachten of dat je afstanden van meerdere lichtjaren in een korte tijd kan overbruggen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:22 schreef Pulzzar het volgende:
Ik denk dat leven in het heelal niet uniek is en dat er meerdere planeten en manen zijn waar intelligent leven is. Ik acht het ook waarschijnlijk dat er aliens op wetenschappelijke en technische kennis een grote voorsprong hebben in vergelijking tot ons, weten hoe ze afstanden van meerdere lichtjaren kunnen overbruggen in relatief korte tijd en ons bestuderen.
Zie hier waarom ik deze klacht uit richting de mods, door een draad die toch echt ging over een concrete uitspraak van Hillary Clinton hier te plaatsen is heel de draad om zeep en hebben de complotgekjes het overgenomen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom staat dit niet meer in NWS?![]()
HC heeft die uitspraak gedaan, het staat zwart op wit.
Je moet heel erg voorzichtig zijn met conclusies trekken wat betreft onze kennis over de wereld.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten of dat je afstanden van meerdere lichtjaren in een korte tijd kan overbruggen.
In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken zijn er grenzen aan de technologie die je kan ontwikkelen, die grenzen worden bepaald door de natuurwetten en die kan niemand veranderen.
Dat verandert niets aan fundamentele wetten zoals dat niets sneller gaat dan elektromagnetische golven die geen massa hebben en dat je een shitload aan energie nodig hebt om over een stuk van vele lichtjaren de ruimte te krommen, die energie zal ergens vandaan moeten komen. De technologie zal nog gaan verbeteren maar op een gegeven moment kunnen de ingenieurs bepaalde technologie niet verder beteren omdat ze simpelweg aanlopen tegen de grenzen van de natuurwetten die nu eenmaal niet te veranderen zijn, ook niet door hyperintelligente buitenaardse wezens.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef alwaysbenice het volgende:
Ten eerste is ons natuurkundig model nog steeds zeer incompleet.
Het zou kunnen helpen maar we komen daarmee nog niet eens in de buurt van de snelheid van het licht en zelfs met de snelheid van het licht zijn we beperkt tot het reizen in een klein stukje van ons eigen zonnestelsel.quote:Bovendien zouden wij nu al een heel eind kunnen komen met nucleaire raketten, alleen durven we dat nog niet te implementeren hoewel NASA dat wel van plan is in 2020.
Eens met Bram. Wow.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat buitenaards leven bestaat is evident voor ieder weldenkend mens. Of dat er intelligent buitenaards leven in ons zonnestelsel is buiten de aarde is speculatief (het is zeker mogelijk maar er is geen enkele garantie dat dat er is). De kans is veel groter dat er intelligent buitenaards leven is buiten ons zonnestelsel, de kans is groot dat daar ergens wel een planeet is die lang genoeg voldoende stabiel is geweest om de ontwikkeling van diverse levensvormen mogelijk te maken. Het is uiterst onwaarschijnlijk dat intelligente levensvormen van buiten ons zonnestelsel eventjes op en neer kunnen tussen hun planeet en aarde. Als ze al de mogelijkheid hebben om die reis te maken binnen een redelijk tijdsbestek dan is het de vraag waarom ze dat zouden doen.
Maar goed, wat hier aan de hand is is dat Area 51 werd gebruikt voor defensie-doeleinden, dat een hoop mensen daarom zaken zagen die ze niet konden verklaren en dat daardoor de fantasie van wat mensen op hol sloeg met als gevolg dat complotgekkies nu nog hierin geloven ondanks dat CIA zelf al lang openbaar heeft gemaakt, op basis van de federale wetgeving van de USA en omdat het niet langer nodig was om dit geheim te houden, wat daar echt gebeurde.
quote:Dat verandert niets aan fundamentele wetten zoals dat niets sneller gaat dan elektromagnetische golven die geen massa hebben en dat je een shitload aan energie nodig hebt om over een stuk van vele lichtjaren de ruimte te krommen, die energie zal ergens vandaan moeten komen. De technologie zal nog gaan verbeteren maar op een gegeven moment kunnen de ingenieurs bepaalde technologie niet verder beteren omdat ze simpelweg aanlopen tegen de grenzen van de natuurwetten die nu eenmaal niet te veranderen zijn, ook niet door hyperintelligente buitenaardse wezens.
Thomas Valone is in ieder geval behoorlijk zeker van zijn gelijk en zegt dat het mogelijk is in de praktijkquote:Ik kijk graag naar SF maar in de echte wereld moeten we het realistisch houden. Ik sluit niet uit dat we ooit warpmotoren gaan kunnen ontwikkelen en dat we ooit met een grotere snelheid dan het licht kunnen reizen door de ruimte te krommen etc. maar vooralsnog is het uiterst speculatief. Daar gaat het echter niet om, het gaat er om dat er geen sterke aanwijzingen zijn dat we ooit zijn bezocht door aliens. Denk er eens over na waarom aliens zoveel moeite zouden doen en zoveel grondstoffen zouden verbruiken om ons te bezoeken en dan niet eens met ons communiceren? Wat is de logica daarvan?
Dit is menselijke arrogantie. Omdat wij nu niet weten of ons voor kunnen stellen hoe zoiets mogelijk is, gaan wij er vanuit dat het niet mogelijk is. 50 jaar geleden werd er op dezelfde manier zoals jij dat nu doet de spot gedreven met zwarte gaten. Dat werd beschouwd als science-fiction en als je daar als wetenschapper serieus op in ging, werd je door je collega's uitgelachen. Maar inmiddels zijn zwarte gaten een geaccepteerd fenomeen, ook al kunnen ze alleen indirect worden waargenomen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten of dat je afstanden van meerdere lichtjaren in een korte tijd kan overbruggen.
In tegenstelling tot wat veel mensen blijkbaar denken zijn er grenzen aan de technologie die je kan ontwikkelen, die grenzen worden bepaald door de natuurwetten en die kan niemand veranderen.
Dat heeft niks met arrogantie te maken, dat is gewoon hoe de zaken ervoor staan. De natuurwetten zijn de natuurwetten, binnen die wetten zullen we het moeten doen. Als iets niet blijkt te kunnen omdat de natuurwetten dat niet toe laten dan kán het gewoon niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:04 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dit is menselijke arrogantie. Omdat wij nu niet weten of ons voor kunnen stellen hoe zoiets mogelijk is, gaan wij er vanuit dat het niet mogelijk is.
En misschien hebben ze wel heel snelle ruimtepaarden die ze voor hun vliegende schotel spannen...quote:Misschien hebben aliens de technologie om materie tijdelijk om te zetten in straling, waarmee ze met lichtsnelheid kunnen reizen, gebruik kunnen maken van wormgaten en geen hinder ondervinden van bijvoorbeeld kosmische achtergrondstraling of het gevaar dat ze botsen tegen verdwaalde asteroïden.
Nu vergeet je de andere helft van Einstein? Naar Zeta Reticuli reizen zou met de snelheid van het licht zou je 39 jaar kosten, maar dat is maar 6 maanden pilot time.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Met 'slechts' de lichtsnelheid doe je er alsnog een paar jaar over om bij de dichtstbijzijnde ster te komen. Het zou je een slordige 100.000-120.000 jaar kosten om van de ene kant van de melkweg naar de andere te komen met de lichtsnelheid. Het
En dat is dus zo onpraktisch als de neten.... Tegen de tijd dat je terug bent is iedereen die je kent dood en de wereld compleet veranderd. Lichtsnelheid is gewoon niet goed genoeg.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:05 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Nu vergeet je de andere helft van Einstein? Naar Zeta Reticuli reizen zou met de snelheid van het licht zou je 39 jaar kosten, maar dat is maar 6 maanden pilot time.
Dat doe ik niet, ik zeg alleen dat je hoe dan ook niet onder de natuurwetten uit kan. Die wetten zijn er gewoon, of wij ze nou snappen of niet.quote:Maar goed, je doet alsof wij de natuurkundige wetten al helemaal hebben vastgelegd en snappen, onze mode is zeer incompleet.
Maar we zijn niet alwetend. En de mensheid zal zich niet erbij neerleggen dat afstanden van lichtjaren niet te overbruggen zijn en dat we exoplaneten niet kunnen bereiken. Er zullen misschien duizenden jaren voorbij gaan, maar onze wetenschappelijke kennis zal toenemen en wellicht dat we op den duur wel een manier vinden galactische en misschien wel intergalactische reizen te maken. Waarom zouden er absoluut geen buitenaardse wezens kunnen bestaan die deze kennis inmiddels wel hebben?quote:Op maandag 11 januari 2016 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat doe ik niet, ik zeg alleen dat je hoe dan ook niet onder de natuurwetten uit kan. Die wetten zijn er gewoon, of wij ze nou snappen of niet.![]()
Op dit moment ziet het er iig beroerd uit wb 'sneller dan licht'-technologie. Op de conventionele manier (steeds maar meer bewegingsenergie in een object pompen) gaat het niet lukken, dat mogen we wel als onomstotelijk bewezen achten zo langzamerhand. Voor alle exotische theorieën geldt dat ze gebruikmaken van onbewezen en hoogst speculatieve natuurkunde en natuurverschijnselen.
Wie heeft het over ontkennen? Jij reageert nu op mensen die het onwaarschijnlijk achten dat buitemaardsen de Aarde hebben bezocht alsof ze ontkennen dat buitenaards leven mogelijk is.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:46 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar we zijn niet alwetend. En de mensheid zal zich niet erbij neerleggen dat afstanden van lichtjaren niet te overbruggen zijn en dat we exoplaneten niet kunnen bereiken. Er zullen misschien duizenden jaren voorbij gaan, maar onze wetenschappelijke kennis zal toenemen en wellicht dat we op den duur wel een manier vinden galactische en misschien wel intergalactische reizen te maken. Waarom zouden er absoluut geen buitenaardse wezens kunnen bestaan die deze kennis inmiddels wel hebben?
Ik denk dat angst en arrogantie een grote rol spelen in het ontkennen van buitenaards intelligent leven. Mensen willen ergens niet dat hun beeld van de werkelijkheid verandert. Vroeger werd je ook voor gek verklaard als je beweerde dat de aarde rond was en om de zon draait ipv dat de zon om de aarde draait.
Je verwart (onze kortzichtige) kaart met terrein, onze wetenschap geeft een beeld van ons idee over de werkelijkheid, en niet per se de werkelijkheid zelf.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op dit moment ziet het er iig beroerd uit wb 'sneller dan licht'-technologie. Op de conventionele manier (steeds maar meer bewegingsenergie in een object pompen) gaat het niet lukken, dat mogen we wel als onomstotelijk bewezen achten zo langzamerhand. Voor alle exotische theorieën geldt dat ze gebruikmaken van onbewezen en hoogst speculatieve natuurkunde en natuurverschijnselen.
Dat er hele harde natuurwetten zijn die de grenzen bepalen van wat er technisch gezien mogelijk is is een universele wet. Dat heeft niets met menselijke arrogantie te maken.quote:
Hier staat twee keer kolder in.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:04 schreef Pulzzar het volgende:
50 jaar geleden werd er op dezelfde manier zoals jij dat nu doet de spot gedreven met zwarte gaten.
1. Wat heeft straling ermee te maken? Je zou deeltjes van deeltjes los kunnen maken of juist kunnen laten fuseren met andere deeltjes om zodoende energie vrij te laten komen. Dat heeft niets met straling te maken, dat bij urnium toevallig ook gammastraling ontstaat heeft niets te maken met dat het veel energie oplevert, toevallig gaat dat hand in hand.quote:Misschien hebben aliens de technologie om materie tijdelijk om te zetten in straling
Wel met de kanttekening dat we die natuurwetten niet kunnen kennen.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat er hele harde natuurwetten zijn die de grenzen bepalen van wat er technisch gezien mogelijk is is een universele wet. Dat heeft niets met menselijke arrogantie te maken.
Nog niet volledig, wel zeer waarschijnlijk al ver gevorderd. Of dat we ze kennen of niet, we worden erdoor beperkt, hoe beter je ze kent hoe beter je de grenzen van wat mogelijk is kan naderen. Een voorbeeld: volgens de huidige inzichten zou je in theorie ongeveer 80% rendement kunnen halen met zonnecellen. Stel dat dat klopt dan zal het precies begrijpen hoe het werkt ervoor kunnen zorgen dat we die 80% daadwerkelijk halen in plaats van de huidige 30% of zo maar meer dan dat is niet mogelijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wel met de kanttekening dat we die natuurwetten niet kunnen kennen.
Dan is dat laatste nog steeds gebaseerd op de huidige inzichten, en niet fundamenteel onmogelijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een voorbeeld: volgens de huidige inzichten zou je in theorie ongeveer 80% rendement kunnen halen met zonnecellen. Stel dat dat klopt dan zal het precies begrijpen hoe het werkt ervoor kunnen zorgen dat we die 80% daadwerkelijk halen in plaats van de huidige 30% of zo maar meer dan dat is niet mogelijk.
Strikt genomen is het hoogst waarschijnlijk onmogelijk om sneller te reizen dan EM straling. Immers reis je ook met warpmotoren, als dat mogelijk blijkt te zijn, niet sneller dan EM-straling, wat je met warpmotoren doet is het verkorten van de afstand. Als je de afstand meet van punt A naar B en die deelt door de tijd dan zou je eventueel op een hogere gemiddelde snelheid uit kunnen komen maar je speelt dan vals aangezien je helemaal niet die afstand hebt afgelegd maar een kortere afstand hebt afgelegd.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:40 schreef Molurus het volgende:
Verder wel mee eens. Het zou mij niet verbazen als - zeg - sneller dan het licht reizen fundamenteel onmogelijk is. Maar zeker weten kunnen we dat nooit.
Helemaal mee eens, en ik neem zo aan dat het fundamenteel onmogelijk is. Daar hoef je me zeker niet van te overtuigen.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Strikt genomen is het hoogst waarschijnlijk onmogelijk om sneller te reizen dan EM straling.
Dat lijkt me gemakkelijk in te zien, iets met massa kan niet sneller reizen dan iets wat massaloos is. Dat blijkt uit de tweede wet van Newton.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en ik neem zo aan dat het fundamenteel onmogelijk is. Daar hoef je me zeker niet van te overtuigen.
Precies. Dus niets kan sneller reizen dan EM straling; niets met massa kan zelfs die snelheid behalen. De enige - theoretische - optie is warpdrives waardoor je de afstand verkort en dus feitelijk minder afstand af hoeft te leggen. Op die manier lijkt het alsof je sneller reist dan licht terwijl je feitelijk een andere route neemt.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt me gemakkelijk in te zien, iets met massa kan niet sneller reizen dan iets wat massaloos is. Dat blijkt uit de tweede wet van Newton.
Je kunt nooit weten of dat de enige andere optie is.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Dus niets kan sneller reizen dan EM straling; niets met massa kan zelfs die snelheid behalen. De enige - theoretische - optie is warpdrives waardoor je de afstand verkort en dus feitelijk minder afstand af hoeft te leggen. Op die manier lijkt het alsof je sneller reist dan licht terwijl je feitelijk een andere route neemt.
inderdaad.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Dus niets kan sneller reizen dan EM straling; niets met massa kan zelfs die snelheid behalen. De enige - theoretische - optie is warpdrives waardoor je de afstand verkort en dus feitelijk minder afstand af hoeft te leggen. Op die manier lijkt het alsof je sneller reist dan licht terwijl je feitelijk een andere route neemt.
Ja, je zou bijv. negatieve energie moeten hebben, het bestaan hiervan is speculatief.quote:Maar dat is wel zó vergevorderde science fiction... Ik heb wel eens wat berekeningen gezien over alleen al de fysieke eigenschappen van een warp-poort en nog los van de andere problemen is dat al schier onmogelijk.
Daar heb je gelijk in, uiteraard. Als er over miljoenen jaren wel zo'n technologie bestaat zou het ook raar zijn als Tchock uit Amsterdam anno 2016 die zou kennen natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt nooit weten of dat de enige andere optie is.Overigens worden wormgaten ook nog gezien als een mogelijkheid, maar of wij andere mogelijkheden kunnen bedenken doet er eigenlijk niet toe. Je kunt nooit tot een uitputtende lijst van mogelijkheden komen. Dat zou een proving non-existence fallacy zijn. (Het niet bestaan van andere mogelijkheden.)
quote:Op maandag 11 januari 2016 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, uiteraard. Als er over miljoenen jaren wel zo'n technologie bestaat zou het ook raar zijn als Tchock uit Amsterdam anno 2016 die zou kennen natuurlijk.
Wat een hele andere interessante discussie is, want ooit gaat dit ophouden. Maar goed. Off-topic dus.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:45 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Overigens gaat het momenteel wel behoorlijk hard. 95% van alle wetenschappelijke kennis is uit de laatste paar honderd jaar.
Dat kan je niet stellen aangezien je het niet exact kan bepalen. Daarnaast suggereert het zaken bij veel mensen die onjuist zijn. Nog steeds is de theorie die een paar honderd jaar geleden al bekend was de basis bij een opleiding in een dergelijk vakgebied en de meeste studenten slagen er niet in om die theorie goed en volledig onder de knie te krijgen. Het is niet zo dat we nu ineens allemaal slimmer zijn of zo, we hebben wel wat meer kennis en veel meer toepassingenquote:Op maandag 11 januari 2016 21:45 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Overigens gaat het momenteel wel behoorlijk hard. 95% van alle wetenschappelijke kennis is uit de laatste paar honderd jaar.
Kennis kun je natuurlijk niet precies meten omdat het geen meetbare grootheid is. Maar veel verder terug dan Newton gaan we op scholen meestal niet. De rest is vooral interessant in het kader van wetenschapsgeschiedenis.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan je niet stellen aangezien je het niet exact kan bepalen. Daarnaast suggereert het zaken bij veel mensen die onjuist zijn. Nog steeds is de theorie die een paar honderd jaar geleden al bekend was de basis bij een opleiding in een dergelijk vakgebied en de meeste studenten slagen er niet in om die theorie goed en volledig onder de knie te krijgen. Het is niet zo dat we nu ineens allemaal slimmer zijn of zo, we hebben wel wat meer kennis veel meer toepassingen
Dat is niet helemaal waar en het is een fout van die scholen, ik denk dat er geen beter fundament is voor de wetenschappers van de toekomst dan euclidische meetkunde. In tegenstelling tot wat veel mensen denken hebben Newton en Leibniz niet geheel zelfstandig calculus uitgevonden, mensen zoals Gallilei hadden al veel werk verricht wat ze leenden en die maakten weer dankbaar gebruik van het werk van de 'Grieken' van vele duizenden jaren geleden. In Europa ging veel kennis verloren in de middeleeuwen, deze kwam terecht in Arabische landen van waaruit het tijdens de renaissance weer terug kwam in Europa, mensen zoals Galilei en later Newton en Leibniz profiteerden hiervan. Zonder een afbreuk te doen aan hun grote talent en hun belangrijke bijdrages.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kennis kun je natuurlijk niet precies meten omdat het geen meetbare grootheid is. Maar veel verder terug dan Newton gaan we op scholen meestal niet.
Niet of niet noemenswaardig op basis van onze genen, als er een verschil in intelligentie is dan komt dat door voeding en het vroeg starten met scholing. Er zijn sterke aanwijzingen dat de we nu juist weer dommer aan het worden zijn, ze hebben zelfs een naam geplakt op dat effect (een eponiem) en het speelt in heel de 'westerse' wereld.quote:Overigens denk ik ook niet dat we slimmer zijn geworden.
Ik zal je sterker vertellen, een aantal van die grote Grieken - of dat hij tot de grote Grieken behoorde laat ik in het midden - is heel wat intelligenter dan dat >99% van de mensen die nu leeft is, verreweg de meeste mensen die nu leven kunnen niet volgen wat ze deden. Ik heb het nu niet over vage filosofisch theorietjes die niet op wetenschap steunden maar over logische wiskundige redeneringen en praktische toepassingen.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:58 schreef Molurus het volgende:
Als Aristoteles vandaag de dag had geleefd was hij ongetwijfeld een groot wetenschapper geworden. Maar hij miste de basis die hedendaagse wetenschappers wel hebben.
Was dat niet iets met een lange as met aan het begin en het eind schijven met spleten daarop, en dan kijken hoe snel je de as moet laten ronddraaien voordat het licht niet meer door de spleten komt?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een ander voorbeeldje is dat ze 300-400 jaar geleden al redelijk konden schatten hoe snel het licht zich verplaatst in de lucht. Zie daar maar eens een methode te bedenken, bijna niemand die vandaag leeft zou erop komen met wat toen beschikbaar was aan kennis en technologie.
Kijk maar eens op Wikipedia bij speed of light en het kopje history. Het is best interessant.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Was dat niet iets met een lange as met aan het begin en het eind schijven met spleten daarop, en dan kijken hoe snel je de as moet laten ronddraaien voordat het licht niet meer door de spleten komt?
Edit: hmm, da's dan nog steeds lastig. Lasers enzo hadden ze toen ook niet. Wellicht dat het ook kan met drie schijven (1 extra halverwege) en een heel felle lichtbron ofzo.
Dat is mogelijk. Het is óók mogelijk dat we er op een gegeven moment achter komen dat het gewoon domweg niet op een praktische manier kán omdat de natuurwetten het niet toe laten.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:46 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar we zijn niet alwetend. En de mensheid zal zich niet erbij neerleggen dat afstanden van lichtjaren niet te overbruggen zijn en dat we exoplaneten niet kunnen bereiken. Er zullen misschien duizenden jaren voorbij gaan, maar onze wetenschappelijke kennis zal toenemen en wellicht dat we op den duur wel een manier vinden galactische en misschien wel intergalactische reizen te maken. Waarom zouden er absoluut geen buitenaardse wezens kunnen bestaan die deze kennis inmiddels wel hebben?
Noem het zoals je wilt, dat verandert natuurlijk niks aan de realiteit van de natuurwetten. Nogmaals: of wij ze nu correct begrijpen of niet, die wetten zijn er gewoon. Maw: de natuur is zoals ze is. En als de 'natuur' zo is dat er geen (praktische) manier is om galactische of intergalactische reizen te maken, dan ís dat zo.quote:Op maandag 11 januari 2016 18:26 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Je verwart (onze kortzichtige) kaart met terrein, onze wetenschap geeft een beeld van ons idee over de werkelijkheid, en niet per se de werkelijkheid zelf.
Eerst noemde we de conclusies die natuurkundige vonden wetten maar omdat er steeds nieuwe denken ontdekt werden zijn we ze theorieën gaan noemen.
En nogmaals, ons natuurkundig idee over de wereld is nog steeds zeer incompleet.
yeah struisvogelpolitiek bedrijven. ik dacht dat die rechtse knapen juist links daar altijd van betichtten. lekker centjes centjes centjes. en de rest om ons heen lekker vergeten of doen alsof het niet bestaat want is irrationeel. want centjes centjes centjes. marsmannetjes hebben geen dollars.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:04 schreef hottentot het volgende:
Struisvogelpolitiek aangaande marsmannetjes....quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef pipojansen het volgende:
[..]
yeah struisvogelpolitiek bedrijven. ik dacht dat die rechtse knapen juist links daar altijd van betichtten. lekker centjes centjes centjes. en de rest om ons heen lekker vergeten of doen alsof het niet bestaat want is irrationeel. want centjes centjes centjes. marsmannetjes hebben geen dollars.
Men gelooft graag dat SF films werkelijkheid worden, als de natuur reizen sneller dan het licht niet toestaat dan is het grootste deel in het heelal buiten bereik. En als je dan al sneller dan het licht zou reizen, dan is communicatie met het thuisfront praktisch gezien niet meer mogelijk omdat signalen vanaf de aarde je niet kunnen bereiken, een radiosignaal vanaf mars doet er al 23 minuten over, en Mars ligt feitelijk om de hoek.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is mogelijk. Het is óók mogelijk dat we er op een gegeven moment achter komen dat het gewoon domweg niet op een praktische manier kán omdat de natuurwetten het niet toe laten.
Ik hoop dat ook hoor, maar je moet wel realistisch blijven. Op dit moment is er gewoon geen zicht op en moet er bij elke theorie over sneller dan licht reizen gewerkt worden met uiterst speculatieve en onbewezen natuurkunde.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Men gelooft graag dat SF films werkelijkheid worden, als de natuur reizen sneller dan het licht niet toestaat dan is het grootste deel in het heelal buiten bereik. En als je dan al sneller dan het licht zou reizen, dan is communicatie met het thuisfront praktisch gezien niet meer mogelijk omdat signalen vanaf de aarde je niet kunnen bereiken, een radiosignaal vanaf mars doet er al 23 minuten over, en Mars ligt feitelijk om de hoek.
Dan stuur je je berichtjes toch met pakketpost die sneller dan het licht gaat?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Men gelooft graag dat SF films werkelijkheid worden, als de natuur reizen sneller dan het licht niet toestaat dan is het grootste deel in het heelal buiten bereik. En als je dan al sneller dan het licht zou reizen, dan is communicatie met het thuisfront praktisch gezien niet meer mogelijk omdat signalen vanaf de aarde je niet kunnen bereiken, een radiosignaal vanaf mars doet er al 23 minuten over, en Mars ligt feitelijk om de hoek.
Zolang niks bewezen is, blijven alle opties open.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is mogelijk. Het is óók mogelijk dat we er op een gegeven moment achter komen dat het gewoon domweg niet op een praktische manier kán omdat de natuurwetten het niet toe laten.
I wouldn't hold my breath.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:52 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zolang niks bewezen is, blijven alle opties open.
Ik hoop wel dat wanneer ik nog leef men onder de ijskap van Europa gaat kijken.
Inderdaad. Dat is nu een mooi voorbeeld van een "Limited Hangout". Een jaar ervoor stelde Kimmel dezelfde identieke -- 'vragen' -- aan Bill Clinton.quote:Ik raad iedereen aan dit te kijken
Voor een deel zeker, alleen z'n: "I can't reveal anything." -really? "Yeah."quote:Op woensdag 13 januari 2016 08:29 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is nu een mooi voorbeeld van een "Limited Hangout". Een jaar ervoor stelde Kimmel dezelfde identieke -- 'vragen' -- aan Bill Clinton.
"Limited hangout" is intelligence jargon for a form of propaganda in which a selected portion of a scandal, criminal act, sensitive or classified information, etc. is revealed or leaked, without telling the whole story.
- using the hiding truth in plain sight strategy, by joking about serious issues.
- Evading truth while revealing it, .
- Slowly letting truth coming out.
Voor de meesten gewoon toch een grap. Voor de meesten die zich niet met UFO verhalen bezighouden werkt dit zo. Dat is het lullige ervan. Tenzij je met de hele entourage van het hele UFO fenomeen enigszins bekend bent zeggen deze dingen je nauwelijks iets.
Maar alvast net voldoende voor een wellicht komende wereldwijde cultuurschok.![]()
De meest interessante opmerking vind ik "They exercise strict control over us". En bedenk dat de reeds bekende vragen en antwoorden even strict zijn geregisseerd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:10 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Voor een deel zeker, alleen z'n: "I can't reveal anything." -really? "Yeah."
Was behoorlijk serieus.
Maar inderdaad, en ook nog dat je later nog kan zeggen 'zie je wel, ik loog jullie niet helemaal voor hoor.'
quote:Op woensdag 13 januari 2016 08:29 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is nu een mooi voorbeeld van een "Limited Hangout". Een jaar ervoor stelde Kimmel dezelfde identieke -- 'vragen' -- aan Bill Clinton.
"Limited hangout" is intelligence jargon for a form of propaganda in which a selected portion of a scandal, criminal act, sensitive or classified information, etc. is revealed or leaked, without telling the whole story.
- using the hiding truth in plain sight strategy, by joking about serious issues.
- Evading truth while revealing it, .
- Slowly letting truth coming out.
Voor de meesten gewoon toch een grap. Voor de meesten die zich niet met UFO verhalen bezighouden werkt dit zo. Dat is het lullige ervan. Tenzij je met de hele entourage van het hele UFO fenomeen enigszins bekend bent zeggen deze dingen je nauwelijks iets.
Maar alvast net voldoende voor een wellicht komende wereldwijde cultuurschok.![]()
Hoe weet je zo zeker dat het ons goed zal doen? Het zou kunnen hoor maar ik zie het niet zo eenvoudig doordringen bij het gros van deze mensheid.quote:Het zou de mensheid alleen maar goed doen als we beseffen dat er aliens zijn dus zoiets wordt niet geheim gehouden.
Technologie, macht.quote:Niemand heeft daar belang bij.
Goed gezegd. Er is ooit de keuze gemaakt dat de mensen niet klaar zijn voor de waarheid over de buitenaardse aanwezigheid en dat is tot nog toe in stand gebleven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:59 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat het ons goed zal doen? Het zou kunnen hoor maar ik zie het niet zo eenvoudig doordringen bij het gros van deze mensheid.
De helft van de wereldbevolking zou zonder met de ogen te knipperen direct op aliens gaan schieten ben ik bang. En misschien is dat ook wel logisch. Wie zegt dat ze werkelijk het goede zouden voorhebben met ons?
Je zou je je eerst eens moeten verdiepen in wat men noemt het Truth Embargo. En de term UFO's and Nukes even googelen. Wanneer je dat doet zul je de mogelijkheid om zoiets geheim te houden kunnen begrijpen. Mist het allemaal waar zou zijn natuurlijk dat er werkelijk zo'n internationaal embargo bestaat.
Verder zal het zo zijn dat het grote sociologische en politieke gevolgen gaat krijgen en vele religieuzen volkomen zouden kunnen doorslaan vanwege hun eschatologie. Dat deze hele UFO - rage alleen maar een hoax zou zijn daar ben ik niet zeker meer van. Minimaal bestaat er een UFO hoax puur als dekmantel superieure technologie te verbergen.
[..]
Technologie, macht.
Het is knap hoe je zoveel aannames, niet onderbouwde argumenten en drogredenen in een stukje kan plaatsen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:35 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Goed gezegd. Er is ooit de keuze gemaakt dat de mensen niet klaar zijn voor de waarheid over de buitenaardse aanwezigheid en dat is tot nog toe in stand gebleven.
Een bepaalde elite van mensen wordt gewoon heel warm van het idee dat zij samen iets weten wat het gewone volk niet mag weten.
Maar dat hun systeem waar de hele westerse wereld op aangesloten is uit een kan vallen als we bepaalde grote technologische vooruitgangen maken en in contact komen met wezens die lichtjaren op ons voorlopen.
Maar zijn er mensen geweest met hoge functies in de overheid en in het leger die hier wel over praten?
Ja, honderden.
Zijn er overheids documenten vrijgegeven die hier over gaan?
Ja, duizenden.
Geloven de mensen het, nee.
Is dat oordeel gebaseerd op onderzoek, nee.
We slikken blij weg wat ons verteld wordt door onze ouders/instituties en media en we hebben een aversie gecreëerd van elk idee die buiten de norm valt. .
Enigszins pijnlijke ironie.quote:Een bepaalde elite van mensen wordt gewoon heel warm van het idee dat zij samen iets weten wat het gewone volk niet mag weten.
Mass sightings (soms tot 10k mensen) anekdotische onzin noemen, honderden foto's die met een goeie camera geschoten zijn wegdoen als vaag, wetenschappers gestoord zonder enige onderbouwing, de duizenden gedeclassificeerde overheids documenten (die toen als top secret gelabeld werden en waar het merendeel nu nog grotendeels gecensureerd zijn om 'national security' niet in gevaar te brengen) zweverig noemen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:22 schreef Evolved het volgende:
[..]
Het is knap hoe je zoveel aannames, niet onderbouwde argumenten en drogredenen in een stukje kan plaatsen.
Er is echt 0,0 overtuigend bewijs, alleen zweverige documenten, vage fotos, anekdotische onzin en een paar gestoorde 'wetenschappers'. Een gigantisch wereldwijd complot lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Zoiets heeft zo veel maatschappelijke lading, de kans is dan wel heel groot dat er iemand gaan klokkenluiden.
Waarom toch zo wanhopig geloven in dit soort dingen? Het lijkt mij ook fantastisch om buitenaards leven te ontdekken, maar todat daar fatsoenlijk bewijs voor is ben je jezelf puur voor de gek aan het houden.
Jij daarentegen bent natuurlijk een baken van objectiviteit wat betreft dit onderwerp. En mensen die het daar niet mee eens zijn zijn bespeeld door de elite.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:39 schreef alwaysbenice het volgende:
Jij probeert het bewijs materiaal aan te passen aan jouw mening, en niet anders om.
Dit is simpelweg niet waar. Er zijn vele echte bewijzen en duizenden documenten die liggen te wachten op een officieel congressional hearing en vele klokkeluiders zijn bereid onder ede en risico op strafvervolging te getuigen. Daarnaast zijn er vele landen die de afgelopen tijd UFO documenten hebben vrijgegeven die je op het internet kan inzien. Zelfs zonder de aanname: "Het zijn Aliens" blijven er nog diverse andere opties open staan. Denk aan Tesla. De Nazi's die met baanbrekende technologieën bezig waren. Of de restanten van een herontdekte beschaving op aarde waaraan technologie is ontleent. Hoe de vork precies in de steel zit zou ik je niet kunnen vertellen maar ik kan je in ieder geval verzekeren dat het niet alléén zo maar even wishfull thinking is. En verbaasd het me dat je niet even wat aardige linkjes van alwaysbenice hebt aangeklikt. Ik zag daar ook Stephen Bassett tussen staan. Niet te missen.quote:Er is echt 0,0 overtuigend bewijs, alleen zweverige documenten, vage fotos, anekdotische onzin en een paar gestoorde 'wetenschappers'. Een gigantisch wereldwijd complot lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Zoiets heeft zo veel maatschappelijke lading, de kans is dan wel heel groot dat er iemand gaan klokkenluiden.
QFT.quote:
Ja ho even, ik heb het over de conclusie dat er aliens de aarde hebben bezocht op basis van deze bewijzen. Die conclusie is gewoon niet te trekken als je objectief blijft. Foto's zijn al zo vaak anders verklaard, het feit dat er nog een paar over zijn die onbekend zijn is geen basis om aan te nemen dat aliens de aarde hebben bezocht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:58 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. Er zijn vele echte bewijzen en duizenden documenten die liggen te wachten op een officieel congressional hearing en vele klokkeluiders zijn bereid onder ede en risico op strafvervolging te getuigen. Daarnaast zijn er vele landen die de afgelopen tijd UFO documenten hebben vrijgegeven die je op het internet kan inzien. Zelfs zonder de aanname: "Het zijn Aliens" blijven er nog diverse andere opties open staan. Denk aan Tesla. De Nazi's die met baanbrekende technologieën bezig waren. Of de restanten van een herontdekte beschaving op aarde waaraan technologie is ontleent. Hoe de vork precies in de steel zit zou ik je niet kunnen vertellen maar ik kan je in ieder geval verzekeren dat het niet alléén zo maar even wishfull thinking is. En verbaasd het me dat je niet even wat aardige linkjes van alwaysbenice hebt aangeklikt. Ik zag daar ook Stephen Bassett tussen staan. Niet te missen.
Daarom is het in beide gevallen ongeacht de uitkomst interessant om naar de juiste conclusies en de waarheid te zoeken.quote:Die conclusie is gewoon niet te trekken als je objectief blijft. Foto's zijn al zo vaak anders verklaard, het feit dat er nog een paar over zijn die onbekend zijn is geen basis om aan te nemen dat aliens de aarde hebben bezocht.
Daar ben ik het natuurlijk volledig mee eensquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Daarom is het in beide gevallen ongeacht de uitkomst interessant om naar de juiste conclusies en de waarheid te zoeken.
En ditquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Evolved het volgende:
[..]
Daar ben ik het natuurlijk volledig mee eens
Goede case:quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:02 schreef Monomeism het volgende:
[..]
En dit
http://archivosovni2.blogspot.nl/
is natuurlijk ofwel de beste UFO hoax. Ofwel helemaal echt, waarover de verhitte discussies blijven voortduren en die natuurlijk een rode lap zijn voor debunkers. Prima uiteraard. Je vind ook uploads van deze UFO case waar wordt beweerd dat deze een hoax zou zijn met theorieën over een model met poppen erin op grote afstand of dmv computer animatie maar dat is niet bewezen. Maar klinkt zeker als een redelijk goed argument. Als al bewezen kan worden aan de hand van deze beelden dat het hier om een model met poppen gaat. Opgelost is de zaak niet. Als het een hoax is petje af want het ziet er verdomde realistisch uit. Vooral het veranderen van vorm van het voertuig. Hoe dan ook een mooi filmpje waarbij je eigenlijk maar hoopt dat het een hoax is gezien die jongens die er in zitten.
Altijd weer dit soort negatieve bewijsvoering. Kenmerkend voor ad ignorantiams.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:33 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Goede case:
"The objects in the footage have the structure of a specific material that
is definitely not made up by any kind of computer animation, balloon, prop,
model, or special effects used for simulation in a studio."
Het feit dat het leven op aarde al tig bijna volledig werd uitgeroeid op wat bacteriën na geeft ook wel aan dat het leven gemakkelijk wordt gevormd als de omstandigheden (atmosfeer, temperatuur, water) juist zijn. Het is evident dat deze omstandigheden op meer planeten voorkomen, zelfs binnen enkel ons melkwegstelsel. Dan is vervolgens de vraag hoe groot de kans is dat 1 soort zich specialiseert in intelligentie wat voor mij de vraag oproept hoe het komt dat op aarde slechts 1 soort echt intelligent is geworden, nu ja, leden van deze soort.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:52 schreef Pulzzar het volgende:
Als dat zo is of wanneer er bacterieel of eencellig leven wordt aangetroffen, is het een duidelijke aanwijzing dat leven in het heelal helemaal niet zo zeldzaam is en ook op exoplaneten moet voorkomen.
Sterker nog, het betekent hoogstwaarschijnlijk nooit aliens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:44 schreef alwaysbenice het volgende:
We hebben je wel gehoord, UFOs betekenen niet gelijk aliens.
Erger je je eraan? Dat begrijp ik niet. Ik denk persoonlijk dat men beter kan kijken naar wat men persoonlijk ziet en niet zozeer wat anderen er van moeten vinden of denken te zien tenzij dat matcht met wat jij zelf waarneemt of denkt waar te nemen. Wat zie jij zelf?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Altijd weer dit soort negatieve bewijsvoering. Kenmerkend voor ad ignorantiams.
Je kan je ongelijk al meemaken, maar los van dat geloof ik dat het niet lang meer kan duren voordat er een doorbraak komt die ons allemaal tot weten zal brengen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sterker nog, het betekent hoogstwaarschijnlijk nooit aliens.
Ik hoop dat ik het meemaak dat mijn ongelijk m.b.t. dit wordt aangetoond. Ik ben een SF-liefhebber, ik verslond Stargate SG-1 en Star Trek etc.
Je was me voorquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:39 schreef Molurus het volgende:
Altijd weer dit soort negatieve bewijsvoering. Kenmerkend voor ad ignorantiams.
Het betekent enkel dat er dus geen bewijs is dat wel in de richting van aliens wijst. Zeggen, 'X is dit dit en dit zeker niet, dus dan zijn het aliens' (of dat impliceren) is een drogredenatie. Het zegt helemaal niet dat het aliens zijn, het zegt alleen dat we het niet weten. Wat men persoonlijk ziet is niet relevant op de vraag of er buitenaardse wezens bij ons op bezoek zijn geweest.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:53 schreef Monomeism het volgende:
Erger je je eraan? Dat begrijp ik niet. Ik denk persoonlijk dat men beter kan kijken naar wat men persoonlijk ziet en niet zozeer wat anderen er van moeten vinden of denken te zien tenzij dat matcht met wat jij zelf waarneemt of denkt waar te nemen. Wat zie jij zelf?
Juist het feit dat na al die jaren waarin de meeste mensen in een groot deel van de wereld 24/7 een cameraatje bij hebben nog nooit iets buitenaards is gefilmd is enigszins een bewijs dat het niet bestaat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:57 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Je kan je ongelijk al meemaken, maar los van dat geloof ik dat het niet lang meer kan duren voordat er een doorbraak komt die ons allemaal tot weten zal brengen.
De mass sightings zijn tot nu toe elke x jaar consistent voor gekomen, en bij de volgende mass sighting, zullen de mensen, indien het in het westen voor komt, hun smartphone met redelijke camera hebben en hebben we daarnaast het internet om het te bewijzen.
Wat al het oude bewijsmateriaal weer leven in gaat blazen en hopelijk ook meer mensen de moed en motivatie geeft om nieuwe bekentenissen te doen.
Maar goed, time will tell.
Absoluut, ja. Als je tracht iets te verklaren dan is het volstrekt oninteressant wat de verklaring niet is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:53 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Erger je je eraan? Dat begrijp ik niet.
Dat is het absoluut niet. Het is uit de duim gezogen kolder.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:44 schreef alwaysbenice het volgende:
Maar goed, wij snappen wel dat een vliegende schotel die een paar uur zweeft (en een paar hoofden lijkt weer te geven) een interessant stuk bewijsmateriaal voor een potentiële visit van een intelligente wezens en hun ruimteschepen.
Ja goed idee. Tegen die tijd worden we ook makkelijk 200 jaar oud en zijn alle ziekten nagenoeg overwonnen. En dan gaan we daar op die exo-planeet een beetje klonen en experimenteren en bekijken welke aardse soorten daar op die exo-planeet kunnen overleven gemixt met het daar aanwezige leven zodat ons menselijk nageslacht op die planeet perfect kan overleven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat we ooit de technologie ontwikkelen waarmee we ons succesvol kunnen vestigen op een exoplaneet
Hoe weet jij dat het niet buitenaards is?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Juist het feit dat na al die jaren waarin de meeste mensen in een groot deel van de wereld 24/7 een cameraatje bij hebben nog nooit iets buitenaards is gefilmd is enigszins een bewijs dat het niet bestaat.
Het gaat om mensen wiens fantasie op hol is geslagen omdat ze een door mensen gemaakt vliegtuig zagen (je weet wel, vliegtuigen die op dat moment nog geheim zijn) of iets met lichtjes of zo wat ze niet konden duiden, dat is alles.
Ik heb zelf ook wel eens zoiets gezien, mijn fantasie sloeg toen ook een beetje op hol.
Of we mengen ons DNA met dat van een exoplaneet aap en stichten een 2e soort mensheid, als nieuwe TV show ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja goed idee. Tegen die tijd worden we ook makkelijk 200 jaar oud en zijn alle ziekten nagenoeg overwonnen. En dan gaan we daar op die exo-planeet een beetje klonen en experimenteren en bekijken welke aardse soorten daar op die exo-planeet kunnen overleven gemixt met het daar aanwezige leven zodat ons menselijk nageslacht op die planeet perfect kan overleven.
Dat zou immers elke superieure beschaving doen.
Oh wacht ....
Just a wild thought
Heb jij hun verklaring nodig dan? Ik kijk voornamelijk naar de beelden. Dat gezwam is vers 2. Maar goed ieder zijn methode.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat de verklaring niet is zegt namelijk niets over wat de verklaring wel is. Een denkfout die te veel mensen te vaak maken.
Ik heb helemaal geen verklaring nodig. Ik ben prima tevreden met 'ik weet het niet'. Zolang er geen concrete manier is om dergelijke waarnemingen te onderzoeken vind ik het eigenlijk ook niet zo interessant.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:07 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Heb jij hun verklaring nodig dan? Ik kijk voornamelijk naar de beelden. Dat gezwam is vers 2. Maar goed ieder zijn methode.
1. Een exoplaneet kolonialiseren is kinderspel in vergelijking met het verlaten van ons melkwegstelsel of zelfs 'maar' het reizen naar de andere kant van ons melkwegstelsel. De kans dat op een van de dichtsbijzijnde exoplaneet een intelligente soort woont is klein (doch niet uitgesloten) maar als die daar woont dan gaat die niet 'even' voor een onderzoekje op en neer reizen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja goed idee. Tegen die tijd worden we ook makkelijk 200 jaar oud en zijn alle ziekten nagenoeg overwonnen. En dan gaan we daar op die exo-planeet een beetje klonen en experimenteren en bekijken welke aardse soorten daar op die exo-planeet kunnen overleven gemixt met het daar aanwezige leven zodat ons menselijk nageslacht op die planeet perfect kan overleven.
Dat zou immers elke superieure beschaving doen.
Oh wacht ....
Just a wild thought
Ik zal je een geheimpje vertellen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen verklaring nodig. Ik ben prima tevreden met 'ik weet het niet'.
Met nucleaire ruimteschepen zou je al tegen de snelheid van het licht aan kunnen zitten en naar zeta recticuli kunnen reizen in 39 jaar (en 6 maanden pilot time).quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1. Een exoplaneet kolonialiseren is kinderspel in vergelijking met het verlaten van ons melkwegstelsel of zelfs 'maar' het reizen naar de andere kant van ons melkwegstelsel. De kans dat op een van de dichtsbijzijnde exoplaneet een intelligente soort woont is klein (doch niet uitgesloten) maar als die daar woont dan gaat die niet 'even' voor een onderzoekje op en neer reizen.
2. Of dat we ooit in staat gaan zijn om de dichtstbijzijnde potentieel geschikte exoplaneet te bezoeken moeten we nog maar afwachten. Dan gaan we eerst warpmotoren moeten ontwikkelen die een snelheid halen die enigszins in de buurt komt van de snelheid van het licht (80% of zo zou goed helpen). We gaan een gesloten ecosysteem moeten ontwikkelen, hiermee hebben we al geëxperimenteerd, het experiment mislukte zo erg dat het werd gestaakt, het was te gevaarlijk voor de deelnemers.
We zouden kunstmatige zwaartekracht moeten ontwikkelen wat alleen maar lukt met een constante juiste beweging (niet onmogelijk, wel lastig). Geen kunstmatige zwaartekracht => geen bezoek exoplaneet, hier kunnen we kort over zijn.
We weten dat mensen die geloven in spirituele zweverigheid (denk glazen bollen, tarotkaarten, mediums, aardstralen, chakras, auras geesten etc.) ook snel in complotten en aliens geloven (en andersom). Die zijn receptiever voor vage argumentatie en drogredenen. Wellicht dat dogmatische religie ook wel in dat rijtje past.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een serieuze vraag aan al die believers hier: zijn jullie actief religieus?
Ik vraag me af of dat hetzelfde deel van het brein wat hiervoor zorgt ook voor dit zorgt.
Er tegenaan zitten gaat niet lukken, daarvoor zijn er veel te veel problemen, ook al heb je nagenoeg geen luchtweerstand. Eerst maar eens zien hoe het veilig ontwerpen van nucleaire raketten gaat vorderen, dat lijkt me zachtjes uitgedrukt geen kattenpis.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:13 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
[..]
Met nucleaire ruimteschepen zou je al tegen de snelheid van het licht aan kunnen zitten en naar zeta recticuli kunnen reizen in 39 jaar (en 6 maanden pilot time).
Want elke religieuze basis moet ook onzin zijn bedoel je? Houdt het maar op een simpele nee en ja, want het laatste wat dit topic nodig heeft is een discussie over religie, dat kan hier:quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een serieuze vraag aan al die believers hier: zijn jullie actief religieus?
Ik vraag me af of dat hetzelfde deel van het brein wat hiervoor zorgt ook voor dit zorgt.
Nee, in beide gevallen gaat het om een rotsvast vertrouwen in iets waar geen concrete aanwijzingen voor zijn. Dan heb ik het niet over het geloven dat er een ziel bestaat of zo maar over het strikt volgen van een religie en alle verhaaltjes van die religie als zoete koek slikken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:17 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Want elke religieuze basis moet ook onzin zijn bedoel je?
Mits de technologie is ontwikkeld en streng bewaakt daar deze levens bedreigend is. Ik zeg dat niet maar er zijn er genoeg die onder ede deze claim uit te spreken. Waaronder Thomas Valone. Ik zou graag zo iemand in een serieus gesprek zien met bijvoorbeeld Lawrence Krauss waar ik een groot bewonderaar van ben. Warp Drive is in theorie niet ver weg meer. In de praktijk was het er mogelijk al wat langer. Of dat waar is zal eens blijken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zouden kunstmatige zwaartekracht moeten ontwikkelen wat alleen maar lukt met een constante juiste beweging (niet onmogelijk, wel lastig). Geen kunstmatige zwaartekracht => geen bezoek exoplaneet, hier kunnen we kort over zijn.
Naar mijn weten zijn er 40 jaar geleden al succesvolle onderzoeken naar geweest maar er was toen der tijd geen motivatie om echt verder dan de maan te gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er tegenaan zitten gaat niet lukken, daarvoor zijn er veel te veel problemen, ook al heb je nagenoeg geen luchtweerstand. Eerst maar eens zien hoe het veilig ontwerpen van nucleaire raketten gaat vorderen, dat lijkt me zachtjes uitgedrukt geen kattenpis.
Dat vind ik ook kwalijk, maar sorry, dat denken te kunnen vergelijken met dit fenomeen laat zien hoe weinig je er van af weet, no offense.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, in beide gevallen gaat het om een rotsvast vertrouwen in iets waar geen concrete aanwijzingen voor zijn. Dan heb ik het niet over het geloven dat er een ziel bestaat of zo maar over het strikt volgen van een religie en alle verhaaltjes van die religie als zoete koek slikken.
Dat de redenen voor een overtuiging onzin zijn betekent nog niet dat de overtuiging onjuist is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:17 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Want elke religieuze basis moet ook onzin zijn bedoel je?
Waren er maar meer mensen die dit zonder moeite zeggen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:11 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje vertellen.
Ik weet het ook niet.
Ik vind het een uitstekende vergelijking eerlijk gezegd: niemand weet iets van aliens af, ook jij niet. En "kennis van UFOs" is regelrecht een contradictio in terminis.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:22 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dat vind ik ook kwalijk, maar sorry, dat denken te kunnen vergelijken met dit fenomeen laat zien hoe weinig je er van af weet, no offense.
Dat mag maar het bewijsm. voor het UFO fenomeen is gewoon gigantischquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het een uitstekende vergelijking eerlijk gezegd: niemand weet iets van aliens af, ook jij niet. En "kennis van UFOs" is regelrecht een contradictio in terminis.
"Bewijsmateriaal voor het UFO fenomeen" is helemaal geen coherent begrip, tenzij je wilt aantonen dat iemand iets heeft zien vliegen wat hij/zij niet kan identificeren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:41 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dat mag maar het bewijsm. voor het UFO fenomeen is gewoon gigantisch
Dit ontstijgt het niveau van "goddelijke openbaringen" op geen enkele manier. En ook die zijn zeer talrijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:41 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het abduction en contact fenomeen staat ook sterk, door dat zo vaak het zelfde verhaal gerapporteerd was (voordat het media aandacht kreeg, over de VS maar ook in andere landen) en door de implantaten die men gevonden heeft (en door andere cases met verschillende getuigenissen en leugen apparaten etc.)
'Men' heeft enkel moeite met de conclusie die je trekt, omdat de basis daarvoor niet fatsoenlijk onderbouwd kan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:41 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Hoewel ik kan begrijpen dat men daar wat meer moeite mee heeft.
Jij het blijft taalkundig irritant, je zou het specifieker kunnen maken, bijvoorbeeld het bewijsm. voor vliegende schotels is gigantisch, alleen er zijn ook genoeg cases waarbij het geen schotels waren, of zelfs iets compleet anders want nog steeds onder intelligente controle lijkt te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Bewijsmateriaal voor het UFO fenomeen" is helemaal geen coherent begrip, tenzij je wilt aantonen dat iemand iets heeft zien vliegen wat hij/zij niet kan identificeren.
Maar dan heb je alleen iets aangetoond ten aanzien van de waarnemer, niet ten aanzien van datgene dat hij/zij heeft waargenomen.
Ja en wellicht net zo echt, al laat God zo ver ik weet geen implantaten achter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef Molurus het volgende:
Dit ontstijgt het niveau van "goddelijke openbaringen" op geen enkele manier. En ook die zijn zeer talrijk.
Waar het hem dus in zit, is dat als iets 'onverklaarbaars' wordt waargenomen, ook al wordt het 1000x waargenomen, dit niet betekend dat het dus aliens zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Jij het blijft taalkundig irritant, je zou het specifieker kunnen maken, bijvoorbeeld het bewijsm. voor vliegende schotels is gigantisch, alleen er zijn ook genoeg cases waarbij het geen schotels waren, of zelfs iets compleet anders want nog steeds onder intelligente controle lijkt te zijn.
Dit heeft weinig met taalkunde te maken hoor. Ik wijs je op een elementaire drogreden die nogal vaak gebruikt wordt. Als je dat irritant vindt, soi. Maar daar wordt het niet minder een drogreden van.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Jij het blijft taalkundig irritant, je zou het specifieker kunnen maken, bijvoorbeeld het bewijsm. voor vliegende schotels is gigantisch, alleen er zijn ook genoeg cases waarbij het geen schotels waren, of zelfs iets compleet anders want nog steeds onder intelligente controle lijkt te zijn.
Aliens, zover we weten, ook niet. Ook niet als we niet weten waar die 'implantaten' dan wel vandaan komen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Ja en wellicht net zo echt, al laat God zo ver ik weet geen implantaten achter.
Ziet hier, een hersenloze zot in zijn natuurlijke leefomgeving.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:38 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dat is een goeie vraag.
Waarom denk je dat? Heb je hier onderzoek naar gedaan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ziet hier, een hersenloze zot in zijn natuurlijke leefomgeving.
Als kaka of dijkgraaf het zegt, geeft mij alleen maar de bevestiging dat ook dat soort mensen niet te vertrouwen zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:14 schreef Monomeism het volgende:
Hey maar wacht ff. Haha. Laten we het eenvoudig houden. Nee er is niets bewezen totdat iemand als Michio Kaku of Robert Dijkgraaf het mag bevestigen in de naam van de overheid, de wetenschap of het leger. Of het nou allemaal waar is of niet moet iedereen maar voor zichzelf ...volkomen uit je duim zuigt.
Oh okquote:Op donderdag 14 januari 2016 08:33 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Mensen die geloven in buitenaards leven missen volgens mij iets in hun huidige bestaan
maar even.. serieus geen troll.. maar waarom ga jij er vanuit dat er buitenaards leven is?quote:
Daar gaat onbewezen de hele wetenschap vanuit. Jij leeft ook in het heelalquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar even.. serieus geen troll.. maar waarom ga jij er vanuit dat er buitenaards leven is?
Ik quote mezelf maar even, een reactie die ik aan jou gegeven heb op pagina 2:quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar even.. serieus geen troll.. maar waarom ga jij er vanuit dat er buitenaards leven is?
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:24 schreef Maurice76 het volgende:
Het is juist zeer aannemelijk, dat de condities die op aarde hebben geleid tot intelligent leven, ook elders in het universum hebben geleid tot intelligent leven. Dat we er nooit mee in contact kunnen komen gezien de onmetelijke afstanden in ons universum is wat anders.
maar de wetenschap ging er vroeger ook vanuit dat de aarde plat was?quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:10 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Daar gaat onbewezen de hele wetenschap vanuit. Jij leeft ook in het heelal
deze uitspraak mbt condities is juist de sublieme bevestiging dat er elders geen leven is..quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:10 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar even, een reactie die ik aan jou gegeven heb op pagina 2:
[..]
Dat zou mooi zijn, kunnen ze dan ajb ook met een systeem komen waardoor je terug kan reizen naar Aarde? Dat zou wel zo handig zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:20 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn er 40 jaar geleden al succesvolle onderzoeken naar geweest maar er was toen der tijd geen motivatie om echt verder dan de maan te gaan.
Tot een paar jaar geleden:
Nee hoor, het Vaticaan ging hiervan uit, duizenden jaren daarvoor wisten de 'Grieken' al dat de aarde rond was. Het fabeltje dat pas een paar honderd jaar geleden zou zijn ontdekt...is helaas een hardnekkig misverstand. Je weet wel, de middeleeuwen en de vlucht van kennis van Europa naar een toen der tijd beschaafder Arabisch deel van de wereld. Hoe het kan verkeren.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:25 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar de wetenschap ging er vroeger ook vanuit dat de aarde plat was?
Omdat de bouwstenen voor organisch leven heel veel voorkomend zijn, en biljoenen en biljoenen sterren zijn met biljoenen en biljoenen planeten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
hoe stel jij buitenaards leven dan voor?quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:37 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Omdat de bouwstenen voor organisch leven heel veel voorkomend zijn, en biljoenen en biljoenen sterren zijn met biljoenen en biljoenen planeten.
En de levensduur van het leven hier op aarde is ook maar een fractie van de tijd van alle beschikbare tijd.
Gemene mannetjes die er alles aan doen om geheim te blijven maar af en toe zich laten zien om mensen te pesten omdat we toch dom en onwetend zijn, duh.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:16 schreef Onnoman het volgende:
[..]
hoe stel jij buitenaards leven dan voor?
Huh? Hoe kun je die conclusie nou trekken?quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:25 schreef Onnoman het volgende:
[..]
deze uitspraak mbt condities is juist de sublieme bevestiging dat er elders geen leven is..
is intelligentie vrij interpretabel ? Of heb je daar ook een uitgesproken mening over?quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:23 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Huh? Hoe kun je die conclusie nou trekken?
Statistisch gezien zijn er door het hele universum heen enorm veel planeten a la de aarde, met soortgelijke condities. De condities die hebben geleid tot intelligent leven op onze planeet zijn niet eens exorbitant of zo. Het is vrij aannemelijk dat op een aantal ervan zich ook (intelligent) leven heeft ontwikkeld net zoals op onze planeet.
Het is een hele andere vraag of we (ooit) contact hebben (gehad) met dat andere leven daar, of dat ooit zullen hebben. Maar het gebrek aan contact betekent niet dat het er niet is.
Er worden in deze twee ideeen steevast door elkaar gehaald:quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, het Vaticaan ging hiervan uit, duizenden jaren daarvoor wisten de 'Grieken' al dat de aarde rond was. Het fabeltje dat pas een paar honderd jaar geleden zou zijn ontdekt...is helaas een hardnekkig misverstand. Je weet wel, de middeleeuwen en de vlucht van kennis van Europa naar een toen der tijd beschaafder Arabisch deel van de wereld. Hoe het kan verkeren.
Die 'Grieken' hadden beide al begrepen als ik me niet vergis. Die waren wat meer ontwikkeld dan dat wij dat waren aan het einde van de middeleeuwen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er worden in deze twee ideeen steevast door elkaar gehaald:
1) het idee dat de aarde plat is
2) het idee dat de zon rondom de aarde draait
Dat is eigenlijk een vrij significant deel, waarvan 2 miljard jaar uitsluitend eencelligen. Meercellig leven zou wel eens heel onwaarschijnlijk kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:37 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Omdat de bouwstenen voor organisch leven heel veel voorkomend zijn, en biljoenen en biljoenen sterren zijn met biljoenen en biljoenen planeten.
En de levensduur van het leven hier op aarde is ook maar een fractie van de tijd van alle beschikbare tijd.
Ja hoor. Aliens zijn per definitie of heel erg gemeen of veel aardiger en wijzer dan mensen. Waarom kunnen ze niet gewoon zoals mensen zijn: goed en slecht en met enkele talenten en veel gebreken?quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:23 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Gemene mannetjes die er alles aan doen om geheim te blijven maar af en toe zich laten zien om mensen te pesten omdat we toch dom en onwetend zijn, duh.
Net als de iluminatie. Ze doen er alles aan om geheim te blijven maar verstoppen aanwijzingen op bankbiljetten, in videoclips en ontwerpen van steden om ons te pestn.
Wow, zo te zien heb je gelijk. Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die 'Grieken' hadden beide al begrepen als ik me niet vergis. Die waren wat meer ontwikkeld dan dat wij dat waren aan het einde van de middeleeuwen.
Zoals ik zei: vlucht van kennis naar Arabische landen voorafgaande aan en tijdens het begin van de middeleeuwen. Bovendien lag het oude 'Griekenland' ook voor een deel in die Arabische landen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wow, zo te zien heb je gelijk. Dat wist ik niet.
Debunkers snap ik ook niet. Mensen met in veel gevallen 0 kennis over het onderwerp. Als je al niet eens weet wat het Truth Embargo inhoud/betekend vind ik dat je niet eens kán meepraten over dit onderwerp omdat je simpelweg niet weet waar het precies over gaat. Vele duizenden documenten zijn internationaal vrijgegeven tégen de wil en de schenen van dat overeengekomen en verordende Truth Embargo. Dat is uniek. Milton Torres die zo'n 50 jaar lang gezwegen heeft over de opdracht een enorm object ter grote van een vliegdekschip uit de lucht proberen te schieten waarna zijn hele instrumenten paneel geheel uitviel en dit enorme object met een snelheid van meer dan MAG 10 wegschoot, die werd nota-bene tot zijn eigen stomme verbazing opgebeld door de krant. Hij kon zijn oren niet geloven. Want die informatie daar stond gevangenisstraf op. Anders had ie het nooit verteld. Hij is naar voren gekomen omdat die vrijgegeven documenten naar zijn naam verwezen. Vandaar dat in het licht hiervan o.a. ook de bloedserieuze tweets van John Podesta en het uitvoeren van het Rockefeller Initiative onvermijdelijk is.quote:Gezien het feit dat er steeds meer overheden zijn die in steeds toenemende maten druk uitoefenen op de VS, doet mij alleen maar vermoeden dat er wel degelijk sprake is van een coverup.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het feit dat het leven op aarde al tig bijna volledig werd uitgeroeid op wat bacteriën na geeft ook wel aan dat het leven gemakkelijk wordt gevormd als de omstandigheden (atmosfeer, temperatuur, water) juist zijn. Het is evident dat deze omstandigheden op meer planeten voorkomen, zelfs binnen enkel ons melkwegstelsel. Dan is vervolgens de vraag hoe groot de kans is dat 1 soort zich specialiseert in intelligentie wat voor mij de vraag oproept hoe het komt dat op aarde slechts 1 soort echt intelligent is geworden, nu ja, leden van deze soort.
Het is alleen zo goed als uitgesloten dat we ooit ander intelligent leven zullen tegenkomen, ook al komt het voor in ons melkwegstelsel. Ik sluit niet uit dat we ooit de technologie ontwikkelen waarmee we ons succesvol kunnen vestigen op een exoplaneet, of dat we ooit het melkwegstelsel kunnen verlaten, ik vrees dat dat niet zal gaan lukken wat betekent dat de mens zal uitsterven wanneer de laatste geschikte exoplaneet in ons zonnestelsel verdwijnt.
Jullie vielen hier in herhaling, ik had al gewezen op het bewijs dat het leven geen toevallige uitkomst is maar automatisch ontstaat wanneer de juiste factoren aanwezig zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:37 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Het is niet bij jou opgekomen dat er wel experimentele en (nog) geheime vliegtuigen waren die wel zo konden vliegen die daar toen werden getest?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 01:34 schreef Suncatcher het volgende:
Ik begon als eerste te lezen over de term 'foo fighter'. Nog nooit is na het vallen van de atoombom zoveel vliegende schotels en vuurballen gezien die onze vliegtuigen bleken te achtervolgen. Wij hadden in dat tijdperk overduidelijk nog niet de kennis en technologie om zo te vliegen!
Heb je het over Operation Paperclip? Waar werd wat volgens jou getest? En over welke geheime vliegtuigen heb je het dan? De genoemde Foo-fighters door zowel duitsers als geallieerden gemeld waren niet groter dan een basketbal en konden/kunnen haakse of zig-zag bewegingen maken, plotseling stilstaan, en onmiddellijk weer accelereren. We zouden vandaag de dag kunnen zeggen dat deze zich gedroegen als 'drones' (want wellicht waren ze wel) en onbemand. Maar dat is allemaal speculatie. Ze waren te klein om mensen te dragen en drones waren er nog niet in de 2e wereldoorlog. De technologie-race (Operation Paperclip) begon pas ná de oorlog en hier ontstond de koude oorlog en de nucleaire wapenwedloop. En daarbij natuurlijk bergen propaganda. Zelfs UFO verhalen kunnen in dit licht propaganda zijn óm geheime technologie te verbergen maar daar zie ik dus de strategie niet van en lijkt mij strategisch volkomen absurd. De andere optie echter ....... er zijn aliens en "we" hebben Alien tech buitgemaakt ..... die klinkt eeeeh idd al even absurd.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet bij jou opgekomen dat er wel experimentele en (nog) geheime vliegtuigen waren die wel zo konden vliegen die daar toen werden getest?
Goede postquote:Op vrijdag 15 januari 2016 01:34 schreef Suncatcher het volgende:
Van de week een filmpje gezien op Geenstijl van een UFO. Woorden zoals "drone" en "fake" werden naar mijn idee te snel geroepen. Ik vond zelf dat die UFO in dat filmpje veel te snel bewoog voor een drone. Toen raakte ik enorm geinteresseerd. Ik ben namelijk pro wetenschap, en vliegende schoteltjes had bij mij altijd een hoog aluminiumhoedjes gehalte.
Ik begon als eerste te lezen over de term 'foo fighter'. Nog nooit is na het vallen van de atoombom zoveel vliegende schotels en vuurballen gezien die onze vliegtuigen bleken te achtervolgen. Wij hadden in dat tijdperk overduidelijk nog niet de kennis en technologie om zo te vliegen!
Jammer genoeg werden met veel meldingen niets mee gedaan. Het zou oververmoeidheid zijn! enzo![]()
Toen kwam ik uiteindelijk bij de belgische ufo golf terecht. De belgische overheid heeft uitstekend werk verricht met open kaart spelen en het openbaren van de radarlockon van de f16 op de UFO. Dit was voor mij een eerste teken dat er duidelijk iets goed mis is... apparatuur kan niet hallucineren. Maar als je de wiki-idiota al opent dan komen de bekende verklaringen weer voorbij. Het zou allemaal het gevolg zijn van massa hysterie, alsof duizenden mensen op de grond allemaal in één grote psychose raakten, tegelijkertijd.
Toen kregen we het COMETA rapport. Vele oud gedienden die hun rangen zeker verdiend hebben binnen het Franse leger, kwamen met een rapport naar buiten waarin wordt gesteld dat de buitenaardse hypothese het meest waarschijnlijke is. Die mensen zetten hun reputatie van jarenlange werk in het leger niet zomaar op het spel om met vliegende schoteltjes belachelijk gemaakt te worden!
in 2001 volgde daarop de disclosure project, waarin vele oud gedienden op hoge posities hun verklaring aflegde en bereid waren om te getuigen. Volgens mij was de gouverneur ten tijde van de phoenix lights ook daar aanwezig.. Hij gaf toen na het incident een persconferentie waarin de complotdenkers even te kakken werden gezet. Velen jaren later kwam naar buiten dat hij enorme spijt had hiervan, omdat hij wel degelijk een voorwerp in de lucht had gezien. De flares die enkele uren na dit incident waren gedropt doet mij wederom weer denken aan een coverup.
De disclosure project was toen ook even in de media geweest, maar uiteindelijk werd het initiatief dood genegeerd.
Gezien het feit dat er steeds meer overheden zijn die in steeds toenemende maten druk uitoefenen op de VS, doet mij alleen maar vermoeden dat er wel degelijk sprake is van een coverup.
Gezien de feiten en verklaringen zal mij ook niets verbazen dat er wel iets gebeurd is bij Roswell en dat wij daardoor ook onze eigen schoteltjes kunnen bouwen. Nikola Tesla wordt vaak in negatieve zin erbij gehaald, gezien hij op latere leeftijd steeds meer ideeën kreeg wat afweek van de wetenschappelijke standaard, maar die beste man kan wat betreft het idee dat een sterk magnetisch veld dat misschien wel verwant is aan zwaartekracht wel degelijk gelijk hebben!
Note : Niet alle verklaringen moet je geloven, net zoals 99% van de ufo filmpjes gewoon nep is. Net zoals de zogenaamde KGB tapes waarop aliens te zien zouden zijn. Aliens gaan echt niet onbeschermd hier landen.. een simpele verkoudheid kan bij andere soorten van andere planeten ebola achtige toestanden creëren.
Het heeft geen enkele zin om in discussie te gaan met debunkers. Dat is net zoiets als een discussie beginnen als kwantum mechanica gestudeerde met een zwaar gereformeerde iemand uit staphorst. Sceptici valt nog wel mee te praten, maar zij trekken vaak jammer genoeg na 20 minuten rondklikken al een conclusie.
Wat mij in het bijzonder nog aanspreekt zjin de symbolen die op buitenaardse schotels gezien zouden zijn. Die symbolen lijken verdacht veel op de Egyptische hiërogliefen! weet iemand hier meer van af?
Ik snap trouwens wel heel goed waarom amerika alles verborgen houdt. Zowel positief als negatief bedoeld. Natuurlijk hebben wij het recht wel om één van de belangrijkste ontdekkingen (dat wij al jaren, misschien wel honderden jaren 'bespioneerd zijn") van de mensheid, echter zijn wij nog lang geen perfecte ras. De mensheid wordt nu nog veel gedreven door dominatie tonen aan elkaar. De koude oorlog is immers nog niet zo lang geleden. Daarnaast gelooft de helft van de bevolking nog in een sprookjesboek en is een klein deel ziekelijk bezig om hun gedachtes op te dwingen aan anderen. Waarschijnlijk zouden ze dat nog proberen bij de buitenaardse wezens ook.
Ohja, geen enkele stad zit erop te wachten dat de islamitische staat ook een vliegende schotel bouwt, er een zooitje (atoombommen in het geval van een staat..) bommen in flikkert en met mach 10 of sneller dan de snelheid van het licht door ruimtetijd manipulatie een enkeltje doet om honderden mensen op te blazen.
Een eerste deel van je vraag ....... een aanloopquote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Waarom zou Hilary Clinton zeggen dat ze denkt dat wij mensen misschien al onderzocht zijn, terwijl haar man die president is geweest dan van het bestaan van intelligent buitenaards leven af had moeten weten, wat in een doofpot wordt gestopt?
Tenzij hun DNA sterk overeenkomt met dat van ons, zou een verkoudheid geen vat op hun moeten hebben. Aardse bacterien en virussen waar mensen last van kunnen hebben, hebben een eeuwenlange wapenwedloop tegen ons afweersysteem achter de rug. Ze zijn letterlijk incompatibel met het lichaam van de aliens en daardoor hoogst waarschijnlijk niet vatbaar.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 01:34 schreef Suncatcher het volgende:
Aliens gaan echt niet onbeschermd hier landen.. een simpele verkoudheid kan bij andere soorten van andere planeten ebola achtige toestanden creëren.
Ik denk dat ze de disclosure President wil worden.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:11 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dus wat wil Hillary? Om even on-topic te komen
Nee al zijn er waarschijnlijk wel veel dwarsverbanden. Kortweg gesteld is operatie Paperclip het startschot van de ontwikkeling van de dominantie van de USA in de ruimtevaart en de luchtmacht (het waren hoofdzakelijk de Europese wetenschappers en ingenieurs die dit ontwikkelden), en hiermee dus ook het startschot van de millitaire dominantie. Je zou het ook kunnen zien als de buit die ze kregen doordat ze eraan bijdroegen dat de Duitsers werden verslagen. De ontwikkeling van de computer kreeg trouwens in hetzelfde tijdperk een enorme stimulans doordat het Pentagon gigantisch grote subsidies gaf aan universiteiten en bedrijven om die te ontwikkelen, daar heeft de USA aan te danken dat het nu op het vlak van hardware en software zo'n sterke marktpositie heeft, dit maakt een gigantisch groot deel van de Americaanse economie uit.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:11 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Heb je het over Operation Paperclip?
Ik was hartsti9kke ontopic, aliënfantasietjes zijn door Area 51 ontstaan.quote:
Laat ik even meegaan in de rijke fantasie dat intelligente aliëns regelmatig minstens tientallen lichtjaren reizen om ons planeetje te verkennen, is het dan vanzelfsprekend dat onze atmosfeer geschikt is voor hen?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:16 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Tenzij hun DNA sterk overeenkomt met dat van ons, zou een verkoudheid geen vat op hun moeten hebben. Aardse bacterien en virussen waar mensen last van kunnen hebben, hebben een eeuwenlange wapenwedloop tegen ons afweersysteem achter de rug. Ze zijn letterlijk incompatibel met het lichaam van de aliens en daardoor hoogst waarschijnlijk niet vatbaar.
De meeste dieren op onze aardbodem zijn immuun voor ziektes die voor mensen gevaarlijk zijn en omgekeerd - en dat terwijl veel van het DNA overeenkomt qua basis opbouw. Aliens hebben zich ontwikkeld in een compleet andere habitat en hebben dientengevolge een totaal andere evolutie doorlopen. In dat opzicht is het ook onwaarschijnlijk dat wij kwetsbaar zijn voor buitenaards virussen en bacterien die zich in een habitat hebben ontwikkeld die nooit in contact is geweest met de onze.
Het is naïef om te veronderstellen dat als intelligente aliëns ons zouden bezoeken (waarom zouden ze?) dat de president van de USA dat dan automatisch zou weten. Plausible deniability (geloofwaardig publiekelijk kunnen ontkennen) noemen ze dat het in het Engels.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Goede post
Maar één ding vraag ik me dan wel af. Waarom zou Hilary Clinton zeggen dat ze denkt dat wij mensen misschien al onderzocht zijn, terwijl haar man die president is geweest dan van het bestaan van intelligent buitenaards leven af had moeten weten, wat in een doofpot wordt gestopt?
En het zou trouwens evengoed kunnen dat de omstandigheden op aarde voor aliens niet levensvatbaar zijn en dat ze zich ook daarom niet laten zien. De samenstelling van onze atmosfeer bijvoorbeeld is voor hen misschien niet geschikt om te ademen of ze zouden hier blootgesteld worden aan een te grote hoeveelheid schadelijke straling van de zon.
Ik ben natuurlijk niet geïnteresseerd in rijke fantasie en optische illusies al is het leuk en soms nuttig te speculeren. Dat er nu gewoon oliebollen worden gebakken in Area 51 en er volgend jaar een huishoudbeurs kan worden gehouden dat is natuurlijk logisch. Dat speculeren doe ik graag als ik verhalen hoor van bijvoorbeeld Michael Schratt over Ben Rich van Lockheed Skunkworks. Wat mij interesseert is het activisme en de vermeende getuigenverhalen van honderden mensen tegelijk die internationaal aan de bel trekken. Duizenden UFO documenten zijn vrijgegeven. Er zijn meer dan voldoende klokkenluiders die voor het Amerikaans Congres of een tribunaal willen verschijnen met bewijzen en aantijgingen die niet zomaar zonder gevolgen kunnen zijn voor de aandragers daar er vele namen, data, feiten en ook ernstige beschuldigingen aan zijn gekoppeld waarvoor blijkbaar zelfs amnestie zal moeten worden geregeld. Dat zeg ik niet. Die informatie volg ik. En objecten die sinds begin jaren 50 boven kernraket lanceer basissen komen hangen en die kernraketten uit of aan kunnen zetten, en weet ik wat nog meer tot aan Soesterberg aan toe (om even wat Nederlands er aan toe te voegen) die hebben mijn bijzondere aandacht.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met de ontwikkeling van vliegtuigen die sneller en hoger kunnen vliegen, minder gemakkelijk gedetecteerd worden door radars etc. ontstond de behoefte aan een plaats om dit alles te testen, in het bijzonder voor het testen van het radarbeeld werd Area 51 opgericht. Dat was toen nog allemaal geheim, nu kan je het gewoon zelf lezen in door de overheid openbaar gemaakte documenten. Aangezien het geheim was konden ze niet vertellen wat er echt aan de hand was op het moment dat burgers en piloten (de meeste piloten wisten ook van niets, zelfs de piloten die meewerkten aan het testen) die vliegtuigen zagen. Veel van die UFO-sightings - die sightings die niet verklaard kunnen worden door optische illusies en een te rijke fantasie van mensen - kan je hier prima mee verklaren. Stel je voor dat jij als piloot vloog en boven jou in de verte vloog een U2, het is niet gek dat mensen dan verklaringen zoals aliens komen. Het is niet omdat het voor die piloot en de meeste mensen geheim was wat er wel vloog dat het daarom buitenaards is.
Daar had ik het over.
[..]
Ik was hartsti9kke ontopic, aliënfantasietjes zijn door Area 51 ontstaan.
Wat hebben atmosferische condities nou weer te maken met vatbaarheid voor bacterien en virussen?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat ik even meegaan in de rijke fantasie dat intelligente aliëns regelmatig minstens tientallen lichtjaren reizen om ons planeetje te verkennen, is het dan vanzelfsprekend dat onze atmosfeer geschikt is voor hen?
Iemand uit de jaren 40-50 zou ongetwijfeld verwonderd zijn, maar het zien als magie? Neuh. Radio, tv, radar, elektrische rekenmachines, telecommunicatie bestonden allemaal al. Raketten en ruimtevaart ontwikkelde zich in die decennia en zelfs de laser maakte eind jaren 50 zijn opwachting.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:06 schreef alwaysbenice het volgende:
Ze zouden ook gewoon hun ruimte pak kunnen aanhouden, en die zal wel een stukje verder zijn dan wij ons kunnen voorstellen.
Hoe ver zou een samenleving kunnen zijn die 1000000x meer wetenschappers heeft en 10000000000000x langer de tijd gehad heeft om zichzelf te ontwikkelen.
Net zoals deze maatschappij op magie zou lijken voor iemand uit de jaren 40/50 of eerder kunnen wij zo'n ontwikkeling ook niet voorstellen, dus veronderstellen dat ze moeite zouden hebben met zo iets simpels vind ik redelijk kortzichtig.
Ik weet niet waar jij het nu over hebt. Heb jij hier een bron van?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:21 schreef Monomeism het volgende:
En objecten die sinds begin jaren 50 boven kernraket lanceer basissen komen hangen en die kernraketten uit of aan kunnen zetten, en weet ik wat nog meer tot aan Soesterberg aan toe (om even wat Nederlands er aan toe te voegen) die hebben mijn bijzondere aandacht.
Het is nogal irrelevant of dat je tegen micro-organismen van een andere soort kan als je hier niet eens kan rondlopen zonder ruimtepak.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:28 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Wat hebben atmosferische condities nou weer te maken met vatbaarheid voor bacterien en virussen?![]()
Ja hoor http://www.ufohastings.com/quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het nu over hebt. Heb jij hier een bron van?
Review van The Guardian:quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:49 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja hoor http://www.ufohastings.com/
Documenten.
http://www.ufohastings.com/documents
Oftewel bewijsmateriaal dat mee zal moeten naar een officieel Congressional Hearing.
Wut? Het bestaan van negatieve energie is helemaal niet speculatief.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
inderdaad.
[..]
Ja, je zou bijv. negatieve energie moeten hebben, het bestaan hiervan is speculatief.
Tesla? Ja minstens.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:14 schreef Suncatcher het volgende:
Stel dat er een bekende van jullie een UFO heeft gezien. Hoe zou jij met al je 'kennis' dat verklaren?
Ik zou het puur wetenschappelijk houden. Om te beginnen het onderzoek van Nikola Tesla naar de ether en magnetische velden. Nikola Tesla die in de jaren 30 een lecture hield over hoe elektromagnetische velden gebruikt kunnen worden om vliegtuigen op volstrekt 'buitenaardse en onlogische wijze' te laten vliegen waar ook onderzoekers bij waren die later een vliegende schotel aan het ontwikkelen waren voor nazi duitsland. Amerika heeft na de oorlog veel technologie en wetenschappers uit duitsland gehaald en is daarmee verder gegaan. Nasa is ook op die manier ontstaan. De vliegende schotel die gemaakt is door nazi duitsland had ook allemaal rare symbolen, uit bijgeloof door de thule society.
Vanuit puur wetenschappelijke oogpunt zou je kunnen zeggen dat het Roswell incident wel degelijk heeft plaatsgevonden. Er was een coverup, maar het waren geen Aliens. Het was een poging om zo snel mogelijk de technologie uit het woestijn weg te halen, gezien er vele spionnen van Rusland actief waren in de VS. Het verhaal van Aliens en het belachelijk maken van mensen die iets gezien zouden hebben, " je gelooft toch niet in marsmannetjes?" kan verzonnen zijn om deze technologie zo lang mogelijk verborgen te houden
Dit allemaal heel simpel uitgelegd natuurlijk. Occam's razor enzo.
Maar het is ook goed mogelijk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik blijf open minded.
Wat wel lachwekkend is, is dat er vele landen meedoen aan het JSF project dat, die indruk wordt de laatste 70 jaar gewekt, al vanaf dag 1 compleet ineffectief blijkt te zijn mocht het verhaal over de vliegende schotels waar zijn. Feitelijk kun je stellen dat wij nog oorlogje willen voeren met zeppelins (de f16s / JSF) terwijl Amerika rondvliegt met straaljagers (vliegende schotels)
Geheel met je eens. Alice in Wonderland en dieper. Daarom blijf ik op het pad van die vermeend onvermijdelijke Congressional Hearing waarbij de meest idioot klinkende verklaringen onder ede zullen worden afgelegd en waar Occam's Razor ook z'n zegje doet waarbij de saus wat dunner wordt. Dus daar denk ik naar toe.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:13 schreef Evolved het volgende:
Nou dit alles bewijst niet dat er geen Aliens zijn, maar het maakt het toch wel zeer onwaarschijnlijk. En mind you, als je gaat googlen op dit soort onderwerpen dan moet je heel goed uitkijken wat voor bewijs je geloofd. Amerikanen zijn samenzwering-lovers, en er zijn talloze websites met 'overtuigend' bewijs en 'experts' over allerlei onderwerpen varierend van onwaarschijnlijk tot totaal gestoord (maanlanding, 9/11 etc) Dat is een web waar je volledig in verstrikt kunt raken.
Ik vind het wel logisch om een volk zo langzaam klaar te maken voor het ontdekken van jou bestaan, ook al geloven maar weinig mensen erin, alleen al dat men het erover heeft zou een stap in de juiste richting zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Wat ik wel wil weten:
Als aliens over zulke superieure techniek beschikken dat ze naar onze planeet kunnen reizen, en dat kunnen verbergen, waarom laten ze zich dan toch af en toe zien, zoals bij die 'mass sightings'?
Maken ze foutjes, willen ze ons pesten?
Als ze mensen bewust zouden willen maken van hun bestaan dan zouden ze zich toch massaal laten zien? En niet alleen aan een of ander redneckdorp?
Het gaat er niet om of dat het bestaat. Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht en er wordt over gediscussiëerd of dat het ooit is waargenomen (je kan soms conceptueel met iets werken wat niet bestaat, zie bijvoorbeeld complexe getallen (een ingewikkelde discussie die we niet hier moeten voeren, je kan stellen dat het bestaat maar je kan natuurlijk niet echt de wortel van een negatief getal nemen)) dus dat houd ik in het midden. Antimaterie bestaat, dat wil niet zeggen dat we er een relevante hoeveelheid van kunnen opwekken op een bepaalde plaats op een bepaalde tijd.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wut? Het bestaan van negatieve energie is helemaal niet speculatief.
Deze mevrouw heeft hier veel meer verstand van dan jij of ik.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier nog wat meer informatie over het mogelijke reizen met een warpmotor.
Als je wil speculeren dan moet je dat feitelijk onderbouwd doen.
Area 51 + geheime vliegtuigen + rijke fantasie => UFO's + geloof in aliens die ons komen bezoeken zonder zichzelf voor te stellen en zonder ons duidelijk hun vliegtuigen te laten zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Wat ik wel wil weten:
Als aliens over zulke superieure techniek beschikken dat ze naar onze planeet kunnen reizen, en dat kunnen verbergen, waarom laten ze zich dan toch af en toe zien, zoals bij die 'mass sightings'?
Maken ze foutjes, willen ze ons pesten?
Als ze mensen bewust zouden willen maken van hun bestaan dan zouden ze zich toch massaal laten zien? En niet alleen aan een of ander redneckdorp?
Als de USA met vliegende schotels zou vliegen en ons zou aanvallen dan zouden we het wel weten.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 15:14 schreef Suncatcher het volgende:
Stel dat er een bekende van jullie een UFO heeft gezien. Hoe zou jij met al je 'kennis' dat verklaren?
Ik zou het puur wetenschappelijk houden. Om te beginnen het onderzoek van Nikola Tesla naar de ether en magnetische velden. Nikola Tesla die in de jaren 30 een lecture hield over hoe elektromagnetische velden gebruikt kunnen worden om vliegtuigen op volstrekt 'buitenaardse en onlogische wijze' te laten vliegen waar ook onderzoekers bij waren die later een vliegende schotel aan het ontwikkelen waren voor nazi duitsland. Amerika heeft na de oorlog veel technologie en wetenschappers uit duitsland gehaald en is daarmee verder gegaan. Nasa is ook op die manier ontstaan. De vliegende schotel die gemaakt is door nazi duitsland had ook allemaal rare symbolen, uit bijgeloof door de thule society.
Vanuit puur wetenschappelijke oogpunt zou je kunnen zeggen dat het Roswell incident wel degelijk heeft plaatsgevonden. Er was een coverup, maar het waren geen Aliens. Het was een poging om zo snel mogelijk de technologie uit het woestijn weg te halen, gezien er vele spionnen van Rusland actief waren in de VS. Het verhaal van Aliens en het belachelijk maken van mensen die iets gezien zouden hebben, " je gelooft toch niet in marsmannetjes?" kan verzonnen zijn om deze technologie zo lang mogelijk verborgen te houden
Dit allemaal heel simpel uitgelegd natuurlijk. Occam's razor enzo.
Maar het is ook goed mogelijk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik blijf open minded.
Wat wel lachwekkend is, is dat er vele landen meedoen aan het JSF project dat, die indruk wordt de laatste 70 jaar gewekt, al vanaf dag 1 compleet ineffectief blijkt te zijn mocht het verhaal over de vliegende schotels waar zijn. Feitelijk kun je stellen dat wij nog oorlogje willen voeren met zeppelins (de f16s / JSF) terwijl Amerika rondvliegt met straaljagers (vliegende schotels)
Dat snap ik. Ik vraag ook niet om een verklaring van waarom mensen in aliens op aarde geloven.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Area 51 + geheime vliegtuigen + rijke fantasie => UFO's + geloof in aliens die ons komen bezoeken zonder zichzelf voor te stellen en zonder ons duidelijk hun vliegtuigen te laten zien.
Misschien willen mensen het graag geloven?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:27 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik vraag ook niet om een verklaring van waarom mensen in aliens op aarde geloven.
Lees je alsjeblieft een beetje in over het fenomeen voordat je zulke uitspraken doet, het bewijsmateriaal spreekt je simpel weg gewoon tegen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me trouwens voorstellen dat dit ook voor een UFO werd aangezien toen het nog geheim was.
Ik kan het niemand kwalijk nemen.
[ afbeelding ]
En anders deze wel.
[ afbeelding ]
en deze gezien de extreme hoogte waarvan elke piloot en ingenieur die niet betrokken was bij het project dacht dat die nog niet gehaald kon worden: [ afbeelding ]
Dit zijn de UFO's. Dit en optische effecten en misschien zo nu en dan hallucinaties.
Ik moet me inlezen op die vage complottheoriewebsites? Ik heb eerder even naar wat zogenaamd bewijs gekeken, uit die brieven bleek niets. Ik weet dat zulke complottheoriewebsites erg overtuigend kunnen zijn voor de naïeve lezers maar aan hard bewijs ontbreekt het.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:42 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Lees je alsjeblieft een beetje in over het fenomeen voordat je zulke uitspraken doet, het bewijsmateriaal spreekt je simpel weg gewoon tegen.
Ze hebben het daar slechts over zwaar achterhaalde technologie die in de meeste gevallen nog werkt op fossiele brandstof maar die nog steeds torenhoog uitsteekt boven van dat van andere landen. En dat mag jij best zien. Straks gaan er nog schoolklassen heen. De nieuwe kinky spulletjes echter die werken op kernenergie, magnetisme, zero-gravity.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk er volledig naar en laat dan weten wat je ervan vindt. Op dat moment zal ik weer reageren.
Je zegt het zelf al: "Don't bother me with the facts, my mind is made up."quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik moet me inlezen op die vage complottheoriewebsites? Ik heb eerder even naar wat zogenaamd bewijs gekeken, uit die brieven bleek niets. Ik weet dat zulke complottheoriewebsites erg overtuigend kunnen zijn voor de naïeve lezers maar aan hard bewijs ontbreekt het.
Kijk jij nou maar naar deze documentaire, de enige reden om het niet te doen is omdat je bang bent dat de feiten je geloof tegenspreken.
Kijk er volledig naar en laat dan weten wat je ervan vindt. Op dat moment zal ik weer reageren.
Dat zal helaas voor de meeste complottheoriegekkies hier gelden.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:00 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: "Don't bother me with the facts, my mind is made up."
Blijkbaar moet ik jouw geheugen even opfrissen, deze draad begon fatsoenlijk in het meer volwassen subforum NWS, helaas besloot een moderator om de draad hier te plaatsen. Voor nu vind ik het vermakelijk hoe hardnekkig sommige mensen hier zich vastklampen aan hun geloof en hoe hardnekkig ze de feiten negeren.quote:Als je er geen interesse in hebt, wat doe je hier dan?
Jij gelukkig niets. Het complot dat er intelligente aliens bestaan die voor de lol onze planeet bezoeken zou niet bestaan zonder Area 51.quote:En wat heb ik met area 51 te maken?
Het is aannemelijk dat ze ook aan vliegtuigen werken waar wij nog niets over weten (niet met magnetisme of zero-gravity). Ik zou daar niet iets al te spectaculair van verwachten, het is nu niet zo dat de rest van de wereld niet goede wetenschappers en bedrijven heeft die iets vernieuwends kunnen bedenken. Een grote shock qua technologische ontwikkeling was de eerste straaljager die Duitsland ontwierp. Dat zag niemand aankomen maar ja, daar zat je in het hart (qua geogafische ligging en geschiedenis) van de technologische ontwikkeling en wetenschap. Het zou me verbazen als ze momenteel een vliegtuig hebben wat net zo'n groot verschil maakt met bijv. de F22, de JSF en de huidige beste bommenwerpers en spionagevliegtuigen die wel bekend zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:04 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ze hebben het daar slechts over zwaar achterhaalde technologie die in de meeste gevallen nog werkt op fossiele brandstof maar die nog steeds torenhoog uitsteekt boven van dat van andere landen. En dat mag jij best zien. Straks gaan er nog schoolklassen heen. De nieuwe kinky spulletjes echter die werken op kernenergie, magnetisme, zero-gravity.
Jij bent helaas te dom om zelfs dát te kunnen vatten. Haha. Ik ben klaar met reageren op jou. Je vroeg me iets. Ik stuurde je op die vraag links en daar heb je niet meer op gereageerd. Dusquote:Op zondag 17 januari 2016 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een lezing van een astrofysicus over de warpdrive, het wordt compleet genegeerd. Een feitelijk correcte documentaire over Area 51 op National Geographic, het wordt compleet genegeerd.
Gaap. Dat hoor ik al 40 jaar. Elk jaar.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:27 schreef Monomeism het volgende:
Blijven we wakker? Gisteren in The Daily Star.
2016 – the year the world will be told the TRUTH about the existence of aliens
[ afbeelding ]
Ach gut. Ik hoor dit pas 3 jaar en ben gvd één van de weinigen in mijn radius. Dus je bent 40 jaar lang in de ban van ufo's geweest in een tijd dat bijna niemand zich hier mee bezig hield. Hahaquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Gaap. Dat hoor ik al 40 jaar. Elk jaar.
Niet narrow minded. Gewoon helemaal nérgens weet van (willen) hebben over het onderwerp, er desondanks over heen debunken en terwijl dus overkomen als een mongool. Als je het al over een 'circus' denkt te hebben vol met ufo-gekkies moet je minstens het programma, de namen en rugnummers van de clowns inclusief hun hele repertoire goed kennen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:09 schreef Suncatcher het volgende:Ik raad alle sceptici hier aan om hetzelfde te doen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat sommige hier zo narrow minded zijn dat ze het niet aandurven.
Niet om iets af te doen aan je waarnemingen... maar hoe bepaal je eigenlijk van iets waarvan je niet weet wat het is hoe hoog het precies vliegt?quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:09 schreef Suncatcher het volgende:
Dit was een object dat net zo helder was als een ster, ver boven het ruim waar vliegtuigen vliegen.
Je hebt ook minimaal een gen3 nachtkijker nodig. Mij iets te duur.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:44 schreef alwaysbenice het volgende:
dat is een trick of the eye. Maar who knows, zeker niet onwaarschijnlijk.
Ik kijk zeer regelmatig naar de sterretjes en daar gebeurt zo vaak iets dat ik zelf niet kan verklaren. Mijn kennis wat betreft het heelal is immers net als die van jou vrij beperkt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:09 schreef Suncatcher het volgende:
Ik raad alle sceptici hier aan om hetzelfde te doen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat sommige hier zo narrow minded zijn dat ze het niet aandurven, of dat ze weer durven te beweren dat het maar een weer ballon was
"Geloven in het UFO fenomeen", zoals ik het lees betekent: 'dingen zien vliegen die je niet kunt identificeren'.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:09 schreef Suncatcher het volgende:
Ik vroeg hem of hij geloofd in het UFO fenoneem.
<....>
Ik raad alle sceptici hier aan om hetzelfde te doen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat sommige hier zo narrow minded zijn dat ze het niet aandurven, of dat ze weer durven te beweren dat het maar een weer ballon was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |