Vooral die Brunette.quote:
Nou, wat een klaarmakerij!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:05 schreef EggsTC het volgende:
Ze maken ons klaar om het nieuws te brengen... nasa expects there will be contact within x years en bla bla... om het niet als te grote shock over te laten komen, bereiden ze de wereld voor.
Die verzinnen wel wat nieuws om hun onzin te blijven verkondigen hoor.quote:Nu kunnen een hoop religies de prullenbak in zodra er aliens bij komen kijken, dat zal ze nog tegenhouden.
Dat horen we al decennia lang, zonder verder ook maar iets te horen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:05 schreef EggsTC het volgende:
Ze maken ons klaar om het nieuws te brengen... nasa expects there will be contact within x years en bla bla... om het niet als te grote shock over te laten komen, bereiden ze de wereld voor.
Ik wens niets hoor, maar ik denk dat er wel contact al is geweest. Hoewel ik niet in zou zien wat ze hier zouden moeten, die aliens...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat horen we al decennia lang, zonder verder ook maar iets te horen.
De wens is weer eens de vader van de gedachte.
Gezien de absurde afstanden in het heelal acht ik de kans dat er al contact is geweest bijzonder klein.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:15 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik wens niets hoor, maar ik denk dat er wel contact al is geweest. Hoewel ik niet in zou zien wat ze hier zouden moeten, die aliens...
Terwijl de kans volgens de Fermi paradox juist bijzonder groot zou moeten zijn... where the fuck is everybody?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gezien de absurde afstanden in het heelal acht ik de kans dat er al contact is geweest bijzonder klein.
Eh nee, dat is iets heel anders dan wat ik stel, de kans dat er aliens zijn is niet hetzelfde als de kans dat aliens hier geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Terwijl de kans volgens de Fermi paradox juist bijzonder groot zou moeten zijn... where the fuck is everybody?
Het gaat daar in niet alleen over de kans dat er aliens zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eh nee, dat is iets heel anders dan wat ik stel, de kans dat er aliens zijn is niet hetzelfde als de kans dat aliens hier geweest zijn.
Klopt maar nergens stelt die site dat de kans dat ze op bezoek zijn geweest groot zou zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het gaat daar in niet alleen over de kans dat er aliens zijn.
Niet om hoe groot de bezoek kans is geweest, wel waar ze zich dan allemaal bevinden en waarom ze nog niet hier geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopt maar nergens stelt die site dat de kans dat ze op bezoek zijn geweest groot zou zijn.
Je hebt de site wel snel doorgelezen overigensquote:Continuing to speculate, if 1% of intelligent life survives long enough to become a potentially galaxy-colonizing Type III Civilization, our calculations above suggest that there should be at least 1,000 Type III Civilizations in our galaxy alone—and given the power of such a civilization, their presence would likely be pretty noticeable. And yet, we see nothing, hear nothing, and we’re visited by no one.
So where is everybody?
Zo moeilijk is het niet hoor, waarom zouden we ze moeten waarnemen? zover kunnen we nog niet zien of horen en als hun evolutie vergelijkbaar is met die van ons (we moeten toch ergens vanuit gaan) dan worden ze eerder stiller in de ruimte dan luidruchtiger (dat gebeurt hier inmiddels ook al door satellieten en snellere kabelverbindingen slingeren we steeds minder informatie de ruimte in.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:28 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Je hebt de site wel snel doorgelezen overigens
Yep, de nieuwe X-files heeft zo'n beetje de hele, op bewijsmateriaal gebasseerde, UFO lore erin.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:05 schreef EggsTC het volgende:
Nu kunnen een hoop religies de prullenbak in zodra er aliens bij komen kijken, dat zal ze nog tegenhouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben me ervan bewust hoe groot het heelal is, maar als je een beschaving hebt die al pakweg een 6 miljard jaar bestaat, zou je denken dat zij natuurkundig (tijd/ruimte buiging bijv) een stuk verder zijn dan wij en dan is het niet ondenkbaar dat zij hier al meerdere keren zijn geweest. Misschien ook wel voordat er mensen bestonden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet hoor, waarom zouden we ze moeten waarnemen? zover kunnen we nog niet zien of horen en als hun evolutie vergelijkbaar is met die van ons (we moeten toch ergens vanuit gaan) dan worden ze eerder stiller in de ruimte dan luidruchtiger (dat gebeurt hier inmiddels ook al door satellieten en snellere kabelverbindingen slingeren we steeds minder informatie de ruimte in.
Die site laat ook wel heel erg makkelijk de grote afstanden achterwege, stel dat er 1000 beschavingen zijn die in staat zijn om (hun plaatselijke) stukje sterrenstelsel te koloniseren, dan nog is het zoeken naar een speld in een hooiberg. We hebben het namelijk al over miljarden sterren alleen al in onze melkweg.
Piramides zijn nu niet echt een goed voorbeeld (al helemaal niet als bewijs voor aliens), Egypte ligt vol met piramides die prima de ontwikkeling van de piramide laten zien. Dat je piramides op meerdere plekken op aarde tegenkomt is ook niet zo vreemd, wil je hoog bouwen met de materialen en gereedschappen die toen voorhanden waren dan is de piramide vorm het meest stabiele.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:44 schreef EggsTC het volgende:
Hoewel het grotendeels speculatie is, hebben we voorlopig achterlijke gebouwconstructies die vandaag de dag nog onmogelijk zijn om met zulke preciezie na te bouwen (pyramides is één voorbeeld).
Ik zeg nergens dat het bewijs is. En het gaat niet om de bouw van de piramides, het gaat om de uitlijning richting de orion en op de aarde zelf, met een preciezie waar we nu nog niet aan kunnen tippen. Ook de tijd (als in; korte periode) waarin ze gebouwd zijn, is niet verklaarbaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Piramides zijn nu niet echt een goed voorbeeld (al helemaal niet als bewijs voor aliens), Egypte ligt vol met piramides die prima de ontwikkeling van de piramide laten zien. Dat je piramides op meerdere plekken op aarde tegenkomt is ook niet zo vreemd, wil je hoog bouwen met de materialen en gereedschappen die toen voorhanden waren dan is de piramide vorm het meest stabiele.
Dit geeft wel een goed voorbeeld van hoe de evolutie van piramides liep
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_pyramids
Dit blijft speculatie, omdat je steen niet kan 'carbon meten' weten we niet hoe oud die dingen zijn. Het zou kunnen dat de Pyramide van Giza er al veel langer stond en wij ze hebben geprobeerd na te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Piramides zijn nu niet echt een goed voorbeeld (al helemaal niet als bewijs voor aliens), Egypte ligt vol met piramides die prima de ontwikkeling van de piramide laten zien. Dat je piramides op meerdere plekken op aarde tegenkomt is ook niet zo vreemd, wil je hoog bouwen met de materialen en gereedschappen die toen voorhanden waren dan is de piramide vorm het meest stabiele.
Dit geeft wel een goed voorbeeld van hoe de evolutie van piramides liep
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_pyramids
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |