abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159081282
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ja goed idee. Tegen die tijd worden we ook makkelijk 200 jaar oud en zijn alle ziekten nagenoeg overwonnen. En dan gaan we daar op die exo-planeet een beetje klonen en experimenteren en bekijken welke aardse soorten daar op die exo-planeet kunnen overleven gemixt met het daar aanwezige leven zodat ons menselijk nageslacht op die planeet perfect kan overleven.

Dat zou immers elke superieure beschaving doen.

Oh wacht ....

Just a wild thought ;)
1. Een exoplaneet kolonialiseren is kinderspel in vergelijking met het verlaten van ons melkwegstelsel of zelfs 'maar' het reizen naar de andere kant van ons melkwegstelsel. De kans dat op een van de dichtsbijzijnde exoplaneet een intelligente soort woont is klein (doch niet uitgesloten) maar als die daar woont dan gaat die niet 'even' voor een onderzoekje op en neer reizen.

2. Of dat we ooit in staat gaan zijn om de dichtstbijzijnde potentieel geschikte exoplaneet te bezoeken moeten we nog maar afwachten. Dan gaan we eerst warpmotoren moeten ontwikkelen die een snelheid halen die enigszins in de buurt komt van de snelheid van het licht (80% of zo zou goed helpen). We gaan een gesloten ecosysteem moeten ontwikkelen, hiermee hebben we al geëxperimenteerd, het experiment mislukte zo erg dat het werd gestaakt, het was te gevaarlijk voor de deelnemers.
We zouden kunstmatige zwaartekracht moeten ontwikkelen wat alleen maar lukt met een constante juiste beweging (niet onmogelijk, wel lastig). Geen kunstmatige zwaartekracht => geen bezoek exoplaneet, hier kunnen we kort over zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159081314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen verklaring nodig. Ik ben prima tevreden met 'ik weet het niet'.
Ik zal je een geheimpje vertellen.

Ik weet het ook niet.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_159081429
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. Een exoplaneet kolonialiseren is kinderspel in vergelijking met het verlaten van ons melkwegstelsel of zelfs 'maar' het reizen naar de andere kant van ons melkwegstelsel. De kans dat op een van de dichtsbijzijnde exoplaneet een intelligente soort woont is klein (doch niet uitgesloten) maar als die daar woont dan gaat die niet 'even' voor een onderzoekje op en neer reizen.

2. Of dat we ooit in staat gaan zijn om de dichtstbijzijnde potentieel geschikte exoplaneet te bezoeken moeten we nog maar afwachten. Dan gaan we eerst warpmotoren moeten ontwikkelen die een snelheid halen die enigszins in de buurt komt van de snelheid van het licht (80% of zo zou goed helpen). We gaan een gesloten ecosysteem moeten ontwikkelen, hiermee hebben we al geëxperimenteerd, het experiment mislukte zo erg dat het werd gestaakt, het was te gevaarlijk voor de deelnemers.
We zouden kunstmatige zwaartekracht moeten ontwikkelen wat alleen maar lukt met een constante juiste beweging (niet onmogelijk, wel lastig). Geen kunstmatige zwaartekracht => geen bezoek exoplaneet, hier kunnen we kort over zijn.
Met nucleaire ruimteschepen zou je al tegen de snelheid van het licht aan kunnen zitten en naar zeta recticuli kunnen reizen in 39 jaar (en 6 maanden pilot time).
pi_159081453
Een serieuze vraag aan al die believers hier: zijn jullie actief religieus?
Ik vraag me af of dat hetzelfde deel van het brein wat hiervoor zorgt ook voor dit zorgt. :)
#NoDAPL
pi_159081566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vraag me af of dat hetzelfde deel van het brein wat hiervoor zorgt ook voor dit zorgt. :)
We weten dat mensen die geloven in spirituele zweverigheid (denk glazen bollen, tarotkaarten, mediums, aardstralen, chakras, auras geesten etc.) ook snel in complotten en aliens geloven (en andersom). Die zijn receptiever voor vage argumentatie en drogredenen. Wellicht dat dogmatische religie ook wel in dat rijtje past.
Religion teaches us to be satisfied with not understanding the world... RD
pi_159081611
Maar op zicht interessantie vraag :). Geloven jullie ook bijvoorbeeld in spiritualiteit zoals die ik hierboven noem?
pi_159081618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:13 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

[..]

Met nucleaire ruimteschepen zou je al tegen de snelheid van het licht aan kunnen zitten en naar zeta recticuli kunnen reizen in 39 jaar (en 6 maanden pilot time).
Er tegenaan zitten gaat niet lukken, daarvoor zijn er veel te veel problemen, ook al heb je nagenoeg geen luchtweerstand. Eerst maar eens zien hoe het veilig ontwerpen van nucleaire raketten gaat vorderen, dat lijkt me zachtjes uitgedrukt geen kattenpis. :)
#NoDAPL
pi_159081628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Want elke religieuze basis moet ook onzin zijn bedoel je? Houdt het maar op een simpele nee en ja, want het laatste wat dit topic nodig heeft is een discussie over religie, dat kan hier:
F&L / Het geloven in een ziel op basis van onderzoek
pi_159081669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:17 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Want elke religieuze basis moet ook onzin zijn bedoel je?
Nee, in beide gevallen gaat het om een rotsvast vertrouwen in iets waar geen concrete aanwijzingen voor zijn. Dan heb ik het niet over het geloven dat er een ziel bestaat of zo maar over het strikt volgen van een religie en alle verhaaltjes van die religie als zoete koek slikken.
#NoDAPL
pi_159081738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mits de technologie is ontwikkeld en streng bewaakt daar deze levens bedreigend is. Ik zeg dat niet maar er zijn er genoeg die onder ede deze claim uit te spreken. Waaronder Thomas Valone. Ik zou graag zo iemand in een serieus gesprek zien met bijvoorbeeld Lawrence Krauss waar ik een groot bewonderaar van ben. Warp Drive is in theorie niet ver weg meer. In de praktijk was het er mogelijk al wat langer. Of dat waar is zal eens blijken.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_159081755
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er tegenaan zitten gaat niet lukken, daarvoor zijn er veel te veel problemen, ook al heb je nagenoeg geen luchtweerstand. Eerst maar eens zien hoe het veilig ontwerpen van nucleaire raketten gaat vorderen, dat lijkt me zachtjes uitgedrukt geen kattenpis. :)
Naar mijn weten zijn er 40 jaar geleden al succesvolle onderzoeken naar geweest maar er was toen der tijd geen motivatie om echt verder dan de maan te gaan.
Tot een paar jaar geleden:
pi_159081766

[ Bericht 100% gewijzigd door Monomeism op 13-01-2016 21:22:32 ]
― Thomas Sowell
pi_159081814

[ Bericht 100% gewijzigd door Monomeism op 13-01-2016 21:21:57 ]
― Thomas Sowell
pi_159081839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, in beide gevallen gaat het om een rotsvast vertrouwen in iets waar geen concrete aanwijzingen voor zijn. Dan heb ik het niet over het geloven dat er een ziel bestaat of zo maar over het strikt volgen van een religie en alle verhaaltjes van die religie als zoete koek slikken.
Dat vind ik ook kwalijk, maar sorry, dat denken te kunnen vergelijken met dit fenomeen laat zien hoe weinig je er van af weet, no offense.
pi_159082062
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:17 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Want elke religieuze basis moet ook onzin zijn bedoel je?
Dat de redenen voor een overtuiging onzin zijn betekent nog niet dat de overtuiging onjuist is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_159082115
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:11 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje vertellen.

Ik weet het ook niet.
Waren er maar meer mensen die dit zonder moeite zeggen. ^O^
pi_159082262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:22 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Dat vind ik ook kwalijk, maar sorry, dat denken te kunnen vergelijken met dit fenomeen laat zien hoe weinig je er van af weet, no offense.
Ik vind het een uitstekende vergelijking eerlijk gezegd: niemand weet iets van aliens af, ook jij niet. En "kennis van UFOs" is regelrecht een contradictio in terminis.

Het enige verschil tussen traditioneel gelovigen en alien believers is dat die laatste categorie liever niet wordt vergeleken met de eerste categorie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 13-01-2016 21:40:48 ]
pi_159082826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het een uitstekende vergelijking eerlijk gezegd: niemand weet iets van aliens af, ook jij niet. En "kennis van UFOs" is regelrecht een contradictio in terminis.
Dat mag maar het bewijsm. voor het UFO fenomeen is gewoon gigantisch

Het abduction en contact fenomeen staat ook sterk, door dat zo vaak het zelfde verhaal gerapporteerd was (voordat het media aandacht kreeg, over de VS maar ook in andere landen) en door de implantaten die men gevonden heeft (en door andere cases met verschillende getuigenissen en leugen apparaten etc.)
Hoewel ik kan begrijpen dat men daar wat meer moeite mee heeft.
pi_159083028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:41 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Dat mag maar het bewijsm. voor het UFO fenomeen is gewoon gigantisch
"Bewijsmateriaal voor het UFO fenomeen" is helemaal geen coherent begrip, tenzij je wilt aantonen dat iemand iets heeft zien vliegen wat hij/zij niet kan identificeren.

Maar dan heb je alleen iets aangetoond ten aanzien van het onbegrip van de waarnemer, niet ten aanzien van datgene dat hij/zij heeft waargenomen.

quote:

[..]

Het abduction en contact fenomeen staat ook sterk, door dat zo vaak het zelfde verhaal gerapporteerd was (voordat het media aandacht kreeg, over de VS maar ook in andere landen) en door de implantaten die men gevonden heeft (en door andere cases met verschillende getuigenissen en leugen apparaten etc.)
Dit ontstijgt het niveau van "goddelijke openbaringen" op geen enkele manier. En ook die zijn zeer talrijk.
pi_159083082
quote:

[..]
Hoewel ik kan begrijpen dat men daar wat meer moeite mee heeft.
'Men' heeft enkel moeite met de conclusie die je trekt, omdat de basis daarvoor niet fatsoenlijk onderbouwd kan worden.
pi_159083150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Bewijsmateriaal voor het UFO fenomeen" is helemaal geen coherent begrip, tenzij je wilt aantonen dat iemand iets heeft zien vliegen wat hij/zij niet kan identificeren.

Maar dan heb je alleen iets aangetoond ten aanzien van de waarnemer, niet ten aanzien van datgene dat hij/zij heeft waargenomen.
Jij het blijft taalkundig irritant, je zou het specifieker kunnen maken, bijvoorbeeld het bewijsm. voor vliegende schotels is gigantisch, alleen er zijn ook genoeg cases waarbij het geen schotels waren, of zelfs iets compleet anders want nog steeds onder intelligente controle lijkt te zijn.
pi_159083226
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef Molurus het volgende:

Dit ontstijgt het niveau van "goddelijke openbaringen" op geen enkele manier. En ook die zijn zeer talrijk.

Ja en wellicht net zo echt, al laat God zo ver ik weet geen implantaten achter.
pi_159083262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Jij het blijft taalkundig irritant, je zou het specifieker kunnen maken, bijvoorbeeld het bewijsm. voor vliegende schotels is gigantisch, alleen er zijn ook genoeg cases waarbij het geen schotels waren, of zelfs iets compleet anders want nog steeds onder intelligente controle lijkt te zijn.
Waar het hem dus in zit, is dat als iets 'onverklaarbaars' wordt waargenomen, ook al wordt het 1000x waargenomen, dit niet betekend dat het dus aliens zijn.
pi_159083289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Dit heeft weinig met taalkunde te maken hoor. Ik wijs je op een elementaire drogreden die nogal vaak gebruikt wordt. Als je dat irritant vindt, soi. Maar daar wordt het niet minder een drogreden van.
pi_159083324
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ja en wellicht net zo echt, al laat God zo ver ik weet geen implantaten achter.
Aliens, zover we weten, ook niet. Ook niet als we niet weten waar die 'implantaten' dan wel vandaan komen.

Die implantaten ontstijgen eveneens het niveau van religieuze 'wonderen' niet.

De argumenten hebben allemaal dezelfde vorm: "ik kan X niet (anders) verklaren, en daarom is de verklaring Y". (Terwijl Y op geen enkele manier direct aannemelijk gemaakt wordt. Er wordt uitsluitend gekeken naar alternatieve verklaringen.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 13-01-2016 21:56:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')