SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Op komst.quote:
ja? en dan.. 2x dat wim lex op de grond ligt en dan weer klaar?quote:Op zondag 27 december 2015 17:05 schreef Dven het volgende:
19.7 graden hier geworden. Morgen zou warmer dan vandaag worden dus wie weet halen we op de valreep van het jaar toch nog een 20+
[ afbeelding ]
Ik heb geen flauw idee wat je zegtquote:Op zondag 27 december 2015 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja? en dan.. 2x dat wim lex op de grond ligt en dan weer klaar?
Ben ik nou gek of gaan er steeds meer leden onder de 0?quote:Op maandag 28 december 2015 10:10 schreef Dven het volgende:
Aangezien warm water sneller bevriest dan koud water kunnen we ELF wel opengooien![]()
[ afbeelding ]
Als het hele land niet op zijn gat zou gaan zou ik echte vrieskou wel mooi vinden. Behalve dat bij het eerste vlokje meteen de pleuris uit gaat breken.quote:Op maandag 28 december 2015 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Mweh zo heftig vind ik het allemaal niet. Ja het wordt frisser. Als in de temps gaan richting "normaal" ofwel een graad of 5 overdag en rond 0 a 1 graden in de nacht. Waarschijnlijk hier en daar net een graadje nachtvorst. Sneeuw wordt er zo goed als niet verwacht (thank god)
Dus tsja.... maar ik snap wel dat de unox erwtensoep slurpende kouliefhebbers nu gaan schreeuwen hoor![]()
woooohooo
[ afbeelding ]
Strooien wel inderdaad goed. Alleen wanneer er spontaan veel sneeuw valt gaat het fout.quote:Op maandag 28 december 2015 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
Over het algemeen valt dat wel mee toch? Eigenlijk alleen de NS dondert als een kaartenhuis in mekaar zodra er wat sneeuw ligt.... maar ja, NS = sowieso meestal:
Kwa wegen enzo wordt er in Nederland altijd wel redelijk goed gestrooid waardoor je altijd wel komt waar je zijn moet. Duurt alleen door meer file etc vaak wel langer.
Alleen fietsen met sneeuw is gewoon ruken aangezien ik redelijk vaak met de fiets naar werk ga is dat voor mij gewoon reden genoeg om sneeuw te vervloeken.
In een mooi bos of weiland, ja sure....dan snap ik heus wel dat mensen sneeuw mooi vinden. Is het ook wel. Maar als je er doorheen moet in een drukke stad? Met vieze bruine drab sneeuw die platgereden is en daardoor extra glad wordt? Weinig romance aan kan ik je vertellen
Schild Leidenquote:Op maandag 28 december 2015 11:43 schreef Fred0w het volgende:
Precies een jaar geleden:
[ afbeelding ]
Sneeuw op de kaart, bekken zullen schuimen.quote:Op maandag 28 december 2015 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
Het zou sneeuw kunnen opleveren±
[ afbeelding ]
Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk dat een winters scenario snel weer van de kaart geveegd wordt.quote:Op maandag 28 december 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik geloof niets van de voorspellingen dat het gaat vriezen.
True, maar de "kou" staat nu toch echt al een paar dagen in de kaarten, en hij lijkt alleen maar heviger te wordenquote:Op maandag 28 december 2015 12:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk dat een winters scenario snel weer van de kaart geveegd wordt.
Graadje vorst s'nachts is best realistisch. Die rond -10 + een bak sneeuw zie ik niet direct gebeuren.quote:Op maandag 28 december 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik geloof niets van de voorspellingen dat het gaat vriezen.
Laat het wegblijvenquote:Op maandag 28 december 2015 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, maar de "kou" staat nu toch echt al een paar dagen in de kaarten, en hij lijkt alleen maar heviger te worden
Doe nou maar gewoon veel sneeuw en kou. Ik heb zoveel ideeën voor winter foto's van Oldenzaalquote:Op maandag 28 december 2015 14:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat het wegblijven![]()
Het is zo'n topwinter tot nu toe
En als het dan toch moet sneeuwen, dan maar meteen zo erg dat we ingesneeuwd raken, dan is het nog een beetje leuk.
Het was hier gister een graad of 25, strakblauwe lucht, geen wolk gezien de hele dag. Ik ben benieuwd wat vandaag brengt.quote:Op zondag 27 december 2015 17:05 schreef Dven het volgende:
19.7 graden hier geworden. Morgen zou warmer dan vandaag worden dus wie weet halen we op de valreep van het jaar toch nog een 20+
[ afbeelding ]
Hier 32 graden met lichte bewolking.quote:Op maandag 28 december 2015 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het was hier gister een graad of 25, strakblauwe lucht, geen wolk gezien de hele dag. Ik ben benieuwd wat vandaag brengt.
Den Helder blijft me verbazenquote:Op maandag 28 december 2015 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het was hier gister een graad of 25, strakblauwe lucht, geen wolk gezien de hele dag. Ik ben benieuwd wat vandaag brengt.
Niet mis met elfstedenkoortsquote:Op maandag 28 december 2015 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Altijd leuk om met deze dagen gewoon weerwoord lekker door te lezeniedereen weer zien genieten en vervolgens 1 voor 1 weer diep teleurgesteld zijn omdat ze met -10 lekker zijn gemaakt
![]()
Ik lig er niet wakker meer van, wat kou wat sneeuw zal wel leuk zijn voor de kinderen maar daar is ook alles mee gezegd, liever nog blijft het gewoon 10 gradendat scheelt in de stookkosten
en gezien de winterse periode nog geen week duren heb je er ook maar vrij weinig aan.
Geef mij maar 15 graden, zon bij windkrachtje 10bft of zo
20 gradenquote:Op maandag 28 december 2015 21:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet mis met elfstedenkoorts
Hier trouwens in een maand maar 0.2mm regen gevallen. De maand daarvoor ook maar een kleine 20mm in totaal. Ernstig droog! Morgen misschien een centimeter snel volgens de verwachtingen, dat wel. Terwijl we vandaag net de 20 graden hebben gemist. Het kan verkeren![]()
Soms vind ik dat -tot aan het autistische aan toe- gebrul van die lui juist wel leukquote:Op maandag 28 december 2015 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Altijd leuk om met deze dagen gewoon weerwoord lekker door te lezeniedereen weer zien genieten en vervolgens 1 voor 1 weer diep teleurgesteld zijn omdat ze met -10 lekker zijn gemaakt
![]()
Ik lig er niet wakker meer van, wat kou wat sneeuw zal wel leuk zijn voor de kinderen maar daar is ook alles mee gezegd, liever nog blijft het gewoon 10 gradendat scheelt in de stookkosten
en gezien de winterse periode nog geen week duren heb je er ook maar vrij weinig aan.
Geef mij maar 15 graden, zon bij windkrachtje 10bft of zo
Todat die modellen met een kansje op winter op +386 uur komen natuurlijk..quote:Citaat van: Armand op Vandaag om 12:05
De run van GEM is zeer, maar dan ook echt zéér slecht. Slecht 1 lid gaat voor vorst!
Dat is ook gelijk de reden dat niemand gem kijkt echt ongeloofwaardig een beetje navgem achtig die kwam in de zomer met meer dan 40 graden
Dat forum is hardstikke dood in de zomer man. Al die chasers en andere kundige lui zijn dat hol ontvlucht en nu zie je ook dat een afwijkende mening niet geaccepteerd wordt, maar halve zolen als een Seppie die meer bullshit dan waarheid verkondigt word er op handen gedragen, blijkbaar leest men liever dingen die ze graag willen lezen ipv de waarheid. Post je iets wat geen winter oplevert ben je een pessimist en word je in de haren gevlogen door gefrustreerde gelukszoekers die zelf wel lichtpuntjes op 2 weken vooruit aan het zoeken zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:32 schreef Nattekat het volgende:
In de zomer is het precies andersom daar. Net zoals ik fans van extreem weer, echter heb ik een hekel aan kou.
1m sneeuw, alles dichtgevroren, winterse ellende; geen probleem, dat zal ik niet ontkennen. Maar alles onder de 10 graden
Ben benieuwd of er straks in maart nog wel Ijsland over is als ik die kant op ga.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef DemonRage het volgende:
De storm des doods loert op de Atlantische oceaan.
Mashable: Historic storm set to slam Iceland, northern UK with hurricane-force winds
Word tijd dat wij weer eens een zeer zware binnenlandse storm krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef DemonRage het volgende:
Mashable: Historic storm set to slam Iceland, northern UK with hurricane-force winds
Een sneeuwstorm des doodsquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Word tijd dat wij weer eens een zeer zware binnenlandse storm krijgen.
Storm is storm, of het nou met sneeuw of met regen is. In het binnenland is het altijd maar mweh.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_14_februari_1979quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Storm is storm, of het nou met sneeuw of met regen is. In het binnenland is het altijd maar mweh.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef aloa het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_14_februari_1979
De gouden driehoek.quote:Het openbare leven in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe
Voor storm zit ik hier altijd wel goed.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
De gouden driehoek.echt, wat stormen betreft zit ik helemaal verkeerd hier.
Staat er een windkracht 12 ergens aan de kust mogen we blij zijn met een vlagerige 6 tot heeeel misschien 7 hier.
Lijkt me wel gaaf om eens mee te maken, zulks een chaos. Vooral tegenwoordig zou het hele leven stil komen te liggen.
Cool, je zat in het oog van het beestquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor storm zit ik hier altijd wel goed.
Heel zelden zoals https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005 toen scheen hier zelfs de zon
Ik was te jong om daar wat van meegemaakt te hebben. Ik kan me sowieso geen enkele echt hevige storm herinneren..quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan me heeeeeel vaag de storm van 1990 herrineren > https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_25_januari_1990 ik was een jaar of 7 toen en weet dat ik in dikke paniek was omdat ik letterlijk ons balkon half weg gerukt zag worden en de ramen klapperden (oud huis, enkel glas) en ik als de dood was dat de ruiten het zouden begeven en alles weg zou waaien
Heftige storm was dat. Zijn ook heel wat doden bijgevallen (in groot deel van Europa).quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan me heeeeeel vaag de storm van 1990 herrineren > https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_25_januari_1990 ik was een jaar of 7 toen en weet dat ik in dikke paniek was omdat ik letterlijk ons balkon half weg gerukt zag worden en de ramen klapperden (oud huis, enkel glas) en ik als de dood was dat de ruiten het zouden begeven en alles weg zou waaien
Edit: leuk, journaal van toen terugkijken!
mooi hoe mensen op utrecht centraal staan te wachten in de rij bij een PTT telefooncel!pre-mobieltjes tijd
![]()
Heerlijke beelden zegquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
mooi hoe mensen op utrecht centraal staan te wachten in de rij bij een PTT telefooncel!pre-mobieltjes tijd
![]()
Vind vooral dat outfit van de nieuwslezer mooi. Vriendin loopt even snel langs en zegt hee star warsquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef aloa het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_14_februari_1979
Dat zou nu een enorme ramp worden als er weer zoiets zou gebeuren.quote:
Ik kan me herinneren dat ik op de basisschool de dag van die storm net iets over de Bft schaal had geleerd met windkracht en hoge/lage drukgebieden. En dan zo een storm, dat vergeet je nooit weer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Voor ons dus nog meer warme lucht de komende dagen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef DemonRage het volgende:
NL is geen noordpool hequote:Op woensdag 30 december 2015 09:36 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Voor ons dus nog meer warme lucht de komende dagen?
Niet voor ons, maar op de noordpool wordt wel een uitzonderlijke temperatuurafwijking tot wel +6°C verwacht.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:36 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Voor ons dus nog meer warme lucht de komende dagen?
Moet je zien als het hier 30 graden boven normaal wordquote:Op donderdag 31 december 2015 01:29 schreef DemonRage het volgende:
Hittegolf op Noordpool
Oh toch iets minder subtiel dan gedacht... 30 graden boven normaal
en komt die een half uur eerder dan nu.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Over een maand gaat de zon weer een uur later onder dan 'ie nu doet
Fucking donkere dagen vind ik denk ik nog wel het ergste aan deze tijd.
Dan zou het in juli 52°C worden.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:19 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Moet je zien als het hier 30 graden boven normaal word
dit jaar valt het erg mee met donkere dagen, nu ook weer lekker zonnetje te A'dam.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Over een maand gaat de zon weer een uur later onder dan 'ie nu doet
Fucking donkere dagen vind ik denk ik nog wel het ergste aan deze tijd.
Blijft een welles / nietes. Pas van het weekend echt redelijk te zeggen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker weertje weer vandaag hoor. De voorspellingen van vorst zijn ook weer van de baan? Mooi!
ik hoorde begin van de week iets over een regenachtige oudejaarsdag.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Infection het volgende:
Het weer voor vandaag pakt toch een stuk beter uit dan eerder voorspeld werd.
Die regen is vanmorgen al het land uit getrokken.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:40 schreef WEST het volgende:
[..]
ik hoorde begin van de week iets over een regenachtige oudejaarsdag.
Nou ik kan je vertellen het is strak blauw
vanavond komt mogelijk een nieuwe batchquote:Op donderdag 31 december 2015 12:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Die regen is vanmorgen al het land uit getrokken.
Alleen het westen..., alleen ik zit in het oostenquote:Op donderdag 31 december 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
vanavond komt mogelijk een nieuwe batch
In het midden als het goed is niet.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
vanavond komt mogelijk een nieuwe batch
Ik blijf er bij, die klappers waren echt geweldigquote:Op woensdag 30 december 2015 19:04 schreef Frutsel het volgende:
Beetje spammen
maar...aangezien enkelen hier ook nadrukkelijk genoemd worden en voor diegenen die het gemist hebben...
WKN / WKN: JAAROVERZICHT 2015
Alvast fijne jaarwisseling en tot in 2016... ik vermoed niet dat ik er morgen nog (veel) zal zijn.
ZO doe ik het ook graagquote:
Dat heet smogquote:Op vrijdag 1 januari 2016 13:19 schreef Againzender het volgende:
Prachtige grondmist hier in het park
De dag begon zonnigquote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Met de auto vertrokken uit stralend zonnig Maastricht.
Stralend zonnig weer de hele rit lang gehouden, tot een km of 20 van utrecht af... en vervolgens in Utrecht aangekomen met dikke grijze soepmist.
Home sweet home
in Amsterdam ook, toen kwam ik ter hoogte van Utrecht in de mist terecht en nu ik weer thuis ben is het lekkere zonnetje ook weer wegquote:
De mist ruikt nog steeds een beetje naar zwavel...quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Met de auto vertrokken uit stralend zonnig Maastricht.
Stralend zonnig weer de hele rit lang gehouden, tot een km of 20 van utrecht af... en vervolgens in Utrecht aangekomen met dikke grijze soepmist.
Home sweet home
Niet alleen winter, als dit zo uitkomtquote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Dag winter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van mij ook wel, maar jammer genoeg zal dat wel nietquote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:07 schreef Yi-Long het volgende:
Hier in Alkmaar al de hele dag schitterend weer. Mag van mij de hele winter zo blijven, eerlijk gezegd.
Elfstedentocht in Mei...?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
Van mij ook wel, maar jammer genoeg zal dat wel niet
als ik er persoonlijk op moet gokken, ergens mid februari.quote:
absoluut niet, dit was mistquote:
* DJMO dekentje aangeeftquote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 23:42 schreef Pino112 het volgende:
Code geel vanwege sneeuw
http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrecht
De ingrediënten voor die storm bestaan al. De grote vraag is waar ie naartoe zal gaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 01:01 schreef Rabieluh het volgende:
sneeuw
En een monsterstorm volgende week (wat nog wel bijgesteld gaat worden).
Die monsterstorm daar teken ik wel voor. Het liefst met wat onweer graag.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 01:01 schreef Rabieluh het volgende:
sneeuw
En een monsterstorm volgende week (wat nog wel bijgesteld gaat worden).
Windstoten in Km/uquote:Op zaterdag 2 januari 2016 01:29 schreef Perrin het volgende:
Wat zijn de getallen in die plaatjes? Max windsnelheid in km/u?
Was nodig. In de stad uiteindelijk bijna -14 gemetenquote:
Drie jaar geleden (14-02), maar dat was meer ijzel.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:11 schreef Dven het volgende:
Trouwens lang geleden dat men in NL nog pegels kon kweken
Heel Nederland verdwijnt ook gewoon onder dat monster.quote:
Gelukkig heb ik geen Atos meer maar een iets zwaarder autootje, iets meer kans om op de weg te blijvenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
Eerder een storm des doods geloof ik
niet voor vrijdag svp, ik moet donderdag op padquote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
Eerder een storm des doods geloof ik
Die is verplaatst.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:45 schreef Paul het volgende:
Er zou toch een winter des doods aankomen in NL? Of is dat weer teruggedraaid
Sneuvelende temperatuurrecords? 15 graden ofzo, lekker ruim.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Die is verplaatst.
Nu krijgen we de komende weken storm(achtig) weer, met veel regen en alles wat erbij hoort
laten we het hopen...superstorm, bakken met regen maar gelukkig is het boven de 10 graden. Het ideale weer.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sneuvelende temperatuurrecords? 15 graden ofzo, lekker ruim.
Nou, daar word ik niet zo blij van...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:55 schreef aloa het volgende:
[..]
laten we het hopen...superstorm, bakken met regen maar gelukkig is het boven de 10 graden. Het ideale weer.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:55 schreef aloa het volgende:
[..]
laten we het hopen...superstorm, bakken met regen maar gelukkig is het boven de 10 graden. Het ideale weer.
Alsof we gedurende het jaar niet genoeg regen zien. Snap niet dat mensen regen leuk kunnen vindenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar wat doe je eraan?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nou, daar word ik niet zo blij van...
lekker binnen zittenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Alsof we gedurende het jaar niet genoeg regen zien. Snap niet dat mensen regen leuk kunnen vinden
Nog geen zon gezien hier in Zeelandquote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:54 schreef roislecxe het volgende:
Nog niks anders dan zon gezien vandaag
Nu raakt het bewolkt. Wel zeker een uur of 3 aan een stuk zon gehad.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:19 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Nog geen zon gezien hier in Zeeland
GFS komt met kerndrukken nog lager dan dat terwijl dat kreng nog op de oceaan zit.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]Komen we misschien in de buurt van het laagste luchtdruk record.
954.2 mBar (1983, Eelde)
Verschrikkelijk.quote:
Nee, wordt gouden driehoek werk (friesland, groningen, drenthe). Heel misschien nog wat in de noordoostelijke delen van overijssel/gelderlandquote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:12 schreef Infection het volgende:
In het midden zal er voorlopig geen sneeuw vallen denk ik zo. De temperaturen blijven de hele week nog boven het vriespunt als ik het zo zie.
Daar blijft niks van over! Hoeveel 12 Bft hebben we al niet gehad op de kaarten......bleef amper een briesje van overquote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:52 schreef GekkePoes het volgende:
Je zou denken dat met de kou die storm een beetje in kracht afneemt.
Lijkt wel wat op al die vergezochte winterkaarten of niet somsquote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:09 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Daar blijft niks van over! Hoeveel 12 Bft hebben we al niet gehad op de kaarten......bleef amper een briesje van over
Is alweer uit de kaartenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Dag winter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De gfs oper (12z) komt met een depressietreinquote:
6.2 graden. Kan goed kloppen. Amper wind, totaal niet koud. En een groot deel vd dag in de zon geweest.quote:
bullseyequote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt wel wat op al die vergezochte winterkaarten of niet soms![]()
Laten we hopen dat ze die vanavond gooien! Als finish dan, anders gewoon de triple 20.quote:
hier voelt het als -3quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:05 schreef roislecxe het volgende:
[..]
6.2 graden. Kan goed kloppen. Amper wind, totaal niet koud. En een groot deel vd dag in de zon geweest.
Lekker hoor.
Dagelijks een paar updates over de situatie dus!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een wind en wat een kou!
2.1 graden bij windkracht 6bft, gevoelstemperatuur -4.7!
Effe offtopic:
Mijn postaantal van vorig jaar en die jaar daarvoor.
2014 258
2015 148
Die 148 postaantal op het forum over heel 2015 is toch wel heel laag voor een user die al sinds 2002 actief is![]()
Dat terwijl ik in 2005 nog 27166 postaantal haalde en 15de stond in de ranklijst
Kwam ook mede door paar keer mijn postrecord te behalen
Goeie voornemen voor dit jaar: Weer wat actiever zijn
Misschien moet ik het dagelijkse weerrapport maar weer eens oppakkenquote:Op zondag 3 januari 2016 00:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Dagelijks een paar updates over de situatie dus!
Is gewoon 18 graden binnen, en thermopaneglas, en dat laat bijna geen warmte doorquote:Op zondag 3 januari 2016 10:15 schreef ruudjuhhhh het volgende:
[..]
heb je je verwarming dan niet aan??![]()
hier de ijspegels aan het tuinmeubilair
De Jantraquote:Op zondag 3 januari 2016 12:14 schreef Dven het volgende:
IJs- en ijskoud hier. Momenteel -9.2 met een gevoelstemperatuur van -14. Het sneeuw al sinds gisteravond maar het zijn zeer kleine korrels. Meeste wordt door de wind ook nog eens weggeblazen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De yantra post-apocalypsquote:
quote:Op zondag 3 januari 2016 12:14 schreef Dven het volgende:
IJs- en ijskoud hier. Momenteel -9.2 met een gevoelstemperatuur van -14. Het sneeuw al sinds gisteravond maar het zijn zeer kleine korrels. Meeste wordt door de wind ook nog eens weggeblazen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je een kamer vrij?quote:Op zondag 3 januari 2016 12:14 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
serieus joh?? tja dat was het dus net...stond in de keuken en dacht: dit is maf, gaan nu alle 3 mijn halogeenspotjes tegelijk kapot?... werden minder fel (kon erin kijken) en toen weer normaal, tot paar keer aan toequote:Op zondag 3 januari 2016 16:57 schreef NaturalScience het volgende:
In heel noordelijk Nederland hebben mensen last van knipperende verlichting. Dit vanwege de ijzel.
komt blijkbaar door dansende stroomkabels. Door de ijzel en de wind.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:57 schreef NaturalScience het volgende:
In heel noordelijk Nederland hebben mensen last van knipperende verlichting. Dit vanwege de ijzel.
Aha, daar komt het dus door. Hier inderdaad ook.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:57 schreef NaturalScience het volgende:
Ah, ik was het halve huis al aan het nalopen of ik ergens kortsluiting oid had...quote:Op zondag 3 januari 2016 17:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Aha, daar komt het dus door. Hier inderdaad ook.
quote:
Vooruit, opschieten danquote:
Zat me trouwens net te bedenken dat ik dit in volgens mij 1987 ook al eens meegemaakt heb... Ook continu knipperende lampen.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:22 schreef Fred0w het volgende:
Filmpje van dansende hoofdleidingen:
http://www.dvhn.nl/gronin(...)ogkerk-21105759.html
Ja dit... En de stoepen zijn spekglad, verstandig om niet naar buiten te gaanquote:Op zondag 3 januari 2016 16:57 schreef NaturalScience het volgende:
Als je slecht ter been bent niet inderdaad. Maar anders is hetquote:Op zondag 3 januari 2016 17:36 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja dit... En de stoepen zijn spekglad, verstandig om niet naar buiten te gaan
ah mooi, 'k had nog niets voor morgenquote:Op zondag 3 januari 2016 17:21 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Vooruit, opschieten danHeb net wat foto's gemaakt. Zal zo uploaden.
Momenteel -10.1 alweer. Uur geleden even met de honden op de berg gewandeld. Daar heb ik -14 gemeten om 16.30![]()
quote:Op zondag 3 januari 2016 17:22 schreef Fred0w het volgende:
Filmpje van dansende hoofdleidingen:
http://www.dvhn.nl/gronin(...)ogkerk-21105759.html
Ik dacht er een te zien, maar dat kon ook afgewaaide rijp of ijzel zijn.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:17 schreef Adrie072 het volgende:
Maar is die eerste sneeuwvlok nou eens gesignaleerd?
Maar nog altijd niet de auto krabben of gladde zooi.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:15 schreef INViCTuS het volgende:
Natte boel de komende week:
[ afbeelding ]
Beter inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:47 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Maar nog altijd niet de auto krabben of gladde zooi.
Prima.
Dreigende stroomuitval in Groningentwitter:VRgroningen twitterde op zondag 03-01-2016 om 23:46:19Vanwege de problemen met het stroomnet door ijzel en het verwachtte verslechterende winterweer is Grip 2 voorbereidend afgekondigd. reageer retweet
Ben je lekker mee, als Groningen mee te maken krijgt ga ik het ook wel merken.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Dreigende stroomuitval in Groningentwitter:VRgroningen twitterde op zondag 03-01-2016 om 23:46:19Vanwege de problemen met het stroomnet door ijzel en het verwachtte verslechterende winterweer is Grip 2 voorbereidend afgekondigd. reageer retweet
quote:
Ja doe maar!! Heerlijk bulderende wind tegen het huis, dakpannen die over het dak rollenquote:Op maandag 4 januari 2016 01:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Weer een ''leuk'' stormpje inderdaad
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Dven op 04-01-2016 04:57:48 ]"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Sorry, door omstandigheden is het wat later gewordenquote:
graagquote:Op maandag 4 januari 2016 07:36 schreef JDude het volgende:
Hou die bende maar lekker in het noorden.
Hoeveel is daar gevallen dan? Hier bij Heerenveen een heel klein laagje (nauwelijks een gesloten dek).quote:Op maandag 4 januari 2016 08:03 schreef Djeez het volgende:
Nou, het noordoosten kan met recht het Siberië van Nederland worden genoemd! Wat een sneeuw is er gevallen! En echt retekoud, brrrr
Hier schat ik toch zeker wel een centimeter of vijfquote:Op maandag 4 januari 2016 08:26 schreef Skwish het volgende:
[..]
Hoeveel is daar gevallen dan? Hier bij Heerenveen een heel klein laagje (nauwelijks een gesloten dek).
geeft niet .. nou heb ik iets voor morgenquote:Op maandag 4 januari 2016 05:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Sorry, door omstandigheden is het wat later geworden
Zullen nog genoeg foto's van noordoost Nederland binnenkomen als je een paar users hier lief aankijktquote:Op maandag 4 januari 2016 10:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
geeft niet .. nou heb ik iets voor morgen![]()
vastquote:Op maandag 4 januari 2016 10:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Zullen nog genoeg foto's van noordoost Nederland binnenkomen als je een paar users hier lief aankijkt
Hahaquote:Op maandag 4 januari 2016 10:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
vastmaar ik ben gek op panorama's ..
dus die staat al ingepland
hou ik je aan!quote:Op maandag 4 januari 2016 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
HahaIk ga volgende week misschien met een vriend de hoogste berg van het land beklimmen, mits het weer het toelaat. Zal dan een mooie panorama voor je schieten
Hier nog verder naar het zuiden ook. Maar dan onder nulquote:Op maandag 4 januari 2016 11:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in het zuiden gewoon weer lekker een flauw zonnetje en 9 graden.
quote:Vanaf vanavond geldt in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en op de Waddeneilanden code oranje wegens grootschalige ijzel. Deze ijzel kan tot het einde van dinsdagochtend aanhouden.
Voor het noorden van de provincies Flevoland en Overijssel geldt code geel wegens lokale gladheid door sneeuw en ijzel.
Vanmiddag geldt in alle bovengenoemde gebieden code geel wegens lokale gladheid door sneeuw of ijzel. Dinsdagmiddag wordt het overwegend droog maar de gladheid kan aanhouden tot woensdagochtend.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen
quote:Op maandag 4 januari 2016 12:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, is weer verdwenen uit de runs van GFS00 en 06
quote:Op maandag 4 januari 2016 13:44 schreef Pagan het volgende:
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-autoruit-in-of-niet
Vorig jaar ook al.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:48 schreef Infection het volgende:
Leuke temperatuurverschillen tussen noord en zuid. Jammer dat ik weer net in het warmere gedeelte woon.
Dat is alweer twee jaar geleden.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:50 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al.
[ afbeelding ]
vandaag:
[ afbeelding ]
lol ja. Ik zie dat ik januari 2015 niet heb in het mini archiefquote:Op maandag 4 januari 2016 13:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is alweer twee jaar geleden.
Echt? Ik reed vanochtend van Groningen naar drachten, ging prima alleen reed iedereen 50/60.. Maar geen sprake van files e.d.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Wakker geworden in winterwonderland![]()
Tot ik de A7 richting Grunn opmochtGodjezus wat een ijzel! Ruim een half uur filegereden, wat een bende daar zeg..
Drachten-Grunn was één groot drama. Heb er ruim een uur over gedaan (ipv 35min). Allemaal ambu's over de vluchtstrook. En het was daar gewoon enorm gladquote:Op maandag 4 januari 2016 15:26 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Echt? Ik reed vanochtend van Groningen naar drachten, ging prima alleen reed iedereen 50/60.. Maar geen sprake van files e.d.
Wat kut.. Grunn-Drachten ging goed alleen de andere kant op leek het inderdaad wel drukker te zijn. Bij mijn kant reed het lekker door 40-50-60.. Kon er prima mee leven eigenlijk, het duurt wel wat langer maar het was wel een constante snelheid. Alleen 2 politie over de vluchtstrook. Maar dat wordt dus leuk straksquote:Op maandag 4 januari 2016 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Drachten-Grunn was één groot drama. Heb er ruim een uur over gedaan (ipv 35min). Allemaal ambu's over de vluchtstrook. En het was daar gewoon enorm glad![]()
Tussen 12 en 13 was dit.
Nou nou, 25 min extra.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Drachten-Grunn was één groot drama. Heb er ruim een uur over gedaan (ipv 35min). Allemaal ambu's over de vluchtstrook. En het was daar gewoon enorm glad![]()
Tussen 12 en 13 was dit.
-Edit- Ik klaag niet hoor! Sneeuw!![]()
Graag gedaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:54 schreef Moonshine2015 het volgende:
Na een warme decembermaand.....is hier het eerste slachtoffer van de verschrikkelijke horrorwinter:
Komt er aanquote:Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik had ook wel wat sneeuw willen hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |