SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Op komst.quote:
ja? en dan.. 2x dat wim lex op de grond ligt en dan weer klaar?quote:Op zondag 27 december 2015 17:05 schreef Dven het volgende:
19.7 graden hier geworden. Morgen zou warmer dan vandaag worden dus wie weet halen we op de valreep van het jaar toch nog een 20+
[ afbeelding ]
Ik heb geen flauw idee wat je zegtquote:Op zondag 27 december 2015 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja? en dan.. 2x dat wim lex op de grond ligt en dan weer klaar?
Ben ik nou gek of gaan er steeds meer leden onder de 0?quote:Op maandag 28 december 2015 10:10 schreef Dven het volgende:
Aangezien warm water sneller bevriest dan koud water kunnen we ELF wel opengooien![]()
[ afbeelding ]
Als het hele land niet op zijn gat zou gaan zou ik echte vrieskou wel mooi vinden. Behalve dat bij het eerste vlokje meteen de pleuris uit gaat breken.quote:Op maandag 28 december 2015 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Mweh zo heftig vind ik het allemaal niet. Ja het wordt frisser. Als in de temps gaan richting "normaal" ofwel een graad of 5 overdag en rond 0 a 1 graden in de nacht. Waarschijnlijk hier en daar net een graadje nachtvorst. Sneeuw wordt er zo goed als niet verwacht (thank god)
Dus tsja.... maar ik snap wel dat de unox erwtensoep slurpende kouliefhebbers nu gaan schreeuwen hoor![]()
woooohooo
[ afbeelding ]
Strooien wel inderdaad goed. Alleen wanneer er spontaan veel sneeuw valt gaat het fout.quote:Op maandag 28 december 2015 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
Over het algemeen valt dat wel mee toch? Eigenlijk alleen de NS dondert als een kaartenhuis in mekaar zodra er wat sneeuw ligt.... maar ja, NS = sowieso meestal:
Kwa wegen enzo wordt er in Nederland altijd wel redelijk goed gestrooid waardoor je altijd wel komt waar je zijn moet. Duurt alleen door meer file etc vaak wel langer.
Alleen fietsen met sneeuw is gewoon ruken aangezien ik redelijk vaak met de fiets naar werk ga is dat voor mij gewoon reden genoeg om sneeuw te vervloeken.
In een mooi bos of weiland, ja sure....dan snap ik heus wel dat mensen sneeuw mooi vinden. Is het ook wel. Maar als je er doorheen moet in een drukke stad? Met vieze bruine drab sneeuw die platgereden is en daardoor extra glad wordt? Weinig romance aan kan ik je vertellen
Schild Leidenquote:Op maandag 28 december 2015 11:43 schreef Fred0w het volgende:
Precies een jaar geleden:
[ afbeelding ]
Sneeuw op de kaart, bekken zullen schuimen.quote:Op maandag 28 december 2015 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
Het zou sneeuw kunnen opleveren±
[ afbeelding ]
Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk dat een winters scenario snel weer van de kaart geveegd wordt.quote:Op maandag 28 december 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik geloof niets van de voorspellingen dat het gaat vriezen.
True, maar de "kou" staat nu toch echt al een paar dagen in de kaarten, en hij lijkt alleen maar heviger te wordenquote:Op maandag 28 december 2015 12:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk dat een winters scenario snel weer van de kaart geveegd wordt.
Graadje vorst s'nachts is best realistisch. Die rond -10 + een bak sneeuw zie ik niet direct gebeuren.quote:Op maandag 28 december 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Ik geloof niets van de voorspellingen dat het gaat vriezen.
Laat het wegblijvenquote:Op maandag 28 december 2015 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, maar de "kou" staat nu toch echt al een paar dagen in de kaarten, en hij lijkt alleen maar heviger te worden
Doe nou maar gewoon veel sneeuw en kou. Ik heb zoveel ideeën voor winter foto's van Oldenzaalquote:Op maandag 28 december 2015 14:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat het wegblijven![]()
Het is zo'n topwinter tot nu toe
En als het dan toch moet sneeuwen, dan maar meteen zo erg dat we ingesneeuwd raken, dan is het nog een beetje leuk.
Het was hier gister een graad of 25, strakblauwe lucht, geen wolk gezien de hele dag. Ik ben benieuwd wat vandaag brengt.quote:Op zondag 27 december 2015 17:05 schreef Dven het volgende:
19.7 graden hier geworden. Morgen zou warmer dan vandaag worden dus wie weet halen we op de valreep van het jaar toch nog een 20+
[ afbeelding ]
Hier 32 graden met lichte bewolking.quote:Op maandag 28 december 2015 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het was hier gister een graad of 25, strakblauwe lucht, geen wolk gezien de hele dag. Ik ben benieuwd wat vandaag brengt.
Den Helder blijft me verbazenquote:Op maandag 28 december 2015 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het was hier gister een graad of 25, strakblauwe lucht, geen wolk gezien de hele dag. Ik ben benieuwd wat vandaag brengt.
Niet mis met elfstedenkoortsquote:Op maandag 28 december 2015 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Altijd leuk om met deze dagen gewoon weerwoord lekker door te lezeniedereen weer zien genieten en vervolgens 1 voor 1 weer diep teleurgesteld zijn omdat ze met -10 lekker zijn gemaakt
![]()
Ik lig er niet wakker meer van, wat kou wat sneeuw zal wel leuk zijn voor de kinderen maar daar is ook alles mee gezegd, liever nog blijft het gewoon 10 gradendat scheelt in de stookkosten
en gezien de winterse periode nog geen week duren heb je er ook maar vrij weinig aan.
Geef mij maar 15 graden, zon bij windkrachtje 10bft of zo
20 gradenquote:Op maandag 28 december 2015 21:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet mis met elfstedenkoorts
Hier trouwens in een maand maar 0.2mm regen gevallen. De maand daarvoor ook maar een kleine 20mm in totaal. Ernstig droog! Morgen misschien een centimeter snel volgens de verwachtingen, dat wel. Terwijl we vandaag net de 20 graden hebben gemist. Het kan verkeren![]()
Soms vind ik dat -tot aan het autistische aan toe- gebrul van die lui juist wel leukquote:Op maandag 28 december 2015 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Altijd leuk om met deze dagen gewoon weerwoord lekker door te lezeniedereen weer zien genieten en vervolgens 1 voor 1 weer diep teleurgesteld zijn omdat ze met -10 lekker zijn gemaakt
![]()
Ik lig er niet wakker meer van, wat kou wat sneeuw zal wel leuk zijn voor de kinderen maar daar is ook alles mee gezegd, liever nog blijft het gewoon 10 gradendat scheelt in de stookkosten
en gezien de winterse periode nog geen week duren heb je er ook maar vrij weinig aan.
Geef mij maar 15 graden, zon bij windkrachtje 10bft of zo
Todat die modellen met een kansje op winter op +386 uur komen natuurlijk..quote:Citaat van: Armand op Vandaag om 12:05
De run van GEM is zeer, maar dan ook echt zéér slecht. Slecht 1 lid gaat voor vorst!
Dat is ook gelijk de reden dat niemand gem kijkt echt ongeloofwaardig een beetje navgem achtig die kwam in de zomer met meer dan 40 graden
Dat forum is hardstikke dood in de zomer man. Al die chasers en andere kundige lui zijn dat hol ontvlucht en nu zie je ook dat een afwijkende mening niet geaccepteerd wordt, maar halve zolen als een Seppie die meer bullshit dan waarheid verkondigt word er op handen gedragen, blijkbaar leest men liever dingen die ze graag willen lezen ipv de waarheid. Post je iets wat geen winter oplevert ben je een pessimist en word je in de haren gevlogen door gefrustreerde gelukszoekers die zelf wel lichtpuntjes op 2 weken vooruit aan het zoeken zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:32 schreef Nattekat het volgende:
In de zomer is het precies andersom daar. Net zoals ik fans van extreem weer, echter heb ik een hekel aan kou.
1m sneeuw, alles dichtgevroren, winterse ellende; geen probleem, dat zal ik niet ontkennen. Maar alles onder de 10 graden
Ben benieuwd of er straks in maart nog wel Ijsland over is als ik die kant op ga.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef DemonRage het volgende:
De storm des doods loert op de Atlantische oceaan.
Mashable: Historic storm set to slam Iceland, northern UK with hurricane-force winds
Word tijd dat wij weer eens een zeer zware binnenlandse storm krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef DemonRage het volgende:
Mashable: Historic storm set to slam Iceland, northern UK with hurricane-force winds
Een sneeuwstorm des doodsquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Word tijd dat wij weer eens een zeer zware binnenlandse storm krijgen.
Storm is storm, of het nou met sneeuw of met regen is. In het binnenland is het altijd maar mweh.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_14_februari_1979quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Storm is storm, of het nou met sneeuw of met regen is. In het binnenland is het altijd maar mweh.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef aloa het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_14_februari_1979
De gouden driehoek.quote:Het openbare leven in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe
Voor storm zit ik hier altijd wel goed.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
De gouden driehoek.echt, wat stormen betreft zit ik helemaal verkeerd hier.
Staat er een windkracht 12 ergens aan de kust mogen we blij zijn met een vlagerige 6 tot heeeel misschien 7 hier.
Lijkt me wel gaaf om eens mee te maken, zulks een chaos. Vooral tegenwoordig zou het hele leven stil komen te liggen.
Cool, je zat in het oog van het beestquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor storm zit ik hier altijd wel goed.
Heel zelden zoals https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005 toen scheen hier zelfs de zon
Ik was te jong om daar wat van meegemaakt te hebben. Ik kan me sowieso geen enkele echt hevige storm herinneren..quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan me heeeeeel vaag de storm van 1990 herrineren > https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_25_januari_1990 ik was een jaar of 7 toen en weet dat ik in dikke paniek was omdat ik letterlijk ons balkon half weg gerukt zag worden en de ramen klapperden (oud huis, enkel glas) en ik als de dood was dat de ruiten het zouden begeven en alles weg zou waaien
Heftige storm was dat. Zijn ook heel wat doden bijgevallen (in groot deel van Europa).quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan me heeeeeel vaag de storm van 1990 herrineren > https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_25_januari_1990 ik was een jaar of 7 toen en weet dat ik in dikke paniek was omdat ik letterlijk ons balkon half weg gerukt zag worden en de ramen klapperden (oud huis, enkel glas) en ik als de dood was dat de ruiten het zouden begeven en alles weg zou waaien
Edit: leuk, journaal van toen terugkijken!
mooi hoe mensen op utrecht centraal staan te wachten in de rij bij een PTT telefooncel!pre-mobieltjes tijd
![]()
Heerlijke beelden zegquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
mooi hoe mensen op utrecht centraal staan te wachten in de rij bij een PTT telefooncel!pre-mobieltjes tijd
![]()
Vind vooral dat outfit van de nieuwslezer mooi. Vriendin loopt even snel langs en zegt hee star warsquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef aloa het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_14_februari_1979
Dat zou nu een enorme ramp worden als er weer zoiets zou gebeuren.quote:
Ik kan me herinneren dat ik op de basisschool de dag van die storm net iets over de Bft schaal had geleerd met windkracht en hoge/lage drukgebieden. En dan zo een storm, dat vergeet je nooit weer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Voor ons dus nog meer warme lucht de komende dagen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef DemonRage het volgende:
NL is geen noordpool hequote:Op woensdag 30 december 2015 09:36 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Voor ons dus nog meer warme lucht de komende dagen?
Niet voor ons, maar op de noordpool wordt wel een uitzonderlijke temperatuurafwijking tot wel +6°C verwacht.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:36 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Voor ons dus nog meer warme lucht de komende dagen?
Moet je zien als het hier 30 graden boven normaal wordquote:Op donderdag 31 december 2015 01:29 schreef DemonRage het volgende:
Hittegolf op Noordpool
Oh toch iets minder subtiel dan gedacht... 30 graden boven normaal
en komt die een half uur eerder dan nu.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Over een maand gaat de zon weer een uur later onder dan 'ie nu doet
Fucking donkere dagen vind ik denk ik nog wel het ergste aan deze tijd.
Dan zou het in juli 52°C worden.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:19 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Moet je zien als het hier 30 graden boven normaal word
dit jaar valt het erg mee met donkere dagen, nu ook weer lekker zonnetje te A'dam.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Over een maand gaat de zon weer een uur later onder dan 'ie nu doet
Fucking donkere dagen vind ik denk ik nog wel het ergste aan deze tijd.
Blijft een welles / nietes. Pas van het weekend echt redelijk te zeggen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker weertje weer vandaag hoor. De voorspellingen van vorst zijn ook weer van de baan? Mooi!
ik hoorde begin van de week iets over een regenachtige oudejaarsdag.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Infection het volgende:
Het weer voor vandaag pakt toch een stuk beter uit dan eerder voorspeld werd.
Die regen is vanmorgen al het land uit getrokken.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:40 schreef WEST het volgende:
[..]
ik hoorde begin van de week iets over een regenachtige oudejaarsdag.
Nou ik kan je vertellen het is strak blauw
vanavond komt mogelijk een nieuwe batchquote:Op donderdag 31 december 2015 12:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Die regen is vanmorgen al het land uit getrokken.
Alleen het westen..., alleen ik zit in het oostenquote:Op donderdag 31 december 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
vanavond komt mogelijk een nieuwe batch
In het midden als het goed is niet.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
vanavond komt mogelijk een nieuwe batch
Ik blijf er bij, die klappers waren echt geweldigquote:Op woensdag 30 december 2015 19:04 schreef Frutsel het volgende:
Beetje spammen
maar...aangezien enkelen hier ook nadrukkelijk genoemd worden en voor diegenen die het gemist hebben...
WKN / WKN: JAAROVERZICHT 2015
Alvast fijne jaarwisseling en tot in 2016... ik vermoed niet dat ik er morgen nog (veel) zal zijn.
ZO doe ik het ook graagquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |