abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2015 @ 13:20:57 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158127359

2012 gaat dan toch eindelijk een nieuwe Superman reboot / sequel / whatever brengen onder de (voorlopige) naam van Superman: Man of Steel en inmiddels zijn wat belangrijke namen bekend.

De boel wordt op poten gezet onder de alsmaar groeiende paraplu van Christopher Nolan, o.a. bekend van Batman Begins, The Dark Knight en natuurlijk Inception. Nolan is op dit moment natuurlijk de heetste go-to-guy in Hollywood als het gaat om gritty reboots en nadenkerige films en hij zal, ondanks dat ie niet regisseerd (daarover zo meer), zeker zijn handtekening op dit project achterlaten.

Het script komt vooralsnog van David Goyer die ook het schrijfwerk voor rekening nam van de Blade serie en de nieuwe Batman films onder Nolan. Helaas schreef hij ook Jumper en regisseerde hij Blade 3. Maar zolang iemand een oogje in het zeil houdt en hem bij de camera's weg houdt is Goyer als schrijver zeker een goeie keuze. Hij heeft met The Dark Knight iig zeker bewezen dat hij goed om kan gaan met Superhelden.

En dan is het onlangs bekend geworden dat Superman: Man of Steel geregisseerd gaat worden door niemand minder dan Zack Snyder! Na de ondergewaardeerde Dawn of the Dead remake en nadat hij onze retina's eraf brandde met het visuele geweld van 300 kwam hij met het helaas te lauw ontvangen Watchmen epos, maar de kwaliteiten (in elk geval visueel) zijn niet te ontkennen. Volgend jaar komt hij met zijn eerste originele werk genaamd Suckerpunch en de trailer liegt er in ieder geval niet om. Ik denk dat hij een hele interessante keuze is om Superman aan te pakken. Het zal mij zeker benieuwen wat een samenwerking tussen Nolan en Snyder op zal leveren. Één ding is zeker: het zal wel mooi plaatjes opleveren.

Eerder stonden op het verlanglijstje van regisseurs namen als Darren Aronofsky, Tony Scott en, mijn favoriet, Ben Affleck.

En ik vond het persoonlijk wel jammer dat ze het zo vroeg verklapt hebben, maar de slechterik die de nieuwe superman het ontzettend lastig moet gaan maken is, jawel, General Zod!! In 1980 voortreffelijk vertolkt door de altijd fantastische Terence Stamp in Superman 2. Laten we hopen op net zo'n iconische vertolking voor de nieuwe versie.

KNEEL BEFORE ZOD!!

pi_158127412
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Een rare casting-kneus... ;)
ach het is op zich geen extreem slechte acteur
  woensdag 9 december 2015 @ 13:40:59 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158127701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:23 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

ach het is op zich geen extreem slechte acteur
Nee, gewoon een degelijke acteur, en in sommige films ook prima, maar wat ik van hem gezien heb nu in die trailer als Lex... nou nou nou nou nou.... daar word ik niet vrolijk van....

... en dan wilde ik ter illustratie een plaatje van Rob Geus plaatsen, maar die lamlul staat op iedere plaatje dan net weer 'vrolijk' erop... :N
  woensdag 9 december 2015 @ 13:58:02 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_158127954
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat sexy boeit me nog het minst.

Leia zag ik ook het liefst in praktische outfits ipv het door veel mannen geadoreerde slavenkostuum.

Verder wel een goed model qua looks, maar ik denk dat de filmuitvoering ook prima gaat zijn.
Dat slavenkostuum vond ik ook helemaal niet zo boeiend. Aan de andere kant heb ik ook nooit zo veel met Leia gehad.

Wat betreft Wonder Woman:
Ze wordt vaak omschreven als "mooi als Aphrodite, slim als Athena, sneller dan Mercurius (god), en sterker dan Hercules. (Wiki)

Mooi is ze nog best, slim kan ook nog wel, misschien ook nog wel snel, maar sterk ziet ze er allerminst uit. that's it.

Kan wel zijn dat ze het super doet natuurlijk. Het is een beetje koffiedik kijken. Net als de aanstelling van Affleck.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 9 december 2015 @ 14:07:18 #5
27648 Weakling
available in strong mint
pi_158128082
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:58 schreef Komakie het volgende:
Mooi is ze nog best, slim kan ook nog wel, misschien ook nog wel snel, maar sterk ziet ze er allerminst uit. that's it.
Ach ja, Supergirl bijvoorbeeld ziet er ook niet uit als een sterke butchy chick, maar ze is het wel (sterk dus).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:01:49 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158129008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat slavenkostuum vond ik ook helemaal niet zo boeiend. Aan de andere kant heb ik ook nooit zo veel met Leia gehad.

Wat betreft Wonder Woman:
Ze wordt vaak omschreven als "mooi als Aphrodite, slim als Athena, sneller dan Mercurius (god), en sterker dan Hercules. (Wiki)

Kan wel zijn dat ze het super doet natuurlijk. Het is een beetje koffiedik kijken. Net als de aanstelling van Affleck.
Mjah, een Jet Li ziet er natuurlijk ook niet sterk uit, maar soms zegt uiterlijk ook weinig.

Ik heb ook dunne melkarmpjes, maar op de middelbare school sloeg ik qua kracht op zo'n boksbal-apparaat een gozer, van een kop groter en 2x zo breed, eruit die al jaren op boksen zat, en ik deed dat met mijn voorste hand (jab).
  woensdag 9 december 2015 @ 15:12:56 #7
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_158129203
Normaal is Zot toch helemaal geen Doomsday ken het superman universum niet zo goed maar toch zonde. Dat doet Me denken aan Deadpool in die eerste Wolverine film.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Admin woensdag 16 december 2015 @ 09:15:57 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158277366
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 16 december 2015 @ 09:21:13 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158277446
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Normaal is Zot toch helemaal geen Doomsday ken het superman universum niet zo goed maar toch zonde.
Zod wordt in de comics niet Doomsday, nee. Doomsday is een door Kryptionaanse wetenschappers gebroed monster dat wel kan sterven, maar daar sterker weer uit komt. Hij is het meeste bekend om zijn haat voor alles wat van Krypton komt (omdat zij hem gemaakt hebben door hem als kind te doden, tot leven te wekken, te doden, et cetera) en die haat heeft hem ertoe geleid om Superman te vermoorden. Dat was, logischerwijs, in de Death of Superman verhaallijn die voornamelijk interessant is voor wat er na zijn dood gebeurt, want de 'World without a Superman', zoals dat heet, gaat heel mooi om met zijn nalatenschap. :)

Misschien ga ik die zooi wel eens herlezen voordat de film uitkomt, gewoon voor context. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_158282343
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, een Jet Li ziet er natuurlijk ook niet sterk uit, maar soms zegt uiterlijk ook weinig.

Ik heb ook dunne melkarmpjes, maar op de middelbare school sloeg ik qua kracht op zo'n boksbal-apparaat een gozer, van een kop groter en 2x zo breed, eruit die al jaren op boksen zat, en ik deed dat met mijn voorste hand (jab).
En dat apparaat is nu nog in een baan om de aarde toch?
  woensdag 16 december 2015 @ 14:31:01 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158282999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:05 schreef aspi het volgende:

[..]

En dat apparaat is nu nog in een baan om de aarde toch?
Niet door mij in ieder geval. Ik sloeg alleen harder dan die bokser, niet harder dan Vegeta.
pi_158285275
quote:
99s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Niet door mij in ieder geval. Ik sloeg alleen harder dan die bokser, niet harder dan Vegeta.
Maar die dingen hebben toch meer met precisie te maken dan met kracht? :P
  woensdag 16 december 2015 @ 21:02:17 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158292282
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:02 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Maar die dingen hebben toch meer met precisie te maken dan met kracht? :P
Meer met techniek, en ik was destijds bezig (o.a.) met Jeet Kune Do en daarin werd redelijk duidelijk beschreven hoe je het best kunt slaan, dus de kracht vanuit je hiel, het gebruik van je heup, etc etc, dus puur qua techniek sloeg ik gewoon goed met mijn voorste hand, en die bokser was dan wel groot en breed maar had dan wellicht wat minder techniek of gewoon een slechte dag of whatever, maar sloeg op de ouderwetse manier met zijn achterste hand, en dus minder hard.

In een echt gevecht is precisie idd nog wat belangrijker, maar daar heb je dus ook techniek voor nodig, maar als je iemand raakt waar je hem wilt raken, dan is dat uiteraard een stuk effectiever dan heel hard mis slaan, of alleen maar op de wang ofzo.

quote:
Skill-Level; Asian is hier niet echt van toepassing, zie ik al...
  Admin donderdag 17 december 2015 @ 22:00:53 #15
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158317133
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 8 januari 2016 @ 14:49:56 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158928955
Zack Snyder heeft gereageerd op de klachten over de nieuwste trailer. Volgens hem is het niet zo'n spoiler als iedereen denkt:

Snyder: 'Batman v Superman-trailer is geen spoiler'
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:12:23 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158929661
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:49 schreef Breuls het volgende:
Zack Snyder heeft gereageerd op de klachten over de nieuwste trailer. Volgens hem is het niet zo'n spoiler als iedereen denkt:

Spoiler: Krypto, de Superhond, komt halverwege de film Doomsday in zijn ballen bijten. Daarna wordt het een romantische roadmovie, waarbij Batman en Superman samen met Wonderwoman richting het strand gaan, en ze elkaar op een speelse manier door zandkastelen werpen.
  Admin vrijdag 8 januari 2016 @ 15:12:51 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158929684
Daar is vast een publiek voor te vinden. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:36:37 #19
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158933829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:49 schreef Breuls het volgende:

Fijn, zo'n mening, maar die heb ik ook een...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin vrijdag 8 januari 2016 @ 17:45:21 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158934020
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Fijn, zo'n mening, maar die heb ik ook een...
Ja, daarom sluit ik het bericht ook af met een "we zullen wel zien". ;)

Maarrr, ik denk dat hij wel degelijk beter kan zeggen wat de trailer spoilt en wat niet. Wij hebben nu allemaal de indruk dat Trinity versus Doomsday de finale van de film wordt, maar Snyder heeft de afgelopen maand anders beweerd.

Misschien zijn we allemaal wel gewoon Jon Snow. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:04:37 #21
12888 Skull-splitter
pi_158934542
Feit blijft dat het totaal niet in de trailer had hoeven zitten...
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:14:05 #22
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_158934812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Feit blijft dat het totaal niet in de trailer had hoeven zitten...
Precies, het gaat er niet om dat dit zogenaamd het hele verhaal zou zijn. Maar dit soort scene's zoals met Wonder Woman en het uiteindelijke uiterlijk van iemand die waarschijnlijk wel een grote rol gaat spelen (alsof Doomsday na 1 gevecht van 5 minuten dood zou gaan en daarom het geen spoiler zou zijn voor het verhaal) in een trailer stoppen is gewoon jammer/zonde.
吴 曼 迪
pi_158935939
Hoe versla je uberhaupt een monster dat altijd herreist uit de dood?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Admin vrijdag 8 januari 2016 @ 23:24:49 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_158945647
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:51 schreef Seam het volgende:
Hoe versla je uberhaupt een monster dat altijd herreist uit de dood?
Blijven verslaan. :P

In de comics heeft Superman 'm op een gegeven moment een flink end uit de buurt van onze planeet gebracht, om zijn dreiging weg te nemen.

Meer recent heeft Superman overigens Doomsday daadwerkelijk gedood, maar dat zorgde ervoor dat hij zelf uiteindelijk een soort Doomsday werd. Was wel een interessante verhaallijn, mede omdat Superman doorgaans nooit iemand doodt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159402775
SPOILER: Hint naar iemand in BvS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze gaan echt veel te snel ... Vrees dat alle karakters die ze erin proppen ten koste gaan van een goed verhaal.

[ Bericht 12% gewijzigd door Young_David op 26-01-2016 22:56:15 ]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:37:02 #29
12888 Skull-splitter
pi_159404861
Hey, spoilertags, gebruik ze.
  Admin dinsdag 26 januari 2016 @ 12:37:16 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159404872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:52 schreef Young_David het volgende:
Hint naar Darkseid in BvS

http://www.ign.com/articl(...)arkseid-omega-symbol

Ze gaan echt veel te snel ... Vrees dat alle karakters die ze erin proppen ten koste gaan van een goed verhaal.
Die hint is alleen een verwijzing bedoeld voor Justice League. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:14:24 #31
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_159413638
Ik vond Man of Steel eerlijk gezegd geweldig en vermoed dat Dawn of Justice me ook wel zal vermaken.
Op het scherp van de snede.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:24:42 #32
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159413895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Hey, spoilertags, gebruik ze.
en dan een quote van het eerste oorspronkelijke bericht direct onder je _O- en vol in de link die er staat :D _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:48:55 #33
12888 Skull-splitter
pi_159421253
Het is idd met alsof ik de enige ben wie het boeit...
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:46:26 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159433462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Het is idd met alsof ik de enige ben wie het boeit...
In dit topic denk ik wel...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:20:30 #35
12888 Skull-splitter
pi_159434218
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

In dit topic denk ik wel...
Niet alleen dit topic. Alle sci-fi/comic films worden domweg doorzeefd met spoilers in beeld en toelichting. Die spoilertags zijn er met een reden.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:16:53 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159500839
Ik begrijp niet waarom WB zoveel spoilert bij de marketing.

En het verhaaltje waarbij er wordt gesteld dat er nog zó veel in de film zit wat we nog niet weten, stelt me niet echt gerust, want ik vind te film nu al te overvol met de dingen die ik wel weet.

Suicide Squad pakken ze stukken beter aan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:49:55 #37
12888 Skull-splitter
pi_159508884
Juist.
pi_159508912
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

En het verhaaltje waarbij er wordt gesteld dat er nog zó veel in de film zit wat we nog niet weten, stelt me niet echt gerust, want ik vind te film nu al te overvol met de dingen die ik wel weet.

Omdat ze weten dat het toch een kaskraker wordt, iedereen trapt er toch weer in.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 01:25:05 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_159509671
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

Nou ja, er komt een groot monster dat de wereld bedreigt, en een zootje helden komt samen, tegen wil en dank, en ze zullen overwinnen.

Daar had ik sowieso niet echt een trailer voor nodig om me dat te vertellen.

Iedereen weet toch wel een beetje wat voor film het is en wat ze kunnen verwachten? Wordt gewoon een blockbuster popcorn film, beetje donker, beetje serieus, beetje smart-ass one-liners, veel special-effects en ontploffingen, veel moeilijk kijkende gezichten, dramatische zoom-in's, bombastische soundtrack, etc etc etc.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 09:09:36 #40
67640 SaintOfKillers
pi_159511852
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 01:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nou ja, er komt een groot monster dat de wereld bedreigt, en een zootje helden komt samen, tegen wil en dank, en ze zullen overwinnen.

Daar had ik sowieso niet echt een trailer voor nodig om me dat te vertellen.
Het voorspelbare kan je beperken tot Batman en Superman die ruzie hebben en uiteindelijk om één of andere reden moeten gaan samenwerken, waar je kan vermoeden dat Lex Luthor er iets mee te maken heeft. En vooruit, het is Dawn of Justice, dus Wonder Woman teasen is ook nog wel okay.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom we dat laatste ook allemaal al moeten weten, is me een raadsel. Iedereen gaat naar die film voor de combinatie Batman & Superman en wordt eventueel over de lijn getrokken door Wonder Woman. Echt niemand gaat beweren dat ze geen interesse hadden in de big three, maar toch werden overtuigd door de aanwezigheid van iets onder mijn spoiler. Het is zelfs zo dat hun 2e trailer het enthousiasme bij een deel van het publiek wist te temperen in plaats van aan te wakkeren.

Het gesukkel valt natuurlijk extra op door de erg slimme campagnes van films als Star Wars en Deadpool de voorbije maanden, voorbeelden van hoe het wel moet. Uiteraard moet de machine blijven draaien om in de aandacht te blijven, maar dat kan perfect zonder info te lossen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:10 #41
12888 Skull-splitter
pi_159512094
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:51 schreef Seam het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat het toch een kaskraker wordt, iedereen trapt er toch weer in.
Dan hoeven ze niet alles te laten zien, non?
pi_159558262
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 09:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het voorspelbare kan je beperken tot Batman en Superman die ruzie hebben en uiteindelijk om één of andere reden moeten gaan samenwerken, waar je kan vermoeden dat Lex Luthor er iets mee te maken heeft. En vooruit, het is Dawn of Justice, dus Wonder Woman teasen is ook nog wel okay.

SPOILER
Waarom we dat laatste ook allemaal al moeten weten, is me een raadsel. Iedereen gaat naar die film voor de combinatie Batman & Superman en wordt eventueel over de lijn getrokken door Wonder Woman. Echt niemand gaat beweren dat ze geen interesse hadden in de big three, maar toch werden overtuigd door de aanwezigheid van iets onder mijn spoiler. Het is zelfs zo dat hun 2e trailer het enthousiasme bij een deel van het publiek wist te temperen in plaats van aan te wakkeren.

Het gesukkel valt natuurlijk extra op door de erg slimme campagnes van films als Star Wars en Deadpool de voorbije maanden, voorbeelden van hoe het wel moet. Uiteraard moet de machine blijven draaien om in de aandacht te blijven, maar dat kan perfect zonder info te lossen.
Yep, helemaal mee eens. Normaal gesproken kijk ik enkel de eerste trailer van films, maar aangezien iedereen er toch al over aan het praten was heb ik ze maar gekeken. ;(
  maandag 1 februari 2016 @ 11:01:03 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159563359
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 09:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

SPOILER

Achteraf gezien was deel 4 van Star Wars al een spoiler van 2 uur lang.
  maandag 1 februari 2016 @ 14:24:32 #44
12888 Skull-splitter
pi_159568508
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nog effe...
pi_159569153
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

SPOILER
pi_159573400
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:51 schreef Seam het volgende:

[..]

Juist niet. Voor de niet-comicbookfans zijn het vrij onbekende personages afgezien van de Joker. Dit is ook de reden dat ze Will Smith gecast hebben voor een rol die niet erg waarschijnlijk is voor hem. Ze moeten mensen trekken en dus promoten ze het zo zwaar door zo veel te laten zien. Op deze manier proberen ze 100% van het publiek aan te spreken dat evt. geïnteresseerd is, inclusief twijfelende comicbook-fans (die niets met de ene character hebben maar wel met het andere) door er zo veel in te proppen en het ook bekend te maken dat ze erin te zien zijn. Ze weten dat ze tov Marvel met meer moeten komen en hun characters pr-technisch zwakker zijn. Al moeten ze dit natuurlijk gewoon opbouwen. Bijv. met goede films of tekenfilms. Dit is ook hoe Marvel het gedaan heeft. Van DC kregen we alleen Batman en in recente jaren twee real life series met Arrow en Flash die ze niet gaan gebruiken.

Het jammere bij Batman vs Superman is dat ze Wonder Woman geïntroduceerd hebben op een manier dat je al meteen weet hoe de film gaat verlopen. Ik had persoonlijk meteen iets van: 'ok, die hoef ik dus niet meer te gaan kijken'. Uiteraard was dit verloop wel te verwachten, maar toch wil je het natuurlijk zelf zien gebeuren in de film.
  Admin maandag 1 februari 2016 @ 19:45:47 #47
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159577277
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:28 schreef Djoetma het volgende:
Van DC kregen we alleen Batman en in recente jaren twee real life series met Arrow en Flash die ze niet gaan gebruiken.
En Gotham, Constantine, Legends of Tomorrow, Supergirl, en semi-DC zijn ook iZombie en Lucifer. Eén ervan is alweer geannuleerd, maar toch. En er komt nog het een en ander aan.

Meer ontopic: ik wantrouw Zack Snyders "er valt nog genoeg te zien"-uitspraak, maar ik hoop wel dat er inderdaad nog verrassingen in zitten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159577751
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:45 schreef Breuls het volgende:

[..]

En Gotham, Constantine, Legends of Tomorrow, Supergirl, en semi-DC zijn ook iZombie en Lucifer. Eén ervan is alweer geannuleerd, maar toch. En er komt nog het een en ander aan.
Ach ja, klopt. Overigens geen van allen echt toppertjes toch, behalve iZombie misschien? Legends of Tomorrow is maar net begonnen, maar is nu al afgezakt naar een 7,9 op IMDb. Ga ik wel effe checken. iZombie kende ik niet. Misschien ook effe proberen. Is dat een aanrader?
  Admin maandag 1 februari 2016 @ 20:03:06 #49
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159577878
iZombie is wel grappig, ja. Helemaal geen superheldenzooi, gewoon iets origineels. :)

Legends kijk ik nog even aan. De show is iig nog niet legendarisch. De Justice League hoeft nog niet te vrezen dat ze voorbij gestreefd worden. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 1 februari 2016 @ 22:38:27 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159583341
quote:
9s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nog effe...
En dan?
  maandag 1 februari 2016 @ 22:41:39 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159583427
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:59 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Ach ja, klopt. Overigens geen van allen echt toppertjes toch, behalve iZombie misschien? Legends of Tomorrow is maar net begonnen, maar is nu al afgezakt naar een 7,9 op IMDb. Ga ik wel effe checken. iZombie kende ik niet. Misschien ook effe proberen. Is dat een aanrader?
Gotham is erg goed.
De rest vind ik niet zo heel spannend. Legends kijk ik ook nog ff aan en Supergirl kijk ik wel een keer in een zomerstop ofzo, maar kan me de eerste paar afleveringen nog niet echt boeien.

iZombie ken ik verder niet.
pi_159583468
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

En dan?
DEADPOOL !!!
pi_159583809
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gotham is erg goed.
Ik heb het proberen te kijken. Maar toen ze aankwamen met the Balloon-man, ben ik gestopt. Ik vond de insteek wel tof, maar het verhaal gewoon weinig boeiend. Wordt het later beter?
pi_159584402
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:55 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Ik heb het proberen te kijken. Maar toen ze aankwamen met the Balloon-man, ben ik gestopt. Ik vond de insteek wel tof, maar het verhaal gewoon weinig boeiend. Wordt het later beter?
Seizoen 1 is vooral case of the week. Seizoen 2 hebben ze gekozen voor bijna alleen een doorlopend verhaal en dat is wel een stuk beter.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Admin vrijdag 5 februari 2016 @ 09:38:05 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159673953
Batman v Superman prequel comics!

Chapter One: Batman

Chapter Two: Lois Lane

Chapter Three: Senator Finch

Chapter Four: Superman

Chapter Five: Lex Luthor

Ze spoilen (natuurlijk) niks van de film, maar vertellen mooi over wat er sinds Man of Steel is gebeurd. Een rode draad is hoe in de finale van die film Metropolis werd gesloopt door Zod en Kal, en wat voor effect dat heeft op de diverse figuren en hoe ze tegen iemand als Superman aan kijken. Ook wordt een paar keer aangestipt dat Superman zich niet bezig houdt met politieke conflicten, en wat de gevolgen zouden zijn als hij daar wel zijn aandacht op richt.

Op zich een interessante set prequels. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 11 februari 2016 @ 17:29:49 #58
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159839412

Ik vind hem goed, ze geven nu wat minder weg. Maar wel gave actie

Die eerste scene met dat gevecht is echt goed..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_159840048
genot
  donderdag 11 februari 2016 @ 18:21:47 #60
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_159840626
Batman beukt iedereen heerlijk overhoop.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_159841387
Ze zouden Batman gewoon superkrachten moeten geven. In ieder geval sterker maken dan een gemiddelde man. Misschien kunnen ze hem wat stamcel research laten doen, waarmee hij zich versterkt.
pi_159842846
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2016 17:29 schreef bokkepoot het volgende:

Ik vind hem goed, ze geven nu wat minder weg. Maar wel gave actie

Die eerste scene met dat gevecht is echt goed..
Ziek!
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:00:19 #63
12888 Skull-splitter
pi_159843568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:53 schreef polderturk het volgende:
Ze zouden Batman gewoon superkrachten moeten geven. In ieder geval sterker maken dan een gemiddelde man. Misschien kunnen ze hem wat stamcel research laten doen, waarmee hij zich versterkt.
Want steroiden zijn voor een megamiljonair ongrijpbaar natuurlijk.

Ook deze trailer sla ik over net als alles wat gaat volgen tot release.
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:16:02 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159846044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:53 schreef polderturk het volgende:
Het mooie van Batman is juist dat hij geen superkrachten heeft. Dat maakt hem nou juist zo'n geweldig karakter. Psychologisch is hij veel interessanter dan Superman.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 02:38:22 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_159852817
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:21 schreef Rabieluh het volgende:
Batman beukt iedereen heerlijk overhoop.
Leek wel een scene uit de geweldige Arkham games. Heerlijke free-flowing combat, gebruik maken van de omgeving, etc etc. Heel mooi.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het mooie van Batman is juist dat hij geen superkrachten heeft. Dat maakt hem nou juist zo'n geweldig karakter. Psychologisch is hij veel interessanter dan Superman.
Ook de villains zijn geweldig aan Batman, net als de stad (Gotham). Er zijn maar weinig superhelden die echt waardige interessante tegenstanders hebben, maar Batman heeft er serieus een shitload.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:33:07 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159855152
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 02:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Leek wel een scene uit de geweldige Arkham games. Heerlijke free-flowing combat, gebruik maken van de omgeving, etc etc. Heel mooi.

[..]

Ook de villains zijn geweldig aan Batman, net als de stad (Gotham). Er zijn maar weinig superhelden die echt waardige interessante tegenstanders hebben, maar Batman heeft er serieus een shitload.
Ik vind Batman en zijn villians een stuk dieper gaan dan die van Superman en Superman zelf. Dat is zo mooi aan dat karakter :)
pi_159855339
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 02:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[..]

Idd, Batman villains zijn heerlijk twisted. Gotham City is ook gewoon een heerlijk verrotte donkere stad.

Die final trailer is echt zo gaaf. Man man man wat wordt dit vet. Kippenvel hoor.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:15:38 #68
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159855836
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat laten ze ook zo mooi zien in de injustice verhaallijn. Superman is veel makkelijker te breken dan Batman.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:10:27 #69
12172 Rabieluh
pi_159860841
SPOILER
  vrijdag 12 februari 2016 @ 20:10:00 #70
67640 SaintOfKillers
pi_159867971
Blijkbaar heerst er ondertussen enige onrust bij Warner. Er zijn wat testscreenings geweest van Batman V Superman en de reacties zijn niet zoals verhoopt. De geruchten zijn dan men de gehele DCCU gaat herevalueren en mogelijk meer gaat inzetten op de Batman/Affleck combinatie en dat Snyder eventueel opzij wordt geschoven. Bron is trouwens Hitfix, normaal gezien een erg betrouwbare bron.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:01:53 #71
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159870098
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijkbaar heerst er ondertussen enige onrust bij Warner. Er zijn wat testscreenings geweest van Batman V Superman en de reacties zijn niet zoals verhoopt. De geruchten zijn dan men de gehele DCCU gaat herevalueren en mogelijk meer gaat inzetten op de Batman/Affleck combinatie en dat Snyder eventueel opzij wordt geschoven. Bron is trouwens Hitfix, normaal gezien een erg betrouwbare bron.
Ai, dat zou ik serieus wel jammer vinden...

DC komt met films niet echt mee met Marvel, op serie gebied begint DC ook al een beetje in te kakken.

Terwijl ze wel interessantere karakters dan Marvel hebben
pi_159871963
quote:
Mensen waren ook lyrisch over Star Wars, maar het was een klote remake.
pi_159872929
quote:
Ik kan dit artikel niet vinden op Hitfix.

Linkje?
pi_159873627
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:02 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Linkje?
Dit zijn leugenachtige geruchten die verspreid worden door Disney.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:56:43 #75
67640 SaintOfKillers
pi_159875100
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:02 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Linkje?
Het is een filmpje. http://www.hitfix.com/the(...)jeopardy-fandemonium
  vrijdag 12 februari 2016 @ 22:59:04 #76
67640 SaintOfKillers
pi_159875192
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:01 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ai, dat zou ik serieus wel jammer vinden...

DC komt met films niet echt mee met Marvel, op serie gebied begint DC ook al een beetje in te kakken.

Terwijl ze wel interessantere karakters dan Marvel hebben
Ik hoop dat het DCCU even groot en succesvol wordt als het MCU, maar ik moet toegeven dat ik er de voorkeur aan geef indien dat zonder Snyder kan, aangezien ik een geheel subjectieve afkeer heb voor de manier waarop hij verhalen vertelt. Dat hij ergens 1 film doet, vooruit dan, maar zo iemand als drijvende kracht achter het DCCU... dat bezorgt me rillingen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:39:26 #77
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159876560
quote:
komt bij mij meer over als een eigen mening, gevoed door geruchten dat DC/WB zich wil focussen op Affleck en Eisenberg.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 13 februari 2016 @ 08:39:44 #78
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159880305
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 22:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik hoop dat het DCCU even groot en succesvol wordt als het MCU, maar ik moet toegeven dat ik er de voorkeur aan geef indien dat zonder Snyder kan, aangezien ik een geheel subjectieve afkeer heb voor de manier waarop hij verhalen vertelt. Dat hij ergens 1 film doet, vooruit dan, maar zo iemand als drijvende kracht achter het DCCU... dat bezorgt me rillingen.
Ik denk dat meer mensen dat hebben. Visueel is het echt een geweldige regisseur, alleen qua verhaal laat hij wat steekjes vallen. Kijk maar bijvoorbeeld naar Sucker Punch, visueel geweldig. Alleen het verhaal en hoe dat werd gepresenteerd.

Bovendien is hij wel vrij duister. Iets wat bij een Watchmen (
_O_ ) of een Batman echt geweldig is. Maar bijvoorbeeld bij Superman imho totaal niet werkt.
pi_159880352
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Mensen waren ook lyrisch over Star Wars, maar het was een klote remake.
Gelukkig deelt iedereen die mening... *kuch*
pi_159880550
quote:
Interessant.

We gaan het zien. Volgens mij wordt het gewoon een beest van een actiefilm.

En van mij mag die Batman film eerder komen, zal mij roesten.
pi_159882106
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 09:17 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Interessant.

We gaan het zien. Volgens mij wordt het gewoon een beest van een actiefilm.

En van mij mag die Batman film eerder komen, zal mij roesten.
Inderdaad. Man Of Steel was ook al een brute actiefilm. Watchmen was ook geweldig. Zack Snyder kan brute films maken die poepen over Marvel films.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:34:56 #82
268260 Dr.Mikey
pi_159882132
DC is altijd al het debiele kleine broertje van Marvel geweest.
R.I.P DTS.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:45:40 #83
67640 SaintOfKillers
pi_159882261
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:32 schreef polderturk het volgende:

[..]

Inderdaad. Man Of Steel was ook al een brute actiefilm. Watchmen was ook geweldig. Zack Snyder kan brute films maken die poepen over Marvel films.
Hij zou beter films maken die meer verdienen dan Marvel films.
pi_159882401
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij zou beter films maken die meer verdienen dan Marvel films.
Die poep reviewers worden betaald door Disney, de eigenaar van Star Wars en Marvel. Waarom hebben zo weinig reviewers erop gewezen dat The Force Awakens een smerige remake was? Als ik dit had geweten had ik de film niet bezocht.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 11:59:38 #85
67640 SaintOfKillers
pi_159882434
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die poep reviewers worden betaald door Disney, de eigenaar van Star Wars en Marvel. Waarom hebben zo weinig reviewers erop gewezen dat The Force Awakens een smerige remake was? Als ik dit had geweten had ik de film niet bezocht.
Star Wars. Marvel. Disney. The Force Awakens.

4 termen die niets te maken hebben met het feit dan films van Snyder heel duur zijn en zelden veel winst maken. En dat ligt niet aan DC, maar aan Snyder, want ik verwacht dat Suicide Squad het gewoon goed gaat doen.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 12:10:59 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_159882583
Ik heb echt het vermoeden dat deze film vies gaat tegenvallen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_159883254
Ik heb het vermoeden dat dit een gruwelijke goede film wordt die al onze verwachtingen gaat overtreffen.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 16:03:12 #88
12888 Skull-splitter
pi_159886844
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je bent echt een one trick pony he?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 16:10:08 #89
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_159887023
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nouja, vanaf eind jaren 60 ongeveer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_159888627
DC >>>> Marvel
  zaterdag 13 februari 2016 @ 18:14:31 #91
12172 Rabieluh
pi_159889640
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:26 schreef polderturk het volgende:
DC >>>> Marvel
Boeiende meningen allemaal.
  zondag 14 februari 2016 @ 00:22:14 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159899683
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Serieus... ga jij eens ff je mond spoelen...
Op zo ongeveer elk lijstje van grootste superhelden staan Superman en Batman bovenaan. En dat is alles wat er gezegd hoeft te worden...

[ Bericht 12% gewijzigd door Komakie op 14-02-2016 00:29:46 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 01:33:54 #93
268260 Dr.Mikey
pi_159901210
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 00:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zo ongeveer elk lijstje van grootste superhelden staan Superman en Batman bovenaan. En dat is alles wat er gezegd hoeft te worden...
Net onder Spider-man The Hulk en Wolverine bedoel je zeker.
R.I.P DTS.
  zondag 14 februari 2016 @ 08:50:13 #94
67640 SaintOfKillers
pi_159902827
Ach ja. Zonder DC was het gehele genre waarschijnlijk nooit populair geworden en als Marvel er later geen frisse wind had doorgejaagd, was het blijven steken in de marginaliteit waarin het ondertussen was verzand. Ze hebben hun succes aan elkaar te danken.
pi_159903175
Wat Marvel studio wel idd als troef heeft is Kevin Feige als levende Marvel Comics allesweter die de continuiteit bewaard.

Dat missen ze jij Warner/DC heel erg.
  zondag 14 februari 2016 @ 12:08:24 #96
12888 Skull-splitter
pi_159904856
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 09:48 schreef wolfrolf het volgende:
Wat Marvel studio wel idd als troef heeft is Kevin Feige als levende Marvel Comics allesweter die de continuiteit bewaard.

Dat missen ze jij Warner/DC heel erg.
Bij DC vinden ze ook steeds opnieuw het wiel uit. Ik vind de verhalen van DC minder flashy maar meestal wel beter geschreven en ik vind de een ook niet beter dan de ander. En bij Marvel zijn ze de laatste paar films toch wel aardig wat crediet aan het verspelen, thans, voor mij. Phase 1 was geweldig, Phase 2 begon al wat te kwakkelen.
  zondag 14 februari 2016 @ 20:21:56 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159918840
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 01:33 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Net onder Spider-man The Hulk en Wolverine bedoel je zeker.
:')
  zondag 14 februari 2016 @ 20:26:12 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159918970
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Bij DC vinden ze ook steeds opnieuw het wiel uit. Ik vind de verhalen van DC minder flashy maar meestal wel beter geschreven en ik vind de een ook niet beter dan de ander. En bij Marvel zijn ze de laatste paar films toch wel aardig wat crediet aan het verspelen, thans, voor mij. Phase 1 was geweldig, Phase 2 begon al wat te kwakkelen.
Dat komt omdat het elke keer min of meer hetzelfde is. Dat is op zich niet erg, maar het is nu een overkill.

In phase 1 was dat nog vet, nu begint het een beetje te vervelen.
Ik hoop dat deadpool en uitzondering is.
  zondag 14 februari 2016 @ 20:36:34 #99
67640 SaintOfKillers
pi_159919248
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat komt omdat het elke keer min of meer hetzelfde is. Dat is op zich niet erg, maar het is nu een overkill.

Ik vind phase 2 anders duidelijk beter dan phase 1, met al die fucking origin films en de matigste sequel (Iron Man 2, al zal dat voor sommigen The Dark World zijn). 2014 was voor mij het beste Marvel-jaar ooit (qua kwaliteit van films) met GotG en Winter Soldier, 2 films die trouwens totaal niet vergelijkbaar waren met andere Marvel films.
  zondag 14 februari 2016 @ 22:51:29 #100
268260 Dr.Mikey
pi_159923902
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Superman is toch de meest boring superheld ever? In de jaren 90 stond Marvel bovenaan Dankzij de X-men en Spider-man tekenfilms en Dankzij de X-men/Spider-man films begin jaren 2000 is er nu nog steeds de superhelden hype (Nee niet door The Avengers, X-men 1 heeft het allemaal mogelijk gemaakt)
R.I.P DTS.
  maandag 15 februari 2016 @ 09:50:00 #101
12888 Skull-splitter
pi_159929594
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

IMO komt het meer omdat het voller en voller met actiescenes zit waarin het overzicht vaak weg is waardoor het afstompt en het doel mist. Deadpool is niet van Disney/Marvel maar van Fox/Marvel dus niet relevant hierin.
Ik hoop vooral dat de komende films geleerd hebben van de ellende die Avengers 2 was. En Iron Man 3 was vermakelijk maar als Iron Man film toch vooral een gekleurd doorslagje van Kiss Kiss, Bang Bang.

Ik hoop dat Disney zich met Star Wars iig beter inhoudt en vooral mooie verhalen wil neerzetten ipv zo snel mogelijk zo veel mogelijk uit te brengen.
That being said, ik vond Guardians of the Galaxy een prachtig Star Wars sfeertje hebben dus met de juiste regisseur/schrijver kúnnen ze het wél.

De huidige keuzes van DC/WB overigens moeten zich nog waarmaken. MOS deed het niet al te best en ook als film had er simpelweg meer in gezeten wat met een andere cut ook wel gewerkt had. Maar die eerste actiescene met Batfleck is wel smulwerk wat in een gifje voorbij zag komen...

[ Bericht 11% gewijzigd door Skull-splitter op 15-02-2016 09:55:20 ]
pi_159930054
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 00:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat de comics een stuk beter waren dan de films. Batman heeft een paar goede films gehad, maar ook enorme beroerde.
En DC heeft een enorm arsenaal aan helden, maar ze zijn over het algemeen erg saai en slecht vergeleken met marvel helden en vooral de vijanden van deze helden.
  maandag 15 februari 2016 @ 10:49:30 #103
67640 SaintOfKillers
pi_159930416
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik hoop vooral dat de komende films geleerd hebben van de ellende die Avengers 2 was.
Ultron was zo'n chaotische film die gewoon te overvol zat, teveel nieuwe personages, te veel draadjes, te veel van alles. Ik ken geen enkele superheldenfilm die dergelijke ambities had en ze ook waar wist te maken. Age of Ultron kraakte in zijn voegen, TDKR had er ook zware problemen mee en we zullen maar zwijgen over de misbaksels X-Men:The Last Stand, Spider-Man 3 en Amazing Spider-Man 2.

Als je dan weet wat er al gespoiled is voor BvS, dan lijkt die al meer te willen doen dan al die films van hierboven gecombineerd. Wanneer Snyder dan met uitgestreken gezicht komt vertellen dat we nog niet eens alles hebben gezien, dan vrees ik het ergste. Want visueel is Snyder erg sterk, maar qua vertellen van een coherent en evenwichtig verhaal is het eigenlijk een even grote ramp als Ratner.
  maandag 15 februari 2016 @ 15:05:02 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159936695
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:51 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Superman is toch de meest boring superheld ever? In de jaren 90 stond Marvel bovenaan Dankzij de X-men en Spider-man tekenfilms en Dankzij de X-men/Spider-man films begin jaren 2000 is er nu nog steeds de superhelden hype (Nee niet door The Avengers, X-men 1 heeft het allemaal mogelijk gemaakt)
Batman The animated series en Superman the series konden zich daar zeker mee meten.

Superman is de ultieme superheld. Hij staat in de ultieme superhelden lijstjes altijd bovenaan. Niet altijd even boeiend, maar Spiderman wordt ik ook niet warm of koud van. X-men heeft een mooi universum hoewel het mij niet echt trekt.

Marvel heeft het de afgelopen jaren goed gedaan, maar wat betreft inhoud vind ik DC gewoon beter. In het algemeen. Niet zo zeer alleen de films.
  maandag 15 februari 2016 @ 15:09:47 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159936822
quote:
99s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind phase 2 anders duidelijk beter dan phase 1, met al die fucking origin films en de matigste sequel (Iron Man 2, al zal dat voor sommigen The Dark World zijn). 2014 was voor mij het beste Marvel-jaar ooit (qua kwaliteit van films) met GotG en Winter Soldier, 2 films die trouwens totaal niet vergelijkbaar waren met andere Marvel films.
GotG was wel verfrissend inderdaad. Winter Soldier vond ik meer The Avengers 2.0 (wat Avengers 2 had moeten zijn, maar goed) en was dus weer meer van hetzelfde.

Ik vond juist de meeste origin films erg goed gedaan, daarna werd het zo'n wir war van helden door elkaar dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik ben bang dat DC ook die kant op gaat, op den duur.
  maandag 15 februari 2016 @ 15:35:55 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_159937393
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

GotG was wel verfrissend inderdaad. Winter Soldier vond ik meer The Avengers 2.0 (wat Avengers 2 had moeten zijn, maar goed) en was dus weer meer van hetzelfde.

Ik vond juist de meeste origin films erg goed gedaan, daarna werd het zo'n wir war van helden door elkaar dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik ben bang dat DC ook die kant op gaat, op den duur.
Ik vond de eerste Cap America een beetje 'te flauw', en de 2de vond ik erg goed. Beide Thor films nog niet gezien, voornamelijk omdat ik die Hemsworth een beetje een douche vind, en GotG en Ant-Man en Avengers 2 ook nog allemaal niet gezien.

Iron-Man vond ik het eerste deel prima, de 2 latere delen vond ik minder interessant, helaas.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:21:01 #107
12888 Skull-splitter
pi_159943231
Captain America was dan ook opzettelijk wat braver, tevens is diens regisseur niet heel handig met karakters. Ondanks dat hij vermakelijke films maakt is zijn oog vooral visueel.

Ik vond hem met het tijdsbeeld iig leuk en interessant.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:05:47 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159958151
quote:
99s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vond de eerste Cap America een beetje 'te flauw', en de 2de vond ik erg goed. Beide Thor films nog niet gezien, voornamelijk omdat ik die Hemsworth een beetje een douche vind, en GotG en Ant-Man en Avengers 2 ook nog allemaal niet gezien.

Iron-Man vond ik het eerste deel prima, de 2 latere delen vond ik minder interessant, helaas.
Ik vond juist de sfeer van de jaren 40 wel leuk neergezet. Historie met een superhelden wereld gecombineerd. Aangezien CapA gewoon een brave borst is (beetje de Superman van Marvel) vond ik juist wel goed neergezet.
Hij was sowieso een redelijke afwisseling op Iron Man.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:17:25 #109
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_159958328
Trailer gezien in de bios. Ik heb hele, hele sterke twijfels eerlijk gezegd. Die badguy.. :')
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26:51 #110
12888 Skull-splitter
pi_159958465
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:17 schreef ShaoliN het volgende:
Trailer gezien in de bios. Ik heb hele, hele sterke twijfels eerlijk gezegd. Die badguy.. :')
Ik denk dat er nog wel het een en ander in zit, maar de bewuste trailer was gewoon een lompe zet.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:52:12 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159962202
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel het een en ander in zit, maar de bewuste trailer was gewoon een lompe zet.
Als je de rest van de trailers bekijkt zat die er wel heel erg dik boven op.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:56:24 #112
12888 Skull-splitter
pi_159972128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je de rest van de trailers bekijkt zat die er wel heel erg dik boven op.
En daarom kijk ik nauwelijks trailers de laatste vijf jaar.
pi_160359299
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:25:19 #114
12888 Skull-splitter
pi_160361123
Leuk gedaan en leuk dat iedereen meewerkte. Einde ook echt :')
pi_160398255
Vandaag Man of Steel herkeken.

Vond hem de 2e keer dat ik hem nu zag een stuk beter dan de 1e keer :@

Erg veel zin in B vs S !!! Hype train in volle vaart hier :)

donderdag 3 maart 2016 @ 23:11:19 #116
12888 Skull-splitter
pi_160405198
Ik vond hem de eerste keer al prima, al zie ik echt wel dingen die beter konden in de eerste Superman-film van de DCU
  Admin vrijdag 4 maart 2016 @ 06:52:28 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160408703
MoS herkijken heb ik gepland staan voor het weekend van de 19e/20e.

Ik denk dat ik voor de gezelligheid ook de animatiefilms van The Dark Knight Returns ga kijken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_160408737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 06:52 schreef Breuls het volgende:
MoS herkijken heb ik gepland staan voor het weekend van de 19e/20e.

Ik denk dat ik voor de gezelligheid ook de animatiefilms van The Dark Knight Returns ga kijken.
Die laatste vond ik matig eigenlijk..met die mutants. Er zijn veel betere Batman animaties.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  Admin vrijdag 4 maart 2016 @ 07:14:07 #119
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160408756
De comic is geweldig; de animatie is daar slechts een versie van, natuurlijk. Je kunt ook de comic lezen als voorbereiding. Niet dat het verhaal van BvSDoJ op TDKR is gebaseerd, maar het is wel een toonmatige inspiratie.

Al zei men dat in 1989 ook van Tim Burtons film, en van Nolans films. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 07:25:37 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160408791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 07:14 schreef Breuls het volgende:
De comic is geweldig; de animatie is daar slechts een versie van, natuurlijk. Je kunt ook de comic lezen als voorbereiding. Niet dat het verhaal van BvSDoJ op TDKR is gebaseerd, maar het is wel een toonmatige inspiratie.

Al zei men dat in 1989 ook van Tim Burtons film, en van Nolans films. :P
Batman Begins was natuurlijk wel duidelijk geïnspireerd door Year One.
  Admin vrijdag 4 maart 2016 @ 07:51:11 #121
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160408933
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 07:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zeker, maar vooral Rises had elementen uit Returns. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 7 maart 2016 @ 12:52:47 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160486872
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 07:51 schreef Breuls het volgende:

[..]

Zeker, maar vooral Rises had elementen uit Returns. :)
En natuurlijk van dat eerste verhaal verhaal met Bane (ben ff de naam kwijt) en het verhaal dat heel Gotham is afgesloten van de buitenwereld. (ben ik ook de naam ff van kwijt) :')
  Admin maandag 7 maart 2016 @ 13:03:56 #123
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160487099
Knightfall en No Man's Land.

Daar heb ik in 2012 dit nog over geschreven:

The Dark Knight's Fall: een vooruitblik op The Dark Knight Rises
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 7 maart 2016 @ 13:23:49 #124
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160487561
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 07:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vind je? Afgezien dat we hem zien in zijn eerste tijd terug in Gotham (na zijn jarenlange afwezigheid, om te trainen), zijn er verder weinig overeenkomsten met het verhaal, wat betreft gebeuertenissen, hoofdrolspelers, villains, etc etc.
  maandag 7 maart 2016 @ 13:26:34 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160487650
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:03 schreef Breuls het volgende:
Knightfall en No Man's Land.

Daar heb ik in 2012 dit nog over geschreven:

The Dark Knight's Fall: een vooruitblik op The Dark Knight Rises
ah thnx, dat was het :')
  maandag 7 maart 2016 @ 13:27:33 #126
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160487683
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Vind je? Afgezien dat we hem zien in zijn eerste tijd terug in Gotham (na zijn jarenlange afwezigheid, om te trainen), zijn er verder weinig overeenkomsten met het verhaal, wat betreft gebeuertenissen, hoofdrolspelers, villains, etc etc.
globaal zit er veel in van Year One.
Er zijn wat namen anders, maar het is er op gebaseerd, niet een kopie van de comic.
  maandag 7 maart 2016 @ 14:14:24 #127
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160489062
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

globaal zit er veel in van Year One.
Er zijn wat namen anders, maar het is er op gebaseerd, niet een kopie van de comic.
Mjah, het is gewoon zijn eerste jaar terug in Gotham, na zijn training. Verder zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.

Geen opkomst van Gordon vs de corrupte politie-leiding en collega's. Ra's al Ghul zit niet in Year One, Scarecrow niet, Rachel niet, Wayne Manor dat in vlammen op gaat zit er niet in, Catwoman (Selina) niet, etc etc.

De enige overeenkomst is eigenlijk dat Bruce terug in Gotham is, en Batman wordt...

Ik vond de comic Year One trouwens geweldig, maar hoewel de animated Year One ontzettend trouw is, is het ook vrij saai als een film: erg droog allemaal.

The Dark Knight Returns was al iets beter als Animated movies, want ook meer actie in dat verhaal, maar wederom een beetje 'droog'. Ben sowieso geen fan van de animatie-kwaliteit bij de meeste WB Cartoons.

Ik vond de series (Batman TAS, Superman TAS, Batman Beyond, etc) stukken beter dan de meeste animated films.
  maandag 7 maart 2016 @ 14:18:02 #128
12888 Skull-splitter
pi_160489145
Die animated films vind ik idd behoorlijk zielloos ivm bronmateriaal. TAS is goud.
  maandag 7 maart 2016 @ 15:57:43 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160491657
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, het is gewoon zijn eerste jaar terug in Gotham, na zijn training. Verder zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.

Geen opkomst van Gordon vs de corrupte politie-leiding en collega's. Ra's al Ghul zit niet in Year One, Scarecrow niet, Rachel niet, Wayne Manor dat in vlammen op gaat zit er niet in, Catwoman (Selina) niet, etc etc.

De enige overeenkomst is eigenlijk dat Bruce terug in Gotham is, en Batman wordt...
Gordon is 1 van de weinige niet corrupte politieagenten dus dat speelt wel degelijk een rol.
Laten we dan zeggen dat het bijinvloed is door.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:31:34 #130
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160492539
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gordon is 1 van de weinige niet corrupte politieagenten dus dat speelt wel degelijk een rol.
Laten we dan zeggen dat het bijinvloed is door.
Dat is Gordon sowieso in vrijwel ieder verhaal, vooral in die beginjaren dat hij nog niet de baas was...

Daarom was er ook de noodzaak voor een Batman: Gotham is/was corrupt.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 00:43:35 #131
12888 Skull-splitter
pi_160848762
Nog maar paar dagen, ik ga zaterdag en volgende week donderdag nog eens met bewoners van werk :)
  Admin dinsdag 22 maart 2016 @ 18:40:19 #132
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160864977
Voor wie nog iemand kent (of is) die het niet allemaal meer volgt:

Batman en Superman voor newbies

Als er vragen zijn die ik niet heb beantwoord, post ze gerust in de comments. Of gewoon hier. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:49:48 #133
12888 Skull-splitter
pi_160872780
Gewoon gaan.
pi_160873007
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vond de comic Year One trouwens geweldig, maar hoewel de animated Year One ontzettend trouw is, is het ook vrij saai als een film: erg droog allemaal.

The Dark Knight Returns was al iets beter als Animated movies, want ook meer actie in dat verhaal, maar wederom een beetje 'droog'. Ben sowieso geen fan van de animatie-kwaliteit bij de meeste WB Cartoons.

Ik vond de series (Batman TAS, Superman TAS, Batman Beyond, etc) stukken beter dan de meeste animated films.
under the red hood gezien? Wat vond je daarvan?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  Redactie Frontpage woensdag 23 maart 2016 @ 09:12:32 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160880142
37 RT :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:00:08 #136
67640 SaintOfKillers
pi_160880862
OK, ik had wel verwacht dat die eerste gelekte reviews gewoon kritiekloze fanboys waren en dat RT wat lager zou zijn, maar zo laag had ik nu ook weer niet verwacht.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:29:28 #137
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160883771
Te donker. Tja. Niet echt een verrassing.

Superman was in deel 1 al een beetje een sip kijkend emo mannetje, en dan gooi je daar in deel 2 nog even de sowieso duistere Batman enzo tegenaan.

Ik begreep sowieso al nooit waarom deel 1 zo somber moest zijn in vrijwel alles, maar jammer om te zien dat ze dat dus nog even verder hebben doorgevoerd.

Dat Zuckerberg als Lex faalt, komt ook niet echt als een verrassing.

Gelukkig lijkt men over het algemeen wel erg positief te zijn over Affleck als Batman, wat ik zelf ook wel verwacht had.

Maar goed, misschien gaan ze nog even terug naar de editing room en gooien ze er straks een betere Director's Cut uit, voor de home-release.
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:20:21 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160885963
Eerst zien en dan alles geloven.
pi_160887167
De film is grandioos, geweldig, zelden zo''n sterke superheldenfilm gezien. Ben Affleck doet Bale als Batman vergeten maar vooral de superieure opkomst van Wonderwoman zou veel (vrouwelijke min) fans naar de bioscoop moeten lokken. Superman en Luthor passen geweldig naast deze andere iconen van de Amerikaanse strip. Ik ga deze of volgende week de film ergenschede maar eens bekijken.
  Redactie Frontpage woensdag 23 maart 2016 @ 16:07:20 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160888066
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:20 schreef Slaro het volgende:
De film is grandioos, geweldig, zelden zo''n sterke superheldenfilm gezien.

Ik ga deze of volgende week de film ergenschede maar eens bekijken.
  Admin woensdag 23 maart 2016 @ 16:36:54 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160888538
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_160888830
Ik heb user reviews gelezen. Ze vinden de film of geweldig, of helemaal niks. Volgens sommigen is het de beste comic verfilming ooit.
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:00:08 #143
67640 SaintOfKillers
pi_160888920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:54 schreef polderturk het volgende:
Ik heb user reviews gelezen. Ze vinden de film of geweldig, of helemaal niks. Volgens sommigen is het de beste comic verfilming ooit.
Vroege userreviews vind ik vaak waardeloos. Die hebben meestal hun oordeel al klaar vóór ze de film hebben gezien, maakt niet eens uit of ze euforisch of vernietigend zijn.
  Admin woensdag 23 maart 2016 @ 17:17:58 #144
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160889266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:54 schreef polderturk het volgende:
Dat is het zeker niet, dus verwacht dat maar vooral niet als je 'm gaat zien.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage woensdag 23 maart 2016 @ 18:07:51 #145
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160890488
Ik vond Man of Steel wanstaltig slecht, langdradig, kitscherig begin, alleen maar slopen, ga deze dan zeker ook niks vinden?
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:24:02 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_160890854
Ik zie hem wel op Netflix.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage woensdag 23 maart 2016 @ 18:28:30 #147
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160890951
Ik heb een Pathepas maar koop wel een kaartje voor rokjesdag en ga vijf minuten na aanvang de zaal binnen :P
pi_160891009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb een Pathepas maar koop wel een kaartje voor rokjesdag en ga vijf minuten na aanvang de zaal binnen :P
:?
  Redactie Frontpage woensdag 23 maart 2016 @ 18:36:13 #149
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160891131
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:31 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

:?
Heb geen gold 8-)
pi_160891622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:17 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet, dus verwacht dat maar vooral niet als je 'm gaat zien.
Vind je de film beter dan Man of Steel?
pi_160891775
Morgen eindelijk *O*
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:29:49 #152
67640 SaintOfKillers
pi_160892599
Ik wilde vanavond al gaan, maar mijn bioscoop is niet open wegens terreurdreiging :{.
pi_160895353
quote:
99s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wilde vanavond al gaan, maar mijn bioscoop is niet open wegens terreurdreiging :{.
Is er weer een Tyler Perry film dan uit?
pi_160896005
quote:
99s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
_O-

Welke bios is dit?
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:22:22 #155
67640 SaintOfKillers
pi_160896506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:07 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

_O-

Welke bios is dit?
Metropolis in Antwerpen.

Ik had ook nog naar UGC kunnen gaan, maar ik verwacht daar dan vanavond een overrompeling aangezien de grootste bios (en grootste concurrent) gesloten is. Ach ja, morgen dan maar.
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:48:25 #156
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_160900056
Ben Affleck en superhelden _O-

Daredevil: MC 42 / RT 44%

BvS: MC 46 / RT 37%
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  FOK!fotograaf woensdag 23 maart 2016 @ 23:16:45 #157
159915 -Menn0-
MNO
pi_160901018
SPOILER: over einde
,,/
  woensdag 23 maart 2016 @ 23:49:12 #158
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_160902078
Batman v Superman: Dawn of Justice
Het idee van een film waarin twee van mijn favoriete superhelden het tegen elkaar opnemen vond ik geweldig. Maanden keek ik er dan ook naar uit, mede natuurlijk aangewakkerd door de trailers. Vanavond was het dan eindelijk zo ver en konden we het eindresultaat in de bioscoop aanschouwen. Maar als er dan twee woorden zijn om deze film mee te omschrijven is het "langzaam" en "saai".

Het duurt ruim een uur voordat het allemaal een beetje op gang komt, alhoewel het begin anders doet verwachten. Dat is dan ook meteen het beste deel van de hele film. Daarna gaat het alleen maar bergafwaarts en lukt het Snyder maar niet om een goed ritme te vinden waardoor ook Affleck en vooral Cavill er niet in slagen iets van de film te maken. Het echte gevecht duurt veeeeeel te lang en de ommekeer in het verhaal komt totaal niet geloofwaardig over.

Maar de met afstand grootste miskleun is toch wel Jesse Eisenberg in de rol van Lex Luthor. Wat een irritant personage zet hij neer. Het lijkt wel alsof hij een kinderlijke parodie op de rol van Gene Hackman wil maken en daar jammerlijk in faalt. Iedere keer als hij in beeld komt krijg je de neiging `m op z`n gezicht te slaan, zo irritant is hij.

De enige waardoor de film nog net een voldoende scoort is de heerlijk muzikale omlijsting van onze eigen Junkie XL, die ver boven de rest van de film uitsteekt.

Nee, het jaar is pas drie maanden oud maar nu is al duidelijk wie de award voor de grootste tegenvaller van het jaar gaat winnen. Helaas, want wat had ik het graag anders gezien.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 24-03-2016 00:27:20 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 23:55:22 #159
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160902218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ben Affleck en superhelden _O-

Daredevil: MC 42 / RT 44%

BvS: MC 46 / RT 37%
Mjah, de reviews noemen Affleck wel als positief punt in deze film, zowel als Batman alswel als Wayne. De schuld ligt dit keer dus elders.
  donderdag 24 maart 2016 @ 00:18:45 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_160902674
Dat klopt, Affleck kan er dit keer niets aan doen...
  donderdag 24 maart 2016 @ 00:25:58 #161
27648 Weakling
available in strong mint
pi_160902766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:49 schreef Timo20 het volgende:
Batman v Superman: Dawn of Justice
... Maar als er dan twee woorden zijn om deze film mee te omschrijven is het "langzaam" en "saai".
... Nee, het jaar is pas drie maanden oud maar nu is al duidelijk wie de award voor de grootste tegenvaller van het jaar gaat winnen. Helaas, want wat had ik het graag anders gezien.

Mijn Cijfer: 8,5/10
IMDB Cijfer: 6,0/10
Huh? En dan toch een 8,5 als ie zo tegenvalt?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 24 maart 2016 @ 00:26:57 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_160902779
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:25 schreef Weakling het volgende:

[..]

Huh? En dan toch een 8,5 als ie zo tegenvalt?
oeps tikfoutje, dat moet natuurlijk andersom zijn :')
het is al laat :')

-edit- dat is beter :')
  donderdag 24 maart 2016 @ 00:30:06 #163
27648 Weakling
available in strong mint
pi_160902817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:26 schreef Timo20 het volgende:

[..]

oeps tikfoutje, dat moet natuurlijk andersom zijn :')
het is al laat :')

-edit- dat is beter :')
Ghehe okay. Jammer dat langs alle kanten begint door te sijpelen dat het geen erg goede film is geworden. Ik zal 'm als DC liefhebber vast wel gaan zien in de bios, maar het wordt zo wel een beetje met tegenzin. Nou ja, misschien vind ik 'm wel geweldig ... :X
pi_160902868
Mensen die denken dat Affleck de nieuwe Batman is :') Hij is te gast als Batman in een Superman film. Er is nog helemaal niets bekend over de nieuwe Batman films en de daarbij horende cast, alhoewel ik Jared Leto (Suicide Squad) toch wel bizar goed vind van wat ik tot nu toe heb gezien en zijn stem lijkt in sommige opzichten veel op die van Ledger :D

Ik denk dat BvS (oftewel BvS Public Enemies als je de cartoon weleens gezien hebt) een aardig spektakelstuk is, maar weinig diepgang.
pi_160903322
Inmiddels 8.3. Mja MoS heeft ook maar een 7.2 en die vond ik echt goed :Y
pi_160903324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:34 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen die denken dat Affleck de nieuwe Batman is :') Hij is te gast als Batman in een Superman film. Er is nog helemaal niets bekend over de nieuwe Batman films

pi_160903413
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:22 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Staan geen op zichzelf staande Batman films tussen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 06:17:33 #168
12888 Skull-splitter
pi_160903511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 03:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Untitled Batman Reboot.
pi_160903517
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 03:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jawel, die staat er wel. En er is wel degelijk aangekondigd dat Affleck de nieuwe batman is en blijft.
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 07:00:21 #170
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160903566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:34 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen die denken dat Affleck de nieuwe Batman is :')
...die hebben gelijk.

Met je denigrerende smiley. Die mogen we aan je teruggeven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 07:00:51 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160903567
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:55 schreef polderturk het volgende:

[..]

Vind je de film beter dan Man of Steel?
Niet per sé, maar ik vind 'm ook niet echt slechter.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 07:01:22 #172
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160903568
Heads up: in de dubbelreview van het NRC staan spoilers.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 07:12:50 #173
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160903605
Nog even en my big fat greek wedding is fresher dah BvS :o
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 07:47:01 #174
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160903729
Je moet niet constant naar review aggregation sites kijken. Vorm je eigen mening. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 07:51:27 #175
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160903764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:47 schreef Breuls het volgende:
Je moet niet constant naar review aggregation sites kijken. Vorm je eigen mening. :)
Ik ga vandaag denk ik maar zoals ik zei, ik vond MoS vreselijk. De trailer was geweldig, dacht een mooie origens afgaande op de trailer, maar die beelden van de trailer zaten allemaal in de film/ Maar goed Batman vind ik wel leuk dus alleen daarvoor ga ik al.

For the record, MBFGW lijkt me pas echt slecht :P
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:34:13 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_160904137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:47 schreef Breuls het volgende:
Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan. :P.

De slechte score is voor mij de reden dat ik er geen geld aan ga uitgeven in de bioscoop. Je hebt het toch al snel over 40 euro voor twee personen, en dat vind ik zonde van het geld als het een slechte film is.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 09:21:35 #177
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160904540
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan. :P.

De slechte score is voor mij de reden dat ik er geen geld aan ga uitgeven in de bioscoop. Je hebt het toch al snel over 40 euro voor twee personen, en dat vind ik zonde van het geld als het een slechte film is.
Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.

Als je het niet weet, als je je beslissing nog moet nemen, is het niet gek om je beslissing van reviews en scores af te laten hangen, maar anders moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 09:25:52 #178
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160904595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.

Als je het niet weet, als je je beslissing nog moet nemen, is het niet gek om je beslissing van reviews en scores af te laten hangen, maar anders moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan. :)
Reviews zijn er om anderen te helpen een keus te maken, daarom schrijf jij toch ook reviews. Zelfs met een pathe pas waar ik ook keuzes moet maken ivm tijd laat ik me soms leiden door reviews. In dit geval ga ik wel kijken al is bijna 3 uur een lange zit
pi_160905656
quote:
99s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Metropolis in Antwerpen.

Ik had ook nog naar UGC kunnen gaan, maar ik verwacht daar dan vanavond een overrompeling aangezien de grootste bios (en grootste concurrent) gesloten is. Ach ja, morgen dan maar.
Oh dan snap ik die sluiting wel ;(
pi_160908179
Heerlijk dat hij tegenvalt, nu nog hopen dat X-Men en Captain A deel 3 tegenvallen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:00:01 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160908610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Inmiddels 8.3. Mja MoS heeft ook maar een 7.2 en die vond ik echt goed :Y
Fake or Purchased IMDB accounts are rating Batman Vs Superman 10/10
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 13:38:19 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160909609
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:36 schreef Seam het volgende:
Heerlijk dat hij tegenvalt, nu nog hopen dat X-Men en Captain A deel 3 tegenvallen.
Waarom hoop je dat een film, waar veel mensen vol anticipatie naar uitkijken, tegenvalt?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_160909823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:38 schreef Breuls het volgende:

[..]

Waarom hoop je dat een film, waar veel mensen vol anticipatie naar uitkijken, tegenvalt?
Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak. Maar ik heb sowieso een lichte antipathie tegen de gebruikelijke superhelden (comics, films, games alles). Zoiets als Watchmen of Scott Pilgrim of Deadpool is ten minste creatief en origineel. Momenteel wordt je begraven onder de superhelden films en het grote deel van de films is enorm voorspelbaar.
Ik weet ook dat jij groot fan bent van superhelden films en voor een deel kan ik dat begrijpen, maar wordt jij ook niet moe van de overduidelijke commercie en de veilige keuze die de filmmaatschappijen maken?
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:49:01 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_160909964
De films die je opnoemt zijn net zo min originele films en allemaal afgeleid van reeds bestaande comics en net zo voorspelbaar.
pi_160910421
Captain 2 is bovendien een van de beste superhelden films ooit gemaakt. Je zou kunnen beargumenteren dat hij meer risico neemt dan Deadpool.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:03:50 #186
67640 SaintOfKillers
pi_160911631
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:43 schreef Seam het volgende:

[..]

Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak. Maar ik heb sowieso een lichte antipathie tegen de gebruikelijke superhelden (comics, films, games alles). Zoiets als Watchmen of Scott Pilgrim of Deadpool is ten minste creatief en origineel. Momenteel wordt je begraven onder de superhelden films en het grote deel van de films is enorm voorspelbaar.
Ik weet ook dat jij groot fan bent van superhelden films en voor een deel kan ik dat begrijpen, maar wordt jij ook niet moe van de overduidelijke commercie en de veilige keuze die de filmmaatschappijen maken?
Ik kan begrijpen dat je je ergert aan commercie en veilige keuzes, maar waarom richt je je dan net op superheldenfilms? Alles is tegenwoordig veilig bij de grote studio's.

En Watchmen en Scott Pilgrim waren financiële flops. Het is net het succes van de grote franchises dat er voor zorgt dat men het zich kan permitteren om risico's te nemen en dat soort commerciële missers toch te maken.
pi_160912092
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:49 schreef Dagonet het volgende:
De films die je opnoemt zijn net zo min originele films en allemaal afgeleid van reeds bestaande comics en net zo voorspelbaar.
Dat ze afgeleid zijn van comics vind ik absoluut geen probleem. Maar Pilgrim heeft tenminste een relatief uniek en eigenzinnige stijl. Deadpool heeft de 4th wall break, het expliciete geweld en seksueel getinte humor. Watchmen portretteert superhelden op een ongebruikelijk realistische manier en laat ook het effect op de wereld en maatschappij zien. Pilgrim vond ik niet voorspelbaar, Deadpool speelde juist met de voorspelbaarheid en had een minder standaard scriptstructuur en Watchmen vond ik qua temporisering totaal niet voorspelbaar.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:05 schreef Michie_ het volgende:
Captain 2 is bovendien een van de beste superhelden films ooit gemaakt. Je zou kunnen beargumenteren dat hij meer risico neemt dan Deadpool.
Waarom vind je dat :?
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat je je ergert aan commercie en veilige keuzes, maar waarom richt je je dan net op superheldenfilms? Alles is tegenwoordig veilig bij de grote studio's.

En Watchmen en Scott Pilgrim waren financiële flops. Het is net het succes van de grote franchises dat er voor zorgt dat men het zich kan permitteren om risico's te nemen en dat soort commerciële missers toch te maken.
Ik heb ook meestal een lichte afkeer tegen de meeste Hollywood producties ja, maar bij de superhelden films vind ik het bijna schaamteloos soms. Ze weten daar handig gebruik te maken van een doelgroep die lang grotendeels genegeerd werd.
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar blijft beetje wrang soms.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seam op 24-03-2016 15:33:28 ]
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:06:40 #188
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_160913947
Ik ga die film alleen kijken voor wonder woman
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 18:30:52 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160915763
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:43 schreef Seam het volgende:

[..]

Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak.
Okee, dat verklaart je aversie tegen dit soort films, maar dan kun je het anderen toch nog wel gunnen?

Want het punt is: natuurlijk zijn dit soort films commerciële uitbuitingen. De studio zit hier niet in voor de artistieke bijdrage aan de samenleving; ze verkopen entertainment voor de hoogst mogelijke prijs. Maar voor de studio werken filmmakers die ofwel fan zijn van het bronmateriaal, ofwel oprecht denken iets leuks te kunnen bieden aan de kijker. Dat dat niet altijd slaagt is een gevolg van verschillen in smaak, kunde, inzicht en dergelijke, bij zowel makers als kijkers. Christopher Nolan heeft bijvoorbeeld heel erg geprobeerd te kijken naar de mens achter Batman en dat de hoofdrol te laten hebben, wat een interessante insteek is, en Snyder wil gewoon tof spektakel met personages die al leven bij het publiek. En de kijker wil nu eenmaal een bioscoopversie zien van wat er jaren in comics, cartoons en games te zien is geweest.

Films als deze kunnen heel veel mensen blij maken. Om verschillende redenen, waaronder commerciële en artistieke, maar ook vanwege het vermaak.
quote:
Nee. Maar ik kijk dan ook niet alleen maar superheldenfilms. Ik vind films in het algemeen interessant en ben geïnteresseerd in het gehele spectrum. De commerciële blockbusters vullen maar een klein deel van het filmaanbod, dus ik heb, als kijker, weinig te klagen over diversiteit in dat aanbod.

Wat ik jammer vind is dat vaak bij dit soort films minder wordt gekeken naar een beetje extra inhoud. Het is vaak al genoeg als het voldoende is, zeg maar, en dat is zonde, maar zolang films als deze niet Transformers-slecht zijn vind ik het wel meevallen. Over deze film specifiek: ik vind dat er nog wat gesleuteld had moeten worden aan de verloop van het verhaal, de motivaties van Wayne en Luthor en de verdieping van Kal-Els karakter, plus er had meer nuance gemogen in de finale, maar ik heb me ontzettend vermaakt en ga 'm met plezier nog een keer zien. Hoeveel er ook kan schorten aan een film; als ik (of een ander) enthousiast de zaal uit loop is zelfs de grootste kutfilm nog een film met bestaansrecht.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 24 maart 2016 @ 19:29:26 #190
67640 SaintOfKillers
pi_160917103
Superhelden ensemble-films zijn blijkbaar ook slecht voor de gezondheid. Ik vind dat Snyder eruit ziet alsof hij het voorbije jaar 10 jaar ouder is geworden. Whedon zag er ook al zo vreselijk vermoeid uit na Age of Ultron.
pi_160923198
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef Seam het volgende:

[..]

Dat ze afgeleid zijn van comics vind ik absoluut geen probleem. Maar Pilgrim heeft tenminste een relatief uniek en eigenzinnige stijl. Deadpool heeft de 4th wall break, het expliciete geweld en seksueel getinte humor. Watchmen portretteert superhelden op een ongebruikelijk realistische manier en laat ook het effect op de wereld en maatschappij zien. Pilgrim vond ik niet voorspelbaar, Deadpool speelde juist met de voorspelbaarheid en had een minder standaard scriptstructuur en Watchmen vond ik qua temporisering totaal niet voorspelbaar.

[..]

Waarom vind je dat :?

[..]

Ik heb ook meestal een lichte afkeer tegen de meeste Hollywood producties ja, maar bij de superhelden films vind ik het bijna schaamteloos soms. Ze weten daar handig gebruik te maken van een doelgroep die lang grotendeels genegeerd werd.
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar blijft beetje wrang soms.
In de kern is Deadpool een traditionele superhelden film. De film gaat van plotpoint naar plotpoint om te eindigen met een traditioneel eind gevecht waarin de held zijn moment van glorie heeft. Deadpool is met een beperkt budget gemaakt dus op financieel gebied was er weinig risico.

Captain 2 daarentegen was veel meer een thriller dan een actie film. Het is dapper dat een big budget film risico durft te nemen door geen standaard actie film te zijn.

Beide films zijn geniaal trouwens.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 23:56:51 #192
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160925232
Heb m vandaag in imax gezien
De film ziet er mooi uit maar verhaal is prut en te lang en gortdroog, echt nul humor. Editing is slecht, hak op de tak, Amy adams heeft geen moer te doen en t gevecht tussen bat en sup is slecht

[ Bericht 31% gewijzigd door SunChaser op 25-03-2016 08:16:03 ]
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 23:57:32 #193
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160925242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:06 schreef Pinda555 het volgende:
Ik ga die film alleen kijken voor wonder woman
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door SunChaser op 25-03-2016 00:12:09 ]
pi_160926249
Vandaag gezien.

Absolute afrader, geef je geld er niet aan uit mensen.

Even een referentiekader. Mijn favoriete superheldenfilm is de Dark Knight. Winter Soldier, Guardians en Deadpool vind ik ook heel goed.

Batman v Superman is de slechtste superheldenfilm die ik tot nu toe heb gezien. Slechter dan Amazing Spiderman 2.

Het is gewoon een drol. Script is verschrikkelijk, de editing is triest. De film springt van de hak op de tak, scenes duren te lang, er zit geen luchtig of interessant moment/scene in deze film. De actie.... pfff. Er is geen enkele emotionele connectie met de characters.

Kan iemand Snyder uitleggen dat elke keer muren van gebouwen in laten storten niet garant staat voor leuke actie? De actie is zo overduidelijk CGI, over de top, nep, zonder enige emotionele lading, niet te volgen, dat het gewoon onvoorstelbaar is dat hier 250 miljoen euro in is gestoken.

Ik begrijp echt niet hoe deze film gemaakt kon worden. Halverwege wilde ik het liefst weg uit de zaal, voor het eerst in mijn leven. Zelfs bij Amazing Spiderman 2 was er in tegenstelling tot dit debacle tenminste een hint van verhaal en spanning en emotionele connectie met de characters.

De fight tussen Batman en Superman is slecht in elkaar gezet en eindigt op een rare manier. Jesse Eisenberg als Lex Luthor is lachwekkend, Doomsday lijkt net iets uit een domme cartoon. Het laatste half uur van de film is helemaal niet te volgen.

Er is één pluspunt. Ben Affleck is een hele toffe Batman en ik kijk zeker uit naar stand alone Batman films, mits Zack Snyder er niet bij in de buurt komt.

Mijn cijfer is een 2/10 en dit terwijl ik al lage verwachtingen had.
pi_160927747
Wat me opviel gisteren dar er veel mensen al halverwege de film weggingen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:20:05 #196
12888 Skull-splitter
pi_160929146
Ik lees slechts twee smaken: overwegend negatief en overwegend positief. Ik ga morgen pas kijken en mijd elke review voor zover mogelijk.
pi_160930320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik lees slechts twee smaken: overwegend negatief en overwegend positief. Ik ga morgen pas kijken en mijd elke review voor zover mogelijk.
Wij waren met 14 vrienden gegaan gisteren. 4 van ons vonden het verschrikkelijk, 9 vonden het best slecht maar wel met genoeg leuke actie en 1 vond het heel vet.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:00:53 #198
67640 SaintOfKillers
pi_160936273
OK, gezien.

Laat ik maar beginnen met de minpunten: Eisenberg als Luthor werkt gewoon niet. Zijn keuzes kan ik met enige goede wil nog wel als curieus, interessant of vermakend omschrijven, maar het is sowieso niet dreigend of intimiderend en dus een misser. Cavill vond ik eigenlijk ook niet werken, al is het me nog niet duidelijk of het aan hem ligt. Zowel zijn Clark als zijn Superman vind ik bijzonder vlak en nietszeggend, dat was ook al het geval bij Man of Steel. Hij ondergaat de film, maar doet niet veel.

Het eerste uur vond ik te traag. Nee, ik hoef geen non-stop actie en ze mogen opbouwen, maar dan toch samenhangender dan hier het geval was. Wat me ook wat tegenviel, was de CGI. Voor zo'n ontzettend dure film was die af en toe toch wel matig. En 2 minpunten die min of meer spoilerig zijn en die ik dus vaag zal omschrijven: het hoe en waarom van de cameo's van de andere Justice League personages was wel heel zwakjes en de reden waarom Batman & Superman besluiten om samen te werken en elkaar dan maar niet dood te maken, die was ook wel erg dom.

Dan de pluspunten: ik weet dat ik niet origineel ben, maar Batfleck is het hoogtepunt. Gedurende dat trage eerste uur zit je steeds te wachten tot het weer aan hem is, hij is ook zowat het enige personage waar ik enige empathie voor kon opbrengen (af en toe lukte dat ook een beetje bij Lois Lane). Bij Wonder Woman had ik na de casting al serieuze twijfels, na het zien van de trailers nog steeds en zelfs na de positievere reacties bij andere reviews, had ik iets van "Ja, het zal wel, alsof dat iel vrouwtje kan overtuigen". Maar ja, dat doet ze wel degelijk, de omschrijving bad ass is gewoon zijn plaats. Wonder Woman heeft me nooit geïnteresseerd in de comics, maar ik kijk nu wel uit naar haar eigen film.

Vreemd genoeg kon ik het eindgevecht met de baddie wel pruimen, terwijl dat bij vele anderen bij de minpunten staat. Het enige wat me daar af en toe stoorde, was de eerder vermelde matige CGI die ook hier opdook. Toen de trinity samen de strijd aanging, vond ik dat best wel een episch moment. Dit in tegenstelling tot de droomscenes, die de meesten wel tof leken te vinden, maar die ik zelf overbodig vond. Al bij al vond ik deze film eigenlijk beter dan Man of Steel. Al moet ik dat wel nuanceren door te zeggen dat ik MoS een 6 zou geven en deze een 6,5, dus het is niet meteen een kwestie van nóg beter, maar eerder minder tegenvallend.
pi_160936647
Affleck is een hele goede Batman! Wonder Woman zie je amper, maar overtuigd wel als badass.
Superman blijft zwakjes, ik vond Cavill in MoS ook al geen sterke indruk maken. Eisenberg was echt tenenkrommend slecht...godver zeg...

Eerste uur vond ik ook veel te traag. Enige boeiende momenten waren die met Affleck. De cameo's sloegen nergens op. Echt heel slecht....en het blijft een miskleun dat ze niet de TV Barry Allen gecast hebben. Maar wat zo mogelijk het slechtste was van de hele film is het gevecht tussen Bats en Sups en de manier hoe het stop en gaan samenwerken. Welke mongool heeft dat bedacht? Ene moment wil je hem dood hebben en het andere moment
SPOILER
Eindgevecht was slecht en rommelig. Vond er neits aan. De film verdient een mager 6 en dat is volledig te danken aan Affleck. Anders echt iets van een 3/4
pi_160938496
SPOILER
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:56:45 #201
67640 SaintOfKillers
pi_160938721
By the way, we kunnen nu wel concluderen dat die 2e trailer wel degelijk een ontzettende spoilerende kuttrailer was en dat de damage control van Warner (nah, er zit nog van alles in de film wat jullie nog niet weten) gewoon leugens waren.
pi_160939774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:16 schreef Jaytje07 het volgende:
. Maar wat zo mogelijk het slechtste was van de hele film is het gevecht tussen Bats en Sups en de manier hoe het stop en gaan samenwerken. Welke mongool heeft dat bedacht? Ene moment wil je hem dood hebben en het andere moment
SPOILER
Eindgevecht was slecht en rommelig.
Ja ik begrijp echt niet wie heeft gedacht dat dat een goed idee was.

Lijkt echt alsof mensen met een geesteleijke beperking aan deze film hebben gewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door studentje7.1 op 25-03-2016 21:30:36 ]
pi_160945076
Wel triest om DC fanboys op het internet te zien die zeggen dat deze film geweldig is en alle critics zijn betaald door Disney om te haten op deze film...

Yeah right, daarom heeft de Dark knight een 95% score op Rotten Tomatoes en scoort Deadpool boven de 80%.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:02:47 #204
12888 Skull-splitter
pi_160945731
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:50 schreef studentje7.1 het volgende:
Wel triest om DC fanboys op het internet te zien die zeggen dat deze film geweldig is en alle critics zijn betaald door Disney om te haten op deze film...

Yeah right, daarom heeft de Dark knight een 95% score op Rotten Tomatoes en scoort Deadpool boven de 80%.
Naar mijn weten heb je het slag fans die het liefst films als 1:1 vertalingen van de strips zien en fans die originele verhalen en invullingen erg kunnen waarderen zolang het maar binnen het karakter van de betreffende franchise past.

Vandaar dat ik zei dat er maar twee smaken lijken te zijn en dan negeer ik gemakshalve even dat veel recensenten sowieso niet naar comic films danwel sci fi zouden moeten gaan omdat deze standaard neergesabeld worden.
pi_160947411
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:02 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Naar mijn weten heb je het slag fans die het liefst films als 1:1 vertalingen van de strips zien en fans die originele verhalen en invullingen erg kunnen waarderen zolang het maar binnen het karakter van de betreffende franchise past.

Vandaar dat ik zei dat er maar twee smaken lijken te zijn en dan negeer ik gemakshalve even dat veel recensenten sowieso niet naar comic films danwel sci fi zouden moeten gaan omdat deze standaard neergesabeld worden.
Ik denk dat het probleem van deze film niet ligt in het feit dat het te erg een comic book adaptie is en dat de critics/fans het daarom niet leuk vinden.

Het is gewoon geen goede film, vaak snap je niet wat er nou gebeurt, er zijn verschillende sub plots die nergens heen gaan, het is heel raar in elkaar gezet enz. CGI is best slecht, van weel karakters begrijp je niet waarom ze doen wat ze doen enz.

Als Critics en mensen Guardians of the Galaxy met een wasbeer en een lopende boom kunnen waarderen dan is het probleem van Batman v Superman niet dat het te comic booky is.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:48:04 #206
12888 Skull-splitter
pi_160947885
Het probleem van een slechte film is dat bepaalde fans dat alsnog prima kunnen waarderen.

Snyder is een regisseur met ongekend oog voor detail en sfeer maar kan zelf vaak niet de personages uit de verf laten komen.

Maar nogmaals: ik ga liefst zelf kijken of het wat is.
pi_160947902
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Het probleem van een slechte film is dat bepaalde fans dat alsnog prima kunnen waarderen.

Snyder is een regisseur met ongekend oog voor detail en sfeer maar kan zelf vaak niet de personages uit de verf laten komen.

Maar nogmaals: ik ga liefst zelf kijken of het wat is.
Nou, absoluut niet.
pi_160951286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:16 schreef Jaytje07 het volgende:
Affleck is een hele goede Batman! Wonder Woman zie je amper, maar overtuigd wel als badass.
Superman blijft zwakjes, ik vond Cavill in MoS ook al geen sterke indruk maken. Eisenberg was echt tenenkrommend slecht...godver zeg...
+1
  Redactie Frontpage zaterdag 26 maart 2016 @ 07:21:51 #210
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160952925
Gisteren het laatste uur nog eens keer in iMax gekeken dit keer voor de muziek van junky xl
Maar het had wel wat subtieler gemogen wmb
  zaterdag 26 maart 2016 @ 10:48:29 #211
67640 SaintOfKillers
pi_160954374
quote:
Dat clipje heeft meer humor dan de gehele film.
pi_160955043
Ik moet hem nog gaan zien, maar wat me in ieder geval opvalt aan de reviews: Batfleck, waarover vooraf veel gezeik was, blijkt het minst van de films problemen (en volgens sommigen juist een van de weinige pluspunten) te zijn.

1-0 voor Affleck, lijkt me. ^O^
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_160956431
Drie verhaallijnen in een film is zwaar belachelijk. Vooral als er twee er van iconisch zijn.
Het enige wat de film echt goed heeft gedaan is Batman eindelijk weer eens neerzetten als een detective en horror-held. Iets wat Batman uit 1989 alleen was gelukt.
pi_160956477
Als je een echt hele goede Batman vs Superman in bewegend beeld wilt zien is dit de enige die er redelijk dichtbij komt:

zaterdag 26 maart 2016 @ 13:18:25 #215
268260 Dr.Mikey
pi_160956526
Dus deze is geflopt.
Fantastisch Four is geflopt.
Age of Ultron viel tegen en X-men gaat waarschijnlijk ook een draak worden.

Einde van de superhero hype?

Alleen Deadpool is de uitzondering.
R.I.P DTS.
pi_160956694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dus deze is geflopt.

R rated movies zijn wellicht de toekomst. En je moet niet elke keer dezelfde formule gebruiken, want dat wordt al heel snel eentonig met superhelden als focus xD

Captain America: Civil War komt er ook nog aan.

En X-men kan nog steeds leuk worden hoor.

Na een paar succesvolle films worden studio's gewoon lui...
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:33:51 #217
67640 SaintOfKillers
pi_160956762
Nogal voorbarig om deze film geflopt te noemen. Als hij het financieel goed doet, dan maken de slechte reviews niet veel uit. Ze zijn ook nog niet gestopt met het maken van Transformers films.

En zelfs als deze film de superheldenhype een dreun geeft, dan verwacht ik dat Civil War er wel voor zal zorgen dat de vlam terug wordt aangewakkerd. Ik heb ook mijn twijfels bij X-Men Apocalypse, maar Suicide Squad zou best wel eens succesvoller kunnen zijn dan verwacht (zoals Guardians of the Galaxy) en Dr. Strange zal wat kleiner zijn, maar daar gok ik toch ook op Ant-Man achtig succes.
pi_160956820
Omdat ik een pathé-abbo heb gisteren toch maar gaan kijken.

In 1 woord: vreselijk.
Wat een totale rotzooi. Opnieuw een voorbeeld van moderne filmmakers die denken dat als je maar genoeg actie en cgi in een film stopt het automatisch een toffe film wordt. Nou niet dus. Totale overload aan oppervlakkige actie afgewisseld met juist weer tergend trage en saaie stukken, maakt geen enkele indruk en ik heb me gewoon zitten vervelen.

3/10
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_160956920
quote:
Dus deze is geflopt.

Deze film is nog niet per definitie geflopt.
Als de boxoffice rinkelt, dan is het voor de studio gewoon een succes.

En de hype leeft volgens mij wel degelijk, het komt alleen uit de hoek van de minder bekende helden;
Ant-man en Deadpool waren een groot succes, we krijgen een 2e deel van Guardians of the Galaxy. De minder bekende Dr. Strange met Benedict Cumberbatch komt eraan .
Volgende maand Captain America vs Iron Man. En X-men een draak noemen vind ik ook wat voorbarig.
pi_160957040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:44 schreef Franktastic1984 het volgende:

[..]

Deze film is nog niet per definitie geflopt.
Als de boxoffice rinkelt, dan is het voor de studio gewoon een succes.

En de hype leeft volgens mij wel degelijk, het komt alleen uit de hoek van de minder bekende helden;
Ant-man en Deadpool waren een groot succes, we krijgen een 2e deel van Guardians of the Galaxy. De minder bekende Dr. Strange met Benedict Cumberbatch komt eraan .
Volgende maand Captain America vs Iron Man. En X-men een draak noemen vind ik ook wat voorbarig.
Ik las gisteren wel een artikel dat stelde dat het voor de studio nog steeds een grote financiële flop kan zijn, ook als deze film het in de box office goed doet. Omdat het de basis moet zijn voor een enorme franchise met vele films in de komende jaren. De hype en verwachtingen, en daarmee opbrengsten, voor al die toekomstige films kunnen een flinke deuk oplopen door deze film.

Voor mij geldt dat in ieder geval. Ik heb de recensies nog genegeerd voor BvS, maar was achteraf gezien toch liever niet gegaan gisteren. Echt zonde van m'n tijd (en voor mensen zonder abbo zou daar ook nog zonde van het geld bijkomen). Dat ga ik niet zo snel nogmaals doen bij de komende films mochten die ook weer niet al te beste recensies krijgen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_160957091
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nogal voorbarig om deze film geflopt te noemen. Als hij het financieel goed doet, dan maken de slechte reviews niet veel uit. Ze zijn ook nog niet gestopt met het maken van Transformers films.

En zelfs als deze film de superheldenhype een dreun geeft, dan verwacht ik dat Civil War er wel voor zal zorgen dat de vlam terug wordt aangewakkerd. Ik heb ook mijn twijfels bij X-Men Apocalypse, maar Suicide Squad zou best wel eens succesvoller kunnen zijn dan verwacht (zoals Guardians of the Galaxy) en Dr. Strange zal wat kleiner zijn, maar daar gok ik toch ook op Ant-Man achtig succes.
Ik vond deze film allesbehalve een flop. Goede opbouw van karakters, goed verhaal en goede spectaculaire effecten. En vooral niet teveel verpestende humoristische grapjes die de Marvel-films vaak zo onderuit halen. Het moet immers een superheldenfilm blijven, geen slapstick movie zoals Deadpool, Fantastic Four en de Spiderman reeks.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:03:03 #222
12888 Skull-splitter
pi_160957280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:15 schreef Deckard het volgende:
Als je een echt hele goede Batman vs Superman in bewegend beeld wilt zien is dit de enige die er redelijk dichtbij komt:

Die animatiefilms zijn nog ziellozer dan sucker punch...
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:15:18 #223
67640 SaintOfKillers
pi_160957477
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vond deze film allesbehalve een flop. Goede opbouw van karakters, goed verhaal en goede spectaculaire effecten. En vooral niet teveel verpestende humoristische grapjes die de Marvel-films vaak zo onderuit halen. Het moet immers een superheldenfilm blijven, geen slapstick movie zoals Deadpool, Fantastic Four en de Spiderman reeks.
Mja, ik vind het basisgegeven van superhelden sowieso vrij ridicuul, dus ik heb wel enige moeite met humorloze superheldenfilms die zichzelf ongelooflijk serieus nemen.
pi_160957789
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mja, ik vind het basisgegeven van superhelden sowieso vrij ridicuul, dus ik heb wel enige moeite met humorloze superheldenfilms die zichzelf ongelooflijk serieus nemen.
Ik maak ook de vergelijking met de comics die vooral in de jaren tachtig zeer succesvol waren. Toen was het technisch niet mogelijk ze te verfilmen. (er waren wel wat pogingen, maar dat stelde weinig voor) Nu kan men die verhaallijnen prachtig verfilmen in lijn van die toenmalige comics. Je ziet ook oude verhaallijnen van toen terug komen in de films.

Tuurlijk kwam daar ook humor bij te pas, maar dat was maar een klein gedeelte van het totale spectrum. Zo stonden Spiderman comics bekend om de humorvolle opmerkingen van de hoofdpersoon, maar het leven van Peter Parker/Spiderman werd daar beter uitgelicht dan bij de films. Ironman kwam in de comics is toch een stuk serieuzer over dan de vertolking van Iron Man door Robert Down Jr. Goede rol daar niet van, maar met de nadruk op iets teveel grappenmakerij. Captain America en Thor zetten een betere rol neer in lijn van de comics. Een digitale Hulk komt maar niet uit de verf. Mag nog wel wat aan gesleuteld worden. De vertolker van de laatste twee Supermanfilms zet met verve de beste Superman neer. Geen superheld die om de tien minuten een vrolijke oneliner roept.

Adam West gaf in de jaren zestig een humorvolle vertolking van Batman weer, maar in de comics is Batman een stuk serieuzer. Niet voor niets werden de Batmanfilms vertolkt door Christian Bale beter bezocht. De Batman in deze film wordt goed neergezet, een wat oudere Batman die richting zijn pensioen gaat en zich nog louter bezig houdt met de gewone misdaad.

Maar goed, smaken verschillen. Ik denk dat het DC-universum met deze films een goede concurrent heeft neergezet tegenover Marvel. Wachten tot beide universums bij elkaar komen, zoals bij de comics al meerdere keren het geval was. Superman tegen de Hulk. Zelfs op papier was dit al een titanenstrijd. Als je zoiets verfilmd. :)
pi_160957830
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Goed verhaal... goed verhaal... GOED VERHAAL??!!?!?!!!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:41:19 #226
12888 Skull-splitter
pi_160957852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:39 schreef Unites het volgende:

[..]

Goed verhaal... goed verhaal... GOED VERHAAL??!!?!?!!!
Leuk he, meningen?
pi_160957896
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Leuk he, meningen?
Iedereen mag natuurlijk zelf zijn eigen beoordeling geven aan de film, maar toch sta ik er van te kijken dat er mensen kunnen beweren dat Batman v Superman: Dawn of Justice een goed verhaal heeft. Het verhaal vond ik eerder vaag, te langdradig, te veel van de hak-op-de-tak gaand en te slecht uitgediept. En met mij, vele anderen.
pi_160958019
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:37 schreef Elzies het volgende:
Adam West gaf in de jaren zestig een humorvolle vertolking van Batman weer, maar in de comics is Batman een stuk serieuzer.
Nou nee hoor. Batman werd in de comics maar al te vaak lekker kneuterig neergezet.
pi_160958080
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:44 schreef Unites het volgende:

[..]

Iedereen mag natuurlijk zelf zijn eigen beoordeling geven aan de film, maar toch sta ik er van te kijken dat er mensen kunnen beweren dat Batman v Superman: Dawn of Justice een goed verhaal heeft. Het verhaal vond ik eerder vaag, te langdradig, te veel van de hak-op-de-tak gaand en te slecht uitgediept. En met mij, vele anderen.
Ze hadden twee ontzettend goede verhalen omgetoverd in een totaal niet volgend geheel.
Karakteristiek gezien klopt het ook van geen kant want Batman had in de huidige opzet Superman allang vermoord.
Maar goed, Batman schijnt nu ook te schieten met mitrailleurs.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:57:44 #230
12888 Skull-splitter
pi_160958104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Batman werd in de comics maar al te vaak lekker kneuterig neergezet.
Tussen pakweg 1950 en 1970 wel ja, daarna werd het toch wel flink voor volwassener lezers gepresenteerd hoor.
pi_160958425
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tussen pakweg 1950 en 1970 wel ja, daarna werd het toch wel flink voor volwassener lezers gepresenteerd hoor.
Dat zeg ik toch niet? Iemand beweerd dat Batman altijd een stuk serieuzer werd neergezet. Op een dag zal hij ook wel weer als een kneus neer worden gezet.
pi_160958498
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ze hadden twee ontzettend goede verhalen omgetoverd in een totaal niet volgend geheel.
Karakteristiek gezien klopt het ook van geen kant want Batman had in de huidige opzet Superman allang vermoord.
Maar goed, Batman schijnt nu ook te schieten met mitrailleurs.
Een superheld die uit wraak een andere superheld vermoord? Komt mijnsinziens niet zo vaak voor. Meestal gaat het tot het randje zoals nu het geval was. Dan speelt toch het geweten op wat een held onderscheid van een schurk.

Er werd een Batman neergezet die het qua krachten zou afleggen tegen Superman. Dat vond ik juist een goed element in de film. Batman gebruikte zijn slimheid en ervaring om Superman te neutraliseren.

De film gaf ook even een inkijk naar een mogelijke toekomst van een corrupte Superman die verteerd was door persoonlijk verlies. Daar zal ongetwijfeld een vervolgfilm uit kunnen voort komen. In de Christian Bale films maakte Batman ook gebruik van automatische wapens. Logisch, want een held zonder super krachten moet gebruik maken van technologisch vernuft.
pi_160960266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar zal ongetwijfeld een vervolgfilm uit kunnen voort komen.
Laten we bidden en hopen dat er geen vervolgfilms komen op deze ****.

Ik hoop gewoon dat toekomstige Justice League films dig debacle gewoon negeren.
pi_160960325
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:44 schreef Unites het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk meningen. Je kan de Godfather leuk of minder boeiend vinden.

Je kan vinden dat er in de Avengers te veel humor zit of dat t juist prima is.

Dat Batman v Superman geen goed verhaal heeft is gewoon een feit. Het is onsamenhangend, met veel losse verhalen die niks toevoegen en nergens heengaan. Het verhaal wordt lui en onkundig verteld. Vaak is helemaal niet duidelijk waarom iets gebeurt en dat getuigt ook niet van een goed verhaal. De helft van de tijd zit je naar iets oninteressants en vreugdeloos' te kijken waarvan je ook nog eens niet snapt waarom het gebeurt.
Als iemand vindt dat Batman v Superman een goed verhaal heeft is zijn mening gewoon niet meer relevant voor me.
pi_160960408
quote:
Dus deze is geflopt.

Grapjas.

Vorig jaar hadden we Age of Ultron die het met 75% op RT en 1,5 miljard opbrengsten prima heeft gedaan.

We hebben vorig jaar Ant-Man, fucking mierenman gehad die leuk was en veel geld opbracht.

Dit jaar Deadpool die kritisch succesvol was en op een budget van 50 miljoen nu al 750 miljoen heeft verdiend.

Nu hebben we 1 drol(Batman v Superman) en daarom is het einde hype?

Bryan Singers X-men wordt vet, Doctor Strange gaat geweldig worden, Suicide Squad van de maker van Fury gaat geweldig worden! Dan heb je Civil War van de makers van Winter Soldier....

Ja de hype is echt over -_-
  zaterdag 26 maart 2016 @ 17:17:29 #236
12888 Skull-splitter
pi_160960532
Dat Age of Ultron een 7.5 scoort en BvsS flink lager baart me overigens flink zorgen... Want als iéts een beroerde film was...
pi_160961168
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 17:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat Age of Ultron een 7.5 scoort en BvsS flink lager baart me overigens flink zorgen... Want als iéts een beroerde film was...
Ik vond Age of Ultron best meh... een 6je. Vergeleken met BvS is het echter net Godfather. Die film zit tenminste logisch in elkaar en je snapt waarom iets gebeurt en wat er gebeurt.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 18:47:08 #238
268260 Dr.Mikey
pi_160962215
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 17:10 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Grapjas.

Vorig jaar hadden we Age of Ultron die het met 75% op RT en 1,5 miljard opbrengsten prima heeft gedaan.

We hebben vorig jaar Ant-Man, fucking mierenman gehad die leuk was en veel geld opbracht.

Dit jaar Deadpool die kritisch succesvol was en op een budget van 50 miljoen nu al 750 miljoen heeft verdiend.

Nu hebben we 1 drol(Batman v Superman) en daarom is het einde hype?

Bryan Singers X-men wordt vet, Doctor Strange gaat geweldig worden, Suicide Squad van de maker van Fury gaat geweldig worden! Dan heb je Civil War van de makers van Winter Soldier....

Ja de hype is echt over -_-
Haha wel meer als 1 drol he.

Man of Steel. The Amazing Spider-man 2 waren ook erg matig Iron-Man en Thor 2 waren ook maar matig dat wow gevoel wat ik had bij X-men 1 en 2 en de eerste twee spideys konden allen Deadpool en Guardians evenaren misschien ben ik als comic fan te kritisch.

Over die toekomstige films die jij opnoemt wil ik ook nog wel wat zeggen.

Het is 1 een doodzonde dat deze age of ooze film met de nieuwe te onervaren cast is en niet met de oude tevens bestaat het badguy team uit betere x-men dan het x-men team. Had Apocalyps zo graag met de oude cast gezien.

En over civil war het is zo zonde dat ze net als in de comics the hulk en thor op vakantie hebben gestuurd zodat ze dit konden doen maar hopelijk verrast die film nog.

Suïcide squad is een muntje dat twee kanten op kan vallen ik hoop de juiste kant.
R.I.P DTS.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:18:50 #239
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_160963887
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door KingRadler op 26-03-2016 20:26:51 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 26 maart 2016 @ 20:26:23 #240
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160964104
china was 20 miljoen , n record voor een WB film, hoezo een flop
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:27:04 #241
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_160964127
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:26 schreef SunChaser het volgende:
china was 20 miljoen , n record voor een WB film, hoezo een flop
ik was op zoek naar bron laat maar
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:47:18 #242
12888 Skull-splitter
pi_160964738
Persoonlijk vond ik Thor 2 prima te pruimen. Maar ik zit nu in de zaal.
pi_160968963
Iron Man 1 matig? Ik vond Batman in BvS echt geweldig. De rest van de film was rommelig.

Een solo Batman film voorafgaande aan BvS zou beter geweest zijn. BvS was nu eigenlijk drie of vier films ineen.
pi_160969508
quote:
en X-men gaat waarschijnlijk ook een draak worden.

eerst gaan kijken en dan pas oordelen :|W
  zondag 27 maart 2016 @ 00:49:10 #245
12888 Skull-splitter
pi_160970268
Net thuis, maar als je de film rommelig vond dan heb je niet op zitten letten.

#tegendestroomin: wellicht Snyder's beste film tot op heden...
pi_160970608
Awesome film, had het niet verwacht met de reviews die erover waren geschreven. Mijn vriendin kon de film minder goed volgen omdat zij helemaal niets wist van DC waardoor ik misschien de reviews van sommigen iets beter kan begrijpen.

Vond Jesse Eisenberg alleen niet perfect als Lex Luthor omdat hij meer als een soort joker kloon over komt.

[ Bericht 21% gewijzigd door BatWayne op 27-03-2016 01:29:06 ]
pi_160971197
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:49 schreef Skull-splitter het volgende:

Natuurlijk is het niet rommelig haha..... In Mad Max kan ik de overdaad aan actie 100% volgen. In Spotlight kan ik het moeilijke verhaal 100% volgen.

Dan denk ik toch dat het bij Batman v Superman ligt aan het slechte script en amateuristische regiewerk dat ik de film niet kon volgen en elke emotionele connectie met de karakters ontbrak. Probeer het falen van de regisseur niet af te schuiven op mensen die zogenaamd lui zijn.

Dit is één van de rommeligste en slechtst in elkaar gezette films die ik in mijn leven heb gezien.
pi_160971214
Wat een grote teleurstelling
  zondag 27 maart 2016 @ 08:03:07 #249
12888 Skull-splitter
pi_160972022
quote:
3s.gif Op zondag 27 maart 2016 03:38 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet rommelig haha..... In Mad Max kan ik de overdaad aan actie 100% volgen. In Spotlight kan ik het moeilijke verhaal 100% volgen.

Dan denk ik toch dat het bij Batman v Superman ligt aan het slechte script en amateuristische regiewerk dat ik de film niet kon volgen en elke emotionele connectie met de karakters ontbrak. Probeer het falen van de regisseur niet af te schuiven op mensen die zogenaamd lui zijn.

Dit is één van de rommeligste en slechtst in elkaar gezette films die ik in mijn leven heb gezien.
Jij hebt echt een andere film zitten kijken dan ik.
  zondag 27 maart 2016 @ 08:06:01 #250
12888 Skull-splitter
pi_160972030
quote:
99s.gif Op zondag 27 maart 2016 01:22 schreef BatWayne het volgende:
Awesome film, had het niet verwacht met de reviews die erover waren geschreven. Mijn vriendin kon de film minder goed volgen omdat zij helemaal niets wist van DC waardoor ik misschien de reviews van sommigen iets beter kan begrijpen.

Vond Jesse Eisenberg alleen niet perfect als Lex Luthor omdat hij meer als een soort joker kloon over komt.
Eisenberg zette een prima Luthor neer, al redelijk verknipt, manipulerend, mask of sanity om zich sociaal te bewegen. Na het vernemen van de Kryptoniaanse kennis nog verknipter.
  Redactie Frontpage zondag 27 maart 2016 @ 09:02:04 #251
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160972240
De film was hartstikke rommelig, die middenoostenscene vanuit het niks, die droomscenes die niks toevoegden, wat Lex nu wilde, de omslag van de ruzie tussen Batman en Superman
SPOILER
8)7
pi_160972696
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:02 schreef SunChaser het volgende:
De film was hartstikke rommelig, die middenoostenscene vanuit het niks, die droomscenes die niks toevoegden, wat Lex nu wilde, de omslag van de ruzie tussen Batman en Superman
SPOILER
8)7
Die vechtscene(s) in die droom waren echt ontzettend slecht :') .. zo ontzettend traag, je zag die stuntmannen echt gewoon al springen voordat Affleck ze raakte.. _O-
  zondag 27 maart 2016 @ 10:15:40 #253
67640 SaintOfKillers
pi_160972711
Ik weet niet of rommelig de juiste omschrijving is, maar de manier waarop de film gemonteerd is, vond ik toch erg veel gebreken vertonen.

Normaal gezien heb je transities tussen scenes waaruit op natuurlijk wijze blijkt wat de onderlinge verbanden zijn tussen die scenes (of je moet al met een thriller bezig zijn die het moet hebben van zijn vage twists, maar dat is hier niet het geval). Hier wordt er vaak gewoon heen en weer gesprongen en is het voor mij geen kwestie meer van oorzaak en gevolg, maar meer een opeenstapeling van gebeurtenissen waar je zelf maar moet uitzoeken waarom er dingen gebeuren of waarom een bepaalde scene absoluut op die plek in de film moest zitten en de vorige in twee stukken moest kappen.

En het heen en weer geflits is gewoon irritant. Geregeld worden er scenes onderbroken onder het motto "en ondertussen gebeurt er hier dit en gebeurt er ginds dat en oh ja, dit ook nog" en elke keer opnieuw wordt de opbouw en flow van de huidige scene bruusk onderbroken. Als ze dan later terugkeren, dan is het moment en de emotionele connectie daarmee ondertussen volledig weg.

SPOILER
Voor mij is dat een kwestie van een regisseur of een schrijver die verhaal A én verhaal B én verhaal C wil vertellen, maar geen goed verband tussen de 3 kan vinden. Dus worden de 3 verhalen in elkaar geforceerd door ze gewoon volledig door elkaar te vertellen in de hoop dat er toch een soort hybride connectie ontstaat door constante herhaling.

Dan kan je wel zeggen dat deze vertelstijl typisch is aan comics en dat zal dan wel, maar dit is geen comic, dit is een film. En dit is een film die gemaakt is voor de fans. Nee, geen film voor het grote publiek met hier en daar wat fanservice, echt een film volledig voor de fans gemaakt. Ik ga niet beweren dat daar iets mis mee is en dat zulke films niet gemaakt mogen worden, maar dan moet men ook niet verrast zijn indien het grote publiek er niet altijd even veel aan heeft. Ik betwijfel dat je met zo'n film echt veel nieuwe fans gaat winnen.

Nu zal deze film wereldwijd wel een miljard dollar binnenhalen, maar dat is het miljard dat ze op basis van de marketing en de namen Batman & Superman sowieso gingen binnen halen. Ik denk dat Warner/DC had gehoopt dat ze een grotere bron konden aanboren, het anderhalve miljard van Avengers, maar die markt gaan ze op deze manier niet bereiken en dat is echt wel wat ze willen. Dan kunnen ze wel stellen dat ze in de schaduw van Marvel moedig hun eigen ding doen en dat ze belang hechten aan het woordje moedig, maar stiekem storen ze zich vooral aan schaduw.
pi_160972844
Ik stoorde me ook aan wonder woman haar outfit.. ik zat de hele tijd naar de kruis te kijken :@ :') .. ik had liever dat ze een rokje had aangedaan, nu viel dat flapje van haar bovenstuk net voor haar kruis en dat leek het te zijn.. erg afleidend. :P
pi_160972923
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 17:00 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Laten we bidden en hopen dat er geen vervolgfilms komen op deze ****.

Ik hoop gewoon dat toekomstige Justice League films dig debacle gewoon negeren.
The Justice Leage Part One komt volgend jaar uit met Batman, Superman, Wonder Woman, Aquaman, The Flash en Cyborg. Zeg maar de DC-variant op the Avengers. Laten we hopen dat ze die slapstick nonsens die de Avenger-films onderuit halen achterwege laten.
pi_160973014
quote:
99s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dan kan je wel zeggen dat deze vertelstijl typisch is aan comics en dat zal dan wel, maar dit is geen comic, dit is een film. En dit is een film die gemaakt is voor de fans. Nee, geen film voor het grote publiek met hier en daar wat fanservice, echt een film volledig voor de fans gemaakt. Ik ga niet beweren dat daar iets mis mee is en dat zulke films niet gemaakt mogen worden, maar dan moet men ook niet verrast zijn indien het grote publiek er niet altijd even veel aan heeft. Ik betwijfel dat je met zo'n film echt veel nieuwe fans gaat winnen.

Ik denk dat daar ook het verschil van smaak ligt. Ik bekijk zo'n film vanuit een comic-ervaring. Comics die ik als kind verslond en toen deel uitmaakte van mijn leven. Bij het bekijken van zo'n film maak ik vergelijkingen tussen de verhaallijnen van zo'n comic en vergelijk de karakters. Die komen wel overeen. Zo is Doomsday in de comic een karakter die Superman ooit heeft verslagen en gedood. Die verhaallijn zag je terug in de film.

Wanneer je films voor het grote publiek maakt dan bestaat het risico dat je de ziel uit het oorspronkelijke verhaal haalt. Een karakter totaal anders wordt weergegeven. Kijk maar naar die twee remakes van Star Trek. Die twee films zijn voor een echte Star Trek fan een gruwel. Een letterlijke verkrachting van het origineel.
pi_160973053
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:36 schreef Geo4kant het volgende:
Ik stoorde me ook aan wonder woman haar outfit.. ik zat de hele tijd naar de kruis te kijken :@ :') .. ik had liever dat ze een rokje had aangedaan, nu viel dat flapje van haar bovenstuk net voor haar kruis en dat leek het te zijn.. erg afleidend. :P
Dat had ik ook :@
pi_160973062
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:49 schreef Skull-splitter het volgende:

Zo, jij bent grappig.
pi_160973114
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk dat daar ook het verschil van smaak ligt. Ik bekijk zo'n film vanuit een comic-ervaring. Comics die ik als kind verslond en toen deel uitmaakte van mijn leven. Bij het bekijken van zo'n film maak ik vergelijkingen tussen de verhaallijnen van zo'n comic en vergelijk de karakters. Die komen wel overeen. Zo is Doomsday in de comic een karakter die Superman ooit heeft verslagen en gedood. Die verhaallijn zag je terug in de film.

Wanneer je films voor het grote publiek maakt dan bestaat het risico dat je de ziel uit het oorspronkelijke verhaal haalt. Een karakter totaal anders wordt weergegeven. Kijk maar naar die twee remakes van Star Trek. Die twee films zijn voor een echte Star Trek fan een gruwel. Een letterlijke verkrachting van het origineel.
Een 'echte Star Trek fan'? Dan ben ik geen echte, ook al heb ik alle series en films meerdere keren verslonden. Ik vind de nieuwe Star Trek films op hun eigen manier prima gemaakte, leuke films. Maar anders. Hetzelfde geldt voor Game of Thrones, Lord of the Rings, Superheldenfilms. Ik kan wel steeds kijken naar het bronmateriaal en daarmee vergelijkingen trekken die nooit volledig zullen uitkomen want het nieuwe product moet het opnemen tegen mijn nostalgie.

Ik kies ervoor/ het lukt me om films/series relatief zonder vooroordeel of verwachtingen ten aanzien van het bronmateriaal te kijken. Niet alleen kun je de film/serie dan veel beter op eigen merites waarderen, je hebt ook meer kans dat je je simpelweg vermaakt.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_160973195
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

The Justice Leage Part One komt volgend jaar uit met Batman, Superman, Wonder Woman, Aquaman, The Flash en Cyborg. Zeg maar de DC-variant op the Avengers. Laten we hopen dat ze die slapstick nonsens die de Avenger-films onderuit halen achterwege laten.
Een beetje luchtigheid zou geen kwaad kunnen. BvS nam zichzelf veels te serieus.
pi_160973219
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:10 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Een beetje luchtigheid zou geen kwaad kunnen. BvS nam zichzelf veels te serieus.
Oh, die toon vond ik dan op zich weer niet erg. Er zat ook wel hier en daar wat luchtigheid in. Het was allemaal niet zo serieus als men beweerde volgens mij.
pi_160973318
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:10 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vind teveel onnodige humor binnen karakters het verhaal ondermijnen. Kijk naar de tweede film van de Fantastic Four die werd overspoeld door een rits aan humoristische oneliners. Terwijl het verhaal zo mooi had kunnen zijn met interessante karakters als the Silver Surfer en Galactus. (laatstgenoemde die niet eens als een personage werd weergegeven) Kijk eens naar de rol van acteur Chris Evans die in the Fantastic Four the Human Torch speelt en later het karakter van Captain America. Toch een wereld van verschil?

Films als Deadpool en Guardians of the galaxy zijn bedoeld voor humor in combinatie met actie. Eerstgenoemde film was ronduit slecht, maar laatstgenoemde vond ik een zeer goede film wat paste bij die categorie film. Maar het zijn geen echte superheldenfilms, net zomin Kick- Ass een echte superheld mag worden genoemd. Het is een persiflage van een superheldenfilm.
pi_160973936
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vind teveel onnodige humor binnen karakters het verhaal ondermijnen. Kijk naar de tweede film van de Fantastic Four die werd overspoeld door een rits aan humoristische oneliners. Terwijl het verhaal zo mooi had kunnen zijn met interessante karakters als the Silver Surfer en Galactus. (laatstgenoemde die niet eens als een personage werd weergegeven) Kijk eens naar de rol van acteur Chris Evans die in the Fantastic Four the Human Torch speelt en later het karakter van Captain America. Toch een wereld van verschil?

De film hoeft niet meteen een komedie te worden maar een beetje luchtigheid kan geen kwaad. De 3 nolan films waren serieus van toon en er was nog ruimte voor af en toe een grap.
In BvS zaten 4 of 5? momenten die grappig waren.

Ik heb het gevoel dat de netflix serie Daredevil is wat DC wil qua toon. Daredevil is echter zoveel beter op zo'n beetje alle vlakken.

edit: Deadpool slecht?
pi_160974001
Inmiddels ook gezien, niet briljant helaas.

Pluspunten:
- Affleck als Batman. Hij lijkt de critici de mond te hebben gesnoerd en speelt zowel Bruce Wayne als Batman goed.
- Eisenberg en Irons, beide prima rollen en Eisenberg vond ik lekker onberekenbaar (vooral als hij die vrouw in zijn huis uitnodigt.)

Minpunten:
- Martha, echt? Crisis... Opeens zijn alle gevaren van Superman als alien vergeten en zal het allemaal wel?
- Wonderwoman, prima actrice voor de rol, maar de rol lijkt er op het laatste moment een beetje ingefrot. Ook veel te opzichtige verwijzingen naar Flash, Aquaman en Cyborg. Dat doet Marvel toch echt een stuk beter.
- Superman die tot twee keer toe dood lijkt te zijn maar het toch niet is. Nu is dat altijd lastig met superheldenfilms, maar kom op, twee keer in één film is gewoon stompzinnig.
- Al die dromen en flashbacks waren na een tijdje ook wel klaar. Het is steeds vanaf het begin duidelijk dat het een droom is, waardoor die scenes totaal niets toevoegen.
- Humor. Wat ik pas besefte na het lezen van dit topic, er zat geen enkele grap in. Nu hoeft het niet zo slapstick as GotG was, maar een paar grappen hadden er toch wel in kunnen worden gestopt.
- De trailer die gewoon het hele verhaal uit de doeken deed. Het verhaal was al niet bijster geniaal, maar als je dan ook nog eens alle twists in de trailer stopt, dan is je verhaal gewoon zwak.

Hopelijk worden de volgende films beter, maar om mij een kaartje te laten kopen moeten de recensies lovend zijn.
  zondag 27 maart 2016 @ 12:19:19 #265
67640 SaintOfKillers
pi_160974158
Het heeft geen zin om een toon op te leggen voor je gehele universum. Je neemt de toon die bij je personages en je verhaal past. Ant-Man is luchtig vermaak, Winter Soldier is serieus, no problem. Een grimmige toon hoort bij Batman, maar je weet gewoon nu al dat ze die ook gaan gebruiken bij The Flash en dat past toch totaal niet bij elkaar.

En Superman vind ik overtuigender als hij een lichtpunt is in de donkere wereld van Batman. Niet als hij gewoon een andere schakering van donker is, want dan begrijp ik niet dat er uberhaupt een conflict is, ze hebben grotendeels dezelfde principes.
pi_160975010
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:13 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Die vechtscene(s) in die droom waren echt ontzettend slecht :') .. zo ontzettend traag, je zag die stuntmannen echt gewoon al springen voordat Affleck ze raakte.. _O-
En daar is dan 300 miljoen dollar in gestoken. Bizar. Dan zie je een Deadpool van 50 miljoen waar alles er wel goed uitziet-_-

Ik denk dat we met de mensen die deze film zogenaamd niet rommelig en awesome vinden een gevalletje Phantom Menace hebben. Ze hadden zonlang gewacht op deze film dat ze niet willen beseffen hoe ***** deze film eigenlijk is.:)
pi_160975078
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vind teveel onnodige humor binnen karakters het verhaal ondermijnen.
Ik hoef niet eens humor. Maar niet elke lijn van elke karakter hoeft vreugdeloos en saai te zijn.
Deze film is gewoon een veel te lange aaneenschakeling van zuchten, vreugdeloosheid en onbegrijpelijke motivaties... en dat zonder enige emotie.
pi_160975102
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

JL zijn ze nog niet begonnen met filmen dus dat wordt op zij vroegst 2018.

Liever slapatick van de Avengers dan de doelloosheid, domheid en het ontbreken van emotionele connnectie met de karakters van Batman v Superman.
pi_160975572
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:06 schreef Michie_ het volgende:

[..]

edit: Deadpool slecht?
De film viel me tegen. Het was een leuke lachfilm, maar niet meer dan dat. Een beetje het niveau van Kick-Ass wat ook een lachfilm was. Al vond ik de bef-scene met die Dracula-tanden wel erg grappig. :)
  zondag 27 maart 2016 @ 15:46:26 #270
12888 Skull-splitter
pi_160978343
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:06 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

JL zijn ze nog niet begonnen met filmen dus dat wordt op zij vroegst 2018.

Liever slapatick van de Avengers dan de doelloosheid, domheid en het ontbreken van emotionele connnectie met de karakters van Batman v Superman.
Nogmaals: je hebt echt een andere film gekeken dan ik óf je hebt liggen slapen.
pi_160978700
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat kunnen we ons eerder afvragen bij jou.
pi_160979067
Euh

What de neuk heb ik zojuist gekeken

SPOILER
  zondag 27 maart 2016 @ 16:57:45 #273
12888 Skull-splitter
pi_160979585
quote:
15s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:30 schreef wolfrolf het volgende:
Euh

What de neuk heb ik zojuist gekeken

SPOILER
Nergens,
SPOILER
.

Ik reageer straks met een toetsenbord verder.
pi_160979788
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nergens,
SPOILER
.

Ik reageer straks met een toetsenbord verder.
SPOILER
Ik wilde gewoon dat de critici niet gelijk hadden. ;( het is me erg tegengevallen.

Wonder Woman is wel erg :9
  zondag 27 maart 2016 @ 17:22:30 #275
67640 SaintOfKillers
pi_160980130
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:07 schreef wolfrolf het volgende:
Wonder Woman is wel erg :9
Dat glimlachje nadat ze een dreun kreeg van Doomsday was wel O+.
pi_160980952
quote:
99s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zij zou mij wel mogen raken :@ jeweet toch
pi_160981946
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Jij hebt inderdaad een andere film gekeken :)

We waren met 14 man in de bios en zelfs van de mensen die het vermakelijk vonden vond iedereen dat het heel rommelig en vaag was.
Alle reviewers zijn het daar ook over eens.
  zondag 27 maart 2016 @ 19:30:36 #278
12888 Skull-splitter
pi_160982729
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:46 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Jij hebt inderdaad een andere film gekeken :)

We waren met 14 man in de bios en zelfs van de mensen die het vermakelijk vonden vond iedereen dat het heel rommelig en vaag was.
Alle reviewers zijn het daar ook over eens.
Dan zouden die reviewers bij zichzelf ten rade moeten gaan want het zit allemaal strak in elkaar en is op elk vlak goed met elkaar verbonden.
pi_160983077
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dan zouden die reviewers bij zichzelf ten rade moeten gaan want het zit allemaal strak in elkaar en is op elk vlak goed met elkaar verbonden.
Neen, dat zit het niet. Het is een rommelbak, die rammelt aan alle kanten.
pi_160983085
Hoorde ik nou trouwens het lied uit de Fata Morgana (Efteling) in die scène waarin Batman Wonder Woman stalkte in dat museum (of wat het ook was; waar ze stonden te praten over dat zwaard)??
pi_160983139
quote:

[..]

Jij bent toch die ene niet-grappige stand-upcomedian?
pi_160983162
quote:
99s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Idd :P
  zondag 27 maart 2016 @ 20:06:54 #283
12888 Skull-splitter
pi_160983481
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:47 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Neen, dat zit het niet. Het is een rommelbak, die rammelt aan alle kanten.
Voorbeeld?

Want enkel de dromen/visioenen van Wayne kunnen zorgen voor verwarring, de rest is zo aan elkaar te leggen.
pi_160983660
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voorbeeld?

Want enkel de dromen/visioenen van Wayne kunnen zorgen voor verwarring, de rest is zo aan elkaar te leggen.
Het verhaal is ten eerste gewoon onlogisch en zeer zwak. Waar draait het conflict tussen Batman en Superman überhaupt om? En als dat allemaal zo heftig en belangrijk was, waarom kon het dan om de meest simpele en domme manier worden opgelost?

De film springt van de hak op de tak. Het is onduidelijk waarom sommige personages precies met elkaar gerelateerd zijn. Die dromen doen het verhaal niet goed en zijn onnodig en verwarrend. Net als de cameos die niet nodig waren en afleiden van het basis verhaal.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:36:32 #285
12888 Skull-splitter
pi_160984224
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:14 schreef Unites het volgende:

[..]

Het verhaal is ten eerste gewoon onlogisch en zeer zwak.
Dat jij een verhaal niet volgt maakt het niet direct onlogisch en zeer zwak.
quote:
Waar draait het conflict tussen Batman en Superman überhaupt om?
Als je opgelet had, had je geweten dat:
SPOILER
quote:
En als dat allemaal zo heftig en belangrijk was, waarom kon het dan om de meest simpele en domme manier worden opgelost?
Stel je voor he, dat het in het echt ook eens zo ging...
quote:
De film springt van de hak op de tak.
Nergens. Enkel de droomsegmenten staan los van hun context.
quote:
Het is onduidelijk waarom sommige personages precies met elkaar gerelateerd zijn.
Onzin. Alle relaties kennen een aanloop of waren reeds aanwezig.
quote:
Die dromen doen het verhaal niet goed en zijn onnodig en verwarrend. Net als de cameos die niet nodig waren en afleiden van het basis verhaal.
SPOILER
pi_160985291
Batman vs Superman: Dawn of Justice verdient $170 miljoen in zijn openingsweekend in de VS.

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=superman2015.htm
pi_160985965
Wat was trouwens de motivatie van Lex Luthor? Hij wou de stad beschermen door Batman en Superman tegen elkaar uit te spelen? vervolgens creëert hij Doomsday om die stad te vernietigen en aan het einde heeft hij een eigenaardig gesprek met Batman.

BvS is echt een van de gekste films die ik gezien heb. Je zou heel redelijk de film een 7 kunnen geven maar net zo makkelijk met volkomen legitieme argumenten een 2+.

Ondertussen vieren ze bij Marvel feest.
  zondag 27 maart 2016 @ 21:35:54 #288
67640 SaintOfKillers
pi_160986145
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:14 schreef polderturk het volgende:
Batman vs Superman: Dawn of Justice verdient $170 miljoen in zijn openingsweekend in de VS.

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=superman2015.htm
Voor zover ik het heb gevolgd zeker geen tegenvaller maar ook niet beter dan verwacht, ik meen dat 170 zowat de lagere voorspellingen waren.

Ben wel erg benieuwd naar het 2e weekend. Hij verzwakte elke dag: 4e beste vrijdag, 9e beste zaterdag, 12e beste zondag,... vraag me af of die evolutie zich gaat verder zetten.
pi_160987132
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:36 schreef Geo4kant het volgende:
Ik had liever dat ze wat meer amazone was. Waar is Xena als je haar nodig hebt :'(
pi_160987230
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voorbeeld?

Wat is het motief voor Lex Luthor? Ik begrijp eigenlijk niet wat hij in die film doet.
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 22:13:59 #291
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_160987467
quote:
99s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Voor zover ik het heb gevolgd zeker geen tegenvaller maar ook niet beter dan verwacht, ik meen dat 170 zowat de lagere voorspellingen waren.

Ben wel erg benieuwd naar het 2e weekend. Hij verzwakte elke dag: 4e beste vrijdag, 9e beste zaterdag, 12e beste zondag,... vraag me af of die evolutie zich gaat verder zetten.
Wereldwijd werd het $424.1 miljoen. Volgens Warner Brothers hebben ze daarmee de volgende records:

• Biggest Superhero opening weekend of all time
• All time biggest March opening
• WB's biggest opening of all-time in China
• WB's biggest IMAX opening of all time
• 2nd biggest WB int'l opening of all-time (behind HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART 2)
• Biggest opening for a Ben Affleck film
• Biggest opening for a Zack Snyder film
• Biggest opening for a Henry Cavill film
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:13:54 #292
67640 SaintOfKillers
pi_160989168
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:13 schreef Mike het volgende:

[..]

Wereldwijd werd het $424.1 miljoen. Volgens Warner Brothers hebben ze daarmee de volgende records:

• 2nd biggest WB int'l opening of all-time (behind HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART 2)
Ik vind dat allemaal nogal artificiële records. Beste opening voor een bepaalde acteur, voor de studio of in de maand maart, ... OK, dat zal dan wel. Alleen die eerste heeft betekenis (al is biggest superhero movie ook al een serieuze nuancering), maar zelfs dan kan je 't moeilijk vergelijken aangezien deze film ook meteen in China opende en de films waarmee hij vergeleken wordt niet. In het geval van Age of Ultron scheelt dat zo'n miljoentje of 150.

Uiteraard bepaalt Warner niet hoe en wanneer films van andere studio's uitkomen en is dat hun probleem niet, desalniettemin is het allemaal maar hoe je 't verkoopt en interpreteert natuurlijk.
pi_160989357
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
[..]

[..]

[..]

[..]

SPOILER
Ben het niet eens dat die dromen nodig waren om de Justice League op te zetten. In plaats daar van waren er meer solo films nodig van de verschillende helden, net als Marvel dat deed. Bouw rustig een wereld op, bouw de karakters op zodat wij er om gaan geven, en dan had deze film pas kunnen komen.

Veel wat er gebeurde vond ik gewoon too soon voor alle verse karakters die er in zaten, en dan doel ik vooral op de gebeurtenis van het einde.

Verder vond ik de film en het plot zelf ook rommelig, het is dat ik de karakters en de comics ken, maar mensen die geen benul hebben zullen de draad compleet kwijt raken. Het is een lastige film voor mij. Een kant van mij heeft er van genoten om al deze karakters zo samen te zien, een ander deel vond het toch allemaal net niet goed genoeg.

(En vind de acteur die The Flash speelt 3 keer niks, weg met dat baardje en dat lange haar, misschien wordt het dan nog wat.)

Moet de rest nog even laten bezinken, te veel gaat er door mijn hoofd heen op het moment en ben erg conflicted over de film zelf.
pi_160989450
quote:

[..]

Grapjas. Natuurlijk heel de wereld heeft het fout. Het is onze schuld dat we de genie en kunde van Zack Snyder niet begrijpen.
pi_160989510
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:13 schreef Mike het volgende:

[..]

Tja gewoon triest.

Maar gezien alle negatieve reviews en ervaringen gaat deze film in de komende weken relatief weinig geld ophalen. 1 miljard lukt wel, maar voor Avengers achtige 1,5 miljard heb je meer dan alleen mensen die het sowieso zouden zien (zoals jij en ik) want Fucking Batman en Superman, nodig.

Voor die 1,5 miljard heb je mensen die het hun vrienden aanraden nodig en dat is bij deze film totaal niet het geval.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:34:42 #296
67640 SaintOfKillers
pi_160989607
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Grapjas. Natuurlijk heel de wereld heeft het fout. Het is onze schuld dat we de genie en kunde van Zack Snyder niet begrijpen.
Er zijn blijkbaar weinig regisseurs die meer acquired taste zijn dan Zack Snyder. Zowel zijn voorstanders als zijn tegenstanders hebben vaak erg veel moeite om zich in elkaars standpunt in te leven, want hoe kan in iemand toch in godsnaam Snyder slecht/goed vinden?
  maandag 28 maart 2016 @ 03:56:44 #297
339227 losingmymind
I always speak the truth
pi_160992802
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
[..]

[..]

[..]

[..]

SPOILER
SPOILER
Science, spirituality
Will have to meet along the way and
We need new drifts, another view
Expand our grip on the cryptic soul
  maandag 28 maart 2016 @ 08:49:01 #298
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_160993403
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:30 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Tja gewoon triest.

Maar gezien alle negatieve reviews en ervaringen gaat deze film in de komende weken relatief weinig geld ophalen. 1 miljard lukt wel, maar voor Avengers achtige 1,5 miljard heb je meer dan alleen mensen die het sowieso zouden zien (zoals jij en ik) want Fucking Batman en Superman, nodig.

Voor die 1,5 miljard heb je mensen die het hun vrienden aanraden nodig en dat is bij deze film totaal niet het geval.
in China maar 60 miljoen opgebracht in 3 dagen tijd. Daar hadden ze meer van verwacht
  maandag 28 maart 2016 @ 10:11:36 #299
12888 Skull-splitter
pi_160993937
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 08:49 schreef KingRadler het volgende:

[..]

in China maar 60 miljoen opgebracht in 3 dagen tijd. Daar hadden ze meer van verwacht
Met alle respect maar China is gewoon geen westers lnd waardoor daar geen pijl op te trekken valt.
  maandag 28 maart 2016 @ 10:17:20 #300
12888 Skull-splitter
pi_160993999
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:06 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat is het motief voor Lex Luthor? Ik begrijp eigenlijk niet wat hij in die film doet.
Macht door kennis en de inzet hiervan.
Het liefst heeft ie beiden weg. Al loont het veel moeite om mogelijkheden te hebben om beiden naar zijn hand te zetten.

Dit is in de comics ook zo overigens. Alleen zit zijn hoofd nu vol met kennis uit het Kryptoniaanse schip (nog net niet vol in beeld uitgelegd), waarna zijn reactie op het eind op Bats ook waarschuwt voor meer.
  maandag 28 maart 2016 @ 10:22:08 #301
12888 Skull-splitter
pi_160994032
Overigens is het een DC verhaal. Batman wordt op een speurtocht gezet en Superman blijft met de vraag worstelen wat te doen voor de mensheid en wat niet.

Mocht je het willen dan zijn er prequel comics te vinden voor deze film welke net iets meer info geven, maar na het zien van de film had je deze comics nauwelijks nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')