Zeker, maar vooral Rises had elementen uit Returns.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 07:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Batman Begins was natuurlijk wel duidelijk geïnspireerd door Year One.
En natuurlijk van dat eerste verhaal verhaal met Bane (ben ff de naam kwijt) en het verhaal dat heel Gotham is afgesloten van de buitenwereld. (ben ik ook de naam ff van kwijt)quote:Op vrijdag 4 maart 2016 07:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Zeker, maar vooral Rises had elementen uit Returns.
Vind je? Afgezien dat we hem zien in zijn eerste tijd terug in Gotham (na zijn jarenlange afwezigheid, om te trainen), zijn er verder weinig overeenkomsten met het verhaal, wat betreft gebeuertenissen, hoofdrolspelers, villains, etc etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 07:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Batman Begins was natuurlijk wel duidelijk geïnspireerd door Year One.
ah thnx, dat was hetquote:Op maandag 7 maart 2016 13:03 schreef Breuls het volgende:
Knightfall en No Man's Land.
Daar heb ik in 2012 dit nog over geschreven:
The Dark Knight's Fall: een vooruitblik op The Dark Knight Rises
globaal zit er veel in van Year One.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vind je? Afgezien dat we hem zien in zijn eerste tijd terug in Gotham (na zijn jarenlange afwezigheid, om te trainen), zijn er verder weinig overeenkomsten met het verhaal, wat betreft gebeuertenissen, hoofdrolspelers, villains, etc etc.
Mjah, het is gewoon zijn eerste jaar terug in Gotham, na zijn training. Verder zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
globaal zit er veel in van Year One.
Er zijn wat namen anders, maar het is er op gebaseerd, niet een kopie van de comic.
Gordon is 1 van de weinige niet corrupte politieagenten dus dat speelt wel degelijk een rol.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, het is gewoon zijn eerste jaar terug in Gotham, na zijn training. Verder zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.
Geen opkomst van Gordon vs de corrupte politie-leiding en collega's. Ra's al Ghul zit niet in Year One, Scarecrow niet, Rachel niet, Wayne Manor dat in vlammen op gaat zit er niet in, Catwoman (Selina) niet, etc etc.
De enige overeenkomst is eigenlijk dat Bruce terug in Gotham is, en Batman wordt...
Dat is Gordon sowieso in vrijwel ieder verhaal, vooral in die beginjaren dat hij nog niet de baas was...quote:Op maandag 7 maart 2016 15:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gordon is 1 van de weinige niet corrupte politieagenten dus dat speelt wel degelijk een rol.
Laten we dan zeggen dat het bijinvloed is door.
under the red hood gezien? Wat vond je daarvan?quote:Op maandag 7 maart 2016 14:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, het is gewoon zijn eerste jaar terug in Gotham, na zijn training. Verder zijn er eigenlijk geen overeenkomsten.
Geen opkomst van Gordon vs de corrupte politie-leiding en collega's. Ra's al Ghul zit niet in Year One, Scarecrow niet, Rachel niet, Wayne Manor dat in vlammen op gaat zit er niet in, Catwoman (Selina) niet, etc etc.
De enige overeenkomst is eigenlijk dat Bruce terug in Gotham is, en Batman wordt...
Ik vond de comic Year One trouwens geweldig, maar hoewel de animated Year One ontzettend trouw is, is het ook vrij saai als een film: erg droog allemaal.
The Dark Knight Returns was al iets beter als Animated movies, want ook meer actie in dat verhaal, maar wederom een beetje 'droog'. Ben sowieso geen fan van de animatie-kwaliteit bij de meeste WB Cartoons.
Ik vond de series (Batman TAS, Superman TAS, Batman Beyond, etc) stukken beter dan de meeste animated films.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:20 schreef Slaro het volgende:
De film is grandioos, geweldig, zelden zo''n sterke superheldenfilm gezien.
Ik ga deze of volgende week de film ergenschede maar eens bekijken.
Vroege userreviews vind ik vaak waardeloos. Die hebben meestal hun oordeel al klaar vóór ze de film hebben gezien, maakt niet eens uit of ze euforisch of vernietigend zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:54 schreef polderturk het volgende:
Ik heb user reviews gelezen. Ze vinden de film of geweldig, of helemaal niks. Volgens sommigen is het de beste comic verfilming ooit.
Dat is het zeker niet, dus verwacht dat maar vooral niet als je 'm gaat zien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:54 schreef polderturk het volgende:
Ik heb user reviews gelezen. Ze vinden de film of geweldig, of helemaal niks. Volgens sommigen is het de beste comic verfilming ooit.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:28 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb een Pathepas maar koop wel een kaartje voor rokjesdag en ga vijf minuten na aanvang de zaal binnen
Vind je de film beter dan Man of Steel?quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:17 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat is het zeker niet, dus verwacht dat maar vooral niet als je 'm gaat zien.
Is er weer een Tyler Perry film dan uit?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wilde vanavond al gaan, maar mijn bioscoop is niet open wegens terreurdreiging.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wilde vanavond al gaan, maar mijn bioscoop is niet open wegens terreurdreiging.
Metropolis in Antwerpen.quote:
SPOILER: over eindeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,/
Mjah, de reviews noemen Affleck wel als positief punt in deze film, zowel als Batman alswel als Wayne. De schuld ligt dit keer dus elders.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ben Affleck en superhelden![]()
Daredevil: MC 42 / RT 44%
BvS: MC 46 / RT 37%
Huh? En dan toch een 8,5 als ie zo tegenvalt?quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:49 schreef Timo20 het volgende:
Batman v Superman: Dawn of Justice
... Maar als er dan twee woorden zijn om deze film mee te omschrijven is het "langzaam" en "saai".
... Nee, het jaar is pas drie maanden oud maar nu is al duidelijk wie de award voor de grootste tegenvaller van het jaar gaat winnen. Helaas, want wat had ik het graag anders gezien.
Mijn Cijfer: 8,5/10
IMDB Cijfer: 6,0/10
oeps tikfoutje, dat moet natuurlijk andersom zijnquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Huh? En dan toch een 8,5 als ie zo tegenvalt?
Ghehe okay. Jammer dat langs alle kanten begint door te sijpelen dat het geen erg goede film is geworden. Ik zal 'm als DC liefhebber vast wel gaan zien in de bios, maar het wordt zo wel een beetje met tegenzin. Nou ja, misschien vind ik 'm wel geweldig ...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:26 schreef Timo20 het volgende:
[..]
oeps tikfoutje, dat moet natuurlijk andersom zijn![]()
het is al laat
-edit- dat is beter
quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:34 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen die denken dat Affleck de nieuwe Batman isHij is te gast als Batman in een Superman film. Er is nog helemaal niets bekend over de nieuwe Batman films
Untitled Batman Reboot.quote:Op donderdag 24 maart 2016 03:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Staan geen op zichzelf staande Batman films tussen.
Jawel, die staat er wel. En er is wel degelijk aangekondigd dat Affleck de nieuwe batman is en blijft.quote:Op donderdag 24 maart 2016 03:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Staan geen op zichzelf staande Batman films tussen.
...die hebben gelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:34 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen die denken dat Affleck de nieuwe Batman is![]()
Niet per sé, maar ik vind 'm ook niet echt slechter.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vind je de film beter dan Man of Steel?
Ik ga vandaag denk ik maar zoals ik zei, ik vond MoS vreselijk. De trailer was geweldig, dacht een mooie origens afgaande op de trailer, maar die beelden van de trailer zaten allemaal in de film/ Maar goed Batman vind ik wel leuk dus alleen daarvoor ga ik al.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:47 schreef Breuls het volgende:
Je moet niet constant naar review aggregation sites kijken. Vorm je eigen mening.
Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:47 schreef Breuls het volgende:
Je moet niet constant naar review aggregation sites kijken. Vorm je eigen mening.
Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan..
De slechte score is voor mij de reden dat ik er geen geld aan ga uitgeven in de bioscoop. Je hebt het toch al snel over 40 euro voor twee personen, en dat vind ik zonde van het geld als het een slechte film is.
Reviews zijn er om anderen te helpen een keus te maken, daarom schrijf jij toch ook reviews. Zelfs met een pathe pas waar ik ook keuzes moet maken ivm tijd laat ik me soms leiden door reviews. In dit geval ga ik wel kijken al is bijna 3 uur een lange zitquote:Op donderdag 24 maart 2016 09:21 schreef Breuls het volgende:
[..]
Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.
Als je het niet weet, als je je beslissing nog moet nemen, is het niet gek om je beslissing van reviews en scores af te laten hangen, maar anders moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan.
Oh dan snap ik die sluiting welquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Metropolis in Antwerpen.
Ik had ook nog naar UGC kunnen gaan, maar ik verwacht daar dan vanavond een overrompeling aangezien de grootste bios (en grootste concurrent) gesloten is. Ach ja, morgen dan maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |