Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:47 schreef Breuls het volgende:
Je moet niet constant naar review aggregation sites kijken. Vorm je eigen mening.
Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan..
De slechte score is voor mij de reden dat ik er geen geld aan ga uitgeven in de bioscoop. Je hebt het toch al snel over 40 euro voor twee personen, en dat vind ik zonde van het geld als het een slechte film is.
Reviews zijn er om anderen te helpen een keus te maken, daarom schrijf jij toch ook reviews. Zelfs met een pathe pas waar ik ook keuzes moet maken ivm tijd laat ik me soms leiden door reviews. In dit geval ga ik wel kijken al is bijna 3 uur een lange zitquote:Op donderdag 24 maart 2016 09:21 schreef Breuls het volgende:
[..]
Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.
Als je het niet weet, als je je beslissing nog moet nemen, is het niet gek om je beslissing van reviews en scores af te laten hangen, maar anders moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan.
Oh dan snap ik die sluiting welquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Metropolis in Antwerpen.
Ik had ook nog naar UGC kunnen gaan, maar ik verwacht daar dan vanavond een overrompeling aangezien de grootste bios (en grootste concurrent) gesloten is. Ach ja, morgen dan maar.
Fake or Purchased IMDB accounts are rating Batman Vs Superman 10/10quote:Op donderdag 24 maart 2016 02:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Inmiddels 8.3. Mja MoS heeft ook maar een 7.2 en die vond ik echt goed
Waarom hoop je dat een film, waar veel mensen vol anticipatie naar uitkijken, tegenvalt?quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:36 schreef Seam het volgende:
Heerlijk dat hij tegenvalt, nu nog hopen dat X-Men en Captain A deel 3 tegenvallen.
Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak. Maar ik heb sowieso een lichte antipathie tegen de gebruikelijke superhelden (comics, films, games alles). Zoiets als Watchmen of Scott Pilgrim of Deadpool is ten minste creatief en origineel. Momenteel wordt je begraven onder de superhelden films en het grote deel van de films is enorm voorspelbaar.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:38 schreef Breuls het volgende:
[..]
Waarom hoop je dat een film, waar veel mensen vol anticipatie naar uitkijken, tegenvalt?
Ik kan begrijpen dat je je ergert aan commercie en veilige keuzes, maar waarom richt je je dan net op superheldenfilms? Alles is tegenwoordig veilig bij de grote studio's.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:43 schreef Seam het volgende:
[..]
Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak. Maar ik heb sowieso een lichte antipathie tegen de gebruikelijke superhelden (comics, films, games alles). Zoiets als Watchmen of Scott Pilgrim of Deadpool is ten minste creatief en origineel. Momenteel wordt je begraven onder de superhelden films en het grote deel van de films is enorm voorspelbaar.
Ik weet ook dat jij groot fan bent van superhelden films en voor een deel kan ik dat begrijpen, maar wordt jij ook niet moe van de overduidelijke commercie en de veilige keuze die de filmmaatschappijen maken?
Dat ze afgeleid zijn van comics vind ik absoluut geen probleem. Maar Pilgrim heeft tenminste een relatief uniek en eigenzinnige stijl. Deadpool heeft de 4th wall break, het expliciete geweld en seksueel getinte humor. Watchmen portretteert superhelden op een ongebruikelijk realistische manier en laat ook het effect op de wereld en maatschappij zien. Pilgrim vond ik niet voorspelbaar, Deadpool speelde juist met de voorspelbaarheid en had een minder standaard scriptstructuur en Watchmen vond ik qua temporisering totaal niet voorspelbaar.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:49 schreef Dagonet het volgende:
De films die je opnoemt zijn net zo min originele films en allemaal afgeleid van reeds bestaande comics en net zo voorspelbaar.
Waarom vind je datquote:Op donderdag 24 maart 2016 14:05 schreef Michie_ het volgende:
Captain 2 is bovendien een van de beste superhelden films ooit gemaakt. Je zou kunnen beargumenteren dat hij meer risico neemt dan Deadpool.
Ik heb ook meestal een lichte afkeer tegen de meeste Hollywood producties ja, maar bij de superhelden films vind ik het bijna schaamteloos soms. Ze weten daar handig gebruik te maken van een doelgroep die lang grotendeels genegeerd werd.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je je ergert aan commercie en veilige keuzes, maar waarom richt je je dan net op superheldenfilms? Alles is tegenwoordig veilig bij de grote studio's.
En Watchmen en Scott Pilgrim waren financiële flops. Het is net het succes van de grote franchises dat er voor zorgt dat men het zich kan permitteren om risico's te nemen en dat soort commerciële missers toch te maken.
Okee, dat verklaart je aversie tegen dit soort films, maar dan kun je het anderen toch nog wel gunnen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:43 schreef Seam het volgende:
[..]
Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak.
Nee. Maar ik kijk dan ook niet alleen maar superheldenfilms. Ik vind films in het algemeen interessant en ben geïnteresseerd in het gehele spectrum. De commerciële blockbusters vullen maar een klein deel van het filmaanbod, dus ik heb, als kijker, weinig te klagen over diversiteit in dat aanbod.quote:Ik weet ook dat jij groot fan bent van superhelden films en voor een deel kan ik dat begrijpen, maar wordt jij ook niet moe van de overduidelijke commercie en de veilige keuze die de filmmaatschappijen maken?
In de kern is Deadpool een traditionele superhelden film. De film gaat van plotpoint naar plotpoint om te eindigen met een traditioneel eind gevecht waarin de held zijn moment van glorie heeft. Deadpool is met een beperkt budget gemaakt dus op financieel gebied was er weinig risico.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat ze afgeleid zijn van comics vind ik absoluut geen probleem. Maar Pilgrim heeft tenminste een relatief uniek en eigenzinnige stijl. Deadpool heeft de 4th wall break, het expliciete geweld en seksueel getinte humor. Watchmen portretteert superhelden op een ongebruikelijk realistische manier en laat ook het effect op de wereld en maatschappij zien. Pilgrim vond ik niet voorspelbaar, Deadpool speelde juist met de voorspelbaarheid en had een minder standaard scriptstructuur en Watchmen vond ik qua temporisering totaal niet voorspelbaar.
[..]
Waarom vind je dat
[..]
Ik heb ook meestal een lichte afkeer tegen de meeste Hollywood producties ja, maar bij de superhelden films vind ik het bijna schaamteloos soms. Ze weten daar handig gebruik te maken van een doelgroep die lang grotendeels genegeerd werd.
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar blijft beetje wrang soms.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:06 schreef Pinda555 het volgende:
Ik ga die film alleen kijken voor wonder woman
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door SunChaser op 25-03-2016 00:12:09 ]
Wij waren met 14 vrienden gegaan gisteren. 4 van ons vonden het verschrikkelijk, 9 vonden het best slecht maar wel met genoeg leuke actie en 1 vond het heel vet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik lees slechts twee smaken: overwegend negatief en overwegend positief. Ik ga morgen pas kijken en mijd elke review voor zover mogelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindgevecht was slecht en rommelig. Vond er neits aan. De film verdient een mager 6 en dat is volledig te danken aan Affleck. Anders echt iets van een 3/4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |