abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:34:13 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_160904137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:47 schreef Breuls het volgende:
Je moet niet constant naar review aggregation sites kijken. Vorm je eigen mening. :)
Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan. :P.

De slechte score is voor mij de reden dat ik er geen geld aan ga uitgeven in de bioscoop. Je hebt het toch al snel over 40 euro voor twee personen, en dat vind ik zonde van het geld als het een slechte film is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 09:21:35 #177
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160904540
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Doe je dat met alles? Kan een dure hobby worden dan. :P.

De slechte score is voor mij de reden dat ik er geen geld aan ga uitgeven in de bioscoop. Je hebt het toch al snel over 40 euro voor twee personen, en dat vind ik zonde van het geld als het een slechte film is.
Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.

Als je het niet weet, als je je beslissing nog moet nemen, is het niet gek om je beslissing van reviews en scores af te laten hangen, maar anders moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 09:25:52 #178
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160904595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:21 schreef Breuls het volgende:

[..]

Sure, en dat snap ik ook wel, maar dat is mijns inziens voornamelijk relevant voor als je niet zeker weet of je interesse hebt in de film. Als je nieuwsgierig bent, of ernaar uit keek, of gewoon echt wel je eigen mening wil vormen, zouden andermans scores irrelevant moeten zijn. Want honderd anderen kunnen een film kut vinden die jij geweldig vindt, of andersom.

Als je het niet weet, als je je beslissing nog moet nemen, is het niet gek om je beslissing van reviews en scores af te laten hangen, maar anders moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan. :)
Reviews zijn er om anderen te helpen een keus te maken, daarom schrijf jij toch ook reviews. Zelfs met een pathe pas waar ik ook keuzes moet maken ivm tijd laat ik me soms leiden door reviews. In dit geval ga ik wel kijken al is bijna 3 uur een lange zit
pi_160905656
quote:
99s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Metropolis in Antwerpen.

Ik had ook nog naar UGC kunnen gaan, maar ik verwacht daar dan vanavond een overrompeling aangezien de grootste bios (en grootste concurrent) gesloten is. Ach ja, morgen dan maar.
Oh dan snap ik die sluiting wel ;(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160908179
Heerlijk dat hij tegenvalt, nu nog hopen dat X-Men en Captain A deel 3 tegenvallen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:00:01 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160908610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
Inmiddels 8.3. Mja MoS heeft ook maar een 7.2 en die vond ik echt goed :Y
Fake or Purchased IMDB accounts are rating Batman Vs Superman 10/10
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 13:38:19 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160909609
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:36 schreef Seam het volgende:
Heerlijk dat hij tegenvalt, nu nog hopen dat X-Men en Captain A deel 3 tegenvallen.
Waarom hoop je dat een film, waar veel mensen vol anticipatie naar uitkijken, tegenvalt?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_160909823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:38 schreef Breuls het volgende:

[..]

Waarom hoop je dat een film, waar veel mensen vol anticipatie naar uitkijken, tegenvalt?
Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak. Maar ik heb sowieso een lichte antipathie tegen de gebruikelijke superhelden (comics, films, games alles). Zoiets als Watchmen of Scott Pilgrim of Deadpool is ten minste creatief en origineel. Momenteel wordt je begraven onder de superhelden films en het grote deel van de films is enorm voorspelbaar.
Ik weet ook dat jij groot fan bent van superhelden films en voor een deel kan ik dat begrijpen, maar wordt jij ook niet moe van de overduidelijke commercie en de veilige keuze die de filmmaatschappijen maken?
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:49:01 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_160909964
De films die je opnoemt zijn net zo min originele films en allemaal afgeleid van reeds bestaande comics en net zo voorspelbaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_160910421
Captain 2 is bovendien een van de beste superhelden films ooit gemaakt. Je zou kunnen beargumenteren dat hij meer risico neemt dan Deadpool.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:03:50 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_160911631
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:43 schreef Seam het volgende:

[..]

Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak. Maar ik heb sowieso een lichte antipathie tegen de gebruikelijke superhelden (comics, films, games alles). Zoiets als Watchmen of Scott Pilgrim of Deadpool is ten minste creatief en origineel. Momenteel wordt je begraven onder de superhelden films en het grote deel van de films is enorm voorspelbaar.
Ik weet ook dat jij groot fan bent van superhelden films en voor een deel kan ik dat begrijpen, maar wordt jij ook niet moe van de overduidelijke commercie en de veilige keuze die de filmmaatschappijen maken?
Ik kan begrijpen dat je je ergert aan commercie en veilige keuzes, maar waarom richt je je dan net op superheldenfilms? Alles is tegenwoordig veilig bij de grote studio's.

En Watchmen en Scott Pilgrim waren financiële flops. Het is net het succes van de grote franchises dat er voor zorgt dat men het zich kan permitteren om risico's te nemen en dat soort commerciële missers toch te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_160912092
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:49 schreef Dagonet het volgende:
De films die je opnoemt zijn net zo min originele films en allemaal afgeleid van reeds bestaande comics en net zo voorspelbaar.
Dat ze afgeleid zijn van comics vind ik absoluut geen probleem. Maar Pilgrim heeft tenminste een relatief uniek en eigenzinnige stijl. Deadpool heeft de 4th wall break, het expliciete geweld en seksueel getinte humor. Watchmen portretteert superhelden op een ongebruikelijk realistische manier en laat ook het effect op de wereld en maatschappij zien. Pilgrim vond ik niet voorspelbaar, Deadpool speelde juist met de voorspelbaarheid en had een minder standaard scriptstructuur en Watchmen vond ik qua temporisering totaal niet voorspelbaar.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:05 schreef Michie_ het volgende:
Captain 2 is bovendien een van de beste superhelden films ooit gemaakt. Je zou kunnen beargumenteren dat hij meer risico neemt dan Deadpool.
Waarom vind je dat :?
quote:
99s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat je je ergert aan commercie en veilige keuzes, maar waarom richt je je dan net op superheldenfilms? Alles is tegenwoordig veilig bij de grote studio's.

En Watchmen en Scott Pilgrim waren financiële flops. Het is net het succes van de grote franchises dat er voor zorgt dat men het zich kan permitteren om risico's te nemen en dat soort commerciële missers toch te maken.
Ik heb ook meestal een lichte afkeer tegen de meeste Hollywood producties ja, maar bij de superhelden films vind ik het bijna schaamteloos soms. Ze weten daar handig gebruik te maken van een doelgroep die lang grotendeels genegeerd werd.
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar blijft beetje wrang soms.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seam op 24-03-2016 15:33:28 ]
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:06:40 #188
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_160913947
Ik ga die film alleen kijken voor wonder woman
  Admin donderdag 24 maart 2016 @ 18:30:52 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160915763
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:43 schreef Seam het volgende:

[..]

Omdat het commercie ten top geworden is, het ongeïnspireerd is (geworden) en creatief erg zwak.
Okee, dat verklaart je aversie tegen dit soort films, maar dan kun je het anderen toch nog wel gunnen?

Want het punt is: natuurlijk zijn dit soort films commerciële uitbuitingen. De studio zit hier niet in voor de artistieke bijdrage aan de samenleving; ze verkopen entertainment voor de hoogst mogelijke prijs. Maar voor de studio werken filmmakers die ofwel fan zijn van het bronmateriaal, ofwel oprecht denken iets leuks te kunnen bieden aan de kijker. Dat dat niet altijd slaagt is een gevolg van verschillen in smaak, kunde, inzicht en dergelijke, bij zowel makers als kijkers. Christopher Nolan heeft bijvoorbeeld heel erg geprobeerd te kijken naar de mens achter Batman en dat de hoofdrol te laten hebben, wat een interessante insteek is, en Snyder wil gewoon tof spektakel met personages die al leven bij het publiek. En de kijker wil nu eenmaal een bioscoopversie zien van wat er jaren in comics, cartoons en games te zien is geweest.

Films als deze kunnen heel veel mensen blij maken. Om verschillende redenen, waaronder commerciële en artistieke, maar ook vanwege het vermaak.
quote:
Nee. Maar ik kijk dan ook niet alleen maar superheldenfilms. Ik vind films in het algemeen interessant en ben geïnteresseerd in het gehele spectrum. De commerciële blockbusters vullen maar een klein deel van het filmaanbod, dus ik heb, als kijker, weinig te klagen over diversiteit in dat aanbod.

Wat ik jammer vind is dat vaak bij dit soort films minder wordt gekeken naar een beetje extra inhoud. Het is vaak al genoeg als het voldoende is, zeg maar, en dat is zonde, maar zolang films als deze niet Transformers-slecht zijn vind ik het wel meevallen. Over deze film specifiek: ik vind dat er nog wat gesleuteld had moeten worden aan de verloop van het verhaal, de motivaties van Wayne en Luthor en de verdieping van Kal-Els karakter, plus er had meer nuance gemogen in de finale, maar ik heb me ontzettend vermaakt en ga 'm met plezier nog een keer zien. Hoeveel er ook kan schorten aan een film; als ik (of een ander) enthousiast de zaal uit loop is zelfs de grootste kutfilm nog een film met bestaansrecht.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 24 maart 2016 @ 19:29:26 #190
67640 SaintOfKillers
pi_160917103
Superhelden ensemble-films zijn blijkbaar ook slecht voor de gezondheid. Ik vind dat Snyder eruit ziet alsof hij het voorbije jaar 10 jaar ouder is geworden. Whedon zag er ook al zo vreselijk vermoeid uit na Age of Ultron.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_160923198
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:26 schreef Seam het volgende:

[..]

Dat ze afgeleid zijn van comics vind ik absoluut geen probleem. Maar Pilgrim heeft tenminste een relatief uniek en eigenzinnige stijl. Deadpool heeft de 4th wall break, het expliciete geweld en seksueel getinte humor. Watchmen portretteert superhelden op een ongebruikelijk realistische manier en laat ook het effect op de wereld en maatschappij zien. Pilgrim vond ik niet voorspelbaar, Deadpool speelde juist met de voorspelbaarheid en had een minder standaard scriptstructuur en Watchmen vond ik qua temporisering totaal niet voorspelbaar.

[..]

Waarom vind je dat :?

[..]

Ik heb ook meestal een lichte afkeer tegen de meeste Hollywood producties ja, maar bij de superhelden films vind ik het bijna schaamteloos soms. Ze weten daar handig gebruik te maken van een doelgroep die lang grotendeels genegeerd werd.
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar blijft beetje wrang soms.
In de kern is Deadpool een traditionele superhelden film. De film gaat van plotpoint naar plotpoint om te eindigen met een traditioneel eind gevecht waarin de held zijn moment van glorie heeft. Deadpool is met een beperkt budget gemaakt dus op financieel gebied was er weinig risico.

Captain 2 daarentegen was veel meer een thriller dan een actie film. Het is dapper dat een big budget film risico durft te nemen door geen standaard actie film te zijn.

Beide films zijn geniaal trouwens.
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 23:56:51 #192
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160925232
Heb m vandaag in imax gezien
De film ziet er mooi uit maar verhaal is prut en te lang en gortdroog, echt nul humor. Editing is slecht, hak op de tak, Amy adams heeft geen moer te doen en t gevecht tussen bat en sup is slecht

[ Bericht 31% gewijzigd door SunChaser op 25-03-2016 08:16:03 ]
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2016 @ 23:57:32 #193
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160925242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:06 schreef Pinda555 het volgende:
Ik ga die film alleen kijken voor wonder woman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door SunChaser op 25-03-2016 00:12:09 ]
pi_160926249
Vandaag gezien.

Absolute afrader, geef je geld er niet aan uit mensen.

Even een referentiekader. Mijn favoriete superheldenfilm is de Dark Knight. Winter Soldier, Guardians en Deadpool vind ik ook heel goed.

Batman v Superman is de slechtste superheldenfilm die ik tot nu toe heb gezien. Slechter dan Amazing Spiderman 2.

Het is gewoon een drol. Script is verschrikkelijk, de editing is triest. De film springt van de hak op de tak, scenes duren te lang, er zit geen luchtig of interessant moment/scene in deze film. De actie.... pfff. Er is geen enkele emotionele connectie met de characters.

Kan iemand Snyder uitleggen dat elke keer muren van gebouwen in laten storten niet garant staat voor leuke actie? De actie is zo overduidelijk CGI, over de top, nep, zonder enige emotionele lading, niet te volgen, dat het gewoon onvoorstelbaar is dat hier 250 miljoen euro in is gestoken.

Ik begrijp echt niet hoe deze film gemaakt kon worden. Halverwege wilde ik het liefst weg uit de zaal, voor het eerst in mijn leven. Zelfs bij Amazing Spiderman 2 was er in tegenstelling tot dit debacle tenminste een hint van verhaal en spanning en emotionele connectie met de characters.

De fight tussen Batman en Superman is slecht in elkaar gezet en eindigt op een rare manier. Jesse Eisenberg als Lex Luthor is lachwekkend, Doomsday lijkt net iets uit een domme cartoon. Het laatste half uur van de film is helemaal niet te volgen.

Er is één pluspunt. Ben Affleck is een hele toffe Batman en ik kijk zeker uit naar stand alone Batman films, mits Zack Snyder er niet bij in de buurt komt.

Mijn cijfer is een 2/10 en dit terwijl ik al lage verwachtingen had.
pi_160927747
Wat me opviel gisteren dar er veel mensen al halverwege de film weggingen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:20:05 #196
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160929146
Ik lees slechts twee smaken: overwegend negatief en overwegend positief. Ik ga morgen pas kijken en mijd elke review voor zover mogelijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_160930320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik lees slechts twee smaken: overwegend negatief en overwegend positief. Ik ga morgen pas kijken en mijd elke review voor zover mogelijk.
Wij waren met 14 vrienden gegaan gisteren. 4 van ons vonden het verschrikkelijk, 9 vonden het best slecht maar wel met genoeg leuke actie en 1 vond het heel vet.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:00:53 #198
67640 SaintOfKillers
pi_160936273
OK, gezien.

Laat ik maar beginnen met de minpunten: Eisenberg als Luthor werkt gewoon niet. Zijn keuzes kan ik met enige goede wil nog wel als curieus, interessant of vermakend omschrijven, maar het is sowieso niet dreigend of intimiderend en dus een misser. Cavill vond ik eigenlijk ook niet werken, al is het me nog niet duidelijk of het aan hem ligt. Zowel zijn Clark als zijn Superman vind ik bijzonder vlak en nietszeggend, dat was ook al het geval bij Man of Steel. Hij ondergaat de film, maar doet niet veel.

Het eerste uur vond ik te traag. Nee, ik hoef geen non-stop actie en ze mogen opbouwen, maar dan toch samenhangender dan hier het geval was. Wat me ook wat tegenviel, was de CGI. Voor zo'n ontzettend dure film was die af en toe toch wel matig. En 2 minpunten die min of meer spoilerig zijn en die ik dus vaag zal omschrijven: het hoe en waarom van de cameo's van de andere Justice League personages was wel heel zwakjes en de reden waarom Batman & Superman besluiten om samen te werken en elkaar dan maar niet dood te maken, die was ook wel erg dom.

Dan de pluspunten: ik weet dat ik niet origineel ben, maar Batfleck is het hoogtepunt. Gedurende dat trage eerste uur zit je steeds te wachten tot het weer aan hem is, hij is ook zowat het enige personage waar ik enige empathie voor kon opbrengen (af en toe lukte dat ook een beetje bij Lois Lane). Bij Wonder Woman had ik na de casting al serieuze twijfels, na het zien van de trailers nog steeds en zelfs na de positievere reacties bij andere reviews, had ik iets van "Ja, het zal wel, alsof dat iel vrouwtje kan overtuigen". Maar ja, dat doet ze wel degelijk, de omschrijving bad ass is gewoon zijn plaats. Wonder Woman heeft me nooit geïnteresseerd in de comics, maar ik kijk nu wel uit naar haar eigen film.

Vreemd genoeg kon ik het eindgevecht met de baddie wel pruimen, terwijl dat bij vele anderen bij de minpunten staat. Het enige wat me daar af en toe stoorde, was de eerder vermelde matige CGI die ook hier opdook. Toen de trinity samen de strijd aanging, vond ik dat best wel een episch moment. Dit in tegenstelling tot de droomscenes, die de meesten wel tof leken te vinden, maar die ik zelf overbodig vond. Al bij al vond ik deze film eigenlijk beter dan Man of Steel. Al moet ik dat wel nuanceren door te zeggen dat ik MoS een 6 zou geven en deze een 6,5, dus het is niet meteen een kwestie van nóg beter, maar eerder minder tegenvallend.
pi_160936647
Affleck is een hele goede Batman! Wonder Woman zie je amper, maar overtuigd wel als badass.
Superman blijft zwakjes, ik vond Cavill in MoS ook al geen sterke indruk maken. Eisenberg was echt tenenkrommend slecht...godver zeg...

Eerste uur vond ik ook veel te traag. Enige boeiende momenten waren die met Affleck. De cameo's sloegen nergens op. Echt heel slecht....en het blijft een miskleun dat ze niet de TV Barry Allen gecast hebben. Maar wat zo mogelijk het slechtste was van de hele film is het gevecht tussen Bats en Sups en de manier hoe het stop en gaan samenwerken. Welke mongool heeft dat bedacht? Ene moment wil je hem dood hebben en het andere moment
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindgevecht was slecht en rommelig. Vond er neits aan. De film verdient een mager 6 en dat is volledig te danken aan Affleck. Anders echt iets van een 3/4
pi_160938496
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')