abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157402990
quote:
De trein. Ook maar gewoon de samenleving in het klein. En vooral in de stiltecoupé willen de kleine ergernissen nogal eens opblazen naar overdreven proporties. Neem nou bovenstaande intercity. Kennelijk hebben diverse mensen de ijzeren wet van de stilte doorbroken in het met zwijgstickers beplakte treinstel. Maar een oudere heer die daar wat van gezegd heeft, omdat regels nou eenmaal regels zijn en zo gaan we met elkaar om in dit land, werd daarop prompt van RACISME beticht. Want dat is tegenwoordig de meest gangbare beschuldiging om op terug te vallen, vooral als er verder geen argumenten meer zijn. Nou, dat pikt dit heertje dus mooi even niet en in weerwil van een paar dreigende bedreigingen, probeert hij aan iedereen uit te leggen dat hij geen racist is, meneer. Haha. Alsof dat nog zin heeft in de Jaren #Ophef.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_de_stiltecoupe.html

Samenvatting: Meneer wil wat doen aan de mensen die in de stiltecoupe praten en gebruikt daarbij het woordje 'jullie'. Mensen die praten in de stiltecoupe pikken dit niet en maken man uit voor racist, want zo rollen zij. Vervolgens bedreigen ze deze man ook nog even.

Gelukkig is daar de conducteur, die het probleem oplost. Niet door de overlastgevende, pratende mensen uit de stiltecoupe te verwijderen, nee, door de meneer in kwestie welke het probleem aan de kaak stelde te verzoeken om op te rotten.

Gaat goed in Nederland _O_
pi_157402996
quote:
13s.gif Op zondag 8 november 2015 14:44 schreef beantherio het volgende:
Weer een nieuwe racistische term geleerd: "white privilege". Het is wel wat eleganter dan de scheldwoorden van blanke racisten: dat geeft ik toe. Maar het is net zo goed racistisch.
+ dit
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee en nee. Er bestaat niet echt 'blank' privilege in o.a. Nederland. De huidskleur heeft er niets mee te maken, het gaat om het verschil in welvaart. Donkergekleurde mensen die welvarend zijn hebben dezelfde mogelijkheden als 'blanke' mensen die welvarend zijn, arme 'blanke' mensen zitten in hetzelfde schuitje als arme donkergekleurde mensen. Van de USA is dat ook algemeen bekend, dit is onderzocht.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet eens te maken krijgt met een domme racist maar in het algemeen heeft racisme er weinig mee te maken, racisme is wel op zichzelf een probleem maar dat is slechts een specifiek geval van een veel wijderverbreid probleem: het hokjesdenken. Veel meer mensen hebben daar last van: mannen en vrouwen (bijv. bij bepaalde beroepen), mensen die een bepaalde handicap hebben, mensen die erg knap of juist erg lelijk zijn...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157403027
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat los je op door je keuze niet te laten beïnvloeden door afkomst.
Dus als je 3 keer een slechte ervaring hebt gehad met een Marokkaan dan mag je dat helemaal niet mee laten wegen? Dat is waanzin.

Een werkgever die 3 keer een slechte ervaring heeft gehad met iemand die van ROC X af komt, zal ook niet meer iemand aannemen die net zijn opleiding op ROC X heeft afgerond.

Het is m.i. pas racisme als een werkgever zonder enig argument zegt: Alleen blanken welkom.
pi_157403034
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoe los je dat op? Moet hij dan uit elke etnische groep er toch maar eentje uitnodigen om het eerlijk te houden? Ook dat is een vorm van racisme overigens.
Neem je nou de boel in de maling? Misschien eens de naam ter kennisgeving aannemen en op basis van de brief en CV bepalen of je iemand wel of niet uitnodigt voor een gesprek?
  zondag 8 november 2015 @ 15:44:14 #5
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_157403045
Dubbel? Oh, dit is al deel twee.
Helemaal super.
pi_157403049
Vraag: De Nederlandse overheid en subsidieslurpers (zoals de NPO) vermelden nadrukkelijk in vacatures dat de voorkeur uit gaat naar een allochtoon bij gelijke geschiktheid.

Is dat geen racisme?
pi_157403066
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Neem je nou de boel in de maling? Misschien eens de naam ter kennisgeving aannemen en op basis van de brief en CV bepalen of je iemand wel of niet uitnodigt voor een gesprek?
Ik ben het voor het eerst met een post van jou eens. Gewoon brieven+cv lezen, en naam ter kennisgeving aannemen, is overigens ook gewoon de praktijk.
pi_157403087
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vraag: De Nederlandse overheid en subsidieslurpers (zoals de NPO) vermelden nadrukkelijk in vacatures dat de voorkeur uit gaat naar een allochtoon bij gelijke geschiktheid.

Is dat geen racisme?
Kom maar met dat voorbeeld dan.

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Terecht, want blanke mensen stellen zich niet zo aan.
:')

Zullen we zwarte piet een ander kleurtje geven? Ik voorspel extreem veel aanstellerigheid.
pi_157403104
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus als je 3 keer een slechte ervaring hebt gehad met een Marokkaan dan mag je dat helemaal niet mee laten wegen? Dat is waanzin.

Een werkgever die 3 keer een slechte ervaring heeft gehad met iemand die van ROC X af komt, zal ook niet meer iemand aannemen die net zijn opleiding op ROC X heeft afgerond.

Het is m.i. pas racisme als een werkgever zonder enig argument zegt: Alleen blanken welkom.
Nee. Zodra afkomst een aanleiding is om anders met een sollicitant om te gaan, is er sprake van racisme.
  zondag 8 november 2015 @ 15:46:31 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157403112
quote:

Is dat geen racisme?
Nee. Dat is discriminatie, geen racisme. En volgens mij zin dat enkele uitzonderingen geweest. Ik zie het niet aan de lopende band voorkomen.
Krekker is de bom!
pi_157403114
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

http://www.broadcastmagazine.nl/npo-zoekt-netmanager-npo-1/
pi_157403119
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Zullen we zwarte piet een ander kleurtje geven? Ik voorspel extreem veel aanstellerigheid.
Of sesamstraat verplaatsen naar een themakanaal.
pi_157403128
quote:

[..]

Dat is geen waanzin, 3 slechte ervaringen met een mede witje maakt ook niet dat je dat laat meewegen voor alle witjes. Dat is nu precies wat racisme is. Dat anderen dat ook doen (je vb van die allochtone werkgever die geen witjes aanneemt) maakt het niet anders, dat is ook racisme.

Beoordelen op afkomst/huidskleur is gewoon racisme. Vind dat goedpraten ervan best wel stuitend om eerlijk te zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157403132
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee. Dat is discriminatie, geen racisme.
De voorkeur voor iemand wegens niet-westerse afkomst is geen racisme?
Iemand niet willen wegens niet-westerse afkomst is wel racisme?
pi_157403140
quote:
O, wauw. Ik dacht dat ze daar inmiddels mee gestopt waren.
pi_157403154
quote:

Is dat geen racisme?
Dat is een instrument om de gevolgen van racisme (voor een heel klein deel) ongedaan te maken.
pi_157403156
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is geen waanzin, 3 slechte ervaringen met een mede witje maakt ook niet dat je dat laat meewegen voor alle witjes. Dat is nu precies wat racisme is. Dat anderen dat ook doen (je vb van die allochtone werkgever die geen witjes aanneemt) maakt het niet anders, dat is ook racisme.

Natuurlijk mag hij dat laten wegen. We leven in een vrij land.
Alle wetsartikelen die dit soort rationele afwegingen tegenhouden moeten de prullenbak in. In wat voor sovjet-dictatuur leven wij als we niet meer zelf mogen bepalen op welke grond we iemand in dienst nemen?
pi_157403175
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:48 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is een instrument om de gevolgen van racisme (voor een heel klein deel) ongedaan te maken.
_O-

Racisme bestrijden door het terug te doen :')
pi_157403178
quote:
Hoe los je dat op? Moet hij dan uit elke etnische groep er toch maar eentje uitnodigen om het eerlijk te houden? Ook dat is een vorm van racisme overigens.
Dan kijk je weer naar afkomst.

Hoe je dat echt oplost? Niet kijken naar afkomst, dus als er 100 sollicitatie's zijn en je er 3 wil uitnodigen dan nodig je gewoon degene uit met de sollicitatie die je het meeste aanstaat. Ongeacht afkomst/huidskleur/geslacht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157403182
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Racisme gaat op ras, en met discriminatie heb je meer de vrije hand om mensen uit te sluiten. Zoals meer vrouwen in het management: positieve discriminatie.
pi_157403205
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

_O-
Ja, heel grappig. Zonder racisme zou positieve discriminatie geen bestaansrecht hebben.
pi_157403238
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Racisme gaat op ras, en discriminatie heb je meer de vrije hand om mensen uit te sluiten. Zoals meer vrouwen in het management: positieve discriminatie.
Dat vrouwen-criterium is idd discriminatie.
Ik had het over de voorkeur voor een niet-westerse allochtoon. Dat is zowel racisme als discriminatie.
pi_157403256
quote:

Is dat geen racisme?
Dat is ook racisme ja. Ook hier wordt dan geselecteerd op afkomst/huidskleur/geslacht.
Dat anderen het ook doen maakt niet dat iets geen racisme is, racisme komt overal en nergens voor, is niet speciaal iets van witjes tegen anderen. Positieve discriminatie wordt dit wat jij noemt ook wel genoemd.
  zondag 8 november 2015 @ 15:50:10 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157403263
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Waarom zou dat wel racisme zijn? :?
Krekker is de bom!
pi_157403279
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik had het over de voorkeur voor een niet-westerse allochtoon. Dat is zowel racisme als discriminatie.
Volgens mij mag je dat inderdaad niet in een advertentie zetten.
pi_157403312
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is ook racisme ja. Ook hier wordt dan geselecteerd op afkomst/huidskleur/geslacht.
Dat anderen het ook doen maakt niet dat iets geen racisme is, racisme komt overal en nergens voor, is niet speciaal iets van witjes tegen anderen. Positieve discriminatie wordt dit wat jij noemt ook wel genoemd.
De grote grap is: Iederen praat over het vermeend racisme van werkgevers. Totaal onbewezen. Het enige bewijs van racisme is racisme waar blanke Nederlanders slachtoffer van zijn. http://www.geenstijl.nl/m(...)_wil_geen_blank.html
Laten we dat in ieder geval bestrijden
  zondag 8 november 2015 @ 15:51:31 #27
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157403314
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Want alle niet-westerse allochtonen zijn van een ander ras?
Krekker is de bom!
pi_157403328
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk mag hij dat laten wegen. We leven in een vrij land.
Alle wetsartikelen die dit soort rationele afwegingen tegenhouden moeten de prullenbak in. In wat voor sovjet-dictatuur leven wij als we niet meer zelf mogen bepalen op welke grond we iemand in dienst nemen?
Je bent vrij om een racist te zijn zolang je je aan de wet houdt, maar je bent en blijft racistisch bezig als je mensen beoordeeld op afkomst/huidskleur.
pi_157403333
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dat inderdaad niet in een advertentie zetten.
Blijkbaar wel. Ook bij gemeentes zie je dat.
Tijdens Rutte I zou hier mee gestopt worden, maar blijkbaar is het er na de val van Rutte I weer ingeslopen.
  zondag 8 november 2015 @ 15:52:12 #30
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157403337
quote:

[..]

Je hebt als persoon de keuze naar welke ROC je gaat. Niemand kiest ervoor om als Marokkaan geboren te worden en er is niets wat dat ongedaan kan maken.
  zondag 8 november 2015 @ 15:52:37 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
  zondag 8 november 2015 @ 15:53:05 #32
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157403386
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De grote grap is: Iederen praat over het vermeend racisme van werkgevers. Totaal onbewezen. Het enige bewijs van racisme is racisme waar blanke Nederlanders slachtoffer van zijn. http://www.geenstijl.nl/m(...)_wil_geen_blank.html
Hahahahaha, ah jij bent er zo eentje die alles op alles doet om hard te maken dat ALLEEN blanken het slachtoffer zijn?

Typisch slachtofferrolfiguurtje dus. Ga toch knikkeren met Quinsy joh :W
Krekker is de bom!
pi_157403415
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:52 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Je hebt als persoon de keuze naar welke ROC je gaat. Niemand kiest ervoor om als Marokkaan geboren te worden en er is niets wat dat ongedaan kan maken.
Onzin, want je weet van tevoren niet of een werkgever dit doet en dan is de schoolcarrière bij een bepaald ROC al een voldongen feit.
pi_157403433
quote:

[..]

Jij bent blijkbaar niet bekend met het onderzoek "Liever Mark dan Mohammed?". Zo zijn er wel meer onderzoeken.
pi_157403454
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij bent blijkbaar niet bekend met het onderzoek "Liever Mark dan Mohammed?". Zo zijn er wel meer onderzoeken.
Die ken ik. Je weet alleen niet of de overwegingen racistisch waren.

Het enige dat als een paal boven water staat is dat bij lucratieve overheidsbaantjes geldt: Liever Fatima dan Linda.
pi_157403455
quote:

[..]

Niet totaal onbewezen, vrij goed onderbouwt zelfs... Bij anonieme sollicitatie's komen er hele andere resultaten uit bv.

Dit ontkennen, wegkijken en wegwuiven vind ik ook weer vrij naar... Daarmee ontken je een veel voorkomend en ernstig probleem.
Nogmaals, racisme is niet weggelegd voor alleen witjes als dader, ook andersom gebeurd het meer dan zat en is het net zo afkeurenswaardig. Jou vingertje wijzen naar de ander maakt niet dat iets geen racisme is.
pi_157403479
quote:

[..]

Ik ben een blanke Nederlander en heb me nog 0,0 keer slachtoffer gevoeld van racisme. Ik kruip ook niet graag in de slachtofferrol. Dat vind ik een beetje zielig namelijk.
pi_157403502
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben een blanke Nederlander en heb me nog 0,0 keer slachtoffer gevoeld van racisme. Ik kruip ook niet graag in de slachtofferrol. Dat vind ik een beetje zielig namelijk.
Geldt voor mij ook. Dat neemt niet weg dat ik discriminatie en racisme onacceptabel vind.
pi_157403538
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geldt voor mij ook. Dat neemt niet weg dat ik discriminatie en racisme onacceptabel vind.
Je vindt het niet onacceptabel, je noemt het gewoon anders.
pi_157403591
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei: wees een vent en geef gewoon toe dat je racisme zo nu en dan aanvaardbaar vindt. Als ik in de kroeg sta ben ik bijvoorbeeld tevreden dat er uitsmijters bij de deur staan omdat ze Marokkanen tegenhouden, omdat het anders vaak hommeles wordt.

Kijk, zo moeilijk is het niet.
  zondag 8 november 2015 @ 16:04:54 #41
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157403772
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin, want je weet van tevoren niet of een werkgever dit doet en dan is de schoolcarrière bij een bepaald ROC al een voldongen feit.

Je hebt als persoon een keuze kunnen maken voor deze ROC en niks weerhoudt je om later een andere opleiding te volgen. Wil jij echt met drogen ogen beweren dat mensen evenveel invloed hebben op hun schoolcarrière als dat ze wel of niet een Jood, Marokkaan of Antilliaan zijn?
pi_157403987
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei: wees een vent en geef gewoon toe dat je racisme zo nu en dan aanvaardbaar vindt. Als ik in de kroeg sta ben ik bijvoorbeeld tevreden dat er uitsmijters bij de deur staan omdat ze Marokkanen tegenhouden, omdat het anders vaak hommeles wordt.

Kijk, zo moeilijk is het niet.
Ik vind racisme altijd onaanvaardbaar, maar niet alles is racisme.
Jouw voorbeeld over de uitsmijters is ook niet racistisch: Ze worden niet geweigerd omdat de Marokkaan zijn maar omdat het anders vaak hommeles wordt.
pi_157404083
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jouw voorbeeld over de uitsmijters is ook niet racistisch: Ze worden niet geweigerd omdat de Marokkaan zijn maar omdat het anders vaak hommeles wordt.
Lees even terug wat je zelf zegt. Zelfs in je eigen voorbeeld worden er mensen gediscrimineerd op basis van afkomst.

Bedenk jij trouwens altijd je eigen definities?
pi_157404127
quote:

[..]

Nu weet ik zeker dat je aan het trollen bent.
pi_157404187
Het is heel moeilijk om aan de nrc-lezende linkse kliek uit te leggen dat niet alles racisme is.
  zondag 8 november 2015 @ 16:17:00 #46
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157404211
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Rara hoe zou dat toch komen?
Fade to Black
pi_157404288
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is heel moeilijk om aan de nrc-lezende linkse kliek uit te leggen dat niet alles racisme is.
NRC links?!

Mijn god hé...

Maar goed, ben je nou aan het trollen of ben je gewoon heel erg dom?
pi_157404298
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Volgens dat artikel uit de Azijnbode over het onderzoek heeft een allochtoon 37% kans op een uitnodiging, en een autochtoon 44%. Het is toch lachwekkend om dit als serieuze verklaring te zien voor ellende met allochtonen?

Dat verschil is amper noemenswaardig. Met een goede sollicitatietraining is dat verschil al te overbruggen. Het zal inhouden dat een allochtoon misschien twee sollicitaties meer moet doen voor hetzelfde resultaat.
pi_157404501
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nu ben je zelf mensen in hokjes aan te plaatsen _O-
pi_157404644
Hier jongens nog een mooi stukje tekst van Anja Meulenbelt:

quote:
Wat doen witten in de antiracismestrijd? Wat kunnen we doen?

In de tijd van de vrouwenbeweging, lang geleden, maakte ik het vaak mee dat een man zei: ‘prima als vrouwen emanciperen, als ik er maar geen last van heb’. Het duurde even voor we tot ons door lieten dringen dat wij als vrouwen met onze beweging wel een heel eind kwamen, maar dat er uiteindelijk niet genoeg zou veranderen als de mannenkant niet ook in beweging kwam. Mannen waren tenslotte, vanuit de vrouwen bekeken, het probleem. De vraag was of en hoe je mannen in beweging kon krijgen om een deel van de oplossing te worden. Inmiddels zijn er mannen die daar mee bezig zijn, niet alleen om solidair te zijn met vrouwen, maar vooral omdat ze hebben begrepen dat ‘gendergelijkheid’ uiteindelijk ook in hun voordeel is. Juist dat laatste maakt het samenwerken met mannen tegenwoordig een plezier. We erkennen dat we elk een eigen stuk van het proces moeten afleggen, maar ook dat er activiteiten zijn waarbij we elkaar kunnen tegenkomen, want uiteindelijk hebben we wel hetzelfde doel.

Wie zijn het probleem als we het hebben over racisme? Wit is het probleem. Het zou een goede opdracht zijn om na te gaan hoe we witte mensen zo ver kunnen krijgen om een deel van de oplossing te worden in plaats van een deel van het probleem te blijven. Dus zou het iets zijn om over na te denken welke rol die witte mensen zouden kunnen spelen bij de antiracistische beweging die de afgelopen jaren zo fantastisch aan een heropleving is begonnen. Witte mensen kunnen daarbij een bescheiden rol spelen, maar volgens mij wel een belangrijke. Alleen, dat gaat niet zomaar. Daar moet over na worden gedacht, want alleen maar roepen ‘ik ben tegen racisme dus ik ben in orde’ is niet voldoende.

Ik zie twee niveau’s, als eerste wit bondgenootschap, hoe doe je dat? En als tweede, hoe zetten we het massale bewustwordingsproces in gang dat in Nederland nodig is? Want dit constateren we: de meeste witte mensen, ook zij die zich progressief noemen, hebben geen idee. Ze weten niets van white supremacy, van white privilege, ze denken vaak nog dat ‘kleurenblind’ zijn een goede zaak is. In de VS, waar de slavernij moeilijker te ontkennen is omdat het zich in eigen land afspeelde, en niet zoals onder het Nederlandse kolonialisme grotendeels ver weg zijn ze verder dan wij hier. (Vandaar dat we nog zitten met engelse termen en onze eigen taal moeten vinden om hier uit te leggen waar het om gaat)

Bondgenoot worden. Om te beginnen moet het duidelijk zijn dat wij als witten een bescheiden rol spelen. Zwarte mensen zetten hun eigen beweging op poten, stellen hun eigen doelen, doen zelf het woord en geven de leiding niet uit handen. Een deel van de activiteiten zal duidelijk zonder witten plaatsvinden, en zo hoort dat. Ook in de vrouwenbeweging vonden we het belangrijk om voor onze eigen bewustwording en empowerment onder elkaar te zijn, ook voor het afleggen van de beschadiging die je hebt opgelopen als je in een ondergeschikte en benauwende rol bent groot geworden. Aan veel onderwerpen, pijnlijke onderwerpen, zouden we nooit toe zijn gekomen als er mannen bij waren geweest.

Dit is dus de eerste les voor witten die mee willen werken: bescheidenheid. Luisteren vooral. Leren, lezen, geïnformeerd raken, je inleven. Niet te snel denken dat je het beter weet. Een stap opzij maken om zwarte mensen aan het woord te laten. Tegen kritiek kunnen, want die krijg je. Niet gekwetst zijn als je ergens niet aan mee mag doen, en niet in het middelpunt staat van de belangstelling.

In het streven naar effectieve samenwerking hebben wit en zwart een ander proces door te maken. Ik heb in het verleden veel met ‘bondgenotengroepen’ gewerkt, aan de witte kant. Ik heb meegemaakt dat witte mensen die zich serieus in willen zetten voor een rechtvaardiger, dus racismevrije samenleving, een aantal fasen door kunnen maken. Schaamte bijvoorbeeld, bij het besef van hoe racistisch we opgevoed zijn, als we de ontkenning eenmaal voorbij zijn. Bang om het verkeerd te doen en dan maar liever niets doen. Hunkeren naar goedkeuring door zwarte mensen. Eigenlijk dankbaarheid verwachten. Afhaken wanneer we een keer een bak woede over ons heen krijgen. Gekwetst zijn wanneer er een keer in het algemeen onaardige dingen over witte mensen worden gezegd. Idealiseren van zwarte mensen en dan teleurgesteld zijn als zij niet aan dat ideaalbeeld voldoen. Of zoals nieuwe bekeerlingen dat vaak doen: nog veel strenger zijn tegenover andere witte mensen dan de leiders van de zwarte beweging. Enzovoort.

Kortom: mijn ervaring is dat het heel goed is voor witten die solidair willen zijn, om je eigen steungroep te hebben waar je kunt werken aan je eigen bewustwording zonder daar voortdurend zwarte mensen mee lastig te vallen, en een plek te hebben waar je eerlijk uit kunt komen voor alle gevoelens die je onderweg tegenkomt. Durf je van mening te verschillen met iemand die zwart is, durf je ruzie te riskeren? Wanneer wel en wanneer niet? Waar betrap je jezelf op oude denkbeelden?

Zo deden wij dat destijds in de bondgenotengroepen, we werkten een deel van de tijd los van elkaar, en kwamen dan af en toe bij elkaar om uit te wisselen wat we belangrijk vonden dat de andere groep moest weten. Want dit was een vraag voor de zwarte groep: wil je wel samenwerken? Wanneer wel, wanneer niet? Wat verwacht je van witte mensen? Aan de zwarte kant was er veel ruimte om eerlijk te kunnen uitwisselen welke teleurstellingen iedereen had opgelopen in confrontaties met witte mensen. Was er nog ruimte voor vertrouwen en wat was daar voor nodig?

Zulke vormen van werken aan bondgenootschap zijn niet meer dan een begeleidend proces voor het echte werk. Maar in mijn ervaring waren die wel belangrijk, om er voor te zorgen dat mensen niet afhaakten, er geen overbodige ruzies en misverstanden ontstonden. Noem het maar safe places.

Dan het volgende niveau. Op welke manier kunnen witte mensen bijdragen aan de bewustwording van wit. Niet zo makkelijk en ook niet altijd zo leuk. Ik vind het veel bevredigender om samen met zwarte mensen een bijeenkomst bij te wonen, mee te demonstreren, dan om de confrontatie aan te gaan met mensen die er echt nog niks van snappen. Als het aan mij ligt ontwijk ik die liever. Toch is dat een belangrijke taak.

Een van de eerste dingen die witte mensen hier moeten leren is dat ze niet zo beledigd moeten zijn wanneer ze het gevoel krijgen dat ze voor racist worden uitgemaakt. Mijn manier om dat in witte groepen aan de orde te stellen is het heel gewoon maken dat je een klap van de molen hebt gekregen wanneer je in een racistische samenleving bent opgegroeid. Ik geef gewoon toe dat ik met slimme witte Sjors en grappige domme krompratende Sjimmie ben opgevoed, en dat mij dat beïnvloed heeft. Zoals Gloria Wekker dat zo mooi zei: ‘hoe komen mensen er hier bij om te denken dat eeuwen kolonialisme géén invloed op hun denken zou hebben?’ Dit is wat ik probeer te doen: dat we er aan de ene kant niet zo zwaar aan moeten tillen dat we nu eenmaal in een racistische omgeving zijn opgevoed en daar dus de sporen van met ons meedragen, maar dat we er wel serieus wat aan moeten doen. We kunnen wat bijleren, tenslotte, daar worden we niet slechter van. Net zoals mannen er bepaald niet slechter van zijn geworden toen ze zich bewust werden van genderongelijkheid, en ook, hoe beschadigend een overdreven mannelijkheidscultuur ook voor mannen zelf is. Ik kan met de hand op mijn hart verklaren dat mijn leven er leuker en waardevoller van is geworden dat ik zoveel verschillende mensen in mijn omgeving heb, en hoe ik er van kan genieten om van hen zoveel waardevols bij te leren. Ik zou willen dat witte mensen begrepen dat de hamvraag niet is of ze racistisch zijn of niet – natuurlijk zijn ze dat als ze in Nederland zijn opgegroeid – maar de vraag of ze deel willen uitmaken van de oplossing in plaats van deel te blijven van het probleem.

Waarmee niet gezegd is dat het altijd eenvoudig is. Wie haar (of zijn) nek uitsteekt krijgt ook op haar donder. Ik waardeer het dat mensen als Sunny Bergman, Asha ten Broeke en Simone van Saarloos hun antiracistische werk serieus nemen, en zich er persoonlijk in gooien. Het komt ze op veel haat van wit rechts te staan, maar soms ook op kritiek van zwart die het niet vertrouwt, en denkt dat ze dat doen om te ‘shinen’, om de ‘white saviour’ uit te hangen. Wie als witte haar nek uitsteekt moet wel stevig in haar schoenen staan, en kunnen rekenen op achterban, zowel bij zwart als bij witte bondgenoten. En blijven nadenken: is dit echt mijn taak, of moet ik dit aan zwarten overlaten?

Het ontwikkelen van strategieën om witte mensen te bereiken, ‘om te turnen’ zeiden we vroeger, staat nog in de kinderschoenen. Het hangt er ook vanaf over wie we het hebben. Ik herinner me de professor die net een paar buitengewoon neerbuigende opmerkingen had gemaakt over de Zwarte Piet beweging, en woedend werd op mij omdat ik me hardop afvroeg of hij als witte man daar wel over kon oordelen. ‘Jij spreekt mij aan op mijn huidskleur, dus jij bent hier de racist’ beet hij me toe. Dat kwam dus niet meer goed. Mijn ervaring is dat het niet alleen de ‘echte’, openlijke racisten zijn die komen schreeuwen tijdens demonstraties die moeilijk te bereiken zijn, maar juist de witte mannen die zichzelf zo progressief vinden, die er niet tegen kunnen dat ze kritiek krijgen en gedwongen worden wat meer aan zelf reflectie te doen.

Hier valt dus nog veel over uit te zoeken en te zeggen. Dat ga ik niet alleen doen. Het lijkt me een mooie klus om gezamenlijk aan te werken, om mensen (w/z) bij uit te nodigen die hun ervaring met ons willen delen. Maar ik zou het gesprek over de rol, de bijdrage van witte mensen bij de antiracistische strijd, graag willen openen. Ik zou behalve hier met witten mensen over te spreken ook graag in gesprek willen met zwarte mensen over wat onze bijdrage zou kunnen zijn. Hoe we betrouwbare bondgenoten kunnen worden. Dus dank je wel, Mitchell Esajas.

PS. Ik heb hier wel meer over geschreven. Lees ‘Over bondgenootschap’, hier. Lees bijvoorbeeld ‘Witmans heeft het maar moeilijk’, hier. En ‘Witmens heeft het maar moeilijk’ (2), hier
I´m back.
  zondag 8 november 2015 @ 16:31:51 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157404645
Ik moet zeggen dat racist, weet je, ik het bedoel letterlijk maar, goed, weet je, ik moet zeggen, racist loopt toch niet zo lekker, weet je, ik bedoel maar, ok
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157404713
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:31 schreef Re het volgende:
Ik moet zeggen dat racist, weet je, ik het bedoel letterlijk maar, goed, weet je, ik moet zeggen, racist loopt toch niet zo lekker, weet je, ik bedoel maar, ok
Als racist je stopwoordje is, dan lijd je toch gewoon Gilles de la Tourette?
pi_157404741
Vreemd.

De enige keer dat ik uit ben gemaakt voor racist, was hier op het forum. En wel door de oorspronkelijke TS van deze reeks. De ironie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 8 november 2015 @ 16:36:19 #54
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157404748
quote:

[..]

Negers als minderwaardig ras zien is ook geen racisme, want negers zijn nu eenmaal dommer en lui, dat is gewoon een feit! :')
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 16:36:40 #55
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157404760
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Joden moeten zich ook maar beter gedragen als zij antisemitisme willen voorkomen?

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat verschil is amper noemenswaardig. Met een goede sollicitatietraining is dat verschil al te overbruggen. Het zal inhouden dat een allochtoon misschien twee sollicitaties meer moet doen voor hetzelfde resultaat.
Die 15% verschil was er al toen men identieke CV's stuurde met een Arabische naam. Hoe wil je dat met een sollicitatietraining doen veranderen? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door watisdezen op 08-11-2015 16:48:44 ]
pi_157404842
quote:
15s.gif Op zondag 8 november 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Vreemd.

De enige keer dat ik uit ben gemaakt voor racist, was hier op het forum. En wel door de oorspronkelijke TS van deze reeks. De ironie.
Ik één keer in mijn leven, in november 1982.
Maar goed Koos jij werkt natuurlijk ook op een redactie waar ze allemaal witmensen zijn hè. ;).
I´m back.
pi_157404863
quote:
9s.gif Op zondag 8 november 2015 16:31 schreef Ryan3 het volgende:
Hier jongens nog een mooi stukje tekst van Anja Meulenbelt:

[..]

Als ik het goed begrijp vindt Meulenbelt dat blanken zich niet met zwarten zouden moeten bemoeien?

Nou ja, op zich is dat natuurlijk ook een oplossing.
pi_157404894
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed Koos jij werkt natuurlijk ook op een redactie waar ze allemaal witmensen zijn hè. ;).
Jij werkt toch uitsluitend met allochtonen?
pi_157404907
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vroeger was ik erg racistisch, omdat ik een vrij harde mening had over buitenlanders die zich hier niet weten te gedragen. Dat ging toen erg ver voor die tijd. Ben zelf niet veranderd, maar de wereld wel. Zo ben je rechts, en zo sta je aan de andere kant van het spectrum :D
pi_157404909
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij werkt toch uitsluitend met allochtonen?
Nee, hoezo?
I´m back.
  zondag 8 november 2015 @ 16:43:14 #61
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157404918
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Volgens dat artikel uit de Azijnbode over het onderzoek heeft een allochtoon 37% kans op een uitnodiging, en een autochtoon 44%. Het is toch lachwekkend om dit als serieuze verklaring te zien voor ellende met allochtonen?

Ik zal er heel eerlijk over zijn, wanneer ik een bedrijf zou hebben neem ik veel liever een Nederlander aan dan een Marokkaan. Simpelweg omdat ik de gemiddelde Nederlander meer vertrouw dan de gemiddelde Marokkaan.
Fade to Black
pi_157404934
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp vindt Meulenbelt dat blanken zich niet met zwarten zouden moeten bemoeien?

Nou ja, op zich is dat natuurlijk ook een oplossing.
Je moet je niet op de voorgrond dringen voortdurend bepalen of een mensen of kleur datgene wat jij wilt zeggen tegen racisme niet beter kan zeggen, het is hun strijd.
I´m back.
pi_157404992
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet je niet op de voorgrond dringen voortdurend bepalen of een mensen of kleur datgene wat jij wilt zeggen tegen racisme niet beter kan zeggen, het is hun strijd.
Dus wat is de rol van blanken hierin dan?
pi_157405000
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vroeger was ik erg racistisch, omdat ik een vrij harde mening had over buitenlanders die zich hier niet weten te gedragen. Dat ging toen erg ver voor die tijd. Ben zelf niet veranderd, maar de wereld wel. Zo ben je rechts, en zo sta je aan de andere kant van het spectrum :D
Tja, ik ben altijd vrij links geweest en politiek-correct, studietijd in de jaren 80 aan UvA heeft daarin natuurlijk een doorslaggevende rol in gespeeld. Desalniettemin ben ik dus in november 1982 1 x de mist in gegaan met een grapje tegenover een afgestudeerde Surinaamse natuurkundige, die overigens kort daarna een psychose kreeg en met een groot mes rondwandelde op onze afdeling.
I´m back.
pi_157405008
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Dat dacht ik ergens te hebben opgevangen. Je draait nachtdiensten en werkt met een onaardige Turkse man.
pi_157405024
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus wat is de rol van blanken hierin dan?
Niet op de voorgrond dringen, het debat usurperen ahw, en wrs zeker niet als witte man van rond de 50.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-11-2015 17:27:24 ]
I´m back.
pi_157405030
Maar goed, van een trend lijkt mij geen sprake. Je wordt meestal niet zomaar racist genoemd.
pi_157405103
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat dacht ik ergens te hebben opgevangen. Je draait nachtdiensten en werkt met een onaardige Turkse man.
Dat is een geheel verkeerde interpretatie, die door jou overgenomen wordt van iemand, om mij als irrelevante, want laag opgeleide, witte man te framen. Zodra je via je werk met een allochtoon te maken hebt, tel je kennelijk niet mee bij sommige mensen als gesprekspartner, in een debat waar het dan weer in dit geval om allochtonen draait (ook dat nog). Dit soort debattrucjes zijn natuurlijk erg doorzichtig, hè Koos... :').
I´m back.
pi_157405134
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 16:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet op de voorgrond dringen, het debat usurperen ahw, en wrs zeker niet als wiite man van rond de 50.
Concreet bedoel ik.
pi_157405183
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Concreet bedoel ik.
Ik concludeer uit die blog dat Meulenbelt daar zelf nog niet helemaal over uit is.
I´m back.
pi_157405199
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een geheel verkeerde interpretatie, die door jou overgenomen wordt van iemand, om mij als irrelevante, want laag opgeleide, witte man te framen. Zodra je via je werk met een allochtoon te maken hebt, tel je kennelijk niet mee bij sommige mensen als gesprekspartner, in een debat waar het dan weer in dit geval om allochtonen draait (ook dat nog). Dit soort debattrucjes zijn natuurlijk erg doorzichtig, hè Koos... :').
Aha, dus jij mag wel hier roepen dat ik op mijn werk louter door witmensen wordt omgeven (waarmee je dus eigenlijk zegt dat ik geen recht van spreken heb), maar maak ik, een blijkbaar foutieve, opmerking over jouw werk, dan ben ik plots aan het framen.
pi_157405208
Maar niemand gebruikt racist als stopwoordje. Waarom is dit rare topic er dan?
pi_157405225
Weet je wie wit is? Casper het Vriendelijke Spookje.
  zondag 8 november 2015 @ 16:59:16 #74
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157405252
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:43 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik zal er heel eerlijk over zijn, wanneer ik een bedrijf zou hebben neem ik veel liever een Nederlander aan dan een Marokkaan. Simpelweg omdat ik de gemiddelde Nederlander meer vertrouw dan de gemiddelde Marokkaan.
Ik waardeer je openhartigheid maar vindt jij niet dat dit bericht;

quote:
Ik zal er heel eerlijk over zijn, wanneer ik een bedrijf zou hebben neem ik veel liever een Nederlander aan dan een Jood. Simpelweg omdat ik de gemiddelde Nederlander meer vertrouw dan de gemiddelde Jood.
erg racistisch is?
pi_157405376
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus jij mag wel hier roepen dat ik op mijn werk louter door witmensen wordt omgeven (waarmee je dus eigenlijk zegt dat ik geen recht van spreken heb), maar maak ik, een blijkbaar foutieve, opmerking over jouw werk, dan ben ik plots aan het framen.
Nee, het gebrek aan diversiteit ten burele van menig zo niet alle redactielokalen in den lande is toch echt iets dat behoorlijk veel aangehaald wordt in het huidige racismedebat hoor. Misschien heb je niet echt opgelet als je dit gemist hebt. Kan.
I´m back.
pi_157405386
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik concludeer uit die blog dat Meulenbelt daar zelf nog niet helemaal over uit is.
Maar ze weet wel dat blanken niet zo moeilijk moeten doen als ze een keer racist worden genoemd.
pi_157405489
quote:
9s.gif Op zondag 8 november 2015 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het gebrek aan diversiteit ten burele van menig zo niet alle redactielokalen in den lande is toch echt iets dat behoorlijk veel aangehaald wordt in het huidige racismedebat hoor. Misschien heb je niet echt opgelet als je dit gemist hebt. Kan.
Maar waarom is mijn werkomgeving relevant in deze discussie? Ik heb ook nog een leven naast en werk, en ook in dat privé-leven ben ik nooit uitgemaakt voor racist.

Ik vraag mij sowieso af waarom jij de behoefte voelt op mijn beroep erbij te slepen in vrijwel elke discussie die jij en ik hebben.
  zondag 8 november 2015 @ 17:10:31 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157405547
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:58 schreef SuicideErrorist het volgende:
En wie is er zwart?
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 17:11:17 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157405565
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wie is er zwart?
Piet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157405571
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom is mijn werkomgeving relevant in deze discussie? Ik heb ook nog een leven naast en werk, en ook in dat privé-leven ben ik nooit uitgemaakt voor racist.

Ik vraag mij sowieso af waarom jij de behoefte voelt op mijn beroep erbij te slepen in vrijwel elke discussie die jij en ik hebben.
En ja je bent nu eenmaal bijna een bezienswaardigheid Koos.
I´m back.
pi_157405573
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wie is er zwart?
Dat schaap. Van het zwarte schaap.
pi_157405581
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:58 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ligt eraan welk wasmiddel hij gebruikt.
I´m back.
pi_157405596
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En ja je bent nu eenmaal bijna een bezienswaardigheid Koos.
Maar goed, het was wel grappig dat je reageerde als door een wesp gestoken. Wat voor werk doe je dan precies?
pi_157405650
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, het was wel grappig dat je reageerde als door een wesp gestoken. Wat voor werk doe je dan precies?
Ik reageer helemaal niet als door een wesp gestoken. Ik vertel je alleen hoe die frame werd gebruikt en hoe jij daar ook graag van gebruik maakt.
I´m back.
pi_157405729
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik reageer helemaal niet als door een wesp gestoken. Ik vertel je alleen hoe die frame werd gebruikt en hoe jij daar ook graag van gebruik maakt.
Vaker meegemaakt ja?
pi_157405832
Het nieuwste stopwoordje is "framen"
pi_157405892
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vaker meegemaakt ja?
Door jou en degene van wie je hebt overgenomen idd. Het zijn trucjes die geliefd zijn doorgaans bij extreemrechts iemand als gesprekspartner diskwalificeren door vermeend gebrek aan opleiding en/of staat van werkloosheid dan wel laagopgeleide baan. Zo hoef je niet op de inhoud in te gaan.
Andersom gebeurt het ook, ook weer afkomstig van extreemrechts je opleiding en baan pimpen als autoriteitsargument. Wat dat betreft doe je het weer heel goed, mijn Kooske, want er wordt al weer een aardig aantal posts volstrekt irrelevante informatie getypt tov het topic. En wrs is het je daar ook om te doen, hè schalkje?
I´m back.
pi_157406003
Waarom zeggen we niet blank en donker/getint? Wit/zwart klinkt erg onnatuurlijk en vertaald vanuit het Engels.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_157406012
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Door jou en degene van wie je hebt overgenomen idd. Het zijn trucjes die geliefd zijn doorgaans bij extreemrechts iemand als gesprekspartner diskwalificeren door vermeend gebrek aan opleiding en/of staat van werkloosheid dan wel laagopgeleide baan. Zo hoef je niet op de inhoud in te gaan.
Andersom gebeurt het ook, ook weer afkomstig van extreemrechts je opleiding en baan pimpen als autoriteitsargument. Wat dat betreft doe je het weer heel goed, mijn Kooske, want er wordt al weer een aardig aantal posts volstrekt irrelevante informatie getypt tov het topic. En wrs is het je daar ook om te doen, hè schalkje?
Geweldig. Je ziet die enorme balk in je eigen oog ook gewoon echt niet.
pi_157406124
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig. Je ziet die enorme balk in je eigen oog ook gewoon echt niet.
Hier een artikeltje uit NRC:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)procent-niet-westers

Hier nav Parsdiep-affaire trouw, journalistiek te veel in gegoede klasse en te weinig diversiteit:

http://www.nrcreader.nl/a(...)an-de-gegoede-klasse

En zo zijn er tientallen artikelen te vinden. Ook in artikeltje in NRC van gister dat ik in vorige deel postte over de dames mbt racisme wordt eraan gerefereerd.

Als je dan als "journalist" de on-be-nul speelt als iemand ernaar verwijst en vervolgens die persoon een beetje tussen neus en lippen door als irrelevant figuur afschrijft, dan denk ik..... Enfin, je laat andermaal zien wat een wonderlijk vat van wegkijken, bagatelliseren en anderen verdacht maken je bent.
I´m back.
pi_157406163
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:22 schreef Toefjes het volgende:
Het nieuwste stopwoordje is "framen"
Dat betekent toch dat er iets gezegd wordt dat niet aansluit bij de PVV-ideeënwereld?
  zondag 8 november 2015 @ 17:42:28 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157406208
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 17:30 schreef Fascination het volgende:
Waarom zeggen we niet blank en donker/getint? Wit/zwart klinkt erg onnatuurlijk en vertaald vanuit het Engels.
Het gebruik van termen als donker/getint is iets voor policors :r En die zwarten willen toch zelf zwarten genoemd worden! En een term als wit is niet oké om te gebruiken. Blanken worden nu eenmaal blanken genoemd. Belachelijk gewoon dat ik mezelf nu wit moet noemen! :N

Tenminste dat (bovenstaande) is een beetje de gedachte van sommige users krijg ik zo het idee :D :'(
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 17:42:39 #93
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157406214
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:59 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Ik waardeer je openhartigheid maar vindt jij niet dat dit bericht;

[..]

erg racistisch is?
Wel ten eerste mag ik helemaal zelf bepalen wat ik over wie denk en zeg. Ten tweede is het gewoon eigen schuld van 'die groep' dat zij hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed en er nu een compleet losgeslagen generatie is.
Fade to Black
pi_157406290
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat betekent toch dat er iets gezegd wordt dat niet aansluit bij de PVV-ideeënwereld?
Ik heb geen idee eigenlijk, er komen zoveel termen voorbij de laatste tijd, en bij elke term kun je weer mensen in hokjes plaatsen. Om dat allemaal inzichtelijk te krijgen ben je wel eventjes zoet.
pi_157406340
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eigenlijk, er komen zoveel termen voorbij de laatste tijd, en bij elke term kun je weer mensen in hokjes plaatsen. Om dat allemaal inzichtelijk te krijgen ben je wel eventjes zoet.
Valt wel mee hoor. De meeste platpolitieke neologismen betekenen 'vluchteling', 'niet-PVV'er' of 'niet aansluitend bij de PVV-ideeënwereld'.
  zondag 8 november 2015 @ 17:50:38 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157406345
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wel ten eerste mag ik helemaal zelf bepalen wat ik over wie denk en zeg. Ten tweede is het gewoon eigen schuld van 'die groep' dat zij hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed en er nu een compleet losgeslagen generatie is.
Het probleem is dat mensen op basis van afkomst in een groep worden ingedeeld zonder dat ze hier ook maar enige invloed op kunnen uitoefenen.

Wanneer hard werkende Ali, die verder behalve zijn afkomst, weinig te maken heeft met de groep waar anderen hem bij indelen, toch gestraft wordt voor het gedrag van de groep waar anderen hem bij indelen, dan is dit absoluut niet zijn eigen schuld. Ali valt in zo'n geval niks te verwijten.

De enige schuldigen zijn:
- De mensen die Ali straffen voor het gedrag van de groep waar zij hem indelen
- Het deel v/d de mensen van de groep waar Ali wordt ingedeeld, dat zich misdraagt.

Maar zij zijn vooral schuldig aan hun eigen misdragingen en zij verdienen het op basis van hun eigen misdragingen gestraft te worden. Straffen op basis van afkomst vind ik vrij gevaarlijk.

Verder snap ik de beweegredenen van mensen die de hele groep aankijken op bepaald gedrag wel. Maar dat maakt het niet opeens goed.
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 17:59:25 #97
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157406547
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen op basis van afkomst in een groep worden ingedeeld zonder dat ze hier ook maar enige invloed op kunnen uitoefenen.

Wanneer hard werkende Ali, die verder behalve zijn afkomst, weinig te maken heeft met de groep waar anderen hem bij indelen, toch gestraft wordt voor het gedrag van de groep waar anderen hem bij indelen, dan is dit absoluut niet zijn eigen schuld. Ali valt in zo'n geval niks te verwijten.

De enige schuldigen zijn:
- De mensen die Ali straffen voor het gedrag van de groep waar zij hem indelen
- Het deel v/d de mensen van de groep waar Ali wordt ingedeeld, dat zich misdraagt.

Maar zij zijn vooral schuldig aan hun eigen misdragingen en zij verdienen het op basis van hun eigen misdragingen gestraft te worden. Straffen op basis van afkomst vind ik vrij gevaarlijk.

Verder snap ik de beweegredenen van mensen die de hele groep aankijken op bepaald gedrag wel. Maar dat maakt het niet opeens goed.
Dat is dan jammer, maar daar heb ik verder niets mee van doen. Een uitzending van Opsporing Verzocht geeft toch wel altijd weer hoe de verhoudingen liggen. En geloof me zodra die ook maar een blanke dader in de uitzending kunnen krijgen zal die erin komen, en ondanks dat zie je toch altijd maar weer hoofdzakelijk 'lichtgetinte' daders.
Fade to Black
  zondag 8 november 2015 @ 18:00:23 #98
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157406564
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wel ten eerste mag ik helemaal zelf bepalen wat ik over wie denk en zeg.
Niemand trok dat in twijfel, ik vroeg alleen of jij het er niet mee eens was dat wat jij zei racistisch is.
quote:
Ten tweede is het gewoon eigen schuld van 'die groep' dat zij hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed en er nu een compleet losgeslagen generatie is.
Wat jouw excuus ook is om racistisch te zijn het veranderd niet dat jij gelooft dat racisme oké is.
pi_157406598
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hier een artikeltje uit NRC:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)procent-niet-westers

Hier nav Parsdiep-affaire trouw, journalistiek te veel in gegoede klasse en te weinig diversiteit:

http://www.nrcreader.nl/a(...)an-de-gegoede-klasse

En zo zijn er tientallen artikelen te vinden. Ook in artikeltje in NRC van gister dat ik in vorige deel postte over de dames mbt racisme wordt eraan gerefereerd.

Als je dan als "journalist" de on-be-nul speelt als iemand ernaar verwijst en vervolgens die persoon een beetje tussen neus en lippen door als irrelevant figuur afschrijft, dan denk ik..... Enfin, je laat andermaal zien wat een wonderlijk vat van wegkijken, bagatelliseren en anderen verdacht maken je bent.
Waar ontken ik precies dat nieuwsredacties overwegend 'wit' zijn? Het is gewoon niet relevant door deze discussie.
pi_157406618
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ontken ik precies dat nieuwsredacties overwegend 'wit' zijn? Het is gewoon niet relevant door deze discussie.
Je was als door een wesp gestoken, Kooske.
I´m back.
pi_157406644
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:59 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dat is dan jammer, maar daar heb ik verder niets mee van doen. Een uitzending van Opsporing Verzocht geeft toch wel altijd weer hoe de verhoudingen liggen. En geloof me zodra die ook maar een blanke dader in de uitzending kunnen krijgen zal die erin komen, en ondanks dat zie je toch altijd maar weer hoofdzakelijk 'lichtgetinte' daders.
Wat moet het toch heerlijk zijn om een programma te zien, en op wat je voorgeschoteld krijgt je mening te vormen. Hoef je ook niet meer na te denken.
  zondag 8 november 2015 @ 18:06:55 #102
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157406692
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat moet het toch heerlijk zijn om een programma te zien, en op wat je voorgeschoteld krijgt je mening te vormen. Hoef je ook niet meer na te denken.
Alsof mijn mening enkel daarop gebaseerd zou zijn. :')
Fade to Black
pi_157406701
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je was als door een wesp gestoken, Kooske.
Neuh, Ryan. Ik heb ook al uitgelegd waarom ik het niet relevant vind voor deze discussie, Ryan.

Maar is je werk dan onbeduidend, Ryan? Ik heb dat nergens beweerd, Ryan.
pi_157406768
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:06 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Alsof mijn mening enkel daarop gebaseerd zou zijn. :')
Het opsporing verzocht verhaal is een beetje van het niveau: "dat stond op facebook"

Je durft zeker ook niet meer aan de vrouw naar aanleiding van al die nare dingen die Rafael van de Vaart overkomen zijn? Het waren toch echt allemaal vrouwen die dat deden. En andere mannen is iets soortgelijks ook overkomen. Meer dan je denkt.
pi_157406819
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 18:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, Ryan. Ik heb ook al uitgelegd waarom ik het niet relevant vind voor deze discussie, Ryan.

Maar is je werk dan onbeduidend, Ryan? Ik heb dat nergens beweerd, Ryan.
Jij bazelt alleen door om het laatste woord te hebben hè. :D.
I´m back.
  zondag 8 november 2015 @ 18:41:21 #106
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157407293
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het opsporing verzocht verhaal is een beetje van het niveau: "dat stond op facebook"

Je durft zeker ook niet meer aan de vrouw naar aanleiding van al die nare dingen die Rafael van de Vaart overkomen zijn? Het waren toch echt allemaal vrouwen die dat deden. En andere mannen is iets soortgelijks ook overkomen. Meer dan je denkt.
Jij draait er weer leuk omheen, je kunt gewoon niet ontkennen dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Doe je dat toch ben je gewoon blind voor de feiten.
Fade to Black
pi_157407429
Na weer 3 pagina's dom geklets wijs ik er nog maar een keer, waarschijnlijk tevergeefs, op dat het niets met 'ras', huidskleur of afkomst van de [over(groot)]ouders te maken heeft maar met de sociaaleconomische status, dus de armoede/welvaart en het genoten onderwijs .
#NoDAPL
  zondag 8 november 2015 @ 18:53:31 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157407549
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 14:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen is het te pas en te onpas gebruiken van "demoniseren" nog enigszins te begrijpen, het te onpas gebruiken van "racisme" is erg lastig uit te leggen als iemand vraagt om stil te zijn in een stiltecoupé, voor iedereen die niet een idioot of dommer is is het volstrekt duidelijk dat ze dat aan eenieder zouden vragen die lawaai maakt in die coupé.
Je zou natuurlijk ook eventjes erbij stil kunnen staan als reiziger dat het voor veel mensen vervelend is om de hele tijd in een lawaaierige ruimte te zitten terwijl ze bijv. willen lezen of gewoon even een rustige omgeving willen hebben en kunnen beseffen dat er maar een paar stiltecoupés zijn terwijl er veel coupés zijn waarin je wel lawaai mag maken. Maar ja, dat is blijkbaar te veel gevraagd voor de betreffende jongens.
Ja, daar zijn het hufters voor. Maar dat ze opmerkingen daarover wegwuiven met "racisme" is niet echt iets wat we nu echt serieus moeten gaan nemen ofzo.
pi_157407574
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, daar zijn het hufters voor. Maar dat ze opmerkingen daarover wegwuiven met "racisme" is niet echt iets wat we nu echt serieus moeten gaan nemen ofzo.
Natuurlijk toont het juist aan hoe weinig serieus ze te nemen zijn, het is echter wel serieus te nemen dat het zo slecht is gesteld met die jongens.
#NoDAPL
pi_157407641
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:41 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Jij draait er weer leuk omheen, je kunt gewoon niet ontkennen dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Doe je dat toch ben je gewoon blind voor de feiten.
Het individu langs de lat van de 'groep' leggen is wat discriminatie is. Dat weet je toch wel?
Als dat gaat over 'ras', wat breder genomen afkomst/huidskleur, dan is het racisme. Dat is de benaming voor die manier van doen.

Er is grof racisme (domme luie nikkers moeten allemaal terug naar apenland) en er is subtiel racisme (heb slechte ervaringen met negers en geef daarom mensen met een donkere huidskleur geen kans). Er is persoonlijk racisme (ik vind negers dom) en er is institutioneel racisme (de gewoonte in het land is dat er wantrouwiger gekeken wordt naar een donkere huidskleur. Mensen met een donkere huidskleur maken minder kans in de maatschappij).
Maar al dat alles is en blijft racisme.
  zondag 8 november 2015 @ 18:59:59 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157407711
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk toont het juist aan hoe weinig serieus ze te nemen zijn, het is echter wel serieus te nemen dat het zo slecht is gesteld met die jongens.
Ja.

Maar dan lijkt me hoe ze het woordje racisme gebruiken nou niet het meest relevante probleem.

En wanneer je denkt dat het "het nieuwste" weerwoordje is dan moet je wel onder een steen geleefd hebben.
pi_157407813
Het is uiteindelijk heel simpel: Als het je in Nederland niet bevalt (omdat iedereen volgens jou racistisch is bijvoorbeeld) dan ga je toch weg?
pi_157407932
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is uiteindelijk heel simpel: Als het je in Nederland niet bevalt (omdat iedereen volgens jou racistisch is bijvoorbeeld) dan ga je toch weg?
Nou, ga weg dan.
pi_157407960
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, ga weg dan.
Nederland is mijn thuisland.
Heel veel racisme-roepers hebben een land van oorsprong waar ze zo naartoe kunnen. Dat moeten ze vooral doen als het hier zo verschrikkelijk is.
  zondag 8 november 2015 @ 19:10:32 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157407966
quote:
Ik heb niet het idee dat het die jongens hier niet bevalt.
pi_157407985
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het die jongens hier niet bevalt.
Ik hoor veel geklaag. Zwarte Piet deugt niet, Nederlanders deugen niet, Nederland is racistisch.
Ik heb liever dat ze dankbaar zijn voor de kansen die ze hier hebben gekregen, maar als ze het echt zo erg vinden hier dan moeten ze vooral vertrekken. Ze hebben immers een (tweede) thuisland.
pi_157407999
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland is mijn thuisland.
Heel veel racisme-roepers hebben een land van oorsprong waar ze zo naartoe kunnen. Dat moeten ze vooral doen als het hier zo verschrikkelijk is.
Nederland is hun thuisland. Die 'racismeroepers' zijn vrijwel allemaal hier geboren.
pi_157408003
quote:
Wat nu als je vindt dat dit jouw land is en dat jij je niet aan hoeft te passen aan racisme? Vooral niet omdat jouw land Nederland is? Je weet wel, het land waar iedereen gelijk is volgens de wet. Het land van tolerantie, van leven en laten leven? Het land van vrijheid en een grote mate van socialiteit? Het land van redelijkheid en ratio?

Het land dat iedereen zo graag wil behouden...
  zondag 8 november 2015 @ 19:14:59 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157408049
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik hoor veel geklaag. Zwarte Piet deugt niet, Nederlanders deugen niet, Nederland is racistisch.
Ik heb liever dat ze dankbaar zijn voor de kansen die ze hier hebben gekregen, maar als ze het echt zo erg vinden hier dan moeten ze vooral vertrekken. Ze hebben immers een (tweede) thuisland.
Dat verzin je er nu allemaal zelf bij. Het enige dat ik lees zijn asootjes die kritiek op hun gedrag wegwuiven door het woord racisme te misbruiken,
pi_157408057
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 19:12 schreef erodome het volgende:

[...]
Dat lukt dus niet op deze manier. Het sociale contract is verbroken omdat de mensen die er aan betaald hebben er niet meer de vruchten van kunnen plukken. Wel de lasten, niet de baten, dat gaat niet lang goed.
pi_157408066
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 19:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat nu als je vindt dat dit jouw land is en dat jij je niet aan hoeft te passen aan racisme? Vooral niet omdat jouw land Nederland is? Je weet wel, het land waar iedereen gelijk is volgens de wet. Het land van tolerantie, van leven en laten leven? Het land van vrijheid en een grote mate van socialiteit? Het land van redelijkheid en ratio?

Er is amper racisme. Nederland moet Nederlands blijven. Niet voor niets stijgt de PVV tot ongekende hoogte, ondanks de onhandige aanpak van deze partij.
pi_157408089
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:15 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat lukt dus niet op deze manier. Het sociale contract is verbroken omdat de mensen die er aan betaald hebben er niet meer de vruchten van kunnen plukken. Wel de lasten, niet de baten, dat gaat niet lang goed.
Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer. In Oost-Europa is nog cultuur, want nog geen 1% niet-westerse allochtonen.
pi_157408118
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:15 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

In voor- en tegenspoed.
Leg je eigen idealen voor Nederland eens eerlijk naast je denkbeelden, naast hoe je je uit. Ik durf te wedden dat daar een groot gat tussen zit.
pi_157408141
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer.
Nou, wat zeik je dan nog?
pi_157408147
quote:

Er is geen Nederlandse cultuur meer.
Jezus...... heb je een cursus overdrijven gevolgd ofzo?
Of heb je er talent in ?
pi_157408151
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat verzin je er nu allemaal zelf bij. Het enige dat ik lees zijn asootjes die kritiek op hun gedrag wegwuiven door het woord racisme te misbruiken,
Dat komt ook voor. Veel van de racisme-roepers in de media vinden van alles aan Nederland niet deugen. En dan denk ik: Ga toch weg.
pi_157408165
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:59 schreef Hexagon het volgende:
Maar dan lijkt me hoe ze het woordje racisme gebruiken nou niet het meest relevante probleem.
Het is een van de vele symptomen van het relevante probleem.

quote:
En wanneer je denkt dat het "het nieuwste" weerwoordje is dan moet je wel onder een steen geleefd hebben.
Ja, dat was al enkele decennia bekend.
#NoDAPL
pi_157408218
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Het individu langs de lat van de 'groep' leggen is wat discriminatie is. Dat weet je toch wel?
Zo simpel is het wanneer het over discriminatie in die context gaat. Discriminatie is echter niet het probleem van deze groep allochtonen, de armoede, het lage opleidingsniveau en de lage intelligentie vormen het probleem, discriminatie is de smoes. Dat wil niet zeggen dat er geen discriminatie voorkomt, het heeft alleen weinig met hun problemen te maken. Behalve misschien als je met 10+ man solliciteert voor 1 baan maar kies dan voor een opleiding en een baan waarbij je weinig concurrentie hebt of maak gebruik van de affirmative action banen.
#NoDAPL
pi_157408279
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 19:17 schreef erodome het volgende:

[..]

In voor- en tegenspoed.
Leg je eigen idealen voor Nederland eens eerlijk naast je denkbeelden, naast hoe je je uit. Ik durf te wedden dat daar een groot gat tussen zit.
Ik ben een vrij rechts persoon. Dat uitgebreide sociale contract hoeft van mij helemaal niet. Het wrange is dat ik gedwongen wordt mee te betalen en nooit het recht of de mogelijkheid zal hebben er ook gebruik van te maken. Dat klopt gewoon niet.
pi_157408301
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat komt ook voor. Veel van de racisme-roepers in de media vinden van alles aan Nederland niet deugen. En dan denk ik: Ga toch weg.
Jij vindt ook dat er van alles mis is in dit land. Is het misschien tijd om te vertrekken?
  zondag 8 november 2015 @ 19:25:16 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157408333
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is een van de vele symptomen van het relevante probleem.

Ja maar om je dan zo druk te gaan maken om dit soort onbenullige symptomen dat leidt alleem de aandacht af.
  zondag 8 november 2015 @ 19:31:03 #132
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157408469
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Als dat gaat over 'ras', wat breder genomen afkomst/huidskleur, dan is het racisme. Dat is de benaming voor die manier van doen.

Er is grof racisme (domme luie nikkers moeten allemaal terug naar apenland) en er is subtiel racisme (heb slechte ervaringen met negers en geef daarom mensen met een donkere huidskleur geen kans). Er is persoonlijk racisme (ik vind negers dom) en er is institutioneel racisme (de gewoonte in het land is dat er wantrouwiger gekeken wordt naar een donkere huidskleur. Mensen met een donkere huidskleur maken minder kans in de maatschappij).
Maar al dat alles is en blijft racisme.
Ja en wat is je punt behalve dat je nu iets zegt wat iedereen hier al weet?
Fade to Black
pi_157408806
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:23 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik ben een vrij rechts persoon. Dat uitgebreide sociale contract hoeft van mij helemaal niet. Het wrange is dat ik gedwongen wordt mee te betalen en nooit het recht of de mogelijkheid zal hebben er ook gebruik van te maken. Dat klopt gewoon niet.
Jij zou eens moeten weten hoe groot de kans is dat jij er wel degelijk gebruik van maakt! Sta er eens bij stil welke ouders/voorouders van jou op hun pootjes terecht kwamen dankzij dat sociale contract en hoe dat heeft doorgewerkt naar jouw opvoeding toe. Veel mensen die nu succesvol zijn hebben dat te danken aan hulp van de samenleving eerder, geldt het niet voor jezelf dan geldt het meestal wel voor je ouders of grootouders. Tenzij je zo'n familie hebt waarbij je al vele generaties welvarend bent en waarbij een overgrootouder dankzij een uniek talent een goed fundament legde of zo. Dan nog heb je het succes ook in belangrijke mate aan de maatschappij te danken.
#NoDAPL
pi_157409163
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:23 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Bij dat sociale contract hoort ook het scholingssysteem, de zorg en ga zo maar verder. Jij hebt daar ruim gebruik van gemaakt en plukt daar de vruchten van. Jij zal er hopelijk nog veel vaker gebruik van maken. In voor- en tegenspoed.
Dat land dat je dus zo graag behoud, dat je kansen heeft gegeven en je helpt hier en daar.
pi_157409180
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:31 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ja en wat is je punt behalve dat je nu iets zegt wat iedereen hier al weet?
Mijn punt is dat racisme ontkennen bij het uiten van racisme onzinnig is.
  zondag 8 november 2015 @ 20:01:23 #136
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157409242
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 19:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn punt is dat racisme ontkennen bij het uiten van racisme onzinnig is.
Dat heeft helemaal niets te maken met hetgeen dat ik zei.
Fade to Black
pi_157410574
quote:

[..]

Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer.
Nou, en wat er niet is kun je ook niet kwijtraken. Je maakt je dus druk om niks. Je geeft het hiermee indirect gewoon toe.
pi_157411828
quote:

[..]

Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer. In Oost-Europa is nog cultuur, want nog geen 1% niet-westerse allochtonen.
Kun je me uitleggen wat 'de' Nederlandse cultuur was, eigenlijk?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 8 november 2015 @ 21:30:50 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157412667
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nederland is hun thuisland. Die 'racismeroepers' zijn vrijwel allemaal hier geboren.
Vraag ze het eens zelf wat ze voelen. 9/10 haat NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157412903
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Misschien projecteer jij je eigen haat op diegenen die je haat ?
  zondag 8 november 2015 @ 21:38:02 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157412961
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Misschien projecteer jij je eigen haat op diegenen die je haat ?
Misschien spreek ik wel waarheid. Weet jij veel?
Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien. Of moslims in de Schilderswijk of Amsterdam West.

Jij zult versteld staan. En ik heb niet zoveel haat als jij soms denkt. Gezien je eigen bril is dat logisch, want jij ziet geen grijs. Alleen zwart en wit.
1947-2016
pi_157413148
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeker alles kan.... maar jij kent die mensen toch niet. Waar komen je vooroordelen dan vandaan?
quote:
Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien.
En dan wat? Wie niet het gewenste antwoord geeft .... haat Nederland ???
Surinamers hier geboren en getogen zien meestal Nederland als hun land...

quote:
Jij zult versteld staan. En ik heb niet zoveel haat als jij soms denkt. Gezien je eigen bril is dat logisch, want jij ziet geen grijs. Alleen zwart en wit.
Je projecteert weer... Je verwijt "je vijanden" je eigen zwartwitoordelen.
  zondag 8 november 2015 @ 21:52:51 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157413524
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker alles kan.... maar jij kent die mensen toch niet. Waar komen je vooroordelen dan vandaan?

[..]

En dan wat? Wie niet het gewenste antwoord geeft .... haat Nederland ???
Hoe weet je dat zo zeker?
quote:
[..]

Je projecteert weer... Je verwijt "je vijanden" je eigen zwartwitoordelen.
Nee, dat maak jij er van omdat je inmiddels zo verdorven bent, dat jij niet anders meer kunt zien. Lastig te begrijpen voor je denk ik, alleen zit ik een stuk vriendleijker in elkaar dan jij.
1947-2016
  zondag 8 november 2015 @ 21:54:02 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157413583
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat maak jij er van omdat je inmiddels zo verdorven bent, dat jij niet anders meer kunt zien. Lastig te begrijpen voor je denk ik, alleen zit ik een stuk vriendleijker in elkaar dan jij.
Hoe weet jij zo zeker dat ze Suriname als thuisland zullen noemen?

Altijd lekker makkelijk, van afstand voor anderen praten niet?
Krekker is de bom!
pi_157414917
quote:

[..]

Ik weet niks zeker. Dat is mijn indruk...
Jouw vooroordeel is dat Surinamers massaal zeggen : Suriname is mijn land,
En dat zou volgens jouw suggestie bewijzen dat "ze" Nederland haten.
  zondag 8 november 2015 @ 23:03:04 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157416284
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ik weet niks zeker. Dat is mijn indruk...
Mijn indruk is totaal anders. Net zoals met Mocro's, Turken en Antillianen.
1947-2016
  zondag 8 november 2015 @ 23:03:38 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157416309
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:54 schreef KreKkeR het volgende:
Waarom spreek je mij hier op aan terwijl hierboven 1 voor mij aan het denken is?
1947-2016
pi_157416348
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo is dat kennelijk? Ik kan niet voor haar spreken maar ik denk dat een heleboel mensen al blij zijn als je ophoudt met verongelijkt doen wanneer zij een ander woord voor jouw kleur gebruikt dan jij.
Je leest de tekst volgens mij niet goed. De dames reageren zowat verbolgen als ergens de term "blank" valt. Dat mag je niet zeggen, want dat is te neutraal of te inhoudsloos, of zoiets. Het moet en zal "wit" heten.

Voor de duidelijkheid: het zal mij een rotzorg zijn of die dames mij "blank" of "wit" noemen, het gaat mij om het blootleggen van obsessie. GeenStijl schreef het wel mooi gisteren:

quote:
...Want dat is wat dit gevarieerd gepigmenteerde breiclubje doet. Hun gehele leven in dienst stellen van hun huidskleur, om daarmee vervolgens een ander z'n huidskleur te verwijten. En als dan een keer gevraagd wordt of ze hun morele ejaculaat niet gewoon één keertje op kunnen houden, dan is dat institutioneel racisme. Mits de boodschapper blank is natuurlijk. Anders heet het debatteren.
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)eten_eens_luist.html

quote:
Niet? Het lijkt toch heel belangrijk te zijn hoe die van jou wordt genoemd.
Ik ben doorgaans niet zo met m'n huidskleur bezig, in tegenstelling tot veel van die gangsta-rappers die per "liedje" wel honderd keer "nigga" zeggen. Maar als mij wordt gevraagd naar mijn huidskleur, dan is en blijft "blank" het antwoord. Als één of andere tuthola dat liever "wit" noemt, lig ik daar geen seconde wakker van. Ik had het over het mechanisme van mensen "wit" noemen en vervolgens eisen dat ze luisteren.

quote:
De eerste groep kleurlingen in Nederland is al toe aan de 4e generatie. De Dieuwertjes en Jeroens die uit Sri Lanka en Afrika zijn geadopteerd hebben zich inmiddels ook alweer voortgeplant. Beetje vervelend voor die mensen om op basis van hun huidskleur te doen alsof ze deel uitmaken van de integratieproblematie, vind je niet?
Je legt mij woorden in de mond die niet van mij afkomstig zijn en die ik ook niet onderschrijf. Ik speel dat spelletje dus niet mee.
pi_157416626
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt ook dat er van alles mis is in dit land. Is het misschien tijd om te vertrekken?
Het is mijn thuisland. In tegenstelling tot de meeste racisme-roepers heb ik geen tweede thuisland, en al helemaal geen tweede nationaliteit. Maar ik ga zoals vele anderen die Nederland terug willen PVV stemmen, die ook nu weer een nieuwe hoogtepunt bereikt in de peilingen. Bijltjesdag komt vanzelf.
pi_157416825
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is mijn thuisland. In tegenstelling tot de meeste racisme-roepers heb ik geen tweede thuisland, en al helemaal geen tweede nationaliteit. Maar ik ga zoals vele anderen die Nederland terug willen PVV stemmen, die ook nu weer een nieuwe hoogtepunt bereikt in de peilingen. Bijltjesdag komt vanzelf.
Maar er is geen Nederlandse cultuur meer , roep je.
Wat doe je dan nog in dit buitenland? Ga ergens heen waar nog Nederlandse cultuur is. Is Zuid-Afrika bij de Boeren iets voor je?
  zondag 8 november 2015 @ 23:20:50 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157416839
quote:

[..]

quote:

[..]

Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien. [...]

Jij zult versteld staan. [...]
Je gaat mij niet vertellen dat je met bovenstaande niet wil suggereren dat deze lui over het algemeen Nederland niet als thuisland zien?
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 23:22:24 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157416879
Jan Lul, die beweert dat negers dom en lui zijn ('maar er zijn individuele uitzonderingen'). En maar klagen over beschuldigingen van racisme.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 8 november 2015 @ 23:22:41 #153
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157416890
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben doorgaans niet zo met m'n huidskleur bezig, in tegenstelling tot veel van die gangsta-rappers die per "liedje" wel honderd keer "nigga" zeggen.

[..]

Op zich niet zo heel gek he? Gezien het feit hun ouders en/of grootouders nog achterin de bus moesten zitten i.v.m. hun ras.

En nee, daarmee zeg ik niet dat ik voorstander ben v/h gebruik v/d term 'nigga' als geuzennaam.
Krekker is de bom!
pi_157416914
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar er is geen Nederlandse cultuur meer , roep je.
Wat doe je dan nog in dit buitenland? Ga ergens heen waar nog Nederlandse cultuur is. Is Zuid-Afrika bij de Boeren iets voor je?
Die zijn al uitgemoord door de zwarten. Bovendien: Ik heb geen tweede thuisland. Die racisme-roepers wel.
pi_157416952
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Op zich niet zo heel gek he? Gezien het feit hun ouders en/of grootouders nog achterin de bus moesten zitten i.v.m. hun ras.

En nee, daarmee zeg ik niet dat ik voorstander ben v/h gebruik v/d term 'nigga' als geuzennaam.
Ja dat is gek. Mijn grootouders zijn ook onderdrukt door de Duitsers (WO2), maar ik heb totaal niets tegen Duitsers. Dat was toen, ik leef nu. Dat zou voor de nazaten van slachtoffers van de apartheid ook moeten gelden. Het blijft een eeuwig excuus voor eigen tekortkomingen of het totale gebrek aan eigen verantwoordelijkheid. Het ligt altijd aan een ander, het ingebakken slachtofferschap.
pi_157417069
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die zijn al uitgemoord door de zwarten. Bovendien: Ik heb geen tweede thuisland. Die racisme-roepers wel.
Wat zeg je me nou?
De Boeren in Zuid Afrika zijn allemaal dood ? Wat is je bron? Daar is niks van bekend in Nederland.
Jij hebt helemaal geen thuisland. Noppes.. Volgens eigen zeggen is er geen Nederlandse cultuur meer in Nederland.
Misschien zijn er nog dorpjes in Amerika met Nederlandse namen en lopen ze wel eens op klompen... Iets voor jou dan ?

Wat loop je nog te klooien in dit land? Het is niet jouw cultuur....je vind het allemaal vreselijk. ga dan weg.
  zondag 8 november 2015 @ 23:30:02 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417081
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar haal je dat toch steeds vandaan? Waarom zou het land waar iemands ouders of grootouders zijn geboren hun tweede thuisland zijn?

En verder natuurlijk gelul dat het gros v/d Zuid-Afrikaanse boeren is uitgemoord door zwarten. Dat er een hoop geweld is (zowel tegen blank als zwart) is helaas waar. Maar suggereren dat het gros v/d blanke boeren is uitgemoord is gewoon triest.

Om de een of andere reden lijk jij wel heel erg je best te doen negers in het algemeen als barbaren/beesten uit te beelden.
Krekker is de bom!
pi_157417093
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bijltjesdag komt niet. Jullie hebben mijn belastingcenten en die van andere goedmensen veel te hard nodig.
pi_157417207
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij zou eens moeten weten hoe groot de kans is dat jij er wel degelijk gebruik van maakt! [bla bla...]
Ik heb liever mijn centen terug en dan mag de overheid bonnetjes indienen voor hetgeen ze voor mij gedaan hebben. Daarna stappen we af van loonbelasting en doen we alleen nog aan belastingheffing voor specifieke doeleinden zoals infrastructuur, leger en politie.
pi_157417248
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijltjesdag komt niet. [...]
Hier maak je een denkfout. Bijltjesdag komt. De vraag is alleen wie de bijl hanteert.
pi_157417299
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
Wat loop je nog te klooien in dit land? Het is niet jouw cultuur....je vind het allemaal vreselijk. ga dan weg.
Zeg dat tegen die racisme-roepers! Geen plek in de wereld waar ze zo veel kansen krijgen als hier, en toch ondankbaar :r
pi_157417327
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:30 schreef KreKkeR het volgende:
Om de een of andere reden lijk jij wel heel erg je best te doen negers in het algemeen als barbaren/beesten uit te beelden.
Daar hoef ik niets voor te doen. Dat doen ze zelf. Ik benoem de feiten: http://www.dagelijksestan(...)acht-in-zuid-afrika/
  zondag 8 november 2015 @ 23:40:01 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417329
quote:

[..]

Wat hebben zij daar mee van doen? Hoor jij NL'ers van nu zingen over dat hun moeders/ oma's zo onderdrukt zijn in WOII? Lekker boeiend, het overkomt jou niet. Het is over. Slaven bestaan niet meer en iedereen mag zitten in de bus waar hij wil.. Waarom mag een zwarte dan wel nigganigganigga'en? Als je er niet aan herinnerd wil worden, doe het zelf dan ook niet.
1947-2016
pi_157417344
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:37 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hier maak je een denkfout. Bijltjesdag komt. De vraag is alleen wie de bijl hanteert.
Ik voel persoonlijk niet de behoefte om landgenoten met een andere kijk op zaken dan ik, te grazen te nemen.
  zondag 8 november 2015 @ 23:41:38 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417375
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat je met bovenstaande niet wil suggereren dat deze lui over het algemeen Nederland niet als thuisland zien?
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom type jij voor mij?
Trouwens, ik suggereer helemaal niets. Vraag het ze zelf en je komt er vanzelf wel achter. Lastig alleen voor je denk ik om met die waarheid om te gaan.
1947-2016
pi_157417391
quote:
15s.gif Op zondag 8 november 2015 23:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik voel persoonlijk niet de behoefte om landgenoten met een andere kijk op zaken dan ik, te grazen te nemen.
Hier maak je weer een denkfout. Wij zullen beide slachtoffer zijn. Nou ja, jij in ieder geval, ik hoogstwaarschijnlijk ook. Met dank aan jou.
pi_157417409
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:42 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hier maak je weer een denkfout. Wij zullen beide slachtoffer zijn. Nou ja, jij in ieder geval, ik hoogstwaarschijnlijk ook.
Wie hanteert de bijl, beste knul?
pi_157417431
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:42 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hier maak je weer een denkfout. Wij zullen beide slachtoffer zijn. Nou ja, jij in ieder geval, ik hoogstwaarschijnlijk ook. Met dank aan jou.
Dat hangt er van af.
Als die WO3 er komt, dan zijn wij allemaal de klos.
Komt er op tijd een partij met ballen aan de macht, zoals de PVV, dan kan het beperkt blijven tot deportatie van alle asielzoekers en illegalen.
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 23:44:25 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417447
wat moet ik mij bij bijltjesdag voorstellen?

met zijn allen keihard minder minder minder roepen op de dam en snel weer terug naar huis voor het bord-op-schoot momentje of wat :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157417460
quote:
15s.gif Op zondag 8 november 2015 23:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je maakt een grote denkfout: Het gaat niet om landgenoten met een andere kijk op zaken. Het gaat om mensen die Nederland weggeven aan vreemde mogendheden en dat is gewoon strafbaar.
pi_157417473
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeg dat tegen die racisme-roepers! Geen plek in de wereld waar ze zo veel kansen krijgen als hier, en toch ondankbaar :r
Ik zeg dat toch ook tegen jou. Jij bent een van die lieden.

Er is volop Nederlandse cultuur en wij hebben mensen die dat niet zien niet nodig in Nederland.
Die mensen breken de Nederlandse cultuur af
pi_157417484
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 23:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie hanteert de bijl, beste knul?
Dezelfde club die reeds 270.000.000 doden op hun naam heeft staan. Een club met een gezonde expansiedrift. I.i.g. gezond voor hen, de slachtoffers zijn meestens dood en kunnen hun stem niet meer laten horen. Dat vindt links NL dan weer makkelijk. Bijltjesdag komt.
  zondag 8 november 2015 @ 23:46:54 #173
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417485
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja dat is gek. Mijn grootouders zijn ook onderdrukt door de Duitsers (WO2), maar ik heb totaal niets tegen Duitsers. Dat was toen, ik leef nu. Dat zou voor de nazaten van slachtoffers van de apartheid ook moeten gelden. Het blijft een eeuwig excuus voor eigen tekortkomingen of het totale gebrek aan eigen verantwoordelijkheid. Het ligt altijd aan een ander, het ingebakken slachtofferschap.

Tot ongeveer 15-20 jaar geleden was er in NL nog behoorlijk wat haat jegens de Duitsers. Het is pas iets van de laatste periode dat dit wat is minder is geworden.

Los daarvan is het natuurlijk nooit goed om zaken uit het verleden als excuus te gebruiken voor eigen tekortkomingen. Zelfs niet wanneer die zaken uit het verleden wel degelijk impact hebben gehad op de huidige situatie, wat in de VS zeker het geval is, heeft het weinig zin daar op te blijven focussen. Het is natuurlijk altijd beter je te focussen op dat wat je wel kan veranderen.

Maar ja, iemand in een bepaalde sociaal-economische situatie zal dat natuurlijk niet altijd even snel op die manier bekijken. Dat heeft weinig te maken ras.
Krekker is de bom!
pi_157417489
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:44 schreef sp3c het volgende:

met zijn allen keihard minder minder minder roepen op de dam en snel weer terug naar huis voor het bord-op-schoot momentje of wat :D
Beetje zoals Breivik schreef denk ik. Alle linkse politici en sympathisanten tegen de muur? Je kunt je nu nog even indekken wrs door te zeggen dat je in feite heel rechts bent.
I´m back.
pi_157417491
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je maakt een grote denkfout: Het gaat niet om landgenoten met een andere kijk op zaken. Het gaat om mensen die Nederland weggeven aan vreemde mogendheden en dat is gewoon strafbaar.
Sleep het kabinet voor de rechter.

Succes!
pi_157417499
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:46 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dezelfde club die reeds 270.000.000 doden op hun naam heeft staan. Een club met een gezonde expansiedrift. I.i.g. gezond voor hen, de slachtoffers zijn meestens dood en kunnen hun stem niet meer laten horen. Dat vindt links NL dan weer makkelijk. Bijltjesdag komt.
En nu even concreet.
  zondag 8 november 2015 @ 23:48:15 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417512
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mijn betbetbetoveroverovergrootmoeder moest katoenplukken in de brandende zon. Nu kan ik niet naar het uwv om werk te zoeken en ben ik arbeidsongeschikt. Ook heb ik daardoor mijn school niet af kunnen maken omdat het mij altijd zo van mijn concentratie af hield.
Nu wil ik geld van de staat, want het is allemaal hun schuld dat ik niet zo rijk ben als die witte studiebol met zijn blankvrouw en die grote auto....

quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijltjesdag komt niet. (...)
Dat is jou angst. Denk eerder dat die er harder aan komt dan dat wij wensen.
1947-2016
pi_157417516
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:44 schreef sp3c het volgende:

Denk beter aan Hindu Kush. Of behoor jij tot de aanvallers?
pi_157417545
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu even concreet.
Doe zelf even de minste moeite. Er is maar één ideologie met een dergelijk groot moordsaldo.
  zondag 8 november 2015 @ 23:49:54 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417547
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Waarom type jij voor mij?
Trouwens, ik suggereer helemaal niets. Vraag het ze zelf en je komt er vanzelf wel achter. Lastig alleen voor je denk ik om met die waarheid om te gaan.
Waarheid? Waarom zou jouw veronderstelling wel waarheid zijn en die van Bluesdude niet?

Lekker makkelijk zeg, zonder verdere onderbouwing stellen dat JIJ wel gelijk hebt en bij de ander doen alsof hij zijn veronderstelling uit de duim zuigt :')
Krekker is de bom!
pi_157417548
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:48 schreef Red_85 het volgende:
Mijn angst is dat bijltjesdag niet komt?

Ik ben je effe kwijt.
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 23:50:11 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417555
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:48 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Denk beter aan Hindu Kush. Of behoor jij tot de aanvallers?
de moslims gaan de Engelsen in elkaar slaan?
pi_157417558
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:49 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Doe zelf even de minste moeite. Er is maar één ideologie met een dergelijk groot moordsaldo.
Je kunt toch ook gewoon man en paard noemen?
  zondag 8 november 2015 @ 23:51:39 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417579
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg dat toch ook tegen jou. Jij bent een van die lieden.

Er is volop Nederlandse cultuur en wij hebben mensen die dat niet zien niet nodig in Nederland.
Die mensen breken de Nederlandse cultuur af
Dat is wel een mooie voor het ZP topic.
Er is volop NLse cultuur inderdaad. En wij hebben ook genoeg mensen die dat niet zien. Ook hebben we die keihard niet nodig, want die mensen willen de NL'se cultuur afbreken.

Wie racisme ziet in een kinderfeest, is niet goed bij zijn geest.

Top dat je het eindelijk ziet. Heb je 3 jaar over moeten doen. Beter laat dan nooit zeg maar.
1947-2016
  zondag 8 november 2015 @ 23:51:43 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417580
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn betbetbetoveroverovergrootmoeder moest katoenplukken in de brandende zon. Nu kan ik niet naar het uwv om werk te zoeken en ben ik arbeidsongeschikt. Ook heb ik daardoor mijn school niet af kunnen maken omdat het mij altijd zo van mijn concentratie af hield.
Nu wil ik geld van de staat, want het is allemaal hun schuld dat ik niet zo rijk ben als die witte studiebol met zijn blankvrouw en die grote auto....

[..]

Anders verdiep je je even in de vrij recente Amerikaanse geschiedenis of zo? |:(
Krekker is de bom!
pi_157417587
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

de moslims gaan de Engelsen in elkaar slaan?
Niet de geschiedenis verdraaien. Wat jij doet staat gelijk aan Holocaustontkenning. Al heb je daar mogelijk ook weinig moeite mee.
  zondag 8 november 2015 @ 23:52:20 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417590
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn angst is dat bijltjesdag niet komt?

Ik ben je effe kwijt.
Ah, je gaat weer zo doen. Selectief anders de post lezen.
1947-2016
pi_157417604
Ter info: Jongens, straks op radio1 Opvliegerop1 met o.a. onze eigen Floripas. gaat o.a. over het wetenschappelijk racisme. Ook met Joost Niemoller.
I´m back.
  zondag 8 november 2015 @ 23:53:25 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417606
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Anders verdiep je je even in de vrij recente Amerikaanse geschiedenis of zo? |:(
Ook daar, zat kansen voor zwarten. Die ze niet aanpakken.
1947-2016
pi_157417618
Waarom lopen bepaalde types hier zo driftig te hopen op een bijltjesdag?
  zondag 8 november 2015 @ 23:58:07 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417676
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
Juist niet. Dat maak jij er wederom van. Omdat je dat graag ziet, net zoals krekker en dan lekker met het PC vingertje kan wijzen.
Ik hoop juist op een normale gemoedelijke samenleving. Maar de scherpe randjes zorgen hier voor tegenstellingen die niemand uiteindelijk wil zien.
1947-2016
pi_157417702
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist niet. Dat maak jij er wederom van. Omdat je dat graag ziet, net zoals krekker en dan lekker met het PC vingertje kan wijzen.
Ik hoop juist op een normale gemoedelijke samenleving. Maar de scherpe randjes zorgen hier voor tegenstellingen die niemand uiteindelijk wil zien.
Wie de schoen past....

Janmetdekorteachternaam heeft er namelijk flink veel zin in.
pi_157417716
quote:
Hier maak je wederom een denkfout. De meesten willen niet een bijltjesdag, het wordt hen opgedwongen door een stel idioten die niet van de geschiedenis willen leren. Of dat juist wel gedaan hebben maar dat zou hen ronduit kwaadaardig maken. Massaimmigratie leidt altijd tot strijd. Grote overheden die met bevolkingsgroepen lopen te sjouwen leiden tot grootschalige sterfte (Armenen), overheden die welvaart herverdelen zoals nu gebeurt idem, zie Holodomor. Een bepaalde ideologie c.q. religie die altijd er op gebrand is geweest om uit te breiden middels het zwaard maakt het onvermijdelijk dat er een bijltjesdag komt.
pi_157417736
quote:
Ik merk dat aan beide zijden van dit specifieke debat ook de spanningen oplopen. Wrs dat dat de behoefte is aan een soort catharsis.
I´m back.
  maandag 9 november 2015 @ 00:03:39 #195
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417778
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook daar, zat kansen voor zwarten. Die ze niet aanpakken.
Ik zeg nergens dat er geen kansen zijn voor zwarten. Ik geef alleen aan dat jouw spottende vergelijking kant noch wal raakt.

De apartheid in de VS, die pas in 1964 is afgeschaft, heeft wel degelijk groot effect op de huidige situatie van veel zwarten. en hou hierbij rekening met het feit dat officiële afschaffing natuurlijk niet per direct werkelijke gelijkheid betekent. Hier gaan daarna nog jaren overheen.

Veel van de nu nog steeds bekende oude generatie 'gangstarappers' zijn niet heel veel later geboren. Dit zijn ook vooral de rappers die rapten over de misstanden, over de ghetto, etc. Rappers van vandaag de dag hoor je hier volgens mij niet of nauwelijks over, die lullen alleen slap over vrouwen en feestjes.

Maar zoals ik in een andere post al zei:

Los daarvan is het natuurlijk nooit goed om zaken uit het verleden als excuus te gebruiken voor eigen tekortkomingen. Zelfs niet wanneer die zaken uit het verleden wel degelijk impact hebben gehad op de huidige situatie, wat in de VS zeker het geval is, heeft het weinig zin daar op te blijven focussen. Het is natuurlijk altijd beter je te focussen op dat wat je wel kan veranderen.

Maar ja, iemand in een bepaalde sociaal-economische situatie zal dat natuurlijk niet altijd even snel op die manier bekijken. Dat heeft weinig te maken ras.

Dit neemt echter niet weg dat jouw eerdere vergelijking te belachelijk voor woorden is en alleen maar aangeeft dat je totaal geen kennis hebt van datgeen waar je over praat.
Krekker is de bom!
pi_157417827
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs dat dat de behoefte is aan een soort catharsis.
Dat gaat de werkelijke problemen niet oplossen. Maar blijf vooral oogkleppen aanbevelen. Steeds minder mensen zullen naar je luisteren.
pi_157417828
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:37 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Over welke bijltjesdag heb je het ?
Wat gaat er dan gebeuren ?
  maandag 9 november 2015 @ 00:06:14 #198
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417839
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

PC vingertje wijzen??? Ga toch weg man :r

Wanneer mensen komen met leugens of veronderstellingen die als feiten worden neergezet DAN hoor je mij.
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 00:06:52 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417851
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik merk dat aan beide zijden van dit specifieke debat ook de spanningen oplopen. Wrs dat dat de behoefte is aan een soort catharsis.
Om deze post even samen te voegen met deze:
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:00 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hier maak je wederom een denkfout. De meesten willen niet een bijltjesdag, het wordt hen opgedwongen door een stel idioten die niet van de geschiedenis willen leren. Of dat juist wel gedaan hebben maar dat zou hen ronduit kwaadaardig maken. Massaimmigratie leidt altijd tot strijd. Grote overheden die met bevolkingsgroepen lopen te sjouwen leiden tot grootschalige sterfte (Armenen), overheden die welvaart herverdelen zoals nu gebeurt idem, zie Holodomor. Een bepaalde ideologie c.q. religie die altijd er op gebrand is geweest om uit te breiden middels het zwaard maakt het onvermijdelijk dat er een bijltjesdag komt.
Wanneer dat kruitvat nog verder volloopt, de sfeer nog scherper wordt en men nog niet wil leren van de geschiedenis:

Enige verschil is hier dat dit vooral geïnitialiseerd was door overheden die volken tegen elkaar ophitste en nu meer onder elkaar de sfeer verhard.

De overeenkomst blijft de vonk en het kruitvat.
1947-2016
pi_157417854
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:05 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat gaat de werkelijke problemen niet oplossen. Maar blijf vooral oogkleppen aanbevelen. Steeds minder mensen zullen naar je luisteren.
Naar mij?
I´m back.
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:08:13 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417875
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:52 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Niet de geschiedenis verdraaien. Wat jij doet staat gelijk aan Holocaustontkenning. Al heb je daar mogelijk ook weinig moeite mee.
mogelijk heb jij weinig moeite met holocaustontkenning, das vaker met voorstanders van bijltjesdagen :D
mogelijk ben ik eigenaar van de st. Louis Blues

weet jij veel, wat probeer je nu allemaal te zeggen want ik snap er geen kut meer van
  maandag 9 november 2015 @ 00:09:05 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417889
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat er geen kansen zijn voor zwarten. Ik geef alleen aan dat jouw spottende vergelijking kant noch wal raakt.
(de rest is onzin en bijgelul)
Die spottende vergelijking is inderdaad spottend. Naar hoe die mensen zich benadeeld voelen. Of het nu in de vs is of hier. Ze zien zichzelf als de calimero tussen de groters. Met al hun jaloezie en argumentatie dat succes ze vanzelf zou moeten toekomen en ze er geen reet moeite voor willen doen. Onder reden van 'ik ben zielig want ik ben zwart en de rest is groot en rijk alleen omdat ze wit zijn'.
1947-2016
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:10:52 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417909
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die spottende vergelijking is inderdaad spottend. Naar hoe die mensen zich benadeeld voelen. Of het nu in de vs is of hier. Ze zien zichzelf als de calimero tussen de groters. Met al hun jaloezie en argumentatie dat succes ze vanzelf zou moeten toekomen en ze er geen reet moeite voor willen doen.
net als al die blanken die altijd beginnen te huilen over Kwaku en nigga roepende rappers
  maandag 9 november 2015 @ 00:11:09 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417910
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

PC vingertje wijzen??? Ga toch weg man :r

Wanneer mensen komen met leugens of veronderstellingen die als feiten worden neergezet DAN hoor je mij.
Welke leugens of veronderstellingen? Ik zie ze niet....Behalve dan een pc vingertje en veronderstellingen van 'dat is helemaal niet waar'.
1947-2016
pi_157417915
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

mogelijk heb jij weinig moeite met holocaustontkenning, das vaker met voorstanders van bijltjesdagen :D
mogelijk ben ik eigenaar van de st. Louis Blues

weet jij veel, wat probeer je nu allemaal te zeggen want ik snap er geen kut meer van
Ik erken de Holocaust, de Armeense genocide en de slachtpartij bij Hindu Kush. Bovendien erken ik de slavenhandel waarbij islamieten blanke slaven gevangen maakten en de vrouwen als sexslaaf gebruikten. Bovendien erken ik de 270.000.000 moorden vanuit die ideologie waarbij meestens onschuldige mensen het slachtoffer werden. Duidelijk genoeg?
pi_157417928
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

net als al die blanken die altijd beginnen te huilen over Kwaku en nigga roepende rappers
Gebeurt dat dan?
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:12:21 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417929
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:11 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik erken de Holocaust, de Armeense genocide en de slachtpartij bij Hindu Kush. Bovendien erken ik de slavenhandel waarbij islamieten blanke slaven gevangen maakten en de vrouwen als sexslaaf gebruikten. Bovendien erken ik de 270.000.000 moorden vanuit die ideologie waarbij meestens onschuldige mensen het slachtoffer werden. Duidelijk genoeg?
en nu wil je het zelf doen tijdens de bijltjesdag?
  maandag 9 november 2015 @ 00:13:13 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417942
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik snap deze niet helemaal Spec.. Voor succes moet je moeite doen, niet achterover zitten en calimero'en. Nu probeer jij mij te verwijten dat ik dat wel doe?
1947-2016
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:13:17 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417946
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:12 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Gebeurt dat dan?
regelmatig, er hoeft maar een neger te roepen dat hij iets niet leuk vind en er begint wel iemand te roepen dat hij het kwaku festival ook niet leuk vind

daar zijn de meeste negers het mee eens :') _O-
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:14:20 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417954
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik snap deze niet helemaal Spec.. Voor succes moet je moeite doen, niet achterover zitten en calimero'en. Nu probeer jij mij te verwijten dat ik dat wel doe?
ik noem jouw naam toch niet?

ik zeg er overal wel mensen zitten die dat soort trekjes hebben, zo erg is dat helemaal niet want ze krijgen zelden gelijk
pi_157417956
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

en nu wil je het zelf doen tijdens de bijltjesdag?
Als je mijn posts had gelezen dan weet je dat ik ook verwacht het slachtoffer te worden van de bijltjesdag. Ik heb er alleen niet om gevraagd en ik heb ook niet meegewerkt aan een situatie waardoor het onvermijdelijk wordt.
pi_157417963
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

regelmatig, er hoeft maar een neger te roepen dat hij iets niet leuk vind en er begint wel iemand te roepen dat hij het kwaku festival ook niet leuk vind

daar zijn de meeste negers het mee eens :') _O-
Bron?
  maandag 9 november 2015 @ 00:15:48 #213
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417975
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die spottende vergelijking is inderdaad spottend. Naar hoe die mensen zich benadeeld voelen. Of het nu in de vs is of hier. Ze zien zichzelf als de calimero tussen de groters. Met al hun jaloezie en argumentatie dat succes ze vanzelf zou moeten toekomen en ze er geen reet moeite voor willen doen. Onder reden van 'ik ben zielig want ik ben zwart en de rest is groot en rijk alleen omdat ze wit zijn'.
Jij hebt zo'n bord voor je kop |:(

Als je echt niet kan begrijpen dat apartheid tot in 1964 ook nog nagenoeg directe invloed zal hebben op de sociaal-economische situatie van mensen die bijvoorbeeld in 1974 zijn geboren, en daarnaast ook nog steeds kleiner worden invloed zal hebben op generaties daarna, tsja, dan geef ik het op :'(

Dat heeft verder geen zak te maken met calimerogedrag, maar simpelweg met het benoemen van oorzaak gevolg |:(

Het daar continu bij stilstaan zonder verdere actie te ondernemen om het, ondanks jouw achterstand, toch ver te schoppen, DAT is calerimerogedrag. Maar wat jij doet is het ontkennen van de werkelijkheid. En tsja, met zo iemand valt niet echt te praten.
Krekker is de bom!
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:16:57 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417987
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:14 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Als je mijn posts had gelezen dan weet je dat ik ook verwacht het slachtoffer te worden van de bijltjesdag. Ik heb er alleen niet om gevraagd en ik heb ook niet meegewerkt aan een situatie waardoor het onvermijdelijk wordt.
je bent een van de aanvallers en ontkent de holocaust?
  maandag 9 november 2015 @ 00:19:25 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157418005
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik noem jouw naam toch niet?

ik zeg er overal wel mensen zitten die dat soort trekjes hebben, zo erg is dat helemaal niet want ze krijgen zelden gelijk
Ok, vandaar dat ik hem niet snapte.
1947-2016
  maandag 9 november 2015 @ 00:21:14 #216
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157418019
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke leugens of veronderstellingen? Ik zie ze niet....Behalve dan een pc vingertje en veronderstellingen van 'dat is helemaal niet waar'.
Je opmerking over Surinamers in de Bijlmer, je opmerking over Amerikaanse negers die nigganigga roepen terwijl ze niet herinnerd willen worden aan het verleden (waar haal je dat vandaan?), doen alsof iets als onderstaande gebruikelijk is:

"Mijn betbetbetoveroverovergrootmoeder moest katoenplukken in de brandende zon. Nu kan ik niet naar het uwv om werk te zoeken en ben ik arbeidsongeschikt. Ook heb ik daardoor mijn school niet af kunnen maken omdat het mij altijd zo van mijn concentratie af hield."

En waarschijnlijk nog een hoop meer, maar ik dit is wat ik me zo even kan herinneren.
Krekker is de bom!
pi_157418021
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:14 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Er komt dus een bijltjesdag volgens jou?
De term bijltjesdag wordt gebruikt voor het gewelddadig afrekenen met die mensen die net een oorlog verloren hebben of die sympathiseerden met de verliezers.
Wie verliest die oorlog ?
Of denk je meer aan een gewelddadige dag van diverse partijen van burgers tegen elkaar... en dat jij dan ook slachtoffer word. Waarom ben jij dan slachtoffer?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-11-2015 00:32:10 ]
  maandag 9 november 2015 @ 00:26:54 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157418048
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij hebt zo'n bord voor je kop |:(
Als je al zo begint...
quote:
Als je echt niet kan begrijpen dat apartheid tot in 1964 ook nog nagenoeg directe invloed zal hebben op de sociaal-economische situatie van mensen die bijvoorbeeld in 1974 zijn geboren, en daarnaast ook nog steeds kleiner worden invloed zal hebben op generaties daarna, tsja, dan geef ik het op :'(

Dat heeft verder geen zak te maken met calimerogedrag, maar simpelweg met het benoemen van oorzaak gevolg |:(
Nee, het is calimero gedrag als iets wat 50 jaar geleden was, 2 generaties later nog actueel denkt te zijn en je daarmee weg kan cijferen. Totale onzin. Gelijke rechten ging het om, gelijke rechten zijn er nu, pak ze dan en ga niet lopen mekkeren over dat het allemaal zo moeilijk is. Het is net zo moeilijk voor iedereen. Klaar.

quote:
Het daar continu bij stilstaan zonder verdere actie te ondernemen om het, toch ver te schoppen, DAT is calerimerogedrag.
(rest is wederom onzin en droevig gelul.)
Inderdaad, het continu blijven stilstaan bij wat lang geleden is afgeschaft is inderdaad onzin. Continu het kaartje trekken racisme, burgerrechten en slavernij is gewoon zielig. Daarmee maatschappelijke voordeel uit proberen te trekken door middel van kaarten continu over tafel heen te smijten is waanzin.
1947-2016
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 00:33:34 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157418089
hebben jullie wel eens Calimero gekeken vroeger?

die was superklein en had een eierdop op zijn kop, die durfde niks, dat hele racisme roepen van verongelijkte negers heeft meer weg van Don Quichotte zijn avonturen ... die blanken die constant roepen dat de negers altijd hun zin krijgen vertonen calimero gedrag

ze mogen nigga roepen want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk boehoehoe
  maandag 9 november 2015 @ 00:35:00 #220
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157418096
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je al zo begint...

[..]

Nee, het is calimero gedrag als iets wat 50 jaar geleden was, 2 generaties later nog actueel denkt te zijn en je daarmee weg kan cijferen. Totale onzin. Gelijke rechten ging het om, gelijke rechten zijn er nu, pak ze dan en ga niet lopen mekkeren over dat het allemaal zo moeilijk is. Het is net zo moeilijk voor iedereen. Klaar.

[..]

Ik leg je net uit dat het gros v/d personen die het er vaak over heeft rond die tijd geboren is. Oftewel, het zijn mensen die er direct door beïnvloed zijn. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Oh en: "als je zo begint" maar ondertussen wel zelf komen met termen als "PC vingertje wijzen" :')
Krekker is de bom!
pi_157418198
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:11 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Zeg gewoon welke ideologie je bedoelt, man. Gewoon even letterlijk: de islam heeft 270 miljoen mensen vermoord.
  maandag 9 november 2015 @ 01:34:26 #223
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157418539
Iedereen kan hier lullen als Brugman, maar feit blijft dat we in Nederland veel problemen hebben met mensen van allochtone afkomst, of ze wel of niet hier zijn geboren maakt niets uit. De problemen zijn er. En dat mensen, veelal uit de linkse hoek, met allerlei verzachtende omstandigheden stooien maakt geen verschil.. Die mensen zijn nooit geintegreerd, hebben altijd samen geklit en hebben hun kinderen een opvoeding gegeven die niet strookt met de onze. Er zijn wijken vol met allochtone probleemgevallen, dat is niet meer te ontkennen.
Op het moment dat men ''man en paard'' noemt word er in koor ''racisme'' geroepen. Misschien moet het woordje racisme vervangen worden voor realisme. Men mag in Nederland niet meer eerlijk zijn door te zeggen dat mensen van allochtone afkomst veelal problemen veroorzaken, we zijn allemaal oh zo bang om voor racist uitgemaakt te worden.
pi_157418634
quote:

[..]

Hun grootouders ja; voor zover die überhaupt hier woonden en voor zover die situatie überhaupt op hen van toepassing was.

Dus: ja, ik vind het wél gek dat die types voortdurend mekkeren. Het lijkt de laatste tijd ook alleen maar erger te worden, onder meer met de hetze tegen Zwarte Piet.
  maandag 9 november 2015 @ 08:42:31 #225
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157419263
quote:
15s.gif Op maandag 9 november 2015 02:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hun grootouders ja; voor zover die überhaupt hier woonden en voor zover die situatie überhaupt op hen van toepassing was.

Mwoa. Dat is eigenlijk niet eens helemaal correct wat ik zei. De rappers die veel over de ghetto spraken en misstanden praten (denk aan 2pac, NWA-rappers, dr. Dre, etc) zijn geboren in de jaren 60 en 70, dat is 6 jaar nadat de apartheid is afgeschaft.

De jongere rappers hoor je er veel minder over.

Dit heeft verder weinig te maken met de Zwarte Piet discussie.
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 08:45:19 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157419290
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik leg je net uit dat het gros v/d personen die het er vaak over heeft rond die tijd geboren is. Oftewel, het zijn mensen die er direct door beïnvloed zijn. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Oh en: "als je zo begint" maar ondertussen wel zelf komen met termen als "PC vingertje wijzen" :')
Nee, het zijn ook de mensen die er ver na geboren zijn of die er geen moer meer mee te maken hebben gehad. Opgegroeid in een maatschappij die het nu is. Kijk eens naar die muts van een anousha nzume, die gasten achter de 'freedom riders to meppel' en kozp, dit kun je geen gasten noemen die het 'bewust hebben meegemaakt'. Of uberhaupt mensen van Surinaamse en Antilliaanse achtergrond die nu in NL wonen.

Waarom er dan toch prat op gaan? Waarom dan toch iedere keer die kaarten trekken? En waarom bij ieder iets wat je niet voor elkaar krijgt naar 'racisme' trekken en met pc goedlullen?
1947-2016
  maandag 9 november 2015 @ 08:49:54 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157419313
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 01:34 schreef Pielemenneke het volgende:
Iedereen kan hier lullen als Brugman, maar feit blijft dat we in Nederland veel problemen hebben met mensen van allochtone afkomst, of ze wel of niet hier zijn geboren maakt niets uit. De problemen zijn er. En dat mensen, veelal uit de linkse hoek, met allerlei verzachtende omstandigheden stooien maakt geen verschil.. Die mensen zijn nooit geintegreerd, hebben altijd samen geklit en hebben hun kinderen een opvoeding gegeven die niet strookt met de onze. Er zijn wijken vol met allochtone probleemgevallen, dat is niet meer te ontkennen.
Op het moment dat men ''man en paard'' noemt word er in koor ''racisme'' geroepen. Misschien moet het woordje racisme vervangen worden voor realisme. Men mag in Nederland niet meer eerlijk zijn door te zeggen dat mensen van allochtone afkomst veelal problemen veroorzaken, we zijn allemaal oh zo bang om voor racist uitgemaakt te worden.
Inderdaad. Van de policor mag je niet eerlijk zijn. Dan kwets je namelijk misschien mensen. Het is dan ook zo lekker makkelijk om die kaart te trekken, je zet iemand weg als totale paria van de maatschappij en jij krijgt er alles mee voor elkaar.
1947-2016
pi_157419694
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mwoa. Dat is eigenlijk niet eens helemaal correct wat ik zei. De rappers die veel over de ghetto spraken en misstanden praten (denk aan 2pac, NWA-rappers, dr. Dre, etc) zijn geboren in de jaren 60 en 70, dat is 6 jaar nadat de apartheid is afgeschaft.

Net zo weinig als dat Amerikaanse rappers met apartheid hebben te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 9 november 2015 @ 10:46:46 #229
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157420790
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 09:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Net zo weinig als dat Amerikaanse rappers met apartheid hebben te maken.
Ben je serieus? De generatie bekende gangsterrappers is geboren rond de periode dat de aparheid in hun land werd afgeschaft.

Nieuwe generatie rappers hoor je ook vele malen minder over misstanden en ghettoproblemen.
Krekker is de bom!
pi_157420847
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 10:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ben je serieus? De generatie bekende gangsterrappers is geboren rond de periode dat de aparheid in hun land werd afgeschaft.

Nieuwe generatie rappers hoor je ook vele malen minder over misstanden en ghettoproblemen.
Jij noemde oa Tupac en dr Dre, ga jij me nou proberen te vertellen dat die persoonlijk hinder hebben ondervonden van apartheid? Bovendien waren die gasten voor hun 20ste al miljonair en allang en breed vertrokken uit hun geliefde ghetto's.
pi_157420895
Maar goed, de slachtofferkaart wordt veelvuldig gespeeld in dit topic, maar ondertussen heb ik hier nog niemand een andere user racist zien noemen.

Gebeurt sowieso niet snel op FOK! Er zijn veel users die iets roepen en daar dan snel aan toevoegen 'maar nu zal ik wel weer een racist zijn'.
pi_157420925
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad. Van de policor mag je niet eerlijk zijn. Dan kwets je namelijk misschien mensen. Het is dan ook zo lekker makkelijk om die kaart te trekken, je zet iemand weg als totale paria van de maatschappij en jij krijgt er alles mee voor elkaar.
Trek je ook wel eens níet de Calimero-kaart?
pi_157421402
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:35 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Ik heb liever mijn centen terug en dan mag de overheid bonnetjes indienen voor hetgeen ze voor mij gedaan hebben. Daarna stappen we af van loonbelasting en doen we alleen nog aan belastingheffing voor specifieke doeleinden zoals infrastructuur, leger en politie.
Lekker gemakkelijk, nadat jij of jouw (voor)ouders zijn geholpen door de samenleving met dat geld van de belastingen. Geld maakt geld, armoede maakt armoede. Ja, als je eenmaal dat geld hebt dan is het gemakkelijk om onafhankelijk te zijn en te blijven zolang je niet heel erg veel pech hebt, het gaat er juist om dat je dat steuntje krijgt op het moment dat je nog niet in die situatie zit zodat je in die situatie kan komen. Als jij zo graag een minimalistische overheid wil dan raad ik je aan om naar Hong Kong te emigreren. Een prima land voor mensen die jouw instelling hebben.
#NoDAPL
pi_157421415
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, de slachtofferkaart wordt veelvuldig gespeeld in dit topic, maar ondertussen heb ik hier nog niemand een andere user racist zien noemen.

Gebeurt sowieso niet snel op FOK! Er zijn veel users die iets roepen en daar dan snel aan toevoegen 'maar nu zal ik wel weer een racist zijn'.
De wens is de vader van de gedachte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 9 november 2015 @ 11:41:16 #235
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157421688
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij noemde oa Tupac en dr Dre, ga jij me nou proberen te vertellen dat die persoonlijk hinder hebben ondervonden van apartheid? Bovendien waren die gasten voor hun 20ste al miljonair en allang en breed vertrokken uit hun geliefde ghetto's.
Zij zijn geboren in de periode vlak voor of na de afschaffing vd apartheid en opgegroeid in een omgeving direct beinvloed door de aparthei, dus niet zo gek dat ze rapten over wat ze om zich heen zagen. En daar ging de post waar ik aanvankelijk op reageerde over.
Krekker is de bom!
pi_157422289
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij denkt dat de regering heeft gezegd "jongens, apartheid schaffen we af vanaf nu he", en dat alle mensen die zijn opgegroeid met het idee dat negers minder waren vanaf dat moment ook zeiden "oke, dan zijn we nu allemaal gelijk!!"

Voor de wet waren ze wellicht gelijk, maar vergis je niet: er was in die periode daarna nog voldoende racisme in de samenleving. Daar hebben zij ook zeker mee te maken gehad.
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 12:17:40 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157422303
quote:

[..]

je zet iemand weg als totale paria van de maatschappij en jij krijgt er alles mee voor elkaar.
wat dan bijvoorbeeld?
  maandag 9 november 2015 @ 12:25:08 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157422444
quote:
9s.gif Op maandag 9 november 2015 10:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Trek je ook wel eens níet de Calimero-kaart?
Ik kan hem per definitie niet inzetten. Ik ben namelijk blank, man en hetro. En heb werk.
Jammer voor je.
1947-2016
pi_157422702
quote:
7s.gif Op maandag 9 november 2015 12:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij denkt dat de regering heeft gezegd "jongens, apartheid schaffen we af vanaf nu he", en dat alle mensen die zijn opgegroeid met het idee dat negers minder waren vanaf dat moment ook zeiden "oke, dan zijn we nu allemaal gelijk!!"

Voor de wet waren ze wellicht gelijk, maar vergis je niet: er was in die periode daarna nog voldoende racisme in de samenleving. Daar hebben zij ook zeker mee te maken gehad.
Laten we om te beginnen eerst even vooropstellen dat apartheid niet aan de orde was in de VS, maar dat dat een Zuid Afrikaans onderonsje was. Er was weliswaar behoorlijk wat racisme in de VS in die tijd (en nu nog), maar dat beperkte zich toch voornamelijk tot de zuidelijke staten, en dat is niet waar de heren in kwestie zijn opgegroeid. Zwarten in Alabama of Mississippi zullen dat inderdaad aan den lijve hebben ondervonden, maar waar die lui opgroeiden zag je uberhaupt geen blanken, hooguit werklui of politieagenten, dus ik vraag me af op welke wijze zij met racisme te maken hebben gehad. Waar ze over rapten was dan ook voornamelijk over gangs (geweld), geld, auto's en bitches, want dat was hetgene wat ze om zich heen zagen, geen racisme.
  maandag 9 november 2015 @ 12:51:52 #240
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157422970
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat dan bijvoorbeeld?
Via je lobby. Bijvoorbeeld nu met ZP. Je gaat mekkeren als een calimero, trekt je racisme kaart en niemand die je tegen kan houden.
1947-2016
pi_157422983
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laten we om te beginnen eerst even vooropstellen dat apartheid niet aan de orde was in de VS, maar dat dat een Zuid Afrikaans onderonsje was.
Dat is niet waar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks

van deze site: https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 13:00:27 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157423130
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Via je lobby. Bijvoorbeeld nu met ZP. Je gaat mekkeren als een calimero, trekt je racisme kaart en niemand die je tegen kan houden.
ZP is echt wel het slechtste voorbeeld wat je had kunnen bedenken man

die kaart wordt al decennialang getrokken en zwarte piet is nog steeds niet verboden
  maandag 9 november 2015 @ 13:01:27 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157423153
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ZP is echt wel het slechtste voorbeeld wat je had kunnen bedenken man

die kaart wordt al decennialang getrokken en zwarte piet is nog steeds niet verboden
Hij is niet zo slecht op zich hoor, moet je kijken hoe de discussie tegenwoordig gevoerd wordt en wat er inmiddels bereikt is door de kozp fanboyzzz
1947-2016
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 13:02:15 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157423173
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij is niet zo slecht op zich hoor, moet je kijken hoe de discussie tegenwoordig gevoerd wordt en wat er inmiddels bereikt is door de kozp fanboyzzz
wat is er bereikt dan?
  maandag 9 november 2015 @ 13:03:50 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157423211
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is er bereikt dan?
Regenboogpiet, stroopwafelpiet, roetveegpiet.. Minder echte pieten tijdens de intochten en continu gezeik op de NPO's er over.
1947-2016
pi_157423307
De negatieve connotatie verdwijnt een beetje. Het voelt steeds meer als iemand die bepaald gedrag van bepaalde groepen niet meer pikt, wat positief is.
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 13:08:47 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157423322
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Regenboogpiet, stroopwafelpiet, roetveegpiet.. Minder echte pieten tijdens de intochten en continu gezeik op de NPO's er over.
gek genoeg beginnen die zaken pas te spelen vanaf het moment dat de geenstijlers van de wereld het tegengeluid begonnen te leveren

hebben de klagers dit dan bereikt of de klagers over de klagers?

toen iedereen nog gewoon zei 'lol, dat is heul geen racisme man _O-' was er geen stroopwafelpiet en toen kon de wereld draait door het ook geen kut schelen
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 13:10:08 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157423356
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:08 schreef NightH4wk het volgende:
De negatieve connotatie verdwijnt een beetje. Het voelt steeds meer als iemand die bepaald gedrag van bepaalde groepen niet meer pikt, wat positief is.
het is meer alsof bepaalde groepen de term hebben overgenomen van mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben
  maandag 9 november 2015 @ 13:16:35 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157423513
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

gek genoeg beginnen die zaken pas te spelen vanaf het moment dat de geenstijlers van de wereld het tegengeluid begonnen te leveren

hebben de klagers dit dan bereikt of de klagers over de klagers?

toen iedereen nog gewoon zei 'lol, dat is heul geen racisme man _O-' was er geen stroopwafelpiet en toen kon de wereld draait door het ook geen kut schelen
Volgens mij begon het toen ene quincy gario in de wereld losgelaten werd bij een of ander npo programma.
1947-2016
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 13:24:42 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157423681
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij begon het toen ene quincy gario in de wereld losgelaten werd bij een of ander npo programma.
nee dan geef je hem veel en veel te veel krediet

vroegste klacht over de zwarte pieten die ik ken komt van zwarte bevrijders aan het einde van WO2
pi_157423839
quote:

[..]

Laten we om te beginnen eerst even vooropstellen dat apartheid niet aan de orde was in de VS, maar dat dat een Zuid Afrikaans onderonsje was. Er was weliswaar behoorlijk wat racisme in de VS in die tijd (en nu nog), maar dat beperkte zich toch voornamelijk tot de zuidelijke staten, en dat is niet waar de heren in kwestie zijn opgegroeid. Zwarten in Alabama of Mississippi zullen dat inderdaad aan den lijve hebben ondervonden, maar waar die lui opgroeiden zag je uberhaupt geen blanken, hooguit werklui of politieagenten, dus ik vraag me af op welke wijze zij met racisme te maken hebben gehad. Waar ze over rapten was dan ook voornamelijk over gangs (geweld), geld, auto's en bitches, want dat was hetgene wat ze om zich heen zagen, geen racisme.
Nou, dat zal je tegenvallen. Een voorbeeld:

quote:
A young nigga got it bad cause I'm brown
And not the other color so police think
They have the authority to kill a minority
Als dit geen verwijzing is naar racisme, dan weet ik het ook niet meer.

In Changes van 2pac meer van hetzelfde:

quote:
I'm tired of being poor and, even worse, I'm black
My stomach hurts so I'm looking for a purse to snatch
Cops give a damn about a negro
Pull the trigger, kill a nigga, he's a hero
quote:
And although it seems heaven-sent
We ain't ready to see a black president
It ain't a secret, don't conceal the fact:
The penitentiary's packed, and it's filled with blacks
Zeggen dat al die rappers van vroeger alleen maar over geweld en auto's rapten is onzinnig. Ze rapten inderdaad over wat ze zagen, en daar hoorde racisme gewoon bij. Als racisme immers geen issue was, waarom is dit dan bijvoorbeeld zo'n enorm ding geworden? Dat was een uitbarsting die alleen plaats heeft kunnen vinden doordat mensen vonden dat ze nog gediscrimineerd werden en doordat ze nog racisme ervoeren.
  maandag 9 november 2015 @ 13:35:56 #252
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157423929
quote:

[..]

Je zit er op dit gebied echt volledig naast:

quote:
Racial segregation in the United States

Racial segegation in the United States, as a general term, includes the segregation or "hypersegregation" of facilities, services, and opportunities such as housing, medical care, education, employment, and transportation along racial lines. The expression most often refers to the legally or socially enforced separation of African Americans from other races, but also applies to the general discrimination against people of color by white communities.[1]

As well as the physical separation and provision of separate facilities (especially during the Jim Crow era), the term can also refer to other manifestations of racial discrimination, such as separation of roles within an institution: for example, in the United States Armed Forces before the 1950s, black units were typically separated from white units but were led by white officers.[2]

Legal segregation of schools was stopped in America by federal enforcement of a series of Supreme Court decisions after Brown v. Board of Education in 1954. All segregation was abolished by the Civil Rights Act of 1964.[3] It passed after civil rights demonstrations resulted in public opinion turning against enforced segregation, de facto segregation — segregation "in fact", without sanction of law — persists in varying degrees to the present day. The contemporary racial segregation seen in the United States in residential neighborhoods has been shaped by public policies, mortgage discrimination, and redlining, among other factors.[4] Hypersegregation is a form of racial segregation that consists of the geographical grouping of racial groups. Most often, this occurs in cities where the residents of the inner city are African Americans and the suburbs surrounding this inner core are often white European American residents.[5] The idea of hypersegregation gained credibility in 1989 due to the work of Douglas Massey and Nancy A. Denton and their studies of "American Apartheid" when whites created the black ghetto during the first half of the 20th century in order to isolate growing urban black populations by segregation among inner-city African-Americans.[6]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Residential_segregation
Krekker is de bom!
pi_157424668
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe verknipt de gangsta-rap-wereld is. Die gastjes hebben een enorme dunk van zichzelf, terwijl ze geen zinnig woord uit weten te kramen. Dit berichtje dat GeenStijl gisteren had, is wel illustratief: http://www.geenstijl.nl/m(...)il_zwarte_piete.html

Er bestaat geen Zwarte Piet-discussie. Het zou fijn zijn als we konden ophouden met doen alsof er een discussie plaatsvindt. Wat gaande is, is een hetze. De tegenstanders van Zwarte Piet zijn totaal niet in feiten en argumenten geïnteresseerd.
  maandag 9 november 2015 @ 14:06:17 #254
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157424689
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 08:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, het zijn ook de mensen die er ver na geboren zijn of die er geen moer meer mee te maken hebben gehad. Opgegroeid in een maatschappij die het nu is. Kijk eens naar die muts van een anousha nzume, die gasten achter de 'freedom riders to meppel' en kozp, dit kun je geen gasten noemen die het 'bewust hebben meegemaakt'. Of uberhaupt mensen van Surinaamse en Antilliaanse achtergrond die nu in NL wonen.

Waarom er dan toch prat op gaan? Waarom dan toch iedere keer die kaarten trekken? En waarom bij ieder iets wat je niet voor elkaar krijgt naar 'racisme' trekken en met pc goedlullen?
En nu doe je het gewoon weer |:(

Zonder enige onderbouwing nagenoeg een hele bevolkingsgroep ergens vam beschuldigen...

En wanneer Bluesdude met een bewering komt, dan zegt hij opeens iets wat hij niet kan bewijzen, maar ondertussen doe jij het aan de lopende band :N
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 14:13:18 #255
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157424820
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik kan hem per definitie niet inzetten. Ik ben namelijk blank, man en hetro. En heb werk.
Jammer voor je.
"Wij blanken zijn tegenwoordig degenen die onderdrukt worden", of "maar dat mag je tegenwoordig niet zeggen", of "maar als ik dat zeg, dan ben ik weer de racist" en daarna keihard bevolkinggroepen schofferen, stellen dat negers dom zijn, etc...

Genoeg manieren om als blanke in slachtofferrol te duiken hoor. Maar geen idee of jij dat ook doet. Is mij in ieder geval niet opgevallen.
Krekker is de bom!
pi_157424861
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe verknipt de gangsta-rap-wereld is. Die gastjes hebben een enorme dunk van zichzelf, terwijl ze geen zinnig woord uit weten te kramen. Dit berichtje dat GeenStijl gisteren had, is wel illustratief: http://www.geenstijl.nl/m(...)il_zwarte_piete.html

Er bestaat geen Zwarte Piet-discussie. Het zou fijn zijn als we konden ophouden met doen alsof er een discussie plaatsvindt. Wat gaande is, is een hetze. De tegenstanders van Zwarte Piet zijn totaal niet in feiten en argumenten geïnteresseerd.
Je weet dat de rappers van nu niet één op één te vergelijken zijn met de rappers waar KreKkeR het over heeft he?
pi_157424871
Ik ergerde me heel erg aan het verhaal van die dames dat 'de witte man' eens moet leren luisteren. Maar als ik dit soort discussies lees onderschrijf ik het punt toch steeds meer. Mensen die er eigenlijk buiten staan, denken precies te weten tot welk jaartal iemand racisme heeft kunnen ondervinden, want slavernij is toen afgeschaft en achterin de bus zitten was geen issue voor die generatie. Ja en toen was alles plotsklaps helemaal mooi en liepen we hand in hand te zingen over bloemen en vrije liefde.
pi_157425409
quote:
7s.gif Op maandag 9 november 2015 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je weet dat de rappers van nu niet één op één te vergelijken zijn met de rappers waar KreKkeR het over heeft he?
Ja, dat weet ik. Bij die gasten van toen ging het nog ergens over. En ze hadden enig recht van spreken. Tegenwoordig lijken het net een stel zwakbegaafden.
  maandag 9 november 2015 @ 15:13:37 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157426018
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 14:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En nu doe je het gewoon weer |:(

Zonder enige onderbouwing nagenoeg een hele bevolkingsgroep ergens vam beschuldigen...

En wanneer Bluesdude met een bewering komt, dan zegt hij opeens iets wat hij niet kan bewijzen, maar ondertussen doe jij het aan de lopende band :N
Zonder enige onderbouwing? Nee idd, ik heb geen 600+ linkjes in de post zitten om jou van bronnen te voorzien. Dat is gewoon parate kennis over die kneuzen die ik daar beschrijf. Tevens pak ik hier niet nagenoeg een hele bevolkingsgroep, pas in mijn laatste zin hint ik er naar.

Jij leest ook alleen wat je wil lezen he..
1947-2016
pi_157426204
quote:

[..]

Bij een bepaald strand werd op de toegangsweg (enkel gemotoriseerd verkeer, geen andere manier om er te komen) een brug gebouwd die te laag was om bussen er onderdoor te laten rijden. Het kan toeval zijn geweest maar er waren vermoedens dat ook dit een geval van racisme was: de arme mensen van het strand houden, zij konden immers geen eigen auto betalen in die tijd. Al is het eerder een geval van discriminatie op welvaart (geen racisme, wel net zo erg) dan op huidskleur, misschien is dat wezenlijk anders dan het invoeren van de regel dat zwarte mensen niet de bus mogen gebruiken of dat ze in een apart deel van de bus moeten zitten.
#NoDAPL
pi_157426297
quote:

[..]

Het is moeilijk te bewijzen maar het lijkt wel alsof ze naar het verleden van hun voorouders grijpen om een verklaring te zoeken voor het gebrek aan succes in hun leven.
#NoDAPL
pi_157426549
quote:
Ik ben het volledig met je eens dat het systeem van segregatie de facto en de jure een systeem van Apartheid was, maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL. Men gebruikt theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks toepasbaar op de situatie in de VS, die volgens mij in NL de plank misslaan. Voorbeeld bijv. die poster van "freedom ride to Meppel", maar ook dat verhaal van die #BlackTwitter-dames.
I´m back.
  maandag 9 november 2015 @ 15:45:12 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157426630
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens dat het systeem van segregatie de facto en de jure een systeem van Apartheid was, maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL. Men gebruikt theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks toepasbaar op de situatie in de VS, die volgens mij in NL de plank misslaan. Voorbeeld bijv. die poster van "frredom ride to Meppel".
Exact. En als je dat niet ziet, ben je totaal blind geworden voor de gelijke positie van minderheden al hier. Tevens zien de meeste NL'ers 'minderheden' al niet eens meer als 'minderheden'. Zeker niet als het gaat om de Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders die nu zo snoeihard aan het ageren zijn. De enige die hier racisme zien, zijn de mensen die het benoemen voor hun eigen gewin en een verheven positie willen hebben. 'freedom riders', anousha nzume met haar zeikgroepje, quincy gario en kozp zijn daar een perfect voorbeeld van.

Complete onzin die gasten.
1947-2016
pi_157426816
quote:

[..]

Ik ben het volledig met je eens dat het systeem van segregatie de facto en de jure een systeem van Apartheid was, maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL. Men gebruikt theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks toepasbaar op de situatie in de VS, die volgens mij in NL de plank misslaan. Voorbeeld bijv. die poster van "freedom ride to Meppel", maar ook dat verhaal van die #BlackTwitter-dames.
Wij hebben hier in de twintigste en eenentwintigste eeuw geen systeem van segregatie (naar ras of 'ras'!) gehad, in de USA hadden ze dat wel. Een vergelijking gaat totaal mank maar moet dat hier echt worden opgemerkt? De mensen hier zijn toch niet zo achterlijk dat ze dat nog niet hadden begrepen? :?
#NoDAPL
pi_157427079
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wij hebben hier in de twintigste en eenentwintigste eeuw geen systeem van segregatie gehad, in de USA hadden ze dat wel. Een vergelijking gaat totaal mank maar moet dat hier echt worden opgemerkt? De mensen hier zijn toch niet zo achterlijk dat ze dat nog niet hadden begrepen? :?
Die mensen ontlenen theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks aan de Amerikaanse wetenschappelijke literatuur hierover. Vooral ontstaan nadat de desegregatie, het verkrijgen van burgerrechten en de affirmitive action er niet toe leidden dat de sociaal-economische situatie van Afro-Amerikanen verbeterde. En dus kwam men er achter dat er residuen van racisme in de Amerikaanse samenleving onderhuids nog steeds volop aanwezig waren in het institutionele racisme en de white privilege. En wrs hadden ze daar, voor wat betreft de Amerikaanse situatie, ook een punt natuurlijk. Vervolgens gebruiken de antiracistische actievoerders deze en dergelijke theorieën 1 op 1 voor de NLse situatie en gooien daarbij alle minderheden, ook Turken en Marokkanen, op het stapeltje "mensen van kleur", die dan onderdrukt worden adhv die mechanismen door de dominante witte cultuur in NL. Je ziet dan als afgeleide bijv. ineens Turken en Marokkanen hevig protesteren tegen ZP, want institutioneel racisme, en daar hebben zij net zo hard onder te leiden en dus noemen ze het protest tegen de intocht van Sinterklaas ineens "Freedom ride" naar de freedom rides in het diepe zuiden van de VS in de jaren 60 georganiseerd door de burgerrechtenbeweging...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 09-11-2015 19:25:01 ]
I´m back.
pi_157428293
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

.........Tegenwoordig lijken het net een stel zwakbegaafden.
En vooral bijna altijd geil en zin in de een of andere hoer of slet.

Fijne combinatie.
pi_157428467
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En vooral bijna altijd geil en zin in de een of andere hoer of slet.

Fijne combinatie.
Ik zie het probleem niet. Alsof elke kerel bij een leuke ontmoeting eerst bij de dame informeert of ze niet toevallig een sletje is :')
pi_157429138
quote:

maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL.
Waar kan ik lezen dat die freedom-to-ride-mensen 1 op 1 denken in de betekenis van Amerika 1960 is gelijk aan Nederland 2015 ?
Dat ze de kreet freedom-to-ride gebruiken is geen bewijs van 1 op 1 denken.
Er zijn veel bekendere kreten van Amerika in the sixties: blackpower of black is beautiful.
Nu gebruiken in Nederland anno 2015 is ook geen bewijs van 1 op1 gelijkstelling.

Wat mij tegenstaat al vele jaren is het anglosaksische taalgebruik en dus hokjesdenken in blacks and whites.
Ik was altijd blij dat wij dat veel minder deden in Nederland. Helaas zie ik het wel steeds vaker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-11-2015 18:10:18 ]
  maandag 9 november 2015 @ 18:40:06 #269
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157430005
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 01:34 schreef Pielemenneke het volgende:
quote:

[..]

Het is tegenwoordig allang niet meer zo dat je niet kan zeggen dat allochtonen relatief vaker bepaalde problemen veroorzaken. Er wordt VELE malen vaker gezegd "maar dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik een racist", dan dat men werkelijk voor racist wordt uitgemaakt wanneer men dat zegt.

Wat je vaker ziet is dat iemand helemaal niet zegt dat allochtonen relatief vaker problemen veroorzaken, maar dat iemand zegt: "ze zijn allemaal kut die allochtonen/Marokkanen" en wanneer iemand de persoon er dan op aanspreekt begint de persoon verontwaardigd te roepen: "oh oh, ik benoem gewoon de statistieken en dat mag niet eens!!! Policor!!!!!"

En ja, tuurlijk heb je altijd nog mensen die wel snel racisme roepen, maar dat is allang niet meer de norm.
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 18:55:12 #270
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157430439
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zonder enige onderbouwing? Nee idd, ik heb geen 600+ linkjes in de post zitten om jou van bronnen te voorzien. Dat is gewoon parate kennis over die kneuzen die ik daar beschrijf. Tevens pak ik hier niet nagenoeg een hele bevolkingsgroep, pas in mijn laatste zin hint ik er naar.

Jij leest ook alleen wat je wil lezen he..
Ik lees gewoon wat jij post:

quote:

[..]

quote:

[..]

Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien.
Hoe moet ik dit dan lezen?

quote:

[..]

En dit? Dat is toch best duidelijke taal van jou lijkt mij.

En ik reageer tenminste nog op de inhoud van jouw post. Jij zegt bij mijn post zonder verdere inhoudelijke onderbouwing: "onzin en bijgelul".

Je komt zelf met allerlei beweringen waarvan jij dan wel overtuigd mag zijn dat ze waar zijn, getoetst aan de werkelijkheid zijn ze totaal niet en bewezen al helemaal niet. En ondertussen roep je maar al te makkelijk dat een ander onzin lult of dat hij zaken niet kan onderbouwen.

Lekker makkelijk.
Krekker is de bom!
pi_157430957
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die mensen ontlenen theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks aan de Amerikaanse wetenschappelijke literatuur hierover. Vooral ontstaan nadat de desegregatie, het verkrijgen van burgerrechten en de affirmitive action er niet toe leidden dat de sociaal-economische situatie van Afro-Amerikanen verbeterde. En dus kwam men er achter dat er residuen van racisme in de Amerikaanse samenleving onderhuids nog steeds volop aanwezig waren in het institutionele racisme en de white privilege. En wrs hadden ze daar voor wat betreft de Amerikaanse situatie ook een punt natuurlijk. Vervolgens gebruiken de antiracistische actievoerders deze en dergelijke theorieën 1 op 1 voor de NLse situatie en gooien daarbij alle minderheden, ook Turken en Marokkanen, op het stapeltje "mensen van kleur", die dan onderdrukt worden adhv die mechanismen door de dominante witte cultuur in NL. Je ziet dan als afgeleide bijv. ineens Turken en Marokkanen hevig protesteren tegen ZP, want institutioneel racisme, en daar hebben zij net zo hard onder te leiden en dus noemen het protest tegen de intocht van Sinterklaas ineens "Freedom ride" naar de freedom rides in het diepe zuiden van de VS in de jaren 60 georganiseerd door de burgerrechtenbeweging...
Ik denk niet dat het iemands bedoeling is de situatie 1 op 1 te vergelijken. Dat er grote verschillen zijn is duidelijk en wordt dat enkel meer, wanneer je je verdiept in de door jou genoemde wetenschappelijke theorieën.

Wel heb ik het idee dat verscheidene groepen niet langer mee willen gaan in het idee dat racisme hier per definitie geen issue is. Bij het lezen van de Amerikaanse wetenschappelijke literatuur redeneren ze dus niet meer dat het hier allemaal niet opgaat, maar zoeken ze naar de punten waar wel een vergelijking kan worden getrokken en wat ze daaruit kunnen halen. Ik ben het ermee eens dat het soms doorschiet en vind het gebruik van Amerikaanse terminologie ook zonde, want het wekt inderdaad die implicatie, terwijl de problemen in Nederland anders zijn.

Qua actiemethodes vind ik het wel meevallen. Een "zwarte piet = racisme" shirt is heel wat anders dan in zwarte kledij met shotguns over straat lopen.
  maandag 9 november 2015 @ 21:01:43 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157433976
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik lees gewoon wat jij post:

[..]

[..]

Hoe moet ik dit dan lezen?

[..]

En dit? Dat is toch best duidelijke taal van jou lijkt mij.

En ik reageer tenminste nog op de inhoud van jouw post. Jij zegt bij mijn post zonder verdere inhoudelijke onderbouwing: "onzin en bijgelul".

Je komt zelf met allerlei beweringen waarvan jij dan wel overtuigd mag zijn dat ze waar zijn, getoetst aan de werkelijkheid zijn ze totaal niet en bewezen al helemaal niet. En ondertussen roep je maar al te makkelijk dat een ander onzin lult of dat hij zaken niet kan onderbouwen.

Lekker makkelijk.
Gejijbak en jou zienswijze posten, is ook lekker makkelijk.
1947-2016
  maandag 9 november 2015 @ 21:05:49 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157434105
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Het is tegenwoordig allang niet meer zo dat je niet kan zeggen dat allochtonen relatief vaker bepaalde problemen veroorzaken.
Er wordt VELE malen vaker gezegd "maar dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik een racist", dan dat men werkelijk voor racist wordt uitgemaakt wanneer men dat zegt.

Wat je vaker ziet is dat iemand helemaal niet zegt dat allochtonen relatief vaker problemen veroorzaken, maar dat iemand zegt: "ze zijn allemaal kut die allochtonen/Marokkanen" en wanneer iemand de persoon er dan op aanspreekt begint de persoon verontwaardigd te roepen: "oh oh, ik benoem gewoon de statistieken en dat mag niet eens!!! Policor!!!!!"

En ja, tuurlijk heb je altijd nog mensen die wel snel racisme roepen, maar dat is allang niet meer de norm.
Inderdaad. Want dat woord is in de afgelopen jaren aan inflatie onderhevig geweest. Een beetje hoe de dollar tegen over de euro staat in de afgelopen 3 jaar.

Precies het topic toch?
1947-2016
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 21:20:47 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157434611
dat mensen het te vaak onterecht roepen wil niet zeggen dat het aan inflatie onderhevig is natuurlijk

racisme is nog steeds racisme en als het een keer daadwerkelijk voorkomt dan is de reactie daarop hetzelfde als 5 of 10 of 20 jaar geleden

dat er een stel sneuneuzen is die te pas en te onpas racisme roept (tegenwoordig vaker blank dan zwart voor mijn gevoel) doet daar niet zoveel aan af
  maandag 9 november 2015 @ 21:52:16 #275
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157435896
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gejijbak en jou zienswijze posten, is ook lekker makkelijk.
Ik kom tenminste niet met totaal niet onderbouwde beweringen over hele bevolkingsgroepen.
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 21:53:10 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157435936
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik kom tenminste niet met totaal niet onderbouwde beweringen over hele bevolkingsgroepen.
Nee, jij komt met gelul wat in je eigen straatje past. Wat totaal niet onderbouwd is, maar louter op jou gevoel rust.

Dat zijn feiten :')
1947-2016
pi_157436141
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef sp3c het volgende:
dat mensen het te vaak onterecht roepen wil niet zeggen dat het aan inflatie onderhevig is natuurlijk

racisme is nog steeds racisme en als het een keer daadwerkelijk voorkomt dan is de reactie daarop hetzelfde als 5 of 10 of 20 jaar geleden

dat er een stel sneuneuzen is die te pas en te onpas racisme roept (tegenwoordig vaker blank dan zwart voor mijn gevoel) doet daar niet zoveel aan af
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef sp3c het volgende:

Ach, het valt ook allemaal wel. Zo vaak zie ik mensen niet uitgemaakt worden voor racist.

Ja, Gario gebruikt het te pas en onpas, maar dat is dan ook een flapdrol.
  maandag 9 november 2015 @ 22:02:42 #278
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157436300
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, jij komt met gelul wat in je eigen straatje past. Wat totaal niet onderbouwd is, maar louter op jou gevoel rust.

Dat zijn feiten :')
Ho eens even...

Wanneer ik met een theorie kom poneer ik dit doorgaans niet als feit. Ik spreek ook meestal in termen van 'x beïnvloedt y', terwijl jij zeker weet dat x = y met nog veel minder onderbouwing dan dat ik heb.

Jij bent hier degene die alles wat niet in jouw straatje past bij voorbaat afdoet als onzin zonder er verder inhoudelijk op in te gaan, niet ik.
Krekker is de bom!
pi_157436927
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee. Zodra afkomst een aanleiding is om anders met een sollicitant om te gaan, is er sprake van racisme.
Nee, zodra afkomst een aanleiding is om iemand anders aan te nemen, is dat risico beperking. Als ik een heleboel problemen heb gehad met vrijwel iedere mocro die ik als werknemer in dienst heb gehad, ga ik het risico niet nog een keer nemen. Helemaal niet als ik van mijn collega werkgevers dezelfde verhalen en problemen hoor.
Als werkgever wil ik winst maken, het interesseert me geen flikker waar iemand vandaan komt, zolang die maar z'n werk goed doet. Als ik weet dat ik een groot risico neem met iemand uit groep a en niet met iemand uit groep b, dan zal ik altijd voor iemand uit groep b gaan. Gewoon omdat dat een kleiner risico is.

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Beoordelen op afkomst/huidskleur is gewoon racisme. Vind dat goedpraten ervan best wel stuitend om eerlijk te zijn.
Zie boven.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_157436980
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:18 schreef Harlon het volgende:

[..]

Nee, zodra afkomst een aanleiding is om iemand anders aan te nemen, is dat risico beperking. Als ik een heleboel problemen heb gehad met vrijwel iedere mocro die ik als werknemer in dienst heb gehad, ga ik het risico niet nog een keer nemen. Helemaal niet als ik van mijn collega werkgevers dezelfde verhalen en problemen hoor.
Als werkgever wil ik winst maken, het interesseert me geen flikker waar iemand vandaan komt, zolang die maar z'n werk goed doet. Als ik weet dat ik een groot risico neem met iemand uit groep a en niet met iemand uit groep b, dan zal ik altijd voor iemand uit groep b gaan. Gewoon omdat dat een kleiner risico is.
Je spreekt jezelf tegen in de volgende alinea. Knap.
  maandag 9 november 2015 @ 22:19:37 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157437007
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ho eens even...

Wanneer ik met een theorie kom poneer ik dit doorgaans niet als feit. Ik spreek ook meestal in termen van 'x beïnvloedt y', terwijl jij zeker weet dat x = y met nog veel minder onderbouwing dan dat ik heb.

Jij bent hier degene die alles wat niet in jouw straatje past bij voorbaat afdoet als onzin zonder er verder inhoudelijk op in te gaan, niet ik.
Jijbakjijbakjijbak.
Selectief blijven in een discussie.. wat doe je hier dan? Meeste is gewoon parate kennis, bronnen zijn voor oogkleppers zoals jij die het anders niet willen geloven. Daar worden teksten ook niet leesbaar van als je voor iedere zin een verwijzing of een blauwe regel voor nodig hebt.
Doe je IRL ook niet bij het koffieapparaat 'ik vind dit omdat reden a en kijk eens hier op mijn tablet bron a b en c... '. Maakt conversaties kansloos.
1947-2016
  maandag 9 november 2015 @ 22:20:39 #282
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157437062
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jijbakjijbakjijbak.
Selectief blijven in een discussie.. wat doe je hier dan? Meeste is gewoon parate kennis, bronnen zijn voor oogkleppers zoals jij die het anders niet willen geloven. Daar worden teksten ook niet leesbaar van als je voor iedere zin een verwijzing of een blauwe regel voor nodig hebt.
Doe je IRL ook niet bij het koffieapparaat 'ik vind dit omdat reden a en kijk eens hier op mijn tablet bron a b en c... '. Maakt conversaties kansloos.
Maar als iemand het tegendeel beweert, dan is het volgens jou opeens een oogklepper die met niet onderbouwde opmerkingen komt _O-
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 22:21:49 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157437110
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar als iemand het tegendeel beweert, dan is het volgens jou opeens een oogklepper die met niet onderbouwde opmerkingen komt _O-
Pak een spiegeltje en gooi die laatste zin van je even op jezelf.
1947-2016
pi_157437190
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hey! Niet met zinnen gooien.
  maandag 9 november 2015 @ 22:27:21 #285
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157437311
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik kom tenminste met concrete voorbeelden. Enige wat jij doet is herhalen wat ik zegt.

Hieronder zo'n concreet voorbeeld.

Red_85 zegt iets... dus het klopt:

quote:

[..]

quote:

[..]

Jij zult versteld staan.
Bluesdude zegt iets, en opeens wordt het in twijfel getrokken met een "hoe weet je dat zo zeker"

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

[...]

quote:

[..]

[..]

Krekker is de bom!
pi_157437312
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen in de volgende alinea. Knap.
Nee, ik spreek mezelf niet tegen. Zoals ik zeg, ik wil iemand hebben waar ik vrijwel zeker van weet dat die zijn werk goed gaat doen, of in ieder geval het voor mij een zo'n klein mogelijk risico is. Als ik echter van collega's hoor dat ze alleen maar problemen hebben met mensen van een bepaalde achtergrond en ik inmiddels dezelfde ervaring heb, zal ik niet snel meer iemand aannemen uit die groep. Boeit het me nog steeds niet waar iemand vandaan komt, tenzij het iemand is die uit ervaring uit een risico groep komt. Is dat racisme? nee alles behalve. 't boeit me nog altijd geen kont of iemand een turk is, of een afghaan, of een pool, zolang het maar niet iemand is uit een regio waar veel probleem gevallen vandaan komen.
In Nederland speelt dit probleem vrijwel alleen voor Marokkaanse jongens, die hebben keihard gewerkt voor hun slechte reputatie en doen er veel aan om die in stand te houden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 22:48:50 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157438164
in mijn ervaring zien de meeste in Nederland geboren en getogen Surinamers zich idd als Nederlanders, die zijn Surinamer zoals Friezen Fries zijn ... maar toch vooral Nederlander

dat ze Nederland haten kom ik al helemaal niet tegen

zelfs bij diegenen die naar Nederland zijn getogen herken ik dat niet, die vinden het alleen heel erg koud

nu ken ik ze natuurlijk niet allemaal maar het lijkt mij een nogal sterk verhaal waar ik ook wel een bronnetje van zou willen zien eerlijk gezegd
  maandag 9 november 2015 @ 23:13:39 #288
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157438847
[..]

[..]

Het is tegenwoordig allang niet meer zo dat je niet kan zeggen dat allochtonen relatief vaker bepaalde problemen veroorzaken. Er wordt VELE malen vaker gezegd "maar dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik een racist", dan dat men werkelijk voor racist wordt uitgemaakt wanneer men dat zegt.

[/quote]

Het is juist wel de norm, allochtonen beschuldigen de autochtone Nederlander steeds vaker en sneller van racisme. Een voorbeeld: Een dame van Marrokaanse afkomst sluit aan in de lange rij aan de kassa van de supermarkt met 2 artikelen in haar hand. Zij plaatst deze op de band waarop de klant achter haar zijn artikelen op de band wil plaatsen, de vrouw brabbelt iets van, nee nee, nog niet klaar. Vervolgens komen haar 4 kinderen tevoorschijn met allerlei artikelen en leggen die op de band om vervolgens weer terug de winkel in te gaan om de rest van de boodschappen te halen. De klant achter deze dame wijst haar op een normale manier op het feit ''dat we zo geen boodschappen doen''. Het eerste wat de dame zegt is: ''Waarom jullie altijd disjcrimineer ?'' ''Waarom jullie altijd racistiesj ?''.

Grote groepen allochtonen, en dan met name de jongeren en twintigers, keren zich steeds meer af van de Nederlandse maatschappij. Voelen zich bij het minste of geringste beledigd of gediscrimineerd. Dat is de tendens in Nederland en de regering, gemeentes en bijbehorende instanties sluiten hun ogen er voor en dat doen ze al jaren.
pi_157440261
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:15 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ik ergerde me heel erg aan het verhaal van die dames dat 'de witte man' eens moet leren luisteren. Maar als ik dit soort discussies lees onderschrijf ik het punt toch steeds meer. Mensen die er eigenlijk buiten staan, denken precies te weten tot welk jaartal iemand racisme heeft kunnen ondervinden, want slavernij is toen afgeschaft en achterin de bus zitten was geen issue voor die generatie. Ja en toen was alles plotsklaps helemaal mooi en liepen we hand in hand te zingen over bloemen en vrije liefde.
Hmm.. ik zit een beetje te twijfelen; aan de ene kant kon ik wel begrijpen dat ze er zo over dachten.
Aan de andere kant; wat moet ik nu eigenlijk met hun geërfde slachtofferschap? Dat hele idee van 'agents' is toch ook wel erg sterk omgeven met een geurtje van jaren 60 van de vorige eeuw.

Het zou me niks verbazen als er miljoenen zwarte vrouwen zijn die niks kunnen met hun hele verhaal en moet ik dan toch naar hun als zelf-benoemde woordvoerders gaan luisteren.

Ik kon me trouwens wel helemaal inleven in de stelling dat het soms prettiger is om om te gaan met een echte vijand dan met zo'n 'inlever' die je de hele tijd moet bedanken voor zijn goedheid.
pi_157463616
De dames uit de OP van het interview in de NRC moeten wat beter luisteren naar hoe hun brothers and sisters in de VS zoiets aanpakken.

quote:
An activist group came up with a list of demands. The first was that Wolfe write "a handwritten apology" to be read aloud at a press conference, and that it "must acknowledge his white male privilege." The second demand was that he be fired. So they were merely demanding a rote confession of guilt before execution, a nice totalitarian touch.

[ Bericht 26% gewijzigd door Lyrebird op 11-11-2015 07:55:43 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157463731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 06:57 schreef Lyrebird het volgende:
De dames uit de OP moeten wat beter luisteren naar hoe hun brothers and sisters in de VS zoiets aanpakken.

[..]

Amerika :')
pi_157468820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hmm.. ik zit een beetje te twijfelen; aan de ene kant kon ik wel begrijpen dat ze er zo over dachten.
Aan de andere kant; wat moet ik nu eigenlijk met hun geërfde slachtofferschap? Dat hele idee van 'agents' is toch ook wel erg sterk omgeven met een geurtje van jaren 60 van de vorige eeuw.

Het zou me niks verbazen als er miljoenen zwarte vrouwen zijn die niks kunnen met hun hele verhaal en moet ik dan toch naar hun als zelf-benoemde woordvoerders gaan luisteren.

Ik kon me trouwens wel helemaal inleven in de stelling dat het soms prettiger is om om te gaan met een echte vijand dan met zo'n 'inlever' die je de hele tijd moet bedanken voor zijn goedheid.
Het is sowieso belangrijk mensen nooit zomaar tot woordvoerders voor 'hun groep' te bombarderen (ik heb niet het idee dat ze zichzelf zo noemden). De betreffende dames hebben een mening die zij graag uiten. Ze maken een paar goede punten en een aantal mindere. Geen enkel andere persoon hoeft de mening te delen, enkel omdat ze zelf een zwarte vrouw is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')