Nou, dat zal je tegenvallen. Een voorbeeld:quote:Op maandag 9 november 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laten we om te beginnen eerst even vooropstellen dat apartheid niet aan de orde was in de VS, maar dat dat een Zuid Afrikaans onderonsje was. Er was weliswaar behoorlijk wat racisme in de VS in die tijd (en nu nog), maar dat beperkte zich toch voornamelijk tot de zuidelijke staten, en dat is niet waar de heren in kwestie zijn opgegroeid. Zwarten in Alabama of Mississippi zullen dat inderdaad aan den lijve hebben ondervonden, maar waar die lui opgroeiden zag je uberhaupt geen blanken, hooguit werklui of politieagenten, dus ik vraag me af op welke wijze zij met racisme te maken hebben gehad. Waar ze over rapten was dan ook voornamelijk over gangs (geweld), geld, auto's en bitches, want dat was hetgene wat ze om zich heen zagen, geen racisme.
Als dit geen verwijzing is naar racisme, dan weet ik het ook niet meer.quote:A young nigga got it bad cause I'm brown
And not the other color so police think
They have the authority to kill a minority
quote:I'm tired of being poor and, even worse, I'm black
My stomach hurts so I'm looking for a purse to snatch
Cops give a damn about a negro
Pull the trigger, kill a nigga, he's a hero
Zeggen dat al die rappers van vroeger alleen maar over geweld en auto's rapten is onzinnig. Ze rapten inderdaad over wat ze zagen, en daar hoorde racisme gewoon bij. Als racisme immers geen issue was, waarom is dit dan bijvoorbeeld zo'n enorm ding geworden? Dat was een uitbarsting die alleen plaats heeft kunnen vinden doordat mensen vonden dat ze nog gediscrimineerd werden en doordat ze nog racisme ervoeren.quote:And although it seems heaven-sent
We ain't ready to see a black president
It ain't a secret, don't conceal the fact:
The penitentiary's packed, and it's filled with blacks
Je zit er op dit gebied echt volledig naast:quote:Op maandag 9 november 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laten we om te beginnen eerst even vooropstellen dat apartheid niet aan de orde was in de VS, maar dat dat een Zuid Afrikaans onderonsje was. Er was weliswaar behoorlijk wat racisme in de VS in die tijd (en nu nog), maar dat beperkte zich toch voornamelijk tot de zuidelijke staten, en dat is niet waar de heren in kwestie zijn opgegroeid. Zwarten in Alabama of Mississippi zullen dat inderdaad aan den lijve hebben ondervonden, maar waar die lui opgroeiden zag je uberhaupt geen blanken, hooguit werklui of politieagenten, dus ik vraag me af op welke wijze zij met racisme te maken hebben gehad. Waar ze over rapten was dan ook voornamelijk over gangs (geweld), geld, auto's en bitches, want dat was hetgene wat ze om zich heen zagen, geen racisme.
quote:Racial segregation in the United States
Racial segegation in the United States, as a general term, includes the segregation or "hypersegregation" of facilities, services, and opportunities such as housing, medical care, education, employment, and transportation along racial lines. The expression most often refers to the legally or socially enforced separation of African Americans from other races, but also applies to the general discrimination against people of color by white communities.[1]
As well as the physical separation and provision of separate facilities (especially during the Jim Crow era), the term can also refer to other manifestations of racial discrimination, such as separation of roles within an institution: for example, in the United States Armed Forces before the 1950s, black units were typically separated from white units but were led by white officers.[2]
Legal segregation of schools was stopped in America by federal enforcement of a series of Supreme Court decisions after Brown v. Board of Education in 1954. All segregation was abolished by the Civil Rights Act of 1964.[3] It passed after civil rights demonstrations resulted in public opinion turning against enforced segregation, de facto segregation — segregation "in fact", without sanction of law — persists in varying degrees to the present day. The contemporary racial segregation seen in the United States in residential neighborhoods has been shaped by public policies, mortgage discrimination, and redlining, among other factors.[4] Hypersegregation is a form of racial segregation that consists of the geographical grouping of racial groups. Most often, this occurs in cities where the residents of the inner city are African Americans and the suburbs surrounding this inner core are often white European American residents.[5] The idea of hypersegregation gained credibility in 1989 due to the work of Douglas Massey and Nancy A. Denton and their studies of "American Apartheid" when whites created the black ghetto during the first half of the 20th century in order to isolate growing urban black populations by segregation among inner-city African-Americans.[6]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Residential_segregation
Ik denk dat je onderschat hoe verknipt de gangsta-rap-wereld is. Die gastjes hebben een enorme dunk van zichzelf, terwijl ze geen zinnig woord uit weten te kramen. Dit berichtje dat GeenStijl gisteren had, is wel illustratief: http://www.geenstijl.nl/m(...)il_zwarte_piete.htmlquote:Op maandag 9 november 2015 08:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa. Dat is eigenlijk niet eens helemaal correct wat ik zei. De rappers die veel over de ghetto spraken en misstanden praten (denk aan 2pac, NWA-rappers, dr. Dre, etc) zijn geboren in de jaren 60 en 70, dat is 6 jaar nadat de apartheid is afgeschaft.
De jongere rappers hoor je er veel minder over.
Dit heeft verder weinig te maken met de Zwarte Piet discussie.
En nu doe je het gewoon weerquote:Op maandag 9 november 2015 08:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, het zijn ook de mensen die er ver na geboren zijn of die er geen moer meer mee te maken hebben gehad. Opgegroeid in een maatschappij die het nu is. Kijk eens naar die muts van een anousha nzume, die gasten achter de 'freedom riders to meppel' en kozp, dit kun je geen gasten noemen die het 'bewust hebben meegemaakt'. Of uberhaupt mensen van Surinaamse en Antilliaanse achtergrond die nu in NL wonen.
Waarom er dan toch prat op gaan? Waarom dan toch iedere keer die kaarten trekken? En waarom bij ieder iets wat je niet voor elkaar krijgt naar 'racisme' trekken en met pc goedlullen?
"Wij blanken zijn tegenwoordig degenen die onderdrukt worden", of "maar dat mag je tegenwoordig niet zeggen", of "maar als ik dat zeg, dan ben ik weer de racist" en daarna keihard bevolkinggroepen schofferen, stellen dat negers dom zijn, etc...quote:Op maandag 9 november 2015 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kan hem per definitie niet inzetten. Ik ben namelijk blank, man en hetro. En heb werk.
Jammer voor je.
Je weet dat de rappers van nu niet één op één te vergelijken zijn met de rappers waar KreKkeR het over heeft he?quote:Op maandag 9 november 2015 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe verknipt de gangsta-rap-wereld is. Die gastjes hebben een enorme dunk van zichzelf, terwijl ze geen zinnig woord uit weten te kramen. Dit berichtje dat GeenStijl gisteren had, is wel illustratief: http://www.geenstijl.nl/m(...)il_zwarte_piete.html
Er bestaat geen Zwarte Piet-discussie. Het zou fijn zijn als we konden ophouden met doen alsof er een discussie plaatsvindt. Wat gaande is, is een hetze. De tegenstanders van Zwarte Piet zijn totaal niet in feiten en argumenten geïnteresseerd.
Ja, dat weet ik. Bij die gasten van toen ging het nog ergens over. En ze hadden enig recht van spreken. Tegenwoordig lijken het net een stel zwakbegaafden.quote:Op maandag 9 november 2015 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je weet dat de rappers van nu niet één op één te vergelijken zijn met de rappers waar KreKkeR het over heeft he?
Zonder enige onderbouwing? Nee idd, ik heb geen 600+ linkjes in de post zitten om jou van bronnen te voorzien. Dat is gewoon parate kennis over die kneuzen die ik daar beschrijf. Tevens pak ik hier niet nagenoeg een hele bevolkingsgroep, pas in mijn laatste zin hint ik er naar.quote:Op maandag 9 november 2015 14:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En nu doe je het gewoon weer![]()
Zonder enige onderbouwing nagenoeg een hele bevolkingsgroep ergens vam beschuldigen...
En wanneer Bluesdude met een bewering komt, dan zegt hij opeens iets wat hij niet kan bewijzen, maar ondertussen doe jij het aan de lopende band
Bij een bepaald strand werd op de toegangsweg (enkel gemotoriseerd verkeer, geen andere manier om er te komen) een brug gebouwd die te laag was om bussen er onderdoor te laten rijden. Het kan toeval zijn geweest maar er waren vermoedens dat ook dit een geval van racisme was: de arme mensen van het strand houden, zij konden immers geen eigen auto betalen in die tijd. Al is het eerder een geval van discriminatie op welvaart (geen racisme, wel net zo erg) dan op huidskleur, misschien is dat wezenlijk anders dan het invoeren van de regel dat zwarte mensen niet de bus mogen gebruiken of dat ze in een apart deel van de bus moeten zitten.quote:Op maandag 9 november 2015 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is moeilijk te bewijzen maar het lijkt wel alsof ze naar het verleden van hun voorouders grijpen om een verklaring te zoeken voor het gebrek aan succes in hun leven.quote:Op maandag 9 november 2015 08:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, het zijn ook de mensen die er ver na geboren zijn of die er geen moer meer mee te maken hebben gehad. Opgegroeid in een maatschappij die het nu is. Kijk eens naar die muts van een anousha nzume, die gasten achter de 'freedom riders to meppel' en kozp, dit kun je geen gasten noemen die het 'bewust hebben meegemaakt'. Of uberhaupt mensen van Surinaamse en Antilliaanse achtergrond die nu in NL wonen.
Waarom er dan toch prat op gaan? Waarom dan toch iedere keer die kaarten trekken? En waarom bij ieder iets wat je niet voor elkaar krijgt naar 'racisme' trekken en met pc goedlullen?
Ik ben het volledig met je eens dat het systeem van segregatie de facto en de jure een systeem van Apartheid was, maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL. Men gebruikt theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks toepasbaar op de situatie in de VS, die volgens mij in NL de plank misslaan. Voorbeeld bijv. die poster van "freedom ride to Meppel", maar ook dat verhaal van die #BlackTwitter-dames.quote:Op maandag 9 november 2015 12:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
van deze site: https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
Exact. En als je dat niet ziet, ben je totaal blind geworden voor de gelijke positie van minderheden al hier. Tevens zien de meeste NL'ers 'minderheden' al niet eens meer als 'minderheden'. Zeker niet als het gaat om de Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders die nu zo snoeihard aan het ageren zijn. De enige die hier racisme zien, zijn de mensen die het benoemen voor hun eigen gewin en een verheven positie willen hebben. 'freedom riders', anousha nzume met haar zeikgroepje, quincy gario en kozp zijn daar een perfect voorbeeld van.quote:Op maandag 9 november 2015 15:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens dat het systeem van segregatie de facto en de jure een systeem van Apartheid was, maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL. Men gebruikt theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks toepasbaar op de situatie in de VS, die volgens mij in NL de plank misslaan. Voorbeeld bijv. die poster van "frredom ride to Meppel".
Wij hebben hier in de twintigste en eenentwintigste eeuw geen systeem van segregatie (naar ras of 'ras'!) gehad, in de USA hadden ze dat wel. Een vergelijking gaat totaal mank maar moet dat hier echt worden opgemerkt? De mensen hier zijn toch niet zo achterlijk dat ze dat nog niet hadden begrepen?quote:Op maandag 9 november 2015 15:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens dat het systeem van segregatie de facto en de jure een systeem van Apartheid was, maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL. Men gebruikt theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks toepasbaar op de situatie in de VS, die volgens mij in NL de plank misslaan. Voorbeeld bijv. die poster van "freedom ride to Meppel", maar ook dat verhaal van die #BlackTwitter-dames.
Die mensen ontlenen theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks aan de Amerikaanse wetenschappelijke literatuur hierover. Vooral ontstaan nadat de desegregatie, het verkrijgen van burgerrechten en de affirmitive action er niet toe leidden dat de sociaal-economische situatie van Afro-Amerikanen verbeterde. En dus kwam men er achter dat er residuen van racisme in de Amerikaanse samenleving onderhuids nog steeds volop aanwezig waren in het institutionele racisme en de white privilege. En wrs hadden ze daar, voor wat betreft de Amerikaanse situatie, ook een punt natuurlijk. Vervolgens gebruiken de antiracistische actievoerders deze en dergelijke theorieën 1 op 1 voor de NLse situatie en gooien daarbij alle minderheden, ook Turken en Marokkanen, op het stapeltje "mensen van kleur", die dan onderdrukt worden adhv die mechanismen door de dominante witte cultuur in NL. Je ziet dan als afgeleide bijv. ineens Turken en Marokkanen hevig protesteren tegen ZP, want institutioneel racisme, en daar hebben zij net zo hard onder te leiden en dus noemen ze het protest tegen de intocht van Sinterklaas ineens "Freedom ride" naar de freedom rides in het diepe zuiden van de VS in de jaren 60 georganiseerd door de burgerrechtenbeweging...quote:Op maandag 9 november 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij hebben hier in de twintigste en eenentwintigste eeuw geen systeem van segregatie gehad, in de USA hadden ze dat wel. Een vergelijking gaat totaal mank maar moet dat hier echt worden opgemerkt? De mensen hier zijn toch niet zo achterlijk dat ze dat nog niet hadden begrepen?
En vooral bijna altijd geil en zin in de een of andere hoer of slet.quote:Op maandag 9 november 2015 14:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
.........Tegenwoordig lijken het net een stel zwakbegaafden.
Ik zie het probleem niet. Alsof elke kerel bij een leuke ontmoeting eerst bij de dame informeert of ze niet toevallig een sletje isquote:Op maandag 9 november 2015 17:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En vooral bijna altijd geil en zin in de een of andere hoer of slet.
Fijne combinatie.
Waar kan ik lezen dat die freedom-to-ride-mensen 1 op 1 denken in de betekenis van Amerika 1960 is gelijk aan Nederland 2015 ?quote:Op maandag 9 november 2015 15:40 schreef Ryan3 het volgende:
maar daarom maak ik bezwaar tegen de 1 op 1 vergelijking die nu gehanteerd wordt door antiracisten met de situatie in NL.
quote:Op maandag 9 november 2015 01:34 schreef Pielemenneke het volgende:
Iedereen kan hier lullen als Brugman, maar feit blijft dat we in Nederland veel problemen hebben met mensen van allochtone afkomst, of ze wel of niet hier zijn geboren maakt niets uit. De problemen zijn er. En dat mensen, veelal uit de linkse hoek, met allerlei verzachtende omstandigheden stooien maakt geen verschil.. Die mensen zijn nooit geintegreerd, hebben altijd samen geklit en hebben hun kinderen een opvoeding gegeven die niet strookt met de onze. Er zijn wijken vol met allochtone probleemgevallen, dat is niet meer te ontkennen.
Op het moment dat men ''man en paard'' noemt word er in koor ''racisme'' geroepen. Misschien moet het woordje racisme vervangen worden voor realisme. Men mag in Nederland niet meer eerlijk zijn door te zeggen dat mensen van allochtone afkomst veelal problemen veroorzaken, we zijn allemaal oh zo bang om voor racist uitgemaakt te worden.
Het is tegenwoordig allang niet meer zo dat je niet kan zeggen dat allochtonen relatief vaker bepaalde problemen veroorzaken. Er wordt VELE malen vaker gezegd "maar dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik een racist", dan dat men werkelijk voor racist wordt uitgemaakt wanneer men dat zegt.quote:Op maandag 9 november 2015 08:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Van de policor mag je niet eerlijk zijn. Dan kwets je namelijk misschien mensen. Het is dan ook zo lekker makkelijk om die kaart te trekken, je zet iemand weg als totale paria van de maatschappij en jij krijgt er alles mee voor elkaar.
Ik lees gewoon wat jij post:quote:Op maandag 9 november 2015 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zonder enige onderbouwing? Nee idd, ik heb geen 600+ linkjes in de post zitten om jou van bronnen te voorzien. Dat is gewoon parate kennis over die kneuzen die ik daar beschrijf. Tevens pak ik hier niet nagenoeg een hele bevolkingsgroep, pas in mijn laatste zin hint ik er naar.
Jij leest ook alleen wat je wil lezen he..
quote:Op zondag 8 november 2015 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag ze het eens zelf wat ze voelen. 9/10 haat NL.
Hoe moet ik dit dan lezen?quote:Op zondag 8 november 2015 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien spreek ik wel waarheid. Weet jij veel?
Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien.
En dit? Dat is toch best duidelijke taal van jou lijkt mij.quote:Op maandag 9 november 2015 08:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het iemands bedoeling is de situatie 1 op 1 te vergelijken. Dat er grote verschillen zijn is duidelijk en wordt dat enkel meer, wanneer je je verdiept in de door jou genoemde wetenschappelijke theorieën.quote:Op maandag 9 november 2015 16:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die mensen ontlenen theorie, terminologie en actiemethoden rechtstreeks aan de Amerikaanse wetenschappelijke literatuur hierover. Vooral ontstaan nadat de desegregatie, het verkrijgen van burgerrechten en de affirmitive action er niet toe leidden dat de sociaal-economische situatie van Afro-Amerikanen verbeterde. En dus kwam men er achter dat er residuen van racisme in de Amerikaanse samenleving onderhuids nog steeds volop aanwezig waren in het institutionele racisme en de white privilege. En wrs hadden ze daar voor wat betreft de Amerikaanse situatie ook een punt natuurlijk. Vervolgens gebruiken de antiracistische actievoerders deze en dergelijke theorieën 1 op 1 voor de NLse situatie en gooien daarbij alle minderheden, ook Turken en Marokkanen, op het stapeltje "mensen van kleur", die dan onderdrukt worden adhv die mechanismen door de dominante witte cultuur in NL. Je ziet dan als afgeleide bijv. ineens Turken en Marokkanen hevig protesteren tegen ZP, want institutioneel racisme, en daar hebben zij net zo hard onder te leiden en dus noemen het protest tegen de intocht van Sinterklaas ineens "Freedom ride" naar de freedom rides in het diepe zuiden van de VS in de jaren 60 georganiseerd door de burgerrechtenbeweging...
Gejijbak en jou zienswijze posten, is ook lekker makkelijk.quote:Op maandag 9 november 2015 18:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik lees gewoon wat jij post:
[..]
[..]
Hoe moet ik dit dan lezen?
[..]
En dit? Dat is toch best duidelijke taal van jou lijkt mij.
En ik reageer tenminste nog op de inhoud van jouw post. Jij zegt bij mijn post zonder verdere inhoudelijke onderbouwing: "onzin en bijgelul".
Je komt zelf met allerlei beweringen waarvan jij dan wel overtuigd mag zijn dat ze waar zijn, getoetst aan de werkelijkheid zijn ze totaal niet en bewezen al helemaal niet. En ondertussen roep je maar al te makkelijk dat een ander onzin lult of dat hij zaken niet kan onderbouwen.
Lekker makkelijk.
Inderdaad. Want dat woord is in de afgelopen jaren aan inflatie onderhevig geweest. Een beetje hoe de dollar tegen over de euro staat in de afgelopen 3 jaar.quote:Op maandag 9 november 2015 18:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Het is tegenwoordig allang niet meer zo dat je niet kan zeggen dat allochtonen relatief vaker bepaalde problemen veroorzaken.
Er wordt VELE malen vaker gezegd "maar dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik een racist", dan dat men werkelijk voor racist wordt uitgemaakt wanneer men dat zegt.
Wat je vaker ziet is dat iemand helemaal niet zegt dat allochtonen relatief vaker problemen veroorzaken, maar dat iemand zegt: "ze zijn allemaal kut die allochtonen/Marokkanen" en wanneer iemand de persoon er dan op aanspreekt begint de persoon verontwaardigd te roepen: "oh oh, ik benoem gewoon de statistieken en dat mag niet eens!!! Policor!!!!!"
En ja, tuurlijk heb je altijd nog mensen die wel snel racisme roepen, maar dat is allang niet meer de norm.
Ik kom tenminste niet met totaal niet onderbouwde beweringen over hele bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 9 november 2015 21:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gejijbak en jou zienswijze posten, is ook lekker makkelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |