Wat moet het toch heerlijk zijn om een programma te zien, en op wat je voorgeschoteld krijgt je mening te vormen. Hoef je ook niet meer na te denken.quote:Op zondag 8 november 2015 17:59 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, maar daar heb ik verder niets mee van doen. Een uitzending van Opsporing Verzocht geeft toch wel altijd weer hoe de verhoudingen liggen. En geloof me zodra die ook maar een blanke dader in de uitzending kunnen krijgen zal die erin komen, en ondanks dat zie je toch altijd maar weer hoofdzakelijk 'lichtgetinte' daders.
Alsof mijn mening enkel daarop gebaseerd zou zijn.quote:Op zondag 8 november 2015 18:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat moet het toch heerlijk zijn om een programma te zien, en op wat je voorgeschoteld krijgt je mening te vormen. Hoef je ook niet meer na te denken.
Neuh, Ryan. Ik heb ook al uitgelegd waarom ik het niet relevant vind voor deze discussie, Ryan.quote:Op zondag 8 november 2015 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je was als door een wesp gestoken, Kooske.
Het opsporing verzocht verhaal is een beetje van het niveau: "dat stond op facebook"quote:Op zondag 8 november 2015 18:06 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Alsof mijn mening enkel daarop gebaseerd zou zijn.
Jij bazelt alleen door om het laatste woord te hebben hè.quote:Op zondag 8 november 2015 18:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, Ryan. Ik heb ook al uitgelegd waarom ik het niet relevant vind voor deze discussie, Ryan.
Maar is je werk dan onbeduidend, Ryan? Ik heb dat nergens beweerd, Ryan.
Jij draait er weer leuk omheen, je kunt gewoon niet ontkennen dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Doe je dat toch ben je gewoon blind voor de feiten.quote:Op zondag 8 november 2015 18:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het opsporing verzocht verhaal is een beetje van het niveau: "dat stond op facebook"
Je durft zeker ook niet meer aan de vrouw naar aanleiding van al die nare dingen die Rafael van de Vaart overkomen zijn? Het waren toch echt allemaal vrouwen die dat deden. En andere mannen is iets soortgelijks ook overkomen. Meer dan je denkt.
Ja, daar zijn het hufters voor. Maar dat ze opmerkingen daarover wegwuiven met "racisme" is niet echt iets wat we nu echt serieus moeten gaan nemen ofzo.quote:Op zondag 8 november 2015 14:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen is het te pas en te onpas gebruiken van "demoniseren" nog enigszins te begrijpen, het te onpas gebruiken van "racisme" is erg lastig uit te leggen als iemand vraagt om stil te zijn in een stiltecoupé, voor iedereen die niet een idioot of dommer is is het volstrekt duidelijk dat ze dat aan eenieder zouden vragen die lawaai maakt in die coupé.
Je zou natuurlijk ook eventjes erbij stil kunnen staan als reiziger dat het voor veel mensen vervelend is om de hele tijd in een lawaaierige ruimte te zitten terwijl ze bijv. willen lezen of gewoon even een rustige omgeving willen hebben en kunnen beseffen dat er maar een paar stiltecoupés zijn terwijl er veel coupés zijn waarin je wel lawaai mag maken. Maar ja, dat is blijkbaar te veel gevraagd voor de betreffende jongens.
Natuurlijk toont het juist aan hoe weinig serieus ze te nemen zijn, het is echter wel serieus te nemen dat het zo slecht is gesteld met die jongens.quote:Op zondag 8 november 2015 18:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn het hufters voor. Maar dat ze opmerkingen daarover wegwuiven met "racisme" is niet echt iets wat we nu echt serieus moeten gaan nemen ofzo.
Het individu langs de lat van de 'groep' leggen is wat discriminatie is. Dat weet je toch wel?quote:Op zondag 8 november 2015 18:41 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Jij draait er weer leuk omheen, je kunt gewoon niet ontkennen dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Doe je dat toch ben je gewoon blind voor de feiten.
Ja.quote:Op zondag 8 november 2015 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk toont het juist aan hoe weinig serieus ze te nemen zijn, het is echter wel serieus te nemen dat het zo slecht is gesteld met die jongens.
Nou, ga weg dan.quote:Op zondag 8 november 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is uiteindelijk heel simpel: Als het je in Nederland niet bevalt (omdat iedereen volgens jou racistisch is bijvoorbeeld) dan ga je toch weg?
Nederland is mijn thuisland.quote:
Ik heb niet het idee dat het die jongens hier niet bevalt.quote:Op zondag 8 november 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is uiteindelijk heel simpel: Als het je in Nederland niet bevalt (omdat iedereen volgens jou racistisch is bijvoorbeeld) dan ga je toch weg?
Ik hoor veel geklaag. Zwarte Piet deugt niet, Nederlanders deugen niet, Nederland is racistisch.quote:Op zondag 8 november 2015 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het die jongens hier niet bevalt.
Nederland is hun thuisland. Die 'racismeroepers' zijn vrijwel allemaal hier geboren.quote:Op zondag 8 november 2015 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland is mijn thuisland.
Heel veel racisme-roepers hebben een land van oorsprong waar ze zo naartoe kunnen. Dat moeten ze vooral doen als het hier zo verschrikkelijk is.
Wat nu als je vindt dat dit jouw land is en dat jij je niet aan hoeft te passen aan racisme? Vooral niet omdat jouw land Nederland is? Je weet wel, het land waar iedereen gelijk is volgens de wet. Het land van tolerantie, van leven en laten leven? Het land van vrijheid en een grote mate van socialiteit? Het land van redelijkheid en ratio?quote:Op zondag 8 november 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat verzin je er nu allemaal zelf bij. Het enige dat ik lees zijn asootjes die kritiek op hun gedrag wegwuiven door het woord racisme te misbruiken,quote:Op zondag 8 november 2015 19:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik hoor veel geklaag. Zwarte Piet deugt niet, Nederlanders deugen niet, Nederland is racistisch.
Ik heb liever dat ze dankbaar zijn voor de kansen die ze hier hebben gekregen, maar als ze het echt zo erg vinden hier dan moeten ze vooral vertrekken. Ze hebben immers een (tweede) thuisland.
Dat lukt dus niet op deze manier. Het sociale contract is verbroken omdat de mensen die er aan betaald hebben er niet meer de vruchten van kunnen plukken. Wel de lasten, niet de baten, dat gaat niet lang goed.quote:Op zondag 8 november 2015 19:12 schreef erodome het volgende:
[...]
Het land dat iedereen zo graag wil behouden...
Er is amper racisme. Nederland moet Nederlands blijven. Niet voor niets stijgt de PVV tot ongekende hoogte, ondanks de onhandige aanpak van deze partij.quote:Op zondag 8 november 2015 19:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat nu als je vindt dat dit jouw land is en dat jij je niet aan hoeft te passen aan racisme? Vooral niet omdat jouw land Nederland is? Je weet wel, het land waar iedereen gelijk is volgens de wet. Het land van tolerantie, van leven en laten leven? Het land van vrijheid en een grote mate van socialiteit? Het land van redelijkheid en ratio?
Het land dat iedereen zo graag wil behouden...
Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer. In Oost-Europa is nog cultuur, want nog geen 1% niet-westerse allochtonen.quote:Op zondag 8 november 2015 19:15 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat lukt dus niet op deze manier. Het sociale contract is verbroken omdat de mensen die er aan betaald hebben er niet meer de vruchten van kunnen plukken. Wel de lasten, niet de baten, dat gaat niet lang goed.
In voor- en tegenspoed.quote:Op zondag 8 november 2015 19:15 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat lukt dus niet op deze manier. Het sociale contract is verbroken omdat de mensen die er aan betaald hebben er niet meer de vruchten van kunnen plukken. Wel de lasten, niet de baten, dat gaat niet lang goed.
Nou, wat zeik je dan nog?quote:Op zondag 8 november 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer.
Jezus...... heb je een cursus overdrijven gevolgd ofzo?quote:Op zondag 8 november 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is geen Nederlandse cultuur meer.
Dat komt ook voor. Veel van de racisme-roepers in de media vinden van alles aan Nederland niet deugen. En dan denk ik: Ga toch weg.quote:Op zondag 8 november 2015 19:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat verzin je er nu allemaal zelf bij. Het enige dat ik lees zijn asootjes die kritiek op hun gedrag wegwuiven door het woord racisme te misbruiken,
Het is een van de vele symptomen van het relevante probleem.quote:Op zondag 8 november 2015 18:59 schreef Hexagon het volgende:
Maar dan lijkt me hoe ze het woordje racisme gebruiken nou niet het meest relevante probleem.
Ja, dat was al enkele decennia bekend.quote:En wanneer je denkt dat het "het nieuwste" weerwoordje is dan moet je wel onder een steen geleefd hebben.
Zo simpel is het wanneer het over discriminatie in die context gaat. Discriminatie is echter niet het probleem van deze groep allochtonen, de armoede, het lage opleidingsniveau en de lage intelligentie vormen het probleem, discriminatie is de smoes. Dat wil niet zeggen dat er geen discriminatie voorkomt, het heeft alleen weinig met hun problemen te maken. Behalve misschien als je met 10+ man solliciteert voor 1 baan maar kies dan voor een opleiding en een baan waarbij je weinig concurrentie hebt of maak gebruik van de affirmative action banen.quote:Op zondag 8 november 2015 18:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Het individu langs de lat van de 'groep' leggen is wat discriminatie is. Dat weet je toch wel?
Ik ben een vrij rechts persoon. Dat uitgebreide sociale contract hoeft van mij helemaal niet. Het wrange is dat ik gedwongen wordt mee te betalen en nooit het recht of de mogelijkheid zal hebben er ook gebruik van te maken. Dat klopt gewoon niet.quote:Op zondag 8 november 2015 19:17 schreef erodome het volgende:
[..]
In voor- en tegenspoed.
Leg je eigen idealen voor Nederland eens eerlijk naast je denkbeelden, naast hoe je je uit. Ik durf te wedden dat daar een groot gat tussen zit.
Jij vindt ook dat er van alles mis is in dit land. Is het misschien tijd om te vertrekken?quote:Op zondag 8 november 2015 19:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat komt ook voor. Veel van de racisme-roepers in de media vinden van alles aan Nederland niet deugen. En dan denk ik: Ga toch weg.
Ja maar om je dan zo druk te gaan maken om dit soort onbenullige symptomen dat leidt alleem de aandacht af.quote:Op zondag 8 november 2015 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is een van de vele symptomen van het relevante probleem.
Ja en wat is je punt behalve dat je nu iets zegt wat iedereen hier al weet?quote:Op zondag 8 november 2015 18:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Het individu langs de lat van de 'groep' leggen is wat discriminatie is. Dat weet je toch wel?
Als dat gaat over 'ras', wat breder genomen afkomst/huidskleur, dan is het racisme. Dat is de benaming voor die manier van doen.
Er is grof racisme (domme luie nikkers moeten allemaal terug naar apenland) en er is subtiel racisme (heb slechte ervaringen met negers en geef daarom mensen met een donkere huidskleur geen kans). Er is persoonlijk racisme (ik vind negers dom) en er is institutioneel racisme (de gewoonte in het land is dat er wantrouwiger gekeken wordt naar een donkere huidskleur. Mensen met een donkere huidskleur maken minder kans in de maatschappij).
Maar al dat alles is en blijft racisme.
Jij zou eens moeten weten hoe groot de kans is dat jij er wel degelijk gebruik van maakt! Sta er eens bij stil welke ouders/voorouders van jou op hun pootjes terecht kwamen dankzij dat sociale contract en hoe dat heeft doorgewerkt naar jouw opvoeding toe. Veel mensen die nu succesvol zijn hebben dat te danken aan hulp van de samenleving eerder, geldt het niet voor jezelf dan geldt het meestal wel voor je ouders of grootouders. Tenzij je zo'n familie hebt waarbij je al vele generaties welvarend bent en waarbij een overgrootouder dankzij een uniek talent een goed fundament legde of zo. Dan nog heb je het succes ook in belangrijke mate aan de maatschappij te danken.quote:Op zondag 8 november 2015 19:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik ben een vrij rechts persoon. Dat uitgebreide sociale contract hoeft van mij helemaal niet. Het wrange is dat ik gedwongen wordt mee te betalen en nooit het recht of de mogelijkheid zal hebben er ook gebruik van te maken. Dat klopt gewoon niet.
Bij dat sociale contract hoort ook het scholingssysteem, de zorg en ga zo maar verder. Jij hebt daar ruim gebruik van gemaakt en plukt daar de vruchten van. Jij zal er hopelijk nog veel vaker gebruik van maken. In voor- en tegenspoed.quote:Op zondag 8 november 2015 19:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik ben een vrij rechts persoon. Dat uitgebreide sociale contract hoeft van mij helemaal niet. Het wrange is dat ik gedwongen wordt mee te betalen en nooit het recht of de mogelijkheid zal hebben er ook gebruik van te maken. Dat klopt gewoon niet.
Mijn punt is dat racisme ontkennen bij het uiten van racisme onzinnig is.quote:Op zondag 8 november 2015 19:31 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja en wat is je punt behalve dat je nu iets zegt wat iedereen hier al weet?
Dat heeft helemaal niets te maken met hetgeen dat ik zei.quote:Op zondag 8 november 2015 19:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn punt is dat racisme ontkennen bij het uiten van racisme onzinnig is.
Nou, en wat er niet is kun je ook niet kwijtraken. Je maakt je dus druk om niks. Je geeft het hiermee indirect gewoon toe.quote:Op zondag 8 november 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer.
Kun je me uitleggen wat 'de' Nederlandse cultuur was, eigenlijk?quote:Op zondag 8 november 2015 19:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat en bovendien: Nederland is Nederland niet meer. Er is geen Nederlandse cultuur meer. In Oost-Europa is nog cultuur, want nog geen 1% niet-westerse allochtonen.
Vraag ze het eens zelf wat ze voelen. 9/10 haat NL.quote:Op zondag 8 november 2015 19:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nederland is hun thuisland. Die 'racismeroepers' zijn vrijwel allemaal hier geboren.
Misschien projecteer jij je eigen haat op diegenen die je haat ?quote:Op zondag 8 november 2015 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag ze het eens zelf wat ze voelen. 9/10 haat NL.
Misschien spreek ik wel waarheid. Weet jij veel?quote:Op zondag 8 november 2015 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Misschien projecteer jij je eigen haat op diegenen die je haat ?
Zeker alles kan.... maar jij kent die mensen toch niet. Waar komen je vooroordelen dan vandaan?quote:Op zondag 8 november 2015 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien spreek ik wel waarheid. Weet jij veel?
En dan wat? Wie niet het gewenste antwoord geeft .... haat Nederland ???quote:Vraag even in de Bijlmer aan een aantal willekeurige inwoners met een Surinaamse achtergrond wat voor land zij als thuisland zien.
Je projecteert weer... Je verwijt "je vijanden" je eigen zwartwitoordelen.quote:Jij zult versteld staan. En ik heb niet zoveel haat als jij soms denkt. Gezien je eigen bril is dat logisch, want jij ziet geen grijs. Alleen zwart en wit.
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op zondag 8 november 2015 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker alles kan.... maar jij kent die mensen toch niet. Waar komen je vooroordelen dan vandaan?
[..]
En dan wat? Wie niet het gewenste antwoord geeft .... haat Nederland ???
Surinamers hier geboren en getogen zien meestal Nederland als hun land...
Nee, dat maak jij er van omdat je inmiddels zo verdorven bent, dat jij niet anders meer kunt zien. Lastig te begrijpen voor je denk ik, alleen zit ik een stuk vriendleijker in elkaar dan jij.quote:[..]
Je projecteert weer... Je verwijt "je vijanden" je eigen zwartwitoordelen.
Hoe weet jij zo zeker dat ze Suriname als thuisland zullen noemen?quote:Op zondag 8 november 2015 21:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker?
[..]
Nee, dat maak jij er van omdat je inmiddels zo verdorven bent, dat jij niet anders meer kunt zien. Lastig te begrijpen voor je denk ik, alleen zit ik een stuk vriendleijker in elkaar dan jij.
Ik weet niks zeker. Dat is mijn indruk...quote:
Mijn indruk is totaal anders. Net zoals met Mocro's, Turken en Antillianen.quote:Op zondag 8 november 2015 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ik weet niks zeker. Dat is mijn indruk...
Waarom spreek je mij hier op aan terwijl hierboven 1 voor mij aan het denken is?quote:Op zondag 8 november 2015 21:54 schreef KreKkeR het volgende:
Altijd lekker makkelijk, van afstand voor anderen praten niet?
Je leest de tekst volgens mij niet goed. De dames reageren zowat verbolgen als ergens de term "blank" valt. Dat mag je niet zeggen, want dat is te neutraal of te inhoudsloos, of zoiets. Het moet en zal "wit" heten.quote:Op zondag 8 november 2015 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo is dat kennelijk? Ik kan niet voor haar spreken maar ik denk dat een heleboel mensen al blij zijn als je ophoudt met verongelijkt doen wanneer zij een ander woord voor jouw kleur gebruikt dan jij.
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)eten_eens_luist.htmlquote:...Want dat is wat dit gevarieerd gepigmenteerde breiclubje doet. Hun gehele leven in dienst stellen van hun huidskleur, om daarmee vervolgens een ander z'n huidskleur te verwijten. En als dan een keer gevraagd wordt of ze hun morele ejaculaat niet gewoon één keertje op kunnen houden, dan is dat institutioneel racisme. Mits de boodschapper blank is natuurlijk. Anders heet het debatteren.
Ik ben doorgaans niet zo met m'n huidskleur bezig, in tegenstelling tot veel van die gangsta-rappers die per "liedje" wel honderd keer "nigga" zeggen. Maar als mij wordt gevraagd naar mijn huidskleur, dan is en blijft "blank" het antwoord. Als één of andere tuthola dat liever "wit" noemt, lig ik daar geen seconde wakker van. Ik had het over het mechanisme van mensen "wit" noemen en vervolgens eisen dat ze luisteren.quote:Op zondag 8 november 2015 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet? Het lijkt toch heel belangrijk te zijn hoe die van jou wordt genoemd.
Je legt mij woorden in de mond die niet van mij afkomstig zijn en die ik ook niet onderschrijf. Ik speel dat spelletje dus niet mee.quote:Op zondag 8 november 2015 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
De eerste groep kleurlingen in Nederland is al toe aan de 4e generatie. De Dieuwertjes en Jeroens die uit Sri Lanka en Afrika zijn geadopteerd hebben zich inmiddels ook alweer voortgeplant. Beetje vervelend voor die mensen om op basis van hun huidskleur te doen alsof ze deel uitmaken van de integratieproblematie, vind je niet?
Het is mijn thuisland. In tegenstelling tot de meeste racisme-roepers heb ik geen tweede thuisland, en al helemaal geen tweede nationaliteit. Maar ik ga zoals vele anderen die Nederland terug willen PVV stemmen, die ook nu weer een nieuwe hoogtepunt bereikt in de peilingen. Bijltjesdag komt vanzelf.quote:Op zondag 8 november 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat er van alles mis is in dit land. Is het misschien tijd om te vertrekken?
Maar er is geen Nederlandse cultuur meer , roep je.quote:Op zondag 8 november 2015 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is mijn thuisland. In tegenstelling tot de meeste racisme-roepers heb ik geen tweede thuisland, en al helemaal geen tweede nationaliteit. Maar ik ga zoals vele anderen die Nederland terug willen PVV stemmen, die ook nu weer een nieuwe hoogtepunt bereikt in de peilingen. Bijltjesdag komt vanzelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |