abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2015 @ 16:31:51 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157404645
Ik moet zeggen dat racist, weet je, ik het bedoel letterlijk maar, goed, weet je, ik moet zeggen, racist loopt toch niet zo lekker, weet je, ik bedoel maar, ok
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157404713
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:31 schreef Re het volgende:
Ik moet zeggen dat racist, weet je, ik het bedoel letterlijk maar, goed, weet je, ik moet zeggen, racist loopt toch niet zo lekker, weet je, ik bedoel maar, ok
Als racist je stopwoordje is, dan lijd je toch gewoon Gilles de la Tourette?
pi_157404741
Vreemd.

De enige keer dat ik uit ben gemaakt voor racist, was hier op het forum. En wel door de oorspronkelijke TS van deze reeks. De ironie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 8 november 2015 @ 16:36:19 #54
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157404748
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik vind racisme altijd onaanvaardbaar, maar niet alles is racisme.
Jouw voorbeeld over de uitsmijters is ook niet racistisch: Ze worden niet geweigerd omdat de Marokkaan zijn maar omdat het anders vaak hommeles wordt.
Negers als minderwaardig ras zien is ook geen racisme, want negers zijn nu eenmaal dommer en lui, dat is gewoon een feit! :')
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 16:36:40 #55
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157404760
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:17 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Rara hoe zou dat toch komen?
Joden moeten zich ook maar beter gedragen als zij antisemitisme willen voorkomen?

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat verschil is amper noemenswaardig. Met een goede sollicitatietraining is dat verschil al te overbruggen. Het zal inhouden dat een allochtoon misschien twee sollicitaties meer moet doen voor hetzelfde resultaat.
Die 15% verschil was er al toen men identieke CV's stuurde met een Arabische naam. Hoe wil je dat met een sollicitatietraining doen veranderen? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door watisdezen op 08-11-2015 16:48:44 ]
pi_157404842
quote:
15s.gif Op zondag 8 november 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Vreemd.

De enige keer dat ik uit ben gemaakt voor racist, was hier op het forum. En wel door de oorspronkelijke TS van deze reeks. De ironie.
Ik één keer in mijn leven, in november 1982.
Maar goed Koos jij werkt natuurlijk ook op een redactie waar ze allemaal witmensen zijn hè. ;).
I´m back.
pi_157404863
quote:
9s.gif Op zondag 8 november 2015 16:31 schreef Ryan3 het volgende:
Hier jongens nog een mooi stukje tekst van Anja Meulenbelt:

[..]

Als ik het goed begrijp vindt Meulenbelt dat blanken zich niet met zwarten zouden moeten bemoeien?

Nou ja, op zich is dat natuurlijk ook een oplossing.
pi_157404894
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed Koos jij werkt natuurlijk ook op een redactie waar ze allemaal witmensen zijn hè. ;).
Jij werkt toch uitsluitend met allochtonen?
pi_157404907
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vroeger was ik erg racistisch, omdat ik een vrij harde mening had over buitenlanders die zich hier niet weten te gedragen. Dat ging toen erg ver voor die tijd. Ben zelf niet veranderd, maar de wereld wel. Zo ben je rechts, en zo sta je aan de andere kant van het spectrum :D
pi_157404909
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij werkt toch uitsluitend met allochtonen?
Nee, hoezo?
I´m back.
  zondag 8 november 2015 @ 16:43:14 #61
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157404918
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Volgens dat artikel uit de Azijnbode over het onderzoek heeft een allochtoon 37% kans op een uitnodiging, en een autochtoon 44%. Het is toch lachwekkend om dit als serieuze verklaring te zien voor ellende met allochtonen?

Dat verschil is amper noemenswaardig. Met een goede sollicitatietraining is dat verschil al te overbruggen. Het zal inhouden dat een allochtoon misschien twee sollicitaties meer moet doen voor hetzelfde resultaat.
Ik zal er heel eerlijk over zijn, wanneer ik een bedrijf zou hebben neem ik veel liever een Nederlander aan dan een Marokkaan. Simpelweg omdat ik de gemiddelde Nederlander meer vertrouw dan de gemiddelde Marokkaan.
Fade to Black
pi_157404934
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp vindt Meulenbelt dat blanken zich niet met zwarten zouden moeten bemoeien?

Nou ja, op zich is dat natuurlijk ook een oplossing.
Je moet je niet op de voorgrond dringen voortdurend bepalen of een mensen of kleur datgene wat jij wilt zeggen tegen racisme niet beter kan zeggen, het is hun strijd.
I´m back.
pi_157404992
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet je niet op de voorgrond dringen voortdurend bepalen of een mensen of kleur datgene wat jij wilt zeggen tegen racisme niet beter kan zeggen, het is hun strijd.
Dus wat is de rol van blanken hierin dan?
pi_157405000
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vroeger was ik erg racistisch, omdat ik een vrij harde mening had over buitenlanders die zich hier niet weten te gedragen. Dat ging toen erg ver voor die tijd. Ben zelf niet veranderd, maar de wereld wel. Zo ben je rechts, en zo sta je aan de andere kant van het spectrum :D
Tja, ik ben altijd vrij links geweest en politiek-correct, studietijd in de jaren 80 aan UvA heeft daarin natuurlijk een doorslaggevende rol in gespeeld. Desalniettemin ben ik dus in november 1982 1 x de mist in gegaan met een grapje tegenover een afgestudeerde Surinaamse natuurkundige, die overigens kort daarna een psychose kreeg en met een groot mes rondwandelde op onze afdeling.
I´m back.
pi_157405008
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Dat dacht ik ergens te hebben opgevangen. Je draait nachtdiensten en werkt met een onaardige Turkse man.
pi_157405024
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus wat is de rol van blanken hierin dan?
Niet op de voorgrond dringen, het debat usurperen ahw, en wrs zeker niet als witte man van rond de 50.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-11-2015 17:27:24 ]
I´m back.
pi_157405030
Maar goed, van een trend lijkt mij geen sprake. Je wordt meestal niet zomaar racist genoemd.
pi_157405103
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat dacht ik ergens te hebben opgevangen. Je draait nachtdiensten en werkt met een onaardige Turkse man.
Dat is een geheel verkeerde interpretatie, die door jou overgenomen wordt van iemand, om mij als irrelevante, want laag opgeleide, witte man te framen. Zodra je via je werk met een allochtoon te maken hebt, tel je kennelijk niet mee bij sommige mensen als gesprekspartner, in een debat waar het dan weer in dit geval om allochtonen draait (ook dat nog). Dit soort debattrucjes zijn natuurlijk erg doorzichtig, hè Koos... :').
I´m back.
pi_157405134
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 16:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet op de voorgrond dringen, het debat usurperen ahw, en wrs zeker niet als wiite man van rond de 50.
Concreet bedoel ik.
pi_157405183
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Concreet bedoel ik.
Ik concludeer uit die blog dat Meulenbelt daar zelf nog niet helemaal over uit is.
I´m back.
pi_157405199
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een geheel verkeerde interpretatie, die door jou overgenomen wordt van iemand, om mij als irrelevante, want laag opgeleide, witte man te framen. Zodra je via je werk met een allochtoon te maken hebt, tel je kennelijk niet mee bij sommige mensen als gesprekspartner, in een debat waar het dan weer in dit geval om allochtonen draait (ook dat nog). Dit soort debattrucjes zijn natuurlijk erg doorzichtig, hè Koos... :').
Aha, dus jij mag wel hier roepen dat ik op mijn werk louter door witmensen wordt omgeven (waarmee je dus eigenlijk zegt dat ik geen recht van spreken heb), maar maak ik, een blijkbaar foutieve, opmerking over jouw werk, dan ben ik plots aan het framen.
pi_157405208
Maar niemand gebruikt racist als stopwoordje. Waarom is dit rare topic er dan?
pi_157405225
Weet je wie wit is? Casper het Vriendelijke Spookje.
  zondag 8 november 2015 @ 16:59:16 #74
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157405252
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:43 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik zal er heel eerlijk over zijn, wanneer ik een bedrijf zou hebben neem ik veel liever een Nederlander aan dan een Marokkaan. Simpelweg omdat ik de gemiddelde Nederlander meer vertrouw dan de gemiddelde Marokkaan.
Ik waardeer je openhartigheid maar vindt jij niet dat dit bericht;

quote:
Ik zal er heel eerlijk over zijn, wanneer ik een bedrijf zou hebben neem ik veel liever een Nederlander aan dan een Jood. Simpelweg omdat ik de gemiddelde Nederlander meer vertrouw dan de gemiddelde Jood.
erg racistisch is?
pi_157405376
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus jij mag wel hier roepen dat ik op mijn werk louter door witmensen wordt omgeven (waarmee je dus eigenlijk zegt dat ik geen recht van spreken heb), maar maak ik, een blijkbaar foutieve, opmerking over jouw werk, dan ben ik plots aan het framen.
Nee, het gebrek aan diversiteit ten burele van menig zo niet alle redactielokalen in den lande is toch echt iets dat behoorlijk veel aangehaald wordt in het huidige racismedebat hoor. Misschien heb je niet echt opgelet als je dit gemist hebt. Kan.
I´m back.
pi_157405386
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik concludeer uit die blog dat Meulenbelt daar zelf nog niet helemaal over uit is.
Maar ze weet wel dat blanken niet zo moeilijk moeten doen als ze een keer racist worden genoemd.
pi_157405489
quote:
9s.gif Op zondag 8 november 2015 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het gebrek aan diversiteit ten burele van menig zo niet alle redactielokalen in den lande is toch echt iets dat behoorlijk veel aangehaald wordt in het huidige racismedebat hoor. Misschien heb je niet echt opgelet als je dit gemist hebt. Kan.
Maar waarom is mijn werkomgeving relevant in deze discussie? Ik heb ook nog een leven naast en werk, en ook in dat privé-leven ben ik nooit uitgemaakt voor racist.

Ik vraag mij sowieso af waarom jij de behoefte voelt op mijn beroep erbij te slepen in vrijwel elke discussie die jij en ik hebben.
  zondag 8 november 2015 @ 17:10:31 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157405547
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:58 schreef SuicideErrorist het volgende:
En wie is er zwart?
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 17:11:17 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157405565
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wie is er zwart?
Piet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157405571
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom is mijn werkomgeving relevant in deze discussie? Ik heb ook nog een leven naast en werk, en ook in dat privé-leven ben ik nooit uitgemaakt voor racist.

Ik vraag mij sowieso af waarom jij de behoefte voelt op mijn beroep erbij te slepen in vrijwel elke discussie die jij en ik hebben.
En ja je bent nu eenmaal bijna een bezienswaardigheid Koos.
I´m back.
pi_157405573
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wie is er zwart?
Dat schaap. Van het zwarte schaap.
pi_157405581
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:58 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ligt eraan welk wasmiddel hij gebruikt.
I´m back.
pi_157405596
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En ja je bent nu eenmaal bijna een bezienswaardigheid Koos.
Maar goed, het was wel grappig dat je reageerde als door een wesp gestoken. Wat voor werk doe je dan precies?
pi_157405650
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, het was wel grappig dat je reageerde als door een wesp gestoken. Wat voor werk doe je dan precies?
Ik reageer helemaal niet als door een wesp gestoken. Ik vertel je alleen hoe die frame werd gebruikt en hoe jij daar ook graag van gebruik maakt.
I´m back.
pi_157405729
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik reageer helemaal niet als door een wesp gestoken. Ik vertel je alleen hoe die frame werd gebruikt en hoe jij daar ook graag van gebruik maakt.
Vaker meegemaakt ja?
pi_157405832
Het nieuwste stopwoordje is "framen"
pi_157405892
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vaker meegemaakt ja?
Door jou en degene van wie je hebt overgenomen idd. Het zijn trucjes die geliefd zijn doorgaans bij extreemrechts iemand als gesprekspartner diskwalificeren door vermeend gebrek aan opleiding en/of staat van werkloosheid dan wel laagopgeleide baan. Zo hoef je niet op de inhoud in te gaan.
Andersom gebeurt het ook, ook weer afkomstig van extreemrechts je opleiding en baan pimpen als autoriteitsargument. Wat dat betreft doe je het weer heel goed, mijn Kooske, want er wordt al weer een aardig aantal posts volstrekt irrelevante informatie getypt tov het topic. En wrs is het je daar ook om te doen, hè schalkje?
I´m back.
pi_157406003
Waarom zeggen we niet blank en donker/getint? Wit/zwart klinkt erg onnatuurlijk en vertaald vanuit het Engels.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_157406012
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Door jou en degene van wie je hebt overgenomen idd. Het zijn trucjes die geliefd zijn doorgaans bij extreemrechts iemand als gesprekspartner diskwalificeren door vermeend gebrek aan opleiding en/of staat van werkloosheid dan wel laagopgeleide baan. Zo hoef je niet op de inhoud in te gaan.
Andersom gebeurt het ook, ook weer afkomstig van extreemrechts je opleiding en baan pimpen als autoriteitsargument. Wat dat betreft doe je het weer heel goed, mijn Kooske, want er wordt al weer een aardig aantal posts volstrekt irrelevante informatie getypt tov het topic. En wrs is het je daar ook om te doen, hè schalkje?
Geweldig. Je ziet die enorme balk in je eigen oog ook gewoon echt niet.
pi_157406124
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig. Je ziet die enorme balk in je eigen oog ook gewoon echt niet.
Hier een artikeltje uit NRC:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)procent-niet-westers

Hier nav Parsdiep-affaire trouw, journalistiek te veel in gegoede klasse en te weinig diversiteit:

http://www.nrcreader.nl/a(...)an-de-gegoede-klasse

En zo zijn er tientallen artikelen te vinden. Ook in artikeltje in NRC van gister dat ik in vorige deel postte over de dames mbt racisme wordt eraan gerefereerd.

Als je dan als "journalist" de on-be-nul speelt als iemand ernaar verwijst en vervolgens die persoon een beetje tussen neus en lippen door als irrelevant figuur afschrijft, dan denk ik..... Enfin, je laat andermaal zien wat een wonderlijk vat van wegkijken, bagatelliseren en anderen verdacht maken je bent.
I´m back.
pi_157406163
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:22 schreef Toefjes het volgende:
Het nieuwste stopwoordje is "framen"
Dat betekent toch dat er iets gezegd wordt dat niet aansluit bij de PVV-ideeënwereld?
  zondag 8 november 2015 @ 17:42:28 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157406208
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 17:30 schreef Fascination het volgende:
Waarom zeggen we niet blank en donker/getint? Wit/zwart klinkt erg onnatuurlijk en vertaald vanuit het Engels.
Het gebruik van termen als donker/getint is iets voor policors :r En die zwarten willen toch zelf zwarten genoemd worden! En een term als wit is niet oké om te gebruiken. Blanken worden nu eenmaal blanken genoemd. Belachelijk gewoon dat ik mezelf nu wit moet noemen! :N

Tenminste dat (bovenstaande) is een beetje de gedachte van sommige users krijg ik zo het idee :D :'(
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 17:42:39 #93
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157406214
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:59 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Ik waardeer je openhartigheid maar vindt jij niet dat dit bericht;

[..]

erg racistisch is?
Wel ten eerste mag ik helemaal zelf bepalen wat ik over wie denk en zeg. Ten tweede is het gewoon eigen schuld van 'die groep' dat zij hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed en er nu een compleet losgeslagen generatie is.
Fade to Black
pi_157406290
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat betekent toch dat er iets gezegd wordt dat niet aansluit bij de PVV-ideeënwereld?
Ik heb geen idee eigenlijk, er komen zoveel termen voorbij de laatste tijd, en bij elke term kun je weer mensen in hokjes plaatsen. Om dat allemaal inzichtelijk te krijgen ben je wel eventjes zoet.
pi_157406340
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eigenlijk, er komen zoveel termen voorbij de laatste tijd, en bij elke term kun je weer mensen in hokjes plaatsen. Om dat allemaal inzichtelijk te krijgen ben je wel eventjes zoet.
Valt wel mee hoor. De meeste platpolitieke neologismen betekenen 'vluchteling', 'niet-PVV'er' of 'niet aansluitend bij de PVV-ideeënwereld'.
  zondag 8 november 2015 @ 17:50:38 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157406345
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wel ten eerste mag ik helemaal zelf bepalen wat ik over wie denk en zeg. Ten tweede is het gewoon eigen schuld van 'die groep' dat zij hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed en er nu een compleet losgeslagen generatie is.
Het probleem is dat mensen op basis van afkomst in een groep worden ingedeeld zonder dat ze hier ook maar enige invloed op kunnen uitoefenen.

Wanneer hard werkende Ali, die verder behalve zijn afkomst, weinig te maken heeft met de groep waar anderen hem bij indelen, toch gestraft wordt voor het gedrag van de groep waar anderen hem bij indelen, dan is dit absoluut niet zijn eigen schuld. Ali valt in zo'n geval niks te verwijten.

De enige schuldigen zijn:
- De mensen die Ali straffen voor het gedrag van de groep waar zij hem indelen
- Het deel v/d de mensen van de groep waar Ali wordt ingedeeld, dat zich misdraagt.

Maar zij zijn vooral schuldig aan hun eigen misdragingen en zij verdienen het op basis van hun eigen misdragingen gestraft te worden. Straffen op basis van afkomst vind ik vrij gevaarlijk.

Verder snap ik de beweegredenen van mensen die de hele groep aankijken op bepaald gedrag wel. Maar dat maakt het niet opeens goed.
Krekker is de bom!
  zondag 8 november 2015 @ 17:59:25 #97
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157406547
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen op basis van afkomst in een groep worden ingedeeld zonder dat ze hier ook maar enige invloed op kunnen uitoefenen.

Wanneer hard werkende Ali, die verder behalve zijn afkomst, weinig te maken heeft met de groep waar anderen hem bij indelen, toch gestraft wordt voor het gedrag van de groep waar anderen hem bij indelen, dan is dit absoluut niet zijn eigen schuld. Ali valt in zo'n geval niks te verwijten.

De enige schuldigen zijn:
- De mensen die Ali straffen voor het gedrag van de groep waar zij hem indelen
- Het deel v/d de mensen van de groep waar Ali wordt ingedeeld, dat zich misdraagt.

Maar zij zijn vooral schuldig aan hun eigen misdragingen en zij verdienen het op basis van hun eigen misdragingen gestraft te worden. Straffen op basis van afkomst vind ik vrij gevaarlijk.

Verder snap ik de beweegredenen van mensen die de hele groep aankijken op bepaald gedrag wel. Maar dat maakt het niet opeens goed.
Dat is dan jammer, maar daar heb ik verder niets mee van doen. Een uitzending van Opsporing Verzocht geeft toch wel altijd weer hoe de verhoudingen liggen. En geloof me zodra die ook maar een blanke dader in de uitzending kunnen krijgen zal die erin komen, en ondanks dat zie je toch altijd maar weer hoofdzakelijk 'lichtgetinte' daders.
Fade to Black
  zondag 8 november 2015 @ 18:00:23 #98
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157406564
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 17:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wel ten eerste mag ik helemaal zelf bepalen wat ik over wie denk en zeg.
Niemand trok dat in twijfel, ik vroeg alleen of jij het er niet mee eens was dat wat jij zei racistisch is.
quote:
Ten tweede is het gewoon eigen schuld van 'die groep' dat zij hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed en er nu een compleet losgeslagen generatie is.
Wat jouw excuus ook is om racistisch te zijn het veranderd niet dat jij gelooft dat racisme oké is.
pi_157406598
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hier een artikeltje uit NRC:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)procent-niet-westers

Hier nav Parsdiep-affaire trouw, journalistiek te veel in gegoede klasse en te weinig diversiteit:

http://www.nrcreader.nl/a(...)an-de-gegoede-klasse

En zo zijn er tientallen artikelen te vinden. Ook in artikeltje in NRC van gister dat ik in vorige deel postte over de dames mbt racisme wordt eraan gerefereerd.

Als je dan als "journalist" de on-be-nul speelt als iemand ernaar verwijst en vervolgens die persoon een beetje tussen neus en lippen door als irrelevant figuur afschrijft, dan denk ik..... Enfin, je laat andermaal zien wat een wonderlijk vat van wegkijken, bagatelliseren en anderen verdacht maken je bent.
Waar ontken ik precies dat nieuwsredacties overwegend 'wit' zijn? Het is gewoon niet relevant door deze discussie.
pi_157406618
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 18:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ontken ik precies dat nieuwsredacties overwegend 'wit' zijn? Het is gewoon niet relevant door deze discussie.
Je was als door een wesp gestoken, Kooske.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')