abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157417499
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:46 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dezelfde club die reeds 270.000.000 doden op hun naam heeft staan. Een club met een gezonde expansiedrift. I.i.g. gezond voor hen, de slachtoffers zijn meestens dood en kunnen hun stem niet meer laten horen. Dat vindt links NL dan weer makkelijk. Bijltjesdag komt.
En nu even concreet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 8 november 2015 @ 23:48:15 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417512
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja dat is gek. Mijn grootouders zijn ook onderdrukt door de Duitsers (WO2), maar ik heb totaal niets tegen Duitsers. Dat was toen, ik leef nu. Dat zou voor de nazaten van slachtoffers van de apartheid ook moeten gelden. Het blijft een eeuwig excuus voor eigen tekortkomingen of het totale gebrek aan eigen verantwoordelijkheid. Het ligt altijd aan een ander, het ingebakken slachtofferschap.

Mijn betbetbetoveroverovergrootmoeder moest katoenplukken in de brandende zon. Nu kan ik niet naar het uwv om werk te zoeken en ben ik arbeidsongeschikt. Ook heb ik daardoor mijn school niet af kunnen maken omdat het mij altijd zo van mijn concentratie af hield.
Nu wil ik geld van de staat, want het is allemaal hun schuld dat ik niet zo rijk ben als die witte studiebol met zijn blankvrouw en die grote auto....

quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijltjesdag komt niet. (...)
Dat is jou angst. Denk eerder dat die er harder aan komt dan dat wij wensen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157417516
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:44 schreef sp3c het volgende:
wat moet ik mij bij bijltjesdag voorstellen?

met zijn allen keihard minder minder minder roepen op de dam en snel weer terug naar huis voor het bord-op-schoot momentje of wat :D
Denk beter aan Hindu Kush. Of behoor jij tot de aanvallers?
pi_157417545
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu even concreet.
Doe zelf even de minste moeite. Er is maar één ideologie met een dergelijk groot moordsaldo.
  zondag 8 november 2015 @ 23:49:54 #180
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417547
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Waarom type jij voor mij?
Trouwens, ik suggereer helemaal niets. Vraag het ze zelf en je komt er vanzelf wel achter. Lastig alleen voor je denk ik om met die waarheid om te gaan.
Waarheid? Waarom zou jouw veronderstelling wel waarheid zijn en die van Bluesdude niet?

Lekker makkelijk zeg, zonder verdere onderbouwing stellen dat JIJ wel gelijk hebt en bij de ander doen alsof hij zijn veronderstelling uit de duim zuigt :')
Krekker is de bom!
pi_157417548
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:48 schreef Red_85 het volgende:
Mijn angst is dat bijltjesdag niet komt?

Ik ben je effe kwijt.
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 23:50:11 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157417555
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:48 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Denk beter aan Hindu Kush. Of behoor jij tot de aanvallers?
de moslims gaan de Engelsen in elkaar slaan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157417558
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:49 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Doe zelf even de minste moeite. Er is maar één ideologie met een dergelijk groot moordsaldo.
Je kunt toch ook gewoon man en paard noemen?
  zondag 8 november 2015 @ 23:51:39 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417579
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg dat toch ook tegen jou. Jij bent een van die lieden.

Er is volop Nederlandse cultuur en wij hebben mensen die dat niet zien niet nodig in Nederland.
Die mensen breken de Nederlandse cultuur af
Dat is wel een mooie voor het ZP topic.
Er is volop NLse cultuur inderdaad. En wij hebben ook genoeg mensen die dat niet zien. Ook hebben we die keihard niet nodig, want die mensen willen de NL'se cultuur afbreken.

Wie racisme ziet in een kinderfeest, is niet goed bij zijn geest.

Top dat je het eindelijk ziet. Heb je 3 jaar over moeten doen. Beter laat dan nooit zeg maar.
1947-2016
  zondag 8 november 2015 @ 23:51:43 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417580
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn betbetbetoveroverovergrootmoeder moest katoenplukken in de brandende zon. Nu kan ik niet naar het uwv om werk te zoeken en ben ik arbeidsongeschikt. Ook heb ik daardoor mijn school niet af kunnen maken omdat het mij altijd zo van mijn concentratie af hield.
Nu wil ik geld van de staat, want het is allemaal hun schuld dat ik niet zo rijk ben als die witte studiebol met zijn blankvrouw en die grote auto....

[..]

:')

Anders verdiep je je even in de vrij recente Amerikaanse geschiedenis of zo? |:(
Krekker is de bom!
pi_157417587
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

de moslims gaan de Engelsen in elkaar slaan?
Niet de geschiedenis verdraaien. Wat jij doet staat gelijk aan Holocaustontkenning. Al heb je daar mogelijk ook weinig moeite mee.
  zondag 8 november 2015 @ 23:52:20 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417590
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 23:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn angst is dat bijltjesdag niet komt?

Ik ben je effe kwijt.
Ah, je gaat weer zo doen. Selectief anders de post lezen.
1947-2016
pi_157417604
Ter info: Jongens, straks op radio1 Opvliegerop1 met o.a. onze eigen Floripas. gaat o.a. over het wetenschappelijk racisme. Ook met Joost Niemoller.
I´m back.
  zondag 8 november 2015 @ 23:53:25 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417606
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:')

Anders verdiep je je even in de vrij recente Amerikaanse geschiedenis of zo? |:(
Ook daar, zat kansen voor zwarten. Die ze niet aanpakken.
1947-2016
pi_157417618
Waarom lopen bepaalde types hier zo driftig te hopen op een bijltjesdag?
  zondag 8 november 2015 @ 23:58:07 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417676
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
Juist niet. Dat maak jij er wederom van. Omdat je dat graag ziet, net zoals krekker en dan lekker met het PC vingertje kan wijzen.
Ik hoop juist op een normale gemoedelijke samenleving. Maar de scherpe randjes zorgen hier voor tegenstellingen die niemand uiteindelijk wil zien.
1947-2016
pi_157417702
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist niet. Dat maak jij er wederom van. Omdat je dat graag ziet, net zoals krekker en dan lekker met het PC vingertje kan wijzen.
Ik hoop juist op een normale gemoedelijke samenleving. Maar de scherpe randjes zorgen hier voor tegenstellingen die niemand uiteindelijk wil zien.
Wie de schoen past....

Janmetdekorteachternaam heeft er namelijk flink veel zin in.
pi_157417716
quote:
Hier maak je wederom een denkfout. De meesten willen niet een bijltjesdag, het wordt hen opgedwongen door een stel idioten die niet van de geschiedenis willen leren. Of dat juist wel gedaan hebben maar dat zou hen ronduit kwaadaardig maken. Massaimmigratie leidt altijd tot strijd. Grote overheden die met bevolkingsgroepen lopen te sjouwen leiden tot grootschalige sterfte (Armenen), overheden die welvaart herverdelen zoals nu gebeurt idem, zie Holodomor. Een bepaalde ideologie c.q. religie die altijd er op gebrand is geweest om uit te breiden middels het zwaard maakt het onvermijdelijk dat er een bijltjesdag komt.
pi_157417736
quote:
Ik merk dat aan beide zijden van dit specifieke debat ook de spanningen oplopen. Wrs dat dat de behoefte is aan een soort catharsis.
I´m back.
  maandag 9 november 2015 @ 00:03:39 #195
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417778
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook daar, zat kansen voor zwarten. Die ze niet aanpakken.
Ik zeg nergens dat er geen kansen zijn voor zwarten. Ik geef alleen aan dat jouw spottende vergelijking kant noch wal raakt.

De apartheid in de VS, die pas in 1964 is afgeschaft, heeft wel degelijk groot effect op de huidige situatie van veel zwarten. en hou hierbij rekening met het feit dat officiële afschaffing natuurlijk niet per direct werkelijke gelijkheid betekent. Hier gaan daarna nog jaren overheen.

Veel van de nu nog steeds bekende oude generatie 'gangstarappers' zijn niet heel veel later geboren. Dit zijn ook vooral de rappers die rapten over de misstanden, over de ghetto, etc. Rappers van vandaag de dag hoor je hier volgens mij niet of nauwelijks over, die lullen alleen slap over vrouwen en feestjes.

Maar zoals ik in een andere post al zei:

Los daarvan is het natuurlijk nooit goed om zaken uit het verleden als excuus te gebruiken voor eigen tekortkomingen. Zelfs niet wanneer die zaken uit het verleden wel degelijk impact hebben gehad op de huidige situatie, wat in de VS zeker het geval is, heeft het weinig zin daar op te blijven focussen. Het is natuurlijk altijd beter je te focussen op dat wat je wel kan veranderen.

Maar ja, iemand in een bepaalde sociaal-economische situatie zal dat natuurlijk niet altijd even snel op die manier bekijken. Dat heeft weinig te maken ras.

Dit neemt echter niet weg dat jouw eerdere vergelijking te belachelijk voor woorden is en alleen maar aangeeft dat je totaal geen kennis hebt van datgeen waar je over praat.
Krekker is de bom!
pi_157417827
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs dat dat de behoefte is aan een soort catharsis.
Dat gaat de werkelijke problemen niet oplossen. Maar blijf vooral oogkleppen aanbevelen. Steeds minder mensen zullen naar je luisteren.
pi_157417828
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:37 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hier maak je een denkfout. Bijltjesdag komt. De vraag is alleen wie de bijl hanteert.
Over welke bijltjesdag heb je het ?
Wat gaat er dan gebeuren ?
  maandag 9 november 2015 @ 00:06:14 #198
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157417839
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

PC vingertje wijzen??? Ga toch weg man :r

Wanneer mensen komen met leugens of veronderstellingen die als feiten worden neergezet DAN hoor je mij.
Krekker is de bom!
  maandag 9 november 2015 @ 00:06:52 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157417851
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik merk dat aan beide zijden van dit specifieke debat ook de spanningen oplopen. Wrs dat dat de behoefte is aan een soort catharsis.
Om deze post even samen te voegen met deze:
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:00 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hier maak je wederom een denkfout. De meesten willen niet een bijltjesdag, het wordt hen opgedwongen door een stel idioten die niet van de geschiedenis willen leren. Of dat juist wel gedaan hebben maar dat zou hen ronduit kwaadaardig maken. Massaimmigratie leidt altijd tot strijd. Grote overheden die met bevolkingsgroepen lopen te sjouwen leiden tot grootschalige sterfte (Armenen), overheden die welvaart herverdelen zoals nu gebeurt idem, zie Holodomor. Een bepaalde ideologie c.q. religie die altijd er op gebrand is geweest om uit te breiden middels het zwaard maakt het onvermijdelijk dat er een bijltjesdag komt.
Wanneer dat kruitvat nog verder volloopt, de sfeer nog scherper wordt en men nog niet wil leren van de geschiedenis:

Enige verschil is hier dat dit vooral geïnitialiseerd was door overheden die volken tegen elkaar ophitste en nu meer onder elkaar de sfeer verhard.

De overeenkomst blijft de vonk en het kruitvat.
1947-2016
pi_157417854
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 00:05 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat gaat de werkelijke problemen niet oplossen. Maar blijf vooral oogkleppen aanbevelen. Steeds minder mensen zullen naar je luisteren.
Naar mij?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')