abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156548688

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_156548898
Wedden dat het gaat lukken, ze zijn zo dichtbij en de belangen zijn voor allen groot.......... Ik vind het sowieso al knap trouwens die 80K, had ik niet gedacht. De vorige projecten waren alle veel kleiner.
Pecunia non olet
pi_156548950
De draad gaat door op de dag dat Karst en Monique het goede Karma kregen van de Crowd om met hun bedrijven door te gaan zonder dat Monique meetekend. Het garage bedrijf met 0 eigen vermogen en geen financieel plan is vol getekend en Monique gaat door met haar buurtsuper. Ach wat zal ik zeggen. Ik zeg maar niets.

En ook ik ben er van overtuigd dat Harm er nog 20K bijtovert! maar dan moet hij wel opschieten de tijd dringt.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-10-2015 16:08:41 ]
pi_156549131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De draad gaat door op de dag dat Harm en Monique het goede Karma kregen van de Crowd om met hun bedrijven door te gaan zonder dat Monique meetekend. Het garage bedrijf met 0 eigen vermogen en geen financieel plan is vol getekend en Monique gaat door met haar buurtsuper. Ach wat zal ik zeggen. Ik zeg maar niets.

En ook ik ben er van overtuigd dat Harm er nog 20K bijtoverd! maar dan moet hij wel opschieten de tijd dringt.
Ik denk als Harm aanbied om met de incentive van 2,5% de inleg te kunnen verdubbelen, dat er best wel een aantal mensen zijn die dit willen. Dat lijkt me beter dan dat het project niet door zou gaan.
Zonder die incentive zit ik behoorlijk te dubben, dan houd ik het liever bij de stelregel 'spreiden over projecten'. En dan is dit gewoon èèn van de mooie projecten die er is.
pi_156549219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De draad gaat door op de dag dat Harm en Monique het goede Karma kregen van de Crowd om met hun bedrijven door te gaan zonder dat Monique meetekend. Het garage bedrijf met 0 eigen vermogen en geen financieel plan is vol getekend en Monique gaat door met haar buurtsuper. Ach wat zal ik zeggen. Ik zeg maar niets.

En ook ik ben er van overtuigd dat Harm er nog 20K bijtoverd! maar dan moet hij wel opschieten de tijd dringt.
Dat garagebedrijf snap ik ook weinig van, gewoon 1 van de 1000 onderhoudsbedrijven. Daarnaast ook nog eens geen vermogen, maar wel even 35k vragen.
De omzetprognoses (en voorgaande jaren) zorgen ook niet voor veel zekerheid mijn inziens.

De Geitenhof lijkt me daarentegen wel een goed doordacht idee.

Nog mensen die ingestapt zijn bij de karting funding?
pi_156549600
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:57 schreef wou het volgende:

[..]

Ik denk als Harm aanbied om met de incentive van 2,5% de inleg te kunnen verdubbelen, dat er best wel een aantal mensen zijn die dit willen. Dat lijkt me beter dan dat het project niet door zou gaan.
Zonder die incentive zit ik behoorlijk te dubben, dan houd ik het liever bij de stelregel 'spreiden over projecten'. En dan is dit gewoon èèn van de mooie projecten die er is.
Met 2,5% wil ik er ook nog wel eens over denken. En met 5% denk ik nog harder. O-)
Win-win voor allen.
Pecunia non olet
pi_156549822
heb ik al eerder voorgesteld maar daar was Harm erg resoluut over: NEEN.
jammer hoor, want tegen 9% of met 2,5% incentive had ik er ook 4K in gegooid.
pi_156549902
Ik mis iets, welk project van Harm? :P
pi_156549915
Als Harm 5% incentive geeft doe ik ook mee :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_156550061
Ik zie het al helemaal voor me, Harm en Peter die elkaar van blijdschap in de armen vallen, maandagochtend ^O^
Pecunia non olet
pi_156550062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:43 schreef Kazenbazen het volgende:
Harm van AyGoDutch.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:54:55 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156550139
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Allereerst welkom hier. De meeste hier houden wel een vorm van administratie bij, in het bijzonder om te controleren of alle betalingen netjes binnenkomen. Over het algemeen loopt dit overigens goed. Als tip zou ik willen adviseren om de laatste paar maanden van dit forum door te lezen, ik denk dat je dan veel belangrijke informatie tegen komt. Als er daarna nog vragen zijn, stel ze gerust.
Ik ben dus zo iemand die dat niet allemaal netjes bijhoudt. Je zegt "over het algemeen loopt dit overigens goed". Zijn er dan projecten bekend waarbij de betalingen niet binnen zijn gekomen (uitgezonderd defaults uiteraard)?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:01:33 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156550289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:39 schreef bleyenburg het volgende:
heb ik al eerder voorgesteld maar daar was Harm erg resoluut over: NEEN.
jammer hoor, want tegen 9% of met 2,5% incentive had ik er ook 4K in gegooid.
Ik had dan ook meegedaan inderdaad.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:04:00 #14
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156550330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik had dan ook meegedaan inderdaad.
Die kans heb je toch gehad in augustus. Waarom heb je hem toen laten lopen?
pi_156550476
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:43 schreef Kazenbazen het volgende:
Bio processor op AygoDutch
pi_156550545
Heb een berichtje gehad dat mijn dashcam wordt opgestuurd :)
pi_156551249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben dus zo iemand die dat niet allemaal netjes bijhoudt. Je zegt "over het algemeen loopt dit overigens goed". Zijn er dan projecten bekend waarbij de betalingen niet binnen zijn gekomen (uitgezonderd defaults uiteraard)?
Ik ook niet. Ik heb één of twee dagen in de maand waarop er veel binnenkomt, dat krijg ik altijd wel mee, maar ik check amper iets :@
Schip ahoy!
pi_156551431
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12038

Naam: Human Alloy
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 115.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,15
Schip ahoy!
pi_156551488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12038

Naam: Human Alloy
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 115.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,15
Lijkt een beetje op project van CAN: https://www.crowdaboutnow.nl/HoloMe
pi_156551677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, bij mij zijn ze allemaal binnengekomen. Wel heb ik eens twee projecten dubbel uitbetaald gehad. Na een belletje van mijn kant is dit een maand later weer recht getrokken. Ook een of twee keer een betaling te laat ontvangen, en dan bedoel ik een paar weken te laat. Onderaan de streep klopt het allemaal. Wel blijft in mijn ogen controle noodzakelijk, maar dat moet iedereen zelf maar beoordelen.
pi_156551785
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Precies! Iedereen heeft ruim de tijd gehad om aan de Bio processor mee te doen met de extra bonus. En dan nu maar zeuren. Ook verdubbeling van de inleg e.d.??? Jammer dan, te laat. Dan heb ik maar liever dat hij niet doorgaat. Maar goed, dat is mijn mening.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:52:42 #22
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156552410
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies! Iedereen heeft ruim de tijd gehad om aan de Bio processor mee te doen met de extra bonus. En dan nu maar zeuren. Ook verdubbeling van de inleg e.d.??? Jammer dan, te laat. Dan heb ik maar liever dat hij niet doorgaat. Maar goed, dat is mijn mening.
Nou ja, liever dat-ie niet doorgaat is wel weer erg veel. Ik zou het graag wel zien gebeuren. Niet alleen voor het rendement, maar zeker ook om het project zèlf.
pi_156552781
Het project Boelens van GvE heeft een incentive toegevoegd aan de pitch. Nu goed hij vast snel vollopen: :Z

Incentive
- Investeert u ¤ 500,- of meer? Dan verzorgen wij gratis uw aangifte inkomstenbelasting 2015.
- Investeert u ¤ 2000,- of meer? Dan maken wij gratis een quickscan van uw bedrijf en krijgt u een adviesgesprek.

Noot Geldvoorelkaar.nl: per 02-10-2015 is er een incentive toegevoegd aan de pitch.
pi_156553571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:52 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nou ja, liever dat-ie niet doorgaat is wel weer erg veel. Ik zou het graag wel zien gebeuren. Niet alleen voor het rendement, maar zeker ook om het project zèlf.
Ik hoop ook dat hij doorgaat, echter als dat niet op een normale manier gaat dan ziet de crowd er blijkbaar niet genoeg in. Jammer maar het is niet anders. Dat is ook Crowdfunding.
pi_156554133
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op project van CAN: https://www.crowdaboutnow.nl/HoloMe
Een beetje veel. Volgens mij dezelfde
pi_156554622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:12 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Een beetje veel. Volgens mij dezelfde
Het zijn dezelfde mensen! Zelfde bedrijf!. Dat is mij te dol. Zal er eens even een mailtje over sturen naar GvE. Dat is dus voorlopig een no go!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-10-2015 19:40:22 ]
pi_156556488
Zou het wel leuk vinden als de bio processor vol komt. Betreft wel iets innovatiefs. Beter dan bijvoorbeeld weer een restaurant of iets dergelijks.
En voor mijn betreft het mijn eerste aygodutch project.

Maar ben eens met horseman. De crowd bepaald. Dus ook als het niet vol komt. Part of the deal.

Wat betreft incentive van 2,5% is gewoon pech maar niet iets om over te zeuren.
pi_156558191
Bij Crown Beauty Centrel (KoM) beweerd een investeerder in een reactie dat de looptijd v/h project 48 maanden is i.p.v. 84 maanden. Iemand een idee hoe hij daarbij komt?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:29:24 #29
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156558665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:18 schreef crowd_funder het volgende:
Bij Crown Beauty Centrel (KoM) beweerd een investeerder in een reactie dat de looptijd v/h project 48 maanden is i.p.v. 84 maanden. Iemand een idee hoe hij daarbij komt?
Deze bewering is vier minuten voor jouw post ingetrokken. Had elders moeten staan. Vermoed bij Original & mineral. Die zijn van 60 naar 48 maanden gegaan.
pi_156558760
Vanavond was Peter van Meersbergen van Investormatch op BNR te horen. Er werd een pitch kenbaar gemaakt door een leningaanvrager voor een schoenenmerk en Peter mocht daar op reageren en advies geven. Ik heb maar een klein stukje gehoord, maar misschien wel leuk om te horen: BNR Zaken doen met
pi_156559450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:29 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Deze bewering is vier minuten voor jouw post ingetrokken. Had elders moeten staan. Vermoed bij Original & mineral. Die zijn van 60 naar 48 maanden gegaan.
Had binnen 5 minuten nadat ik het las geen verklaring verwacht bij het project zelf. Ik las jouw reactie eerder. Mooi, ook weer verklaard :)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:27:15 #32
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_156562275
In navolging op mijn melding dat Flinders Cafe, locatie Schuitendiep failliet zou zijn. Ze zijn gewoon weer open, weet alleen het verhaal erachter niet maar ze draaien in ieder geval weer.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:03:22 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156563026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Had al aan een ander project meegedaan. Geen crowdfunding budget meer dus. En niet verdiept in het project.

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 03-10-2015 00:11:46 ]
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:07:18 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156563116
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, bij mij zijn ze allemaal binnengekomen. Wel heb ik eens twee projecten dubbel uitbetaald gehad. Na een belletje van mijn kant is dit een maand later weer recht getrokken. Ook een of twee keer een betaling te laat ontvangen, en dan bedoel ik een paar weken te laat. Onderaan de streep klopt het allemaal. Wel blijft in mijn ogen controle noodzakelijk, maar dat moet iedereen zelf maar beoordelen.
Dank je. Eigenlijk zou het goed zijn om te controleren inderdaad (ik ga nu uit van de cijfers die je bij de platformen kunt zien), maar iedere maand, in mijn geval, 70 betalingen controleren en bijhouden in Excel heb ik geen tijd voor / zin in. Als ik dát nou eens zou kunnen automatiseren :P
pi_156563200
Over betalingen gesproken:
Die van Zencap zijn (althans bij mij) weer eens niet binnen. Het begint een beetje triest te worden zo. Iedere maand zijn ze te laat met uitbetalen.
Dit zijn toch de dingen die investeerders ervan weerhouden Zencap als een serieus alternatief te zien voor de grote platformen als GvE, Collin en KoM.
Pecunia non olet
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:49:24 #36
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156563999
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:11 schreef obligataire het volgende:
Die van Zencap zijn (althans bij mij) weer eens niet binnen. Het begint een beetje triest te worden zo. Iedere maand zijn ze te laat met uitbetalen.
Dit zijn toch de dingen die investeerders ervan weerhouden Zencap als een serieus alternatief te zien voor de grote platformen als GvE, Collin en KoM.
Volgens de "betalingen" is het wel overgemaakt met als datum 1 oktober. Vreemd dat er dan op 2 oktober nog niets te zien is op de tegenrekening, de mijne dus. Zo lang duurt het nou toch ook weer niet. Weekend ertussen. Maandag dus pas zichtbaar. Benieuwd welke valutadatum er op staat.
Vreemd ook, dat Zencap op de 15e al incasseert en pas 15 dagen later betaalt. Ik heb naar de reden ervan gevraagd. Het antwoord was te zot om waar te kunnen zijn: het zou o.a. te maken hebben met de Sepa incassoregels. Dag opa, wij leven in de tijd van internet en zoeken dat wel even voor u op. Opa, gevonden hoor! Zakelijke rekeninghouders kunnen een incasso niet zonder opgaaf van redenen storneren. :X
pi_156564058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:11 schreef obligataire het volgende:
Dat ervaar ik ook. Heb ze vandaag mail gestuurd met de vraag om tekst en uitleg. Indien ze niet met afdoende antwoord komen gaan ze van mij geen investeringen ontvangen. Ze vangen toch elke maand een paar rentedagen en over de totale som die uitstaat bij ze is dat best veel.

Iemand nog bij die lunch geweest en het ter sprake gebracht?
Signature
pi_156566528
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:51 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Dat ervaar ik ook. Heb ze vandaag mail gestuurd met de vraag om tekst en uitleg. Indien ze niet met afdoende antwoord komen gaan ze van mij geen investeringen ontvangen. Ze vangen toch elke maand een paar rentedagen en over de totale som die uitstaat bij ze is dat best veel.

Iemand nog bij die lunch geweest en het ter sprake gebracht?
Ik heb spijt dat ik niet gegaan ben, maar ja ze houden er nooit rekening mee dat mensen moeten werken overdag...😠
Pecunia non olet
pi_156569188
Vandaag de admin van september gedaan. GvE netjes alles van september betaald men loopt alleen nog 2 dagen achter. Als die twee dagen in oktober ingehaald worden dan ligt alles voor ons als klanten weer op schema na het invoeren van de Derden Rekening. Op kantoor GvE even twee avonden overwerken en alles is weer bij en iedereen blij. :Y :)

Bio Product Processor met nog 4 dagen te gaan 83000 euro met 107 investeerders. Loopt gestaag door. Nu de laatse 17k nog! Dus zo'n 25 investeerders met het huidige gemiddelde bedrag.

[ Bericht 11% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-10-2015 12:57:00 ]
pi_156572103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als ik dát nou eens zou kunnen automatiseren :P
Ik CF nog niet zo lang, dus is het handmatig te doen...
Kan me goed voorstellen dat een klein stukje VBA en een download van je bank voldoende zou moeten zijn om e.a. te controleren. Zal wat puzzel werk zijn om e.a. uit te pluizen voor diverse platformen, maar moet toch uiteindelijk niet al te moeilijk zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als die twee dagen in oktober ingehaald worden dan ligt alles voor ons als klanten weer op schema na het invoeren van de Derden Rekening.
Hangt er vanaf waardoor de 2 dagen vertraging komt.
Ik vermoedt dat ze aan de "lening" kant nog steeds de incasso vanaf de oude rekening doen en dat overboeken naar de derden rekening, dan naar ons de Crowd.
Als ze dat zo blijven doen blijven we ook 2 dagen achter lopen.

Wat ze (natuurlijk) moeten doen is de incasso vanaf de derden rekening doen, maar ik weet niet of dat contractueel "zomaar" kan om vanaf een andere rekening te incasseren omdat je natuurlijk zit met o.a. de incasso machtiging

[ Bericht 37% gewijzigd door namliam op 03-10-2015 15:50:11 ]
pi_156572754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank je. Eigenlijk zou het goed zijn om te controleren inderdaad (ik ga nu uit van de cijfers die je bij de platformen kunt zien), maar iedere maand, in mijn geval, 70 betalingen controleren en bijhouden in Excel heb ik geen tijd voor / zin in. Als ik dát nou eens zou kunnen automatiseren :P
Het is echt niet zoveel werk. Ik heb een hele simpele lijst in excel gesorteerd op de dag van de maand waarop de betaling binnenkomt. In de kolommen staan de maanden waarop een betaling binnen moet komen. Als er een betaling binnenin maak ik de cel groen. Als je het 1x in de week doet, ben je misschien 2min bezig.
pi_156573513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:44 schreef namliam het volgende:

[..]

[..]

Ik vermoedt dat ze aan de "lening" kant nog steeds de incasso vanaf de oude rekening doen en dat overboeken naar de derden rekening, dan naar ons de Crowd.

Wat ze (natuurlijk) moeten doen is de incasso vanaf de derden rekening doen, maar ik weet niet of dat contractueel "zomaar" kan om vanaf een andere rekening te incasseren omdat je natuurlijk zit met o.a. de incasso machtiging
Als ze de incasso vanaf de oude rekening blijven doen, dan heeft zo'n Stichting natuurlijk geen enkel nut |:(
Die incasso's moeten helemaal over en via de Stichting lopen om te voorkomen dat de curator bij een faillissement van GvE aan ons geld kan komen. Contractueel is dat m.i. gewoon een kwestie van een aanvulling/wijzing op het contract opstellen en de machtiging daarop aanpassen. Is best wel tijdsintensief. Als je dat allemaal nog moet gaan regelen als een faillissement zich aandient dan ben je al veel te laat.
Pecunia non olet
pi_156574521
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:44 schreef namliam het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:51 schreef obligataire het volgende:
Als ze de incasso vanaf de oude rekening blijven doen, dan heeft zo'n Stichting natuurlijk geen enkel nut
Die incasso's moeten helemaal over en via de Stichting lopen om te voorkomen dat de curator bij een faillissement van GvE aan ons geld kan komen. Contractueel is dat m.i. gewoon een kwestie van een aanvulling/wijzing op het contract opstellen en de machtiging daarop aanpassen. Is best wel tijdsintensief. Als je dat allemaal nog moet gaan regelen als een faillissement zich aandient dan ben je al veel te laat.
Ik heb op 8 september van de heer Adams de bevestiging gehad dat alle gelden rechtstreeks via de derden rekening lopen dus zowel de stortingen van en naar leningnemers als van en naar investeerders. Zie spoiler.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-10-2015 17:57:28 ]
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:59:43 #44
132191 -jos-
Money=Power
pi_156574727
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Ik heb op 8 september van de heer Adams de bevestiging gehad dat alle gelden rechtstreeks via de derden rekening lopen dus zowel de stortingen van en naar leningnemers als van en naar investeerders. Zie spoiler.

SPOILER
Dus van alle oude contracten lopen de betalingen nog via GVE zelf, vandaar dat het 2 dagen langer duurt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_156575562
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:59 schreef -jos- het volgende:
Dus van alle oude contracten lopen de betalingen nog via GVE zelf, vandaar dat het 2 dagen langer duurt.
Zo heb ik dat niet gelezen.
Ik vraag:
Kunt u mij zeggen wanneer de verwachting is dat het geheel helemaal operationeel is?
Dus dat naast de betalingen van en naar de investeerders ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting.

Ik krijg als antwoord:
Bestaande contracten worden uiteraard gerespecteerd met inachtneming dat investeerders via de stichting krijgen uitbetaald en dat alle klantgelden direct op de rekening van de stichting worden geboekt. De nieuwe contracten voor leners en investeerders staan online op de site vermeld.

Ik heb in het antwoord een bevestiging van mijn vraag gelezen men schrijft voor de betaande contracten, dus dat de investeerders via de stichting betaald worden en dat de klantengelden=termijnen leningnemers direct naar de stichting geboekt worden.

Direct is bij mij rechtstreeks dus niet via geldvoorelkaar.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:52:51 #46
132191 -jos-
Money=Power
pi_156575630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo heb ik dat niet gelezen.
Ik vraag:
Kunt u mij zeggen wanneer de verwachting is dat het geheel helemaal operationeel is?
Dus dat naast de betalingen van en naar de investeerders ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting.

Ik krijg als antwoord:
Bestaande contracten worden uiteraard gerespecteerd met inachtneming dat investeerders via de stichting krijgen uitbetaald en dat alle klantgelden direct op de rekening van de stichting worden geboekt. De nieuwe contracten voor leners en investeerders staan online op de site vermeld.

Ik heb in het antwoord een bevestiging van mijn vraag gelezen men schrijft voor de betaande contracten,dus dat de investeerders via de stichting betaald worden en dat de klantengelden=termijnen leningnemers direct naar de stichting geboekt worden.

Direct is bij mij rechtstreeks dus niet via geldvoorelkaar.
Hmm, ja, maar direct hoeft niet per se rechtstreeks te betekenen. En bestaande contracten worden gerespecteerd, dus hoe kunnen ze dan incasseren vanaf de stichting? Het is mij nog onduidelijk, het zou de 2 dagen vertraging iig wel kunnen verklaren.
pi_156575736
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:52 schreef -jos- het volgende:
Hmm, ja, maar direct hoeft niet per se rechtstreeks te betekenen. En bestaande contracten worden gerespecteerd, dus hoe kunnen ze dan incasseren vanaf de stichting? Het is mij nog onduidelijk, het zou de 2 dagen vertraging iig wel kunnen verklaren.
Als ik de concrete vraag stel of ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting

Dan mag ik er , denk ik, vanuit gaan dat in deze context direct , rechtstreeks betekent in het antwoord. Ik zou niet weten wat het anders zou moeten betekenen,

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-10-2015 19:15:33 ]
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:17:08 #48
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156576084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik de concrete vraag stel of ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting

Dan mag ik er vanuit gaan dat in deze context direct , rechtstreeks betekent in het antwoord. Ik zou niet weten wat het anders zou moeten betekenen,
Volgens mij zegt meneer Adams dat dus niet! Hij heeft het over direct of indirect overboeken naar de derdenrekening. Dat laatste, de indirecte overboeking, lijkt bij de oude overeenkomsten het geval te zijn en gerespecteerd te worden. Hij zegt alleen maar dat alle klantengelden direct op de derdenrekening worden geboekt. Hij zegt niet waar die klantengelden dan vandaan komen. Dat is in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet van de leners, maar van de gewone GVE-rekening. Vandaar die indirecte boeking naar de derdenrekening. GVE belooft alleen maar er voor te zullen zorgen, dat de klantengelden direct, onmiddellijk, doorgeboekt worden naar de derdenrekening.

[ Bericht 17% gewijzigd door crowd-fundi op 03-10-2015 19:26:30 ]
pi_156576276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:17 schreef crowd-fundi het volgende:
Volgens mij zegt meneer Adams dat dus niet! Hij heeft het over direct of indirect overboeken naar de derdenrekening. Dat laatste, de indirecte overboeking, lijkt bij de oude overeenkomsten het geval te zijn en gerespecteerd te worden.
We kunnen vermoedelijk nog uren door blijven discussieren wat er nu wel of niet staat dan wel bedoeld is. Lijkt me niet een zinnig tijdsverdrijf ik zal nog een explicite vraag stellen om de boel te verduidelijken. Dan weten we het precies.
Wordt vervolgd!
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:27:40 #50
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156576308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

We kunnen vermoedelijk nog uren door blijven discussieren wat er nu wel of niet staat dan wel bedoeld is. Lijkt me niet een zinnig tijdsverdrijf ik zal nog een explicite vraag stellen om de boel te verduidelijken. Dan weten we het precies.
Wordt vervolgd!
Ik hoor het graag van je! (had mijn post intussen gewijzigd)
pi_156576907
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:27 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik hoor het graag van je! (had mijn post intussen gewijzigd)
Komt voor elkaar.
Ik denk dat we namelijk het er met zijn allen over eens zijn dat als de bestaande contracten eerst geincaseerd worden door GvE en dan doorgeboekt worden naar de derden rekening dit niet de juiste weg is. Want dan vallen bij calamiteiten de gelden toebehorend aan de investeerders mogelijkerwijs nog in de verkeerde handen.
Vandaar dat ik op 8 september expliciet de vraag gesteld heb of ook alle incasso's van lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-10-2015 20:11:19 ]
pi_156586879
Dit lijkt me best een aardig project: https://www.crowdaboutnow.nl/Safe-ID

klein bedrag: E 25K
Korte doorlooptijd: 36 mnd
Hoofdelijk aansprakelijk (eenmanszaak)
Gemiddelde rente: 7,5% vanaf 1-12-15. t.w.:
• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
pi_156587277
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:

• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
Loopt alleen nog niet echt storm met 100 euro in 5 dagen ..
pi_156587757
quote:

• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
Ik heb er even snel naar gekeken maar ik lees het anders m.b.t. het rendement. Ik kom niet verder dan 5% per jaar over het nog openstaande bedrag. Waar lees jij dan over die 15% in het derde jaar?
pi_156587946
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb er even snel naar gekeken maar ik lees het anders m.b.t. het rendement. Ik kom niet verder dan 5% per jaar over het nog openstaande bedrag. Waar lees jij dan over die 15% in het derde jaar?
Bij CAN staat het % een beetje vreemd. Een aantal projecten krijg je de rente en aflossing pas achteraf. Bij andere projecten (zoals deze) krijg je gedurende de looptijd een paar keer alvast een aflossing. De rente wordt niet over het nog openstaande bedrag berekend, maar over de hoofdsom van de lening (klik op "aflossing in drie termijnen"):

Deze lening wordt in 3 gelijke termijnen afgelost. Deze campagne heeft een minimum doelbedrag van ¤25.000,00.

Het aflossingsschema voor de onderneming bij het ophalen van het doelbedrag ziet er als volgt uit:
¤9.583,33 op 01-12-2016
¤9.583,33 op 01-12-2017
¤9.583,33 op 01-12-2018

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 04-10-2015 10:36:38 ]
pi_156588317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik vraag:

Ik krijg als antwoord:
NaRegenDeZon heeft het volgens mij goed begrepen. "Met inachtneming" moet hier gelezen worden als "met dien verstande". Het tweede deel, dat alle klantgelden, direct op de rekening van de stichting worden geboekt, duidt daar ook op. Waarbij het woord "direct" natuurlijk de betekenis heeft van "rechtstreeks" niet van "meteen". Als die laatste betekenis was bedoeld, dan had er ook "doorgeboekt" gestaan. En tot slot zou het natuurlijk voor GVE administratief ook niet handig zijn als sommige kredietnemers de stichting betalen en anderen het hoofdkantoor. Ook dat is een aanwijzing.
pi_156588657
quote:

• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
Kun je die 7,5% in jaar 2 toelichten? Simpel gezien, ziet het rente- en aflossingsschema er volgens mij als volgt uit:

zondag 4 oktober 2015 @ 11:37:34 #58
132191 -jos-
Money=Power
pi_156588789
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:27 schreef jvanderbeek het volgende:

[..]

Kun je die 7,5% in jaar 2 toelichten? Simpel gezien, ziet het rente- en aflossingsschema er volgens mij als volgt uit:

[ afbeelding ]
Ik zie dat dat plaatje op crowdfundingmarkt.nl staat. Op die site is ook een gratis alert functie met opties: http://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfunding-alerts/
pi_156589018
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:37 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik zie dat dat plaatje op crowdfundingmarkt.nl staat. Op die site is ook een gratis alert functie met opties: http://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfunding-alerts/
Klopt inderdaad, vorige week is de functie live gegaan. We proberen elk project zo op hoofdlijnen op een uniforme manier te presenteren, zoals onderstaand:

Nu krijg je nog direct een alert bij publicatie van een project, komende week voegen we hier ook de mogelijkheden toe: 1x per dag of 1x per week een alert ontvangen.
pi_156613168
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:56 schreef jvanderbeek het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, vorige week is de functie live gegaan. We proberen elk project zo op hoofdlijnen op een uniforme manier te presenteren, zoals onderstaand:

[ afbeelding ]

Nu krijg je nog direct een alert bij publicatie van een project, komende week voegen we hier ook de mogelijkheden toe: 1x per dag of 1x per week een alert ontvangen.
Zo nu wel weer genoeg reclame voor crowdfundmarkt.nl De meeste van ons gebruiken de mailer van Mu voor alerts en zijn daar zoals ik het hoor tevreden over.
pi_156613328
Misschien leuk om het deel #1 van dit topic een keer door te lezen: WGR / Crowdfunding topic

Heel verschil met deel #67
pi_156613748
de Bioprocessor wordt steeds spannender ! Go Harm -O- *O* *O*

Overigens is Zencap er ook een zooitje van aan het maken.
Een project is laat met betalen (een van de eerste betalingen dus dat gaat wel vaker verkeerd bij Zencap). Echter op 1okt was de vertraging 16 dagen, op 2 okt was de vertraging 17 dagen en nu op 5okt is de vertraging 20 dagen. o|O o|O o|O
Ik ben benieuwd wanneer ik uitbetaald ga krijgen :|W
Signature
pi_156613798
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:
Misschien leuk om het deel #1 van dit topic een keer door te lezen: WGR / Crowdfunding topic

Leuk ja.
జ్ఞ‌ా
pi_156613819
Nieuweprojectenmailer, als sinds 2013 dus :+.
జ్ఞ‌ా
pi_156613885
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:29 schreef Jackthe het volgende:
Overigens is Zencap er ook een zooitje van aan het maken.
Een project is laat met betalen (een van de eerste betalingen dus dat gaat wel vaker verkeerd bij Zencap). Echter op 1okt was de vertraging 16 dagen, op 2 okt was de vertraging 17 dagen en nu op 5okt is de vertraging 20 dagen. o|O o|O o|O
Ik ben benieuwd wanneer ik uitbetaald ga krijgen :|W
Betaling Zencap is binnen
pi_156613911
waar kun je je aan melden voor de nieuwe projectmailer
pi_156613945
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:44 schreef samlood het volgende:
waar kun je je aan melden voor de nieuwe projectmailer
Wij houden het lekker bij onze eigen projectmailer:
Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
pi_156613971
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hier ook vanmorgen :)
pi_156614003
quote:

[..]

[ afbeelding ]
dat bedoel ik niet, ik bedoel:

De teller begon op 16 dagen 8)7
Signature
pi_156614019
Als de ondernemer nog niet betaald heeft, zal dat nog wel even oplopen.
pi_156614109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:29 schreef Jackthe het volgende:
de Bioprocessor wordt steeds spannender ! Go Harm -O- *O* *O*

Harm heeft nog twee dagen om 15k te toveren.....
pi_156614386
ik heb de pitch van Thys&Aafke op Collin nogmaals bekeken. Men heeft ca 100.000 gasten per jaar en 250 zitplaatsen. Een simpel rekensommetje laat zien dat men 8 dagen per week volledig bezet moet zijn. Lijkt mij wat overdreven *)
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:31:27 #73
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156614528
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:24 schreef rockenfeller het volgende:
ik heb de pitch van Thys&Aafke op Collin nogmaals bekeken. Men heeft ca 100.000 gasten per jaar en 250 zitplaatsen. Een simpel rekensommetje laat zien dat men 8 dagen per week volledig bezet moet zijn. Lijkt mij wat overdreven *)
Gasten zitten toch geen 24 uur in een restaurant?
pi_156614582
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:31 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Gasten zitten toch geen 24 uur in een restaurant?
Stom van Rockenfeller! Maandagmorgen zullen we maar zeggen. Je hebt gelijk
pi_156614744
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:35 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Stom van Rockenfeller! Maandagmorgen zullen we maar zeggen. Je hebt gelijk
Het is inderdaad op het oog wel haalbaar.
En toch heb ik voor nu wat meer vertrouwen in die botoxspuiter van KOM, die heeft betere marges en (veel) meer mogelijkheid om tegenvallers op te vangen lijkt me. Ik vind alleen de rente wat zuinigjes (6%).

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 05-10-2015 10:51:49 ]
Pecunia non olet
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:58:46 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156614943
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:

Jeuj ik had de 9e post in het 1e crowdfundtopic :P
Nu 2,5 jaar en bijna 30k verder _O-
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:02:01 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156614997
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is wel een héle kleine investering geweest zo te zien :P
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:03:33 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156615018
Het blijft overigens lang stil betreffende Quickboats. Zal binnenkort eens vragen wat de status is.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:15:16 #79
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156615183
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is wel een héle kleine investering geweest zo te zien :P
't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.
pi_156615728
AGD is ook binnen.

Bij KOM is het nog rustig. Zowel op de website als bij de bank.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156615739
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Het blijft overigens lang stil betreffende Quickboats. Zal binnenkort eens vragen wat de status is.
Ik mis helaas van wel meer projecten een statusupdate... ik heb van 2 projecten een toekomstbeeld gehoord (maar die zijn ook al even geleden), dus nog minimaal 6 te gaan en t liefst van alle 8...

En ik ben ook benieuwd naar de aflossing van kredietbank... dat zit er ook volgende maand aan te komen.
pi_156615819
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
AGD is ook binnen.

KoM betaalt altijd de 4e werkdag van de maand. Dat is morgen pas.
pi_156615962
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo nu wel weer genoeg reclame voor crowdfundmarkt.nl De meeste van ons gebruiken de mailer van Mu voor alerts en zijn daar zoals ik het hoor tevreden over.
Ohja, Waarom zouden de projecten van Symbid, Zencap, Kapitaal opmaat en Oldliquorsinvest bovenaan staan in de lijst op de site van Crowdfundmarkt.nl?

Niet vanwege de populariteit van deze sites of omdat dit de nieuwste of beste projecten zijn. Denk..................................... dat ze het meeste betalen per Click of daad werkelijke investering. Hoezo objectief en onafhankelijk zoals ze in hun over ons schrijven? 8)7
pi_156615996
quote:
Volgens mij heeft hij weer een baan. (linkedin)
pi_156616128
hoe kun je bij GVE zien op welke (dag)datum je een aflossing zou moeten ontvangen?
pi_156616269
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.
Ik ben benieuwd waarop je baseert dat het een investering van 400 euro is :s)
:Y Het is overigens geen 400 euro, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen :Y
Signature
pi_156616270
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:08 schreef Gijsbertus het volgende:
hoe kun je bij GVE zien op welke (dag)datum je een aflossing zou moeten ontvangen?
Bij de lopende projecten staat onder het betaalschema wanneer er uitbetaald wordt. Ze geven geen dag, maar alleen begin midden of einde van de maand aan.
pi_156616371
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:14 schreef beekumd het volgende:
Bij de lopende projecten staat onder het betaalschema wanneer er uitbetaald wordt. Ze geven geen dag, maar alleen begin midden of einde van de maand aan.
Je krijgt altijd een mailtje over de datum dat een project tot stand is gekomen. Dit is de voor mij de peildatum + 2 waarop ik de betalingen kan verwachten. Dus tot standgekomen op 22-08-2014. Dan komen de betalingen rond de 24ste van de volgende maanden binnen. Deze vuistregel klopt bij mijn projecten prima.
pi_156616424
Dat is weer iets nauwkeuriger. Zal dat bij mij eens nalopen.
pi_156616543
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je krijgt altijd een mailtje over de datum dat een project tot stand is gekomen. Dit is de voor mij de peildatum + 2 waarop ik de betalingen kan verwachten. Dus tot standgekomen op 22-08-2014. Dan komen de betalingen rond de 24ste van de volgende maanden binnen. Deze vuistregel klopt bij mijn projecten prima.
Bij de projecten die vanaf derde week van augustus tot stand zijn gekomen geldt deze stelregel niet meer. Er zit veel meer tijd dan 1 mnd+2 dgn tussen totstandkoming en de eerste uitbetaling.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 05-10-2015 13:57:37 ]
pi_156616966
quote:
Heb ik onlangs al gedaan .... Heb ze ook gevraagd om dit op regelmatige basis te doen (zo krijgen zij er als het goed is zelf ook minder vragen over)

Wij hebben de gerechtsdeurwaarder gevraagd om een update te schrijven. Zodra wij deze hebben ontvangen, versturen wij dit naar de investeerders in het project. Het is inderdaad onze doelstelling om de investeerders per kwartaal op de hoogte te houden. Dit, tenzij er geen ontwikkelingen zijn. Dan wordt u daar ook van op de hoogte gebracht maar kan de update in plaats van per kwartaal, per half jaar verstuurd worden.
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:07:12 #92
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156617057
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
AGD is ook binnen.

Het enige wat ik nog mis bij AGD is de incentive van Concept Food Service. Wellicht dat Harm daar meer over kan vertellen?
pi_156617256
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het enige wat ik nog mis bij AGD is de incentive van Concept Food Service. Wellicht dat Harm daar meer over kan vertellen?
Hi Coelho,

Op de CFS updates pagina (alleen beschikbaar voor CFS investeerders) vind je de update over de incentives.

Op 18 september zijn ze besteld en verwachting is dat ze circa 3 weken later worden verzonden.. zal dus binnenkort gebeuren ;-)
pi_156617353
quote:
Heb ik toevallig vorige week gedaan. GvE geeft aan binnenkort een update te kunnen sturen voor dit project.

En in het algemeen dat incasso trajecten lang duren, ze afhankelijk zijn van info van de deurwaarder, maar de bedoeling hebben om elk kwartaal een update te sturen per project.

Desalnietemin, goed om er bovenop te blijven zitten!
pi_156617470
Ik heb misschien een domme vraag. Wanneer iemand een idee heeft en dit wil financieren met crowdfunding, is het dan normaal uit het geïnvesteerde kapitaal je eigen salaris te halen?
pi_156617600
Dat kan, ligt natuurlijk aan het plan. Als er direct inkomsten uit de onderneming komen, dan kan daar het salaris en de aflossing uit betaald worden. Als er eerst ontwikkeld moet worden en na verloop van tijd wordt er pas omzet gedraaid en de ondernemer heeft geen andere inkomsten, dan zal het salaris uit de investering betaald worden. Het is natuurlijk wel zaak e.e.a. te onderbouwen zodat investeerders het plan zien zitten en ook daadwerkelijk hierin willen investeren.
pi_156617790
Ja, dat salaris is op zich wel een dingetje....
Een wettelijk DGA salaris volgens de belastingdienst is ergens 43 a 45K per jaar. Echter kan dat behoorlijk gereduceerd worden, bijvoorbeeld wanneer nog te weinig winstverwachting is.

Soms worden er behoorlijke bedragen als zijnde management fee betaald, van het geld van de investeerder. Dat vind ik totaal niet passend.

Daar heb je niet altijd zicht op, maar bij Investormatch viel het mij wel op. Daar is een max gesteld wat men als het ware uit de zaak mag trekken.
Bij die advocaten pitch staat een max van een management fee van ¤ 8.333,- per maand.
Ik durf zo niet te zeggen hoe dit bij de andere platformen is geregeld..

Nu heb ik wel vertrouwen in mevrouw de advocaat, maar willekeurige ondernemers kunnen zich ook gewoon een ton per jaar uitkeren en anderhalf jaar later, wanneer het geld op is, falliet gaan....

[ Bericht 2% gewijzigd door CRWD op 05-10-2015 13:56:41 ]
pi_156617927
Bij de platforms met wat meer financiële info kun je dit als het goed is terugvinden. Zal inderdaad per onderneming verschillen in hoeverre dit nodig/mogelijk/wenselijk is...
pi_156618091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het zijn dezelfde mensen! Zelfde bedrijf!. Dat is mij te dol. Zal er eens even een mailtje over sturen naar GvE. Dat is dus voorlopig een no go!
Ik ben Rudo Bisschop, een van de ondernemers achter th3rd. We hebben inderdaad twee crowdfunding projecten tegelijk lopen, te weten:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12038
https://www.crowdaboutnow.nl/holome

De reden dat de twee projecten door elkaar lopen is omdat de een deadline had en de ander vertraging. Het zit zo: we zijn al langere tijd bezig met de lening die nu loopt via geldvoorelkaar. Dit is dan ook de belangrijkste campagne voor ons.

De totale investering loopt via drie partijen en daarom zijn we hier al langer mee bezig (ik begon eind februari het businessplan hiervoor uit te werken). Het was eerst de bedoeling om deze campagne te beginnen halverwege september, maar doordat we een gestapelde lening hebben (prive investeerders, qredits en crowdfunding) komt er wat meer administratieve handelingen bij kijken dan we vooraf verwacht hadden. Hierdoor duurde het langer dan verwacht om de campagne online te krijgen.
Naast de opbouw van de database blijven we projectwerk doen. We bedienen voornamelijk de zakelijke markt, maar willen ook kijken wat we voor de consumentenmarkt kunnen doen. Hiervoor kwam een leuk crowdfundingfestival langs: crowdfest (http://crowdfest.nl/) We wilde hier een proefballon lanceren om te zien of dit een goede toepassing is voor de consumentenmarkt. Zodoende hebben we een crowdfundingcampagne gelanceerd vanuit voorverkoop, de campagne op crowdaboutnow. We hebben geen extra mensen, investeringen oid nodig voor de bouw van de app, waardoor het niet ten koste van de geldstromen gaat zoals beschreven bij geldvoorelkaar. Dit zou hooguit, als men het wel interessant vindt, extra inkomsten kunnen genereren waardoor we gemakkelijker de lening bij geldvoorelkaar kunnen betalen. Zie dit eerder als een marktonderzoek voor ons, terwijl de andere lening bedoeld is voor onze hoofdactiviteit.

Leuk om te zien dat men elkaar op de hoogte wil brengen dmv dit soort topics! Mocht iemand nog meer willen weten over ons bedrijf vraag gerust! Ook als men langs wil komen om ons te ontmoeten dan kan dat altijd. Ik zal proberen dit topic een beetje in de gaten te houden zodat ik snel vragen kan beantwoorden als die er zijn.

NB. Dit is niet bedoeld als reclame en mag zo weggehaald worden als dit niet binnen de regels valt. Ik zag alleen onduidelijkheid ontstaan over een project waar wij veel tijd en liefde in hebben zitten, dus wil graag dat alles in elk geval duidelijk is. Daarna kan je zelf ervoor kiezen wel of niet te investeren.
pi_156618217
@Th3rd, bedankt voor de uitleg. Wordt gewaardeerd, in ieder geval door mij.
pi_156618219
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:02 schreef th3rd het volgende:
langere tijd bezig met de lening die nu loopt via geldvoorelkaar. Dit is dan ook de belangrijkste campagne voor ons.

De totale investering loopt via drie partijen en daarom zijn we hier al langer mee bezig (ik begon eind februari het businessplan hiervoor uit te werken). Het was eerst de bedoeling om deze campagne te beginnen halverwege september, maar doordat we een gestapelde lening hebben (prive investeerders, qredits en crowdfunding) komt er wat meer administratieve handelingen bij kijken dan we vooraf verwacht hadden. Hierdoor duurde het langer dan verwacht om de campagne online te krijgen.
Naast de opbouw van de database blijven we projectwerk doen. We bedienen voornamelijk de zakelijke markt, maar willen ook kijken wat we voor de consumentenmarkt kunnen doen. Hiervoor kwam een leuk crowdfundingfestival langs: crowdfest (http://crowdfest.nl/) We wilde hier een proefballon lanceren om te zien of dit een goede toepassing is voor de consumentenmarkt. Zodoende hebben we een crowdfundingcampagne gelanceerd vanuit voorverkoop, de campagne op crowdaboutnow. We hebben geen extra mensen, investeringen oid nodig voor de bouw van de app, waardoor het niet ten koste van de geldstromen gaat zoals beschreven bij geldvoorelkaar. Dit zou hooguit, als men het wel interessant vindt, extra inkomsten kunnen genereren waardoor we gemakkelijker de lening bij geldvoorelkaar kunnen betalen. Zie dit eerder als een marktonderzoek voor ons, terwijl de andere lening bedoeld is voor onze hoofdactiviteit.

Leuk om te zien dat men elkaar op de hoogte wil brengen dmv dit soort topics! Mocht iemand nog meer willen weten over ons bedrijf vraag gerust! Ook als men langs wil komen om ons te ontmoeten dan kan dat altijd. Ik zal proberen dit topic een beetje in de gaten te houden zodat ik snel vragen kan beantwoorden als die er zijn.

NB. Dit is niet bedoeld als reclame en mag zo weggehaald worden als dit niet binnen de regels valt. Ik zag alleen onduidelijkheid ontstaan over een project waar wij veel tijd en liefde in hebben zitten, dus wil graag dat alles in elk geval duidelijk is. Daarna kan je zelf ervoor kiezen wel of niet te investeren.
Bedankt voor je toelichting. We zien deze toelichting niet als reclame maar als verduidelijking.
Wij hebben de afspraak met GvE dat als er nog meer geleend is of wordt dat dit in de pitch vermeld wordt. Begrijp ik je goed dat jullie het CAN project vergeten waren te melden?
pi_156618224
Was het niet handiger geweest als jullie 22,5K meer via GvE hadden gevraagd ipv 2 verschillende projecten bij 2 verschillende platforms?
pi_156618250
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Begrijp ik je goed dat jullie de CAN lening vergeten waren te melden?
CAN is volgens mij geen lening. Investeerders krijgen alleen een beloning
pi_156618280
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:11 schreef djh77 het volgende:
Was het niet handiger geweest als jullie 22,5K meer via GvE hadden gevraagd ipv 2 verschillende projecten bij 2 verschillende platforms?
Het was gemakkelijker geweest in de vorm dat we waarschijnlijk het geld sneller zouden hebben, maar dat is hierbij niet het belangrijkste... We willen vooral weten of dit een project is wat aanslaat, daarom dat we dit via voorverkoop doen. Voor de lening hebben we bewezen concept, dat getest is, goedgekeurd door twee financiële partijen en een accountantsbureau, dus daar hebben we dit niet/minder nodig..
pi_156618295
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bedankt voor je toelichting. We zien deze toelichting niet als reclame maar als verduidelijking.
Wij hebben de afspraak met GvE dat als er nog meer geleend is of wordt dat dit in de pitch vermeld wordt. Begrijp ik je goed dat jullie het CAN project vergeten waren te melden?
Wij wisten niet dat dit gemeld moest worden en GvE dacht dat de projecten na elkaar zouden lopen (wat ook de bedoeling was). Onze pitch wordt nu aangepast om dit wel te vermelden. Als het goed is wordt dit nog vandaag veranderd.
pi_156618328
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:15 schreef th3rd het volgende:

[..]

Het was gemakkelijker geweest in de vorm dat we waarschijnlijk het geld sneller zouden hebben, maar dat is hierbij niet het belangrijkste... We willen vooral weten of dit een project is wat aanslaat, daarom dat we dit via voorverkoop doen. Voor de lening hebben we bewezen concept, dat getest is, goedgekeurd door twee financiële partijen en een accountantsbureau, dus daar hebben we dit niet/minder nodig..
Ik heb het verhaal van de app wat beter gelezen en ook de beloningen voor de mensen die hier aan bijdragen. Vind dit eigenlijk wel leuk. Dus het is maar goed dat je je hier gemeld hebt! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-10-2015 14:33:35 ]
pi_156618404
Rudo, ter info waarom wij als investeerders zo fel zijn op bedrijven die op meerdere platformen geld binnen hengelen is dat wij bang zijn dat een bedrijf op die manier zichzelf over financiert en dan ons als investeerders niet meer kan terug betalen. Uiteindelijk willen wij natuurlijk wel de centjes terug zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-10-2015 14:38:38 ]
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:30:24 #108
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156618521
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:18 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Coelho,

Op de CFS updates pagina (alleen beschikbaar voor CFS investeerders) vind je de update over de incentives.

Op 18 september zijn ze besteld en verwachting is dat ze circa 3 weken later worden verzonden.. zal dus binnenkort gebeuren ;-)
Dank Harm,

Hoe kan ik op de site navigeren naar deze info? Ik was ingelogd maar onder Mijn Aygodutch! zie ik alleen Updates Infraunion staan (waar ik dus ook in geinvesteerd heb en waar overigens geen informatie in staat...). Ook via Mijn Account en dan de hyperlink op het investeringsnummer kom ik er niet.
pi_156618574
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ok dus als ik het goed begrijp is het CAN project een consumenten verkoop project waarbij je de mensen een app laat kopen door ze iets te laten betalen maar waar verder niets tegenoverstaat behalve gebruik van de app als die al of niet ooit het levenslicht ziet?
Nee, het CAN project is gericht op de bouw van de app, maar de consumenten krijgen een eigen scan die te gebruiken is in de te bouwen app. Je kan je dan laten scannen in onze scanner en de scan als hologram/augmented reality applicatie gebruiken dmv onze app.
pi_156618607
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Rudo, ter info waarom wij als investeerders zo fel zijn op bedrijven die op meerdere platformen geld binnen hengelen is dat wij bang zijn dat een bedrijf op die manier zichzelf over financierd en dan ons als investeerders niet meer kan terug betalen. Uiteindelijk willen wij natuurlijk wel de centjes terug zien.
Begrijp ik heel goed! Juist daarom ben ik ook hier om even uit te leggen hoe het precies gekomen is.
pi_156618640
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het verhaal van de app wat beter gelezen en ook de beloningen voor de mensen die hier aan bijdragen. Vind dit eigenlijk wel leuk. Dus het is maar goed dat je je hier gemeld hebt! :)
Leuk om te horen! Als je een keertje langs wilt komen (of iemand anders) dan kan dat ook altijd! Laat hier maar weten of mail mij even... Alleen maar leuk als mensen er meer over willen weten!
pi_156618709
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:30 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dank Harm,

Hoe kan ik op de site navigeren naar deze info? Ik was ingelogd maar onder Mijn Aygodutch! zie ik alleen Updates Infraunion staan (waar ik dus ook in geinvesteerd heb en waar overigens geen informatie in staat...). Ook via Mijn Account en dan de hyperlink op het investeringsnummer kom ik er niet.
Hi Coelho,

Dan lijkt er iets niet goed gelinkt qua jouw user en de betreffende pagina.
Als je me je username en/of mailadres (van je aygodutch account) stuurt naar harm@aygodutch.com dan zoek ik dat even uit.
pi_156618737
@Harm: Gaat het nog lukken om E 14.500 te vinden voor de bio processor?
pi_156618956
wat een gedoe bij Collin, het staat natuurlijk gewoon op de website aangegeven, maar waarom het geld van de aflossingen en rente pas na 60 dagen overmaken? En ondertussen 60 dagen renteloos op hun rekening laten staan?

Kunnen ze het niet gewoon meteen overmaken, bij voorkeur met een omschrijving aflossing contract XYZ Termijn 99 o.i.d., net zoals GVE dat doet ?

Wie hekelt nog meer dit n.m.m. onwenselijke systeem?
pi_156619027
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:54 schreef namliam het volgende:
wat een gedoe bij Collin, het staat natuurlijk gewoon op de website aangegeven, maar waarom het geld van de aflossingen en rente pas na 60 dagen overmaken? En ondertussen 60 dagen renteloos op hun rekening laten staan?

Kunnen ze het niet gewoon meteen overmaken, bij voorkeur met een omschrijving aflossing contract XYZ Termijn 99 o.i.d., net zoals GVE dat doet ?

Van mij hoeft het niet per project direct overgemaakt te worden. Wat ik denk dat ze moeten doen is een instellings vinkje maken in mijn Collin zodat je bij aanvinken het bijvoorbeeld aan het eind van de maand automatisch op je rekening gestort krijgt. Eens in de drie maanden vind ik te weinig en ook ik heb geen zin het steeds zelf te activeren. Een vinkje voor eens in de maand automatisch overmaken lijkt me een aardig compromis.
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:24:32 #116
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_156619474
quote:
Het duurde ook lang voor ik van mn 1e default project wat hoorde, dus opzich is dit nog geen reden tot ongerustheid.

En 30k :o
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_156619597
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:54 schreef namliam het volgende:

Je kunt tussentijds natuurlijk zelf ook terugstorten maar dan heb je er geen deugelijke specificatie bij. Geldt trouwens ook als ze zelf afromen na 60 dagen.
Dat systeem van GvE vind ik ook het mooiste.

Waar ik de grootste hekel aan heb is dat van Zencap, eerst het geld een halve maand vasthouden en het vervolgens bijna een week te laat pas te storten @#$#$
Pecunia non olet
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:37:21 #118
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_156619680
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je kunt tussentijds natuurlijk zelf ook terugstorten maar dan heb je er geen deugelijke specificatie bij. Geldt trouwens ook als ze zelf afromen na 60 dagen.
Dat systeem van GvE vind ik ook het mooiste.
alleen ben ik bij GVE geen fan van de opstart van het project.
Allereerst de duur wanneer je kunt investeren na het 100% vol zitten van het project. Daarna wachten tot ieder geinvesteerd heeft, plus de (wettelijke) bedenktijd. En soms ook een nieuwe leningovereenkomst.
Dit gaat bij Collin soepeler.
pi_156619890
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:42 schreef djh77 het volgende:
@Harm: Gaat het nog lukken om E 14.500 te vinden voor de bio processor?
I hope so ! Laatste loodjes. We doen er alles aan om netwerk te kietelen ;-)
pi_156620423
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:37 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Allereerst de duur wanneer je kunt investeren na het 100% vol zitten van het project. Daarna wachten tot ieder geinvesteerd heeft, plus de (wettelijke) bedenktijd. En soms ook een nieuwe leningovereenkomst.
Dit gaat bij Collin soepeler.
De platformen hebben allemaal hun zwakke en sterke punten. Perfect is er niet één.
Allerbelangrijkste is wat mij betreft het achterwege blijven van defaults, maar ja dat weten we nu natuurlijk nog niet.
Pecunia non olet
pi_156620495
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Een vinkje voor eens in de maand automatisch overmaken lijkt me een aardig compromis.
Een vinkje voor diverse keuzes kan natuurlijk ook, maar dat maakt het voor het platform nog complexer... hoe meer keuzes hoe ingewikkelder de admin.

Een keuze tussen per post en een betaling tegen het einde van de maand kan ik me wel voorstellen.
Voordeel van GvE per post betaling + deugdelijke omschrijving geeft je de mogelijkheid om goed de boel in de gaten te blijven houden. Nu kan dat natuurlijk ook via Collin zelf, daar staat ook netjes je project bij en de periode...

Maar om het geld nou 60 dagen te laten staan... En dan nog, al heb je 10 investeringen lopen is nog de kans groot dat die over de loop van de maand verdeeld zijn, dus krijg je als je het geld laat staan als nog per post overgemaakt naar je eigen rekening.
Eens per maand een groot bedrag, als je wat langer in de CF zit kan ik me nog voorstellen, ipv 5 euro hier en 6 euro daar...
pi_156620723
@ Harm, kietel mij maar met 2,5% bonus :)
pi_156620896
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:33 schreef bleyenburg het volgende:
@ Harm, kietel mij maar met 2,5% bonus :)
Nee, die hebben we al gehad. 5% hebben we ook al gehad.....
10% ????
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156620931
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:43 schreef RavigotteSaus het volgende:
10% ????
_O-
  maandag 5 oktober 2015 @ 16:55:22 #125
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156621097
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:43 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

10% ????
Het was toch een aflopende reeks? Helaas, nu dus 1,25%.
pi_156621101
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:16 schreef th3rd het volgende:

[..]

Wij wisten niet dat dit gemeld moest worden en GvE dacht dat de projecten na elkaar zouden lopen (wat ook de bedoeling was). Onze pitch wordt nu aangepast om dit wel te vermelden. Als het goed is wordt dit nog vandaag veranderd.
GvE wist het dus wel vooraf dat het 2e project zou gaan lopen. Ik ben de mening toegedaan dat ze dit, als ze er weet van hebben, het gewoon hadden moeten melden. Daar kunnen jullie overigens niks aan doen maar GvE des te meer.
pi_156621218
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Coelho,

Dan lijkt er iets niet goed gelinkt qua jouw user en de betreffende pagina.
Als je me je username en/of mailadres (van je aygodutch account) stuurt naar harm@aygodutch.com dan zoek ik dat even uit.
@HarmAygodutch, ik denk dat jullie het voor alle klanten maar eens na moeten kijken bij project CFS, ik kan ook mijn overige projecten zien maar kan niet project CFS aan klikken.
pi_156621284
Iemand deze organisatie wel eens tegengekomen?

Whiskyplan BV http://www.whiskyplan.nl

quote:
Ons plan: een distilleerderij opzetten in Nederland, gefinancierd door crowdfunding. We gaan eigen whisky maken in de Schotse stijl, dus in grote pot stills. We hebben de vaardigheden, de netwerken en de passie om dat te doen. De eerste stappen zijn gezet om in 2016 te kunnen starten met distilleren!
Ze verkopen certificaten van aandeel à ¤ 150,- met zicht op divident over een paar jaar.
Maar verder geen info over hoe het er financieel uit gaat zien en hoeveel de eigenaren zelf ontrekken voordat er over winst en divident gepraat kan worden...
pi_156621345
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:37 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Door de “wettelijke bedenktijd” komt het in ieder geval niet. Er zijn diverse projecten (met name de wat kleinere) die afgerond en lopend zijn binnen een week.
pi_156621355
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:04 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Ze verkopen certificaten van aandeel à ¤ 150,- met zicht op divident over een paar jaar.
Maar verder geen info over hoe het er financieel uit gaat zien en hoeveel de eigenaren zelf ontrekken voordat er over winst en divident gepraat kan worden...
Ik vind dit een nare ontwikkeling. ik zie steeds meer losse initiatieven van mensen die middels crowdfunding iets willen opzetten buiten de platformen om. De bestaande platformen investeren, naar ik aanneem, een aardig bedrag om een ontheffing en vergunning van de AFM te verkrijgen en dit soort mensen omzeilen dat. Zelfde gebeurt bij die likeur man
pi_156621438
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:08 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik vind dit een nare ontwikkeling. ik zie steeds meer losse initiatieven van mensen die middels crowdfunding iets willen opzetten buiten de platformen om. De bestaande platformen investeren, naar ik aanneem, een aardig bedrag om een ontheffing en vergunning van de AFM te verkrijgen en dit soort mensen omzeilen dat. Zelfde gebeurt bij die likeur man
Mee eens, dit project zou prima passen bij CaN.
pi_156621449
quote:
150 euro voor een fles wisky en een certificaat. 500k tot 1000k ophalen. Het is nog al wat! Veel succes ik doe niet mee. Vermoedelijk wil Can dit soort projecten niet hebben. Wat ik zeg het is nog al wat om 500K tot 1000K op te willen halen als start-up voor een klein wisky keteltje.
pi_156621528
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

150 euro voor een fles wisky en een certificaat. 500k tot 1000k ophalen. Het is nog al wat! Veel succes ik doe niet mee.
Er staat ook nagenoeg geen info op die site :( 8)7
pi_156621609
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:25 schreef beekumd het volgende:
Dat is weer iets nauwkeuriger. Zal dat bij mij eens nalopen.
Hallo, allereerst welkom hier. Volgens mij ben je nieuw hier. Ik begrijp dat je investeringen hebt lopen bij GvE. Heb je er al veel projecten lopen en heb je ook nog investeringen bij andere platformen?
pi_156621618
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

GvE wist het dus wel vooraf dat het 2e project zou gaan lopen. Ik ben de mening toegedaan dat ze dit, als ze er weet van hebben, het gewoon hadden moeten melden. Daar kunnen jullie overigens niks aan doen maar GvE des te meer.
Men heeft het zeker druk bij GvE. Ik zie de melding over het tweede CF App project van de 3D mannen nog niet verschijnen in de Pitch.
pi_156621674
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:21 schreef Horsemen het volgende:
Hallo, volgens mij ben je nieuw hier. Ik begrijp dat je investeringen hebt lopen bij GvE. Heb je er al veel projecten lopen en heb je ook nog investeringen bij andere platformen?
Account is niet nieuw en ik lees hier al geruime tijd mee. Wel sinds kort dat ik hier ook reageer. Ik heb inderdaad meerdere projecten bij Gve, ongeveer 30. Ik heb ook investeringen bij AygoDutch, Zencap en Investormatch.
pi_156621790
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er staat ook nagenoeg geen info op die site :( 8)7
Dat vind ik dan ook gelijk een zeer grote tegenstelling met die Old Liquors site, die hebben er echt wel werk in gestoken. Zeer uitgebreide documenten online enzo.

Die whisky zint me niks...
pi_156622085
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:24 schreef beekumd het volgende:

[..]

Account is niet nieuw en ik lees hier al geruime tijd mee. Wel sinds kort dat ik hier ook reageer. Ik heb inderdaad meerdere projecten bij Gve, ongeveer 30. Ik heb ook investeringen bij AygoDutch, Zencap en Investormatch.
Dat had ik gezien inderdaad. Nou nogmaals welkom hier en leuk dat je je ervaringen en mening met ons wil delen.
pi_156624091
Bedankt.
pi_156624540
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:39 schreef redbull666 het volgende:

[..]
Die whisky zint me niks...
Stichtingen voor gedupeerde 'beleggers' moeten ook wat te doen hebben. |:(
Pecunia non olet
pi_156624554
quote:

[..]

* µ doet mee.
జ్ఞ‌ా
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:26:29 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_156625541
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:49 schreef µ het volgende:

[..]

* µ doet mee.
Het 1e flesje heb je dan al binnen! Opzich is de opzet wel heel leuk.
pi_156625630
Lendico zou op de 2 oktober een betaling hebben verricht, maar ik heb nog steeds niets binnen.

Iemand anders al een betaling ontvangen?
Ook van KoM heb ik nog niets gezien, terwijl die (normaal gesproken) op of vlak na de 4e betalen.
pi_156625757
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het 1e flesje heb je dan al binnen! Opzich is de opzet wel heel leuk.
:Y.
En hou van whisky, dat zit mee :+.
జ్ఞ‌ా
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:55:06 #145
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156626680
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:29 schreef rwachtel het volgende:
Lendico zou op de 2 oktober een betaling hebben verricht, maar ik heb nog steeds niets binnen.

Iemand anders al een betaling ontvangen?
Ook van KoM heb ik nog niets gezien, terwijl die (normaal gesproken) op of vlak na de 4e betalen.
KOM komt morgen. Bij Lendico en Zencap weet je het maar nooit. Ze houden je geld eerst nog minimaal 14 dagen vast en dan is er een kans dat ze tot betaling overgaan. Misschien dat ze bang zijn dat een van de leners de incasso storneert.
pi_156626681
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:32 schreef het volgende:
.
En hou van whisky, dat zit mee .
Als ik het project lees en je houdt van whisky kan je beter gewoon crowdfunden bij de plaatselijke slijter. Heb je vermoedelijk meer waar van je geld! :P
pi_156626914
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik het project lees en je houdt van whisky kan je beter gewoon crowdfunden bij de plaatselijke slijter. Heb je vermoedelijk meer waar van je geld! :P
Doe ik ook genoeg :+
జ్ఞ‌ా
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:32:11 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156627848
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat zij ook gewoon rente + aflossing betalen. Dan zou dit bedrag wel erg laag zijn.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:37:31 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156628013
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:02 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij weer een baan. (linkedin)
Aha dat is mooi :)
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:40:25 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156628110
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:24 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het duurde ook lang voor ik van mn 1e default project wat hoorde, dus opzich is dit nog geen reden tot ongerustheid.

En 30k :o
Volgens mij is er ondertussen al heel wat teruggevloeid. Maar er zijn hier mensen die er nog (veel) meer in hebben zitten hoor ;)
pi_156628687
We zitten op 100 mensen op de Kapitaal-op-maat-lijst.
జ్ఞ‌ా
pi_156629190
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:55 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

KOM komt morgen. Bij Lendico en Zencap weet je het maar nooit. Ze houden je geld eerst nog minimaal 14 dagen vast en dan is er een kans dat ze tot betaling overgaan. Misschien dat ze bang zijn dat een van de leners de incasso storneert.
Storneren kan tot 56 dagen, dus dat kan het niet zijn. Morgen maar eens bellen en een klacht indienen. Lendico geeft aan al 2 okt het geld te hebben overgeboekt. Correctie: gepland op 2 okt.
Signature
pi_156630360
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

@HarmAygodutch, ik denk dat jullie het voor alle klanten maar eens na moeten kijken bij project CFS, ik kan ook mijn overige projecten zien maar kan niet project CFS aan klikken.
Hi Horsemen,

Dank voor de tip. Ben er inderdaad een paar tegengekomen. Ik zal die van jou ook wel tegenkomen. Ga even alle CFS investeerders checken

Grtz, Harm
pi_156630407
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:56 schreef µ het volgende:
We zitten op 100 mensen op de Kapitaal-op-maat-lijst.
😊👍
pi_156630453
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:46 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

Dank voor de tip. Ben er inderdaad een paar tegengekomen. Ik zal die van jou ook wel tegenkomen. Ga even alle CFS investeerders checken

Grtz, Harm
Helemaal goed 👌
pi_156633670
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:29 schreef rwachtel het volgende:
KoM betaalt de 4e werkdag van de maand. Deze maand is dat 6okt.
pi_156633704
Nog 1 dag voor de bio processor. Mijn inleg heb ik alvast een klein beetje verhoogd. In het kader van alle kleine beetjes helpen.
pi_156633789
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 05:48 schreef rob746 het volgende:
Nog 1 dag voor de bio processor. Mijn inleg heb ik alvast een klein beetje verhoogd. In het kader van alle kleine beetjes helpen.
Ja, voor alle liefhebbers die ook zonder extra bonus mee willen doen is het nu echt de laatste kans.
pi_156633842
https://www.aygodutch.com(...)den-looptijd-3-jaar/

Nieuwe AGD. Bovenaan staat " Investeren (nog) niet mogelijk ", onderaan "Investeren niet meer mogelijk"
జ్ఞ‌ా
pi_156634034
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:12 schreef µ het volgende:

Nieuwe AGD. Bovenaan staat " Investeren (nog) niet mogelijk ", onderaan "Investeren niet meer mogelijk"
Ben niet zo heel erg kapot van de financiële cijfers.

Afloscapaciteit is goed. Zou volgens mij een categorie 3 zijn bij GvE (65%).
Alleen zijn solvabiliteit (EV/TV) is wel echt slecht. En die wordt hierdoor alleen maar slechter.
pi_156634198
quote:

Volgens mij is hij er per ongeluk op gekomen want ik kan, op mijn telefoon, de onderliggende stukken helemaal niet inzien. Straks nog maar eens kijken, vast tijd genoeg voor 😉
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:30:47 #162
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_156634212
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:58 schreef Murene het volgende:

[..]

Alleen zijn solvabiliteit (EV/TV) is wel echt slecht. En die wordt hierdoor alleen maar slechter.
De solvabiliteit zou gedurende dit jaar een stuk verbeterd moeten zijn middels de aflossing van de leningen van kennissen. (met een deel van de winst en/of prive..)
Op vreemd vermogen heb je dan de RC van max 100.000 en enkele leveranciers + transport..

Wat ik mij wel afvraag is nadat er in 2013+2014 een totaal winst van 194.000 is behaald, er maar 2671 aan eigen vermogen op de balans staat. Zijn er zoveel prive opnames? dan wel prive aflossingen....
pi_156634458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 08:30 schreef Gijsbertus het volgende:
De solvabiliteit zou gedurende dit jaar een stuk verbeterd moeten zijn middels de aflossing van de leningen van kennissen. (met een deel van de winst en/of prive..)
Maar daar komt dan weer een lening van Aygo bij
pi_156634627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 08:30 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Wat ik mij wel afvraag is nadat er in 2013+2014 een totaal winst van 194.000 is behaald, er maar 2671 aan eigen vermogen op de balans staat. Zijn er zoveel prive opnames? dan wel prive aflossingen....
De prive opnamen zijn ¤ 75.000 per jaar, en er is een afschrijving van ¤ 20.000 per jaar.
Totaal ¤ 190K per jaar, dus dat kan wel kloppen.
pi_156634671
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:14 schreef rwachtel het volgende:

[..]

De prive opnamen zijn ¤ 75.000 per jaar, en er is een afschrijving van ¤ 20.000 per jaar.
Totaal ¤ 190K per jaar, dus dat kan wel kloppen.
Men is hoofdelijk aansprakelijk dan is het denk ik wel zaak dat prive bezit toegelicht wordt bij een eigenvermogen van de onderneming van bijna 0. Met een opname van 75.000 per jaar zou er toch wat in de prive pot moeten zitten!
pi_156634727
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 06:50 schreef Horsemen het volgende:
Ja, voor alle liefhebbers die ook zonder extra bonus mee willen doen is het nu echt de laatste kans.
Nog 13000 te gaan deze laatste dag. Ben benieuwd of Harm mijn openings titel Crowdfunding #67 - Als hij kon toveren, komt alles voor elkaar! kan waarmaken. :)
pi_156634851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nog 13000 te gaan deze laatste dag. Ben benieuwd of Harm mijn openings titel Crowdfunding #67 - Als hij kon toveren, komt alles voor elkaar! kan waarmaken. :)
Dan moet Harm wel zorgen dat de website het doet! Bij mij is deze af en toe offline.... anyway, toch ook maar een klein bedragje toegezegd. Ik ben benieuwd!
pi_156635020
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:34 schreef aborren het volgende:

[..]

Dan moet Harm wel zorgen dat de website het doet! Bij mij is deze af en toe offline.... anyway, toch ook maar een klein bedragje toegezegd. Ik ben benieuwd!
Harm doet zn best maar heeft wat gedonder met de servers bij de hostingprovider grrrrrr Kunnen we precies vandaag niet gebruiken.
pi_156635286
quote:

^ inmiddels live
జ్ఞ‌ా
pi_156635373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:58 schreef Murene het volgende:

[..]

Ik zou ook graag de current ratio en quick ratio kunnen bepalen.
Daarvoor is splitsing lang vreemd vermogen nodig en kort vreemd vermogen. Bij dat laatste kan de rekening-courant bank nog weer apart worden vermeld aangezien die niet hoeft te worden afgelost.
Deze ratio's zijn m.i. erg belangrijk.
Nog mooier zou zijn als AGD ze zelf al berekent en vermeldt bij de pitch.

Nog een opmerking: de post voor inkomstenbelasting zal natuurlijk toenemen als de jaarwinst toeneemt. Luxeprobleem maar toch :)
Pecunia non olet
pi_156635509
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij dat laatste kan de rekening-courant bank nog weer apart worden vermeld aangezien die niet hoeft te worden afgelost.

Dat is maar de vraag, het kan zijn (is al afgebouwd van 150k naar 100k) dat dit krediet verplicht moet worden afgebouwd.
pi_156635548
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag, het kan zijn (is al afgebouwd van 150k naar 100k) dat dit krediet verplicht moet worden afgebouwd.
Inderdaad, dan hoort het af te lossen deel < 1 jaar, bij de kortlopende verplichtingen.
Pecunia non olet
pi_156635970
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:09 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Storneren kan tot 56 dagen, dus dat kan het niet zijn. Morgen maar eens bellen en een klacht indienen. Lendico geeft aan al 2 okt het geld te hebben overgeboekt. Correctie: gepland op 2 okt.
Ik heb nog helemaal nergens iets staan dat het betaald of gepland is bij Lendico :) Ik heb maar even een klacht neergelegd dat ik me niet serieus genomen voel.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:09:32 #175
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156636196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:58 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik heb nog helemaal nergens iets staan dat het betaald of gepland is bij Lendico :) Ik heb maar even een klacht neergelegd dat ik me niet serieus genomen voel.
Ik trek de stekker er uit bij Lendico en kijk niet meer op die site. Zie wel wanneer het Lendico behaagt terug te betalen. Wat terug komt gaat naar de andere platformen. Acht projecten geprobeerd, maar nee, particuliere projectjes dat bevalt voor geen meter.
pi_156636240
quote:
Ik heb de pitch gelezen en toen zat hij vol. Voor niets gelezen! :(
pi_156636303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Conclusie: er zijn dus veel mensen die ongelezen hun portemonnee weggeven. 8)7
Maar dat wist ik eigenlijk al van eerdere pitches, blijft me toch iedere keer verbazen!

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-10-2015 11:21:45 ]
pi_156636329
quote:

[..]

Klinkt als een leuk idee, wil alleen wel meer info inderdaad, ben ook benieuwd hoeveel geld er al opgehaald is, dat is ook nergens te vinden toch?
pi_156636877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je mist er niet zo heel veel aan volgens mij. Er komen vast betere.
Pecunia non olet
pi_156636967
En tropicana is ook over zijn eerste ton heen -O-

Ben benieuwd wanneer het haalbaarheidsonderzoek vrij gegeven wordt en of dat nog een beetje de boel vlakt trekt.
pi_156636973
De bloemenboer op AGD lijkt toch wel interessant.
Komt Harm nog terug op de op- en aanmerkingen aangaande de bloemenboer?
pi_156637130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je mist er niet zo heel veel aan volgens mij. Er komen vast betere.
I know! Dat is het leuke van CF er komen altijd weer nieuwe en betere projecten.
Maar soms moet je je frustratie ook even delen. :)
pi_156638442
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij de projecten die vanaf derde week van augustus tot stand zijn gekomen geldt deze stelregel niet meer. Er zit veel meer tijd dan 1 mnd+2 dgn tussen totstandkoming en de eerste uitbetaling.
Ja, wáárdeloos. Ik heb één project waarvan het geld nu al twee maanden uitstaat zonder dat ik een terugbetaling ontvangen heb, bij veel andere projecten duurt het ook al een week of zes.

Ik vind dat echt waardeloos, want het is mij niet echt duidelijk waarom het allemaal zo lang duurt. Het ging eerst inderdaad met precies 1 maand + 2 dagen, maar nu duurt het maar en duurt het maar. Die derdenrekening zal toch niet het probleem zijn, eenmaal ingeregeld is dat afgehandeld, lijkt me.
pi_156638649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:47 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Ja, wáárdeloos. Ik heb één project waarvan het geld nu al twee maanden uitstaat zonder dat ik een terugbetaling ontvangen heb, bij veel andere projecten duurt het ook al een week of zes.

Bedoel je twee maanden nadat je betaald hebt of twee maanden nadat je het bericht heb gekregen dat het project tot stand is gekomen.
pi_156638796
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:49 schreef µ het volgende:

[..]

* µ doet mee.
was u toevallig ook in arcen afgelopen weekend?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156638812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bedoel je twee maanden nadat je betaald hebt of twee maanden nadat je het bericht heb gekregen dat het project tot stand is gekomen.
Twee maanden nadat ik betaald heb, en bijna zes weken na het bericht dat het project tot stand gekomen is.
pi_156638971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Twee maanden nadat ik betaald heb, en bijna zes weken na het bericht dat het project tot stand gekomen is.
Dit is geen uitzondering. Lijkt standaard geworden
pi_156639140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef gongoozle het volgende:
Dat is inderdaad vreemd. Ik hou nl bij wat d tijd is tussen betalen en tot stand komen. Dat is bij mij gemiddeld zo'n 11 dagen. Met uitschieters naar 22. Na het tot stand komen volgt er tot nu toe na 1 maand en 2 dagen de eerste betaling. Wat ik eerder opgemerkt heb bij mij is men tot 1 oct gewoon bij. Ben benieuwd hoe het gaat met de projecten die in september tot stand zijn gekomen , daar heb ik er nog al wat van.
Heb je al een vraag gesteld bij GvE over die 6 weken?

Ik heb vannochtend een vraag gesteld aangaande de tijd tussen volkomen project en het betaal verzoek die op dit moment oploopt. De feet back die ik daarop krijg is dat dat ligt aan het terug ontvangen en verwerken van de nieuwe investeringsovereenkomsten. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Bovendien heb ik daar niet zo heel veel moeite mee daar ik mijn geld gewoon nog op de spaarrekening heb staan. De lange periode tussen tot standkomen en de eerste betaling echter daar heb ik wel problemen mee, die mag gewoon niet langer dan een maand en een of twee dagen zijn!
pi_156639324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:58 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik heb zojuist ook met Lendico gesproken en ze vriendelijk doch zeer doordringend uitgelegd dat ik een klacht heb. Als eerste kreeg ik het verzoek om mijn klacht per mail te melden, toen maar mijn verbazing uitgesproken dat ik mijn klacht niet telefonisch kwijt kon. Gelukkig kwam de betreffende collega net terug op zijn plek ;-).
De reden/excuus was dat er "iets" verkeerd was gegaan met de incasso bij sommige kredietnemers, echter toen ik aangaf dat ik geen enkele betaling had ontvangen en ook geen enkele communicatie dat zaken vertraagd waren werd het stiller... Nu gaan ze het verder uitzoeken en komen ze er vanmiddag op terug...

Zencap reageert niet op mijn mail van afgelopen vrijdag en neemt überhaupt de telefoon niet meer op, gaat lekker daar...
Signature
pi_156639385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[...]

De lange periode tussen tot standkomen en de eerste betaling echter daar heb ik wel problemen mee, die mag gewoon niet langer dan een maand en een of twee dagen zijn!
Nou ja, dat was natuurlijk meteen al duidelijk, want het betaalschema is niet gewijzigd na het tot stand komen, daar stond altijd al dat de eerste betaling 'begin oktober' zou zijn. Welke datum 'begin oktober' nu worden zal, staat nog open. Hopelijk van de week, misschien ook wel later.

Ik wist niet of meer mensen zich zouden ergeren aan zo'n lange periode. Sowieso lijkt het effectiever om hier te klagen dan individueel de site te mailen, ik hoef niet zo nodig een innige band met deze sites op te bouwen, waar nodig stem ik met mijn portemonee.
pi_156639467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Wat ik eerder opgemerkt heb bij mij is men tot 1 oct gewoon bij. Ben benieuwd hoe het gaat met de projecten die in september tot stand zijn gekomen , daar heb ik er nog al wat van.

De lange periode tussen tot standkomen en de eerste betaling echter daar heb ik wel problemen mee, die mag gewoon niet langer dan een maand en een of twee dagen zijn!
Het is al vanaf totstandkoming eind augustus dat het veel langer duurt dan normaal. Zie schema. Alle toekomstige projecten zijn fors later

pi_156640016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is al vanaf totstandkoming eind augustus dat het veel langer duurt dan normaal. Zie schema. Alle toekomstige projecten zijn fors later

[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met jullie eens, dit is een verkeerde ontwikkeling. Mijn advies is toch klagen bij GvE en daarbij aangeven dat dit niet acceptabel is. Laat de reactie hier even weten.
pi_156640470
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:28 schreef Jackthe het volgende:
melden, toen maar mijn verbazing uitgesproken dat ik mijn klacht niet telefonisch kwijt kon. Gelukkig kwam de betreffende collega net terug op zijn plek ;-).
De reden/excuus was dat er "iets" verkeerd was gegaan met de incasso bij sommige kredietnemers, echter toen ik aangaf dat ik geen enkele betaling had ontvangen en ook geen e
Bedankt. Zou je kunnen laten weten wat ze antwoorden (als ze antwoorden)?
Want het is echt belachelijk dat een financieel platform zelf financiële verplichtingen niet correct nakomt.

Ook van Kom heb ik nog steeds niet gezien. Sterker nog, op het platform staan de transacties nog niet eens vermeld.
pi_156640560
quote:
Even gekeken naar het nieuwe aanbod van AgD, maar voorlopig ben ik erg teleurgesteld in wat ik zie. Ik zie een omzet daling vanaf 2013 t/m heden met in de prognose een minimale stijging voor 2016-2017. Ook zie ik een daling van de marge in 2013, 2014 en 2015 met een prognose die vele male beter zou moeten zijn voor 2016 en 2017, maar ja, dat moeten we eerst nog maar zien. Dan zie ik nagenoeg 0 eigenvermogen aangevuld met een 2e pandrecht wat eerst afgeroomd zal worden door de bank. Nee sorry, hoe graag ik het ook anders zou zien, dit project gaat het voor mij niet worden. Of er moeten nog positieve zaken uit de hogehoed getoverd worden.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:44:06 #195
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156640679
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef rwachtel het volgende:

[..]
Ook van Kom heb ik nog steeds niet gezien. Sterker nog, op het platform staan de transacties nog niet eens vermeld.
Mijn ervaring met KOM is dat ze aan het eind van de dag pas betalen.
pi_156640734
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Men heeft het zeker druk bij GvE. Ik zie de melding over het tweede CF App project van de 3D mannen nog niet verschijnen in de Pitch.
GvE heeft nu onze pitch aangepast!
pi_156640820
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]

was u toevallig ook in arcen afgelopen weekend?
:N
జ్ఞ‌ా
pi_156640934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:44 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Mijn ervaring met KOM is dat ze aan het eind van de dag pas betalen.
Mijne ook, maar normaal gesproken zijn de transacties dan al wel te zien in het platform.
Maar wellicht dat het na de wijziging van de interface allemaal wat aangepast is.

Feit blijft wel dat ik nu bij vrijwel alle platforms een veel vertragingen zie. Zowel de tijd tussen het verwerken van de betaling als het starten van de uitbetaling, als de vertraging bij het uitbetalen.
pi_156641070
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:55 schreef rwachtel het volgende:

[..]

Mijne ook, maar normaal gesproken zijn de transacties dan al wel te zien in het platform.
Maar wellicht dat het na de wijziging van de interface allemaal wat aangepast is.

Feit blijft wel dat ik nu bij vrijwel alle platforms een veel vertragingen zie. Zowel de tijd tussen het verwerken van de betaling als het starten van de uitbetaling, als de vertraging bij het uitbetalen.
Behalve bij Collin. Zeer voorspelbaar.
Pecunia non olet
pi_156641369
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef rwachtel het volgende:

[..]

Bedankt. Zou je kunnen laten weten wat ze antwoorden (als ze antwoorden)?
Want het is echt belachelijk dat een financieel platform zelf financiële verplichtingen niet correct nakomt.

Lendico is nog niet teruggekomen, maar zodra ze een terugkoppeling geven deel ik deze wel even.

Ik heb wel ondertussen Zencap gesproken. Het project wat vertraging heeft, heeft de vertraging doordat er niet geincasseerd kan worden van de rekening (het is een G-rekening) van het betreffende bedrijf. Daardoor moet het geld handmatig overgemaakt worden door het bedrijf en loopt het vertraging op. Jammer dat ze dit niet gewoon even bij de investeerders aangeven...

Bij Zencap wachten ze 2 weken met uitbetalen omdat ze denken dat banken het dan nog technisch kunnen storneren. Volgens de dame aan de telefoon wachten ze deze termijn af.
Ik heb in het verleden SEPA wetgeving geimplementeerd en het klopt dat beide banken een incasso kunnen storneren binnen 5 werkdagen, echter is deze optie in SEPA wetgeving opgenomen om foutieve batches etc terug te kunnen draaien en gelden deze termijnen parallel. Banken maken hier zover ik weet niet of nauwelijks gebruik van.
Daarnaast is de termijn van 8 weken (56dagen) gewoon van toepassing en de geincasseerde kan de incasso zonder opgaaf van reden terugdraaien, ook nadat Zencap een betaling heeft gedaan aan de investeerders. De kans hierop is vele malen groter. Ze gaan nu naar dit beleid kijken.
Het andere punt wat ik meldde omtrent dat de teller ineens op 16 dagen staat en oploopt komt doordat het systeem vanaf de termijnbetalingsdatum rekent ipv boekdatum. Dit gaan ze in de toekomst corrigeren.

Als laatste heb ik aangegeven dat ze moeten communiceren, communiceren, communiceren, als ze een vertraging oplopen. Dit ging ze nogmaals doorgeven.

Voor mezelf heb ik voorgenomen dat Zencap 3 maanden fatsoenlijk moet betalen, danwel fatsoenlijkse communicatie rondom de vertraging geven. Indien ze dat niet doen, wederom een klacht en ga ik dit ook explicieter bij ze aangeven.
Ik hoop dat anderen dit ook gaan doen, want het argument dat ze zelf een startup zijn vind ik iets te zwak... (ja echt, werd gezegd)
Signature
pi_156641405
Dan doet Aygodutch het een stukke beter als beginnend platform. Nu nog dat bio project vol krijgen op de laatste dag. Go Harm, do your magic! *O*
Signature
pi_156641493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:55 schreef rwachtel het volgende:
Ik vind de nieuwe interface inderdaad slecht.
Voorheen kon je een datum in de toekomst invoeren en dan zag je ook alle te verwachtte transacties. Zo kon je per project alle transacties zien en daar ook een mooie .pdf van maken.
Nu is dat allemaal niet meer mogelijk.
pi_156641572
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:18 schreef Jackthe het volgende:
Dan doet Aygodutch het een stukke beter als beginnend platform.
Hoe bedoel je?? Ik heb AGD helemaal geen interface waarin ik de status van een betaling kan zien. Ik zie het gewoon ineens op mijn rekening.
pi_156641579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:21 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Voorheen kon je een datum in de toekomst invoeren en dan zag je ook alle te verwachtte transacties. Zo kon je per project alle transacties zien en daar ook een mooie .pdf van maken.
Ik heb eind september geklaagd hierover bij KoM. Hierbij de reactie:
De berichtgeving omtrent 1e aflossingen van projecten (en de schema's), het uploaden van een contract en de aflossingen kan inderdaad een stuk beter. Wij gaan dat binnenkort doorvoeren.
pi_156641601
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?? Ik heb AGD helemaal geen interface waarin ik de status van een betaling kan zien. Ik zie het gewoon ineens op mijn rekening.
Je krijgt na totstandkoming wel een mail op welke dag van de maand er uitbetaald zal worden. Interface is inderdaad heel beperkt.
pi_156641691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

yep, op of net voor de betreffende datum van het betalingsoverzicht. Ik heb een betalingsoverzicht bij AGD opgevraagd en ze houden zich er keurig aan.
Signature
pi_156641720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:30 schreef Jackthe het volgende:
Ik heb een betalingsoverzicht bij AGD opgevraagd en ze houden zich er keurig aan.
Ja maar dat moet je niet op moeten vragen. Dat moet gewoon online beschikbaar zijn. Het is 2015!
pi_156641757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:18 schreef Jackthe het volgende:
Dan doet Aygodutch het een stukke beter als beginnend platform. Nu nog dat bio project vol krijgen op de laatste dag. Go Harm, do your magic! *O*
Nog 8.200 euro te gaan, ze liggen op stoom :P
pi_156641771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:21 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

hee! tot een paar weken geleden kon dit wel. Wat een :% vooruitgang :%
Signature
pi_156641807
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:34 schreef Jackthe het volgende:

[..]

hee! tot een paar weken geleden kon dit wel. Wat een :% vooruitgang :%
Klopt van mijn projecten in juli heb ik nog mooie pdf-jes. Daarna niet meer. Het gaf ook een mooi overzicht van per maand te verwachtte betalingen.
pi_156641998
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Even gekeken naar het nieuwe aanbod van AgD, maar voorlopig ben ik erg teleurgesteld in wat ik zie. Ik zie een omzet daling vanaf 2013 t/m heden met in de prognose een minimale stijging voor 2016-2017. Ook zie ik een daling van de marge in 2013, 2014 en 2015 met een prognose die vele male beter zou moeten zijn voor 2016 en 2017, maar ja, dat moeten we eerst nog maar zien. Dan zie ik nagenoeg 0 eigenvermogen aangevuld met een 2e pandrecht wat eerst afgeroomd zal worden door de bank. Nee sorry, hoe graag ik het ook anders zou zien, dit project gaat het voor mij niet worden. Of er moeten nog positieve zaken uit de hogehoed getoverd worden.
Ik vind het een eerlijke pitch. Niet, zoals vandaag bij Collin, van die vage termen dat de solvabiliteit eind 2017 38% gaat bedragen. Niet van die hockeystick prognoses. Een balans en een W&V rekening dat zie je bij GvE en Collin toch ook niet.

Ik denk dat ik mee doe
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:46:49 #212
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156642003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:17 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Lendico is nog niet teruggekomen, maar zodra ze een terugkoppeling geven deel ik deze wel even.

Ik heb wel ondertussen Zencap gesproken. Het project wat vertraging heeft, heeft de vertraging doordat er niet geincasseerd kan worden van de rekening (het is een G-rekening) van het betreffende bedrijf. Daardoor moet het geld handmatig overgemaakt worden door het bedrijf en loopt het vertraging op. Jammer dat ze dit niet gewoon even bij de investeerders aangeven...

Bij Zencap wachten ze 2 weken met uitbetalen omdat ze denken dat banken het dan nog technisch kunnen storneren. Volgens de dame aan de telefoon wachten ze deze termijn af.
Ik heb in het verleden SEPA wetgeving geimplementeerd en het klopt dat beide banken een incasso kunnen storneren binnen 5 werkdagen, echter is deze optie in SEPA wetgeving opgenomen om foutieve batches etc terug te kunnen draaien en gelden deze termijnen parallel. Banken maken hier zover ik weet niet of nauwelijks gebruik van.
Daarnaast is de termijn van 8 weken (56dagen) gewoon van toepassing en de geincasseerde kan de incasso zonder opgaaf van reden terugdraaien, ook nadat Zencap een betaling heeft gedaan aan de investeerders. De kans hierop is vele malen groter. Ze gaan nu naar dit beleid kijken.
Het andere punt wat ik meldde omtrent dat de teller ineens op 16 dagen staat en oploopt komt doordat het systeem vanaf de termijnbetalingsdatum rekent ipv boekdatum. Dit gaan ze in de toekomst corrigeren.

Als laatste heb ik aangegeven dat ze moeten communiceren, communiceren, communiceren, als ze een vertraging oplopen. Dit ging ze nogmaals doorgeven.

Voor mezelf heb ik voorgenomen dat Zencap 3 maanden fatsoenlijk moet betalen, danwel fatsoenlijkse communicatie rondom de vertraging geven. Indien ze dat niet doen, wederom een klacht en ga ik dit ook explicieter bij ze aangeven.
Ik hoop dat anderen dit ook gaan doen, want het argument dat ze zelf een startup zijn vind ik iets te zwak... (ja echt, werd gezegd)
Bij Lendico hebben ze het druk, denk ik. Ze stuurden net wel een mail dat een betaling van 1 oktober niet geïncasseerd kon worden. Ik had liever wat anders gehoord, maar goed, er is wél communicatie. Behalve over de betalingen van 25 september.

Het verhaal van Zencap, daar geloof ik niet zo in. Als je op de websites van drie grote banken kijkt, ING, ABN AMRO en Rabo, dan geven ze alle drie aan dat ze bij zakelijke rekeningen niet aan stornering zonder opgaaf van redenen doen. Ze vertelden mij, dat er ook heel veel ondernemers zijn die geen zakelijke rekening hebben. Die hebben dus wel het recht te storneren binnen 56 dagen. Maar dan hebben ze dus helemaal niets aan die zelfgekozen termijn van twee weken!
pi_156642013
Nou.. en dan ook nog is een tweede (potentiele) default bij Lendico :(

Lekkere start van de maand...
pi_156642044
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nog 8.200 euro te gaan, ze liggen op stoom :P
Ruim 7K per uur. Wordt krapjes hoor. Zal een platform zelf ook mogen investeren in hun eigen projecten? Wellicht dat dan ze zelf het project vol kunnen storten om vijf voor twaalf

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 06-10-2015 15:57:26 ]
pi_156642096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij Lendico hebben ze het druk, denk ik. Ze stuurden net wel een mail dat een betaling van 1 oktober niet geïncasseerd kon worden. Ik had liever wat anders gehoord, maar goed, er is wél communicatie. Behalve over de betalingen van 25 september.

Het verhaal van Zencap, daar geloof ik niet zo in. Als je op de websites van drie grote banken kijkt, ING, ABN AMRO en Rabo, dan geven ze alle drie aan dat ze bij zakelijke rekeningen niet aan stornering zonder opgaaf van redenen doen. Ze vertelden mij, dat er ook heel veel ondernemers zijn die geen zakelijke rekening hebben. Die hebben dus wel het recht te storneren binnen 56 dagen. Maar dan hebben ze dus helemaal niets aan die zelfgekozen termijn van twee weken!
Wij (middengroot bedrijf) kunnen alles storneren binnen die 56 dagen. Als reden zijn dan de woorden "onterechte incasso" door de juiste persoon voldoen.
pi_156642169
Volgens mij incasseren de meeste platforms bij de ondernemer. Dan zou toch ook elk platform tegen dezelfde problemen aanlopen en niet alleen Zencap??
pi_156642240
Wat mij verbaasd is dat de koffieboer van KoM toch redelijk snel volloopt. Ze zitten bijna op 90% waarna het project is geslaagd. En dat na 25 dagen. Zat projecten die er op KoM langer over hebben gedaan.
pi_156642254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik vind het een eerlijke pitch. Niet, zoals vandaag bij Collin, van die vage termen dat de solvabiliteit eind 2017 38% gaat bedragen. Niet van die hockeystick prognoses. Een balans en een W&V rekening dat zie je bij GvE en Collin toch ook niet.

Ik denk dat ik mee doe
Ik zeg toch ook niet dat de pitch niet eerlijk zou zijn. Ik zie alleen een terug lopend bedrijf, zonder e.v. waarbij de zekerheden uitgeknepen en minimaal zijn. Verder hoop ik voor zowel de lener alsmede AgD dat hij snel vol mag komen. Zelf pas ik alleen met deze bevindingen.
pi_156642271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:54 schreef djh77 het volgende:
Volgens mij incasseren de meeste platforms bij de ondernemer. Dan zou toch ook elk platform tegen dezelfde problemen aanlopen en niet alleen Zencap??
Misschien in Zencap de enige die dat risico niet aandurft, of hebben die geen werkkapitaal om terugbetalingen voor te schieten.

Indien het eerste zou ik toch vragen stellen of jij er dan ook wel moet willen investeren :X
pi_156642350
Ik vind het
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:57 schreef CaLeX het volgende:
Misschien in Zencap de enige die dat risico niet aandurft, of hebben die geen werkkapitaal om terugbetalingen voor te schieten.
ik vind het eigenlijk wel heel zot. Je vertrouwt je eigen leners niet. Het zou wat zijn als ik al bijvoorbeeld webshop 56 dagen wacht met het opsturen van een product omdat de klant de incasso wel eens zou kunnen storneren.
pi_156642520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:56 schreef djh77 het volgende:
Wat mij verbaasd is dat de koffieboer van KoM toch redelijk snel volloopt. Ze zitten bijna op 90% waarna het project is geslaagd. En dat na 25 dagen. Zat projecten die er op KoM langer over hebben gedaan.
idd 'de crowd als filter' geloof ik niet zo in. Ook als je ziet hoe projecten zonder goed te (kunnen) lezen volgegooid worden....
dan is de discussie hier m.i. véél waardevoller.... :-)

Blijkbaar brandt het geld bij investeerders in de zak...
pi_156642698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:53 schreef bleyenburg het volgende:
De bloemenboer op AGD lijkt toch wel interessant.
Komt Harm nog terug op de op- en aanmerkingen aangaande de bloemenboer?
M'n collega heeft een update aan de campagne pagina toegevoegd met een reactie op de op/aanmerkingen en een antwoord op de vragen.

Grtz, Harm
pi_156642783
HarmAygodutch, vanwaar de keuze om variabele onderdelen van een project (rente, looptijd) in de URL te vermelden?

Als 1 (of meerdere) van deze dingen dan verandert is de URL niet meer geldig. Niet echt goed voor SEO ;).
జ్ఞ‌ా
pi_156642854
Ik denk dat AgD niet van plan is om de rente en looptijd aan te passen.
pi_156642864
జ్ఞ‌ా
pi_156642869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Hebben ze al minstens 1 keer gedaan ;).

wrapaholic ging van 7 naar 8% rente ;).
జ్ఞ‌ా
pi_156642886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:08 schreef AapNootMuis het volgende:
idd 'de crowd als filter' geloof ik niet zo in.
In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
pi_156642895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
_O-./
జ్ఞ‌ా
pi_156642932
quote:

[..]

_O- _O- hahahah
pi_156642993
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van Team Fieldbox (GvE) waar ik écht vrolijk van word. :)
pi_156643024
Druk met openstaande projecten op GvE. Lijkt erop of alle projecten nog wel even open zullen staan (nog minimaal twee weken). Wellicht weer even met beide benen op de grond voor geldvoorelkaar dat niet alle projecten vanzelf vollopen.
pi_156643163
benieuwd of dat pand bij de luxe patatboer ingebracht kan worden als zekerheid.
pi_156643217
quote:
Ambachterij ligt in de wereldplaats Retranchement. Deze wereldplaats telt 360 inwoners. Ze mogen daar dan wel heel veel van patat houden.
pi_156643253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Klopt. Maar ik neem het ter harte. (Just in case) :)
pi_156643261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11945

Zo'n creditsafe rapport voor zo'n bedrijf geeft nul informatie.
Als ik het zo lees heb ik op zijn zachts gezegd de indruk dat de tekst schrijver veel moeite heeft gedaan om de boel te pimpen. Ik zou liever zien dat hier een meer recht toe recht aanstuk had gestaan.

De totale kredietbehoefte is begroot op ¤ 115.000,-. Dit krediet zal voornamelijk worden aangewend voor het aankopen van het pand, het aanschaffen van inventaris en inrichting, en het aanleggen van een beginvoorraad. We hebben zelf voor ¤ 5.600,- aan activa ingebracht.

Hier had ik graag een specificatie gezien. Pand...................................
Tja................................. :N
pi_156643282
quote:
Waarom laat ze geen openingsbalans zien?
pi_156643298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:38 schreef bleyenburg het volgende:
benieuwd of dat pand bij de luxe patatboer ingebracht kan worden als zekerheid.
Het is een VOF en het pand wordt aangeschaft. Valt het dan niet altijd onder de zekerheden?
pi_156643369
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is een VOF en het pand wordt aangeschaft. Valt het dan niet altijd onder de zekerheden?
Als daar niets over vastgelegd wordt is the crowd laag in de rangorde bij een faillissement
pi_156643397
ik wil dat graag bevestigd zien. eerste pandrecht op pand, hypotheek, whatever.
zo vind ik 't net niks.
de creditsafe rapporten geef ik eerlijk gezegd weinig om.
pi_156643398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Als je gaat kijken op de site van Lendico, dan hebben ze de betalingen van 25 september zelf verplaatst naar 1 okt. Helemaal vergeten daar ook een klacht over in te dienen! Doe jij die?
Signature
pi_156643445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind het

[..]

ik vind het eigenlijk wel heel zot. Je vertrouwt je eigen leners niet. Het zou wat zijn als ik al bijvoorbeeld webshop 56 dagen wacht met het opsturen van een product omdat de klant de incasso wel eens zou kunnen storneren.
Ze vertrouwen de banken niet (die hebben recht om dit binnen 5 dagen te storneren) en ze willen de termijn van de banken afwachten. Echter volgens mij snappen ze de SEPA wetgeving dat betreft niet helemaal :O
Signature
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:54:36 #243
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156643496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:49 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Als je gaat kijken op de site van Lendico, dan hebben ze de betalingen van 25 september zelf verplaatst naar 1 okt. Helemaal vergeten daar ook een klacht over in te dienen! Doe jij die?
Bij mij staan de leningen van de 25e nog altijd op de 25e! Dat noemen ze de betaaldatum. De boekdatum is 2 oktober. Met boekdatum bedoelen ze dat het naar de investeerders wordt geboekt. Nou, niet dus. Zoals eerder gezegd: ik ben er klaar mee.
Ze hebben van mij intussen wel een klacht gekregen met als strekking: Als ze zo snel zijn om te ontdekken dat een lener niet heeft betaald, betekent dat in mijn ogen dat de anderen dus al wel betaald hebben. Waarom houden ze het dan nog langer vast?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:55:55 #244
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156643526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:51 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Ze vertrouwen de banken niet (die hebben recht om dit binnen 5 dagen te storneren) en ze willen de termijn van de banken afwachten. Echter volgens mij snappen ze de SEPA wetgeving dat betreft niet helemaal :O
Inderdaad, ze snappen het niet. Tegen mij hadden ze het inderdaad over een termijn van 5 werkdagen dat een incasso kan mislukken vanwege technische redenen, maar dat er ook nog eens tot 8 werkdagen een incasso geannuleerd mag worden zonder opgave van redenen.
pi_156643576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik denk dat ik mee doe
Ik misschien ook maar ik wil toch wel wat meer weten over de samenstelling van het vreemde vermogen (dus splitsing in lang en kort). Ik krijg de indruk dat die splitsing bewust achterwege is gelaten. Als er héél veel crediteuren en andere kortlopende betalingsverplichtingen zijn, zegt dat wat over de continuïteit (en niet in positieve zin).
Pecunia non olet
pi_156643636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ambachterij ligt in de wereldplaats Retranchement. Deze wereldplaats telt 360 inwoners. Ze mogen daar dan wel heel veel van patat houden.
Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?
Pecunia non olet
pi_156643829
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?
Hardstikke, maar zal er in elk dorp geen een zitten? Voor een snackbar zal ik nu niet echt snel omrijden.
pi_156643871
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hardstikke, maar zal er in elk dorp geen een zitten? Voor een snackbar zal ik nu niet echt snel omrijden.
Er is een camping De Zwinhoeve. Met bourgondisch restaurant en een ........................(Patat) toko met terras aan het strand.

Ik ken het daar niet maar ik denk dat je er bekend moet zijn om te zien of dit levensvatbaar is. Daarnaast is de financiele onderbouwing van de pitch natuurlijk nul. Dus ik laat het voor het moment graag aan anderen om dit te financieren.
pi_156643883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:55 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Inderdaad, ze snappen het niet. Tegen mij hadden ze het inderdaad over een termijn van 5 werkdagen dat een incasso kan mislukken vanwege technische redenen, maar dat er ook nog eens tot 8 werkdagen een incasso geannuleerd mag worden zonder opgave van redenen.
in de categorie onzin: onzin.
Dat zijn de oude incasso regels van voor de tijd van SEPA. Toen had je een (zakelijke) incasso variant van 8 dagen storneringsrecht. Die bestaat na invoering van SEPA echter niet meer..
Signature
pi_156643966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
pi_156644016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef Tessa1995 het volgende:

[..]

Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
Dank _O_ Altijd heel fijn om info te krijgen van mensen die het gebied kennen.
pi_156644024
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef Tessa1995 het volgende:

[..]

Dank Tessa1995.

Ik laat 'm gaan
pi_156647714
Ik zie net dat het de tovenaar toch gelukt is! Je weet het wel spannend te houden Harm! Van harte gefeliciteerd 🎉!
pi_156647885
Harm, van harte
pi_156647941
Goed gedaan Harm en andere mannen van Aygodutch!

Enne niet toegeven aan de eindeloze verzoeken om premie te verstrekken _O_
pi_156647974
Netjes van Aygodutch. Ik had het niet meer verwacht.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:33:15 #257
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156648940
Harm kan werkelijk toveren! Gefeliciteerd. Ik vind het een supermooi project. En nu maar duimen dat het verder ook helemaal goed komt met die bioprocessor. Dan komt het met onze centjes ook wel goed.
pi_156650334
Nog een artikeltje over Tropicana:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)cana-barst-los.dhtml

Meer kapers op de kust voor de faillissementsverkoop dus, mogelijk dat ze daarom zo vroeg die pitch online hebben gegooid zonder zekerheden. Pure gok dus.
Schip ahoy!
pi_156650357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef rockenfeller het volgende:

👍
pi_156650987
quote:
Wat een kul onderbouwing qua omzet, uitgave van het krediet en vooruitzichten.

Als er één gebied is waar het toerisme inkakt is het wel zeeuws Vlaanderen.
Dan liever wat centjes op de Twentse geitenhof. Zie ik meer toekomst in en is ook beter onderbouwd.
pi_156651190
quote:

[..]

Haha. Begrijp echt niet waarom mensen geld in dat project stoppen. Ik krijg er in iedergeval een hoog gebakken lucht gevoel bij.

Ze gaan een award winning product verkopen. Doe je onderzoek op internet kom je uit bij een concurrent die awards heeft gewonnen. Maar op de site van het eigen merk staat niets over een award (concurrent vraagt ook op instagram welke award zij hebben gewonnen maar krijgt geen reactie).

Zijn actief op twitter, facebook en instagram en hebben 800.000 volgers. Blijkt dat ze alleen actief zijn op instagram en hebben ze maar 8000 volgers.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de "achtergestelde lening" en de balans met 0 liquide middelen (hoe heeft het bedrijf de afgelopen maand kunnen draaien zonder geld).

[ Bericht 3% gewijzigd door Baklapper op 06-10-2015 21:43:38 ]
pi_156651746
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Wat een kul onderbouwing qua omzet, uitgave van het krediet en vooruitzichten.

Als er één gebied is waar het toerisme inkakt is het wel zeeuws Vlaanderen.
Dan liever wat centjes op de Twentse geitenhof. Zie ik meer toekomst in en is ook beter onderbouwd.
Ik sta ook met verbazing te kijken naar hoe dit project de aandacht trekt.
Wij hebben echt een goede onderbouwing gemaakt, marktonderzoek gedaan, drie soorten investeerders gezocht (privaat, bancair en crowdfunding) zodat we op alle onderdelen "doorgezaagd" zouden worden in de hoop dat het businessplan nog steeds stand zou houden... En het gaat best lekker hoor! maar ik sta dan wel met verbazing te kijken dat een ambachtelijke friettent beter aantrekt, dan een idee waarover verschillende partijen het eens zijn dat we de potentie hebben om wereldwijde marktleider te worden...

Komt dit dan doordat die investering beter te begrijpen is of ligt het ergens anders aan?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:19:13 #263
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_156653171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:48 schreef th3rd het volgende:

[..]

Wij hebben echt een goede onderbouwing gemaakt, marktonderzoek gedaan, drie soorten investeerders gezocht (privaat, bancair en crowdfunding) zodat we op alle onderdelen "doorgezaagd" zouden worden in de hoop dat het businessplan nog steeds stand zou houden... En het gaat best lekker hoor! maar ik sta dan wel met verbazing te kijken dat een ambachtelijke friettent beter aantrekt, dan een idee waarover verschillende partijen het eens zijn dat we de potentie hebben om wereldwijde marktleider te worden...

Komt dit dan doordat die investering beter te begrijpen is of ligt het ergens anders aan?
Dat van jullie is misschien wel te high tech voor de meeste? Ik doe in elk geval wel mee!
pi_156653533
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat van jullie is misschien wel te high tech voor de meeste? Ik doe in elk geval wel mee!
Dat is altijd leuk om te horen! ^O^
tja, we hadden het inderdaad vooraf al besproken dat een van de grootste risico's die we hebben met crowdfunding is dat de potentie van het idee niet begrepen wordt.. en vanuit dat oogpunt gezien snap ik dan wel weer beter waarom ambachterij touch het beter doet. Het blijft alleen raar om te zien dat er hier best veel twijfels uitgesproken worden, maar het project ondertussen als een malle gaat!
pi_156653753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:29 schreef bleyenburg het volgende:
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van Team Fieldbox (GvE) waar ik écht vrolijk van word. :)
Inderdaad een mooie update van dit GvE-project.
Zou het fijn vinden als ik bij elk project zo op de hoogte wordt gehouden.
(GvE, lezen jullie mee?)

Hieronder de nieuwsbrief van Team Fieldbox:

Inleiding

In onze ambitie om het elke dag beter te doen voor

onze klanten en dus ook voor u leest u nu de

tweede nieuwsbrief van Team Fieldbox Nederland

BV.

De afgelopen maanden hebben we niet stil

gezeten. In tegendeel zelfs. We hebben vol gas

gegeven en de resultaten van al deze noeste

arbeid willen we graag met u delen.

In de vorige nieuwsbrief hebben we voor u een aantal zaken benoemd waar we op dat moment mee

bezig waren of die nog verder ontwikkeld moesten worden. Al deze punten zijn inmiddels opgepakt of

klaar.

Verkoop

Naast een paar kleinere relaties die nu overwegen om Fieldbox te gaan gebruiken hebben we inmiddels

ook onze eerste grote klant binnen gehaald. Het gaat hier om een middelgrote transporteur, Van den

Heerik Transport. Van den Heerik Transport heeft 4 vestigingen in Nederland en 1 in Duitsland. Zij

hebben een paar hele grote opdrachtgevers, zoals DHL en Assa Abloy. Voor de laatste (Assa Abloy

Entrance Systems, te Ede) heeft Van den Heerik er voor gekozen om de informatie van de vrachten en

installatie opdrachten van de eindklant te delen met hun klant via Fieldbox Ground Control (het

planboard van Fieldbox). Het unieke van deze opdracht is dat alle belanghebbenden in dit proces vanuit

1 omgeving (Fieldbox ground control) de voortgang kunnen volgen. En dat iedereen die betrokken is

vanuit zijn of haar eigen rol de verantwoordelijkheid krijgt om de benodigde acties uit te voeren. Dit leidt

er toe dat er inmiddels op het hoofdkantoor van Assa Abloy in Stockholm serieus wordt gekeken naar de

oplossingen van Fieldbox. Op dit moment hebben we 45 gebruikers op het systeem.

Marketing

Qua marketing staan er een flink aantal zaken in de steigers. We hebben in het begin een paar kleine

wijzigingen op de website doorgevoerd, en we zijn bezig om de website 'responsive' te maken voor

mobiele apparaten zoals iPad en smartphones. Ook zijn we bezig met het ontwikkelen van een nieuwe

site die de boodschap die wij willen uitdragen op een nog betere wijze onder de aandacht brengt. Het

komende kwartaal zal er serieus werk gemaakt worden van de online marketing strategie. Hiervoor zijn

afspraken gemaakt met een communicatie deskundige. Wij zullen u op de hoogte houden van deze

ontwikkelingen en de resultaten van dit beleid in de volgende nieuwsbrief communiceren.

Juridische structuur

Er gaat een kleine wijziging in de juridische structuur plaatsvinden. 2% van de aandelen zal worden

uitgegeven aan de heer Ton Kol. Ton heeft een achtergrond als officier in het leger en als zelfstandig

interim manager gepokt en gemazeld bij productiebedrijven. Ton zal gaan fungeren als commissaris voor

Team Fieldbox. Met hem hebben we op regelmatige basis overleg over strategie en het uit te voeren

beleid. Ton is inmiddels al volop bezig met Fieldbox. Met zijn kennis en ervaring is hij een welkome

aanvulling. Hij is net zo enthousiast over Fieldbox als wij dat zijn en is ook bereid zijn netwerk in te

brengen ten faveure van Team Fieldbox.

Techniek

Wij zijn op dit moment bezig om het computerplatform waar Fieldbox op draait te upgraden naar de

modernste technieken om het nog robuuster te maken. Elke dag zien we kleine verbeteringen

doorgevoerd worden. Voor 1 november is deze operatie afgerond, en dan beschikken we over een super

stabiel en nog veiliger platform dat voldoet aan de allerhoogste standaarden en eisen. Ook wordt er een

2e ontwikkel team opgeleid om zo de risico's van (leveranciers­)afhankelijkheid te beperken.

Wat een hele positieve ontwikkeling is, is dat we voor Van den Heerik Transport aardig wat nieuwe apps

hebben ontwikkeld. Die opgedane kennis kunnen we prima inzetten bij andere bestaande en nieuwe

relaties. Zo is er een nieuwe app in de vorm van een Warehouse Scanner gemaakt met een

geintegreerd barcode systeem. Uitermate handig voor het inboeken en controleren van materiaal dat in

een warehouse wordt opgeslagen.

Ook zijn er in opdracht verschillende integraties met

andere systemen opgeleverd: Baan Infor CRM (voor Assa

Abloy), Microsoft Silverlight (voor DHL) en SAP. Er zijn ook

positieve ontwikkelingen voor de gebruikers van Ground

Control (planners, teamleiders en managers). De komende

maanden komen er namelijk 2 nieuwe dashboards extra bij

op Fieldbox Ground Control. 1 voor rapportages en 1

waarin de gebruikers van Ground Control op een kaart van

Google Maps kunnen zien waar de taken in het veld door

de Fieldworkers uitgevoerd moeten worden en waar alle jongens en meisjes in het veld zich op dat

moment bevinden.

Franchise

Na de eerste discovery & chalenger day zijn er 6 kandidaten serieus overgebleven waar we de

gesprekken met zijn aangegaan. Het eerste gesprek vindt altijd plaats met de franchise formule

begeleider. Dat is bij ons een externe partij die ook betrokken is bij de werving. Het tweede gesprek is

met onze formule accountant. Pas daarna komen de kandidaat franchisenemers op gesprek bij Team

Fieldbox.

Deze manier van werken zorgt er voor dat er uiteindelijk een goed en afgewogen oordeel gemaakt kan

worden als het gaat om geschiktheid van de kandidaat franchisenemer en niet te vergeten de intrinsieke

motivatie van de persoon zelf. Dat heeft ertoe geleid dat we echt ver zijn gekomen met twee kandidaten.

Om verschillende redenen is uiteindelijk besloten om niet verder te gaan met beide. De lat ligt hoog en

concessies moet je hierop niet al te snel doen.

Tegelijkertijd zijn we wel in zee gegaan met een ervaren account manager die in dienstverband voor de

eigen vestiging van Team Fieldbox aan de slag gaat. Dat is Paul. Met hem zijn we gestart met een

zesdaagse intensieve training. Met goed gevolg want Paul is inmiddels gecertificeerd als Certified

Fieldbox Sales Professional. Bij gebleken geschiktheid wil Paul graag doorgroeien na een half jaar als

franchisenemer.

Financiën

We liggen op dit moment iets voor op de begroting. Maar dat ontslaat ons niet om vol in te blijven zetten

op de werving. Het programma voor Full Operational Lease is tot op heden het meest populair gebleken.

Het voordeel is dat dit programma erg lucratief is, echter het is ook kapitaal intensief. Deze ontwikkeling

heeft invloed op de begroting en op de voorraad­ en werkkapitaal financiering.

We zijn samen met onze formule accountant Jos de Graaf van Huibers Accountants aan het

onderzoeken hoe groot de financierings behoefte is voor de volgende fase en hoe we dit het beste

kunnen invullen. Er zijn gesprekken gaande met meerdere geïnteresseerde investeerders. op dat punt

zijn er door investeerder zelfs al toezeggingen gedaan. Wellicht overwegen wij om een extra ronde te

doen via crowdfunding. Vanzelfsprekend zullen de investeerders bij Geldvoorelkaar.nl hier de eerste

mogelijkheid krijgen om van te profiteren.

Vooruitzicht kwartaal 4

Met de stappen die we tot nu toe hebben gezet gaan we met vertrouwen het vierde kwartaal in.

Team Fieldbox Nederland gaat vol inzetten op de groei van de franchise. Er gaat een nieuwe alles

omvattende website komen. De marketing acties worden serieus opgelijnd. We gaan de tweede

financierings ronde voorbereiden. En tot slot gaan we bij onze relaties, groot en klein, die nog moeten

beslissen zorgen dat ook zij de voordelen van het gebruik van Fieldbox gaan ervaren. Als laatste zijn we

bezig met het verder ontwikkelen van interessante innovatieve producten die verrassen.

In het nieuwe jaar zijn we weer terug bij u en zult u horen of we nog steeds op schema liggen.

Namens Team Fieldbox Nederland BV,

Teun Boogaarts

Algemeen directeur
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:43:03 #266
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156654390
Ja hoor, de administratie bij KOM is bijgewerkt.
pi_156654766
Adobe mist alweer.... Begint "normaal" te worden helaas
pi_156654862
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:29 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, leuk om te lezen! Hier kunnen vele andere bedrijven nog veel van leren. Top om de crowd zo goed te informeren.
pi_156655656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef crowd-fundi het volgende:
Ja hoor, de administratie bij KOM is bijgewerkt.
Maar nog niet helemaal; ik mis er een paar en zeker niet degenen waar je dat zou kunnen verwachten :N
Pecunia non olet
pi_156656000
quote:

[..]

Ik spreek helemaal voor mijzelf maar mij hebben jullie dus niet duidelijk kunnen maken wat jullie nu precies gaan doen en wat het nut ervan is. "op- en uitbouw van de database met menselijke 3D modellen", het klinkt mooi maar zegt mij dus niets. Mijn interesse heeft het niet gewekt om er tijd in te stoppen om e.e.a. uit te zoeken, en ja, als ik het niet begrijp dan investeer ik er niet in. Als vergelijk met die patatboer, dat snap ik wel en om die reden investeer ik er in dit geval dus ook niet in.
Ik wens jullie wel heel veel succes toe!
pi_156656407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar nog niet helemaal; ik mis er een paar en zeker niet degenen waar je dat zou kunnen verwachten :N
Hoe lang lopen die betalingen dan achter?
pi_156656833
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik spreek helemaal voor mijzelf maar mij hebben jullie dus niet duidelijk kunnen maken wat jullie nu precies gaan doen en wat het nut ervan is. "op- en uitbouw van de database met menselijke 3D modellen", het klinkt mooi maar zegt mij dus niets. Mijn interesse heeft het niet gewekt om er tijd in te stoppen om e.e.a. uit te zoeken, en ja, als ik het niet begrijp dan investeer ik er niet in. Als vergelijk met die patatboer, dat snap ik wel en om die reden investeer ik er in dit geval dus ook niet in.
Ik wens jullie wel heel veel succes toe!
Duidelijk! Ik snap het ook wel, want maar weinig mensen zien hoeveel reclames, architectuur visualisaties en gaming werelden al opgebouwd worden met losse 3D modellen, laat staan hoeveel dit gaat worden wanneer augmented/virtual reality en holografie echt gelanceerd worden.. Het blijft een beetje een ver van mijn bed show dat er leuk uit ziet, maar moeilijk voor te stellen is tenzij je er midden in zit. Ach ja, zolang we zoals nu gestaag groeien ben ik al blij!

Ik moet zeggen dat dit forum wel een goed forum is om ook de andere kant te zien! Als ik zie hoe positief op de nieuwsbrief gereageerd wordt is dit zeker iets wat ik ook in wil gaan bouwen! Hoe vaak zouden jullie die dan willen zien waarbij het nog wel interessant is en je niet het gevoel hebt dat je lastig gevallen wordt? één keer per 3 maanden? of vaker?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:45:31 #273
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156657254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nou, dan heb ik dit keer geluk. Dit keer, want vorige maanden was er wel eens eentje bij die een paar dagen later betaalde. Impact9 meldde hierboven dat de zonnepanelenboer, ondanks alle beloften, toch weer te laat was.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:57:07 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156657680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef rockenfeller het volgende:

Aha, jij houdt dus niet van extra rente begrijp ik :P
pi_156658078
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe lang lopen die betalingen dan achter?
Nou ja, het is nu nog maar een overzichtje, maar het doet wel vermoeden dat die paar die ontbreken morgen niet bijgeschreven zullen zijn. Daar zit bijvoorbeeld de 'kapper' bij dus zorgen maak ik me niet maar vind het wel jammer dat er toch altijd weer oponthoud is. Het zal iedere maand wel weer een heel gedoe zijn achter de schermen en wat wij gelukkig allemaal niet meekrijgen...... :)
Pecunia non olet
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:12:31 #276
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156658187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:36 schreef th3rd het volgende:

[..]

Duidelijk! Ik snap het ook wel, want maar weinig mensen zien hoeveel reclames, architectuur visualisaties en gaming werelden al opgebouwd worden met losse 3D modellen, laat staan hoeveel dit gaat worden wanneer augmented/virtual reality en holografie echt gelanceerd worden.. Het blijft een beetje een ver van mijn bed show dat er leuk uit ziet, maar moeilijk voor te stellen is tenzij je er midden in zit. Ach ja, zolang we zoals nu gestaag groeien ben ik al blij!
Ik denk dat je het nog niet helemaal snapt, al doe je goed je best! Dat ik niks van die techniek snap, ach, ik ben een alfa. Maar jullie zouden mij duidelijk moeten kunnen maken dat je die holodinges en augmentenzaken niet maar voor de fun maakt, maar dat het werkelijk ergens toe dient.
De pitch wekt de indruk dat het allemaal maar voor de fun is. Bijvoorbeeld door de fotootjes bij de pitch. Ik ben blij dat je het enigszins onderkent en benoemt waar je hierboven zegt: "het blijft een ver van mijn bed show dat er leuk uit ziet". Maar je laat het bij het benoemen, alsof het een constatering is waar niks aan te doen is. Je berust er in en gaat op een heel luchtige toer verder: "als we maar blijven groeien".
Zolang ik als crowdfunder het idee heb dat het slechts voor de fun is, bedenk ik tegelijk ook dat zoiets geen 5 jaar stand houdt en dat er dan wel weer een ander leuk hebbedingetje is en jullie dus ook geen omzet meer maken. Snap je mijn gevoel dat je mij dan dus ook niet meer kunt betalen?
Probeer de geheimtaal te vermijden. Leg aan een leek uit wat je doet in lekentaal. Wees niet alleen zelf enthousiast over je product, maar maak anderen enthousiast. Ik word vrolijk van jouw enthousiasme, maar nog altijd niet van je product! Je bent hier op een forum van crowdfunders en niet op een vakbeurs.
pi_156658364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:36 schreef th3rd het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat dit forum wel een goed forum is om ook de andere kant te zien! Als ik zie hoe positief op de nieuwsbrief gereageerd wordt is dit zeker iets wat ik ook in wil gaan bouwen! Hoe vaak zouden jullie die dan willen zien waarbij het nog wel interessant is en je niet het gevoel hebt dat je lastig gevallen wordt? één keer per 3 maanden? of vaker?
O, maak je maar geen zorgen, jullie project is over 2 weken echt wel vol.
Ik denk een update eens in de drie tot maximaal zes maanden.
Overigens ben ik het met bovenstaande van crowd-fundi ook helemaal eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 07-10-2015 00:23:36 (aanvulling ) ]
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:20:21 #278
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156658394
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is geen juiste stelling! Ik hou wel van extra rente en daarom heb ik de kans gegrepen toen het kon: heel augustus. Lastige maand natuurlijk, vakantie, geld op als je terug bent. Had ik toen geweten dat het nog zo lang zou duren voor die ging lopen, dan had ik er wel meer in gestopt. (Maar ja, als iedereen zo denkt, dan zou het project toch weer eerder vol gelopen zijn. :) )
pi_156658583
quote:

[..]

Aan ieder aktie zit een begin en een eindtijd. Daarnaast moet het platform ook wel iets kunnen verdienen om te kunnen blijven bestaan.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:30:26 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156658672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:51 schreef impact9 het volgende:
Adobe mist alweer.... Begint "normaal" te worden helaas
Wat is Adobe (je bedoelt vast niet die softwarefabrikant :P )?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:31:34 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156658706
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 00:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Aan ieder aktie zit een begin en een eindtijd. Daarnaast moet het platform ook wel iets kunnen verdienen om te kunnen blijven bestaan.
Uiteraard. Maar als gebruiker heb ik geen problemen met een extra actie hoor.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:36:55 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156658825
De kwartaalupdate van GvE project 9062 Green Mobile die ik per mail ontvangen heb is wel heel matig. Een flyertje als bijlage met een paar plaatjes erin van wat ze gedaan hebben. Geen verhaaltje erbij, geen cijfers. Niet echt de moeite.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:48:06 #283
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156659024
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 00:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is Adobe (je bedoelt vast niet die softwarefabrikant :P )?
Nee, dat waren die zonnepanelenboeren op KOM. Op 11 maart schreven ze:
quote:
vanwege leveringsproblemen van de hybride panelen, die deze week zijn opgelost, hebben wij te weinig kunnen factureren. Ook deze problemen zijn inmiddels opgelost en zullen in de toekomst ook niet meer voorkomen. met vriendelijke groet, Ed en Jan
pi_156659264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 00:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar als gebruiker heb ik geen problemen met een extra actie hoor.
Ik ook niet en ik heb er ook met drie projecten gebruik van gemaakt.
pi_156659789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 00:12 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik denk dat je het nog niet helemaal snapt, al doe je goed je best! Dat ik niks van die techniek snap, ach, ik ben een alfa. Maar jullie zouden mij duidelijk moeten kunnen maken dat je die holodinges en augmentenzaken niet maar voor de fun maakt, maar dat het werkelijk ergens toe dient.
De pitch wekt de indruk dat het allemaal maar voor de fun is. Bijvoorbeeld door de fotootjes bij de pitch. Ik ben blij dat je het enigszins onderkent en benoemt waar je hierboven zegt: "het blijft een ver van mijn bed show dat er leuk uit ziet". Maar je laat het bij het benoemen, alsof het een constatering is waar niks aan te doen is. Je berust er in en gaat op een heel luchtige toer verder: "als we maar blijven groeien".
Zolang ik als crowdfunder het idee heb dat het slechts voor de fun is, bedenk ik tegelijk ook dat zoiets geen 5 jaar stand houdt en dat er dan wel weer een ander leuk hebbedingetje is en jullie dus ook geen omzet meer maken. Snap je mijn gevoel dat je mij dan dus ook niet meer kunt betalen?
Probeer de geheimtaal te vermijden. Leg aan een leek uit wat je doet in lekentaal. Wees niet alleen zelf enthousiast over je product, maar maak anderen enthousiast. Ik word vrolijk van jouw enthousiasme, maar nog altijd niet van je product! Je bent hier op een forum van crowdfunders en niet op een vakbeurs.
Ok, ik snap wat jij bedoeld en dank voor de feedback!
Ik heb altijd begrepen dat het bij een lening de crowdfunders vooral gaat om de cijfers, vandaar dat ik daar meestal op stuur, maar ik doe eigenlijk niets liever dan vertellen over ons product, dus ik ben blij dat je het vraagt :) Ik kan het alleen niet als gemakkelijke pitch verkopen als ik niet de diepte in wil gaan, dus ik geef maar meteen het hele verhaal hoe het idee ontstaan is:

Zoals gezegd maken wij 3D modellen dmv 3D scannen. Mijn mede ondernemer, Tristan Bethe, is een pionier op het gebied van 3D scannen, maar heeft 10 jaar gewerkt als 3D artiest (senior visualizor). Hij maakte vooral architectuur visualisaties. Denk hierbij aan een 3D tekening van een park, een gebouw of een wijk met nieuw te bouwen huizen.

Bij het maken van de 3D tekeningen wordt altijd gevraagd om mensen aan de tekening toe te voegen, alleen was dit niet mooi en realistisch te doen. Zonde, want een gebouw (of keuken, woonkamer, bank etc) wordt 20 tot 40% vaker verkocht als er wel een menselijke model in de visualisatie zit. Door de vraag naar menselijke 3D modellen die heerste bij zulk soort visualisaties is hij gaan kijken hoe groot de vraag voor zulke 3D modellen precies is. Hij heeft daarvoor 2,5 jaar geleden www.humanalloy.com opgericht en heeft hier 14 modellen voor verwerkt en te koop aangeboden.

Op dat moment heeft hij in 1,5 jaar tijd met slechts 14 modellen een gemiddelde behaalde van iets minder dan 1 download per model per maand (dat is gelijk aan onze huidige prognose, ondanks dat we een 5 keer zo groot marketingbudget hebben). Hij had alleen op dat moment geen mogelijkheid om een constante stroom van 3D modellen te genereren, aangezien hij toen nog geen eigen scanner had. Hij heeft het bij deze 14 modellen gelaten, is eerst samen met mij th3rd gaan oprichten en we hebben deze periode gebruikt voor ons marktonderzoek.

Een jaar geleden zijn wij elkaar tegengekomen. Ik heb een consultancy achtergrond en heb geholpen bij de opstart van verschillende bedrijven, waarvan Golfbaan The Dutch mijn meest prestigieuze project is geweest. Nadat ik die had afgerond wilde ik zelf graag een bedrijf beginnen en het liefst in een potentieel flinke groeimarkt. Ik ben Tristan tegengekomen en dat klikte meteen. Zodoende zijn we samen een van de grootste 3D scanners ter wereld gaan bouwen.

We hebben nu afgelopen jaar leuke projecten gedaan, maar vanuit het marktonderzoek wat we gedaan hebben is dit het beste businessmodel voor ons bedrijf. Je maakt namelijk één keer een zeer uitgebreid 3D model en je verkoopt hem daarna potentieel oneindig (wij zijn er in ons businessplan vanuit gegaan dat we hem maximaal 5 jaar verkopen). We kennen deze specialistische markt en weten hoe we deze kunnen bereiken.

Onze doelgroep zijn 3D artiesten die iets moois willen maken voor een klant. Wij willen op verschillende fronten de 3D artiesten het gevoel geven dat zich met ons kunnen identificeren en dat zijn werk gemakkelijker wordt door ons (je krijgt workshops bij onze producten hoe je de modellen het beste kan toepassen, een hall of fame om je eer mee te behalen, we hebben de toezegging van wereldberoemde 3D artiesten dat ze ambassadeur willen zijn voor ons product, we geven elke maand een proefsample om de aandacht te trekken, we bieden 3D artiesten de mogelijkheid mee te kiezen met de verwerken modellen en nog veel meer)

We willen dus de beste kwaliteit kunnen leveren, die zeer efficiënt te gebruiken zijn (wij hebben alles wat we kunnen al voorbereid) en weten hoe we de 3D artiest, onze doelgroep, zoveel mogelijk kunnen ondersteunen bij zijn werk, zodat ze alleen al door de hulp terug blijven komen.

De database geeft ons daarnaast nog een tweede leuke bijkomstigheid namelijk een goede verdeling van arbeid. Doordat we hoe dan ook de 3D modellen uit moeten werken hebben we hierdoor de mogelijkheid bijna risicoloos werknemers nu aan te nemen voor de productie van zowel de database als het projectscannen wat we daarnaast doen. Als er namelijk een maandje minder werk is bij het projectscannen, dan helpen die werknemers mee met de op- en uitbouw van de database. Sterker nog, als ze eerst helpen bij de opbouw van de voorraad, hebben we daarna nog extra ruimte om ook grotere projecten aan te nemen.

Je ziet ook dat alles langzaam steeds meer 3D wordt. Microsoft komt met de Hololens, Facebook met de occulus rift en google met magic leap. Allemaal zijn dit toepassingen waarbij onze 3D modellen gebruikt kunnen worden.

Al met al hebben we dus een bewezen product dat anderhalf jaar getest is op de markt, hebben we de middelen waar onze concurrenten van dromen, de kennis om zowel de specialistische kant, als de bedrijfskundige kant goed aan te pakken, een uitgebreid marketingplan en een manier om de risico's van onze kosten te verdelen over twee potentiële groeimarkten...

Ow en niet te vergeten, wat ik vandaag al eerder zei. we hebben doelbewust verschillende leningen genomen zodat we op verschillende manieren aan de tand gevoeld zouden worden. Een bancaire lening (of soort van, qredits microfinanciering) kijkt veel meer naar de risico's, dan alfa consultants die zeker wil zijn dat onze cashflowprognoses kloppen...

Ik hoop dat ons plan hierdoor wat duidelijker is, maar mocht je nog meer willen weten, vraag dan gerust!
pi_156659810
Het valt me steeds meer op dat de gewone 'projectjes' zo vol lopen terwijl het idee vaak al jaren oud is.
Hardstikke leuk natuurlijk een garage of friettent, maar echt vernieuwend is het niet. Kun je het onderbouwen met realistische cijfers en een eigen vermogen oké.

Van de laatste projecten zie ik gewoon te veel onzekerheid, maar vooral het idee van 'crowdfunding, daar haal ik geld mee op!'.

Zoals eerder in dit topic al gezegd, de ratings zijn vaak ook maar een wassen neus, het gaat mij vooral om eigen gevoel, de mate waarin je geïnteresseerd bent in het project en een stukje geluk.

Daarom des te mooier dat Harm er toch in is geslaagd om zijn doel te bereiken en echt iets te doen waarin techniek wordt gecombineerd met het 'boerse leven'.

PS: daarom zijn bij GvE de karting, Tropicana, Touch en de karma garage voor mij echt een no-go :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kazenbazen op 07-10-2015 02:05:01 ]
pi_156660150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 01:56 schreef th3rd het volgende: Onze doelgroep zijn 3D artiesten die iets moois willen maken voor een klant. Wij willen op verschillende fronten de 3D artiesten het gevoel geven dat zich met ons kunnen identificeren en dat zijn werk gemakkelijker wordt door ons (je krijgt workshops bij onze producten hoe je de modellen het beste kan toepassen, een hall of fame om je eer mee te behalen, we hebben de toezegging van wereldberoemde 3D artiesten dat ze ambassadeur willen zijn voor ons product, we geven elke maand een proefsample om de aandacht te trekken, we bieden 3D artiesten de mogelijkheid mee te kiezen met de verwerken modellen en nog veel meer)

We willen dus de beste kwaliteit kunnen leveren, die zeer efficiënt te gebruiken zijn (wij hebben alles wat we kunnen al voorbereid) en weten hoe we de 3D artiest, onze doelgroep, zoveel mogelijk kunnen ondersteunen bij zijn werk, zodat ze alleen al door de hulp terug blijven.
Wat is een 3D artiest?

quote:
We hebben nu afgelopen jaar leuke projecten gedaan, maar vanuit het marktonderzoek wat we gedaan hebben is dit het beste businessmodel voor ons bedrijf. Je maakt namelijk één keer een zeer uitgebreid 3D model en je verkoopt hem daarna potentieel oneindig (wij zijn er in ons businessplan vanuit gegaan dat we hem maximaal 5 jaar verkopen). We kennen deze specialistische markt en weten hoe we deze kunnen bereiken.
En na de 5 jaar? Dit is precies de looptijd van het project
pi_156660159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 00:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nou ja, het is nu nog maar een overzichtje, maar het doet wel vermoeden dat die paar die ontbreken morgen niet bijgeschreven zullen zijn. Daar zit bijvoorbeeld de 'kapper' bij dus zorgen maak ik me niet maar vind het wel jammer dat er toch altijd weer oponthoud is. Het zal iedere maand wel weer een heel gedoe zijn achter de schermen en wat wij gelukkig allemaal niet meekrijgen...... :)
Bij KoM werken ze niet met een automatische incasso. De ondernemer moet de annuiteit zelf op de 1e van de maand overmaken. Zo kunnen er snel vertragingen komen als KoM de 4e werkdag moet uitbetalen aan de investeerders. Even afwachten. Ik heb zelf 4 vertraagde betalingen.
pi_156660271
Ik mis bij KoM zowel de "kapper", als een zekere adviesgroep :(

Hij is i.i.g. op de site verschenen. Nu nog kijken wanneer de betaling binnen gaat komen...
pi_156660396
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 04:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat is een 3D artiest?

[..]

En na de 5 jaar? Dit is precies de looptijd van het project
Een 3D artiest is iemand die een 3D omgeving maakt zoals ook te zien is op de plaatjes die wij gemaakt hebben voor het project. We richten ons als eerste op de architectuur visualisaties, omdat dit een stabiele groeimarkt is, maar vanuit hier zullen we ook 3D modellen gaan maken voor reclame uitingen (IKEA doet al veel met 3D visualisaties, net als Philips bijv.) en gaming avatars

Voor crowdfunding is de looptijd inderdaad 5 jaar, voor Qredits bijna 6 jaar en de private investeerders minimaal 6 jaar. We hebben niet om deze reden 5 jaar gepakt, maar om een gemiddelde te pakken. Een 3D model in een zakelijk pak zal langer verkopen, terwijl een 3D model met de laatste mode juist iets korter zal verkopen.
pi_156661220
quote:

[..]

Dat ook weer niet :). Het geeft mij echter een goed gevoel dat ze bij AGD daar zo duidelijk en resoluut in zijn/waren.
pi_156661239
quote:

[..]

Ik moet je zeggen dat ook ik versteld sta over het vollopen van de friettent. Er is zelfs iemand die er 20,0000 euro in stopt! Lijkt me wel een erg duur patatje met!

Zal wel of een kennis zijn, of iemand die nog nooit van spreiden in CF gehoord heeft gezien zijn hoge investeringsnummer.

Overgens de patatboer zit dus nu vol.
Jullie als 3D bedrijf komen ook wel vol maar het duurt alleen wat langer, ik denk dat jullie verlies in het eerste jaar veel investeerders afschrikt. Misschien kan je daar ook nog iets over zeggen.
pi_156661445
Thijs en Aafke lopen heel langzaam vol........ik heb zo'n idee dat het na de laatste 5 procent wel heel snel zal gaan omdat investeerders ineens moeten storten, en hun geld renteloos uitstaat.Dat doe je natuurlijk niet gauw als je denkt dat het vollopen nog lang zal duren. Is een klein minpuntje in het businessmodel van Collin. Meeste projecten lopen echter als een speer vol dus dan speelt het uiteraard niet.
Pecunia non olet
pi_156661585
Iemand die weet wat er met Cre8yourbox op TDD aan de hand is?

Die was vol (hoewel hij ook kortstondig mysterieus verdwenen was) en nu staat hij weer "open" met 0 dagen te gaan sinds gisteren voor 93% vol.

Ik heb geen mail of andere informatie gehad.
pi_156661836
Wie of wat is TDD?
Pecunia non olet
pi_156661863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:51 schreef obligataire het volgende:
Wie of wat is TDD?
https://www.thedutchdeal.nl/home
pi_156661927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik moet je zeggen dat ook ik versteld sta over het vollopen van de friettent. Er is zelfs iemand die er 20,0000 euro in stopt! Lijkt me wel een erg duur patatje met!

Zal wel of een kennis zijn, of iemand die nog nooit van spreiden in CF gehoord heeft gezien zijn hoge investeringsnummer.

Overgens de patatboer zit dus nu vol.
Jullie als 3D bedrijf komen ook wel vol maar het duurt alleen wat langer, ik denk dat jullie verlies in het eerste jaar veel investeerders afschrikt. Misschien kan je daar ook nog iets over zeggen.
Dezelfde investeerder heeft ook 20.000 in Thijs en Aafke gestopt, dus ik denk niet dat het een kennis is.

Tja het verlies komt vooral doordat we eerst de database op moeten bouwen. We verwachten dat we onze 3D modellen gemiddeld 5 jaar kunnen verkopen. Het eerste jaar hebben we dus maar een geringe voorraad die steeds groter wordt. Pas na 5 jaar zullen we modellen gaan vervangen. Per jaar zal onze omzet dus flink stijgen, tot een afzwakking van die groei na 5 jaar. Door het projectscannen wat we daarnaast zullen doen zal ook dan er nog wel groei zijn, maar dit is veel meer arbeidsintensief, dus dat zal toch minder snel groeien.

Denk je dat ik dit ook nog bij de pitch moet veranderen?
pi_156662026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:58 schreef th3rd het volgende:

[..]

Dezelfde investeerder heeft ook 20.000 in Thijs en Aafke gestopt, dus ik denk niet dat het een kennis is.

Tja het verlies komt vooral doordat we eerst de database op moeten bouwen. We verwachten dat we onze 3D modellen gemiddeld 5 jaar kunnen verkopen. Het eerste jaar hebben we dus maar een geringe voorraad die steeds groter wordt. Pas na 5 jaar zullen we modellen gaan vervangen. Per jaar zal onze omzet dus flink stijgen, tot een afzwakking van die groei na 5 jaar. Door het projectscannen wat we daarnaast zullen doen zal ook dan er nog wel groei zijn, maar dit is veel meer arbeidsintensief, dus dat zal toch minder snel groeien.

Denk je dat ik dit ook nog bij de pitch moet veranderen?
Maar 1 is er op collin en de ander op GvE toch? . Hoe weet je dat?
pi_156662031
quote:

[..]

[...]

Mijn keuze om niet in projecten zoals die van jullie te investeren is omdat het hier een lening betreft, en niet een participatie of iets dergelijks. Ik heb belang bij een bedrijfsmodel dat de lening net aan terug betalen kan gedurende de leentermijn. We spreken af dat het geld met 8% rente over een periode van 60 maanden terug komt, of jullie nu top draaien of dat het uitsterst slecht gaat.

Bij een project als dat van jullie schat ik de kans op een uiterst succesvolle bedrijfsvoering (in de zin van bovengemiddelde winsten) groter is dan bij een friettent. Aan die kans is echter een risico verbonden, dat wil zeggen dat er de kans dat het helemaal op niets uitdraait ook groter is dan een friettent.

Zoals het nu is, is voor mij de deal niet zo aantrekkelijk. We krijgen geen bonus als jullie een rendement op eigen vermogen van 25% hebben, we krijgen alleen de 8% op ons vermogen (en het maximale verlies is de inleg) - dat hoef je natuurlijk niet te bieden, het is een vrije wereld en markt. Een dergelijke deal kun je ook krijgen bij Steady-Eddie-bedrijven, dan hoef ik niet zo nodig in een 'moeilijk' project te zitten.
pi_156662085
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Maar 1 is er op collin en de ander op GvE toch? . Hoe weet je dat?
Sorry, de geitenhof.. ik dacht dat zij thijs en aafke waren..
pi_156662150
@th3rd: Bedankt voor de uitleg. Super om te lezen.
Ik ben zelf een techneut en al zit ik niet in de 3d wereld het heeft me wel altijd getrokken, zeker augmented reality. Maar het is lastig om aan leken uit te leggen, ik zou het niet beter kunnen. Ik geloof er ook wel in dat het project wel vol zal lopen. Je uitleg hier heeft, in ieder geval bij mij, veel meer heeft duidelijk gemaakt dan de pitch. Dus misschien toch verstandig e.e.a. in de pitch te verwerken. Benieuwd wat de anderen hier ervan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')