GvE wist het dus wel vooraf dat het 2e project zou gaan lopen. Ik ben de mening toegedaan dat ze dit, als ze er weet van hebben, het gewoon hadden moeten melden. Daar kunnen jullie overigens niks aan doen maar GvE des te meer.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:16 schreef th3rd het volgende:
[..]
Wij wisten niet dat dit gemeld moest worden en GvE dacht dat de projecten na elkaar zouden lopen (wat ook de bedoeling was). Onze pitch wordt nu aangepast om dit wel te vermelden. Als het goed is wordt dit nog vandaag veranderd.
@HarmAygodutch, ik denk dat jullie het voor alle klanten maar eens na moeten kijken bij project CFS, ik kan ook mijn overige projecten zien maar kan niet project CFS aan klikken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..]
Hi Coelho,
Dan lijkt er iets niet goed gelinkt qua jouw user en de betreffende pagina.
Als je me je username en/of mailadres (van je aygodutch account) stuurt naar harm@aygodutch.com dan zoek ik dat even uit.
Ze verkopen certificaten van aandeel à ¤ 150,- met zicht op divident over een paar jaar.quote:Ons plan: een distilleerderij opzetten in Nederland, gefinancierd door crowdfunding. We gaan eigen whisky maken in de Schotse stijl, dus in grote pot stills. We hebben de vaardigheden, de netwerken en de passie om dat te doen. De eerste stappen zijn gezet om in 2016 te kunnen starten met distilleren!
Door de “wettelijke bedenktijd” komt het in ieder geval niet. Er zijn diverse projecten (met name de wat kleinere) die afgerond en lopend zijn binnen een week.quote:Op maandag 5 oktober 2015 15:37 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
alleen ben ik bij GVE geen fan van de opstart van het project.
Allereerst de duur wanneer je kunt investeren na het 100% vol zitten van het project. Daarna wachten tot ieder geinvesteerd heeft, plus de (wettelijke) bedenktijd. En soms ook een nieuwe leningovereenkomst.
Ik vind dit een nare ontwikkeling. ik zie steeds meer losse initiatieven van mensen die middels crowdfunding iets willen opzetten buiten de platformen om. De bestaande platformen investeren, naar ik aanneem, een aardig bedrag om een ontheffing en vergunning van de AFM te verkrijgen en dit soort mensen omzeilen dat. Zelfde gebeurt bij die likeur manquote:Op maandag 5 oktober 2015 17:04 schreef AapNootMuis het volgende:
Iemand deze organisatie wel eens tegengekomen?
Whiskyplan BV http://www.whiskyplan.nl
[..]
Ze verkopen certificaten van aandeel à ¤ 150,- met zicht op divident over een paar jaar.
Maar verder geen info over hoe het er financieel uit gaat zien en hoeveel de eigenaren zelf ontrekken voordat er over winst en divident gepraat kan worden...
Mee eens, dit project zou prima passen bij CaN.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:08 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik vind dit een nare ontwikkeling. ik zie steeds meer losse initiatieven van mensen die middels crowdfunding iets willen opzetten buiten de platformen om. De bestaande platformen investeren, naar ik aanneem, een aardig bedrag om een ontheffing en vergunning van de AFM te verkrijgen en dit soort mensen omzeilen dat. Zelfde gebeurt bij die likeur man
150 euro voor een fles wisky en een certificaat. 500k tot 1000k ophalen. Het is nog al wat! Veel succes ik doe niet mee. Vermoedelijk wil Can dit soort projecten niet hebben. Wat ik zeg het is nog al wat om 500K tot 1000K op te willen halen als start-up voor een klein wisky keteltje.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:04 schreef AapNootMuis het volgende:
Ze verkopen certificaten van aandeel à ¤ 150,- met zicht op divident over een paar jaar.
Maar verder geen info over hoe het er financieel uit gaat zien en hoeveel de eigenaren zelf ontrekken voordat er over winst en divident gepraat kan worden...
Er staat ook nagenoeg geen info op die sitequote:Op maandag 5 oktober 2015 17:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
150 euro voor een fles wisky en een certificaat. 500k tot 1000k ophalen. Het is nog al wat! Veel succes ik doe niet mee.
Hallo, allereerst welkom hier. Volgens mij ben je nieuw hier. Ik begrijp dat je investeringen hebt lopen bij GvE. Heb je er al veel projecten lopen en heb je ook nog investeringen bij andere platformen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:25 schreef beekumd het volgende:
Dat is weer iets nauwkeuriger. Zal dat bij mij eens nalopen.
Men heeft het zeker druk bij GvE. Ik zie de melding over het tweede CF App project van de 3D mannen nog niet verschijnen in de Pitch.quote:Op maandag 5 oktober 2015 16:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
GvE wist het dus wel vooraf dat het 2e project zou gaan lopen. Ik ben de mening toegedaan dat ze dit, als ze er weet van hebben, het gewoon hadden moeten melden. Daar kunnen jullie overigens niks aan doen maar GvE des te meer.
Account is niet nieuw en ik lees hier al geruime tijd mee. Wel sinds kort dat ik hier ook reageer. Ik heb inderdaad meerdere projecten bij Gve, ongeveer 30. Ik heb ook investeringen bij AygoDutch, Zencap en Investormatch.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:21 schreef Horsemen het volgende:
Hallo, volgens mij ben je nieuw hier. Ik begrijp dat je investeringen hebt lopen bij GvE. Heb je er al veel projecten lopen en heb je ook nog investeringen bij andere platformen?
Dat vind ik dan ook gelijk een zeer grote tegenstelling met die Old Liquors site, die hebben er echt wel werk in gestoken. Zeer uitgebreide documenten online enzo.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er staat ook nagenoeg geen info op die site![]()
Dat had ik gezien inderdaad. Nou nogmaals welkom hier en leuk dat je je ervaringen en mening met ons wil delen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:24 schreef beekumd het volgende:
[..]
Account is niet nieuw en ik lees hier al geruime tijd mee. Wel sinds kort dat ik hier ook reageer. Ik heb inderdaad meerdere projecten bij Gve, ongeveer 30. Ik heb ook investeringen bij AygoDutch, Zencap en Investormatch.
* µ doet mee.quote:Op maandag 5 oktober 2015 17:04 schreef AapNootMuis het volgende:
Iemand deze organisatie wel eens tegengekomen?
Whiskyplan BV http://www.whiskyplan.nl
[..]
Het 1e flesje heb je dan al binnen! Opzich is de opzet wel heel leuk.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het 1e flesje heb je dan al binnen! Opzich is de opzet wel heel leuk.
KOM komt morgen. Bij Lendico en Zencap weet je het maar nooit. Ze houden je geld eerst nog minimaal 14 dagen vast en dan is er een kans dat ze tot betaling overgaan. Misschien dat ze bang zijn dat een van de leners de incasso storneert.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:29 schreef rwachtel het volgende:
Lendico zou op de 2 oktober een betaling hebben verricht, maar ik heb nog steeds niets binnen.
Iemand anders al een betaling ontvangen?
Ook van KoM heb ik nog niets gezien, terwijl die (normaal gesproken) op of vlak na de 4e betalen.
Als ik het project lees en je houdt van whisky kan je beter gewoon crowdfunden bij de plaatselijke slijter. Heb je vermoedelijk meer waar van je geld!quote:
Doe ik ook genoegquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik het project lees en je houdt van whisky kan je beter gewoon crowdfunden bij de plaatselijke slijter. Heb je vermoedelijk meer waar van je geld!
Oh, ik dacht dat zij ook gewoon rente + aflossing betalen. Dan zou dit bedrag wel erg laag zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:15 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.
Aha dat is mooiquote:Op maandag 5 oktober 2015 12:02 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij weer een baan. (linkedin)
Volgens mij is er ondertussen al heel wat teruggevloeid. Maar er zijn hier mensen die er nog (veel) meer in hebben zitten hoorquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het duurde ook lang voor ik van mn 1e default project wat hoorde, dus opzich is dit nog geen reden tot ongerustheid.
En 30k
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |