abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:58:46 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156614943
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:
Misschien leuk om het deel #1 van dit topic een keer door te lezen: WGR / Crowdfunding topic

Heel verschil met deel #67
Jeuj ik had de 9e post in het 1e crowdfundtopic :P
Nu 2,5 jaar en bijna 30k verder _O-
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:02:01 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156614997
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Betaling Zencap is binnen
[ afbeelding ]
Dat is wel een héle kleine investering geweest zo te zien :P
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:03:33 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156615018
Het blijft overigens lang stil betreffende Quickboats. Zal binnenkort eens vragen wat de status is.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:15:16 #79
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156615183
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is wel een héle kleine investering geweest zo te zien :P
't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.
pi_156615728
AGD is ook binnen.

Bij KOM is het nog rustig. Zowel op de website als bij de bank.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156615739
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Het blijft overigens lang stil betreffende Quickboats. Zal binnenkort eens vragen wat de status is.
Ik mis helaas van wel meer projecten een statusupdate... ik heb van 2 projecten een toekomstbeeld gehoord (maar die zijn ook al even geleden), dus nog minimaal 6 te gaan en t liefst van alle 8...

En ik ben ook benieuwd naar de aflossing van kredietbank... dat zit er ook volgende maand aan te komen.
pi_156615819
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
AGD is ook binnen.

KoM betaalt altijd de 4e werkdag van de maand. Dat is morgen pas.
pi_156615962
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo nu wel weer genoeg reclame voor crowdfundmarkt.nl De meeste van ons gebruiken de mailer van Mu voor alerts en zijn daar zoals ik het hoor tevreden over.
Ohja, Waarom zouden de projecten van Symbid, Zencap, Kapitaal opmaat en Oldliquorsinvest bovenaan staan in de lijst op de site van Crowdfundmarkt.nl?

Niet vanwege de populariteit van deze sites of omdat dit de nieuwste of beste projecten zijn. Denk..................................... dat ze het meeste betalen per Click of daad werkelijke investering. Hoezo objectief en onafhankelijk zoals ze in hun over ons schrijven? 8)7
pi_156615996
quote:
Volgens mij heeft hij weer een baan. (linkedin)
pi_156616128
hoe kun je bij GVE zien op welke (dag)datum je een aflossing zou moeten ontvangen?
pi_156616269
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.
Ik ben benieuwd waarop je baseert dat het een investering van 400 euro is :s)
:Y Het is overigens geen 400 euro, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen :Y
Signature
pi_156616270
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:08 schreef Gijsbertus het volgende:
hoe kun je bij GVE zien op welke (dag)datum je een aflossing zou moeten ontvangen?
Bij de lopende projecten staat onder het betaalschema wanneer er uitbetaald wordt. Ze geven geen dag, maar alleen begin midden of einde van de maand aan.
pi_156616371
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:14 schreef beekumd het volgende:
Bij de lopende projecten staat onder het betaalschema wanneer er uitbetaald wordt. Ze geven geen dag, maar alleen begin midden of einde van de maand aan.
Je krijgt altijd een mailtje over de datum dat een project tot stand is gekomen. Dit is de voor mij de peildatum + 2 waarop ik de betalingen kan verwachten. Dus tot standgekomen op 22-08-2014. Dan komen de betalingen rond de 24ste van de volgende maanden binnen. Deze vuistregel klopt bij mijn projecten prima.
pi_156616424
Dat is weer iets nauwkeuriger. Zal dat bij mij eens nalopen.
pi_156616543
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je krijgt altijd een mailtje over de datum dat een project tot stand is gekomen. Dit is de voor mij de peildatum + 2 waarop ik de betalingen kan verwachten. Dus tot standgekomen op 22-08-2014. Dan komen de betalingen rond de 24ste van de volgende maanden binnen. Deze vuistregel klopt bij mijn projecten prima.
Bij de projecten die vanaf derde week van augustus tot stand zijn gekomen geldt deze stelregel niet meer. Er zit veel meer tijd dan 1 mnd+2 dgn tussen totstandkoming en de eerste uitbetaling.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 05-10-2015 13:57:37 ]
pi_156616966
quote:
Heb ik onlangs al gedaan .... Heb ze ook gevraagd om dit op regelmatige basis te doen (zo krijgen zij er als het goed is zelf ook minder vragen over)

Wij hebben de gerechtsdeurwaarder gevraagd om een update te schrijven. Zodra wij deze hebben ontvangen, versturen wij dit naar de investeerders in het project. Het is inderdaad onze doelstelling om de investeerders per kwartaal op de hoogte te houden. Dit, tenzij er geen ontwikkelingen zijn. Dan wordt u daar ook van op de hoogte gebracht maar kan de update in plaats van per kwartaal, per half jaar verstuurd worden.
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:07:12 #92
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156617057
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
AGD is ook binnen.

Het enige wat ik nog mis bij AGD is de incentive van Concept Food Service. Wellicht dat Harm daar meer over kan vertellen?
pi_156617256
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het enige wat ik nog mis bij AGD is de incentive van Concept Food Service. Wellicht dat Harm daar meer over kan vertellen?
Hi Coelho,

Op de CFS updates pagina (alleen beschikbaar voor CFS investeerders) vind je de update over de incentives.

Op 18 september zijn ze besteld en verwachting is dat ze circa 3 weken later worden verzonden.. zal dus binnenkort gebeuren ;-)
pi_156617353
quote:
Heb ik toevallig vorige week gedaan. GvE geeft aan binnenkort een update te kunnen sturen voor dit project.

En in het algemeen dat incasso trajecten lang duren, ze afhankelijk zijn van info van de deurwaarder, maar de bedoeling hebben om elk kwartaal een update te sturen per project.

Desalnietemin, goed om er bovenop te blijven zitten!
pi_156617470
Ik heb misschien een domme vraag. Wanneer iemand een idee heeft en dit wil financieren met crowdfunding, is het dan normaal uit het geïnvesteerde kapitaal je eigen salaris te halen?
pi_156617600
Dat kan, ligt natuurlijk aan het plan. Als er direct inkomsten uit de onderneming komen, dan kan daar het salaris en de aflossing uit betaald worden. Als er eerst ontwikkeld moet worden en na verloop van tijd wordt er pas omzet gedraaid en de ondernemer heeft geen andere inkomsten, dan zal het salaris uit de investering betaald worden. Het is natuurlijk wel zaak e.e.a. te onderbouwen zodat investeerders het plan zien zitten en ook daadwerkelijk hierin willen investeren.
pi_156617790
Ja, dat salaris is op zich wel een dingetje....
Een wettelijk DGA salaris volgens de belastingdienst is ergens 43 a 45K per jaar. Echter kan dat behoorlijk gereduceerd worden, bijvoorbeeld wanneer nog te weinig winstverwachting is.

Soms worden er behoorlijke bedragen als zijnde management fee betaald, van het geld van de investeerder. Dat vind ik totaal niet passend.

Daar heb je niet altijd zicht op, maar bij Investormatch viel het mij wel op. Daar is een max gesteld wat men als het ware uit de zaak mag trekken.
Bij die advocaten pitch staat een max van een management fee van ¤ 8.333,- per maand.
Ik durf zo niet te zeggen hoe dit bij de andere platformen is geregeld..

Nu heb ik wel vertrouwen in mevrouw de advocaat, maar willekeurige ondernemers kunnen zich ook gewoon een ton per jaar uitkeren en anderhalf jaar later, wanneer het geld op is, falliet gaan....

[ Bericht 2% gewijzigd door CRWD op 05-10-2015 13:56:41 ]
pi_156617927
Bij de platforms met wat meer financiële info kun je dit als het goed is terugvinden. Zal inderdaad per onderneming verschillen in hoeverre dit nodig/mogelijk/wenselijk is...
pi_156618091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het zijn dezelfde mensen! Zelfde bedrijf!. Dat is mij te dol. Zal er eens even een mailtje over sturen naar GvE. Dat is dus voorlopig een no go!
Ik ben Rudo Bisschop, een van de ondernemers achter th3rd. We hebben inderdaad twee crowdfunding projecten tegelijk lopen, te weten:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12038
https://www.crowdaboutnow.nl/holome

De reden dat de twee projecten door elkaar lopen is omdat de een deadline had en de ander vertraging. Het zit zo: we zijn al langere tijd bezig met de lening die nu loopt via geldvoorelkaar. Dit is dan ook de belangrijkste campagne voor ons.

De totale investering loopt via drie partijen en daarom zijn we hier al langer mee bezig (ik begon eind februari het businessplan hiervoor uit te werken). Het was eerst de bedoeling om deze campagne te beginnen halverwege september, maar doordat we een gestapelde lening hebben (prive investeerders, qredits en crowdfunding) komt er wat meer administratieve handelingen bij kijken dan we vooraf verwacht hadden. Hierdoor duurde het langer dan verwacht om de campagne online te krijgen.
Naast de opbouw van de database blijven we projectwerk doen. We bedienen voornamelijk de zakelijke markt, maar willen ook kijken wat we voor de consumentenmarkt kunnen doen. Hiervoor kwam een leuk crowdfundingfestival langs: crowdfest (http://crowdfest.nl/) We wilde hier een proefballon lanceren om te zien of dit een goede toepassing is voor de consumentenmarkt. Zodoende hebben we een crowdfundingcampagne gelanceerd vanuit voorverkoop, de campagne op crowdaboutnow. We hebben geen extra mensen, investeringen oid nodig voor de bouw van de app, waardoor het niet ten koste van de geldstromen gaat zoals beschreven bij geldvoorelkaar. Dit zou hooguit, als men het wel interessant vindt, extra inkomsten kunnen genereren waardoor we gemakkelijker de lening bij geldvoorelkaar kunnen betalen. Zie dit eerder als een marktonderzoek voor ons, terwijl de andere lening bedoeld is voor onze hoofdactiviteit.

Leuk om te zien dat men elkaar op de hoogte wil brengen dmv dit soort topics! Mocht iemand nog meer willen weten over ons bedrijf vraag gerust! Ook als men langs wil komen om ons te ontmoeten dan kan dat altijd. Ik zal proberen dit topic een beetje in de gaten te houden zodat ik snel vragen kan beantwoorden als die er zijn.

NB. Dit is niet bedoeld als reclame en mag zo weggehaald worden als dit niet binnen de regels valt. Ik zag alleen onduidelijkheid ontstaan over een project waar wij veel tijd en liefde in hebben zitten, dus wil graag dat alles in elk geval duidelijk is. Daarna kan je zelf ervoor kiezen wel of niet te investeren.
pi_156618217
@Th3rd, bedankt voor de uitleg. Wordt gewaardeerd, in ieder geval door mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')