Het zijn dezelfde mensen! Zelfde bedrijf!. Dat is mij te dol. Zal er eens even een mailtje over sturen naar GvE. Dat is dus voorlopig een no go!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:12 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Een beetje veel. Volgens mij dezelfde
Deze bewering is vier minuten voor jouw post ingetrokken. Had elders moeten staan. Vermoed bij Original & mineral. Die zijn van 60 naar 48 maanden gegaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:18 schreef crowd_funder het volgende:
Bij Crown Beauty Centrel (KoM) beweerd een investeerder in een reactie dat de looptijd v/h project 48 maanden is i.p.v. 84 maanden. Iemand een idee hoe hij daarbij komt?
Had binnen 5 minuten nadat ik het las geen verklaring verwacht bij het project zelf. Ik las jouw reactie eerder. Mooi, ook weer verklaardquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:29 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Deze bewering is vier minuten voor jouw post ingetrokken. Had elders moeten staan. Vermoed bij Original & mineral. Die zijn van 60 naar 48 maanden gegaan.
Had al aan een ander project meegedaan. Geen crowdfunding budget meer dus. En niet verdiept in het project.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:04 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Die kans heb je toch gehad in augustus. Waarom heb je hem toen laten lopen?
Dank je. Eigenlijk zou het goed zijn om te controleren inderdaad (ik ga nu uit van de cijfers die je bij de platformen kunt zien), maar iedere maand, in mijn geval, 70 betalingen controleren en bijhouden in Excel heb ik geen tijd voor / zin in. Als ik dát nou eens zou kunnen automatiserenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, bij mij zijn ze allemaal binnengekomen. Wel heb ik eens twee projecten dubbel uitbetaald gehad. Na een belletje van mijn kant is dit een maand later weer recht getrokken. Ook een of twee keer een betaling te laat ontvangen, en dan bedoel ik een paar weken te laat. Onderaan de streep klopt het allemaal. Wel blijft in mijn ogen controle noodzakelijk, maar dat moet iedereen zelf maar beoordelen.
Volgens de "betalingen" is het wel overgemaakt met als datum 1 oktober. Vreemd dat er dan op 2 oktober nog niets te zien is op de tegenrekening, de mijne dus. Zo lang duurt het nou toch ook weer niet. Weekend ertussen. Maandag dus pas zichtbaar. Benieuwd welke valutadatum er op staat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:11 schreef obligataire het volgende:
Over betalingen gesproken:
Die van Zencap zijn (althans bij mij) weer eens niet binnen. Het begint een beetje triest te worden zo. Iedere maand zijn ze te laat met uitbetalen.
Dit zijn toch de dingen die investeerders ervan weerhouden Zencap als een serieus alternatief te zien voor de grote platformen als GvE, Collin en KoM.
Dat ervaar ik ook. Heb ze vandaag mail gestuurd met de vraag om tekst en uitleg. Indien ze niet met afdoende antwoord komen gaan ze van mij geen investeringen ontvangen. Ze vangen toch elke maand een paar rentedagen en over de totale som die uitstaat bij ze is dat best veel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:11 schreef obligataire het volgende:
Over betalingen gesproken:
Die van Zencap zijn (althans bij mij) weer eens niet binnen. Het begint een beetje triest te worden zo. Iedere maand zijn ze te laat met uitbetalen.
Dit zijn toch de dingen die investeerders ervan weerhouden Zencap als een serieus alternatief te zien voor de grote platformen als GvE, Collin en KoM.
Ik heb spijt dat ik niet gegaan ben, maar ja ze houden er nooit rekening mee dat mensen moeten werken overdag...😠quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:51 schreef Jackthe het volgende:
[..]
Dat ervaar ik ook. Heb ze vandaag mail gestuurd met de vraag om tekst en uitleg. Indien ze niet met afdoende antwoord komen gaan ze van mij geen investeringen ontvangen. Ze vangen toch elke maand een paar rentedagen en over de totale som die uitstaat bij ze is dat best veel.
Iemand nog bij die lunch geweest en het ter sprake gebracht?
Ik CF nog niet zo lang, dus is het handmatig te doen...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als ik dát nou eens zou kunnen automatiseren![]()
Hangt er vanaf waardoor de 2 dagen vertraging komt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als die twee dagen in oktober ingehaald worden dan ligt alles voor ons als klanten weer op schema na het invoeren van de Derden Rekening.
Het is echt niet zoveel werk. Ik heb een hele simpele lijst in excel gesorteerd op de dag van de maand waarop de betaling binnenkomt. In de kolommen staan de maanden waarop een betaling binnen moet komen. Als er een betaling binnenin maak ik de cel groen. Als je het 1x in de week doet, ben je misschien 2min bezig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je. Eigenlijk zou het goed zijn om te controleren inderdaad (ik ga nu uit van de cijfers die je bij de platformen kunt zien), maar iedere maand, in mijn geval, 70 betalingen controleren en bijhouden in Excel heb ik geen tijd voor / zin in. Als ik dát nou eens zou kunnen automatiseren![]()
Als ze de incasso vanaf de oude rekening blijven doen, dan heeft zo'n Stichting natuurlijk geen enkel nutquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:44 schreef namliam het volgende:
[..]
[..]
Hangt er vanaf waardoor de 2 dagen vertraging komt.
Ik vermoedt dat ze aan de "lening" kant nog steeds de incasso vanaf de oude rekening doen en dat overboeken naar de derden rekening, dan naar ons de Crowd.
Als ze dat zo blijven doen blijven we ook 2 dagen achter lopen.
Wat ze (natuurlijk) moeten doen is de incasso vanaf de derden rekening doen, maar ik weet niet of dat contractueel "zomaar" kan om vanaf een andere rekening te incasseren omdat je natuurlijk zit met o.a. de incasso machtiging
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:44 schreef namliam het volgende:
Hangt er vanaf waardoor de 2 dagen vertraging komt.
Ik vermoedt dat ze aan de "lening" kant nog steeds de incasso vanaf de oude rekening doen en dat overboeken naar de derden rekening, dan naar ons de Crowd.
Als ze dat zo blijven doen blijven we ook 2 dagen achter lopen.
Wat ze (natuurlijk) moeten doen is de incasso vanaf de derden rekening doen, maar ik weet niet of dat contractueel "zomaar" kan om vanaf een andere rekening te incasseren omdat je natuurlijk zit met o.a. de incasso machtiging
Ik heb op 8 september van de heer Adams de bevestiging gehad dat alle gelden rechtstreeks via de derden rekening lopen dus zowel de stortingen van en naar leningnemers als van en naar investeerders. Zie spoiler.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:51 schreef obligataire het volgende:
Als ze de incasso vanaf de oude rekening blijven doen, dan heeft zo'n Stichting natuurlijk geen enkel nut
Die incasso's moeten helemaal over en via de Stichting lopen om te voorkomen dat de curator bij een faillissement van GvE aan ons geld kan komen. Contractueel is dat m.i. gewoon een kwestie van een aanvulling/wijzing op het contract opstellen en de machtiging daarop aanpassen. Is best wel tijdsintensief. Als je dat allemaal nog moet gaan regelen als een faillissement zich aandient dan ben je al veel te laat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-10-2015 17:57:28 ]
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
[..]
Ik heb op 8 september van de heer Adams de bevestiging gehad dat alle gelden rechtstreeks via de derden rekening lopen dus zowel de stortingen van en naar leningnemers als van en naar investeerders. Zie spoiler.Dus van alle oude contracten lopen de betalingen nog via GVE zelf, vandaar dat het 2 dagen langer duurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
Zo heb ik dat niet gelezen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:59 schreef -jos- het volgende:
Dus van alle oude contracten lopen de betalingen nog via GVE zelf, vandaar dat het 2 dagen langer duurt.
Hmm, ja, maar direct hoeft niet per se rechtstreeks te betekenen. En bestaande contracten worden gerespecteerd, dus hoe kunnen ze dan incasseren vanaf de stichting? Het is mij nog onduidelijk, het zou de 2 dagen vertraging iig wel kunnen verklaren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zo heb ik dat niet gelezen.
Ik vraag:
Kunt u mij zeggen wanneer de verwachting is dat het geheel helemaal operationeel is?
Dus dat naast de betalingen van en naar de investeerders ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting.
Ik krijg als antwoord:
Bestaande contracten worden uiteraard gerespecteerd met inachtneming dat investeerders via de stichting krijgen uitbetaald en dat alle klantgelden direct op de rekening van de stichting worden geboekt. De nieuwe contracten voor leners en investeerders staan online op de site vermeld.
Ik heb in het antwoord een bevestiging van mijn vraag gelezen men schrijft voor de betaande contracten,dus dat de investeerders via de stichting betaald worden en dat de klantengelden=termijnen leningnemers direct naar de stichting geboekt worden.
Direct is bij mij rechtstreeks dus niet via geldvoorelkaar.
Als ik de concrete vraag stel of ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichtingquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:52 schreef -jos- het volgende:
Hmm, ja, maar direct hoeft niet per se rechtstreeks te betekenen. En bestaande contracten worden gerespecteerd, dus hoe kunnen ze dan incasseren vanaf de stichting? Het is mij nog onduidelijk, het zou de 2 dagen vertraging iig wel kunnen verklaren.
Volgens mij zegt meneer Adams dat dus niet! Hij heeft het over direct of indirect overboeken naar de derdenrekening. Dat laatste, de indirecte overboeking, lijkt bij de oude overeenkomsten het geval te zijn en gerespecteerd te worden. Hij zegt alleen maar dat alle klantengelden direct op de derdenrekening worden geboekt. Hij zegt niet waar die klantengelden dan vandaan komen. Dat is in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet van de leners, maar van de gewone GVE-rekening. Vandaar die indirecte boeking naar de derdenrekening. GVE belooft alleen maar er voor te zullen zorgen, dat de klantengelden direct, onmiddellijk, doorgeboekt worden naar de derdenrekening.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik de concrete vraag stel of ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting
Dan mag ik er vanuit gaan dat in deze context direct , rechtstreeks betekent in het antwoord. Ik zou niet weten wat het anders zou moeten betekenen,
We kunnen vermoedelijk nog uren door blijven discussieren wat er nu wel of niet staat dan wel bedoeld is. Lijkt me niet een zinnig tijdsverdrijf ik zal nog een explicite vraag stellen om de boel te verduidelijken. Dan weten we het precies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:17 schreef crowd-fundi het volgende:
Volgens mij zegt meneer Adams dat dus niet! Hij heeft het over direct of indirect overboeken naar de derdenrekening. Dat laatste, de indirecte overboeking, lijkt bij de oude overeenkomsten het geval te zijn en gerespecteerd te worden.
Ik hoor het graag van je! (had mijn post intussen gewijzigd)quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
We kunnen vermoedelijk nog uren door blijven discussieren wat er nu wel of niet staat dan wel bedoeld is. Lijkt me niet een zinnig tijdsverdrijf ik zal nog een explicite vraag stellen om de boel te verduidelijken. Dan weten we het precies.
Wordt vervolgd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |