Komt voor elkaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:27 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ik hoor het graag van je! (had mijn post intussen gewijzigd)
Loopt alleen nog niet echt storm met 100 euro in 5 dagen ..quote:Op zondag 4 oktober 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:
Dit lijkt me best een aardig project: https://www.crowdaboutnow.nl/Safe-ID
klein bedrag: E 25K
Korte doorlooptijd: 36 mnd
Hoofdelijk aansprakelijk (eenmanszaak)
Gemiddelde rente: 7,5% vanaf 1-12-15. t.w.:
• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
Ik heb er even snel naar gekeken maar ik lees het anders m.b.t. het rendement. Ik kom niet verder dan 5% per jaar over het nog openstaande bedrag. Waar lees jij dan over die 15% in het derde jaar?quote:Op zondag 4 oktober 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:
• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
Bij CAN staat het % een beetje vreemd. Een aantal projecten krijg je de rente en aflossing pas achteraf. Bij andere projecten (zoals deze) krijg je gedurende de looptijd een paar keer alvast een aflossing. De rente wordt niet over het nog openstaande bedrag berekend, maar over de hoofdsom van de lening (klik op "aflossing in drie termijnen"):quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb er even snel naar gekeken maar ik lees het anders m.b.t. het rendement. Ik kom niet verder dan 5% per jaar over het nog openstaande bedrag. Waar lees jij dan over die 15% in het derde jaar?
NaRegenDeZon heeft het volgens mij goed begrepen. "Met inachtneming" moet hier gelezen worden als "met dien verstande". Het tweede deel, dat alle klantgelden, direct op de rekening van de stichting worden geboekt, duidt daar ook op. Waarbij het woord "direct" natuurlijk de betekenis heeft van "rechtstreeks" niet van "meteen". Als die laatste betekenis was bedoeld, dan had er ook "doorgeboekt" gestaan. En tot slot zou het natuurlijk voor GVE administratief ook niet handig zijn als sommige kredietnemers de stichting betalen en anderen het hoofdkantoor. Ook dat is een aanwijzing.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik vraag:
Kunt u mij zeggen wanneer de verwachting is dat het geheel helemaal operationeel is?
Dus dat naast de betalingen van en naar de investeerders ook alle incasso’s bij lening nemers om hun termijnen te betalen omgezet zijn naar de stichting.
Ik krijg als antwoord:
Bestaande contracten worden uiteraard gerespecteerd met inachtneming dat investeerders via de stichting krijgen uitbetaald en dat alle klantgelden direct op de rekening van de stichting worden geboekt. De nieuwe contracten voor leners en investeerders staan online op de site vermeld.
Kun je die 7,5% in jaar 2 toelichten? Simpel gezien, ziet het rente- en aflossingsschema er volgens mij als volgt uit:quote:Op zondag 4 oktober 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:
• 5.0% in jaar 1
• 7,5% in jaar 2
• 15,0% in jaar 3
Ik zie dat dat plaatje op crowdfundingmarkt.nl staat. Op die site is ook een gratis alert functie met opties: http://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfunding-alerts/quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:27 schreef jvanderbeek het volgende:
[..]
Kun je die 7,5% in jaar 2 toelichten? Simpel gezien, ziet het rente- en aflossingsschema er volgens mij als volgt uit:
[ afbeelding ]
Klopt inderdaad, vorige week is de functie live gegaan. We proberen elk project zo op hoofdlijnen op een uniforme manier te presenteren, zoals onderstaand:quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:37 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zie dat dat plaatje op crowdfundingmarkt.nl staat. Op die site is ook een gratis alert functie met opties: http://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfunding-alerts/
Zo nu wel weer genoeg reclame voor crowdfundmarkt.nl De meeste van ons gebruiken de mailer van Mu voor alerts en zijn daar zoals ik het hoor tevreden over.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:56 schreef jvanderbeek het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, vorige week is de functie live gegaan. We proberen elk project zo op hoofdlijnen op een uniforme manier te presenteren, zoals onderstaand:
[ afbeelding ]
Nu krijg je nog direct een alert bij publicatie van een project, komende week voegen we hier ook de mogelijkheden toe: 1x per dag of 1x per week een alert ontvangen.
Leuk ja.quote:Op maandag 5 oktober 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:
Misschien leuk om het deel #1 van dit topic een keer door te lezen: WGR / Crowdfunding topic
Heel verschil met deel #67
Betaling Zencap is binnenquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:29 schreef Jackthe het volgende:
Overigens is Zencap er ook een zooitje van aan het maken.
Een project is laat met betalen (een van de eerste betalingen dus dat gaat wel vaker verkeerd bij Zencap). Echter op 1okt was de vertraging 16 dagen, op 2 okt was de vertraging 17 dagen en nu op 5okt is de vertraging 20 dagen.![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd wanneer ik uitbetaald ga krijgen
Wij houden het lekker bij onze eigen projectmailer:quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:44 schreef samlood het volgende:
waar kun je je aan melden voor de nieuwe projectmailer
Hier ook vanmorgenquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:42 schreef djh77 het volgende:
[..]
Betaling Zencap is binnen
[ afbeelding ]
dat bedoel ik niet, ik bedoel:quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:42 schreef djh77 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Harm heeft nog twee dagen om 15k te toveren.....quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:29 schreef Jackthe het volgende:
de Bioprocessor wordt steeds spannender ! Go Harm![]()
![]()
![]()
Gasten zitten toch geen 24 uur in een restaurant?quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:24 schreef rockenfeller het volgende:
ik heb de pitch van Thys&Aafke op Collin nogmaals bekeken. Men heeft ca 100.000 gasten per jaar en 250 zitplaatsen. Een simpel rekensommetje laat zien dat men 8 dagen per week volledig bezet moet zijn. Lijkt mij wat overdreven
Stom van Rockenfeller! Maandagmorgen zullen we maar zeggen. Je hebt gelijkquote:Op maandag 5 oktober 2015 10:31 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Gasten zitten toch geen 24 uur in een restaurant?
Het is inderdaad op het oog wel haalbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:35 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Stom van Rockenfeller! Maandagmorgen zullen we maar zeggen. Je hebt gelijk
Jeuj ik had de 9e post in het 1e crowdfundtopicquote:Op maandag 5 oktober 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:
Misschien leuk om het deel #1 van dit topic een keer door te lezen: WGR / Crowdfunding topic
Heel verschil met deel #67
Dat is wel een héle kleine investering geweest zo te zienquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:42 schreef djh77 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is wel een héle kleine investering geweest zo te zien
Ik mis helaas van wel meer projecten een statusupdate... ik heb van 2 projecten een toekomstbeeld gehoord (maar die zijn ook al even geleden), dus nog minimaal 6 te gaan en t liefst van alle 8...quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Het blijft overigens lang stil betreffende Quickboats. Zal binnenkort eens vragen wat de status is.
KoM betaalt altijd de 4e werkdag van de maand. Dat is morgen pas.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
AGD is ook binnen.
Bij KOM is het nog rustig. Zowel op de website als bij de bank.
Ohja, Waarom zouden de projecten van Symbid, Zencap, Kapitaal opmaat en Oldliquorsinvest bovenaan staan in de lijst op de site van Crowdfundmarkt.nl?quote:Op maandag 5 oktober 2015 08:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zo nu wel weer genoeg reclame voor crowdfundmarkt.nl De meeste van ons gebruiken de mailer van Mu voor alerts en zijn daar zoals ik het hoor tevreden over.
Volgens mij heeft hij weer een baan. (linkedin)quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Het blijft overigens lang stil betreffende Quickboats. Zal binnenkort eens vragen wat de status is.
Ik ben benieuwd waarop je baseert dat het een investering van 400 euro isquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:15 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
't Is maar wat je klein noemt. Zo te zien is het een investering van 400 geweest. Dit gaat over de aanloopmaand, dus alleen de rente.
Bij de lopende projecten staat onder het betaalschema wanneer er uitbetaald wordt. Ze geven geen dag, maar alleen begin midden of einde van de maand aan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:08 schreef Gijsbertus het volgende:
hoe kun je bij GVE zien op welke (dag)datum je een aflossing zou moeten ontvangen?
Je krijgt altijd een mailtje over de datum dat een project tot stand is gekomen. Dit is de voor mij de peildatum + 2 waarop ik de betalingen kan verwachten. Dus tot standgekomen op 22-08-2014. Dan komen de betalingen rond de 24ste van de volgende maanden binnen. Deze vuistregel klopt bij mijn projecten prima.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:14 schreef beekumd het volgende:
Bij de lopende projecten staat onder het betaalschema wanneer er uitbetaald wordt. Ze geven geen dag, maar alleen begin midden of einde van de maand aan.
Bij de projecten die vanaf derde week van augustus tot stand zijn gekomen geldt deze stelregel niet meer. Er zit veel meer tijd dan 1 mnd+2 dgn tussen totstandkoming en de eerste uitbetaling.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Je krijgt altijd een mailtje over de datum dat een project tot stand is gekomen. Dit is de voor mij de peildatum + 2 waarop ik de betalingen kan verwachten. Dus tot standgekomen op 22-08-2014. Dan komen de betalingen rond de 24ste van de volgende maanden binnen. Deze vuistregel klopt bij mijn projecten prima.
Heb ik onlangs al gedaan .... Heb ze ook gevraagd om dit op regelmatige basis te doen (zo krijgen zij er als het goed is zelf ook minder vragen over)quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Het enige wat ik nog mis bij AGD is de incentive van Concept Food Service. Wellicht dat Harm daar meer over kan vertellen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
AGD is ook binnen.
Bij KOM is het nog rustig. Zowel op de website als bij de bank.
Hi Coelho,quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het enige wat ik nog mis bij AGD is de incentive van Concept Food Service. Wellicht dat Harm daar meer over kan vertellen?
Heb ik toevallig vorige week gedaan. GvE geeft aan binnenkort een update te kunnen sturen voor dit project.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben Rudo Bisschop, een van de ondernemers achter th3rd. We hebben inderdaad twee crowdfunding projecten tegelijk lopen, te weten:quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde mensen! Zelfde bedrijf!. Dat is mij te dol. Zal er eens even een mailtje over sturen naar GvE. Dat is dus voorlopig een no go!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |