abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156642869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik denk dat AgD niet van plan is om de rente en looptijd aan te passen.
Hebben ze al minstens 1 keer gedaan ;).

wrapaholic ging van 7 naar 8% rente ;).
జ్ఞ‌ా
pi_156642886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:08 schreef AapNootMuis het volgende:
idd 'de crowd als filter' geloof ik niet zo in.
In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156642895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
_O-./
జ్ఞ‌ా
pi_156642932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

_O- _O- hahahah
pi_156642993
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van Team Fieldbox (GvE) waar ik écht vrolijk van word. :)
pi_156643024
Druk met openstaande projecten op GvE. Lijkt erop of alle projecten nog wel even open zullen staan (nog minimaal twee weken). Wellicht weer even met beide benen op de grond voor geldvoorelkaar dat niet alle projecten vanzelf vollopen.
pi_156643163
benieuwd of dat pand bij de luxe patatboer ingebracht kan worden als zekerheid.
pi_156643217
quote:
Ambachterij ligt in de wereldplaats Retranchement. Deze wereldplaats telt 360 inwoners. Ze mogen daar dan wel heel veel van patat houden.
pi_156643253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik denk dat AgD niet van plan is om de rente en looptijd aan te passen.
Klopt. Maar ik neem het ter harte. (Just in case) :)
pi_156643261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11945

Zo'n creditsafe rapport voor zo'n bedrijf geeft nul informatie.
Als ik het zo lees heb ik op zijn zachts gezegd de indruk dat de tekst schrijver veel moeite heeft gedaan om de boel te pimpen. Ik zou liever zien dat hier een meer recht toe recht aanstuk had gestaan.

De totale kredietbehoefte is begroot op ¤ 115.000,-. Dit krediet zal voornamelijk worden aangewend voor het aankopen van het pand, het aanschaffen van inventaris en inrichting, en het aanleggen van een beginvoorraad. We hebben zelf voor ¤ 5.600,- aan activa ingebracht.

Hier had ik graag een specificatie gezien. Pand...................................
Tja................................. :N
pi_156643282
quote:
Waarom laat ze geen openingsbalans zien?
pi_156643298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:38 schreef bleyenburg het volgende:
benieuwd of dat pand bij de luxe patatboer ingebracht kan worden als zekerheid.
Het is een VOF en het pand wordt aangeschaft. Valt het dan niet altijd onder de zekerheden?
pi_156643369
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is een VOF en het pand wordt aangeschaft. Valt het dan niet altijd onder de zekerheden?
Als daar niets over vastgelegd wordt is the crowd laag in de rangorde bij een faillissement
pi_156643397
ik wil dat graag bevestigd zien. eerste pandrecht op pand, hypotheek, whatever.
zo vind ik 't net niks.
de creditsafe rapporten geef ik eerlijk gezegd weinig om.
pi_156643398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij Lendico hebben ze het druk, denk ik. Ze stuurden net wel een mail dat een betaling van 1 oktober niet geïncasseerd kon worden. Ik had liever wat anders gehoord, maar goed, er is wél communicatie. Behalve over de betalingen van 25 september.

Als je gaat kijken op de site van Lendico, dan hebben ze de betalingen van 25 september zelf verplaatst naar 1 okt. Helemaal vergeten daar ook een klacht over in te dienen! Doe jij die?
Signature
pi_156643445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind het

[..]

ik vind het eigenlijk wel heel zot. Je vertrouwt je eigen leners niet. Het zou wat zijn als ik al bijvoorbeeld webshop 56 dagen wacht met het opsturen van een product omdat de klant de incasso wel eens zou kunnen storneren.
Ze vertrouwen de banken niet (die hebben recht om dit binnen 5 dagen te storneren) en ze willen de termijn van de banken afwachten. Echter volgens mij snappen ze de SEPA wetgeving dat betreft niet helemaal :O
Signature
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:54:36 #243
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156643496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:49 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Als je gaat kijken op de site van Lendico, dan hebben ze de betalingen van 25 september zelf verplaatst naar 1 okt. Helemaal vergeten daar ook een klacht over in te dienen! Doe jij die?
Bij mij staan de leningen van de 25e nog altijd op de 25e! Dat noemen ze de betaaldatum. De boekdatum is 2 oktober. Met boekdatum bedoelen ze dat het naar de investeerders wordt geboekt. Nou, niet dus. Zoals eerder gezegd: ik ben er klaar mee.
Ze hebben van mij intussen wel een klacht gekregen met als strekking: Als ze zo snel zijn om te ontdekken dat een lener niet heeft betaald, betekent dat in mijn ogen dat de anderen dus al wel betaald hebben. Waarom houden ze het dan nog langer vast?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:55:55 #244
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156643526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:51 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Ze vertrouwen de banken niet (die hebben recht om dit binnen 5 dagen te storneren) en ze willen de termijn van de banken afwachten. Echter volgens mij snappen ze de SEPA wetgeving dat betreft niet helemaal :O
Inderdaad, ze snappen het niet. Tegen mij hadden ze het inderdaad over een termijn van 5 werkdagen dat een incasso kan mislukken vanwege technische redenen, maar dat er ook nog eens tot 8 werkdagen een incasso geannuleerd mag worden zonder opgave van redenen.
pi_156643576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik vind het een eerlijke pitch. Niet, zoals vandaag bij Collin, van die vage termen dat de solvabiliteit eind 2017 38% gaat bedragen. Niet van die hockeystick prognoses. Een balans en een W&V rekening dat zie je bij GvE en Collin toch ook niet.

Ik denk dat ik mee doe
Ik misschien ook maar ik wil toch wel wat meer weten over de samenstelling van het vreemde vermogen (dus splitsing in lang en kort). Ik krijg de indruk dat die splitsing bewust achterwege is gelaten. Als er héél veel crediteuren en andere kortlopende betalingsverplichtingen zijn, zegt dat wat over de continuïteit (en niet in positieve zin).
Pecunia non olet
pi_156643636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ambachterij ligt in de wereldplaats Retranchement. Deze wereldplaats telt 360 inwoners. Ze mogen daar dan wel heel veel van patat houden.
Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?
Pecunia non olet
pi_156643829
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?
Hardstikke, maar zal er in elk dorp geen een zitten? Voor een snackbar zal ik nu niet echt snel omrijden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156643871
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hardstikke, maar zal er in elk dorp geen een zitten? Voor een snackbar zal ik nu niet echt snel omrijden.
Er is een camping De Zwinhoeve. Met bourgondisch restaurant en een ........................(Patat) toko met terras aan het strand.

Ik ken het daar niet maar ik denk dat je er bekend moet zijn om te zien of dit levensvatbaar is. Daarnaast is de financiele onderbouwing van de pitch natuurlijk nul. Dus ik laat het voor het moment graag aan anderen om dit te financieren.
pi_156643883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:55 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Inderdaad, ze snappen het niet. Tegen mij hadden ze het inderdaad over een termijn van 5 werkdagen dat een incasso kan mislukken vanwege technische redenen, maar dat er ook nog eens tot 8 werkdagen een incasso geannuleerd mag worden zonder opgave van redenen.
in de categorie onzin: onzin.
Dat zijn de oude incasso regels van voor de tijd van SEPA. Toen had je een (zakelijke) incasso variant van 8 dagen storneringsrecht. Die bestaat na invoering van SEPA echter niet meer..
Signature
pi_156643966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')