Je krijgt na totstandkoming wel een mail op welke dag van de maand er uitbetaald zal worden. Interface is inderdaad heel beperkt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?? Ik heb AGD helemaal geen interface waarin ik de status van een betaling kan zien. Ik zie het gewoon ineens op mijn rekening.
yep, op of net voor de betreffende datum van het betalingsoverzicht. Ik heb een betalingsoverzicht bij AGD opgevraagd en ze houden zich er keurig aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?? Ik heb AGD helemaal geen interface waarin ik de status van een betaling kan zien. Ik zie het gewoon ineens op mijn rekening.
Ja maar dat moet je niet op moeten vragen. Dat moet gewoon online beschikbaar zijn. Het is 2015!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:30 schreef Jackthe het volgende:
Ik heb een betalingsoverzicht bij AGD opgevraagd en ze houden zich er keurig aan.
Nog 8.200 euro te gaan, ze liggen op stoomquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:18 schreef Jackthe het volgende:
Dan doet Aygodutch het een stukke beter als beginnend platform. Nu nog dat bio project vol krijgen op de laatste dag. Go Harm, do your magic!
hee! tot een paar weken geleden kon dit wel. Wat eenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:21 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe interface inderdaad slecht.
Voorheen kon je een datum in de toekomst invoeren en dan zag je ook alle te verwachtte transacties. Zo kon je per project alle transacties zien en daar ook een mooie .pdf van maken.
Nu is dat allemaal niet meer mogelijk.
Klopt van mijn projecten in juli heb ik nog mooie pdf-jes. Daarna niet meer. Het gaf ook een mooi overzicht van per maand te verwachtte betalingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:34 schreef Jackthe het volgende:
[..]
hee! tot een paar weken geleden kon dit wel. Wat eenvooruitgang
Ik vind het een eerlijke pitch. Niet, zoals vandaag bij Collin, van die vage termen dat de solvabiliteit eind 2017 38% gaat bedragen. Niet van die hockeystick prognoses. Een balans en een W&V rekening dat zie je bij GvE en Collin toch ook niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even gekeken naar het nieuwe aanbod van AgD, maar voorlopig ben ik erg teleurgesteld in wat ik zie. Ik zie een omzet daling vanaf 2013 t/m heden met in de prognose een minimale stijging voor 2016-2017. Ook zie ik een daling van de marge in 2013, 2014 en 2015 met een prognose die vele male beter zou moeten zijn voor 2016 en 2017, maar ja, dat moeten we eerst nog maar zien. Dan zie ik nagenoeg 0 eigenvermogen aangevuld met een 2e pandrecht wat eerst afgeroomd zal worden door de bank. Nee sorry, hoe graag ik het ook anders zou zien, dit project gaat het voor mij niet worden. Of er moeten nog positieve zaken uit de hogehoed getoverd worden.
Bij Lendico hebben ze het druk, denk ik. Ze stuurden net wel een mail dat een betaling van 1 oktober niet geïncasseerd kon worden. Ik had liever wat anders gehoord, maar goed, er is wél communicatie. Behalve over de betalingen van 25 september.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:17 schreef Jackthe het volgende:
[..]
Lendico is nog niet teruggekomen, maar zodra ze een terugkoppeling geven deel ik deze wel even.
Ik heb wel ondertussen Zencap gesproken. Het project wat vertraging heeft, heeft de vertraging doordat er niet geincasseerd kan worden van de rekening (het is een G-rekening) van het betreffende bedrijf. Daardoor moet het geld handmatig overgemaakt worden door het bedrijf en loopt het vertraging op. Jammer dat ze dit niet gewoon even bij de investeerders aangeven...
Bij Zencap wachten ze 2 weken met uitbetalen omdat ze denken dat banken het dan nog technisch kunnen storneren. Volgens de dame aan de telefoon wachten ze deze termijn af.
Ik heb in het verleden SEPA wetgeving geimplementeerd en het klopt dat beide banken een incasso kunnen storneren binnen 5 werkdagen, echter is deze optie in SEPA wetgeving opgenomen om foutieve batches etc terug te kunnen draaien en gelden deze termijnen parallel. Banken maken hier zover ik weet niet of nauwelijks gebruik van.
Daarnaast is de termijn van 8 weken (56dagen) gewoon van toepassing en de geincasseerde kan de incasso zonder opgaaf van reden terugdraaien, ook nadat Zencap een betaling heeft gedaan aan de investeerders. De kans hierop is vele malen groter. Ze gaan nu naar dit beleid kijken.
Het andere punt wat ik meldde omtrent dat de teller ineens op 16 dagen staat en oploopt komt doordat het systeem vanaf de termijnbetalingsdatum rekent ipv boekdatum. Dit gaan ze in de toekomst corrigeren.
Als laatste heb ik aangegeven dat ze moeten communiceren, communiceren, communiceren, als ze een vertraging oplopen. Dit ging ze nogmaals doorgeven.
Voor mezelf heb ik voorgenomen dat Zencap 3 maanden fatsoenlijk moet betalen, danwel fatsoenlijkse communicatie rondom de vertraging geven. Indien ze dat niet doen, wederom een klacht en ga ik dit ook explicieter bij ze aangeven.
Ik hoop dat anderen dit ook gaan doen, want het argument dat ze zelf een startup zijn vind ik iets te zwak... (ja echt, werd gezegd)
Ruim 7K per uur. Wordt krapjes hoor. Zal een platform zelf ook mogen investeren in hun eigen projecten? Wellicht dat dan ze zelf het project vol kunnen storten om vijf voor twaalfquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:33 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog 8.200 euro te gaan, ze liggen op stoom
Wij (middengroot bedrijf) kunnen alles storneren binnen die 56 dagen. Als reden zijn dan de woorden "onterechte incasso" door de juiste persoon voldoen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Bij Lendico hebben ze het druk, denk ik. Ze stuurden net wel een mail dat een betaling van 1 oktober niet geïncasseerd kon worden. Ik had liever wat anders gehoord, maar goed, er is wél communicatie. Behalve over de betalingen van 25 september.
Het verhaal van Zencap, daar geloof ik niet zo in. Als je op de websites van drie grote banken kijkt, ING, ABN AMRO en Rabo, dan geven ze alle drie aan dat ze bij zakelijke rekeningen niet aan stornering zonder opgaaf van redenen doen. Ze vertelden mij, dat er ook heel veel ondernemers zijn die geen zakelijke rekening hebben. Die hebben dus wel het recht te storneren binnen 56 dagen. Maar dan hebben ze dus helemaal niets aan die zelfgekozen termijn van twee weken!
Ik zeg toch ook niet dat de pitch niet eerlijk zou zijn. Ik zie alleen een terug lopend bedrijf, zonder e.v. waarbij de zekerheden uitgeknepen en minimaal zijn. Verder hoop ik voor zowel de lener alsmede AgD dat hij snel vol mag komen. Zelf pas ik alleen met deze bevindingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik vind het een eerlijke pitch. Niet, zoals vandaag bij Collin, van die vage termen dat de solvabiliteit eind 2017 38% gaat bedragen. Niet van die hockeystick prognoses. Een balans en een W&V rekening dat zie je bij GvE en Collin toch ook niet.
Ik denk dat ik mee doe
Misschien in Zencap de enige die dat risico niet aandurft, of hebben die geen werkkapitaal om terugbetalingen voor te schieten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:54 schreef djh77 het volgende:
Volgens mij incasseren de meeste platforms bij de ondernemer. Dan zou toch ook elk platform tegen dezelfde problemen aanlopen en niet alleen Zencap??
ik vind het eigenlijk wel heel zot. Je vertrouwt je eigen leners niet. Het zou wat zijn als ik al bijvoorbeeld webshop 56 dagen wacht met het opsturen van een product omdat de klant de incasso wel eens zou kunnen storneren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:57 schreef CaLeX het volgende:
Misschien in Zencap de enige die dat risico niet aandurft, of hebben die geen werkkapitaal om terugbetalingen voor te schieten.
idd 'de crowd als filter' geloof ik niet zo in. Ook als je ziet hoe projecten zonder goed te (kunnen) lezen volgegooid worden....quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:56 schreef djh77 het volgende:
Wat mij verbaasd is dat de koffieboer van KoM toch redelijk snel volloopt. Ze zitten bijna op 90% waarna het project is geslaagd. En dat na 25 dagen. Zat projecten die er op KoM langer over hebben gedaan.
M'n collega heeft een update aan de campagne pagina toegevoegd met een reactie op de op/aanmerkingen en een antwoord op de vragen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:53 schreef bleyenburg het volgende:
De bloemenboer op AGD lijkt toch wel interessant.
Komt Harm nog terug op de op- en aanmerkingen aangaande de bloemenboer?
Hebben ze al minstens 1 keer gedaanquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik denk dat AgD niet van plan is om de rente en looptijd aan te passen.
In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:08 schreef AapNootMuis het volgende:
idd 'de crowd als filter' geloof ik niet zo in.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
Ambachterij ligt in de wereldplaats Retranchement. Deze wereldplaats telt 360 inwoners. Ze mogen daar dan wel heel veel van patat houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:24 schreef µ het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11945
Ambachtelijke patatten.
Klopt. Maar ik neem het ter harte. (Just in case)quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik denk dat AgD niet van plan is om de rente en looptijd aan te passen.
Zo'n creditsafe rapport voor zo'n bedrijf geeft nul informatie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11945
Waarom laat ze geen openingsbalans zien?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11945
[ afbeelding ]
Het is een VOF en het pand wordt aangeschaft. Valt het dan niet altijd onder de zekerheden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:38 schreef bleyenburg het volgende:
benieuwd of dat pand bij de luxe patatboer ingebracht kan worden als zekerheid.
Als daar niets over vastgelegd wordt is the crowd laag in de rangorde bij een faillissementquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:44 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het is een VOF en het pand wordt aangeschaft. Valt het dan niet altijd onder de zekerheden?
Als je gaat kijken op de site van Lendico, dan hebben ze de betalingen van 25 september zelf verplaatst naar 1 okt. Helemaal vergeten daar ook een klacht over in te dienen! Doe jij die?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Bij Lendico hebben ze het druk, denk ik. Ze stuurden net wel een mail dat een betaling van 1 oktober niet geïncasseerd kon worden. Ik had liever wat anders gehoord, maar goed, er is wél communicatie. Behalve over de betalingen van 25 september.
Ze vertrouwen de banken niet (die hebben recht om dit binnen 5 dagen te storneren) en ze willen de termijn van de banken afwachten. Echter volgens mij snappen ze de SEPA wetgeving dat betreft niet helemaalquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind het
[..]
ik vind het eigenlijk wel heel zot. Je vertrouwt je eigen leners niet. Het zou wat zijn als ik al bijvoorbeeld webshop 56 dagen wacht met het opsturen van een product omdat de klant de incasso wel eens zou kunnen storneren.
Bij mij staan de leningen van de 25e nog altijd op de 25e! Dat noemen ze de betaaldatum. De boekdatum is 2 oktober. Met boekdatum bedoelen ze dat het naar de investeerders wordt geboekt. Nou, niet dus. Zoals eerder gezegd: ik ben er klaar mee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:49 schreef Jackthe het volgende:
[..]
Als je gaat kijken op de site van Lendico, dan hebben ze de betalingen van 25 september zelf verplaatst naar 1 okt. Helemaal vergeten daar ook een klacht over in te dienen! Doe jij die?
Inderdaad, ze snappen het niet. Tegen mij hadden ze het inderdaad over een termijn van 5 werkdagen dat een incasso kan mislukken vanwege technische redenen, maar dat er ook nog eens tot 8 werkdagen een incasso geannuleerd mag worden zonder opgave van redenen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:51 schreef Jackthe het volgende:
[..]
Ze vertrouwen de banken niet (die hebben recht om dit binnen 5 dagen te storneren) en ze willen de termijn van de banken afwachten. Echter volgens mij snappen ze de SEPA wetgeving dat betreft niet helemaal
Ik misschien ook maar ik wil toch wel wat meer weten over de samenstelling van het vreemde vermogen (dus splitsing in lang en kort). Ik krijg de indruk dat die splitsing bewust achterwege is gelaten. Als er héél veel crediteuren en andere kortlopende betalingsverplichtingen zijn, zegt dat wat over de continuïteit (en niet in positieve zin).quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik vind het een eerlijke pitch. Niet, zoals vandaag bij Collin, van die vage termen dat de solvabiliteit eind 2017 38% gaat bedragen. Niet van die hockeystick prognoses. Een balans en een W&V rekening dat zie je bij GvE en Collin toch ook niet.
Ik denk dat ik mee doe
Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:41 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ambachterij ligt in de wereldplaats Retranchement. Deze wereldplaats telt 360 inwoners. Ze mogen daar dan wel heel veel van patat houden.
Hardstikke, maar zal er in elk dorp geen een zitten? Voor een snackbar zal ik nu niet echt snel omrijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?
Er is een camping De Zwinhoeve. Met bourgondisch restaurant en een ........................(Patat) toko met terras aan het strand.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hardstikke, maar zal er in elk dorp geen een zitten? Voor een snackbar zal ik nu niet echt snel omrijden.
in de categorie onzin: onzin.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:55 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Inderdaad, ze snappen het niet. Tegen mij hadden ze het inderdaad over een termijn van 5 werkdagen dat een incasso kan mislukken vanwege technische redenen, maar dat er ook nog eens tot 8 werkdagen een incasso geannuleerd mag worden zonder opgave van redenen.
Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb de pitch nog niet helemaal uitgeplozen maar het is toch een heel toeristische/natuurrijke omgeving?
Dankquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef Tessa1995 het volgende:
[..]
Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
Dank Tessa1995.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef Tessa1995 het volgende:
[..]
Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |