abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156644016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef Tessa1995 het volgende:

[..]

Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
Dank _O_ Altijd heel fijn om info te krijgen van mensen die het gebied kennen.
pi_156644024
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:19 schreef Tessa1995 het volgende:

[..]

Hoi, ik volg dit topic al een tijd en heb me ook een keertje voorgesteld. Toevallig ben ik er al een paar keer op vakantie geweest. Er zijn diverse, drukke, volle campings te vinden en de concurrentie is niet groot. Er is één andere snackbar met hele vieze frietjes naar mijn mening. Alles is daar slap en niet goed bereid. Wel is de cafetaria waarin het nieuwe bedrijf van deze pitch zou komen, al heel vaak van eigenaar gewisseld. In het hoogseizoen is het best druk in het dorpje. Wel denk ik dat er in andere tijden nauwelijks klanten zijn. Van een vriend die in het dorpje woont, weet ik dat heel veel bedrijven in het dorpje hierdoor failliet gaan. Het is er zo rustig, dat hij erover denkt om te verhuizen. Het dorpje wordt langzaam steeds kleiner. Ook zit er een Michelinster restaurant en zijn ze bezig met ontwikkelingen van de haven. Dit kan wat meer bezoekers trekken voor de cafetaria. Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt!
Dank Tessa1995.

Ik laat 'm gaan
pi_156647714
Ik zie net dat het de tovenaar toch gelukt is! Je weet het wel spannend te houden Harm! Van harte gefeliciteerd 🎉!
pi_156647885
Harm, van harte
pi_156647941
Goed gedaan Harm en andere mannen van Aygodutch!

Enne niet toegeven aan de eindeloze verzoeken om premie te verstrekken _O_
pi_156647974
Netjes van Aygodutch. Ik had het niet meer verwacht.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:33:15 #257
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156648940
Harm kan werkelijk toveren! Gefeliciteerd. Ik vind het een supermooi project. En nu maar duimen dat het verder ook helemaal goed komt met die bioprocessor. Dan komt het met onze centjes ook wel goed.
pi_156650334
Nog een artikeltje over Tropicana:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)cana-barst-los.dhtml

Meer kapers op de kust voor de faillissementsverkoop dus, mogelijk dat ze daarom zo vroeg die pitch online hebben gegooid zonder zekerheden. Pure gok dus.
Schip ahoy!
pi_156650357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef rockenfeller het volgende:

👍
pi_156650987
quote:
Wat een kul onderbouwing qua omzet, uitgave van het krediet en vooruitzichten.

Als er één gebied is waar het toerisme inkakt is het wel zeeuws Vlaanderen.
Dan liever wat centjes op de Twentse geitenhof. Zie ik meer toekomst in en is ook beter onderbouwd.
pi_156651190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

In dit geval als koffiefilter. Je gooit wat water bij het koffieproject en je houdt vieze drap over.
Haha. Begrijp echt niet waarom mensen geld in dat project stoppen. Ik krijg er in iedergeval een hoog gebakken lucht gevoel bij.

Ze gaan een award winning product verkopen. Doe je onderzoek op internet kom je uit bij een concurrent die awards heeft gewonnen. Maar op de site van het eigen merk staat niets over een award (concurrent vraagt ook op instagram welke award zij hebben gewonnen maar krijgt geen reactie).

Zijn actief op twitter, facebook en instagram en hebben 800.000 volgers. Blijkt dat ze alleen actief zijn op instagram en hebben ze maar 8000 volgers.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de "achtergestelde lening" en de balans met 0 liquide middelen (hoe heeft het bedrijf de afgelopen maand kunnen draaien zonder geld).

[ Bericht 3% gewijzigd door Baklapper op 06-10-2015 21:43:38 ]
pi_156651746
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Wat een kul onderbouwing qua omzet, uitgave van het krediet en vooruitzichten.

Als er één gebied is waar het toerisme inkakt is het wel zeeuws Vlaanderen.
Dan liever wat centjes op de Twentse geitenhof. Zie ik meer toekomst in en is ook beter onderbouwd.
Ik sta ook met verbazing te kijken naar hoe dit project de aandacht trekt.
Wij hebben echt een goede onderbouwing gemaakt, marktonderzoek gedaan, drie soorten investeerders gezocht (privaat, bancair en crowdfunding) zodat we op alle onderdelen "doorgezaagd" zouden worden in de hoop dat het businessplan nog steeds stand zou houden... En het gaat best lekker hoor! maar ik sta dan wel met verbazing te kijken dat een ambachtelijke friettent beter aantrekt, dan een idee waarover verschillende partijen het eens zijn dat we de potentie hebben om wereldwijde marktleider te worden...

Komt dit dan doordat die investering beter te begrijpen is of ligt het ergens anders aan?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:19:13 #263
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_156653171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:48 schreef th3rd het volgende:

[..]

Ik sta ook met verbazing te kijken naar hoe dit project de aandacht trekt.
Wij hebben echt een goede onderbouwing gemaakt, marktonderzoek gedaan, drie soorten investeerders gezocht (privaat, bancair en crowdfunding) zodat we op alle onderdelen "doorgezaagd" zouden worden in de hoop dat het businessplan nog steeds stand zou houden... En het gaat best lekker hoor! maar ik sta dan wel met verbazing te kijken dat een ambachtelijke friettent beter aantrekt, dan een idee waarover verschillende partijen het eens zijn dat we de potentie hebben om wereldwijde marktleider te worden...

Komt dit dan doordat die investering beter te begrijpen is of ligt het ergens anders aan?
Dat van jullie is misschien wel te high tech voor de meeste? Ik doe in elk geval wel mee!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_156653533
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat van jullie is misschien wel te high tech voor de meeste? Ik doe in elk geval wel mee!
Dat is altijd leuk om te horen! ^O^
tja, we hadden het inderdaad vooraf al besproken dat een van de grootste risico's die we hebben met crowdfunding is dat de potentie van het idee niet begrepen wordt.. en vanuit dat oogpunt gezien snap ik dan wel weer beter waarom ambachterij touch het beter doet. Het blijft alleen raar om te zien dat er hier best veel twijfels uitgesproken worden, maar het project ondertussen als een malle gaat!
pi_156653753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:29 schreef bleyenburg het volgende:
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van Team Fieldbox (GvE) waar ik écht vrolijk van word. :)
Inderdaad een mooie update van dit GvE-project.
Zou het fijn vinden als ik bij elk project zo op de hoogte wordt gehouden.
(GvE, lezen jullie mee?)

Hieronder de nieuwsbrief van Team Fieldbox:

Inleiding

In onze ambitie om het elke dag beter te doen voor

onze klanten en dus ook voor u leest u nu de

tweede nieuwsbrief van Team Fieldbox Nederland

BV.

De afgelopen maanden hebben we niet stil

gezeten. In tegendeel zelfs. We hebben vol gas

gegeven en de resultaten van al deze noeste

arbeid willen we graag met u delen.

In de vorige nieuwsbrief hebben we voor u een aantal zaken benoemd waar we op dat moment mee

bezig waren of die nog verder ontwikkeld moesten worden. Al deze punten zijn inmiddels opgepakt of

klaar.

Verkoop

Naast een paar kleinere relaties die nu overwegen om Fieldbox te gaan gebruiken hebben we inmiddels

ook onze eerste grote klant binnen gehaald. Het gaat hier om een middelgrote transporteur, Van den

Heerik Transport. Van den Heerik Transport heeft 4 vestigingen in Nederland en 1 in Duitsland. Zij

hebben een paar hele grote opdrachtgevers, zoals DHL en Assa Abloy. Voor de laatste (Assa Abloy

Entrance Systems, te Ede) heeft Van den Heerik er voor gekozen om de informatie van de vrachten en

installatie opdrachten van de eindklant te delen met hun klant via Fieldbox Ground Control (het

planboard van Fieldbox). Het unieke van deze opdracht is dat alle belanghebbenden in dit proces vanuit

1 omgeving (Fieldbox ground control) de voortgang kunnen volgen. En dat iedereen die betrokken is

vanuit zijn of haar eigen rol de verantwoordelijkheid krijgt om de benodigde acties uit te voeren. Dit leidt

er toe dat er inmiddels op het hoofdkantoor van Assa Abloy in Stockholm serieus wordt gekeken naar de

oplossingen van Fieldbox. Op dit moment hebben we 45 gebruikers op het systeem.

Marketing

Qua marketing staan er een flink aantal zaken in de steigers. We hebben in het begin een paar kleine

wijzigingen op de website doorgevoerd, en we zijn bezig om de website 'responsive' te maken voor

mobiele apparaten zoals iPad en smartphones. Ook zijn we bezig met het ontwikkelen van een nieuwe

site die de boodschap die wij willen uitdragen op een nog betere wijze onder de aandacht brengt. Het

komende kwartaal zal er serieus werk gemaakt worden van de online marketing strategie. Hiervoor zijn

afspraken gemaakt met een communicatie deskundige. Wij zullen u op de hoogte houden van deze

ontwikkelingen en de resultaten van dit beleid in de volgende nieuwsbrief communiceren.

Juridische structuur

Er gaat een kleine wijziging in de juridische structuur plaatsvinden. 2% van de aandelen zal worden

uitgegeven aan de heer Ton Kol. Ton heeft een achtergrond als officier in het leger en als zelfstandig

interim manager gepokt en gemazeld bij productiebedrijven. Ton zal gaan fungeren als commissaris voor

Team Fieldbox. Met hem hebben we op regelmatige basis overleg over strategie en het uit te voeren

beleid. Ton is inmiddels al volop bezig met Fieldbox. Met zijn kennis en ervaring is hij een welkome

aanvulling. Hij is net zo enthousiast over Fieldbox als wij dat zijn en is ook bereid zijn netwerk in te

brengen ten faveure van Team Fieldbox.

Techniek

Wij zijn op dit moment bezig om het computerplatform waar Fieldbox op draait te upgraden naar de

modernste technieken om het nog robuuster te maken. Elke dag zien we kleine verbeteringen

doorgevoerd worden. Voor 1 november is deze operatie afgerond, en dan beschikken we over een super

stabiel en nog veiliger platform dat voldoet aan de allerhoogste standaarden en eisen. Ook wordt er een

2e ontwikkel team opgeleid om zo de risico's van (leveranciers­)afhankelijkheid te beperken.

Wat een hele positieve ontwikkeling is, is dat we voor Van den Heerik Transport aardig wat nieuwe apps

hebben ontwikkeld. Die opgedane kennis kunnen we prima inzetten bij andere bestaande en nieuwe

relaties. Zo is er een nieuwe app in de vorm van een Warehouse Scanner gemaakt met een

geintegreerd barcode systeem. Uitermate handig voor het inboeken en controleren van materiaal dat in

een warehouse wordt opgeslagen.

Ook zijn er in opdracht verschillende integraties met

andere systemen opgeleverd: Baan Infor CRM (voor Assa

Abloy), Microsoft Silverlight (voor DHL) en SAP. Er zijn ook

positieve ontwikkelingen voor de gebruikers van Ground

Control (planners, teamleiders en managers). De komende

maanden komen er namelijk 2 nieuwe dashboards extra bij

op Fieldbox Ground Control. 1 voor rapportages en 1

waarin de gebruikers van Ground Control op een kaart van

Google Maps kunnen zien waar de taken in het veld door

de Fieldworkers uitgevoerd moeten worden en waar alle jongens en meisjes in het veld zich op dat

moment bevinden.

Franchise

Na de eerste discovery & chalenger day zijn er 6 kandidaten serieus overgebleven waar we de

gesprekken met zijn aangegaan. Het eerste gesprek vindt altijd plaats met de franchise formule

begeleider. Dat is bij ons een externe partij die ook betrokken is bij de werving. Het tweede gesprek is

met onze formule accountant. Pas daarna komen de kandidaat franchisenemers op gesprek bij Team

Fieldbox.

Deze manier van werken zorgt er voor dat er uiteindelijk een goed en afgewogen oordeel gemaakt kan

worden als het gaat om geschiktheid van de kandidaat franchisenemer en niet te vergeten de intrinsieke

motivatie van de persoon zelf. Dat heeft ertoe geleid dat we echt ver zijn gekomen met twee kandidaten.

Om verschillende redenen is uiteindelijk besloten om niet verder te gaan met beide. De lat ligt hoog en

concessies moet je hierop niet al te snel doen.

Tegelijkertijd zijn we wel in zee gegaan met een ervaren account manager die in dienstverband voor de

eigen vestiging van Team Fieldbox aan de slag gaat. Dat is Paul. Met hem zijn we gestart met een

zesdaagse intensieve training. Met goed gevolg want Paul is inmiddels gecertificeerd als Certified

Fieldbox Sales Professional. Bij gebleken geschiktheid wil Paul graag doorgroeien na een half jaar als

franchisenemer.

Financiën

We liggen op dit moment iets voor op de begroting. Maar dat ontslaat ons niet om vol in te blijven zetten

op de werving. Het programma voor Full Operational Lease is tot op heden het meest populair gebleken.

Het voordeel is dat dit programma erg lucratief is, echter het is ook kapitaal intensief. Deze ontwikkeling

heeft invloed op de begroting en op de voorraad­ en werkkapitaal financiering.

We zijn samen met onze formule accountant Jos de Graaf van Huibers Accountants aan het

onderzoeken hoe groot de financierings behoefte is voor de volgende fase en hoe we dit het beste

kunnen invullen. Er zijn gesprekken gaande met meerdere geïnteresseerde investeerders. op dat punt

zijn er door investeerder zelfs al toezeggingen gedaan. Wellicht overwegen wij om een extra ronde te

doen via crowdfunding. Vanzelfsprekend zullen de investeerders bij Geldvoorelkaar.nl hier de eerste

mogelijkheid krijgen om van te profiteren.

Vooruitzicht kwartaal 4

Met de stappen die we tot nu toe hebben gezet gaan we met vertrouwen het vierde kwartaal in.

Team Fieldbox Nederland gaat vol inzetten op de groei van de franchise. Er gaat een nieuwe alles

omvattende website komen. De marketing acties worden serieus opgelijnd. We gaan de tweede

financierings ronde voorbereiden. En tot slot gaan we bij onze relaties, groot en klein, die nog moeten

beslissen zorgen dat ook zij de voordelen van het gebruik van Fieldbox gaan ervaren. Als laatste zijn we

bezig met het verder ontwikkelen van interessante innovatieve producten die verrassen.

In het nieuwe jaar zijn we weer terug bij u en zult u horen of we nog steeds op schema liggen.

Namens Team Fieldbox Nederland BV,

Teun Boogaarts

Algemeen directeur
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:43:03 #266
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156654390
Ja hoor, de administratie bij KOM is bijgewerkt.
pi_156654766
Adobe mist alweer.... Begint "normaal" te worden helaas
pi_156654862
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:29 schreef bleyenburg het volgende:
Ik krijg zojuist een nieuwsbrief binnen van Team Fieldbox (GvE) waar ik écht vrolijk van word. :)
Ja, leuk om te lezen! Hier kunnen vele andere bedrijven nog veel van leren. Top om de crowd zo goed te informeren.
pi_156655656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:43 schreef crowd-fundi het volgende:
Ja hoor, de administratie bij KOM is bijgewerkt.
Maar nog niet helemaal; ik mis er een paar en zeker niet degenen waar je dat zou kunnen verwachten :N
Pecunia non olet
pi_156656000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:48 schreef th3rd het volgende:

[..]

Ik spreek helemaal voor mijzelf maar mij hebben jullie dus niet duidelijk kunnen maken wat jullie nu precies gaan doen en wat het nut ervan is. "op- en uitbouw van de database met menselijke 3D modellen", het klinkt mooi maar zegt mij dus niets. Mijn interesse heeft het niet gewekt om er tijd in te stoppen om e.e.a. uit te zoeken, en ja, als ik het niet begrijp dan investeer ik er niet in. Als vergelijk met die patatboer, dat snap ik wel en om die reden investeer ik er in dit geval dus ook niet in.
Ik wens jullie wel heel veel succes toe!
pi_156656407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar nog niet helemaal; ik mis er een paar en zeker niet degenen waar je dat zou kunnen verwachten :N
Hoe lang lopen die betalingen dan achter?
pi_156656833
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik spreek helemaal voor mijzelf maar mij hebben jullie dus niet duidelijk kunnen maken wat jullie nu precies gaan doen en wat het nut ervan is. "op- en uitbouw van de database met menselijke 3D modellen", het klinkt mooi maar zegt mij dus niets. Mijn interesse heeft het niet gewekt om er tijd in te stoppen om e.e.a. uit te zoeken, en ja, als ik het niet begrijp dan investeer ik er niet in. Als vergelijk met die patatboer, dat snap ik wel en om die reden investeer ik er in dit geval dus ook niet in.
Ik wens jullie wel heel veel succes toe!
Duidelijk! Ik snap het ook wel, want maar weinig mensen zien hoeveel reclames, architectuur visualisaties en gaming werelden al opgebouwd worden met losse 3D modellen, laat staan hoeveel dit gaat worden wanneer augmented/virtual reality en holografie echt gelanceerd worden.. Het blijft een beetje een ver van mijn bed show dat er leuk uit ziet, maar moeilijk voor te stellen is tenzij je er midden in zit. Ach ja, zolang we zoals nu gestaag groeien ben ik al blij!

Ik moet zeggen dat dit forum wel een goed forum is om ook de andere kant te zien! Als ik zie hoe positief op de nieuwsbrief gereageerd wordt is dit zeker iets wat ik ook in wil gaan bouwen! Hoe vaak zouden jullie die dan willen zien waarbij het nog wel interessant is en je niet het gevoel hebt dat je lastig gevallen wordt? één keer per 3 maanden? of vaker?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:45:31 #273
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156657254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nou, dan heb ik dit keer geluk. Dit keer, want vorige maanden was er wel eens eentje bij die een paar dagen later betaalde. Impact9 meldde hierboven dat de zonnepanelenboer, ondanks alle beloften, toch weer te laat was.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:57:07 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156657680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:57 schreef rockenfeller het volgende:

Aha, jij houdt dus niet van extra rente begrijp ik :P
pi_156658078
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe lang lopen die betalingen dan achter?
Nou ja, het is nu nog maar een overzichtje, maar het doet wel vermoeden dat die paar die ontbreken morgen niet bijgeschreven zullen zijn. Daar zit bijvoorbeeld de 'kapper' bij dus zorgen maak ik me niet maar vind het wel jammer dat er toch altijd weer oponthoud is. Het zal iedere maand wel weer een heel gedoe zijn achter de schermen en wat wij gelukkig allemaal niet meekrijgen...... :)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')