Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen leningen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente) • KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**) • Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente) • Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**) • Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente) • Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd) • CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente) • Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente) • Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente) • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • GreenCrowd, dé marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten • Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe. ** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld: ==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente ==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.
Crowdfundingplatformen aandelen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • Kickstarter, daar is een ander topic voor
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 24-09-2015 06:37:35 ]
Even hardop denken. Wat zou, volgens jullie, de wenselijkheid of onwenselijkheid zijn van de optie dat de lener niet direct maar met vertraging van bijvoorbeeld enkele maanden begint met betalen? In geval van verbouwing van bijv. een restaurant of opstart bedrijf beginnen betalingen in dit scenario tegelijk met het op gang komen van de omzet i.p.v. dat eigenlijk 'teveel' geleend moet worden zodat in de eerste maanden aan de aflossingsverplichting kan worden voldaan. Daarmee worden de lasten lager en wordt het project dus iets veiliger.
Ik stel me dan voor dat de eerste x maanden alleen de rente over totale bedrag betaald wordt en pas daarna de anuïtaire aflossing begint.
Op woensdag 23 september 2015 11:54 schreef AapNootMuis het volgende: Even hardop denken. Wat zou, volgens jullie, de wenselijkheid of onwenselijkheid zijn van de optie dat de lener niet direct maar met vertraging van bijvoorbeeld enkele maanden begint met betalen? In geval van verbouwing van bijv. een restaurant of opstart bedrijf beginnen betalingen in dit scenario tegelijk met het op gang komen van de omzet i.p.v. dat eigenlijk 'teveel' geleend moet worden zodat in de eerste maanden aan de aflossingsverplichting kan worden voldaan. Daarmee worden de lasten lager en wordt het project dus iets veiliger.
Ik stel me dan voor dat de eerste x maanden alleen de rente over totale bedrag betaald wordt en pas daarna de anuïtaire aflossing begint.
any thoughts?
Ik vind het een sympathieke gedachte. Je ziet nu idd ook al leners, die de eerste terugbetalingen meefinancieren. Hoeft dan ook niet meer. Krijg je uiteraard wel weer de discussie hoeveel maanden uitstel van betaling.
Ik ben benieuwd of deze ook weer snel volstroomt. Ik pas in ieder geval. De laatste tranche projecten bij GvE is wat mij betreft allemaal erg risicovol, jammer.
Op woensdag 23 september 2015 11:54 schreef AapNootMuis het volgende: Even hardop denken. Wat zou, volgens jullie, de wenselijkheid of onwenselijkheid zijn van de optie dat de lener niet direct maar met vertraging van bijvoorbeeld enkele maanden begint met betalen? In geval van verbouwing van bijv. een restaurant of opstart bedrijf beginnen betalingen in dit scenario tegelijk met het op gang komen van de omzet i.p.v. dat eigenlijk 'teveel' geleend moet worden zodat in de eerste maanden aan de aflossingsverplichting kan worden voldaan. Daarmee worden de lasten lager en wordt het project dus iets veiliger.
any thoughts?
Ik zie dit wel zitten. Risico voor ondernemer en investeerder wordt kleiner omdat totaal leningbedrag naar beneden kan. Je ziet dat een aantal platforms al ongeveer zo werken. Bv. Crowdaboutnow (daar vind ik de termijn van terugbetalen te lang) en Lendahand (per 6 maanden).
Ik zou het niet erg vinden als een project (van bv 60 mnd) na drie maanden de eerste betaling doet. • Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige leningbedrag • Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost + rente over openstaande bedrag
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 12:35:39 ]
Ik zie dit wel zitten. Risico voor ondernemer en investeerder wordt kleiner omdat totaal leningbedrag naar beneden kan. Je ziet dat een aantal platforms al ongeveer zo werken. Bv. Crowdaboutnow (daar vind ik de termijn van terugbetalen te lang) en Lendahand (per 6 maanden).
Ik zou het niet erg vinden als een project (van bv 60 mnd) na drie maanden de eerste betaling doet. • Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige lening • Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost
Dat zou betekenen dat als een ondernemer 100k leent, hij na 3 maanden 20k aan rente kan gaan aflossen
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik zou het niet erg vinden als een project (van bv 60 mnd) na drie maanden de eerste betaling doet. • Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige lening • Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost
De eerste 3 maanden dus helemaal geen rente/aflossing? Vind ik een heel slecht idee. De eerste x maanden alleen rente betalen, dat idee snap ik ergens nog wel.
owww zo. ja dat lijkt mij een absurd scenario en denk dat djh77 iets anders voor ogen had.
Ik vermoed het ook. Ik lees het eerder als: na drie maanden betaalt de lener het rentedeel van de lening over die eerste drie maanden. Vanaf maand vier gaat het "normaal", dus annuïtaire aflossing. Ik zou het toch liever houden op de eerste gedachte van AapNootMuis: vanaf maand 1 rente, vanaf maand 4 rente en aflossing.
[ Bericht 1% gewijzigd door crowd-fundi op 23-09-2015 12:35:17 ]
• Na maand 3 betaalt de ondernemer de verschuldigde rente van de eerste 3 maanden • Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost + rente oven openstaande bedrag
Dan is daar iets voor te zeggen, als de ondernemer anders krap zit.
Begeleidingspakket is op 8500 EUR begroot en omvat 60 uur (waren laatst vragen over uurtarief). gem. uurtarief is dus 141,67
Deze ondernemer heeft behoefte aan een goede inkoper! 60 uur advies voor deze prijs bij vooruitbetaling is wel heel veel geld voor een beginnende ondernemer. Wat steldt deze hypotheek verklaring voor? Hoeveel echte overwaarde zit er in zijn huis? Dit is voor mij een startup met een grote
Ik vermoed het ook. Ik lees het eerder als: na drie maanden betaalt de lener het rentedeel van de lening over die eerste drie maanden. Vanaf maand vier gaat het "normaal", dus annuïtaire aflossing. Ik zou het toch liever houden op de eerste gedachte van AapNootMuis: vanaf maand 1 rente, vanaf maand 4 rente en aflossing.
Alleen komt het rentebedrag ongeveer overeen met de hoogte fee. Je ontvangt dan nog steeds (bijna) niets.
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 12:50:54 ]
Op woensdag 23 september 2015 12:44 schreef amp25 het volgende: vraagje hebben jullie ok een nieuwe INVESTERINGSOVEREENKOMST moeten inleveren bij gve nu een ander is geworden
Ja dat is aangekondigd door GvE. Ook aantal keer besproken op dit forum
Ik zou het niet erg vinden als een project (van bv 60 mnd) na drie maanden de eerste betaling doet. • Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige leningbedrag • Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost + rente over openstaande bedrag
Ik zie hier niets in. Laat de ondernemer maar gewoon voelen van af het begin wat zijn lasten zijn. Lekker overzichtelijk elke maand het zelfde bedrag. Als hij die eerste drie maanden niet kan betalen kan hij er beter niet aan beginnen.
Die Engelse Pub lijkt me eventueel wel wat. Er zitten wel wat onzekerheden in: Wat is de invloed van het afschaffen van de basis beurs op het drink gedrag van de studenten? Loopt ook het aantal studenten op kamers hierdoor terug? Ik zie op de website dat er ook een b&b van twee kamers wordt geexploiteerd door de Pub. Hoort die bij de overname? Zo nee is die uit de cijfers gehaald van de huidige omzet. Er wordt in de Pitch in het geheel niet over de b&b gesproken. Vreemd.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-09-2015 13:22:43 ]
Begeleidingspakket is op 8500 EUR begroot en omvat 60 uur (waren laatst vragen over uurtarief). gem. uurtarief is dus 141,67
HaHa, de Kartbaan heeft dezelfde adviseur als Sport2000 (dat leuke gespek met Harry Mens in Business-class): Onze adviseur Stephan Keijzers van Keijzerstaete Finance en Leasing gaat ons intensief begeleiden en zijn belangrijkste rol bij de start zal het bewaken van het investeringsplan zijn. Dat staat in detail vast maar we mogen niet in de verleiding komen om te snel extra geld uit te geven. We willen immers ook onze verplichtingen aan u straks ook netjes en op tijd nakomen.
Iemand moet de reclametijd terugbetalen
[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 13:45:42 ]
HaHa, de Kartbaan heeft dezelfde adviseur als Sport2000 (dat leuke gespek met Harry Mens in Business-class): Onze adviseur Stephan Keijzers van Keijzerstaete Finance en Leasing gaat ons intensief begeleiden en zijn belangrijkste rol bij de start zal het bewaken van het investeringsplan zijn. Dat staat in detail vast maar we mogen niet in de verleiding komen om te snel extra geld uit te geven. We willen immers ook onze verplichtingen aan u straks ook netjes en op tijd nakomen.
Reclametijd moest terugverdiend worden
Ik moet altijd een beetje huilen als ik dat programma zie.....
Volgens mij is dit een algemeen circuit waar de wedstrijdsport wordt beoefend (niet alleen karting). Particulieren zonder eigen kart of die niet lid zijn van de raceclub lijken hier niet terecht te kunnen voor een paar rondjes op een huurkart
Volgens mij is dit een algemeen circuit waar de wedstrijdsport wordt beoefend (niet alleen karting). Particulieren zonder eigen kart of die niet lid zijn van de raceclub lijken hier niet terecht te kunnen voor een paar rondjes op een huurkart
Heb je geen eigen kart maar wil je toch graag trainen of deelnemen aan de clubwedstrijd? Dit kan, we bieden ook karts te huur aan, ideaal om eens kennis te maken met de kartsport! Meer info@racewayvenray.com
Karts huren Tijdens Trainingen of Clubwedstrijden is het ook mogelijk voor volwassenen en kinderen om een kart te huren. Wil je graag een Honda Cadet 15 pk kart huren voor volwassenen huren dan kan er contact worden opgenomen worden met Bas Lucassen via kart-part@live.nl. De kosten hier voor zijn ¤ 19,50 voor 1 heat en ¤ 35,00 voor 2 heats. Voor kinderen van 4-7 jaar zijn een ook een aantal karts te huur voor ¤ 10,00 per heat.
De nieuwe eigenaar stopt er zelf 60K in. Is naar hij zegt begeleider van kroegeigenaren geweest voor Grosch. Dus hij weet als het goed is waar Abraham de mosterd haalt. Dus............... Ik wacht nog even op wat GvE over de B&B te zeggen heeft ..........
Daar heb je gelijk in. Het lijkt een brouwerij vrije kroeg te zijn. In de financiering komt de brouwerij niet voor en als ik het plaatje zie van de tap liggen er wel 8 merken onder de pomp. Maar je kan het maar beter zeker weten. Ik heb mijn vraag vandaag al bij GvE gesteld. Wie stelt de brouwerij vraag?
Op woensdag 23 september 2015 15:03 schreef redbull666 het volgende: Ik zat eerder de IvM website wel op te hemelen, maar hun back-end lijkt nu al weer voor de 2e keer in 2 dagen een tijdje plat te liggen.
Ook weer een project waar ik eigenlijk niets mee kan. Ja, het bedrag is laag maar voor de rest is de financiele situatie ook onduidelijk.
Kinderopvangtoeslag neemt weer toe door overheidsbeleid, relatief weinig kosten en 2e (vaste) inkomen beschikbaar + enig onderpand (koopwoning en verbouwing). Daarnaast hoofdelijk aansprakelijk, ik pak als uitzondering weer eens iets mee voor klein bedrag.
Het is een 3, dus de aflossingscapaciteit is dus voldoende. Verder staat er inderdaad helaas niet zo heel veel.
Ik heb hem meegenomen. Het default risico lijkt me laag. Volgens mij is er tot op heden nog nooit een particulier project bij GvE in default gegaan. Tenminste in mijn lijstje defaults komen alleen zakelijke investeringen voor.
Marlene heeft haar 20K binnen. Ik was nog net op tijd!
Het is een 3, dus de aflossingscapaciteit is dus voldoende. Verder staat er inderdaad helaas niet zo heel veel.
De aflossingscapaciteit zou met een 3 inderdaad voldoende moeten zijn ja. Toch zie ik graag nog wat extra informatie daarnaast. Daarnaast lijkt het mij overigens discutabel of dat project wel een particulier project is. Het gaat om een verbouwing van het woonhuis, maar die ruimte wordt tegelijkertijd gebruikt voor haar werk als pedagogisch werker, waar ze dus inkomsten uit heeft.
Overigens niet zo zinvol voor dit project; dat zit alweer vol.
Ik heb hem meegenomen. Het default risico lijkt me laag. Volgens mij is er tot op heden nog nooit een particulier project bij GvE in default gegaan. Tenminste in mijn lijstje defaults komen alleen zakelijke investeringen voor.
Op woensdag 23 september 2015 15:23 schreef AapNootMuis het volgende: Shit, wel meegepakt maar niet op tijd bevestigingslink geklikt... Dat is blijkbaar bepalend. nouja zo erg was ik er nou ook weer niet aan gehecht...
Klopt ja! Helaas vertraging in de email hier waardoor ik af en toe wat mis.
"The page was not displayed because there was a conflict."
Op alle app.* URL's op IvM, was gister ook even, nu weer, op een gegeven moment werkte het toen weer.
Hoi Redbull,
Ik denk dat je onze anti-hack beveiliging tegenkomt. Dit gebeurt als je ingelogd bent en vervolgens met het apparaat van IP wisselt (laptops en telefoons of IP-wisselende router). Het is een bekende manier van hacken: op afstand een pc overnemen en de 'inlogsessie' proberen te stelen. Dit voorkom je door IP wisselingen zonder uitloggen/opnieuw inloggen te verbieden.
Geschiedenis/cookies verwijderen is de oplossing. Of dus uitloggen als je van connectie gaat wijzigen.
Veiligheid boven alles...!
Groet,
Investormatch IT Team
[ Bericht 2% gewijzigd door Investormatch op 23-09-2015 16:30:29 ]
Het is druk vandaag! Nieuwe op GvE: Naam: Fit Leendoel: Onroerend goed Bedrag: 115.000 euro Rente: 8,0% Looptijd: 60 maanden Classificatie: 3 Graydon rating: 0,31 https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11774
Wat mij betreft ziet het er wel goed uit, ondanks dat het negatieve eigen vermogen een minpunt is. Als pluspunt zie ik de twee vennoten, met beide ervaring in deze handel en die beide hoofdelijk tekenen, waarvan die Rick nog twee bedrijven heeft die hoogst waarschijnlijk ook waarde vertegenwoordigen. Ik zie hem wel zitten eigenlijk.
[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 23-09-2015 17:08:42 ]
Wat mij betreft ziet het er wel goed uit, ondanks dat het negatieve eigen vermogen een minpunt is. Als pluspunt zie ik de twee vennoten die dus beide hoofdelijk tekenen, waarvan die Rick nog twee bedrijven heeft die hoogst waarschijnlijk ook waarde vertegenwoordigen. Ik zie hem wel zitten eigenlijk.
Ik vind het jammer waarom ik niet lees waarom het negatieve eigenvermogen is ontstaan. Ook zie ik niets staan of er bezuinigd wordt op huisvestingskosten door de twee locaties samen te voegen. Het enige wat ik zie dat ze hopen 200 nieuwe leden te strikken door in een nieuwe locatie te gaan zitten. Daar geloof ik niet in! Gelukkig dat niet iedereen het zelfde denkt. Loopt al aardig vol. Hoe kan je trouwens aan een Classificatie 3 komen als er in het verleden een negatief eigen vermogen is ontstaan? Alleen op de aanname dat je 200 extra leden gaat binden aan je sportschool. Ik laat me graag overtuigen dat ik het verkeerd zie.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-09-2015 17:25:34 ]
Ik vind het jammer waarom ik niet lees waarom het negatieve eigenvermogen is ontstaan. Ook zie ik niets staan of er bezuinigd wordt op huisvestingskosten door de twee locaties samen te voegen. Het enige wat ik zie dat ze hopen 200 nieuwe leden te strikken door in een nieuwe locatie te gaan zitten. Daar geloof ik niet in! Gelukkig dat niet iedereen het zelfde denkt. Loopt al aardig vol. Hoe kan je trouwens aan een ranking 3 komen als er in het verleden een negatief eigen vermogen is ontstaan? Alleen op de aanname dat je 200 extra leden gaat binden aan je sportschool. Ik laat me graag overtuigen dat ik het verkeerd zie.
Een nadeel is dat waarschijnlijk niemand daar durft te incasseren mocht het verkeerd gaan
Daar heb je gelijk in. Het lijkt een brouwerij vrije kroeg te zijn. In de financiering komt de brouwerij niet voor en als ik het plaatje zie van de tap liggen er wel 8 merken onder de pomp. Maar je kan het maar beter zeker weten. Ik heb mijn vraag vandaag al bij GvE gesteld. Wie stelt de brouwerij vraag?
Voor wie nog behoefte heeft aan extra info over de Engelse Pub, hier de antwoorden van GVE op de door mij gestelde vragen aangaande B&B en Brouwerij.
De B&B zit niet bij de overname en blijft door de huidige eigenaar geexploiteerd worden verder kan ik u bevestigen dat de omzet B&B niet in vermelde cijfers zijn opgenomen.
Wat betreft de brouwerij verplichting kan ik u melden dat het pand wordt gehuurd van Grolsch en dat men verplicht Pilsener bieren bij deze brouwerij afnemen. Er zijn geen verplichtingen ten aanzien van hoeveelheden. Andere bieren mogen elders worden ingekocht, hetzelfde geldt voor andere dranken en frisdranken.
Ik vind het jammer waarom ik niet lees waarom het negatieve eigenvermogen is ontstaan. Ook zie ik niets staan of er bezuinigd wordt op huisvestingskosten door de twee locaties samen te voegen. Het enige wat ik zie dat ze hopen 200 nieuwe leden te strikken door in een nieuwe locatie te gaan zitten. Daar geloof ik niet in! Gelukkig dat niet iedereen het zelfde denkt. Loopt al aardig vol. Hoe kan je trouwens aan een Classificatie 3 komen als er in het verleden een negatief eigen vermogen is ontstaan? Alleen op de aanname dat je 200 extra leden gaat binden aan je sportschool. Ik laat me graag overtuigen dat ik het verkeerd zie.
Ik ga jou niet overtuigen want een negatief eigen vermogen - al is het niet veel - bij een bestaande organisatie doet mij afhaken.
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 23-09-2015 19:32:12 ]
Op woensdag 23 september 2015 19:34 schreef Horsemen het volgende: Oke, te veel twijfel bij mij. Ik laat de Nord end, de karting en de fit & shape maar aan mij voorbij gaan. De eerste twee overigens zonder twijfel.
fit & shape en Nord end gaan vanavond nog vol komen, daar hebben ze ons niet voor nodig!
De Karts zullen wel langer nodig hebben om de finish te halen maar ook daar stap ik niet in.
Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.
Ik heb nog informatie van een default die hier volgens mij nog niet voorbij is gekomen. Zit er zelf helaas in. Hierbij maar even de gegevens, dan kan die in de lijst indien van toepassing. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit soort gegevens bij de "crowd" bekend zijn. Ben benieuwd naar de afwikkeling door GVE al verwacht ik niet veel terug te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef deLoper het volgende: Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.
Ik heb nog informatie van een default die hier volgens mij nog niet voorbij is gekomen. Zit er zelf helaas in. Hierbij maar even de gegevens, dan kan die in de lijst indien van toepassing. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit soort gegevens bij de "crowd" bekend zijn. Ben benieuwd naar de afwikkeling door GVE al verwacht ik niet veel terug te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef deLoper het volgende: Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.
SPOILER
Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt. De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
Update Wiebke. Ze is verhuisd van A'dam naar Den Haag (Ze gaat waarschijnlijk niet meer langs komen op KoM): Het Kerstseizoen staat voor de deur, help je mij starten? Ohh wat is het alweer lang geleden zo lijkt het: mijn Pitch bij Opzij. Inmiddels heb ik een fantastische kans gekregen om een winkel te openen in het NS station van Den Haag Centraal. 4 Maanden huurvrij maakt het bijzonder risico'vrij' om een tijdelijke kerstwinkel te openen, veel samenwerkingen te vinden en ervaring op te doen. Het startkapitaal is bijna compleet en ik zoek nog 10.000 euro via investeerders. Wil je mij helpen stuur mij dan een pb en ik mail je het aanbod.
Op donderdag 24 september 2015 06:05 schreef djh77 het volgende: Update Wiebke. Ze is verhuisd van A'dam naar Den Haag (Ze gaat waarschijnlijk niet meer langs komen op KoM): Het Kerstseizoen staat voor de deur, help je mij starten? Ohh wat is het alweer lang geleden zo lijkt het: mijn Pitch bij Opzij. Inmiddels heb ik een fantastische kans gekregen om een winkel te openen in het NS station van Den Haag Centraal. 4 Maanden huurvrij maakt het bijzonder risico'vrij' om een tijdelijke kerstwinkel te openen, veel samenwerkingen te vinden en ervaring op te doen. Het startkapitaal is bijna compleet en ik zoek nog 10.000 euro via investeerders. Wil je mij helpen stuur mij dan een pb en ik mail je het aanbod.
Dat lijkt me voor haar een veel betere propositie dan starten in een permanente winkel met zo'n schuldenlast. Overgens kan ik me niet voorstellen dat de NS/Prorail 4 maanden huurvrij geeft zonder contract voor de periode erna. Of zitten ze zo erg omhoog met de ruimte op de stations? Er zit vast wel een Fok Forum lid in de buurt van Den Haag dus we zullen de voortgang hier wel horen!
Voor pop-up winkels willen ze nog wel eens huurvrij geven omdat leegstand slecht is voor de uitstraling/imago. Maar het is wel uitzonderlijk inderdaad.
Het zou ook kunnen dat ze met huurvrij bedoeld dat een percentage van de omzet afgedragen moet worden, maar dat heb staat niet in de pitch.
Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt. De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
Ik lees in de oude pitch dat de leningnemer naast de GvE lening ook nog een achter gestelde lening van zijn vorige eigenaar heeft. Er is dus mogelijk nog wat te halen. ik zou hem nog niet in de OP opnemen daar er nog geen officieel failisement is.
ik heb hem wel in mijn prive lijstje gezet zodat we hem niet kunnen vergeten!
Als ik het goed lees in de Zuidkrant heeft een oud personeels lid in een ander pand op 31 mei 2015 een nieuwe optiek geopend nadat de leningnemer die nu in de problemen is zijn zaak heeft gesloten. De opmaat voor een nieuw faillisement of was de GvE leningnemer een slechte ondernemer? Of is onze GvE leningnemer/ondernemer misschien gepiepeld?
[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 08:42:59 ]
Is het een idee om ook een lijstje aan te leggen met projecten die nog niet default zijn, maar toch "wat mee is"?
Ik denk we hiermee terughoudend moeten zijn en dat je zoiets beter zelf kunt bijhouden omdat, zolang erg officieel niets openbaar is, het noemen van namen en rugnummers de desbetreffende bedrijven en/of het incasseren van rente en aflossing kan schaden. Overigens heeft naregendezon zelf al een hele mooie lijst aangelegd die niet openbaar is.
Of zitten ze zo erg omhoog met de ruimte op de stations? Er zit vast wel een Fok Forum lid in de buurt van Den Haag dus we zullen de voortgang hier wel horen!
Er staat hier wel het eea leeg nog, zit dagelijks op CS dus als er wat gebeurt zal ik het melden
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Blijkbaar zijn ze uit elkaar, Marcel Slootmaker is nu 'oud mederwerker' en er vandoor met Cora Baak!
Denk dat je gelijk hebt!
Ik had het ook opgemerkt en heb het zo samen gevat:
Internet is toch een pracht instrument om zaken boven water te krijgen! Kost een klein uurtje maar het levert wat op. Ik zit zelf niet in dit project dus kan er niets mee maar wie er wel in zit of natuurlijk GvE doe er je voordeel mee. Ik zal het in een spoiler zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is het beter om de persoons gegevens die jij hebt gepost ook even in een spoiler te zetten. Grappig dat we het zelfde ongeveer gelijk hebben uigezocht!
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 10:01:20 ]
Beide mooi uitgezocht! Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen. Even afwachten wat de reactie is van GvE.
[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 10:11:58 ]
Op donderdag 24 september 2015 10:06 schreef Horsemen het volgende: Mooi uitgezocht beide! Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen.
Hoofdelijke aansprakelijkheid is standaard bij GvE. Ik vind het alleen erg summier in de pitches staan wie allemaal meetekenen. Je moet het vaak maar afwachten wanneer de lening tot stand is gekomen. Kan m.i. een stuk beter
Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen.
Ik hoop het voor de investeerders. Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat de nieuwe zaak op de naam van de nieuwe liefde staat en de heer Sloothaak voor een hongerloontje op de loonlijst staat. Gevolg bij de ex geliefden/getrouwden is niets te halen. Maar we gaan het merken de komende tijd.
Op donderdag 24 september 2015 10:13 schreef djh77 het volgende: Vandaag 1e betaling van Investormatch netjes op tijd ontvangen (zelfs 2 dagen eerder dan gepland).
Hoofdelijke aansprakelijkheid is standaard bij GvE. Ik vind het alleen erg summier in de pitches staan wie allemaal meetekenen. Je moet het vaak maar afwachten wanneer de lening tot stand is gekomen. Kan m.i. een stuk beter
Dat zijn ook zaken die je moet controleren als je de getekende overeenkomst krijgt. Als je de mening toegedaan bent dat het niet juist is en er zijn meerdere investeerders die mening toegedaan kan er vaak nog iets aan gedaan worden.
Dat zijn ook zaken die je moet controleren als je de getekende overeenkomst krijgt. Als je de mening toegedaan bent dat het niet juist is en er zijn meerdere investeerders die mening toegedaan kan er vaak nog iets aan gedaan worden.
Zou het geen informatie moeten zijn die klip en klaar in de pitch staat?
Zou het geen informatie moeten zijn die klip en klaar in de pitch staat?
Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeldt in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over . Iedereen tekent in principe hoofdelijk.
Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeld in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over . Iedereen tekent hoodelijk tenzij.
Ik hoop het voor de investeerders. Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat de nieuwe zaak op de naam van de nieuwe liefde staat en de heer Sloothaak voor een hongerloontje op de loonlijst staat. Gevolg bij de ex geliefden/getrouwden is niets te halen. Maar we gaan het merken de komende tijd.
Maar dan kan je ze wel nog jaren lang blijven volgen, de vraag is of het dat opweegt tegen de kosten, maar zolang een van de twee een inkomen heeft is er kans dat er iets te halen is. We gaan het zien inderdaad, gelukkig zit ik er weer niet in
Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeldt in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over . Iedereen tekent in principe hoofdelijk.
De onduidelijkheid zit volgens mij meer in de vraag wie 'iedereen' is....
VoF naar mijn idee alle firmanten. Is een van de firmanten een B.V. dan de eigenaren van de b.v met hun Ega's
Met samenwoners alleen de lener tentij anders vermeld.
Dus je moet het wel in de gaten houden.
Hij zou helpen als de personen gewoon met toenaam genoemd worden. Dan weet je exact hoeveel mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Lijkt me belang voordat je investeerd
Mbt: "VoF naar mijn idee" denk ik dat je gelijk hebt, maar omdat er al gesproken wordt over "naar mijn idee" kan het een stuk duidelijker
Hij zou helpen als de personen gewoon met toenaam genoemd worden. Dan weet je exact hoeveel mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Lijkt me belang voordat je investeerd
Mbt: "VoF naar mijn idee" denk ik dat je gelijk hebt, maar omdat er al gesproken wordt over "naar mijn idee" kan het een stuk duidelijker
Dank, mijn idee weggehaald. ik drukte me te voorzichtig uit. Maar natuurlijk is een lijstje met namen en bedrijven altijd duidelijker.
Dank, mijn idee weggehaald. ik drukte me te voorzichtig uit.
Als oefening: Welke personen zijn hoofdelijk aansprakelijk?
Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Po B.V. heeft een G-PD percentage van 0,15% en een Creditsafe score van 70. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Po B.V. heeft een G-PD percentage van 0,15% en een Creditsafe score van 70. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
Noot Geldvoorelkaar.nl: Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Powernux B.V. heeft een G-PD percentage van 0,12% en een Creditsafe score van 66. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
Powermux B.V Project Management Holding B.V De heer T. Uysal en zijn vrouw.
Ben ik nu geslaagd?
Maar ik ben het met je eens een lijstje geeft meer duidelijkheid.
Wat betreft aansprakelijkheid voor 'iedereen': Alle platformen moeten (AFM richtlijn) in ieder geval een UBO (Ultimate Beneficial Owner) laten invullen om inzichtelijk te maken wie het echt voor het zeggen hebben bij een BV en de eigenaren zijn.
Bij een BV zal in de regel alleen de ondernemer zelf (DGA('s)) meetekenen. Zeker kleinaandeelhouders zonder actieve rol tekenen in de regel niet mee. Of dit terrecht is.... Stel je investeert zelf 10 euro via symbid in een bedrijf. Dan gaat de cooporatie (of de achterliggende natuurlijke personen) ook niet mee tekenen voor een GVE lening van 100k van het zelfde bedrijf toch?
Ons inziens is een lijstje met natuurlijke personen en eventuele holdings de enige oplossing als je duidelijkheid wil geven in wie er nu mee tekent bij een BV.
Ja, de geldlening zou moeten staan op zowel op de Personal Holding (Project Management Holding B.V.) alsmede Dochtermaatschappij Powernux B.V. en de dhr. Uysal zijn parner zouden moeten tekenen.
Dan komt hij volgens mij nog niet vol. De geboden rente is hierbij echt niet het probleem m.i. De bekendheid van het platform wel. Bij GvE was hij binnen 24 uur vol geweest en bij KoM met een a twee weken.
Dan zullen ze wel op huwelijksvoorwaarden getrouwd zijn geweest maar dan mag ik aannemen dat hierover vragen gesteld zijn. Zo niet, zijn de investeerders niet goed bezig geweest. Ik zou hiermee niet zo maar akkoord gegaan zijn.
Dan komt hij volgens mij nog niet vol. De geboden rente is hierbij echt niet het probleem m.i. De bekendheid van het platform wel. Bij GvE was hij binnen 24 uur vol geweest en bij KoM met een a twee weken.
Ik had Harm nog wat adviesjes gegeven maar hij wacht wel lang om in actie te komen. Ben het met je eens dat een simpele rente verhoging hier niet gaat helpen.
Ik heb het nog even nagekeken en de overeenkomst is ook door de vrouw van ondertekend. Alles is dus netjes geregeld omtrent de hoofdelijke aansprakelijkheid, zo lijkt mij.
Ik heb het nog even nagekeken en de overeenkomst is ook door de vrouw van ondertekend. Alles is dus netjes geregeld omtrent de hoofdelijke aansprakelijkheid, zo lijkt mij.
Dan is alleen Vonragnor gezakt! . Of is er mischien een investerings overeenkomst 10990 en 10990A, waarbij in de een mevrouw wel en in de ander mevrouw niet getekend heeft?
Dan is alleen Vonragnor gezakt! . Of is er mischien een investerings overeenkomst 10990 en 10990A, waarbij in de een mevrouw wel en in de ander mevrouw niet getekend heeft?
Er zijn inderdaad twee overeenkomsten, maar dat verschil zit, dacht ik, alleen in het gegeven dat er weer eens een paar investeerders niet 'zijn komen opdagen'.
ABN moet eerder/sneller worden afgelost, met de nieuwe crowdfundlening smeer je de aflossingen uit over meerdere jaren = lagere jaarlijkse kosten/ uitgaven.
Iemand trouwens al iets gehoord (behalve dan dat ik 3 maanden geleden mijn adres gegevens heb opgestuurd) van de incentive van Fish-point(s) ?
Ik probeer een van die viswinkels te vinden op internet. Niets. Alleen maar berichten dat hun crowdfundingproject zo geslaagd is. Hun website vertelt me: Tot binnenkort op één van onze vestigingen. Gelukkig, tot nu toe zijn het trouwe betalers. Een kwart van de vestiging Breda is al binnen. Om te kunnen blijven betalen zullen er wel klanten moeten zijn die jou weten te vinden. Dat zullen toch niet alleen maar die snel doorlopende reizigers zijn?
Deze tweet snap ik niet. Waarom is er een speciale site nodig voor de verpakkings industrie?
Geldvoorelkaar retweeted NVC Info @NVCInfo 1h1 hour ago @geldvoorelkaar launches world's first dedicated #crowdfunding platform for #packaging #innovation in sync with NVC https://www.geldvoorelkaar.nl/partners/nvc.aspx …
moet je nou 2 GVE platforms in de gaten gaan houden? worden pitches in de normale GVE site geintegreerd? wat een communicatie weer naar je bestaande klanten toe
We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren. Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
We vinden het een mooie en moderne manier van financieren, waarbij de ondernemer zijn plan gefinancierd krijgt en de investeerder een mooi rendement kan behalen. Door de spreiding over veel investeerders is het risico klein.
Ik heb me voorgenomen géén projecten meer te doen waarbij wij het laatste deel mogen doen. Alle zekerheden voor de bank. In zo'n geval geef ik ook echt niks meer om de hoofdelijke aansprakelijkheid. Als het hier fout gaat, gaat het ook zódanig fout dat er via hoofdelijke aansprakelijkheid voor ons echt niks meer te halen is. En daarbij.........7 jaar = 2,1% fee!!!
Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef NaRegenDeZon het volgende: We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren. Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
Meer dan veertig geiten die waren bedoeld voor de verkoop voor het islamitische Offerfeest, zijn in Pakistan door een trein overreden doordat de politie ze op het spoor had gejaagd. Dat gebeurde nadat de eigenaar had geweigerd een van de dieren aan de agenten te verkopen, meldt de Pakistaanse krant Dawn donderdag.
Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
8.5% bruto 7.9% netto over je uitstaande kapitaal. Maar dan moet het wel terugkomen!
Dat is fors, ja. Behoorlijk. Maar op het totale rendement is het te overzien. Eind van de rit pak je bijna 30% in 7 jaar, mits het goed gaat. Alleen is dat laatste nou net de crux hè
GvE geeft aan classificatie 2, wat vrij goed moet zijn. Graydon geeft 0,03 aan, ook goed dus. Hij zegt de financieringslasten te kunnen opbrengen met de ballebak opbrengsten, maar voorts staat er weinig achtergrond in. Ook is het een heftig bedrag. Ik mis steeds meer de optie om vragen te kunnen stellen, zoals dat bij KoM wel kan.
Ik twijfel dus bij de ballebak en meestal is dat niet goed (twijfel).
Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
Ik ook, maar ik zei het meer als de een was met en gaat nu zonder Bank verder en de ander is met Bank en zijn wij er om alle risico's af te dekken. Ik ben ook van mening dat de Ballenbak een grotere zekerheid biedt als het mis gaat.
De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.
Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.
Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.
Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.
Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
Voor mij ook geen Geiten. De Balle(N)bak/buitenspeelplaats doe ik denk ik wel. Mijn tweede kinderparadijs in Zuid-Holland. Ik heb ook al zo'n paradijs in Leiderdorp.
Intussen heb ik ook de ballenbak (toch) meegenomen. De geitjes laat ik lekker lopen, ik ben niet zo van de gestapelde financiering, dan moet het project zelf toch wel echt goed zijn.
Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
Op donderdag 24 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende: Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
afgelopen 24 uur 4k, de dag ervoor minimaal 10.5k
Zit toch een aardig tempo in. Het zal er om hangen (al verwacht ik dat er wel een eindsprint komt).
Op donderdag 24 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende: Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
Collin loopt nu ook al tussentijds te twitteren over deze twee openstaande projecten. Dus ook zij zien de bui hangen. De varkensboer is gisteren een paar procent vooruitgeschoten omdat iemand er 10K in stopte. Bij die varkensboer geeft Collin ook nog eens ontwijkende antwoorden aangaangaande vragen bij een YouTube filmpje wat een investeerder had gevonden over de vorige eigenaar. Dat zal ook niet helpen bij het vollopen van dit project. Voor mij geen geiten maar ook geen varkens. Ik heb al een keer in koeien geinvesteerd,hoop dat die boer zijn kop boven water kan houden met die lage melkprijzen!
Collin loopt nu ook al tussentijds te twitteren over deze twee openstaande projecten. Dus ook zij zien de bui hangen. De varkensboer is gisteren een paar procent vooruitgeschoten omdat iemand er 10K in stopte. Bij die varkensboer geeft Collin ook nog eens ontwijkende antwoorden aangaangaande vragen bij een YouTube filmpje wat een investeerder had gevonden over de vorige eigenaar. Dat zal ook niet helpen bij het vollopen van dit project. Voor mij geen geiten maar ook geen varkens. Ik heb al een keer in koeien geinvesteerd,hoop dat die boer zijn kop boven water kan houden met die lage melkprijzen!
Ik zit ook al in de koeien en varkens en daar heb ik inmiddels al een beetje mijn bedenkingen bij dus hier laat ik het ook bij.
[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 17:50:30 ]
Volgens mij begonnen de twee nu openstaande projecten op Collin dit keer niet op reeds minimaal 50% gefund. Is GvE de enige die op 0 beginnend een project binnen een paar uur vol krijgt?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Ik denk niet helemaal "ja!" Ik zit in een project op KOM dat voor KOMbegrippen uitermate snel vol zat: de kleine reiziger. Weliswaar een klein project, maar in nog geen drie uur vol en voorzover ik weet vanaf 0 begonnen.
Ik denk niet helemaal "ja!" Ik zit in een project op KOM dat voor KOMbegrippen uitermate snel vol zat: de kleine reiziger. Weliswaar een klein project, maar in nog geen drie uur vol en voorzover ik weet vanaf 0 begonnen.
Ik maak er een ja van zonder uitroepteken
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Op donderdag 24 september 2015 19:40 schreef brulaap112 het volgende: Die geiten, hoe Is afschrijving een opbrengst? Is toch hoogstens een aftrekpost. Iemand die me dit plaatje kan uitleggen?
Sorry voor de late reactie, ik heb overdag vaak geen gelegenheid om te lezen.
Om antwoord te geven op je vraag: GvE heeft het bekende mailtje al gestuurd (problemen met stipte betaling.. blablabla.. incassobureau ingeschakeld.... yadaydayda... stopzetten doorstorten termijnen etc etc)
Volgens mij worden ze niet veel defaulter dan dit. Maar goed, all in the game wat mij betreft.
-edit- even alles in spoiler gezet ivm alle namen -edit-
SPOILER
Kijk, dat werpt toch wel een interessant licht op de zaak, ik had wel gevonden dat er een nieuwe zaak was geopend, maar niet dat er een directe relatie was met de oude.
Enneh..... mijnheer had niet meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Zou ik tegenwoordig direct op reageren, maar 2 jaar terug was ik nog niet zo scherp . Ervaring is ook hierin waardevol.
Eens even over nadenken wat dit allemaal kan betekenen. Ik wil niet gelijk het slechtste denken.
Kijk, dat werpt toch wel een interessant licht op de zaak, ik had wel gevonden dat er een nieuwe zaak was geopend, maar niet dat er een directe relatie was met de oude.
Enneh..... mijnheer had niet meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Zou ik tegenwoordig direct op reageren, maar 2 jaar terug was ik nog niet zo scherp . Ervaring is ook hierin waardevol.
Eens even over nadenken wat dit allemaal kan betekenen. Ik wil niet gelijk het slechtste denken.
Waren ze getrouwd? Zo ja dan is het toch zo dat schulden gemaakt tijdens het huwelijk zijn voor beide?
Waren ze getrouwd? Zo ja dan is het toch zo dat schulden gemaakt tijdens het huwelijk zijn voor beide?
Niet helemaal. Hier kan het zogenaamde pantoffelheld artikel gelden. Populair gezegd kunnen je buitenshuis de grote jongen uithangen maar zijn er voor sommige overeenkomst toestemming van de echtgenoot nodig. Is deze er niet dan kan de echtgenoot de overeenkomst vernietigen. Bij het aangaan van een borgtocht is dit in ieder geval (heb ik me laten vertellen door een platform)
Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef bleyenburg het volgende: We vinden het een mooie en moderne manier van financieren, waarbij de ondernemer zijn plan gefinancierd krijgt en de investeerder een mooi rendement kan behalen. Door de spreiding over veel investeerders is het risico klein.
HUH?????
Dat is inderdaad een vreemde opmerking. Ik hou het risico ook klein en begin niet aan een project waar zulke opmerkingen instaan.
waarschijnlijk al langs gekomen...maar meer mensen dit ervaren? Bij geldvoorelkaar
quote:
Wij willen u vragen om de volgende bescheiden zo spoedig mogelijk aan ons retour te zenden: Kopie legitimatie; Ondertekende Investeringsovereenkomst. Bent u een bestaande investeerder bij Geldvoorelkaar.nl, dan verzoeken wij u, in verband met de oprichting van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl, zowel een kopie legitimatie als de volledige Investeringsovereenkomst getekend retour te zenden.
Let op: de overige documenten in de bijlagen zijn ter informatie en hoeven niet retour gezonden te worden.
moet je nu in de toekomst elke investeringsovereenkomst tekenen?
totdat het tegendeel blijkt. Ik kan me vergissen. Soms lijkt het er op dat ook bij KOMprojecten er sprake is van voorinschrijving.
Bij KoM kun je er voor kiezen om automatisch te investeren (pas betalen bij 90%) in nieuwe gepubliceerde projecten. Ja dus, ook een soort voorinschrijving.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 25-09-2015 09:21:04 ]
De vraag is wel waarom GvE de grootste is, het lijkt mij toch een behoorlijk geval van First Mover Advantage. Snel vullende projecten is prettig voor investeerders en leners, dat trekt weer meer projecten en investeerders aan, etc.
Maar ik zit dan nog niet jaren in de crowdfunding zoals een aantal anderen hier, dus ik weet niet hoe het allemaal in de wilde jaren 2013-2014 ging
Bij KoM kun je er voor kiezen om automatisch te investeren (pas betalen bij 90%) in nieuwe gepubliceerde projecten. Ja dus, ook een soort voorschrijving.
Er was laatst een business angel bij het kerst Project van KoM. Dat was redelijk incidenteel. Meestal starten de projecten gewoon op 0%
Wat betreft aansprakelijkheid voor 'iedereen': Alle platformen moeten (AFM richtlijn) in ieder geval een UBO (Ultimate Beneficial Owner) laten invullen om inzichtelijk te maken wie het echt voor het zeggen hebben bij een BV en de eigenaren zijn.
Bij een BV zal in de regel alleen de ondernemer zelf (DGA('s)) meetekenen.
Ons inziens is een lijstje met natuurlijke personen en eventuele holdings de enige oplossing als je duidelijkheid wil geven in wie er nu mee tekent bij een BV.
Betekent dit nog wat voor platformen die niet standaard werken met hoofdelijke aansprakelijkheid (KoM en CAN??). Maw is hoofdelijke aansprakelijkheid verplicht volgens AFM richtlijn?
Geen zekerheden, eigen vermogen van 0. Met 60 medewerkers slechts een omzet van 1,2 miljoen, dat is 20.000 per medewerker, dat is erg laag in deze branche. De lening wordt volgens mij puur als werkkapitaal gebruikt. Voor mij voldoende redenen om deze maar voorbij te laten gaan.
Wat een verhaal weer! Hij wil de bestaande lening van de bank, die hem niet onder druk zetten, omzetten in een lening via de crowd. Gewoon omdat het het nieuwe financieren is. Yeah right!!
Geen zekerheden, eigen vermogen van 0. Met 60 medewerkers slechts een omzet van 1,2 miljoen, dat is 20.000 per medewerker, dat is erg laag in deze branche. De lening wordt volgens mij puur als werkkapitaal gebruikt. Voor mij voldoende redenen om deze maar voorbij te laten gaan.
Mee eens. Zelfs als je rekening houdt met veel part-timers is dat erg weinig omzet. Misschien probeert hij via dit CF traject nieuwe klanten te scoren?
Als je het er over hebt, trap je de duvel op z'n staart. Noot van Geldvoorelkaar.nl: De echtgenoot van mevrouw Leeuw tekent hoofdelijk mee voor de financiering.
De TT is: Incentives zijn een meerwaarde voor crowdfunding. Ik vind incentives best leuk. Het gaat vaak om meer dan spiegeltjes en kraaltjes. Eerder een leuke kennismaking met het product. Maar waarom lees ik ook nu weer: "bij een investering vanaf 250 euro krijgt u x"? Weten ze nou echt niet dat je bij GVE in stappen van 100 investeert?
Ik neem de Winkel voor cadeaus, accessoires en dameskleding niet mee. De opmerking van GvE, dat de echtgenoot mee tekent, is mooi dat ze het er duidelijk bijzetten, echter dat is gewoon standaard in dit geval.
Op vrijdag 25 september 2015 09:33 schreef Horsemen het volgende: De opmerking van GvE, dat de echtgenoot mee tekent, is mooi dat ze het er duidelijk bijzetten, echter dat is gewoon standaard in dit geval.
Alleen standaard bij huwelijk in gemeenschap van goederen. Bij huwelijkse voorwaarden kan dit een extra zekerheid zijn
Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef impact9 het volgende: Lacy lion, topproject. Huis van 1,2 mil (hypotheek onbekend) en man is MD van Rabobank haha. Geld komt wel terug.
Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef Justme7005 het volgende: Als ik naar die begroting kijk van de kadowinkel dan ist idd hobby. Dagomzet gaat zomaar huppakee van 700 naar 1300 in paar jaar tijd....
kwartalen zelfs
Voor mij is Boelens Holding een dikke NEE. Volgens mij zelfs een klein negatief eigenvermogen, en waar die verwachte omzet stijging / fee inkomsten stijging bij de werkmaatschappij vandaan moet komen is voor mij ook niet echt duidelijk.
Op vrijdag 25 september 2015 09:52 schreef Coelho het volgende: Een paar dagen weg geweest maar buiten een ballenbak met typefout en een opvang voor gastouders heb ik niet veel gemist, begrijp ik?
Ballebak staat nog open. Heb je dus niet gemist. Nog een kleine 23K te gaan
[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 25-09-2015 10:18:28 ]
Fijn dat er weer projecten bij gve zijn. Jammer genoeg allemaal net niet mijn smaak. De dierenjongen op KoM vind ik sympathiek. Benieuwd wat hij voor aanvullende informatie heeft
Ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt wel, ondanks dat hij nog erg jong is, als een echte ondernemer die verder wil. De omzetstijging is inderdaad, ook volgens mij, wel erg enthousiast 395k in 2015, naar 965k in 2016 en naar 2000k in 2017. Als ik het goed lees, tekenen de 3 holdings van de moeder, zus en hem zelf, niet mee voor de lening. Daarnaast is wat mij betreft de rente ten opzichte van het risico (zoals ik het inschat) aan de lage kant.
Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef impact9 het volgende: Lacy lion, topproject. Huis van 1,2 mil (hypotheek onbekend) en man is MD van Rabobank haha. Geld komt wel terug.
ja top project haha...normaal gesproken geen schijn van kans. ik kom heel regelmatig in Laren, als het maar exclusief is, wordt er graag grof voor betaald. en met deze extra info hier, steek ik er toch een klein bedrag in. 4 klanten per dag is voldoende voor een winkel in laren.
Op vrijdag 25 september 2015 05:46 schreef djh77 het volgende: Betekent dit nog wat voor platformen die niet standaard werken met hoofdelijke aansprakelijkheid (KoM en CAN??). Maw is hoofdelijke aansprakelijkheid verplicht volgens AFM richtlijn?
Nee is niet verplicht.
De UBO achterhalen is overigens vooral om te controleren of men niet 'kasrondjes' aan het maken is om geld wit te wassen.
De UBO achterhalen is overigens vooral om te controleren of men niet 'kasrondjes' aan het maken is om geld wit te wassen.
Hebben jullie ook (goed) contact met andere platformen, zoals gve, kom, etc? Waar meerdere investeringsaanvragen door dezelfde ondernemer voorkomen kunnen worden..
De nieuwe van vandaag zijn allemaal pas voor mij.. Ben benieuwd wanneer Aygo met nieuwe investeringen komt.. De Bio processor is te groot qua investeringsbedrag en voor de rest is er niks... Anders haak je niet bij aan de rest..
Hebben jullie ook (goed) contact met andere platformen, zoals gve, kom, etc? Waar meerdere investeringsaanvragen voorkomen kunnen worden..
Ja er is wel contact, maar niet structureel. En zeker (te) weinig over case's specifiek. We merken wel dat ondernemers 'shoppen'. Het is nu de eerste vraag die wij stellen: 'waar ben je nog meer geweest en bij wie ligt het nu nog meer?' 'Waarom zeiden de anderen 'nee'.'
Het is 1x voorgekomen dat wij een pitch heel snel offline hebben gehaald, toen dezelfde ondernemer voor zijn andere bedrijf op een ander platform ook financiering aantrok (en ook daarvoor hoofdelijkaansprakelijk was). Hiervan had hij ons (en het andere platform) niet op de hoogte gebracht. Zowel de RISK classificatie werd opeens anders (opeens 90k meer schuld) als ook een vetrouwensbreuk= direct offline.
Op vrijdag 25 september 2015 11:18 schreef Gijsbertus het volgende: De nieuwe van vandaag zijn allemaal pas voor mij.. Ben benieuwd wanneer Aygo met nieuwe investeringen komt.. De Bio processor is te groot qua investeringsbedrag en voor de rest is er niks... Anders haak je niet bij aan de rest..
Ze zijn met een aantal projecten bezig (zekerheden moeten nog gecheckt worden): • Houthandel in plaatmateriaal: circa 60k financiering gezocht. Actuele status: doorrekenen van de prognose op aflossingscapaciteit en het checken van de zekerheden • Producent van machines voor de voeding- en genotmiddelen industrie. Actuele status: beoordelen van de pitch, met name het bepalen van de positie van de crowd aangaande de zekerheden. • Thuis lekker uit eten. Een project om het mogelijk te maken dat je een sterren kok thuis, of op je bedrijf, laat koken. Actuele status: doorrekenen van de plannen. • Voorraad financiering van een importeur van jong gebruikte auto’s. circa 90k financiering gezocht. Actuele status: Doorrekenen afloscapaciteit.
Ze zijn met een aantal projecten bezig (zekerheden moeten nog gecheckt worden): • Houthandel in plaatmateriaal: circa 60k financiering gezocht. Actuele status: doorrekenen van de prognose op aflossingscapaciteit en het checken van de zekerheden • Producent van machines voor de voeding- en genotmiddelen industrie. Actuele status: beoordelen van de pitch, met name het bepalen van de positie van de crowd aangaande de zekerheden. • Thuis lekker uit eten. Een project om het mogelijk te maken dat je een sterren kok thuis, of op je bedrijf, laat koken. Actuele status: doorrekenen van de plannen. • Voorraad financiering van een importeur van jong gebruikte auto’s. circa 90k financiering gezocht. Actuele status: Doorrekenen afloscapaciteit.
Jouw stukje had ik gelezen, vandaar ook mijn post.. We wachten af.
Nou, dan toch maar de link activeren en m'n toezegging overmaken. Heb even afgewacht hoe lang het duurt tot de laatste 10% binnen was. Bijna 48 uur na het betaalverzoek.
Ik zit net weer even een overeenkomst van geldlening te lezen van KoM maar ik vraag mij af of die overeenkomst met name in de gevallen dat er verpandingen zijn voor een rechter stand gaan houden. De rest van de overeenkomst ziet er voor mij als leek wel goed uit maar de verpandingen staan er gewoon te summier in beschreven. Maar goed, we gaan het t.z.t. mee maken…..
Nou, dan toch maar de link activeren en m'n toezegging overmaken. Heb even afgewacht hoe lang het duurt tot de laatste 10% binnen was. Bijna 48 uur na het betaalverzoek.
Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen. Willen zeker vlug starten, dat ze er zo boven op zitten
Ik moet zeggen dat wat mij betreft een project van deze omvang eigenlijk te groot is voor crowdfunding. Van deze materie moet je wel heel veel verstand hebben om hierbij een inschatting te kunnen maken. Ik denk wel dat het positief is dat dit de eerste trance van de lening is, die niet doorgaat als e.e.a. niet haalbaar lijkt te zijn. Ik heb liever met deze 1e trance te maken als de latere tranches waarbij nog 2,5 of 3,0 MIO (verspreid over verschillende tranches) bij de crowd opgehaald zal moeten worden. Nee, door mij niet op waarde te schatten en als ik de investeringen op dit moment zie hebben meer mensen hier last van…..
Ik ken dat platform niet, maar als ik het even snel lees geven ze een buy back guarentee. Ze nemen je lening over wanneer de betaling 60dagen uit blijft. Dus geen default risico lijkt? Daar zal wel weer een addertje onder het gras zitten, anders is het wel interessant.
Waarom was het oorspronkelijke tropicana op de fles gegaan? Dat ging toen toch over verplichte renovaties om de vergunning te mogen verlengen? Als zo'n plonsbak lucratief zou zijn geweest, dan hadden ze er toen wel een paar miljoen aan renovatie tegenaan gegooid?
Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.
Paar laat betalers maar meeste so far op tijd of zelfs (soms wel een halve maand) te vroeg. Lekker korte looptijden. In het kader van spreiden, spreiden en nog eens spreiden geen gekke optie.
Op vrijdag 25 september 2015 17:45 schreef CRWD het volgende: Tropicana is beschikbaar via de directe link maar staat niet op de FrontPage zo lijkt het. Wellicht dat het daarom niet lijkt te lopen ?
Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.
Paar laat betalers maar meeste so far op tijd of zelfs (soms wel een halve maand) te vroeg. Lekker korte looptijden. In het kader van spreiden, spreiden en nog eens spreiden geen gekke optie.
Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
Nog niet. Dus nog even afwachten hoe dat gaat. Verdienmodel v website lijkt trouwens vooral te zitten in de fees die gevraagd worden aan de leners als ze een lening verlengen.
Aan Tropicana moet nog een hoop gebeuren. Mooi project, maar inderdaad financieel erg beperkt inzichtelijk voor de investeerders. Wordt een lastige denk ik. Entree is gerekend op basis van de pitchcijfers bijna 20 euro, da's toch best geld voor een dagje zwemmen. En wat eerder ook is gezegd: publiek is veranderd. Dus stevig in hun schoenen staande badmeesters/beveiligers zul je in Rotterdam goed kunnen gebruiken.
Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende: Een klap geld 14 miljoen voor een zwembad. Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
Ach ja, 40000 likes keer het minimale investeringsbedrag, dan ben je toch over het bedrag dat je via CF wilt ophalen? Hebben die mensen geen aankondiging gehad van het van start gaan van deze pitch? Ik zie er na 3 uur nog slechts 17 staan...
Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen. Willen zeker vlug starten, dat ze er zo boven op zitten
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
ik heb vanmiddag betaald, zonder gebeld te zijn. Apart
Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?
Dat was inderdaad wel een makkelijk ja. Al is het maar een percentage korting bij entree. Overigens zitten er vooral kleine bedragen in. Ik zie twee keer 4k en één keer 1k, verder veel honderdjes en tweehonderdjes, dus de 'grote jongens' hebben er ook weinig vertrouwen in. Slagingskans lijkt nu dus beperkt, afgaande op de eerste investeringen.
Op vrijdag 25 september 2015 23:14 schreef Remond1977 het volgende: Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?
[..]
Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?
De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand
[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 26-09-2015 06:29:47 ]
Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende: Een klap geld 14 miljoen voor een zwembad. Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
Tikibad duinrell kost E 16,- voor 4 uurtjes op rottijden: van 18 tot 22uur. Het is daar altijd druk zat. Mensen hebben het er blijkbaar voor over
[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 26-09-2015 07:23:59 ]
Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand
Ik praat niet over een raar lang kenmerk maar over paar cijfers die automatische koppeling maken met mijn Excel bestand. Juist geen handmatige verwerking dus aan mijn kant. Met beide systemen zouden denk ik iedereen blij zijn.
Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
Ze hoeven mij niet vooraf te herinneren, we zitten niet op de kleuter school.
Gisteren bij de opening van Stael geweest. Heerlijk gegeten en gedronken. Jammer dat er niet tot weinig meer investeerders waren.. Heb daar uitgebreid met de eigenaar/ ondernemer gesproken en ook met de crowdfundcoach. Het leuke was dat een ieder een ander inzicht heeft in de crowdfunding. Zeker op basis van de risico kwalificaties. Kwam er op neer dat er nog zat te verbeteren is, en dat de crowdfunding in nederland vrijwel in de kinderschoenen staat.
Ja, zo snap ik het denk ik. Weet alleen niet hoe dat werkt met extra kenmerken enzo. Het aantal betalingen dat ik als particulier verricht is ook niet zo ontzettend groot dat extra kenmerken voor mij nodig zouden zijn. Zakelijk zal dat idd anders liggen. Eerst een overboeking doen vanaf een (spaar)rekening, dat herken ik wel. Dat is lastig bij een idealbetaling.