abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156317578

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 24-09-2015 06:37:35 ]
pi_156317596
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10948

pi_156317649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:37 schreef djh77 het volgende:

[ afbeelding ]
5s.... die sla ik even over....
pi_156317651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:37 schreef djh77 het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie, ik doe mee, eindelijk weer eens op tijd. Ook dat ze een gold pakket nemen is wel positief.

edit: oja shit, ik moet opnieuw tekenen :/

[ Bericht 3% gewijzigd door -jos- op 23-09-2015 11:46:14 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_156317692
hoe gaat dat nou daadwerkelijk met die "mogelijke" hypotheek?
pi_156317802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ook dat ze een gold pakket nemen is wel positief.

Begeleidingspakket is op 8500 EUR begroot en omvat 60 uur (waren laatst vragen over uurtarief). gem. uurtarief is dus 141,67 :)
pi_156317837
positief/negatieve hypotheekverklaring

Veel zekerheid biedt deze garantie niet..

Verder is de kartbaan een mooi initiatief..
Voor mij is het risico te groot, en pas deze.
pi_156317895
Even hardop denken. Wat zou, volgens jullie, de wenselijkheid of onwenselijkheid zijn van de optie dat de lener niet direct maar met vertraging van bijvoorbeeld enkele maanden begint met betalen? In geval van verbouwing van bijv. een restaurant of opstart bedrijf beginnen betalingen in dit scenario tegelijk met het op gang komen van de omzet i.p.v. dat eigenlijk 'teveel' geleend moet worden zodat in de eerste maanden aan de aflossingsverplichting kan worden voldaan. Daarmee worden de lasten lager en wordt het project dus iets veiliger.

Ik stel me dan voor dat de eerste x maanden alleen de rente over totale bedrag betaald wordt en pas daarna de anuïtaire aflossing begint.

any thoughts?
pi_156317959
De kartbaanondernemer gaat dit jaar nog drie ton omzet maken ! Achtenhalf mille weggegooid voor een begeleidingspakket...... Eigen vermogen 0,0 ?
  woensdag 23 september 2015 @ 12:00:07 #10
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156318001
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:54 schreef AapNootMuis het volgende:
Even hardop denken. Wat zou, volgens jullie, de wenselijkheid of onwenselijkheid zijn van de optie dat de lener niet direct maar met vertraging van bijvoorbeeld enkele maanden begint met betalen? In geval van verbouwing van bijv. een restaurant of opstart bedrijf beginnen betalingen in dit scenario tegelijk met het op gang komen van de omzet i.p.v. dat eigenlijk 'teveel' geleend moet worden zodat in de eerste maanden aan de aflossingsverplichting kan worden voldaan. Daarmee worden de lasten lager en wordt het project dus iets veiliger.

Ik stel me dan voor dat de eerste x maanden alleen de rente over totale bedrag betaald wordt en pas daarna de anuïtaire aflossing begint.

any thoughts?
Ik vind het een sympathieke gedachte. Je ziet nu idd ook al leners, die de eerste terugbetalingen meefinancieren. Hoeft dan ook niet meer. Krijg je uiteraard wel weer de discussie hoeveel maanden uitstel van betaling.
pi_156318190
quote:
Ik ben benieuwd of deze ook weer snel volstroomt. Ik pas in ieder geval. De laatste tranche projecten bij GvE is wat mij betreft allemaal erg risicovol, jammer.
pi_156318191
quote:
Onze prognose is gecheckt door een top 10 accountantskantoor en beoordeeld als realistisch.

ebitda
:r
Krijg al meteen jeuk als dit soort termen gebruikt worden.

Pitch ziet er voor de rest wel okay uit
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156318220
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:54 schreef AapNootMuis het volgende:

any thoughts?
Ik zie dit wel zitten. Risico voor ondernemer en investeerder wordt kleiner omdat totaal leningbedrag naar beneden kan. Je ziet dat een aantal platforms al ongeveer zo werken. Bv. Crowdaboutnow (daar vind ik de termijn van terugbetalen te lang) en Lendahand (per 6 maanden).

Ik zou het niet erg vinden als een project (van bv 60 mnd) na drie maanden de eerste betaling doet.
• Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige leningbedrag
• Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost + rente over openstaande bedrag

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 12:35:39 ]
pi_156318285
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zie dit wel zitten. Risico voor ondernemer en investeerder wordt kleiner omdat totaal leningbedrag naar beneden kan. Je ziet dat een aantal platforms al ongeveer zo werken. Bv. Crowdaboutnow (daar vind ik de termijn van terugbetalen te lang) en Lendahand (per 6 maanden).

Ik zou het niet erg vinden als een project (van bv 60 mnd) na drie maanden de eerste betaling doet.
• Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige lening
• Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost
Dat zou betekenen dat als een ondernemer 100k leent, hij na 3 maanden 20k aan rente kan gaan aflossen _O-
pi_156318301
quote:

[..]

• Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige lening
• Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost
De eerste 3 maanden dus helemaal geen rente/aflossing? Vind ik een heel slecht idee. De eerste x maanden alleen rente betalen, dat idee snap ik ergens nog wel.
pi_156318451
quote:
99s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat als een ondernemer 100k leent, hij na 3 maanden 20k aan rente kan gaan aflossen _O-
Deze snap ik niet?
pi_156318479
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:23 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Deze snap ik niet?
na maand 3 "betaalt de ondernemer rente over volledige lening" daarna gaat hij aflossen.

Komt hier over dat hij eerst alle rentes betaald en daarna de aflossingen gaat doen
pi_156318509
quote:
99s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

na maand 3 "betaalt de ondernemer rente over volledige lening" daarna gaat hij aflossen.

Komt hier over dat hij eerst alle rentes betaald en daarna de aflossingen gaat doen
owww zo. ja dat lijkt mij een absurd scenario en denk dat djh77 iets anders voor ogen had.
  woensdag 23 september 2015 @ 12:28:55 #20
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156318570
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:26 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

owww zo. ja dat lijkt mij een absurd scenario en denk dat djh77 iets anders voor ogen had.
Ik vermoed het ook. Ik lees het eerder als: na drie maanden betaalt de lener het rentedeel van de lening over die eerste drie maanden. Vanaf maand vier gaat het "normaal", dus annuïtaire aflossing. Ik zou het toch liever houden op de eerste gedachte van AapNootMuis: vanaf maand 1 rente, vanaf maand 4 rente en aflossing.

[ Bericht 1% gewijzigd door crowd-fundi op 23-09-2015 12:35:17 ]
pi_156318653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:23 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Deze snap ik niet?
Ik ook niet. Rente van totale leningbedrag gedurende 3 maanden over 100K is toch geen 20K

E 100K * 8% / (12*3) = 2K
pi_156318746
Ah, helder, je bedoelt het volgende (?):

• Na maand 3 betaalt de ondernemer de verschuldigde rente van de eerste 3 maanden
• Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost + rente oven openstaande bedrag

Dan is daar iets voor te zeggen, als de ondernemer anders krap zit.
pi_156318878
vraagje hebben jullie ok een nieuwe INVESTERINGSOVEREENKOMST moeten inleveren bij gve nu een ander is geworden :?
pi_156318893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:48 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Begeleidingspakket is op 8500 EUR begroot en omvat 60 uur (waren laatst vragen over uurtarief). gem. uurtarief is dus 141,67 :)
Deze ondernemer heeft behoefte aan een goede inkoper! 60 uur advies voor deze prijs bij vooruitbetaling is wel heel veel geld voor een beginnende ondernemer.
Wat steldt deze hypotheek verklaring voor? Hoeveel echte overwaarde zit er in zijn huis?
Dit is voor mij een startup met een grote :N
pi_156318907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:28 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik vermoed het ook. Ik lees het eerder als: na drie maanden betaalt de lener het rentedeel van de lening over die eerste drie maanden. Vanaf maand vier gaat het "normaal", dus annuïtaire aflossing. Ik zou het toch liever houden op de eerste gedachte van AapNootMuis: vanaf maand 1 rente, vanaf maand 4 rente en aflossing.
Alleen komt het rentebedrag ongeveer overeen met de hoogte fee. Je ontvangt dan nog steeds (bijna) niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 12:50:54 ]
pi_156318922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:44 schreef amp25 het volgende:
vraagje hebben jullie ok een nieuwe INVESTERINGSOVEREENKOMST moeten inleveren bij gve nu een ander is geworden :?
Ja dat is aangekondigd door GvE. Ook aantal keer besproken op dit forum
pi_156319172
quote:

[..]

• Na maand 3 betaalt de ondernemer rente over volledige leningbedrag
• Vanaf maand 3 tot maand 60 wordt de lening afgelost + rente over openstaande bedrag
Ik zie hier niets in. Laat de ondernemer maar gewoon voelen van af het begin wat zijn lasten zijn.
Lekker overzichtelijk elke maand het zelfde bedrag. Als hij die eerste drie maanden niet kan betalen kan hij er beter niet aan beginnen.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:04:20 #28
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_156319273
quote:
zag hem inderdaad langs komen. Heb er 2-3 keer gegeten, wat prima was.
Maar zal er geen geld in steken in ieder geval.

Gisteren wel mijn eerste project (meat&co) gedaan, had al begrepen dat er een ID en overeenkomst getekend moest worden, dus dit vanochtend geregeld.
pi_156319469
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Rente van totale leningbedrag gedurende 3 maanden over 100K is toch geen 20K

E 100K * 8% / (12*3) = 2K
indien het een starter is dan zou ik daar wel mee kunnen leven denk ik.
pi_156319493
Die Engelse Pub lijkt me eventueel wel wat.
Er zitten wel wat onzekerheden in:
Wat is de invloed van het afschaffen van de basis beurs op het drink gedrag van de studenten? Loopt ook het aantal studenten op kamers hierdoor terug?
Ik zie op de website dat er ook een b&b van twee kamers wordt geexploiteerd door de Pub. Hoort die bij de overname? Zo nee is die uit de cijfers gehaald van de huidige omzet. Er wordt in de Pitch in het geheel niet over de b&b gesproken. Vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-09-2015 13:22:43 ]
pi_156319858
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:48 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

HaHa, de Kartbaan heeft dezelfde adviseur als Sport2000 (dat leuke gespek met Harry Mens in Business-class):
Onze adviseur Stephan Keijzers van Keijzerstaete Finance en Leasing gaat ons intensief begeleiden en zijn belangrijkste rol bij de start zal het bewaken van het investeringsplan zijn. Dat staat in detail vast maar we mogen niet in de verleiding komen om te snel extra geld uit te geven. We willen immers ook onze verplichtingen aan u straks ook netjes en op tijd nakomen.

Iemand moet de reclametijd terugbetalen :X

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 13:45:42 ]
  woensdag 23 september 2015 @ 13:33:23 #32
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156319866
North End zie ik ook wel zitten, bestaand; goed gelegen en studenten.

SPOILER
pi_156320008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

HaHa, de Kartbaan heeft dezelfde adviseur als Sport2000 (dat leuke gespek met Harry Mens in Business-class):
Onze adviseur Stephan Keijzers van Keijzerstaete Finance en Leasing gaat ons intensief begeleiden en zijn belangrijkste rol bij de start zal het bewaken van het investeringsplan zijn. Dat staat in detail vast maar we mogen niet in de verleiding komen om te snel extra geld uit te geven. We willen immers ook onze verplichtingen aan u straks ook netjes en op tijd nakomen.

Reclametijd moest terugverdiend worden
Ik moet altijd een beetje huilen als ik dat programma zie..... :'(
pi_156320224
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Iemand moet de reclametijd terugbetalen :X
Concurrentie om de hoek?
http://www.racewayvenray.com/kartclub-venray

edit: @GvE lees de pitch ook een keer voordat je het plaatst: We willen immers ook onze verplichtingen aan u straks ook netjes en op tijd nakomen

[ Bericht 5% gewijzigd door rockenfeller op 23-09-2015 13:59:51 ]
pi_156320333
quote:
met 2e hypotheekrecht. Ik kan alleen de overwaarde niet vinden in de pitch....
pi_156320404
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:52 schreef Camogli het volgende:

[..]

met 2e hypotheekrecht. Ik kan alleen de overwaarde niet vinden in de pitch....
Het is iedergeval een overwaarde die de bank niet interessant vindt! :)
pi_156320410
quote:
Volgens mij is dit een algemeen circuit waar de wedstrijdsport wordt beoefend (niet alleen karting). Particulieren zonder eigen kart of die niet lid zijn van de raceclub lijken hier niet terecht te kunnen voor een paar rondjes op een huurkart
pi_156320520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een algemeen circuit waar de wedstrijdsport wordt beoefend (niet alleen karting). Particulieren zonder eigen kart of die niet lid zijn van de raceclub lijken hier niet terecht te kunnen voor een paar rondjes op een huurkart

Heb je geen eigen kart maar wil je toch graag trainen of deelnemen aan de clubwedstrijd? Dit kan, we bieden ook karts te huur aan, ideaal om eens kennis te maken met de kartsport! Meer info@racewayvenray.com

Karts huren
Tijdens Trainingen of Clubwedstrijden is het ook mogelijk voor volwassenen en kinderen om een kart te huren.
Wil je graag een Honda Cadet 15 pk kart huren voor volwassenen huren dan kan er contact worden opgenomen worden met Bas Lucassen via kart-part@live.nl. De kosten hier voor zijn ¤ 19,50 voor 1 heat en ¤ 35,00 voor 2 heats. Voor kinderen van 4-7 jaar zijn een ook een aantal karts te huur voor ¤ 10,00 per heat.
pi_156320862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:33 schreef xzaz het volgende:
North End zie ik ook wel zitten, bestaand; goed gelegen en studenten.

SPOILER
twijfel...twijfel....
pi_156320882
hotel ristorante cafe? ;)
pi_156321546
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:10 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

twijfel...twijfel....
De nieuwe eigenaar stopt er zelf 60K in. Is naar hij zegt begeleider van kroegeigenaren geweest voor Grosch. Dus hij weet als het goed is waar Abraham de mosterd haalt. Dus...............
Ik wacht nog even op wat GvE over de B&B te zeggen heeft ..........
pi_156321590
rol van een brouwerij is ook wel aardig om te weten.

Ik ben niet echt thuis in die wereld maar er gebeuren kennelijk rare dingen:

http://www.marketingtribu(...)?__xsl=cms-print.xsl
pi_156321971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:37 schreef bleyenburg het volgende:
rol van een brouwerij is ook wel aardig om te weten.

Ik ben niet echt thuis in die wereld maar er gebeuren kennelijk rare dingen:

http://www.marketingtribu(...)?__xsl=cms-print.xsl
Daar heb je gelijk in. Het lijkt een brouwerij vrije kroeg te zijn. In de financiering komt de brouwerij niet voor en als ik het plaatje zie van de tap liggen er wel 8 merken onder de pomp. Maar je kan het maar beter zeker weten. Ik heb mijn vraag vandaag al bij GvE gesteld. :)
Wie stelt de brouwerij vraag?
pi_156322034
En over gokautomaten hoor je ook nooit iemand..........
Pecunia non olet
pi_156322236
Ik zat eerder de IvM website wel op te hemelen, maar hun back-end lijkt nu al weer voor de 2e keer in 2 dagen een tijdje plat te liggen.
pi_156322279
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11978

Ook weer een project waar ik eigenlijk niets mee kan. Ja, het bedrag is laag maar voor de rest is de financiele situatie ook onduidelijk.
pi_156322300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:03 schreef redbull666 het volgende:
Ik zat eerder de IvM website wel op te hemelen, maar hun back-end lijkt nu al weer voor de 2e keer in 2 dagen een tijdje plat te liggen.
Bij mij niks aan de hand
pi_156322414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:04 schreef MSR het volgende:

Ook weer een project waar ik eigenlijk niets mee kan. Ja, het bedrag is laag maar voor de rest is de financiele situatie ook onduidelijk.
Het is een 3, dus de aflossingscapaciteit is dus voldoende. Verder staat er inderdaad helaas niet zo heel veel.
pi_156322481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:04 schreef MSR het volgende:

Kinderopvangtoeslag neemt weer toe door overheidsbeleid, relatief weinig kosten en 2e (vaste) inkomen beschikbaar + enig onderpand (koopwoning en verbouwing). Daarnaast hoofdelijk aansprakelijk, ik pak als uitzondering weer eens iets mee voor klein bedrag.
pi_156322507
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het is een 3, dus de aflossingscapaciteit is dus voldoende. Verder staat er inderdaad helaas niet zo heel veel.
Ik heb hem meegenomen. Het default risico lijkt me laag. Volgens mij is er tot op heden nog nooit een particulier project bij GvE in default gegaan.
Tenminste in mijn lijstje defaults komen alleen zakelijke investeringen voor.

Marlene heeft haar 20K binnen. Ik was nog net op tijd!
pi_156322560
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De aflossingscapaciteit zou met een 3 inderdaad voldoende moeten zijn ja. Toch zie ik graag nog wat extra informatie daarnaast.
Daarnaast lijkt het mij overigens discutabel of dat project wel een particulier project is. Het gaat om een verbouwing van het woonhuis, maar die ruimte wordt tegelijkertijd gebruikt voor haar werk als pedagogisch werker, waar ze dus inkomsten uit heeft.

Overigens niet zo zinvol voor dit project; dat zit alweer vol.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:17:19 #53
448284 investment
op zoek naar rendement
pi_156322565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb hem meegenomen. Het default risico lijkt me laag. Volgens mij is er tot op heden nog nooit een particulier project bij GvE in default gegaan.
Tenminste in mijn lijstje defaults komen alleen zakelijke investeringen voor.
dat was ook mijn gedachte. heb m ook meegepakt.
pi_156322696
Shit, wel meegepakt maar niet op tijd bevestigingslink geklikt... Dat is blijkbaar bepalend.
nouja zo erg was ik er nou ook weer niet aan gehecht... :)
pi_156322757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:23 schreef AapNootMuis het volgende:
Shit, wel meegepakt maar niet op tijd bevestigingslink geklikt... Dat is blijkbaar bepalend.
nouja zo erg was ik er nou ook weer niet aan gehecht... :)
Klopt ja! Helaas vertraging in de email hier waardoor ik af en toe wat mis.
pi_156322784
Ik heb hem ook meegepakt voor een klein bedrag i.v.m. weinig financiële info.
pi_156323995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:06 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Bij mij niks aan de hand
Oh? Ik krijg een:

"The page was not displayed because there was a conflict."

Op alle app.* URL's op IvM, was gister ook even, nu weer, op een gegeven moment werkte het toen weer.
pi_156324246
apart....ik krijg nu dit bij GvE:

Error parsing XSLT file: \xslt\Menu.xslt
Error parsing XSLT file: \xslt\Uitleg.xslt
pi_156324281
GvE nu weer ok
  woensdag 23 september 2015 @ 16:23:51 #60
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156324365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:12 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Oh? Ik krijg een:

"The page was not displayed because there was a conflict."

Op alle app.* URL's op IvM, was gister ook even, nu weer, op een gegeven moment werkte het toen weer.
Hoi Redbull,

Ik denk dat je onze anti-hack beveiliging tegenkomt. Dit gebeurt als je ingelogd bent en vervolgens met het apparaat van IP wisselt (laptops en telefoons of IP-wisselende router). Het is een bekende manier van hacken: op afstand een pc overnemen en de 'inlogsessie' proberen te stelen. Dit voorkom je door IP wisselingen zonder uitloggen/opnieuw inloggen te verbieden.

Geschiedenis/cookies verwijderen is de oplossing. Of dus uitloggen als je van connectie gaat wijzigen.

Veiligheid boven alles...!

Groet,

Investormatch IT Team

[ Bericht 2% gewijzigd door Investormatch op 23-09-2015 16:30:29 ]
pi_156324479
weet iemand hier of de vertragingen in GvE betalingen tijdelijk zijn?
ik vind het vervelend.
pi_156324567
Het is druk vandaag!
Nieuwe op GvE:
Naam: Fit
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 115.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,31
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11774
pi_156324677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:27 schreef bleyenburg het volgende:
weet iemand hier of de vertragingen in GvE betalingen tijdelijk zijn?
ik vind het vervelend.
ik ga uit van wel, mail ze anders even?

quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:31 schreef Horsemen het volgende:
Het is druk vandaag!
Nieuwe op GvE:
Handig die incentive, maar je moet wel je best doen om te vinden waar ze zitten
pi_156324773
quote:
Het is druk vandaag!
Nieuwe op GvE:
Bij vechtsportgala's denk ik snel aan criminelen en schietpartijen. Ik sla over
pi_156324978
Heeft nog iemand noemenswaardige antwoorden over North End gekregen? Hij gaat opeens hard...
pi_156325168
quote:
Het is druk vandaag!
Nieuwe op GvE:
Wat mij betreft ziet het er wel goed uit, ondanks dat het negatieve eigen vermogen een minpunt is. Als pluspunt zie ik de twee vennoten, met beide ervaring in deze handel en die beide hoofdelijk tekenen, waarvan die Rick nog twee bedrijven heeft die hoogst waarschijnlijk ook waarde vertegenwoordigen.
Ik zie hem wel zitten eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 23-09-2015 17:08:42 ]
pi_156325516
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij betreft ziet het er wel goed uit, ondanks dat het negatieve eigen vermogen een minpunt is. Als pluspunt zie ik de twee vennoten die dus beide hoofdelijk tekenen, waarvan die Rick nog twee bedrijven heeft die hoogst waarschijnlijk ook waarde vertegenwoordigen.
Ik zie hem wel zitten eigenlijk.
Ik vind het jammer waarom ik niet lees waarom het negatieve eigenvermogen is ontstaan.
Ook zie ik niets staan of er bezuinigd wordt op huisvestingskosten door de twee locaties samen te voegen.
Het enige wat ik zie dat ze hopen 200 nieuwe leden te strikken door in een nieuwe locatie te gaan zitten.
Daar geloof ik niet in!
Gelukkig dat niet iedereen het zelfde denkt. Loopt al aardig vol.
Hoe kan je trouwens aan een Classificatie 3 komen als er in het verleden een negatief eigen vermogen is ontstaan? Alleen op de aanname dat je 200 extra leden gaat binden aan je sportschool.
Ik laat me graag overtuigen dat ik het verkeerd zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-09-2015 17:25:34 ]
pi_156325661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik vind het jammer waarom ik niet lees waarom het negatieve eigenvermogen is ontstaan.
Ook zie ik niets staan of er bezuinigd wordt op huisvestingskosten door de twee locaties samen te voegen.
Het enige wat ik zie dat ze hopen 200 nieuwe leden te strikken door in een nieuwe locatie te gaan zitten.
Daar geloof ik niet in!
Hoe kan je trouwens aan een ranking 3 komen als er in het verleden een negatief eigen vermogen is ontstaan? Alleen op de aanname dat je 200 extra leden gaat binden aan je sportschool.
Een nadeel is dat waarschijnlijk niemand daar durft te incasseren mocht het verkeerd gaan :N _O_
pi_156325685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Het lijkt een brouwerij vrije kroeg te zijn. In de financiering komt de brouwerij niet voor en als ik het plaatje zie van de tap liggen er wel 8 merken onder de pomp. Maar je kan het maar beter zeker weten. Ik heb mijn vraag vandaag al bij GvE gesteld. :)
Wie stelt de brouwerij vraag?
Voor wie nog behoefte heeft aan extra info over de Engelse Pub, hier de antwoorden van GVE op de door mij gestelde vragen aangaande B&B en Brouwerij.

De B&B zit niet bij de overname en blijft door de huidige eigenaar geexploiteerd worden verder kan ik u bevestigen dat de omzet B&B niet in vermelde cijfers zijn opgenomen.

Wat betreft de brouwerij verplichting kan ik u melden dat het pand wordt gehuurd van Grolsch
en dat men verplicht Pilsener bieren bij deze brouwerij afnemen. Er zijn geen verplichtingen ten aanzien van hoeveelheden.
Andere bieren mogen elders worden ingekocht, hetzelfde geldt voor andere dranken en frisdranken.
pi_156325764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:17 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Een nadeel is dat waarschijnlijk niemand daar durft te incasseren mocht het verkeerd gaan :N _O_
Daar staat het voordeel tegenover dat er geen achterstanden meer zijn in contributiebetaling. :)
pi_156325940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar staat het voordeel tegenover dat er geen achterstanden meer zijn in contributiebetaling. :)
Ze hoeven in ieder geval geen voorziening dubieuze debiteuren op te nemen. Dus daardoor kan het negatief ev niet zijn ontstaan
pi_156326568
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet in!
Hoe kan je trouwens aan een Classificatie 3 komen als er in het verleden een negatief eigen vermogen is ontstaan? Alleen op de aanname dat je 200 extra leden gaat binden aan je sportschool.
Ik ga jou niet overtuigen want een negatief eigen vermogen - al is het niet veel - bij een bestaande organisatie doet mij afhaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 23-09-2015 19:32:12 ]
Pecunia non olet
pi_156329667
Oke, te veel twijfel bij mij. Ik laat de Nord end, de karting en de fit & shape maar aan mij voorbij gaan. De eerste twee overigens zonder twijfel.
pi_156330627
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:34 schreef Horsemen het volgende:
Oke, te veel twijfel bij mij. Ik laat de Nord end, de karting en de fit & shape maar aan mij voorbij gaan. De eerste twee overigens zonder twijfel.
fit & shape en Nord end gaan vanavond nog vol komen, daar hebben ze ons niet voor nodig!

De Karts zullen wel langer nodig hebben om de finish te halen maar ook daar stap ik niet in.
pi_156333320
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

fit & shape en Nord end gaan vanavond nog vol komen, daar hebben ze ons niet voor nodig!

De Karts zullen wel langer nodig hebben om de finish te halen maar ook daar stap ik niet in.
Inmiddels zijn die twee vol. De steigerbouwer is trouwens ook bijna vol.
pi_156333443
Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.

Ik heb nog informatie van een default die hier volgens mij nog niet voorbij is gekomen. Zit er zelf helaas in. Hierbij maar even de gegevens, dan kan die in de lijst indien van toepassing. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit soort gegevens bij de "crowd" bekend zijn. Ben benieuwd naar de afwikkeling door GVE al verwacht ik niet veel terug te krijgen.
SPOILER
pi_156335228
Je bedoeld deze??

http://www.zuidkrant.nl/?p=1522

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef deLoper het volgende:
Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.

Ik heb nog informatie van een default die hier volgens mij nog niet voorbij is gekomen. Zit er zelf helaas in. Hierbij maar even de gegevens, dan kan die in de lijst indien van toepassing. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit soort gegevens bij de "crowd" bekend zijn. Ben benieuwd naar de afwikkeling door GVE al verwacht ik niet veel terug te krijgen.
SPOILER
pi_156338981
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef deLoper het volgende:

SPOILER
Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt.
De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
pi_156342402
Update Wiebke. Ze is verhuisd van A'dam naar Den Haag (Ze gaat waarschijnlijk niet meer langs komen op KoM):
Het Kerstseizoen staat voor de deur, help je mij starten?
Ohh wat is het alweer lang geleden zo lijkt het: mijn Pitch bij Opzij. Inmiddels heb ik een fantastische kans gekregen om een winkel te openen in het NS station van Den Haag Centraal. 4 Maanden huurvrij maakt het bijzonder risico'vrij' om een tijdelijke kerstwinkel te openen, veel samenwerkingen te vinden en ervaring op te doen. Het startkapitaal is bijna compleet en ik zoek nog 10.000 euro via investeerders. Wil je mij helpen stuur mij dan een pb en ik mail je het aanbod.
pi_156342764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 06:05 schreef djh77 het volgende:
Update Wiebke. Ze is verhuisd van A'dam naar Den Haag (Ze gaat waarschijnlijk niet meer langs komen op KoM):
Het Kerstseizoen staat voor de deur, help je mij starten?
Ohh wat is het alweer lang geleden zo lijkt het: mijn Pitch bij Opzij. Inmiddels heb ik een fantastische kans gekregen om een winkel te openen in het NS station van Den Haag Centraal. 4 Maanden huurvrij maakt het bijzonder risico'vrij' om een tijdelijke kerstwinkel te openen, veel samenwerkingen te vinden en ervaring op te doen. Het startkapitaal is bijna compleet en ik zoek nog 10.000 euro via investeerders. Wil je mij helpen stuur mij dan een pb en ik mail je het aanbod.

Dat lijkt me voor haar een veel betere propositie dan starten in een permanente winkel met zo'n schuldenlast.
Overgens kan ik me niet voorstellen dat de NS/Prorail 4 maanden huurvrij geeft zonder contract voor de periode erna.
Of zitten ze zo erg omhoog met de ruimte op de stations?
Er zit vast wel een Fok Forum lid in de buurt van Den Haag dus we zullen de voortgang hier wel horen! :)
pi_156343004
Voor pop-up winkels willen ze nog wel eens huurvrij geven omdat leegstand slecht is voor de uitstraling/imago. Maar het is wel uitzonderlijk inderdaad.

Het zou ook kunnen dat ze met huurvrij bedoeld dat een percentage van de omzet afgedragen moet worden, maar dat heb staat niet in de pitch.
pi_156343011
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt.
De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
Ik lees in de oude pitch dat de leningnemer naast de GvE lening ook nog een achter gestelde lening van zijn vorige eigenaar heeft. Er is dus mogelijk nog wat te halen. ik zou hem nog niet in de OP opnemen daar er nog geen officieel failisement is.

ik heb hem wel in mijn prive lijstje gezet zodat we hem niet kunnen vergeten!

Als ik het goed lees in de Zuidkrant heeft een oud personeels lid in een ander pand op 31 mei 2015 een nieuwe optiek geopend nadat de leningnemer die nu in de problemen is zijn zaak heeft gesloten. De opmaat voor een nieuw faillisement of was de GvE leningnemer een slechte ondernemer?
Of is onze GvE leningnemer/ondernemer misschien gepiepeld?

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 08:42:59 ]
pi_156343157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb hem wel in mijn prive lijstje gezet zodat we hem niet kunnen vergeten!
Is het een idee om ook een lijstje aan te leggen met projecten die nog niet default zijn, maar toch "wat mee is"?
pi_156343488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is het een idee om ook een lijstje aan te leggen met projecten die nog niet default zijn, maar toch "wat mee is"?
Ik denk we hiermee terughoudend moeten zijn en dat je zoiets beter zelf kunt bijhouden omdat, zolang erg officieel niets openbaar is, het noemen van namen en rugnummers de desbetreffende bedrijven en/of het incasseren van rente en aflossing kan schaden. Overigens heeft naregendezon zelf al een hele mooie lijst aangelegd die niet openbaar is.
pi_156343754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Of zitten ze zo erg omhoog met de ruimte op de stations?
Er zit vast wel een Fok Forum lid in de buurt van Den Haag dus we zullen de voortgang hier wel horen! :)
Er staat hier wel het eea leeg nog, zit dagelijks op CS dus als er wat gebeurt zal ik het melden
pi_156343775
quote:
-edit- even alles in spoiler gezet ivm alle namen -edit-
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 24-09-2015 10:25:52 ]
pi_156344017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:41 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn ze uit elkaar, Marcel Slootmaker is nu 'oud mederwerker' en er vandoor met Cora Baak!

Denk dat je gelijk hebt!

Ik had het ook opgemerkt en heb het zo samen gevat:

Internet is toch een pracht instrument om zaken boven water te krijgen! Kost een klein uurtje maar het levert wat op.
Ik zit zelf niet in dit project dus kan er niets mee maar wie er wel in zit of natuurlijk GvE doe er je voordeel mee. Ik zal het in een spoiler zetten.

SPOILER
Misschien is het beter om de persoons gegevens die jij hebt gepost ook even in een spoiler te zetten.
Grappig dat we het zelfde ongeveer gelijk hebben uigezocht!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 10:01:20 ]
pi_156344227
Beide mooi uitgezocht!
Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen. Even afwachten wat de reactie is van GvE.

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 10:11:58 ]
pi_156344304
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:06 schreef Horsemen het volgende:
Mooi uitgezocht beide!
Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen.
Hoofdelijke aansprakelijkheid is standaard bij GvE. Ik vind het alleen erg summier in de pitches staan wie allemaal meetekenen. Je moet het vaak maar afwachten wanneer de lening tot stand is gekomen. Kan m.i. een stuk beter
pi_156344342
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:06 schreef Horsemen het volgende:

Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen.
Ik hoop het voor de investeerders.
Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat de nieuwe zaak op de naam van de nieuwe liefde staat en de heer Sloothaak voor een hongerloontje op de loonlijst staat.
Gevolg bij de ex geliefden/getrouwden is niets te halen.
Maar we gaan het merken de komende tijd.
pi_156344347
Vandaag 1e betaling van Investormatch netjes op tijd ontvangen (zelfs 2 dagen eerder dan gepland).
pi_156344387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:13 schreef djh77 het volgende:
Vandaag 1e betaling van Investormatch netjes op tijd ontvangen (zelfs 2 dagen eerder dan gepland).
Hier ook!! :D
pi_156344400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hoofdelijke aansprakelijkheid is standaard bij GvE. Ik vind het alleen erg summier in de pitches staan wie allemaal meetekenen. Je moet het vaak maar afwachten wanneer de lening tot stand is gekomen. Kan m.i. een stuk beter
Dat zijn ook zaken die je moet controleren als je de getekende overeenkomst krijgt. Als je de mening toegedaan bent dat het niet juist is en er zijn meerdere investeerders die mening toegedaan kan er vaak nog iets aan gedaan worden.
pi_156344425
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zijn ook zaken die je moet controleren als je de getekende overeenkomst krijgt. Als je de mening toegedaan bent dat het niet juist is en er zijn meerdere investeerders die mening toegedaan kan er vaak nog iets aan gedaan worden.
Zou het geen informatie moeten zijn die klip en klaar in de pitch staat?
pi_156344463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja! Dus als dat niet zo is, vooral klagen!
pi_156344467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeldt in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over .
Iedereen tekent in principe hoofdelijk.
pi_156344500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeld in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over .
Iedereen tekent hoodelijk tenzij.
^O^
pi_156344523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de investeerders.
Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat de nieuwe zaak op de naam van de nieuwe liefde staat en de heer Sloothaak voor een hongerloontje op de loonlijst staat.
Gevolg bij de ex geliefden/getrouwden is niets te halen.
Maar we gaan het merken de komende tijd.
Maar dan kan je ze wel nog jaren lang blijven volgen, de vraag is of het dat opweegt tegen de kosten, maar zolang een van de twee een inkomen heeft is er kans dat er iets te halen is. We gaan het zien inderdaad, gelukkig zit ik er weer niet in :X
pi_156344540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeldt in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over .
Iedereen tekent in principe hoofdelijk.
De onduidelijkheid zit volgens mij meer in de vraag wie 'iedereen' is....
pi_156344615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:22 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Als de lening op naam van een bedrijf staat de dga.
pi_156344657
quote:

[..]

Ja en nee.
Eenmanszaak:
Getrouwd: man en vrouw

BV. De eigenaren met hun eventuele ega;s

VoF alle firmanten. Is een van de firmanten een B.V. dan de eigenaren van de b.v met hun Ega's

Met samenwoners alleen de lener tenzij anders vermeld.

Dus je moet het wel in de gaten houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 10:35:04 ]
pi_156344671
quote:

[..]

precies! Is de DGA getrouwd? Huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen. Dan heb je er al 2.
pi_156344697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja en nee.
Eenmanszaak:
Getrouwd: man en vrouw

BV. De eigenaren met hun eventuele ega;s

VoF naar mijn idee alle firmanten. Is een van de firmanten een B.V. dan de eigenaren van de b.v met hun Ega's

Met samenwoners alleen de lener tentij anders vermeld.

Dus je moet het wel in de gaten houden.
Hij zou helpen als de personen gewoon met toenaam genoemd worden. Dan weet je exact hoeveel mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Lijkt me belang voordat je investeerd

Mbt: "VoF naar mijn idee" denk ik dat je gelijk hebt, maar omdat er al gesproken wordt over "naar mijn idee" kan het een stuk duidelijker
pi_156344801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij zou helpen als de personen gewoon met toenaam genoemd worden. Dan weet je exact hoeveel mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Lijkt me belang voordat je investeerd

Mbt: "VoF naar mijn idee" denk ik dat je gelijk hebt, maar omdat er al gesproken wordt over "naar mijn idee" kan het een stuk duidelijker
Dank, mijn idee weggehaald. ik drukte me te voorzichtig uit.
Maar natuurlijk is een lijstje met namen en bedrijven altijd duidelijker.
pi_156344882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank, mijn idee weggehaald. ik drukte me te voorzichtig uit.
Als oefening: Welke personen zijn hoofdelijk aansprakelijk?

Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Po B.V. heeft een G-PD percentage van 0,15% en een Creditsafe score van 70. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
pi_156344981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Po B.V. heeft een G-PD percentage van 0,15% en een Creditsafe score van 70. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
Haha! :) uit welke pitch komt dit?
pi_156345045
quote:

[..]

_O- _O- _O_
pi_156345102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook wel even weten en doorlezen :P
pi_156345442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gevonden!

Noot Geldvoorelkaar.nl:
Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Powernux B.V. heeft een G-PD percentage van 0,12% en een Creditsafe score van 66. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.

Powermux B.V
Project Management Holding B.V
De heer T. Uysal en zijn vrouw.

Ben ik nu geslaagd? :)

Maar ik ben het met je eens een lijstje geeft meer duidelijkheid.
  donderdag 24 september 2015 @ 11:15:35 #110
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156345573
Het lijstje van NaRegenDeZon klopt.

Wat betreft aansprakelijkheid voor 'iedereen':
Alle platformen moeten (AFM richtlijn) in ieder geval een UBO (Ultimate Beneficial Owner) laten invullen om inzichtelijk te maken wie het echt voor het zeggen hebben bij een BV en de eigenaren zijn.

Bij een BV zal in de regel alleen de ondernemer zelf (DGA('s)) meetekenen. Zeker kleinaandeelhouders zonder actieve rol tekenen in de regel niet mee. Of dit terrecht is.... Stel je investeert zelf 10 euro via symbid in een bedrijf. Dan gaat de cooporatie (of de achterliggende natuurlijke personen) ook niet mee tekenen voor een GVE lening van 100k van het zelfde bedrijf toch?

Ons inziens is een lijstje met natuurlijke personen en eventuele holdings de enige oplossing als je duidelijkheid wil geven in wie er nu mee tekent bij een BV.
pi_156345823
quote:

[..]

Ja, de geldlening zou moeten staan op zowel op de Personal Holding (Project Management Holding B.V.) alsmede Dochtermaatschappij Powernux B.V. en de dhr. Uysal zijn parner zouden moeten tekenen.
pi_156346522
Ik vrees/hoop dat de rente van de bioprocessor naar 9% moet om m nog vol te krijgen...
pi_156346601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:58 schreef _okmer het volgende:
Ik vrees/hoop dat de rente van de bioprocessor naar 9% moet om m nog vol te krijgen...
Zou wel mooi zijn, maar ze krijgen er van mij niks meer bij. Ik moet mijn investeer verslaving een beetje in de hand houden.
pi_156346786
quote:
Dan komt hij volgens mij nog niet vol. De geboden rente is hierbij echt niet het probleem m.i. De bekendheid van het platform wel. Bij GvE was hij binnen 24 uur vol geweest en bij KoM met een a twee weken.
pi_156346841
quote:
Powermux B.V
Project Management Holding B.V
De heer T. Uysal en zijn vrouw.

Ben ik nu geslaagd? :)
Nope, alleen de heer T Uysal heeft getekend...
pi_156346887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:14 schreef vonragnor het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel op huwelijksvoorwaarden getrouwd zijn geweest maar dan mag ik aannemen dat hierover vragen gesteld zijn. Zo niet, zijn de investeerders niet goed bezig geweest. Ik zou hiermee niet zo maar akkoord gegaan zijn.
pi_156346892
quote:

[..]

Dan ben ik wel geslaagd maar jij en GvE niet! :)

Ik zou maar even een mailtje sturen dat ze dit moeten veranderen daar de heer Uysal volgens de pitch getrouwd is.
pi_156347012
quote:
Nou heb mijn 2ct er ook maar ingestopt, Was eigenlijk van plan om te wachten om de 2de termijn van infraunion.
pi_156347062
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan komt hij volgens mij nog niet vol. De geboden rente is hierbij echt niet het probleem m.i. De bekendheid van het platform wel. Bij GvE was hij binnen 24 uur vol geweest en bij KoM met een a twee weken.
Ik had Harm nog wat adviesjes gegeven maar hij wacht wel lang om in actie te komen. Ben het met je eens dat een simpele rente verhoging hier niet gaat helpen.
pi_156347110
Idd jammer van de Bio Product Processor. Leuk project op verkeerde platform
pi_156347150
quote:

[..]

Ik heb het nog even nagekeken en de overeenkomst is ook door de vrouw van ondertekend. Alles is dus netjes geregeld omtrent de hoofdelijke aansprakelijkheid, zo lijkt mij.
pi_156347271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:32 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik heb het nog even nagekeken en de overeenkomst is ook door de vrouw van ondertekend. Alles is dus netjes geregeld omtrent de hoofdelijke aansprakelijkheid, zo lijkt mij.
Dan is alleen Vonragnor gezakt! :) . Of is er mischien een investerings overeenkomst 10990 en 10990A, waarbij in de een mevrouw wel en in de ander mevrouw niet getekend heeft?
pi_156347507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan is alleen Vonragnor gezakt! :) . Of is er mischien een investerings overeenkomst 10990 en 10990A, waarbij in de een mevrouw wel en in de ander mevrouw niet getekend heeft?
Er zijn inderdaad twee overeenkomsten, maar dat verschil zit, dacht ik, alleen in het gegeven dat er weer eens een paar investeerders niet 'zijn komen opdagen'.
pi_156347744
Beetje laat, maar ik een mooi zonnebrilletje binnen gekregen van project Azibi Jeeps (GVE)
http://www.blueprinteyewear.com/nl/noosa-mint-havana
pi_156347752
moet het geen balleNbak zijn? (nieuwe spelling)
pi_156347766
Ballenbak is verkapte ABNAMRO sponsoring
pi_156347947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef bleyenburg het volgende:
Ballenbak is verkapte ABNAMRO sponsoring
Is dat zo? Als het verhaal klopt is GvE goedkoper dan ABN, hoezo is dat dan verkapte reclame?
pi_156347984
geen reclame....
pi_156348009
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:19 schreef bleyenburg het volgende:
geen reclame....
Excuus, ik heb inderdaad verkeerd gelezen!
pi_156348042
quote:
Dan is alleen Vonragnor gezakt!
Yep, inderdaad, ik keek niet verder dan mijn neus lang is... Zijn vrouw heeft 'met blijke van toestemming' getekend helemaal onderaan....
pi_156348060
ABN moet eerder/sneller worden afgelost, met de nieuwe crowdfundlening smeer je de aflossingen uit over meerdere jaren = lagere jaarlijkse kosten/ uitgaven.
pi_156348128
quote:
Beetje laat, maar ik een mooi zonnebrilletje binnen gekregen van project Azibi Jeeps (GVE)
Iemand trouwens al iets gehoord (behalve dan dat ik 3 maanden geleden mijn adres gegevens heb opgestuurd) van de incentive van Fish-point(s) ?
  donderdag 24 september 2015 @ 13:37:43 #134
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156348305
Ik hoop maar dat het niet al te veel concurrentie geeft voor "mijn" ballenbak in Zuid (project 8774) :D
pi_156348391
Interessant, crowdfunden in directe concurrenten.
జ్ఞ‌ా
pi_156348402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:27 schreef vonragnor het volgende:

[..]

Iemand trouwens al iets gehoord (behalve dan dat ik 3 maanden geleden mijn adres gegevens heb opgestuurd) van de incentive van Fish-point(s) ?
Welke want er zijn er meerdere op verschillende platformen?
pi_156348407
Het gaat niet om de ballebak, maar om het aquapretpark..
  donderdag 24 september 2015 @ 14:11:54 #138
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156348952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:27 schreef vonragnor het volgende:

[..]

Ik probeer een van die viswinkels te vinden op internet. Niets. Alleen maar berichten dat hun crowdfundingproject zo geslaagd is. Hun website vertelt me: Tot binnenkort op één van onze vestigingen.
Gelukkig, tot nu toe zijn het trouwe betalers. Een kwart van de vestiging Breda is al binnen.
Om te kunnen blijven betalen zullen er wel klanten moeten zijn die jou weten te vinden. Dat zullen toch niet alleen maar die snel doorlopende reizigers zijn?
pi_156349051
quote:
Dit lijkt mij een mooi project. De ratings zijn in orde, de rente is aantrekkelijk en de aflossing wordt door twee activiteiten gedragen.
pi_156349090
quote:
Welke want er zijn er meerdere op verschillende platformen?
Daarom schreef ik ook fish pointS ;-)

In mijn geval gaat het om fish point op Symbid
pi_156349286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:19 schreef vonragnor het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook fish pointS ;-)

In mijn geval gaat het om fish point op Symbid
Geen idee, mijn incentive via een GvE project heb ik na een keer reclameren ontvangen, zelfs met een extraatje.
pi_156349924
Ik kan niet inloggen op GVE?

5 minuten verder, doet het... kan ik de ballen mee pakken :)

[ Bericht 74% gewijzigd door namliam op 24-09-2015 15:09:29 ]
pi_156349940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:02 schreef namliam het volgende:
Ik kan niet inloggen op GVE?
ik wel
pi_156349987
ik ook wel
pi_156349991
is namliam geroyeerd?
pi_156350253
Deze tweet snap ik niet. Waarom is er een speciale site nodig voor de verpakkings industrie?

Geldvoorelkaar retweeted
NVC Info ‏@NVCInfo 1h1 hour ago
@geldvoorelkaar launches world's first dedicated #crowdfunding platform for #packaging #innovation in sync with NVC https://www.geldvoorelkaar.nl/partners/nvc.aspx

https://www.geldvoorelkaar.nl/partners/nvc.aspx
pi_156350333
wat een ongein :(
pi_156350345
als je inlogt kom je gewoon op de normale GVE pagina
pi_156350364
moet je nou 2 GVE platforms in de gaten gaan houden? worden pitches in de normale GVE site geintegreerd?
wat een communicatie weer naar je bestaande klanten toe :(
pi_156350440
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12088

[ Bericht 12% gewijzigd door djh77 op 24-09-2015 15:35:34 ]
pi_156350489
quote:
Ik zie die niet staan?
pi_156350548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:29 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik zie die niet staan?
Gewoon op de link klikken. Voor E 900,- kan je twee drachtige geiten sponsoren O-)
pi_156350641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gewoon op de link klikken. Voor E 900,- kan je twee drachtige geiten sponsoren O-)
Ach, via de link doet het project het wel.
Ik zie trouwens dat de drachtige geiten zichzelf moeten voeren:

Aantal medewerkers: 0 :+
pi_156350663
Gaan ze die geiten nu exploiteren of exporteren? |:(
Pecunia non olet
pi_156350701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:37 schreef obligataire het volgende:
Gaan ze die geiten nu exploiteren of exporteren? |:(
Niet zo mekkeren hoor
pi_156350725

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 15:39:53 ]
pi_156350849
We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren.
Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
pi_156350865
We vinden het een mooie en moderne manier van financieren, waarbij de ondernemer zijn plan gefinancierd krijgt en de investeerder een mooi rendement kan behalen. Door de spreiding over veel investeerders is het risico klein.

HUH?????
pi_156350926
Ik heb me voorgenomen géén projecten meer te doen waarbij wij het laatste deel mogen doen. Alle zekerheden voor de bank. In zo'n geval geef ik ook echt niks meer om de hoofdelijke aansprakelijkheid. Als het hier fout gaat, gaat het ook zódanig fout dat er via hoofdelijke aansprakelijkheid voor ons echt niks meer te halen is.
En daarbij.........7 jaar = 2,1% fee!!!
pi_156350939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:38 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Niet zo mekkeren hoor
Ik krijg er een sik van. :P
pi_156350968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren.
Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
Schip ahoy!
pi_156350993
zojuist in De Telegraaf...
(Toeval of....?)

Trein overrijdt ruim veertig offergeiten
GUJRAT -

Meer dan veertig geiten die waren bedoeld voor de verkoop voor het islamitische Offerfeest, zijn in Pakistan door een trein overreden doordat de politie ze op het spoor had gejaagd. Dat gebeurde nadat de eigenaar had geweigerd een van de dieren aan de agenten te verkopen, meldt de Pakistaanse krant Dawn donderdag.
pi_156351009
@ Piet Piraat: 8,5% icm 84 maanden.
What about 2,1% fee???
pi_156351010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Noem je Arjanne en Anton nou een stel geiten? :o
pi_156351015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
8.5% bruto 7.9% netto over je uitstaande kapitaal. Maar dan moet het wel terugkomen!
pi_156351077
Van beide projecten geen fan, vanwege het hoge bedrag en (hoog) risico.
pi_156351093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:51 schreef bleyenburg het volgende:
@ Piet Piraat: 8,5% icm 84 maanden.
What about 2,1% fee???
Dat is fors, ja. Behoorlijk. Maar op het totale rendement is het te overzien. Eind van de rit pak je bijna 30% in 7 jaar, mits het goed gaat. Alleen is dat laatste nou net de crux hè :+
Schip ahoy!
pi_156351113
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Noem je Arjanne en Anton nou een stel geiten? :o
Moet kunnen toch ~O>
SPOILER
pi_156351181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:54 schreef Gijsbertus het volgende:
Van beide projecten geen fan, vanwege het hoge bedrag en (hoog) risico.
Ik kan de ballebak nog niet goed doorgronden:

GvE geeft aan classificatie 2, wat vrij goed moet zijn. Graydon geeft 0,03 aan, ook goed dus. Hij zegt de financieringslasten te kunnen opbrengen met de ballebak opbrengsten, maar voorts staat er weinig achtergrond in. Ook is het een heftig bedrag. Ik mis steeds meer de optie om vragen te kunnen stellen, zoals dat bij KoM wel kan.

Ik twijfel dus bij de ballebak en meestal is dat niet goed (twijfel).

Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
pi_156351194
dubbel
pi_156351506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef MSR het volgende:

[..]

Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
pi_156351701
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
Ik ook, maar ik zei het meer als de een was met en gaat nu zonder Bank verder en de ander is met Bank en zijn wij er om alle risico's af te dekken. Ik ben ook van mening dat de Ballenbak een grotere zekerheid biedt als het mis gaat.
pi_156351704
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.

Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.

Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
Pecunia non olet
pi_156351808
geitenlening...... :)
pi_156352035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.

Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.

Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
Voor mij ook geen Geiten.
De Balle(N)bak/buitenspeelplaats doe ik denk ik wel. Mijn tweede kinderparadijs in Zuid-Holland. Ik heb ook al zo'n paradijs in Leiderdorp.
pi_156352561
Ik pak ook de ballenbak/aqua gebeuren mee en laat de geitjes voor een ander.
pi_156352663
Intussen heb ik ook de ballenbak (toch) meegenomen. De geitjes laat ik lekker lopen, ik ben niet zo van de gestapelde financiering, dan moet het project zelf toch wel echt goed zijn.
pi_156352719
Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
pi_156352814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende:
Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
afgelopen 24 uur 4k, de dag ervoor minimaal 10.5k

Zit toch een aardig tempo in. Het zal er om hangen (al verwacht ik dat er wel een eindsprint komt).
pi_156352867
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende:
Collin loopt nu ook al tussentijds te twitteren over deze twee openstaande projecten.
Dus ook zij zien de bui hangen.
De varkensboer is gisteren een paar procent vooruitgeschoten omdat iemand er 10K in stopte. Bij die varkensboer geeft Collin ook nog eens ontwijkende antwoorden aangaangaande vragen bij een YouTube filmpje wat een investeerder had gevonden over de vorige eigenaar. Dat zal ook niet helpen bij het vollopen van dit project.
Voor mij geen geiten maar ook geen varkens.
Ik heb al een keer in koeien geinvesteerd,hoop dat die boer zijn kop boven water kan houden met die lage melkprijzen!
pi_156353187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Collin loopt nu ook al tussentijds te twitteren over deze twee openstaande projecten.
De varkensboer is gisteren een paar procent vooruitgeschoten omdat iemand er 10K in stopte. Bij die varkensboer geeft Collin ook nog eens ontwijkende antwoorden aangaangaande vragen bij een YouTube filmpje wat een investeerder had gevonden over de vorige eigenaar. Dat zal ook niet helpen bij het vollopen van dit project.
Ik heb al een keer in koeien geinvesteerd,hoop dat die boer zijn kop boven water kan houden met die lage melkprijzen!
Ik zit ook al in de koeien en varkens en daar heb ik inmiddels al een beetje mijn bedenkingen bij dus hier laat ik het ook bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 17:50:30 ]
pi_156353739
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit ook al in de koeien en varkens en daar heb ik inmiddels al een beetje mijn bedenkingen bij dus hier laat ik het ook bij.
Idem dito en ook nog voor forse bedragen. Geen investering voor mij meer in varkens🐷 (en koeien🐄)
pi_156355105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij begonnen de twee nu openstaande projecten op Collin dit keer niet op reeds minimaal 50% gefund. Is GvE de enige die op 0 beginnend een project binnen een paar uur vol krijgt?
pi_156355463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:10 schreef rockenfeller het volgende:
Is GvE de enige die op 0 beginnend een project binnen een paar uur vol krijgt?
Ja!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 24 september 2015 @ 19:38:34 #186
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156355754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja!
Ik denk niet helemaal "ja!" Ik zit in een project op KOM dat voor KOMbegrippen uitermate snel vol zat: de kleine reiziger. Weliswaar een klein project, maar in nog geen drie uur vol en voorzover ik weet vanaf 0 begonnen.
pi_156355792
Die geiten, hoe Is afschrijving een opbrengst? Is toch hoogstens een aftrekpost. Iemand die me dit plaatje kan uitleggen?

Eerst zijn er kosten en dan nig totale kosten?

[ Bericht 32% gewijzigd door brulaap112 op 24-09-2015 19:47:25 ]
pi_156355822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:38 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik denk niet helemaal "ja!" Ik zit in een project op KOM dat voor KOMbegrippen uitermate snel vol zat: de kleine reiziger. Weliswaar een klein project, maar in nog geen drie uur vol en voorzover ik weet vanaf 0 begonnen.
Ik maak er een ja van zonder uitroepteken :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 24 september 2015 @ 19:46:11 #189
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156355971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik maak er een ja van zonder uitroepteken :P
totdat het tegendeel blijkt. Ik kan me vergissen. Soms lijkt het er op dat ook bij KOMprojecten er sprake is van voorinschrijving. :)
pi_156357079
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:40 schreef brulaap112 het volgende:
Die geiten, hoe Is afschrijving een opbrengst? Is toch hoogstens een aftrekpost. Iemand die me dit plaatje kan uitleggen?

[ afbeelding ]

Eerst zijn er kosten en dan nig totale kosten?
Ze berekenen de cashflow. Eenvoudige berekening = netto winst + afschrijvingen. (afschrijving is wel een kost maar geen uitgave)
pi_156357459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:23 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ze berekenen de cashflow. Eenvoudige berekening = netto winst + afschrijvingen. (afschrijving is wel een kost maar geen uitgave)
OK investering was 1 miljoen dus 15+ jaar terugverdientijd.
pi_156357915
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:36 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

OK investering was 1 miljoen dus 15+ jaar terugverdientijd.
Nee want de aflossingen zijn er al af zie ik. (aflossing is geen kost maar wel uitgave)
pi_156359235
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie, ik heb overdag vaak geen gelegenheid om te lezen.

Om antwoord te geven op je vraag: GvE heeft het bekende mailtje al gestuurd (problemen met stipte betaling.. blablabla.. incassobureau ingeschakeld.... yadaydayda... stopzetten doorstorten termijnen etc etc)

Volgens mij worden ze niet veel defaulter dan dit. Maar goed, all in the game wat mij betreft.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:41 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

-edit- even alles in spoiler gezet ivm alle namen -edit-
SPOILER
Kijk, dat werpt toch wel een interessant licht op de zaak, ik had wel gevonden dat er een nieuwe zaak was geopend, maar niet dat er een directe relatie was met de oude.

Enneh..... mijnheer had niet meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Zou ik tegenwoordig direct op reageren, maar 2 jaar terug was ik nog niet zo scherp :@ . Ervaring is ook hierin waardevol.

Eens even over nadenken wat dit allemaal kan betekenen. Ik wil niet gelijk het slechtste denken. }:|
pi_156360313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:29 schreef deLoper het volgende:

[..]

Kijk, dat werpt toch wel een interessant licht op de zaak, ik had wel gevonden dat er een nieuwe zaak was geopend, maar niet dat er een directe relatie was met de oude.

Enneh..... mijnheer had niet meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Zou ik tegenwoordig direct op reageren, maar 2 jaar terug was ik nog niet zo scherp :@ . Ervaring is ook hierin waardevol.

Eens even over nadenken wat dit allemaal kan betekenen. Ik wil niet gelijk het slechtste denken. }:|
Waren ze getrouwd? Zo ja dan is het toch zo dat schulden gemaakt tijdens het huwelijk zijn voor beide?
pi_156360580
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Waren ze getrouwd? Zo ja dan is het toch zo dat schulden gemaakt tijdens het huwelijk zijn voor beide?
Niet helemaal. Hier kan het zogenaamde pantoffelheld artikel gelden. Populair gezegd kunnen je buitenshuis de grote jongen uithangen maar zijn er voor sommige overeenkomst toestemming van de echtgenoot nodig. Is deze er niet dan kan de echtgenoot de overeenkomst vernietigen. Bij het aangaan van een borgtocht is dit in ieder geval (heb ik me laten vertellen door een platform)
  donderdag 24 september 2015 @ 22:25:02 #196
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156361385
ballenbak toch maar meegepakt.
pi_156361569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef bleyenburg het volgende:
We vinden het een mooie en moderne manier van financieren, waarbij de ondernemer zijn plan gefinancierd krijgt en de investeerder een mooi rendement kan behalen. Door de spreiding over veel investeerders is het risico klein.

HUH?????
Dat is inderdaad een vreemde opmerking. Ik hou het risico ook klein en begin niet aan een project waar zulke opmerkingen instaan. :+
  donderdag 24 september 2015 @ 22:48:03 #198
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156362099
waarschijnlijk al langs gekomen...maar meer mensen dit ervaren? Bij geldvoorelkaar

quote:
Wij willen u vragen om de volgende bescheiden zo spoedig mogelijk aan ons retour te zenden:
Kopie legitimatie;
Ondertekende Investeringsovereenkomst.
Bent u een bestaande investeerder bij Geldvoorelkaar.nl, dan verzoeken wij u, in verband met de oprichting van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl, zowel een kopie legitimatie als de volledige Investeringsovereenkomst getekend retour te zenden.

Let op: de overige documenten in de bijlagen zijn ter informatie en hoeven niet retour gezonden te worden.
moet je nu in de toekomst elke investeringsovereenkomst tekenen?

laat maar zie het al, eenmalig.
pi_156362157
Nee is 1malig

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:48 schreef RamboDirk het volgende:
waarschijnlijk al langs gekomen...maar meer mensen dit ervaren? Bij geldvoorelkaar

[..]

moet je nu in de toekomst elke investeringsovereenkomst tekenen?
pi_156362674
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

totdat het tegendeel blijkt. Ik kan me vergissen. Soms lijkt het er op dat ook bij KOMprojecten er sprake is van voorinschrijving. :)
Bij KoM kun je er voor kiezen om automatisch te investeren (pas betalen bij 90%) in nieuwe gepubliceerde projecten. Ja dus, ook een soort voorinschrijving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 25-09-2015 09:21:04 ]
pi_156365805
De vraag is wel waarom GvE de grootste is, het lijkt mij toch een behoorlijk geval van First Mover Advantage. Snel vullende projecten is prettig voor investeerders en leners, dat trekt weer meer projecten en investeerders aan, etc.

Maar ik zit dan nog niet jaren in de crowdfunding zoals een aantal anderen hier, dus ik weet niet hoe het allemaal in de wilde jaren 2013-2014 ging :)
pi_156365811
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij KoM kun je er voor kiezen om automatisch te investeren (pas betalen bij 90%) in nieuwe gepubliceerde projecten. Ja dus, ook een soort voorschrijving.
Er was laatst een business angel bij het kerst Project van KoM. Dat was redelijk incidenteel. Meestal starten de projecten gewoon op 0%
pi_156365820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:15 schreef Investormatch het volgende:
Het lijstje van NaRegenDeZon klopt.

Wat betreft aansprakelijkheid voor 'iedereen':
Alle platformen moeten (AFM richtlijn) in ieder geval een UBO (Ultimate Beneficial Owner) laten invullen om inzichtelijk te maken wie het echt voor het zeggen hebben bij een BV en de eigenaren zijn.

Bij een BV zal in de regel alleen de ondernemer zelf (DGA('s)) meetekenen.

Ons inziens is een lijstje met natuurlijke personen en eventuele holdings de enige oplossing als je duidelijkheid wil geven in wie er nu mee tekent bij een BV.
Betekent dit nog wat voor platformen die niet standaard werken met hoofdelijke aansprakelijkheid (KoM en CAN??). Maw is hoofdelijke aansprakelijkheid verplicht volgens AFM richtlijn?
pi_156366664
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12228

[ Bericht 23% gewijzigd door djh77 op 25-09-2015 09:09:56 ]
pi_156366760
quote:
Geen zekerheden, eigen vermogen van 0. Met 60 medewerkers slechts een omzet van 1,2 miljoen, dat is 20.000 per medewerker, dat is erg laag in deze branche. De lening wordt volgens mij puur als werkkapitaal gebruikt. Voor mij voldoende redenen om deze maar voorbij te laten gaan.
pi_156366819
quote:
Wat een verhaal weer! Hij wil de bestaande lening van de bank, die hem niet onder druk zetten, omzetten in een lening via de crowd. Gewoon omdat het het nieuwe financieren is. Yeah right!!
pi_156366887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:00 schreef wou het volgende:

[..]

Geen zekerheden, eigen vermogen van 0. Met 60 medewerkers slechts een omzet van 1,2 miljoen, dat is 20.000 per medewerker, dat is erg laag in deze branche. De lening wordt volgens mij puur als werkkapitaal gebruikt. Voor mij voldoende redenen om deze maar voorbij te laten gaan.
Mee eens. Zelfs als je rekening houdt met veel part-timers is dat erg weinig omzet.
Misschien probeert hij via dit CF traject nieuwe klanten te scoren?
Pecunia non olet
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:26:40 #209
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156367149
Als je het er over hebt, trap je de duvel op z'n staart.
Noot van Geldvoorelkaar.nl:
De echtgenoot van mevrouw Leeuw tekent hoofdelijk mee voor de financiering.
pi_156367181
Hobbys: Ondernemen

Mevrouw ziet een eigen zaak als hobby, schattig
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:32:03 #211
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156367248
De TT is: Incentives zijn een meerwaarde voor crowdfunding.
Ik vind incentives best leuk. Het gaat vaak om meer dan spiegeltjes en kraaltjes. Eerder een leuke kennismaking met het product. Maar waarom lees ik ook nu weer: "bij een investering vanaf 250 euro krijgt u x"? Weten ze nou echt niet dat je bij GVE in stappen van 100 investeert?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:33:35 #212
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156367276
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:28 schreef noppenkoning het volgende:
Hobbys: Ondernemen

Mevrouw ziet een eigen zaak als hobby, schattig
Gelukkig maar! Een hobby mag geld kosten. :)
pi_156367281
Ik neem de Winkel voor cadeaus, accessoires en dameskleding niet mee. De opmerking van GvE, dat de echtgenoot mee tekent, is mooi dat ze het er duidelijk bijzetten, echter dat is gewoon standaard in dit geval.
pi_156367364
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:33 schreef Horsemen het volgende:
De opmerking van GvE, dat de echtgenoot mee tekent, is mooi dat ze het er duidelijk bijzetten, echter dat is gewoon standaard in dit geval.
Alleen standaard bij huwelijk in gemeenschap van goederen. Bij huwelijkse voorwaarden kan dit een extra zekerheid zijn
pi_156367370
quote:
Heeft mevrouw niet wat hoge verwachtingen van de omzet?

700,- ex btw per dag in het eerste jaar van een cadeau/prullenwinkel lijkt mij wat veel.
pi_156367386
Als ik naar die begroting kijk van de kadowinkel dan ist idd hobby. Dagomzet gaat zomaar huppakee van 700 naar 1300 in paar jaar tijd....
pi_156367414
Lacy lion, topproject.
Huis van 1,2 mil (hypotheek onbekend) en man is MD van Rabobank haha.
Geld komt wel terug.
pi_156367436
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef impact9 het volgende:
Lacy lion, topproject.
Geld komt wel terug.
Hola, waar zie je dat? Dat verandert de zaak wel :)
pi_156367471
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef MSR het volgende:

[..]

Hola, waar zie je dat? Dat verandert de zaak wel :)
https://nl.linkedin.com/pub/pieter-leeuw/8/278/7a0
pi_156367486
quote:
Huis kun je zien via creditsafe, staat toevallig te koop!
Die 25k komt wel terug lijkt mij, in de zaak zelf geloof ik ook niet perse
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:46:47 #221
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_156367519
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:45 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zal die de 25K dan niet gewoon zelf makkelijk kunnen financieren?
pi_156367520
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:45 schreef impact9 het volgende:

[..]

Vind het wel raar dat zulke mensen zo'n 'flut'bedrag moeten lenen.
Pecunia non olet
pi_156367531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef Justme7005 het volgende:
Als ik naar die begroting kijk van de kadowinkel dan ist idd hobby. Dagomzet gaat zomaar huppakee van 700 naar 1300 in paar jaar tijd....
kwartalen zelfs
pi_156367548
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zal die de 25K dan niet gewoon zelf makkelijk kunnen financieren?
Dat was dus ook mijn gedachten en dat houd mij ook tegen te investeren.
pi_156367550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat zie ik wel vaker bij rijke mensen.. Hobby voor de vrouw moet apart gefinancierd worden, buffer kan lekker op de bank blijven
pi_156367556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nogmaals, ik pas
pi_156367585
Voor mij is Boelens Holding een dikke NEE. Volgens mij zelfs een klein negatief eigenvermogen, en waar die verwachte omzet stijging / fee inkomsten stijging bij de werkmaatschappij vandaan moet komen is voor mij ook niet echt duidelijk.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:52:53 #230
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156367622
Een paar dagen weg geweest maar buiten een ballenbak met typefout en een opvang voor gastouders heb ik niet veel gemist, begrijp ik?
pi_156367638
GvE is in ieder geval weer lekker op stoom. Op naar het eerstvolgende, mooie, project!
pi_156367656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:52 schreef Coelho het volgende:
Een paar dagen weg geweest maar buiten een ballenbak met typefout en een opvang voor gastouders heb ik niet veel gemist, begrijp ik?
Ballebak staat nog open. Heb je dus niet gemist. Nog een kleine 23K te gaan

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 25-09-2015 10:18:28 ]
pi_156367681
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 05:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er was laatst een business angel bij het kerst Project van KoM. Dat was redelijk incidenteel. Meestal starten de projecten gewoon op 0%
Bij KoM start er momenteel zelden een op 0. Ze starten bijna altijd met ongeveer 5 investeerders die bescheiden bedragen inleggen.
pi_156367757
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij KoM start er momenteel zelden een op 0. Ze starten bijna altijd met ongeveer 5 investeerders die bescheiden bedragen inleggen.
Dat wist ik niet. Je kan ook bij KoM niet zien wanneer de investering is gedaan. Maakt het ook wat lastiger.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:02:12 #235
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156367772
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Je kan ook bij KoM niet zien wanneer de investering is gedaan. Maakt het ook wat lastiger.
De nieuwe dierservice kwam online met 9 investeerders.
pi_156367825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:02 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De nieuwe dierservice kwam online met 9 investeerders.
8 om precies te zijn voor een totaal bedrag van 3100 euro. :X

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 25-09-2015 10:33:17 ]
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:07:32 #237
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156367860
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

8 om precies te zijn voor een totaal bedrag van 3100 euro.
Keek ik zeker net een minuutje later... ;)
pi_156367889
Dierservice is echt drama, slecht resultaat, omzet die zogenaamd skyhigh gaat in 2016 en bijna 0 EV...
pi_156368025
lijkt me nits
pi_156368307
Sorry hoor maar Boelens kun je met zo'n foto toch niet serieus nemen? :)
Mij zal hij als klant iig niet winnen ;-)
pi_156368321
Fijn dat er weer projecten bij gve zijn. Jammer genoeg allemaal net niet mijn smaak. De dierenjongen op KoM vind ik sympathiek. Benieuwd wat hij voor aanvullende informatie heeft
pi_156368507
quote:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt wel, ondanks dat hij nog erg jong is, als een echte ondernemer die verder wil. De omzetstijging is inderdaad, ook volgens mij, wel erg enthousiast 395k in 2015, naar 965k in 2016 en naar 2000k in 2017. Als ik het goed lees, tekenen de 3 holdings van de moeder, zus en hem zelf, niet mee voor de lening. Daarnaast is wat mij betreft de rente ten opzichte van het risico (zoals ik het inschat) aan de lage kant.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:57:59 #244
448284 investment
op zoek naar rendement
pi_156368804
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef impact9 het volgende:
Lacy lion, topproject.
Geld komt wel terug.
ja top project haha...normaal gesproken geen schijn van kans. ik kom heel regelmatig in Laren, als het maar exclusief is, wordt er graag grof voor betaald. en met deze extra info hier, steek ik er toch een klein bedrag in. 4 klanten per dag is voldoende voor een winkel in laren.
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:12:12 #245
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156369072
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 05:46 schreef djh77 het volgende:
Betekent dit nog wat voor platformen die niet standaard werken met hoofdelijke aansprakelijkheid (KoM en CAN??). Maw is hoofdelijke aansprakelijkheid verplicht volgens AFM richtlijn?
Nee is niet verplicht.

De UBO achterhalen is overigens vooral om te controleren of men niet 'kasrondjes' aan het maken is om geld wit te wassen.
pi_156369148
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:12 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Nee is niet verplicht.

De UBO achterhalen is overigens vooral om te controleren of men niet 'kasrondjes' aan het maken is om geld wit te wassen.
Hebben jullie ook (goed) contact met andere platformen, zoals gve, kom, etc?
Waar meerdere investeringsaanvragen door dezelfde ondernemer voorkomen kunnen worden..
pi_156369156
De nieuwe van vandaag zijn allemaal pas voor mij..
Ben benieuwd wanneer Aygo met nieuwe investeringen komt..
De Bio processor is te groot qua investeringsbedrag en voor de rest is er niks...
Anders haak je niet bij aan de rest..
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:22:53 #248
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156369226
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:17 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Hebben jullie ook (goed) contact met andere platformen, zoals gve, kom, etc?
Waar meerdere investeringsaanvragen voorkomen kunnen worden..
Ja er is wel contact, maar niet structureel. En zeker (te) weinig over case's specifiek. We merken wel dat ondernemers 'shoppen'. Het is nu de eerste vraag die wij stellen: 'waar ben je nog meer geweest en bij wie ligt het nu nog meer?' 'Waarom zeiden de anderen 'nee'.'

Het is 1x voorgekomen dat wij een pitch heel snel offline hebben gehaald, toen dezelfde ondernemer voor zijn andere bedrijf op een ander platform ook financiering aantrok (en ook daarvoor hoofdelijkaansprakelijk was). Hiervan had hij ons (en het andere platform) niet op de hoogte gebracht. Zowel de RISK classificatie werd opeens anders (opeens 90k meer schuld) als ook een vetrouwensbreuk= direct offline.
pi_156369269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:18 schreef Gijsbertus het volgende:
De nieuwe van vandaag zijn allemaal pas voor mij..
Ben benieuwd wanneer Aygo met nieuwe investeringen komt..
De Bio processor is te groot qua investeringsbedrag en voor de rest is er niks...
Anders haak je niet bij aan de rest..

Ze zijn met een aantal projecten bezig (zekerheden moeten nog gecheckt worden):
• Houthandel in plaatmateriaal: circa 60k financiering gezocht. Actuele status: doorrekenen van de prognose op aflossingscapaciteit en het checken van de zekerheden
• Producent van machines voor de voeding- en genotmiddelen industrie. Actuele status: beoordelen van de pitch, met name het bepalen van de positie van de crowd aangaande de zekerheden.
• Thuis lekker uit eten. Een project om het mogelijk te maken dat je een sterren kok thuis, of op je bedrijf, laat koken. Actuele status: doorrekenen van de plannen.
• Voorraad financiering van een importeur van jong gebruikte auto’s. circa 90k financiering gezocht. Actuele status: Doorrekenen afloscapaciteit.
pi_156369387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze zijn met een aantal projecten bezig (zekerheden moeten nog gecheckt worden):
• Houthandel in plaatmateriaal: circa 60k financiering gezocht. Actuele status: doorrekenen van de prognose op aflossingscapaciteit en het checken van de zekerheden
• Producent van machines voor de voeding- en genotmiddelen industrie. Actuele status: beoordelen van de pitch, met name het bepalen van de positie van de crowd aangaande de zekerheden.
• Thuis lekker uit eten. Een project om het mogelijk te maken dat je een sterren kok thuis, of op je bedrijf, laat koken. Actuele status: doorrekenen van de plannen.
• Voorraad financiering van een importeur van jong gebruikte auto’s. circa 90k financiering gezocht. Actuele status: Doorrekenen afloscapaciteit.
Jouw stukje had ik gelezen, vandaar ook mijn post..
We wachten af.
pi_156370897
Steigerbouwer op InvestorMatch is vol
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:43:38 #252
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156370956
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:40 schreef AapNootMuis het volgende:
Steigerbouwer op InvestorMatch is vol
Nou, dan toch maar de link activeren en m'n toezegging overmaken. Heb even afgewacht hoe lang het duurt tot de laatste 10% binnen was. Bijna 48 uur na het betaalverzoek.
pi_156373682
quote:
Ik doe al mee met de vestiging in Gouda, dat is voor mij even genoeg i.v.m. de spreiding.
pi_156373705
Ik zit net weer even een overeenkomst van geldlening te lezen van KoM maar ik vraag mij af of die overeenkomst met name in de gevallen dat er verpandingen zijn voor een rechter stand gaan houden. De rest van de overeenkomst ziet er voor mij als leek wel goed uit maar de verpandingen staan er gewoon te summier in beschreven. Maar goed, we gaan het t.z.t. mee maken…..
pi_156374449
De Top 10 van week 39 (Dit keer wel met het crematorium)
pi_156374529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:28 schreef djh77 het volgende:
De Top 40 van week 39 (Dit keer wel met het crematorium)
[ afbeelding ]
Zo, GvE heeft duidelijk de koppositie weer overgenomen.
pi_156374772
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo, GvE heeft duidelijk de koppositie weer overgenomen.
Hoop niet dat platformen hier op gaan mikken.

De grote projecten pas op vrijdag middag releasen zodat die de meeste tijd hebben om vol te raken -O-
pi_156375223
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doe al mee met de vestiging in Gouda, dat is voor mij even genoeg i.v.m. de spreiding.
die andere (in de witte dame; tja) ziet er wel goed uit vanwege de 2e hypotheek 'harde zekerheid'. Of ben ik te goedgelovig?
pi_156375656
Op Zencap staat een lening (h2i Isolatie B.V.) met de duur van 12 maanden tegen 9,4%
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:41:33 #261
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156375839
#10456 van GvE heeft nog niet betaalt?
pi_156376302
Tropicana :o
జ్ఞ‌ా
pi_156376346
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:43 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nou, dan toch maar de link activeren en m'n toezegging overmaken. Heb even afgewacht hoe lang het duurt tot de laatste 10% binnen was. Bijna 48 uur na het betaalverzoek.
Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen.
Willen zeker vlug starten, dat ze er zo boven op zitten
pi_156376412
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:02 schreef µ het volgende:
Tropicana :o
Dat zijn overigens wel bedragen zeg :o Voor een zwembad...
pi_156376512
Tropicana, brings back memories :)

Mensen hier bekend met https://www.twino.eu/en/ ?
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:14:01 #267
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156376555
Ze zijn vergeten een budget op te nemen voor 'beveiliging'.
pi_156377034
Zow dat Tropicana Redux is niet vooruit te branden...
pi_156377165
quote:
Ik moet zeggen dat wat mij betreft een project van deze omvang eigenlijk te groot is voor crowdfunding. Van deze materie moet je wel heel veel verstand hebben om hierbij een inschatting te kunnen maken. Ik denk wel dat het positief is dat dit de eerste trance van de lening is, die niet doorgaat als e.e.a. niet haalbaar lijkt te zijn. Ik heb liever met deze 1e trance te maken als de latere tranches waarbij nog 2,5 of 3,0 MIO (verspreid over verschillende tranches) bij de crowd opgehaald zal moeten worden. Nee, door mij niet op waarde te schatten en als ik de investeringen op dit moment zie hebben meer mensen hier last van…..
pi_156377180
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik ken dat platform niet, maar als ik het even snel lees geven ze een buy back guarentee. Ze nemen je lening over wanneer de betaling 60dagen uit blijft. Dus geen default risico lijkt?
Daar zal wel weer een addertje onder het gras zitten, anders is het wel interessant.
pi_156377182
Tropicana laat ik ook absoluut lopen.
pi_156377217
Tropicana is beschikbaar via de directe link maar staat niet op de FrontPage zo lijkt het. Wellicht dat het daarom niet lijkt te lopen ?
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:46:13 #273
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156377245
Waarom was het oorspronkelijke tropicana op de fles gegaan? Dat ging toen toch over verplichte renovaties om de vergunning te mogen verlengen? Als zo'n plonsbak lucratief zou zijn geweest, dan hadden ze er toen wel een paar miljoen aan renovatie tegenaan gegooid?
pi_156377267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:12 schreef crowdiefunder het volgende:

Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.

Paar laat betalers maar meeste so far op tijd of zelfs (soms wel een halve maand) te vroeg. Lekker korte looptijden. In het kader van spreiden, spreiden en nog eens spreiden geen gekke optie.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:48:22 #275
132191 -jos-
Money=Power
pi_156377299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:45 schreef CRWD het volgende:
Tropicana is beschikbaar via de directe link maar staat niet op de FrontPage zo lijkt het. Wellicht dat het daarom niet lijkt te lopen ?
Klopt, ik zie hem ook niet op de site.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_156377315
జ్ఞ‌ా
pi_156377350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:48 schreef -jos- het volgende:

[..]

Klopt, ik zie hem ook niet op de site.
Als je klikt op geld investeren staat hij er gewoon.
pi_156377453
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:47 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.

Paar laat betalers maar meeste so far op tijd of zelfs (soms wel een halve maand) te vroeg. Lekker korte looptijden. In het kader van spreiden, spreiden en nog eens spreiden geen gekke optie.
Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
pi_156377965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:54 schreef CRWD het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
Nog niet. Dus nog even afwachten hoe dat gaat. Verdienmodel v website lijkt trouwens vooral te zitten in de fees die gevraagd worden aan de leners als ze een lening verlengen.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_156378343
Aan Tropicana moet nog een hoop gebeuren. Mooi project, maar inderdaad financieel erg beperkt inzichtelijk voor de investeerders. Wordt een lastige denk ik.
Entree is gerekend op basis van de pitchcijfers bijna 20 euro, da's toch best geld voor een dagje zwemmen. En wat eerder ook is gezegd: publiek is veranderd. Dus stevig in hun schoenen staande badmeesters/beveiligers zul je in Rotterdam goed kunnen gebruiken.
Schip ahoy!
pi_156379169
Een klap geld 14 miljoen voor een zwembad.
Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:45:57 #282
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156380057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
Ach ja, 40000 likes keer het minimale investeringsbedrag, dan ben je toch over het bedrag dat je via CF wilt ophalen? Hebben die mensen geen aankondiging gehad van het van start gaan van deze pitch? Ik zie er na 3 uur nog slechts 17 staan...
pi_156381971
Geen incentive bij Tropicana? Dat valt tegen :)
pi_156383286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:41 schreef xzaz het volgende:
#10456 van GvE heeft nog niet betaald?
Zal er maandag wel bijstaan denk ik, het loopt allemaal wat achter.
Pecunia non olet
pi_156383355
Ing had vandaag ook een storing met de betalingen die gisteren al klaar gezet waren
pi_156387434
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:04 schreef Murene het volgende:

[..]

Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen.
Willen zeker vlug starten, dat ze er zo boven op zitten
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
pi_156387848
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
ik heb vanmiddag betaald, zonder gebeld te zijn. Apart
pi_156387930
Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?

quote:

[..]

pi_156388312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:50 schreef crowdiefunder het volgende:
Geen incentive bij Tropicana? Dat valt tegen :)
Dat was inderdaad wel een makkelijk ja. Al is het maar een percentage korting bij entree.
Overigens zitten er vooral kleine bedragen in. Ik zie twee keer 4k en één keer 1k, verder veel honderdjes en tweehonderdjes, dus de 'grote jongens' hebben er ook weinig vertrouwen in. Slagingskans lijkt nu dus beperkt, afgaande op de eerste investeringen.
Schip ahoy!
pi_156388783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:14 schreef Remond1977 het volgende:
Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?

[..]

Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 23:40:35 #291
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156388962
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?
pi_156389089
Voordeel is wel dat er geen fee berekend wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

pi_156391088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
pi_156391199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:44 schreef Remond1977 het volgende:
Voordeel is wel dat er geen fee berekend wordt.

[..]

Ja, dat argument ken ik en dat is inderdaad zo. Maar zo kostenverhogend zal een normale overboeking nou toch ook weer niet zijn denk ik.
pi_156393399
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 26-09-2015 06:29:47 ]
pi_156393402
quote:

[..]

Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
pi_156393406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Tikibad duinrell kost E 16,- voor 4 uurtjes op rottijden: van 18 tot 22uur. Het is daar altijd druk zat. Mensen hebben het er blijkbaar voor over

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 26-09-2015 07:23:59 ]
pi_156393939
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand
Ik praat niet over een raar lang kenmerk maar over paar cijfers die automatische koppeling maken met mijn Excel bestand. Juist geen handmatige verwerking dus aan mijn kant. Met beide systemen zouden denk ik iedereen blij zijn.
pi_156393992
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 06:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
Ze hoeven mij niet vooraf te herinneren, we zitten niet op de kleuter school.
pi_156394121
Gisteren bij de opening van Stael geweest.
Heerlijk gegeten en gedronken.
Jammer dat er niet tot weinig meer investeerders waren..
Heb daar uitgebreid met de eigenaar/ ondernemer gesproken en ook met de crowdfundcoach.
Het leuke was dat een ieder een ander inzicht heeft in de crowdfunding. Zeker op basis van de risico kwalificaties. Kwam er op neer dat er nog zat te verbeteren is, en dat de crowdfunding in nederland vrijwel in de kinderschoenen staat.
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:34:37 #301
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156394934
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, zo snap ik het denk ik. Weet alleen niet hoe dat werkt met extra kenmerken enzo. Het aantal betalingen dat ik als particulier verricht is ook niet zo ontzettend groot dat extra kenmerken voor mij nodig zouden zijn. Zakelijk zal dat idd anders liggen.
Eerst een overboeking doen vanaf een (spaar)rekening, dat herken ik wel. Dat is lastig bij een idealbetaling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')