abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156350663
Gaan ze die geiten nu exploiteren of exporteren? |:(
Pecunia non olet
pi_156350701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:37 schreef obligataire het volgende:
Gaan ze die geiten nu exploiteren of exporteren? |:(
Niet zo mekkeren hoor
pi_156350725

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 15:39:53 ]
pi_156350849
We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren.
Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
pi_156350865
We vinden het een mooie en moderne manier van financieren, waarbij de ondernemer zijn plan gefinancierd krijgt en de investeerder een mooi rendement kan behalen. Door de spreiding over veel investeerders is het risico klein.

HUH?????
pi_156350926
Ik heb me voorgenomen géén projecten meer te doen waarbij wij het laatste deel mogen doen. Alle zekerheden voor de bank. In zo'n geval geef ik ook echt niks meer om de hoofdelijke aansprakelijkheid. Als het hier fout gaat, gaat het ook zódanig fout dat er via hoofdelijke aansprakelijkheid voor ons echt niks meer te halen is.
En daarbij.........7 jaar = 2,1% fee!!!
pi_156350939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:38 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Niet zo mekkeren hoor
Ik krijg er een sik van. :P
pi_156350968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren.
Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
Schip ahoy!
pi_156350993
zojuist in De Telegraaf...
(Toeval of....?)

Trein overrijdt ruim veertig offergeiten
GUJRAT -

Meer dan veertig geiten die waren bedoeld voor de verkoop voor het islamitische Offerfeest, zijn in Pakistan door een trein overreden doordat de politie ze op het spoor had gejaagd. Dat gebeurde nadat de eigenaar had geweigerd een van de dieren aan de agenten te verkopen, meldt de Pakistaanse krant Dawn donderdag.
pi_156351009
@ Piet Piraat: 8,5% icm 84 maanden.
What about 2,1% fee???
pi_156351010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gewoon op de link klikken. Voor E 900,- kan je twee drachtige geiten sponsoren O-)
Noem je Arjanne en Anton nou een stel geiten? :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156351015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
8.5% bruto 7.9% netto over je uitstaande kapitaal. Maar dan moet het wel terugkomen!
pi_156351077
Van beide projecten geen fan, vanwege het hoge bedrag en (hoog) risico.
pi_156351093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:51 schreef bleyenburg het volgende:
@ Piet Piraat: 8,5% icm 84 maanden.
What about 2,1% fee???
Dat is fors, ja. Behoorlijk. Maar op het totale rendement is het te overzien. Eind van de rit pak je bijna 30% in 7 jaar, mits het goed gaat. Alleen is dat laatste nou net de crux hè :+
Schip ahoy!
pi_156351113
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Noem je Arjanne en Anton nou een stel geiten? :o
Moet kunnen toch ~O>
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156351181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:54 schreef Gijsbertus het volgende:
Van beide projecten geen fan, vanwege het hoge bedrag en (hoog) risico.
Ik kan de ballebak nog niet goed doorgronden:

GvE geeft aan classificatie 2, wat vrij goed moet zijn. Graydon geeft 0,03 aan, ook goed dus. Hij zegt de financieringslasten te kunnen opbrengen met de ballebak opbrengsten, maar voorts staat er weinig achtergrond in. Ook is het een heftig bedrag. Ik mis steeds meer de optie om vragen te kunnen stellen, zoals dat bij KoM wel kan.

Ik twijfel dus bij de ballebak en meestal is dat niet goed (twijfel).

Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
pi_156351194
dubbel
pi_156351506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef MSR het volgende:

[..]

Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
pi_156351701
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
Ik ook, maar ik zei het meer als de een was met en gaat nu zonder Bank verder en de ander is met Bank en zijn wij er om alle risico's af te dekken. Ik ben ook van mening dat de Ballenbak een grotere zekerheid biedt als het mis gaat.
pi_156351704
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.

Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.

Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
Pecunia non olet
pi_156351808
geitenlening...... :)
pi_156352035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.

Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.

Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
Voor mij ook geen Geiten.
De Balle(N)bak/buitenspeelplaats doe ik denk ik wel. Mijn tweede kinderparadijs in Zuid-Holland. Ik heb ook al zo'n paradijs in Leiderdorp.
pi_156352561
Ik pak ook de ballenbak/aqua gebeuren mee en laat de geitjes voor een ander.
pi_156352663
Intussen heb ik ook de ballenbak (toch) meegenomen. De geitjes laat ik lekker lopen, ik ben niet zo van de gestapelde financiering, dan moet het project zelf toch wel echt goed zijn.
pi_156352719
Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
pi_156352814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende:
Agrarische bedrijven hebben het moeilijk op crowdfunding. Het varkensbedrijf op Collin loopt niet snel genoeg. Zal dit het eerste collin project zijn dat niet gefinancierd wordt?
afgelopen 24 uur 4k, de dag ervoor minimaal 10.5k

Zit toch een aardig tempo in. Het zal er om hangen (al verwacht ik dat er wel een eindsprint komt).
pi_156352867
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende:
Collin loopt nu ook al tussentijds te twitteren over deze twee openstaande projecten.
Dus ook zij zien de bui hangen.
De varkensboer is gisteren een paar procent vooruitgeschoten omdat iemand er 10K in stopte. Bij die varkensboer geeft Collin ook nog eens ontwijkende antwoorden aangaangaande vragen bij een YouTube filmpje wat een investeerder had gevonden over de vorige eigenaar. Dat zal ook niet helpen bij het vollopen van dit project.
Voor mij geen geiten maar ook geen varkens.
Ik heb al een keer in koeien geinvesteerd,hoop dat die boer zijn kop boven water kan houden met die lage melkprijzen!
pi_156353187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Collin loopt nu ook al tussentijds te twitteren over deze twee openstaande projecten.
De varkensboer is gisteren een paar procent vooruitgeschoten omdat iemand er 10K in stopte. Bij die varkensboer geeft Collin ook nog eens ontwijkende antwoorden aangaangaande vragen bij een YouTube filmpje wat een investeerder had gevonden over de vorige eigenaar. Dat zal ook niet helpen bij het vollopen van dit project.
Ik heb al een keer in koeien geinvesteerd,hoop dat die boer zijn kop boven water kan houden met die lage melkprijzen!
Ik zit ook al in de koeien en varkens en daar heb ik inmiddels al een beetje mijn bedenkingen bij dus hier laat ik het ook bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 17:50:30 ]
pi_156353739
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit ook al in de koeien en varkens en daar heb ik inmiddels al een beetje mijn bedenkingen bij dus hier laat ik het ook bij.
Idem dito en ook nog voor forse bedragen. Geen investering voor mij meer in varkens🐷 (en koeien🐄)
pi_156355105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij begonnen de twee nu openstaande projecten op Collin dit keer niet op reeds minimaal 50% gefund. Is GvE de enige die op 0 beginnend een project binnen een paar uur vol krijgt?
pi_156355463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:10 schreef rockenfeller het volgende:
Is GvE de enige die op 0 beginnend een project binnen een paar uur vol krijgt?
Ja!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 24 september 2015 @ 19:38:34 #186
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156355754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja!
Ik denk niet helemaal "ja!" Ik zit in een project op KOM dat voor KOMbegrippen uitermate snel vol zat: de kleine reiziger. Weliswaar een klein project, maar in nog geen drie uur vol en voorzover ik weet vanaf 0 begonnen.
pi_156355792
Die geiten, hoe Is afschrijving een opbrengst? Is toch hoogstens een aftrekpost. Iemand die me dit plaatje kan uitleggen?

Eerst zijn er kosten en dan nig totale kosten?

[ Bericht 32% gewijzigd door brulaap112 op 24-09-2015 19:47:25 ]
pi_156355822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:38 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik denk niet helemaal "ja!" Ik zit in een project op KOM dat voor KOMbegrippen uitermate snel vol zat: de kleine reiziger. Weliswaar een klein project, maar in nog geen drie uur vol en voorzover ik weet vanaf 0 begonnen.
Ik maak er een ja van zonder uitroepteken :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 24 september 2015 @ 19:46:11 #189
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156355971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik maak er een ja van zonder uitroepteken :P
totdat het tegendeel blijkt. Ik kan me vergissen. Soms lijkt het er op dat ook bij KOMprojecten er sprake is van voorinschrijving. :)
pi_156357079
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:40 schreef brulaap112 het volgende:
Die geiten, hoe Is afschrijving een opbrengst? Is toch hoogstens een aftrekpost. Iemand die me dit plaatje kan uitleggen?

[ afbeelding ]

Eerst zijn er kosten en dan nig totale kosten?
Ze berekenen de cashflow. Eenvoudige berekening = netto winst + afschrijvingen. (afschrijving is wel een kost maar geen uitgave)
pi_156357459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:23 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ze berekenen de cashflow. Eenvoudige berekening = netto winst + afschrijvingen. (afschrijving is wel een kost maar geen uitgave)
OK investering was 1 miljoen dus 15+ jaar terugverdientijd.
pi_156357915
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:36 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

OK investering was 1 miljoen dus 15+ jaar terugverdientijd.
Nee want de aflossingen zijn er al af zie ik. (aflossing is geen kost maar wel uitgave)
pi_156359235
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt.
De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
Sorry voor de late reactie, ik heb overdag vaak geen gelegenheid om te lezen.

Om antwoord te geven op je vraag: GvE heeft het bekende mailtje al gestuurd (problemen met stipte betaling.. blablabla.. incassobureau ingeschakeld.... yadaydayda... stopzetten doorstorten termijnen etc etc)

Volgens mij worden ze niet veel defaulter dan dit. Maar goed, all in the game wat mij betreft.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:41 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

-edit- even alles in spoiler gezet ivm alle namen -edit-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, dat werpt toch wel een interessant licht op de zaak, ik had wel gevonden dat er een nieuwe zaak was geopend, maar niet dat er een directe relatie was met de oude.

Enneh..... mijnheer had niet meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Zou ik tegenwoordig direct op reageren, maar 2 jaar terug was ik nog niet zo scherp :@ . Ervaring is ook hierin waardevol.

Eens even over nadenken wat dit allemaal kan betekenen. Ik wil niet gelijk het slechtste denken. }:|
pi_156360313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:29 schreef deLoper het volgende:

[..]

Kijk, dat werpt toch wel een interessant licht op de zaak, ik had wel gevonden dat er een nieuwe zaak was geopend, maar niet dat er een directe relatie was met de oude.

Enneh..... mijnheer had niet meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Zou ik tegenwoordig direct op reageren, maar 2 jaar terug was ik nog niet zo scherp :@ . Ervaring is ook hierin waardevol.

Eens even over nadenken wat dit allemaal kan betekenen. Ik wil niet gelijk het slechtste denken. }:|
Waren ze getrouwd? Zo ja dan is het toch zo dat schulden gemaakt tijdens het huwelijk zijn voor beide?
pi_156360580
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Waren ze getrouwd? Zo ja dan is het toch zo dat schulden gemaakt tijdens het huwelijk zijn voor beide?
Niet helemaal. Hier kan het zogenaamde pantoffelheld artikel gelden. Populair gezegd kunnen je buitenshuis de grote jongen uithangen maar zijn er voor sommige overeenkomst toestemming van de echtgenoot nodig. Is deze er niet dan kan de echtgenoot de overeenkomst vernietigen. Bij het aangaan van een borgtocht is dit in ieder geval (heb ik me laten vertellen door een platform)
  donderdag 24 september 2015 @ 22:25:02 #196
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156361385
ballenbak toch maar meegepakt.
pi_156361569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef bleyenburg het volgende:
We vinden het een mooie en moderne manier van financieren, waarbij de ondernemer zijn plan gefinancierd krijgt en de investeerder een mooi rendement kan behalen. Door de spreiding over veel investeerders is het risico klein.

HUH?????
Dat is inderdaad een vreemde opmerking. Ik hou het risico ook klein en begin niet aan een project waar zulke opmerkingen instaan. :+
  donderdag 24 september 2015 @ 22:48:03 #198
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156362099
waarschijnlijk al langs gekomen...maar meer mensen dit ervaren? Bij geldvoorelkaar

quote:
Wij willen u vragen om de volgende bescheiden zo spoedig mogelijk aan ons retour te zenden:
Kopie legitimatie;
Ondertekende Investeringsovereenkomst.
Bent u een bestaande investeerder bij Geldvoorelkaar.nl, dan verzoeken wij u, in verband met de oprichting van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl, zowel een kopie legitimatie als de volledige Investeringsovereenkomst getekend retour te zenden.

Let op: de overige documenten in de bijlagen zijn ter informatie en hoeven niet retour gezonden te worden.
moet je nu in de toekomst elke investeringsovereenkomst tekenen?

laat maar zie het al, eenmalig.
pi_156362157
Nee is 1malig

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:48 schreef RamboDirk het volgende:
waarschijnlijk al langs gekomen...maar meer mensen dit ervaren? Bij geldvoorelkaar

[..]

moet je nu in de toekomst elke investeringsovereenkomst tekenen?
pi_156362674
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

totdat het tegendeel blijkt. Ik kan me vergissen. Soms lijkt het er op dat ook bij KOMprojecten er sprake is van voorinschrijving. :)
Bij KoM kun je er voor kiezen om automatisch te investeren (pas betalen bij 90%) in nieuwe gepubliceerde projecten. Ja dus, ook een soort voorinschrijving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 25-09-2015 09:21:04 ]
pi_156365805
De vraag is wel waarom GvE de grootste is, het lijkt mij toch een behoorlijk geval van First Mover Advantage. Snel vullende projecten is prettig voor investeerders en leners, dat trekt weer meer projecten en investeerders aan, etc.

Maar ik zit dan nog niet jaren in de crowdfunding zoals een aantal anderen hier, dus ik weet niet hoe het allemaal in de wilde jaren 2013-2014 ging :)
pi_156365811
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij KoM kun je er voor kiezen om automatisch te investeren (pas betalen bij 90%) in nieuwe gepubliceerde projecten. Ja dus, ook een soort voorschrijving.
Er was laatst een business angel bij het kerst Project van KoM. Dat was redelijk incidenteel. Meestal starten de projecten gewoon op 0%
pi_156365820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:15 schreef Investormatch het volgende:
Het lijstje van NaRegenDeZon klopt.

Wat betreft aansprakelijkheid voor 'iedereen':
Alle platformen moeten (AFM richtlijn) in ieder geval een UBO (Ultimate Beneficial Owner) laten invullen om inzichtelijk te maken wie het echt voor het zeggen hebben bij een BV en de eigenaren zijn.

Bij een BV zal in de regel alleen de ondernemer zelf (DGA('s)) meetekenen.

Ons inziens is een lijstje met natuurlijke personen en eventuele holdings de enige oplossing als je duidelijkheid wil geven in wie er nu mee tekent bij een BV.
Betekent dit nog wat voor platformen die niet standaard werken met hoofdelijke aansprakelijkheid (KoM en CAN??). Maw is hoofdelijke aansprakelijkheid verplicht volgens AFM richtlijn?
pi_156366664
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12228

[ Bericht 23% gewijzigd door djh77 op 25-09-2015 09:09:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')