abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156344657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:22 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

De onduidelijkheid zit volgens mij meer in de vraag wie 'iedereen' is....
Ja en nee.
Eenmanszaak:
Getrouwd: man en vrouw

BV. De eigenaren met hun eventuele ega;s

VoF alle firmanten. Is een van de firmanten een B.V. dan de eigenaren van de b.v met hun Ega's

Met samenwoners alleen de lener tenzij anders vermeld.

Dus je moet het wel in de gaten houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 10:35:04 ]
pi_156344671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:22 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

De onduidelijkheid zit volgens mij meer in de vraag wie 'iedereen' is....
precies! Is de DGA getrouwd? Huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen. Dan heb je er al 2.
pi_156344697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja en nee.
Eenmanszaak:
Getrouwd: man en vrouw

BV. De eigenaren met hun eventuele ega;s

VoF naar mijn idee alle firmanten. Is een van de firmanten een B.V. dan de eigenaren van de b.v met hun Ega's

Met samenwoners alleen de lener tentij anders vermeld.

Dus je moet het wel in de gaten houden.
Hij zou helpen als de personen gewoon met toenaam genoemd worden. Dan weet je exact hoeveel mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Lijkt me belang voordat je investeerd

Mbt: "VoF naar mijn idee" denk ik dat je gelijk hebt, maar omdat er al gesproken wordt over "naar mijn idee" kan het een stuk duidelijker
pi_156344801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij zou helpen als de personen gewoon met toenaam genoemd worden. Dan weet je exact hoeveel mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Lijkt me belang voordat je investeerd

Mbt: "VoF naar mijn idee" denk ik dat je gelijk hebt, maar omdat er al gesproken wordt over "naar mijn idee" kan het een stuk duidelijker
Dank, mijn idee weggehaald. ik drukte me te voorzichtig uit.
Maar natuurlijk is een lijstje met namen en bedrijven altijd duidelijker.
pi_156344882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank, mijn idee weggehaald. ik drukte me te voorzichtig uit.
Als oefening: Welke personen zijn hoofdelijk aansprakelijk?

Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Po B.V. heeft een G-PD percentage van 0,15% en een Creditsafe score van 70. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
pi_156344981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Po B.V. heeft een G-PD percentage van 0,15% en een Creditsafe score van 70. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.
Haha! :) uit welke pitch komt dit?
pi_156345045
quote:

[..]

_O- _O- _O_
pi_156345102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook wel even weten en doorlezen :P
pi_156345442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gevonden!

Noot Geldvoorelkaar.nl:
Vermelde G-PD percentage en Creditsafe score betreffen die van de moedermaatschappij Project Management Holding B.V. Dochtermaatschappij Powernux B.V. heeft een G-PD percentage van 0,12% en een Creditsafe score van 66. Project Management Holding B.V. is mede kredietnemer.

Powermux B.V
Project Management Holding B.V
De heer T. Uysal en zijn vrouw.

Ben ik nu geslaagd? :)

Maar ik ben het met je eens een lijstje geeft meer duidelijkheid.
  donderdag 24 september 2015 @ 11:15:35 #110
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156345573
Het lijstje van NaRegenDeZon klopt.

Wat betreft aansprakelijkheid voor 'iedereen':
Alle platformen moeten (AFM richtlijn) in ieder geval een UBO (Ultimate Beneficial Owner) laten invullen om inzichtelijk te maken wie het echt voor het zeggen hebben bij een BV en de eigenaren zijn.

Bij een BV zal in de regel alleen de ondernemer zelf (DGA('s)) meetekenen. Zeker kleinaandeelhouders zonder actieve rol tekenen in de regel niet mee. Of dit terrecht is.... Stel je investeert zelf 10 euro via symbid in een bedrijf. Dan gaat de cooporatie (of de achterliggende natuurlijke personen) ook niet mee tekenen voor een GVE lening van 100k van het zelfde bedrijf toch?

Ons inziens is een lijstje met natuurlijke personen en eventuele holdings de enige oplossing als je duidelijkheid wil geven in wie er nu mee tekent bij een BV.
pi_156345823
quote:

[..]

Ja, de geldlening zou moeten staan op zowel op de Personal Holding (Project Management Holding B.V.) alsmede Dochtermaatschappij Powernux B.V. en de dhr. Uysal zijn parner zouden moeten tekenen.
pi_156346522
Ik vrees/hoop dat de rente van de bioprocessor naar 9% moet om m nog vol te krijgen...
pi_156346601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:58 schreef _okmer het volgende:
Ik vrees/hoop dat de rente van de bioprocessor naar 9% moet om m nog vol te krijgen...
Zou wel mooi zijn, maar ze krijgen er van mij niks meer bij. Ik moet mijn investeer verslaving een beetje in de hand houden.
pi_156346786
quote:
Dan komt hij volgens mij nog niet vol. De geboden rente is hierbij echt niet het probleem m.i. De bekendheid van het platform wel. Bij GvE was hij binnen 24 uur vol geweest en bij KoM met een a twee weken.
pi_156346841
quote:
Powermux B.V
Project Management Holding B.V
De heer T. Uysal en zijn vrouw.

Ben ik nu geslaagd? :)
Nope, alleen de heer T Uysal heeft getekend...
pi_156346887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:14 schreef vonragnor het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel op huwelijksvoorwaarden getrouwd zijn geweest maar dan mag ik aannemen dat hierover vragen gesteld zijn. Zo niet, zijn de investeerders niet goed bezig geweest. Ik zou hiermee niet zo maar akkoord gegaan zijn.
pi_156346892
quote:

[..]

Dan ben ik wel geslaagd maar jij en GvE niet! :)

Ik zou maar even een mailtje sturen dat ze dit moeten veranderen daar de heer Uysal volgens de pitch getrouwd is.
pi_156347012
quote:
Nou heb mijn 2ct er ook maar ingestopt, Was eigenlijk van plan om te wachten om de 2de termijn van infraunion.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156347062
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan komt hij volgens mij nog niet vol. De geboden rente is hierbij echt niet het probleem m.i. De bekendheid van het platform wel. Bij GvE was hij binnen 24 uur vol geweest en bij KoM met een a twee weken.
Ik had Harm nog wat adviesjes gegeven maar hij wacht wel lang om in actie te komen. Ben het met je eens dat een simpele rente verhoging hier niet gaat helpen.
pi_156347110
Idd jammer van de Bio Product Processor. Leuk project op verkeerde platform
pi_156347150
quote:

[..]

Ik heb het nog even nagekeken en de overeenkomst is ook door de vrouw van ondertekend. Alles is dus netjes geregeld omtrent de hoofdelijke aansprakelijkheid, zo lijkt mij.
pi_156347271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:32 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik heb het nog even nagekeken en de overeenkomst is ook door de vrouw van ondertekend. Alles is dus netjes geregeld omtrent de hoofdelijke aansprakelijkheid, zo lijkt mij.
Dan is alleen Vonragnor gezakt! :) . Of is er mischien een investerings overeenkomst 10990 en 10990A, waarbij in de een mevrouw wel en in de ander mevrouw niet getekend heeft?
pi_156347507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan is alleen Vonragnor gezakt! :) . Of is er mischien een investerings overeenkomst 10990 en 10990A, waarbij in de een mevrouw wel en in de ander mevrouw niet getekend heeft?
Er zijn inderdaad twee overeenkomsten, maar dat verschil zit, dacht ik, alleen in het gegeven dat er weer eens een paar investeerders niet 'zijn komen opdagen'.
pi_156347744
Beetje laat, maar ik een mooi zonnebrilletje binnen gekregen van project Azibi Jeeps (GVE)
http://www.blueprinteyewear.com/nl/noosa-mint-havana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')