abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156333443
Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.

Ik heb nog informatie van een default die hier volgens mij nog niet voorbij is gekomen. Zit er zelf helaas in. Hierbij maar even de gegevens, dan kan die in de lijst indien van toepassing. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit soort gegevens bij de "crowd" bekend zijn. Ben benieuwd naar de afwikkeling door GVE al verwacht ik niet veel terug te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156335228
Je bedoeld deze??

http://www.zuidkrant.nl/?p=1522

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef deLoper het volgende:
Hallo, ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier ook maar eens. Erg leuk en leerzaam topic om te volgen. Zelf ben ik nu ongeveer 2 jaar bezig met crowfunden. Ik heb nu +- 25 projecten lopen op GVE en ook een paar op KOM en Investormatch.

Ik heb nog informatie van een default die hier volgens mij nog niet voorbij is gekomen. Zit er zelf helaas in. Hierbij maar even de gegevens, dan kan die in de lijst indien van toepassing. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit soort gegevens bij de "crowd" bekend zijn. Ben benieuwd naar de afwikkeling door GVE al verwacht ik niet veel terug te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156338981
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef deLoper het volgende:

SPOILER
Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt.
De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
pi_156342402
Update Wiebke. Ze is verhuisd van A'dam naar Den Haag (Ze gaat waarschijnlijk niet meer langs komen op KoM):
Het Kerstseizoen staat voor de deur, help je mij starten?
Ohh wat is het alweer lang geleden zo lijkt het: mijn Pitch bij Opzij. Inmiddels heb ik een fantastische kans gekregen om een winkel te openen in het NS station van Den Haag Centraal. 4 Maanden huurvrij maakt het bijzonder risico'vrij' om een tijdelijke kerstwinkel te openen, veel samenwerkingen te vinden en ervaring op te doen. Het startkapitaal is bijna compleet en ik zoek nog 10.000 euro via investeerders. Wil je mij helpen stuur mij dan een pb en ik mail je het aanbod.
pi_156342764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 06:05 schreef djh77 het volgende:
Update Wiebke. Ze is verhuisd van A'dam naar Den Haag (Ze gaat waarschijnlijk niet meer langs komen op KoM):
Het Kerstseizoen staat voor de deur, help je mij starten?
Ohh wat is het alweer lang geleden zo lijkt het: mijn Pitch bij Opzij. Inmiddels heb ik een fantastische kans gekregen om een winkel te openen in het NS station van Den Haag Centraal. 4 Maanden huurvrij maakt het bijzonder risico'vrij' om een tijdelijke kerstwinkel te openen, veel samenwerkingen te vinden en ervaring op te doen. Het startkapitaal is bijna compleet en ik zoek nog 10.000 euro via investeerders. Wil je mij helpen stuur mij dan een pb en ik mail je het aanbod.

Dat lijkt me voor haar een veel betere propositie dan starten in een permanente winkel met zo'n schuldenlast.
Overgens kan ik me niet voorstellen dat de NS/Prorail 4 maanden huurvrij geeft zonder contract voor de periode erna.
Of zitten ze zo erg omhoog met de ruimte op de stations?
Er zit vast wel een Fok Forum lid in de buurt van Den Haag dus we zullen de voortgang hier wel horen! :)
pi_156343004
Voor pop-up winkels willen ze nog wel eens huurvrij geven omdat leegstand slecht is voor de uitstraling/imago. Maar het is wel uitzonderlijk inderdaad.

Het zou ook kunnen dat ze met huurvrij bedoeld dat een percentage van de omzet afgedragen moet worden, maar dat heb staat niet in de pitch.
pi_156343011
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hallo, en welkom hier! Wat vervelend dat je vermoedelijk met een default te maken hebt.
De naam komt mij niet bekend voor dus ik denk dat dit inderdaad een nieuwe is die wij nog niet kennen. Heb je hierover al contact gehad met GvE en zo ja wat was hun reactie? Zo niet is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden en te informeren of GvE al op de hoogte is, zodat er eventueel aktie ondernomen kan worden.
Ik lees in de oude pitch dat de leningnemer naast de GvE lening ook nog een achter gestelde lening van zijn vorige eigenaar heeft. Er is dus mogelijk nog wat te halen. ik zou hem nog niet in de OP opnemen daar er nog geen officieel failisement is.

ik heb hem wel in mijn prive lijstje gezet zodat we hem niet kunnen vergeten!

Als ik het goed lees in de Zuidkrant heeft een oud personeels lid in een ander pand op 31 mei 2015 een nieuwe optiek geopend nadat de leningnemer die nu in de problemen is zijn zaak heeft gesloten. De opmaat voor een nieuw faillisement of was de GvE leningnemer een slechte ondernemer?
Of is onze GvE leningnemer/ondernemer misschien gepiepeld?

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 08:42:59 ]
pi_156343157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb hem wel in mijn prive lijstje gezet zodat we hem niet kunnen vergeten!
Is het een idee om ook een lijstje aan te leggen met projecten die nog niet default zijn, maar toch "wat mee is"?
pi_156343488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is het een idee om ook een lijstje aan te leggen met projecten die nog niet default zijn, maar toch "wat mee is"?
Ik denk we hiermee terughoudend moeten zijn en dat je zoiets beter zelf kunt bijhouden omdat, zolang erg officieel niets openbaar is, het noemen van namen en rugnummers de desbetreffende bedrijven en/of het incasseren van rente en aflossing kan schaden. Overigens heeft naregendezon zelf al een hele mooie lijst aangelegd die niet openbaar is.
pi_156343754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Of zitten ze zo erg omhoog met de ruimte op de stations?
Er zit vast wel een Fok Forum lid in de buurt van Den Haag dus we zullen de voortgang hier wel horen! :)
Er staat hier wel het eea leeg nog, zit dagelijks op CS dus als er wat gebeurt zal ik het melden
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156343775
quote:
-edit- even alles in spoiler gezet ivm alle namen -edit-
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 24-09-2015 10:25:52 ]
pi_156344017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:41 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn ze uit elkaar, Marcel Slootmaker is nu 'oud mederwerker' en er vandoor met Cora Baak!

Denk dat je gelijk hebt!

Ik had het ook opgemerkt en heb het zo samen gevat:

Internet is toch een pracht instrument om zaken boven water te krijgen! Kost een klein uurtje maar het levert wat op.
Ik zit zelf niet in dit project dus kan er niets mee maar wie er wel in zit of natuurlijk GvE doe er je voordeel mee. Ik zal het in een spoiler zetten.

SPOILER
Misschien is het beter om de persoons gegevens die jij hebt gepost ook even in een spoiler te zetten.
Grappig dat we het zelfde ongeveer gelijk hebben uigezocht!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-09-2015 10:01:20 ]
pi_156344227
Beide mooi uitgezocht!
Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen. Even afwachten wat de reactie is van GvE.

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 24-09-2015 10:11:58 ]
pi_156344304
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:06 schreef Horsemen het volgende:
Mooi uitgezocht beide!
Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen.
Hoofdelijke aansprakelijkheid is standaard bij GvE. Ik vind het alleen erg summier in de pitches staan wie allemaal meetekenen. Je moet het vaak maar afwachten wanneer de lening tot stand is gekomen. Kan m.i. een stuk beter
pi_156344342
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:06 schreef Horsemen het volgende:

Ik ga er vanuit dat beide hoofdelijk hebben getekend dus heb goede hoop dat de centjes volledig terug gaan komen.
Ik hoop het voor de investeerders.
Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat de nieuwe zaak op de naam van de nieuwe liefde staat en de heer Sloothaak voor een hongerloontje op de loonlijst staat.
Gevolg bij de ex geliefden/getrouwden is niets te halen.
Maar we gaan het merken de komende tijd.
pi_156344347
Vandaag 1e betaling van Investormatch netjes op tijd ontvangen (zelfs 2 dagen eerder dan gepland).
pi_156344387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:13 schreef djh77 het volgende:
Vandaag 1e betaling van Investormatch netjes op tijd ontvangen (zelfs 2 dagen eerder dan gepland).
Hier ook!! :D
pi_156344400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hoofdelijke aansprakelijkheid is standaard bij GvE. Ik vind het alleen erg summier in de pitches staan wie allemaal meetekenen. Je moet het vaak maar afwachten wanneer de lening tot stand is gekomen. Kan m.i. een stuk beter
Dat zijn ook zaken die je moet controleren als je de getekende overeenkomst krijgt. Als je de mening toegedaan bent dat het niet juist is en er zijn meerdere investeerders die mening toegedaan kan er vaak nog iets aan gedaan worden.
pi_156344425
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zijn ook zaken die je moet controleren als je de getekende overeenkomst krijgt. Als je de mening toegedaan bent dat het niet juist is en er zijn meerdere investeerders die mening toegedaan kan er vaak nog iets aan gedaan worden.
Zou het geen informatie moeten zijn die klip en klaar in de pitch staat?
pi_156344463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja! Dus als dat niet zo is, vooral klagen!
pi_156344467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeldt in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over .
Iedereen tekent in principe hoofdelijk.
pi_156344500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeld in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over .
Iedereen tekent hoodelijk tenzij.
^O^
pi_156344523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de investeerders.
Maar het zou zo maar zo kunnen zijn dat de nieuwe zaak op de naam van de nieuwe liefde staat en de heer Sloothaak voor een hongerloontje op de loonlijst staat.
Gevolg bij de ex geliefden/getrouwden is niets te halen.
Maar we gaan het merken de komende tijd.
Maar dan kan je ze wel nog jaren lang blijven volgen, de vraag is of het dat opweegt tegen de kosten, maar zolang een van de twee een inkomen heeft is er kans dat er iets te halen is. We gaan het zien inderdaad, gelukkig zit ik er weer niet in :X
pi_156344540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Staat in de voorwaarden van GvE iedereen tekent hoofdelijk tenzij anders vermeldt in de Putch. Laat volgens mij niets aan duidelijkheid over .
Iedereen tekent in principe hoofdelijk.
De onduidelijkheid zit volgens mij meer in de vraag wie 'iedereen' is....
pi_156344615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:22 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

De onduidelijkheid zit volgens mij meer in de vraag wie 'iedereen' is....
Als de lening op naam van een bedrijf staat de dga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')