Ik zie die niet staan?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:27 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12088
[ afbeelding ]
Ach, via de link doet het project het wel.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
Gewoon op de link klikken. Voor E 900,- kan je twee drachtige geiten sponsoren![]()
Niet zo mekkeren hoorquote:Op donderdag 24 september 2015 15:37 schreef obligataire het volgende:
Gaan ze die geiten nu exploiteren of exporteren?
Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
We hebben een Balle(n)bak waar de bank uit stapt en we alles moeten financieren en nu een Geitenstal waar we met de bank moeten financieren.
Hoe zit het in beide gevallen met de zekerheden?
Noem je Arjanne en Anton nou een stel geiten?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
Gewoon op de link klikken. Voor E 900,- kan je twee drachtige geiten sponsoren![]()
8.5% bruto 7.9% netto over je uitstaande kapitaal. Maar dan moet het wel terugkomen!quote:Op donderdag 24 september 2015 15:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bij de geiten melden ze dat ze beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, maar de crowd zal wel na de bank in de rij staan. Maw: als het misgaat, ben je het bokkie. Maar... 84 maanden icm 8,5 is wel lekker verdienen als het goed gaat. Laag maandbedrag, maar mooi bedrag onderaan de streep.
Dat is fors, ja. Behoorlijk. Maar op het totale rendement is het te overzien. Eind van de rit pak je bijna 30% in 7 jaar, mits het goed gaat. Alleen is dat laatste nou net de crux hèquote:Op donderdag 24 september 2015 15:51 schreef bleyenburg het volgende:
@ Piet Piraat: 8,5% icm 84 maanden.
What about 2,1% fee???
Moet kunnen tochquote:Op donderdag 24 september 2015 15:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Noem je Arjanne en Anton nou een stel geiten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan de ballebak nog niet goed doorgronden:quote:Op donderdag 24 september 2015 15:54 schreef Gijsbertus het volgende:
Van beide projecten geen fan, vanwege het hoge bedrag en (hoog) risico.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef MSR het volgende:
[..]
Naregendezon: de bank stapt er uit zeg je, dat lijkt inderdaad een slecht teken. Ik lees het in eerste instantie echter dat de ballekoning de banklening wil oversluiten via GvE ivm lagere lasten. Dat lijkt dan wel weer positief.
Ik ook, maar ik zei het meer als de een was met en gaat nu zonder Bank verder en de ander is met Bank en zijn wij er om alle risico's af te dekken. Ik ben ook van mening dat de Ballenbak een grotere zekerheid biedt als het mis gaat.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Dit keer dus juist geen gestapelde financiering, daar heb ik vaak meer moeite mee.
Voor mij ook geen Geiten.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:24 schreef obligataire het volgende:
[..]
De ABN lening loopt nog 2 jaar en dat wordt omgezet naar een 5 jarige lening, dat geeft minder druk op de ketel, want lagere lasten en tevens de ruimte om dat waterpark te kopen. Betekent wel dat ze 8 maanden een park moeten onderhouden en opknappen terwijl daar geen omzet tegenover staat. Daar hebben ze 20K voor gereserveerd. Lijkt me niet overdreven veel, er zal sowieso een beheerder op moeten zitten voor het onderhoud en voorkoming van vandalisme zo lijkt me. En ons klimaat blijft een onzekere factor wie weet regent het in 2016 veel in het eerste seizoen. Maar goed daar profiteert hun ballenbak dan weer wat van, de kinderen moeten toch ergens naar toe in de zomer.
Ik doe mee maar niet voor het bedrag dat ik normaal bij een klasse 2 zou investeren.
Die geitenlening daar pieker ik nog niet eens over......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |