Dat zie ik wel vaker bij rijke mensen.. Hobby voor de vrouw moet apart gefinancierd worden, buffer kan lekker op de bank blijvenquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vind het wel raar dat zulke mensen zo'n 'flut'bedrag moeten lenen.
Nogmaals, ik pasquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vind het wel raar dat zulke mensen zo'n 'flut'bedrag moeten lenen.
Ballebak staat nog open. Heb je dus niet gemist. Nog een kleine 23K te gaanquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:52 schreef Coelho het volgende:
Een paar dagen weg geweest maar buiten een ballenbak met typefout en een opvang voor gastouders heb ik niet veel gemist, begrijp ik?
Bij KoM start er momenteel zelden een op 0. Ze starten bijna altijd met ongeveer 5 investeerders die bescheiden bedragen inleggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 05:34 schreef djh77 het volgende:
[..]
Er was laatst een business angel bij het kerst Project van KoM. Dat was redelijk incidenteel. Meestal starten de projecten gewoon op 0%
Dat wist ik niet. Je kan ook bij KoM niet zien wanneer de investering is gedaan. Maakt het ook wat lastiger.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij KoM start er momenteel zelden een op 0. Ze starten bijna altijd met ongeveer 5 investeerders die bescheiden bedragen inleggen.
De nieuwe dierservice kwam online met 9 investeerders.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Je kan ook bij KoM niet zien wanneer de investering is gedaan. Maakt het ook wat lastiger.
8 om precies te zijn voor een totaal bedrag van 3100 euro.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:02 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
De nieuwe dierservice kwam online met 9 investeerders.
Keek ik zeker net een minuutje later...quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
8 om precies te zijn voor een totaal bedrag van 3100 euro.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Het klinkt wel, ondanks dat hij nog erg jong is, als een echte ondernemer die verder wil. De omzetstijging is inderdaad, ook volgens mij, wel erg enthousiast 395k in 2015, naar 965k in 2016 en naar 2000k in 2017. Als ik het goed lees, tekenen de 3 holdings van de moeder, zus en hem zelf, niet mee voor de lening. Daarnaast is wat mij betreft de rente ten opzichte van het risico (zoals ik het inschat) aan de lage kant.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:10 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Dierservice-Nederland
[ afbeelding ]
ja top project haha...normaal gesproken geen schijn van kans. ik kom heel regelmatig in Laren, als het maar exclusief is, wordt er graag grof voor betaald. en met deze extra info hier, steek ik er toch een klein bedrag in. 4 klanten per dag is voldoende voor een winkel in laren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef impact9 het volgende:
Lacy lion, topproject.
Huis van 1,2 mil (hypotheek onbekend) en man is MD van Rabobank haha.
Geld komt wel terug.
Nee is niet verplicht.quote:Op vrijdag 25 september 2015 05:46 schreef djh77 het volgende:
Betekent dit nog wat voor platformen die niet standaard werken met hoofdelijke aansprakelijkheid (KoM en CAN??). Maw is hoofdelijke aansprakelijkheid verplicht volgens AFM richtlijn?
Hebben jullie ook (goed) contact met andere platformen, zoals gve, kom, etc?quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:12 schreef Investormatch het volgende:
[..]
Nee is niet verplicht.
De UBO achterhalen is overigens vooral om te controleren of men niet 'kasrondjes' aan het maken is om geld wit te wassen.
Ja er is wel contact, maar niet structureel. En zeker (te) weinig over case's specifiek. We merken wel dat ondernemers 'shoppen'. Het is nu de eerste vraag die wij stellen: 'waar ben je nog meer geweest en bij wie ligt het nu nog meer?' 'Waarom zeiden de anderen 'nee'.'quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:17 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Hebben jullie ook (goed) contact met andere platformen, zoals gve, kom, etc?
Waar meerdere investeringsaanvragen voorkomen kunnen worden..
Ze zijn met een aantal projecten bezig (zekerheden moeten nog gecheckt worden):quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:18 schreef Gijsbertus het volgende:
De nieuwe van vandaag zijn allemaal pas voor mij..
Ben benieuwd wanneer Aygo met nieuwe investeringen komt..
De Bio processor is te groot qua investeringsbedrag en voor de rest is er niks...
Anders haak je niet bij aan de rest..
Jouw stukje had ik gelezen, vandaar ook mijn post..quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:26 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ze zijn met een aantal projecten bezig (zekerheden moeten nog gecheckt worden):
• Houthandel in plaatmateriaal: circa 60k financiering gezocht. Actuele status: doorrekenen van de prognose op aflossingscapaciteit en het checken van de zekerheden
• Producent van machines voor de voeding- en genotmiddelen industrie. Actuele status: beoordelen van de pitch, met name het bepalen van de positie van de crowd aangaande de zekerheden.
• Thuis lekker uit eten. Een project om het mogelijk te maken dat je een sterren kok thuis, of op je bedrijf, laat koken. Actuele status: doorrekenen van de plannen.
• Voorraad financiering van een importeur van jong gebruikte auto’s. circa 90k financiering gezocht. Actuele status: Doorrekenen afloscapaciteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |