abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156377315
జ్ఞ‌ా
pi_156377350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:48 schreef -jos- het volgende:

[..]

Klopt, ik zie hem ook niet op de site.
Als je klikt op geld investeren staat hij er gewoon.
pi_156377453
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:47 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.

Paar laat betalers maar meeste so far op tijd of zelfs (soms wel een halve maand) te vroeg. Lekker korte looptijden. In het kader van spreiden, spreiden en nog eens spreiden geen gekke optie.
Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
pi_156377965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:54 schreef CRWD het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
Nog niet. Dus nog even afwachten hoe dat gaat. Verdienmodel v website lijkt trouwens vooral te zitten in de fees die gevraagd worden aan de leners als ze een lening verlengen.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_156378343
Aan Tropicana moet nog een hoop gebeuren. Mooi project, maar inderdaad financieel erg beperkt inzichtelijk voor de investeerders. Wordt een lastige denk ik.
Entree is gerekend op basis van de pitchcijfers bijna 20 euro, da's toch best geld voor een dagje zwemmen. En wat eerder ook is gezegd: publiek is veranderd. Dus stevig in hun schoenen staande badmeesters/beveiligers zul je in Rotterdam goed kunnen gebruiken.
Schip ahoy!
pi_156379169
Een klap geld 14 miljoen voor een zwembad.
Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:45:57 #282
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156380057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
Ach ja, 40000 likes keer het minimale investeringsbedrag, dan ben je toch over het bedrag dat je via CF wilt ophalen? Hebben die mensen geen aankondiging gehad van het van start gaan van deze pitch? Ik zie er na 3 uur nog slechts 17 staan...
pi_156381971
Geen incentive bij Tropicana? Dat valt tegen :)
pi_156383286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:41 schreef xzaz het volgende:
#10456 van GvE heeft nog niet betaald?
Zal er maandag wel bijstaan denk ik, het loopt allemaal wat achter.
Pecunia non olet
pi_156383355
Ing had vandaag ook een storing met de betalingen die gisteren al klaar gezet waren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156387434
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:04 schreef Murene het volgende:

[..]

Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen.
Willen zeker vlug starten, dat ze er zo boven op zitten
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
pi_156387848
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
ik heb vanmiddag betaald, zonder gebeld te zijn. Apart
pi_156387930
Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?

quote:

[..]

pi_156388312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:50 schreef crowdiefunder het volgende:
Geen incentive bij Tropicana? Dat valt tegen :)
Dat was inderdaad wel een makkelijk ja. Al is het maar een percentage korting bij entree.
Overigens zitten er vooral kleine bedragen in. Ik zie twee keer 4k en één keer 1k, verder veel honderdjes en tweehonderdjes, dus de 'grote jongens' hebben er ook weinig vertrouwen in. Slagingskans lijkt nu dus beperkt, afgaande op de eerste investeringen.
Schip ahoy!
pi_156388783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:14 schreef Remond1977 het volgende:
Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?

[..]

Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 23:40:35 #291
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156388962
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?
pi_156389089
Voordeel is wel dat er geen fee berekend wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

pi_156391088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
pi_156391199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 23:44 schreef Remond1977 het volgende:
Voordeel is wel dat er geen fee berekend wordt.

[..]

Ja, dat argument ken ik en dat is inderdaad zo. Maar zo kostenverhogend zal een normale overboeking nou toch ook weer niet zijn denk ik.
pi_156393399
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 26-09-2015 06:29:47 ]
pi_156393402
quote:

[..]

Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
pi_156393406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Tikibad duinrell kost E 16,- voor 4 uurtjes op rottijden: van 18 tot 22uur. Het is daar altijd druk zat. Mensen hebben het er blijkbaar voor over

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 26-09-2015 07:23:59 ]
pi_156393939
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand
Ik praat niet over een raar lang kenmerk maar over paar cijfers die automatische koppeling maken met mijn Excel bestand. Juist geen handmatige verwerking dus aan mijn kant. Met beide systemen zouden denk ik iedereen blij zijn.
pi_156393992
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 06:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
Ze hoeven mij niet vooraf te herinneren, we zitten niet op de kleuter school.
pi_156394121
Gisteren bij de opening van Stael geweest.
Heerlijk gegeten en gedronken.
Jammer dat er niet tot weinig meer investeerders waren..
Heb daar uitgebreid met de eigenaar/ ondernemer gesproken en ook met de crowdfundcoach.
Het leuke was dat een ieder een ander inzicht heeft in de crowdfunding. Zeker op basis van de risico kwalificaties. Kwam er op neer dat er nog zat te verbeteren is, en dat de crowdfunding in nederland vrijwel in de kinderschoenen staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')