Nou, dan toch maar de link activeren en m'n toezegging overmaken. Heb even afgewacht hoe lang het duurt tot de laatste 10% binnen was. Bijna 48 uur na het betaalverzoek.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:40 schreef AapNootMuis het volgende:
Steigerbouwer op InvestorMatch is vol
Ik doe al mee met de vestiging in Gouda, dat is voor mij even genoeg i.v.m. de spreiding.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:19 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op HCN: http://www.horecacrowdfun(...)il/la-cubanita-breda
[ afbeelding ]
Zo, GvE heeft duidelijk de koppositie weer overgenomen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:28 schreef djh77 het volgende:
De Top 40 van week 39 (Dit keer wel met het crematorium)
[ afbeelding ]
Hoop niet dat platformen hier op gaan mikken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zo, GvE heeft duidelijk de koppositie weer overgenomen.
die andere (in de witte dame; tja) ziet er wel goed uit vanwege de 2e hypotheek 'harde zekerheid'. Of ben ik te goedgelovig?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik doe al mee met de vestiging in Gouda, dat is voor mij even genoeg i.v.m. de spreiding.
Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:43 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Nou, dan toch maar de link activeren en m'n toezegging overmaken. Heb even afgewacht hoe lang het duurt tot de laatste 10% binnen was. Bijna 48 uur na het betaalverzoek.
Ik moet zeggen dat wat mij betreft een project van deze omvang eigenlijk te groot is voor crowdfunding. Van deze materie moet je wel heel veel verstand hebben om hierbij een inschatting te kunnen maken. Ik denk wel dat het positief is dat dit de eerste trance van de lening is, die niet doorgaat als e.e.a. niet haalbaar lijkt te zijn. Ik heb liever met deze 1e trance te maken als de latere tranches waarbij nog 2,5 of 3,0 MIO (verspreid over verschillende tranches) bij de crowd opgehaald zal moeten worden. Nee, door mij niet op waarde te schatten en als ik de investeringen op dit moment zie hebben meer mensen hier last van…..quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:02 schreef µ het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12253
Ik ken dat platform niet, maar als ik het even snel lees geven ze een buy back guarentee. Ze nemen je lening over wanneer de betaling 60dagen uit blijft. Dus geen default risico lijkt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Mensen hier bekend met https://www.twino.eu/en/ ?
Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Mensen hier bekend met https://www.twino.eu/en/ ?
Klopt, ik zie hem ook niet op de site.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:45 schreef CRWD het volgende:
Tropicana is beschikbaar via de directe link maar staat niet op de FrontPage zo lijkt het. Wellicht dat het daarom niet lijkt te lopen ?
Als je klikt op geld investeren staat hij er gewoon.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:48 schreef -jos- het volgende:
[..]
Klopt, ik zie hem ook niet op de site.
Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:47 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Heb er een paar honderd euro verdeeld over verschillende projecten inzitten op her moment.
Paar laat betalers maar meeste so far op tijd of zelfs (soms wel een halve maand) te vroeg. Lekker korte looptijden. In het kader van spreiden, spreiden en nog eens spreiden geen gekke optie.
Nog niet. Dus nog even afwachten hoe dat gaat. Verdienmodel v website lijkt trouwens vooral te zitten in de fees die gevraagd worden aan de leners als ze een lening verlengen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:54 schreef CRWD het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de eventuele wanbetalers? Dat het platform de lening terugkoopt? Heb je dat ook al in de praktijk ervaren oid?
Ach ja, 40000 likes keer het minimale investeringsbedrag, dan ben je toch over het bedrag dat je via CF wilt ophalen? Hebben die mensen geen aankondiging gehad van het van start gaan van deze pitch? Ik zie er na 3 uur nog slechts 17 staan...quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Een klap geld 14 miljoen voor een zwembad.
Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:04 schreef Murene het volgende:
[..]
Ze belde mij vandaag al op. Met de mededeling dat ik voor morgen 11.00 moet betalen.
Willen zeker vlug starten, dat ze er zo boven op zitten
ik heb vanmiddag betaald, zonder gebeld te zijn. Apartquote:Op vrijdag 25 september 2015 23:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Belachelijk dat ze al hebben gebeld vóórdat de betaal termijn voorbij was. Ik begrijp dat ze het goed willen doen maar dit is dus niet goed. Bijna jammer dat ik het al eerder voldaan heb.
Dat was inderdaad wel een makkelijk ja. Al is het maar een percentage korting bij entree.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:50 schreef crowdiefunder het volgende:
Geen incentive bij Tropicana? Dat valt tegen
Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:14 schreef Remond1977 het volgende:
Ik had geinvesteerd en dacht dat ik 3 dagen de tijd had om te betalen maar ik werd ook 2 maal gebeld, alleen ik was toen bezig maar mijn investering was toen verdwenen. Dus nu weet ik niet, moet je gelijk betalen of heb je een paar dagen de tijd?
[..]
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Volgens hun eigen voorwaarden heb je 3 dagen de tijd, behalve als je investeert nadat het project al voor 90% vol is, dan moet je gelijk betalen. Wat overigens ook een minpunt is, dat is dat je het geld niet kunt overmaken naar IvM maar dat je verplicht bent om met ideal te betalen.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:40 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?
De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:40 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Vind je alleen de verplichting een minpunt of vind je ideal niks?
Ja, dat argument ken ik en dat is inderdaad zo. Maar zo kostenverhogend zal een normale overboeking nou toch ook weer niet zijn denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:44 schreef Remond1977 het volgende:
Voordeel is wel dat er geen fee berekend wordt.
[..]
Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahandquote:Op zaterdag 26 september 2015 00:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De verplichting. Ik wil aan de betalingen van crowdfunding een extra kenmerk meegeven en dat kan via ideal niet. Daarnaast komt het geld soms van een andere rekening, bij een normale overboeking kan ik de betaling gelijk agenderen voor 1 of 2 dagen later bij ideal moet ik er dan nogmaals aan denken om te betalen.
Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tikibad duinrell kost E 16,- voor 4 uurtjes op rottijden: van 18 tot 22uur. Het is daar altijd druk zat. Mensen hebben het er blijkbaar voor overquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Een klap geld 14 miljoen voor een zwembad.
Die 20e entree lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd. Al met al weinig bekend en hoge risico's/
Ik praat niet over een raar lang kenmerk maar over paar cijfers die automatische koppeling maken met mijn Excel bestand. Juist geen handmatige verwerking dus aan mijn kant. Met beide systemen zouden denk ik iedereen blij zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2015 06:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Voor mij is ideal juist een pre. Dat overboeken met die rare kenmerken bij GvE vind ik echt ouderwets, kostenverhogend (handmatige verwerking in boekhouding) en foutengevoelig. De meeste platforms werken toch met ideal? KoM, AGD, CAN, Lendahand
Ze hoeven mij niet vooraf te herinneren, we zitten niet op de kleuter school.quote:Op zaterdag 26 september 2015 06:29 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het is puur een reminder. Na de betaaltermijn moet er weer een heel proces opgestart worden waardoor de betaling naar de ondernemer vertraagd wordt. Ook de investeerders (die netjes op tijd betaald hebben) moeten dan langer wachten voordat de lening wordt terugbetaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |