Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan. Dat zit er idd zo weer aan. Heb sowieso niet zo'n zin om op een of ander raar rantsoen te gaan zitten haha.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Ceviche het volgende:
Minder eten, sporten.
Tien kilo in 5 weken is onrealistisch. 5 zou je nog wel kunnen redden als je echt heel hard aan de bak gaat, maar vaak wordt dat een crashdieet en zit dat er zo weer aan.
Thanks, daar ga ik even voor kijken!quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Ceviche het volgende:
e kunt op voedingscentrum precies bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je snel zien wat het meeste kcal oplevert maar bijvoorbeeld niet goed vult (bijvoorbeeld alcohol).
Waarom heb je het dan over 10 kilo in 5 weken?quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:41 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan.
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Ludd het volgende:
Waarom heb je het dan over 10 kilo in 5 weken?
Ja, dat gaat wel op in één avond. Dat dus zo'n 3 dagen per week. Soms wel eens doordeweeks ook. Ik weet dat het redelijk fors is. Daar is volgens mij ook wel winst te behalen ja.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Dagonet het volgende:
Een fles wijn en twee blikken bier per weekend of elke dag, vier dagen lang?
Want in het laatste geval, kap daar eens mee.
Heb er niet zoveel verstand van verder (ik eet nooit brood dus heb dat ook nooit opgezocht). Maar drie plakken kun je beter 1 van maken (die twee plakken vullen sowieso niet), suiker over de pindakaas weglaten, dat soort dingen. Ik zou kijken naar andere voedselgroepen die brood kunnen vervangen (rijst bijvoorbeeld) want ik krijg het idee dat brood je niet echt vultquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:41 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan. Dat zit er idd zo weer aan. Heb sowieso niet zo'n zin om op een of ander raar rantsoen te gaan zitten haha.
[..]
Thanks, daar ga ik even voor kijken!
Wat voor broodbeleg raad jij aan dan?
Ik denk dat ik daar idd wel wat ik kan/moet minderen.
Is nog steeds aanpoten hoor (ervan uitgaande dat je niet obese bentquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:48 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.
Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:48 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.
Nou ik heb ongeveer 11 kilo overgewicht. Dus dat moet er eigenlijk gewoon vanaf. Wil weer gewoon op een gezond gewicht komen. Eigenlijk wil ik een beetje in het midden terecht komen van het gezonde spectrum. Dus eigenlijk mag er in totaal 20 kilo af. Maar goed, eerst maar eens effe gewoon uit de overgewicht zone terecht komenquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:52 schreef marcb1974 het volgende:
10 kilo in 5 weken kan prima hoor. Het ligt er alleen wel aan hoeveel te zwaar je bent. Is het alleen die 10 kilo kan het weer niet. Moeten er na die 10 nog 50 af kan het wel.
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel?quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:52 schreef Ceviche het volgende:
Ik zou kijken naar andere voedselgroepen die brood kunnen vervangen (rijst bijvoorbeeld) want ik krijg het idee dat brood je niet echt vult
Gewoon extra klaarmaken en de volgende dag opwarmen in de magnetronquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel?
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:55 schreef Ludd het volgende:
Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.
10 kilo verliezen kan je in een week doen. Dat doen sporters die in een bepaalde gewichtsklasse uit moeten komen ook. Dat is dan echter vooral door het afdrijven van vochten, door je uit te drogen. Dat zit er een dag na de weigh in weer bij.
Ik denk dat jij 10 kilo vet wil verliezen.
Om 1 kilo vet te verliezen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je binnen krijgt.
Voor 2 kilo in de week, moet je dus elke dag 2000 kcal minder eten dan dat je verbruikt. Hoe dacht je dat te gaan doen zonder crashdieet?
Je kunt gewoon de inhoud van bijvoorbeeld twee pakken koken, dat afwegen en in aparte bakjes doen, per maaltijd een vaste hoeveelheid ofzo.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste is wel om gewoon je levensstijl aan te passen i.p.v. diëten.
Volgens mij verbrandt je dan nog geen 200 kcal, maar ik zal het even opzoeken.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.
Meer calorieën verbranden dan je inneemt klinkt ook niet eenvoudig trouwens. Wat verbrand je van een uurtje hardlopen? 800 calorieën of zo? En wat verbrand je met de gewone dagelijkse activiteiten? Daar kom je nooit aan zou je haast zeggen...
800 kcal zou kunnen ja, afhankelijk van je gewicht/spiermassa. Als je 1000 kcal per dag minder binnenkrijgt dan dat je verbrandt verlies je ongeveer 1 kilo per week,quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.
Meer calorieën verbranden dan je inneemt klinkt ook niet eenvoudig trouwens. Wat verbrand je van een uurtje hardlopen? 800 calorieën of zo? En wat verbrand je met de gewone dagelijkse activiteiten? Daar kom je nooit aan zou je haast zeggen...
Hier kom je denk ik wel een heel eind mee.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:17 schreef Dagonet het volgende:
Begin dus eerst maar met:
Minderen van je alcoholinname. Drie flessen wijn per week is overdadig, zeker als je niet beweegt.
Schrap de suiker van je pindakaas, quick win, waarom zou je dat doen ook? Gooi er desnoods wat komkommer op ofzo.
Eet 's avonds wat later zodat je laat op de avond niet weer trek krijgt.
Eet betere kwaliteit brood, eet meer groente, eet minder aardappels.
Dat is allemaal prima te halen en je houdt nog geld over ook.
Het is wel een beetje natte vingerwerk. Beter download je een kant en klaar excel bestandje, waar je in kan vullen wat je per dag eet. Dan heb je daar een beetje zicht op, en leer je misschien ook betere keuzes te maken.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:18 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier kom je denk ik wel een heel eind mee.
Natuurlijk is het nattevingerwerk, maar als iemand vraagt hoe het beste af te vallen en hij drinkt minstens drie liter wijn en drie liter bier per week dan is er al heel simpel iets aan te raden.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is wel een beetje natte vingerwerk. Beter download je een kant en klaar excel bestandje, waar je in kan vullen wat je per dag eet. Dan heb je daar een beetje zicht op, en leer je misschien ook betere keuzes te maken.
Daarbij kan je dan ook macro verhoudingen zien. KCAL is het belangrijkste, maar niet het enige.
Dit is wel een goeie zeg! Leuke opzet ook van die site.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Ceviche het volgende:
Je kunt op voedingscentrum precies bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je snel zien wat het meeste kcal oplevert maar bijvoorbeeld niet goed vult (bijvoorbeeld alcohol).
2 kilo per week, dus dagelijks 2000 kcal onder je onderhoud... ehh vind ik toch redelijk snel.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:33 schreef Ludd het volgende:
10 kilo in 5 weken is niet redelijk snel.
Zeker! Wil sowieso weer iedere avond een wandeling gaan maken (doe ik graag) en ook zo'n 3x per week gaan joggen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:21 schreef ioko het volgende:
En bewegen? Dat is de andere kant van afvallen. Heb je daar al plannen voor?
Mosterd doe ik daar altijd bijquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:21 schreef Roberta_J het volgende:
vind overigens kipfilet op brood wel een wat saaie smaak. Waarmee is dat een beetje op te fleuren? Ik denk dan zelf aan rauwkost (ook lekker en gezond!). Maar wat is nog meer lekker?
Gewoon normale mosterd? Dacht daar instinctief ook al aan, terwijl ik dat nog nooit geprobeerd hebquote:
quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:26 schreef Roberta_J het volgende:
Ik lees vaak dat brood (koolhydraten) niet echt goed is. Wat is bijvoorbeeld een goede broodvervanger? Zoals je kan lezen, behoort brood nogal standaard tot m'n dagelijkse eten!
Dit trouwens vind ik altijd zo'n vaag advies... het zou wel kloppen hoor, daar niet van. Maar dan kun je toch net zo goed gewoon helemaal niet drinken? Ik drink toch ook wel alcohol om het aangeschoten/dronken worden. Dat ga je met 1 halve liter niet redden haha.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:00 schreef Evenveel het volgende:
Verder wat standaard tips:
- Max 1 biertje (halve liter) per dag rondom en in het weekend
quote:Avond eten: meestal aardappelen (redelijk veel) en groente
Waarmee zoet je dat trouwens? Honing of zo?quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:00 schreef Radioheader het volgende:
Brinta met magere melk of magere yoghurt met allbran plus flakes als ontbijt.
Ja, en thee (zonder suiker) drink ook wel redelijk veel. Groene en witte thee, rooibos, brandnetelthee. Dat soort dingen. Limonadesiroop zou ook nog suikervrij kunnen? Maar goed, limonadesiroop hoeft idd niet per sé.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:45 schreef Fera het volgende:
Ik zou alcohol ook helemaal schrappen. En limonadesiroop ook. Je kunt prima wennen aan alleen water drinken. Desnoods fleur je dat op met een paar schijfjes citroen en een takje munt.
Drink toch gewoon lekker koud waterquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:51 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ja, en thee (zonder suiker) drink ook wel redelijk veel. Groene en witte thee, rooibos, brandnetelthee. Dat soort dingen. Limonadesiroop zou ook nog suikervrij kunnen? Maar goed, limonadesiroop hoeft idd niet per sé.
Zelf ben ik ook bezig met afvallen en ik drink alleen maar water en soms thee. Na een tijdje wen je er aan en mis je al die zoete troep ook niet meer. Ik kan best nog wel eens in het weekend genieten van een glaasje frisdrank, maar echt met mate.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:51 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ja, en thee (zonder suiker) drink ook wel redelijk veel. Groene en witte thee, rooibos, brandnetelthee. Dat soort dingen. Limonadesiroop zou ook nog suikervrij kunnen? Maar goed, limonadesiroop hoeft idd niet per sé.
Doe ik al. Heb me geregistreerd op voedingscentrum.nl en daar kun je een dagboek bijhouden waarbij meteen je calorieën worden geteld.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:53 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Begin eens met je calorieen te tellen, als je dat niet doet rommel je maar wat aan.
Beterquote:
quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
PS Sonja Bakker moet dooood!
LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
5 maanden? Das wel errug langzaam. Ik heb altijd gehoord dat een kilo per week best prima haalbaar is. Een loshangend vel zou wel meevallen, ik ben geen tientonner of zo!quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:01 schreef Jaeger85 het volgende:
Met jouw haast om af te vallen is het proces al gedoemd om te mislukken. Afvallen is nu eenmaal een langdurig proces. 10 kilo in 5 maanden is een veel realistischer streven en ook gezonder. Daarmee verklein je de kans op loshangend vel ook nog eens.
Loshangend vel is genetisch bepaald. Als je daadwerkelijk overgewicht hebt, bestaat het risico dat je na het afvallen wat loshangend vel blijft houden. Door langzaam af te vallen en door spiermassa aan te komen kun je dat verkleinen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:15 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
5 maanden? Das wel errug langzaam. Ik heb altijd gehoord dat een kilo per week best prima haalbaar is. Een loshangend vel zou wel meevallen, ik ben geen tientonner of zo!
Met al al die aanpassingen in voeding en drinken en bewegen, zal het denk ik best goed moeten komen...
Of het haalbaar is ligt aan hoe je verbranding is, hoeveel je sport en hoeveel je kwijt moet. Voor mij is 2 kilo per maand een uitdaging met gezond eten en vijf uur sport per week. Dus ga er liever niet vanuit dat je dit even snel gaat doen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:15 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
5 maanden? Das wel errug langzaam. Ik heb altijd gehoord dat een kilo per week best prima haalbaar is. Een loshangend vel zou wel meevallen, ik ben geen tientonner of zo!
Met al al die aanpassingen in voeding en drinken en bewegen, zal het denk ik best goed moeten komen...
Wat voor pindakaas eet jij waar veel suiker in zit?quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:34 schreef artelligence het volgende:
Hi TS. Allereerst: goed dat je er wat aan wilt doen. Maarrrrr stel realistische doelen zonder honger te lijden. Ik ben ook bezig met een gezonder eetpatroon. Had ook 10kg overgewicht bij een bmi van 28+
1. Houdt inname van kcal bij, probeer niet boven je onderhoud te zitten.
2. Houdt bij weke voedingsstoffen je binnenkrijgt. Dit kan doormiddel van macro's. Zorg ervoor dat je per dag een goede verdeling van koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten binnen krijgt.
3. Beweeg meer. Pak de fiets als je ergens heen gaat, loop een trap op in plaats van de lift te nemen.
4. Lees even mee in dit topic: LIF / [Het grote afval topic] #124 waar pindakaas gehaat wordt. Lees vooral de OP even door.
5. Wees niet altijd te streng voor jezelf, een halve kg per week afvallen is goed genoeg. Ben je komende zomer weer strakker, in de winter kun je het nog allemaal een beetje verbergen
6. Als je je alcoholinname bijhoudt schrik je jezelf de pleuris. Neem maar van mij aanMinderen met alcohol dus. En waarom je überhaupt suiker op pindakaas doet is me een raadsel. Pindakaas zit vol suiker.
Herstel:quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat voor pindakaas eet jij waar veel suiker in zit?Lijkt me nog vies ook.
Verder draait het idd om de energiebalans, waarbij je vaak meer hebt aan eiwitten en vezels voor een vol gevoel dan snelle koolhydraten.
Oh.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:54 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Herstel:
De meeste normale pindakaas bevat suiker.
Calvé blijkbaar geen toegevoegde suiker maar ik heb het regelmatig gezien. Sowieso nog steeds 6,4 gram suiker per 100 gram.
Oh, maar ik doe ook echt maar een heel miniscuul laagje suiker erop altijd hoor. Stelt echt niks voor. Gewoon voor wat extra zoete smaak, vrij subtiel verder. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nu zo veel uitmaakt, maar ik zal ermee stoppenquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:34 schreef artelligence het volgende:
6. Als je je alcoholinname bijhoudt schrik je jezelf de pleuris. Neem maar van mij aan Minderen met alcohol dus. En waarom je überhaupt suiker op pindakaas doet is me een raadsel. Pindakaas zit vol suiker.
Is blijkbaar ook zo'n beetje de enige. De andere Calvé wel.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh.Ik haal standaard Calvé of pindakaas wat 100% uit pinda's bestaat, dus wist ik niet.
Wat zijn overigens die macro's die je bedoelt?quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:34 schreef artelligence het volgende:
2. Houdt bij weke voedingsstoffen je binnenkrijgt. Dit kan doormiddel van macro's. Zorg ervoor dat je per dag een goede verdeling van koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten binnen krijgt.
3. Beweeg meer. Pak de fiets als je ergens heen gaat, loop een trap op in plaats van de lift te nemen.
4. Lees even mee in dit topic: LIF / [Het grote afval topic] #124 waar pindakaas gehaat wordt. Lees vooral de OP even door.
Doe nou niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:59 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Oh, maar ik doe ook echt maar een heel miniscuul laagje suiker erop altijd hoor. Stelt echt niks voor. Gewoon voor wat extra zoete smaak, vrij subtiel verder. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nu zo veel uitmaakt, maar ik zal ermee stoppenPindakaas sowieso effe uit m'n dieet verbannen. Of misschien die light-variant anders. Maar pindakaas heb ik meestal meer voor als de rest van m'n broodbeleg op is in huis, of als er toevallig eens zin in heb.
Vloeibare kcal zoveel mogelijk vermijden.quote:De calorieën van alcohol bijhouden is denk ik iets waarvan ik me idd de pleuris zal schrikken. Toch lijk ik er niet direct van aan te komen. Zit toch al redelijk lang op hetzelfde aantal kilo's overgewicht. Aankomen niet zozeer, maar het belemmert wel duidelijk dat er eens een keer wat af gaat...
Ben overigens de afgelopen maanden al wel 5 á 6 kilo afgevallen, want woog pakweg een maand of 9 geleden nog 5/6 kilo zwaarder. Ik ben toen begonnen met dagelijks koud douchen, en in korte tijd vlogen er zo'n 5 á 6 kilo's af. Alleen dat is daar bij gebleven en gestagneerd helaas.
Als je wilt gaan jojo-en dan moet je vooral een crashdieet met een kilo per week gaan volgen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:15 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik geloof je.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:01 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Is blijkbaar ook zo'n beetje de enige. De andere Calvé wel.
Nu moest ik het zeker weten, dus even opgezocht: http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst
Ik heb die ook altijd in huis. Bij eigen merk pindakaas van een willekeurige supermarkt is vaak suiker (of dextrose en andere vervangers) toegevoegd.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh.Ik haal standaard Calvé of pindakaas wat 100% uit pinda's bestaat, dus wist ik niet.
Maar ik heb geen idee hoeveel daarvan met stukjes of Creamy is. Beetje offtopic. Maar toch. Je blijft je verbazen over wat er in het eten zit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik geloof je.Maar Calvé heeft wel het grootste marktaandeel, toch?
Dat in bijna alle pindakaas geharde (trans)vetten zitten weet ik dan weer wel.
Pindakaas is zo ongeveer het gezondste beleg. Alleen oppassen met kcal, wel uiterst voedzaam.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:00 schreef Evenveel het volgende:
Alsof kilo's zo belangrijk zijn om te tellen... Ga maar eerst je vetpercentage laten meten en je daar op concentreren...
Verder wat standaard tips:
- Max 1 biertje (halve liter) per dag rondom en in het weekend
- Geen pindakaas meer (of heel weinig) en al helemaal geen suiker
- Geen of minder boter op brood
- Alleen volkorenbrood eten, ben je sneller en langer verzadigd, heb je minder nodig
- Filet american is prima, verder plakjes kipfilet en ham is lekker en gezond
- Eet meer rijst, maar pasta of aardappelen is ook goed (liever met kipfilet en vis dan wat anders)
- Geen limonadesiroop meer, drink gewoon meer water
- Eet magere kwark als tussendoortje
- Eet fruit als tussendoortje
Zo ga je al heel veel resultaat merken... Eet niet per se minder ofzo, gewoon gezonder. Anders zit je met een rammelende maag elke dag en eet je misschien te onregelmatig en ben je sneller verleid tot snelle (ongezonde) snacks.
Sport regelmatiger en eet op die dagen ook gewoon wat meer.
En het is lekkerquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:10 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Pindakaas is zo ongeveer het gezondste beleg. Alleen oppassen met kcal, wel uiterst voedzaam.
Mijn hemel wat een strafkamp dieet, wat is dit 1200 calorieen ofzo?quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Of het haalbaar is ligt aan hoe je verbranding is, hoeveel je sport en hoeveel je kwijt moet. Voor mij is 2 kilo per maand een uitdaging met gezond eten en vijf uur sport per week. Dus ga er liever niet vanuit dat je dit even snel gaat doen.
Gezien je in advies moet vragen, ga ik er vanuit dat je nog niet veel weet over gezond eten. Dan is de kans dat je eraan moet wennen of per ongeluk dingen eet die meer bevatten dan je denkt vrij groot.
Overigens vind ik Cronometer heel fijn om bij te houden wat je eet.
Als voorbeeld van hoe mijn dagen eruit zien, ter inspiratie:
Doordeweeks
Ontbijt: havermout met rijst-kokosmelk
Lunch: drie/vier rijstwafels met hummus of sojayoghurt met blauwe bessen
Avondeten: meestal rijst met groente en peulvruchten of tofu (curry of roerbakgroenten)
Weekend:
Laat ontbijt: havermout met rijst-kokosmelk met pecans en maple syrup
Avondeten: vaak net als doordeweeks, maar soms ook iets makkelijkels zoals zelfbelegde pizza met groente of ovenfriet
Tussendoortjes zijn fruit of rauwkost en als ik honger heb een rijstwafel of een dadel. Als snoep alleen blokjes pure chocolade of ongezouten nootjes. Geen toetjes. Alleen water en groene thee, alcohol met mate in het weekend (1 of 2 glazen bij het eten).
Bullshit, mijn moeder is fulltime alcoholist en die is echt wel veel vet verloren.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
De light variant van pindakaas raad ik af. Die is veel ongezonder dan de normale variant.
Een andere reden waarom je alcohol beter kunt vermijden wanneer je wilt afvallen is het feit dat wanneer je alcohol in je bloed hebt je lichaam geen vet meer verbrand. Je lichaam verbrandt namelijk liever alcohol dan vet. Daardoor duurt het afvallen ook weer langer.
Nee joh! 1550 - 1600 kcal gemiddeld.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Mijn hemel wat een strafkamp dieet, wat is dit 1200 calorieen ofzo?
Ja had de noten enzo (als snoep) nog niet zien staan, schrok ff.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:39 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee joh! 1550 - 1600 kcal gemiddeld.
Boeit over de langere termijn helemaal niks als je energiebalans negatief is. Dan zal je lichaam toch die vetten aan moeten spreken nadat de alcohol verbrand is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
De light variant van pindakaas raad ik af. Die is veel ongezonder dan de normale variant.
Een andere reden waarom je alcohol beter kunt vermijden wanneer je wilt afvallen is het feit dat wanneer je alcohol in je bloed hebt je lichaam geen vet meer verbrand. Je lichaam verbrandt namelijk liever alcohol dan vet. Daardoor duurt het afvallen ook weer langer.
Dit. Halveer de hoeveelheid aardappelen of rijst of pasta, vul dat aan met dubbel die hoeveelheid groenten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:46 schreef FANN het volgende:
Misschien minder aardappelen en meer groente?
[..]
quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:58 schreef bruinwerker het volgende:
van die watten eten waar je normaal gesproken make-up van je gezicht mee haalt. Die zwellen op in je maag waardoor je geen honger heb.
positief bij-effect is dat je je reet ook niet meer hoeft af te vegen.quote:
Bewustwording van wat je in je mond stopt en waar die kilo's vandaan komen is ook het belangrijkste.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:29 schreef Roberta_J het volgende:
Zit nu straks na het avondeten al op 1438 kcal...
Daar komen dan waarschijnlijk nog wel 2 boterhammen met beleg bij vanavond (vanaf morgen gaat het nieuwe regime echt in, als ik boodschappen heb gedaan). Maar valt op zich best mee toch...
Maar goed, nu heb ik vandaag ook wel zuinig gedaan. Er zitten ook dagen bij dat ik patat eet, of pizza, of een turkse pizza haal. Of saucijzen-/kaasbroodjes. ipv 4 boterhammen zou ik nu ook op een gemiddelde dag al op 6 kunnen zitten, met vetter beleg. En er zou vanavond nog een fles wijn bij hebben kunnen komen met 2 halve liters. Nou ja, wel leuk om het allemaal eens bij te houden in ieder geval. Maakt je toch heel wat bewuster.
Jij zult er als bruinwerker meer verstand van hebben dan ikquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:33 schreef bruinwerker het volgende:
positief bij-effect is dat je je reet ook niet meer hoeft af te vegen.
Inderdaad. Wel leuk dat je dat zo kan bijhouden op die site. Da's toch een stok achter de deur.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Bewustwording van wat je in je mond stopt en waar die kilo's vandaan komen is ook het belangrijkste.
Niet, niks gezoet. De smaak van zoetigheid zorgt ervoor dat je meer zoetigheid wil.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:50 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Waarmee zoet je dat trouwens? Honing of zo?
Ik vind dat ook wel lekker namelijk, maar deed er dan ook altijd wel een paar scheppen suiker bij om het lekker te maken. Alleen de honing van de supermarkt schijnt, dacht ik ook, te komen van bijen die gevoed worden met suikerwater. Dus dan eet je alsnog in feite gewoon veredelde suiker.
Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:39 schreef Radioheader het volgende:
Niet, niks gezoet. De smaak van zoetigheid zorgt ervoor dat je meer zoetigheid wil.
Je zou natuurlijk ook vanavond al geen boterhammen kunnen pakken. Want dat heeft niets te maken met of je boodschappen doet morgen. Hoe dan ook zul je minder moeten gaan eten, dus de eerst tijd heb je toch honger verschijnselen. Dat trekt weg.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:29 schreef Roberta_J het volgende:
Zit nu straks na het avondeten al op 1438 kcal...
Daar komen dan waarschijnlijk nog wel 2 boterhammen met beleg bij vanavond (vanaf morgen gaat het nieuwe regime echt in, als ik boodschappen heb gedaan). Maar valt op zich best mee toch...
Maar goed, nu heb ik vandaag ook wel zuinig gedaan. Er zitten ook dagen bij dat ik patat eet, of pizza, of een turkse pizza haal. Of saucijzen-/kaasbroodjes. ipv 4 boterhammen zou ik nu ook op een gemiddelde dag al op 6 kunnen zitten, met vetter beleg. En er zou vanavond nog een fles wijn bij hebben kunnen komen met 2 halve liters. Nou ja, wel leuk om het allemaal eens bij te houden in ieder geval. Maakt je toch heel wat bewuster.
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?
Die tips neem ik mee, thnx!quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef friekin_ het volgende:
Je zou natuurlijk ook vanavond al geen boterhammen kunnen pakken. Want dat heeft niets te maken met of je boodschappen doet morgen. Hoe dan ook zul je minder moeten gaan eten, dus de eerst tijd heb je toch honger verschijnselen. Dat trekt weg.
Aanvulling: de kleine tips zijn ook nog niet genoemd: langzaam eten en goed kauwen, glas water voor het eten..
Mijn suikergebruik is verder al laag.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:09 schreef LadyOracle het volgende:
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.
Lees nou eens wat je zegt... 'Ik gebruik weinig suiker, behalve dan op de pindakaas, in de koffie en in de Brinta'. Dat klopt niet hoor. En je drinkt dus vruchtensappen... En wat denk je dat er in alcohol zit, en in broodbeleg? Zelfs in vleeswaren zit suiker.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:19 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Mijn suikergebruik is verder al laag.al jaren... maar dat had ik ook er niet expliciet bij vermeld.
Op dat uberdunne laagje suiker over de pindakaas na danEnige suikers die mijn lijf binnenkomen zijn die de fabrikanten in dingen stoppen, maar daar ben ik al jaren vrij scherp op verder. Drink alleen soms vruchtensap waar wel een hoop in zit, en de suiker in m'n koffie, maar dat drink ik verder ook maar weinig. Voor de rest mijdt ik suiker al lang.
Alleen bij havermout of brinta hoort voor mij toch wel een schep suiker. Vind suiker daarin onmisbaar. Dus dat gaat 'm niet worden denk ik.
Denk niet dat ik heel erg hoef te kutten om dat suiker eigenlijk. Als ik dat gewoon beperk tot hooguit in de koffie. Daar krijg ik toch al weinig van binnen. 't zit 'm meer in de boterhammen en andere koolhydraten, waaronder dus ook de alcohol, de saucijzenbroodjes, turkse pizza's, broodbeleg, enne, meer bewegen!
Zeker wel. 10000kcal = 1kg. Dus dan zit je per week 20000kcal onder verbruik.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:33 schreef Ludd het volgende:
10 kilo in 5 weken is niet redelijk snel.
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooitquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:26 schreef LadyOracle het volgende:
Lees nou eens wat je zegt... 'Ik gebruik weinig suiker, behalve dan op de pindakaas, in de koffie en in de Brinta'. Dat klopt niet hoor. En je drinkt dus vruchtensappen... En wat denk je dat er in alcohol zit, en in broodbeleg? Zelfs in vleeswaren zit suiker.
Is er een reden dat je zo laat slaapt, sta je dan ook later op of heb je eigenlijk slaaptekort? Kort slapen zorgt ook vaak voor een hongergevoel.
Het is absurd snel. Dat bedoelde ik. Je kan dat niet als redelijk omschrijven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
2 kilo per week, dus dagelijks 2000 kcal onder je onderhoud... ehh vind ik toch redelijk snel.
In droge wijn zit ook gewoon veel suiker, soms zelfs toegevoegd. Tenzij je uitsluitend zero dosage champagne drinkt, maar dat betwijfel ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:34 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooitVruchtensap af en toe. Meer limonadesiroop. Daar zit dan weer wel een flinke zooi suiker in, al neem ik soms ook de suikervrije variant. Wijn meestal droog btw..
Maar in vleeswaren suiker? Dat wist ik niet eerlijk gezegd... das wel een slechte zaak dan!
Suiker maakt eigenlijk geen hele flikker uit hoor, het gaat uiteindelijk alleen maar om het aantal kcal wat je per dag binnenkrijgt. Helaas is het zo dat suiker heel erg calorierijk is en als je veel producten met suiker erin eet dan zul je snel aankomen. Je hebt gewoon een uitzonderlijk slecht dieet. Brinta is BIJZONDER goed voor iemand die AAN WIL KOMEN.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:34 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooitVruchtensap af en toe. Meer limonadesiroop. Daar zit dan weer wel een flinke zooi suiker in, al neem ik soms ook de suikervrije variant. Wijn meestal droog btw..
Maar in vleeswaren suiker? Dat wist ik niet eerlijk gezegd... das wel een slechte zaak dan!
Suikerjunkiequote:Op maandag 31 augustus 2015 18:09 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.
Onzin, ik ben de eerste 20 kilo afgevallen met elke dag brinta. Afzonderlijke voedingsmiddelen zijn het probleem niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Suiker maakt eigenlijk geen hele flikker uit hoor, het gaat uiteindelijk alleen maar om het aantal kcal wat je per dag binnenkrijgt. Helaas is het zo dat suiker heel erg calorierijk is en als je veel producten met suiker erin eet dan zul je snel aankomen. Je hebt gewoon een uitzonderlijk slecht dieet. Brinta is BIJZONDER goed voor iemand die AAN WIL KOMEN.
Dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is absurd snel. Dat bedoelde ik. Je kan dat niet als redelijk omschrijven.
Ja, ik gooi wel een hoop zout bij m'n aardappelen altijd. Maar ja, da worrde ni dik van tog?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Zelfde geldt ook voor zout en andere smaakversterkers.
Ja dat is waar. Maar ja, dat doe je sowieso volgens mij wel.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:55 schreef friekin_ het volgende:
Door zout hou je meer vocht vast. Dacht dat dat sowieso wel bekend was.
Iedereen geeft tips, maar het lijkt niet echt alsof je ze aanneemt of er voor open staat. En je stelt vragen die je binnen 10 seconden kan googlen. Ik zie je afvalpoging hard falen als je zo nonchalant bent in dingen. Het is namelijk hard werken en het vergt veel discipline.quote:
Ik heb vanmiddag nog een lijstje opgeschreven op papier met allerlei tips en zo van hier die ik mee neem, en ga er morgen officieel mee beginnen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:00 schreef friekin_ het volgende:
Iedereen geeft tips, maar het lijkt niet echt alsof je ze aanneemt of er voor open staat. En je stelt vragen die je binnen 10 seconden kan googlen. Ik zie je afvalpoging hard falen als je zo nonchalant bent in dingen. Het is namelijk hard werken en het vergt veel discipline.
Ik val af met vrijwel elke dag frituur en chocomel. Wil niet zeggen dat dat ideaal of makkelijk is. Als je af wilt vallen kun je beter kwark eten dan brinta. Een halve kilo kwark is qua kcal gelijk aan een portie brinta.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onzin, ik ben de eerste 20 kilo afgevallen met elke dag brinta. Afzonderlijke voedingsmiddelen zijn het probleem niet.
Vraag je eens af waarom ve-tsin zo populair is bij fabrikantenquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:54 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ja, ik gooi wel een hoop zout bij m'n aardappelen altijd. Maar ja, da worrde ni dik van tog? [ afbeelding ]
Moet je dat wel lusten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:04 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ik val af met vrijwel elke dag frituur en chocomel. Wil niet zeggen dat dat ideaal of makkelijk is. Als je af wilt vallen kun je beter kwark eten dan brinta. Een halve kilo kwark is qua kcal gelijk aan een portie brinta.
Brood enzo veel te calorie-dense. Het is makkelijk om daar te veel van te eten en moeilijk om daar weinig van te eten. Je kunt je letterlijk heel de dag volstouwen met kwark zonder af te vallen - je zit na zo'n halve kilo echt wel vol namelijk. Kwark vult de maag en zorgt ervoor dat je geen honger krijgt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moet je dat wel lusten.
Als het een eetpatroon is die TS voor zichzelf ziet op de langere termijn is dat meer dan prima. Anders zou ik zeggen, blijf vooral brood eten en brinta als dat je voorkeur heeft en vindt daar de balans in. Anders is die balans er na het afvallen alsnog niet. Maar zoals je het nu zegt heb je zeker gelijk.
Klopt, maar het is natuurlijk niet verkeerd om jezelf zelfbeheersing aan te leren wat brood betreft. Voor mij zal het ook altijd een grote valkuil blijven, maar beleg maakt verschil als ook het soort brood wat je tot je neemt. Maar liever nog havermout.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:08 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Brood enzo veel te calorie-dense. Het is makkelijk om daar te veel van te eten en moeilijk om daar weinig van te eten. Je kunt je letterlijk heel de dag volstouwen met kwark zonder af te vallen - je zit na zo'n halve kilo echt wel vol namelijk. Kwark vult de maag en zorgt ervoor dat je geen honger krijgt.
Eet gewoon wat je lekker vind, met mate.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:08 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Brood enzo veel te calorie-dense. Het is makkelijk om daar te veel van te eten en moeilijk om daar weinig van te eten. Je kunt je letterlijk heel de dag volstouwen met kwark zonder af te vallen - je zit na zo'n halve kilo echt wel vol namelijk. Kwark vult de maag en zorgt ervoor dat je geen honger krijgt.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk niet verkeerd om jezelf zelfbeheersing aan te leren wat brood betreft. Voor mij zal het ook altijd een grote valkuil blijven, maar beleg maakt verschil als ook het soort brood wat je tot je neemt. Maar liever nog havermout.
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=690quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk niet verkeerd om jezelf zelfbeheersing aan te leren wat brood betreft. Voor mij zal het ook altijd een grote valkuil blijven, maar beleg maakt verschil als ook het soort brood wat je tot je neemt. Maar liever nog havermout.
Beetje honger hebben zorgt ervoor dat mensen niet af kunnen vallen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:13 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Eet gewoon wat je lekker vind, met mate.
Wat is dat gezeur toch met wat honger hebben, drink een glas water en klaar.
Beetje honger hebben hoort erbij.
Ja, osteoporose en hart-en vaatziekten zijn altijd fijn.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:14 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=690
Zou dit niet aanraden als iemand af wilt vallen. Het is gezond, ja. Maar het wordt bijna altijd met melk bereid. En hoewel de vlokken opzwellen en redelijk wat ruimte innemen in de maag is het nog altijd lastig om hier weinig van te eten en kun je m.i. beter "vullend" eten zoals kwark.
Vult anders prima wmb.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:14 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=690
Zou dit niet aanraden als iemand af wilt vallen. Het is gezond, ja. Maar het wordt bijna altijd met melk bereid. En hoewel de vlokken opzwellen en redelijk wat ruimte innemen in de maag is het nog altijd lastig om hier weinig van te eten en kun je m.i. beter "vullend" eten zoals kwark.
Dat laatste is zeker belangrijk, maar je moet wel een balans vinden tussen "wat je lekker vindt" en wat goed voor je is. Dat is zeker zo als je gewend bent om te veel te eten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vult anders prima wmb.Het moet ook nog een beetje vol te houden zijn en dat lukt het beste als je wel dingen blijft eten die je lekker vindt.
Mee eens.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:22 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker belangrijk, maar je moet wel een balans vinden tussen "wat je lekker vindt" en wat goed voor je is. Dat is zeker zo als je gewend bent om te veel te eten.
Gooi je er toch wat van dit in?quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?
Dan zal ik me daar ook maar eens aan wagen. Dacht juist dat kwark helemaal niet zo vullend was.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:08 schreef Teydelyk het volgende:
Een halve kilo kwark is ongeveer evenveel als 1 boterham pindakaas. Probeer maar eens, haha.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:21 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dan zal ik me daar ook maar eens aan wagen. Dacht juist dat kwark helemaal niet zo vullend was.
Kwark vind ik ook op zich wel lekker, maar eet ik ook bijna nooit. Door m'n eigen antwoorden in dit topic merk ik wel dat ik eigenlijk best wel een boer ben wat eten betreft hahaha
Kies wel een soort kwark uit met veel eiwitten en weinig koolhydraten. Zit nogal veel variatie in.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:21 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dan zal ik me daar ook maar eens aan wagen. Dacht juist dat kwark helemaal niet zo vullend was.
Kwark vind ik ook op zich wel lekker, maar eet ik ook bijna nooit. Door m'n eigen antwoorden in dit topic merk ik wel dat ik eigenlijk best wel een boer ben wat eten betreft hahaha
Heb niet altijd zin om 's ochtends daarmee bezig te zijn en dan ben ik liever snel klaar. Bovendien kost veel - niet alle - vers fruit (appel word ik persoonlijk echt misselijk van) me te veel geld als het niet in seizoen is,quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:14 schreef friekin_ het volgende:
Of frambozen of stukjes appel of aardbei..
Zal er op lettenquote:Op maandag 31 augustus 2015 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies wel een soort kwark uit met veel eiwitten en weinig koolhydraten. Zit nogal veel variatie in.
Geen kwark met een smaakje dus haha.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kies wel een soort kwark uit met veel eiwitten en weinig koolhydraten. Zit nogal veel variatie in.
Is dat zo?quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:28 schreef Teydelyk het volgende:
Geen kwark met een smaakje dus haha.
weer suiker. Ik doe er zelf wat fruit in om het eetbaar te maken. Daarnaast niet meteen uit de koelkast eten omdat de structuur dan redelijk taai is. Op kamertemperatuur is hij een stuk vloeibaarder.quote:
goeie tip!quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:32 schreef Teydelyk het volgende:
weer suiker. Ik doe er zelf wat fruit in om het eetbaar te maken.
Beetje honger hoort bij afvallen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:22 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar wat werkt echt maar een kwartiertje of zo.
Nee hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:00 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Beetje honger hoort bij afvallen.
Laat uit wetenschappelijk onderzoek nou blijken dat met stip op nr 1 "honger" de belangrijkste oorzaak is voor het falen van een dieet. Niet zo'n goed idee dus.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:00 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Beetje honger hoort bij afvallen.
De oorzaak van het falen zijn slapjanussen die liever een maagverkleining laten zetten dan even door te bijten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laat uit wetenschappelijk onderzoek nou blijken dat met stip op nr 1 "honger" de belangrijkste oorzaak is voor het falen van een dieet. Niet zo'n goed idee dus.
En heb je ook een manier om slapjanussen - als je ze per se zo wilt noemen - even van karakter te laten veranderen? Want anders lijkt honger voorkomen me een stuk makkelijker.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
De oorzaak van het falen zijn slapjanussen die liever een maagverkleining laten zetten dan even door te bijten.
Waarom moet alles perse makkelijk en simpel zijn. Stel je gewoon niet zo aan en douw minder eten naar binnen.
Lees je eens inquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:24 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
De oorzaak van het falen zijn slapjanussen die liever een maagverkleining laten zetten dan even door te bijten.
Waarom moet alles perse makkelijk en simpel zijn. Stel je gewoon niet zo aan en douw minder eten naar binnen.
Ah.... gelijk de uitzondering.... het zondig momentje.... ah, ik pak dat koekje wel, voor de rest eet ik toch gezond.... ah, ik gooi die suikerzooi wel in mijn pap, voor de rest eet ik toch gezond.... ah, ik eet dat BigMac menu wel, voor de rest eet ik toch gezond.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Gooi je er toch wat van dit in?![]()
. Ok, het is misschien niet megagezond, maar zo erg is het ook weer niet als je voor de rest gezond eet.
Uhm nee hoor,quote:Op dinsdag 1 september 2015 07:34 schreef avotar het volgende:
[..]
Ah.... gelijk de uitzondering.... het zondig momentje.... ah, ik pak dat koekje wel, voor de rest eet ik toch gezond.... ah, ik gooi die suikerzooi wel in mijn pap, voor de rest eet ik toch gezond.... ah, ik eet dat BigMac menu wel, voor de rest eet ik toch gezond.
Ik hoef me niet in te lezen, ik kom aan wanneer ik wil en ik verlies vet wanneer ik dat wil.quote:
nee, over de nawerkingen van een maagband of verkleining. Wat je daarna nog moet doen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:10 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ik hoef me niet in te lezen, ik kom aan wanneer ik wil en ik verlies vet wanneer ik dat wil.
Discipline, meer is het niet.
Natuurlijk is dat nuttig, discipline is enorm belangrijk bij afvallen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nee, over de nawerkingen van een maagband of verkleining. Wat je daarna nog moet doen.
En fijn dat jij zo'n discipline hebt, maar niet echt nuttig voor dit topic
Compensatieopvattingen...quote:Op dinsdag 1 september 2015 07:34 schreef avotar het volgende:
[..]
Ah.... gelijk de uitzondering.... het zondig momentje.... ah, ik pak dat koekje wel, voor de rest eet ik toch gezond.... ah, ik gooi die suikerzooi wel in mijn pap, voor de rest eet ik toch gezond.... ah, ik eet dat BigMac menu wel, voor de rest eet ik toch gezond.
Geef dan tips. Met enkel loze opmerkingen kom je er nietquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:02 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat nuttig, discipline is enorm belangrijk bij afvallen.
Kan je ook aan werken hè, wordt je niet mee geboren.
Realistische, haalbare doelen stellen, voor zowel de korte als lange termijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Geef dan tips. Met enkel loze opmerkingen kom je er niet
Welke zou jij bv. aanraden? Ik heb nu altijd de magere Franse kwark van AH, eet als ontbijt een halve bak (250 gr) met 2 stuks fruit erdoor. Maar, na 45 min heb ik toch al wel weer zin in iets.. Zou liever hebben dat ik tot de lunch op m'n ontbijt kon zonder trek te hebben.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Fage.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:47 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Welke zou jij bv. aanraden? Ik heb nu altijd de magere Franse kwark van AH, eet als ontbijt een halve bak (250 gr) met 2 stuks fruit erdoor. Maar, na 45 min heb ik toch al wel weer zin in iets.. Zou liever hebben dat ik tot de lunch op m'n ontbijt kon zonder trek te hebben.
Zoiets zou ik dus ook doen. Of jezelf dwingen elke dag wat oefeningen te doen, ook al heb je er geen zin in.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Realistische, haalbare doelen stellen, voor zowel de korte als lange termijn.
In het boek 'lose the fat, feed the muscles' worden daar enkele hoofdstukken over gesproken, echt een aanrader en op bijna alle zaken in je leven toepasbaar.
Idd, juist als je er geen zin in hebt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zoiets zou ik dus ook doen. Of jezelf dwingen elke dag wat oefeningen te doen, ook al heb je er geen zin in.
Kan je toch weer trots zijn op jezelfquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:54 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Idd, juist als je er geen zin in hebt.
Dat gevoel naderhand als je het toch hebt gedaan is echt machtig!
Waarom zou je niet iets nemen tussen je ontbijt en lunch? Eet gewoon om de 2 a 3 uur iets.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:47 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Welke zou jij bv. aanraden? Ik heb nu altijd de magere Franse kwark van AH, eet als ontbijt een halve bak (250 gr) met 2 stuks fruit erdoor. Maar, na 45 min heb ik toch al wel weer zin in iets.. Zou liever hebben dat ik tot de lunch op m'n ontbijt kon zonder trek te hebben.
Ja maar daar draait het juist om, dat motiveert om het nogmaals te doen. En zo slijp je die nieuwe patronen er in.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan je toch weer trots zijn op jezelf
Daarom vroeg ik ook om tips! Ik doe het zo al langer maar voor TS zal het wel handig zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ja maar daar draait het juist om, dat motiveert om het nogmaals te doen. En zo slijp je die nieuwe patronen er in.
Ja het was ook meer als reactie op verschillende mensen die ik hier zag roepen dat kwark zo enorm vult! Ik vond namelijk inderdaad van nietquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:57 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Waarom zou je niet iets nemen tussen je ontbijt en lunch? Eet gewoon om de 2 a 3 uur iets.
Of neem een beter ontbijt, alleen kwark met wat fruit is ook wel weinig, gooi er wat muesli of oats bij ofzo, vult als de nete.
Mfp is nauwelijks werk. Ik scan het eten niet, maar ook dat hoef je alleen de eerste keer dat je iets eet te doen toch? Daarna staat het in je geheugen. Kost me nog geen 5 min per dag om het in te voeren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:57 schreef rkd het volgende:
ik gebruikt de MyFitnessPal App, het is wel wat werk omdat je al je eten moet scannen. Maar het geeft je wel bewustwording van welk voedsel veel calorieen heeft en welke niet.
Ik vind het erg prettig werken en ik ben al 3kg kwijt in 3 weken. Puur door bewust te eten.
Dus niks uithongeren ofzo, gewoon bewust zijn van wat je in je mond stopt.
Ik vind het zelf ook geen werk en eigenlijk best leukquote:Op dinsdag 1 september 2015 10:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mfp is nauwelijks werk. Ik scan het eten niet, maar ook dat hoef je alleen de eerste keer dat je iets eet te doen toch? Daarna staat het in je geheugen. Kost me nog geen 5 min per dag om het in te voeren.
Je weet dat alcohol net zoveel energie bevat als suiker!? Je drinkt dus drie dagen per week 1 liter vocht met 12-14% suiker en nog een liter met 5% suiker erbij. Daar wordt bijna iedereen kogelvet van. Of je moet jong en man zijn en daarbij ook behoorlijk sporten.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:49 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ja, dat gaat wel op in één avond. Dat dus zo'n 3 dagen per week. Soms wel eens doordeweeks ook. Ik weet dat het redelijk fors is. Daar is volgens mij ook wel winst te behalen ja.
Alcohol is uit den boze.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:49 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ja, dat gaat wel op in één avond. Dat dus zo'n 3 dagen per week. Soms wel eens doordeweeks ook. Ik weet dat het redelijk fors is. Daar is volgens mij ook wel winst te behalen ja.
Overweeg anders iets van muesli om 1 van je stuks fruit te vervangen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:47 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Mag ik dat iets nuanceren?quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:33 schreef Puntenjager het volgende:
Verder is dat gelul over brood en gluten puur een modehype. 1 boek genaamd 'Bread Belly' en de hele wereld denkt dat die crap waar is.
Dat denk ik ook zeker ja. Ik heb mezelf inderdaad de komende tijd alcohol verboden.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:46 schreef avotar het volgende:
Alcohol is uit den boze.
Als je serieus wil gaan afvallen, is dat je eerste winst.
Gewoon niet meer doen. Geen excuses.
Ik ga wel minderen met brood in ieder geval. Niet meer 6 tot 8 boterhammen. 2 tot 4 boterhammen is wel genoeg. Beetje afwisselen met knäckebröd, rijstwafels en fruit. Gekookt eitje af en toe. Gewoon ook effe wat meer variatie in de tent. Dat is denk ik ook wel gewoon een stuk gezonder en zo. En vind het ook eigenlijk erg lekker.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:33 schreef Puntenjager het volgende:
Verder is dat gelul over brood en gluten puur een modehype. 1 boek genaamd 'Bread Belly' en de hele wereld denkt dat die crap waar is.
Ik dacht dat je van witte, droge wijn (of rosé) niet dik werd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:33 schreef Puntenjager het volgende:
Je weet dat alcohol net zoveel energie bevat als suiker!? Je drinkt dus drie dagen per week 1 liter vocht met 12-14% suiker en nog een liter met 5% suiker erbij. Daar wordt bijna iedereen kogelvet van.
Zout boeit niet. Als je maar nokt met dat brood en pindakaas eten. Google "hoe aankomen" en dan zul je dat als tips zien... ipv afvallen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:08 schreef Roberta_J het volgende:
Ik zie wel aan de teller van voedingscentrum dat ik alweer over het toegestane aantal zout heen ben.
Dat gaat snel als je niet oplet...
Wat een onzin. Als ts lekker een boterhammetje met pindakaas wil eten moet hij dat gewoon doen. Hij valt af zolang hij onder zijn onderhoud eet.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:58 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Zout boeit niet. Als je maar nokt met dat brood en pindakaas eten. Google "hoe aankomen" en dan zul je dat als tips zien... ipv afvallen.
Dit. Met mate. Af en toe mag je echt wel iets lekker s, maar hou het binnen de perken. Verheug je erop, en vind het daarna ook goed en trek dan de broekriem weer aan. Je houdt het ook niet vol als je jezelf alles ontzegt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ts lekker een boterhammetje met pindakaas wil eten moet hij dat gewoon doen. Hij valt af zolang hij onder zijn onderhoud eet.
Nou vind ik ook, als je er maar geen 4 neemt, pindakaas op die Vezelrijke crackers van Wasa isquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als ts lekker een boterhammetje met pindakaas wil eten moet hij dat gewoon doen. Hij valt af zolang hij onder zijn onderhoud eet.
maar het is niet makkelijk. Je zit zo boven onderhoud als je zulk calorierijk voedsel eet de hele dag.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
jointje kom je niet van aan hoorquote:Op dinsdag 1 september 2015 21:41 schreef Roberta_J het volgende:
Ik heb vandaag 2102 kcal gegeten. Dan zit er ook onder
Maar kan helaas niet bewegen door een ontsteking. Daar baal ik dan weer van. Heeft lekker veel zin dan. Ja zeg, dan zou je je toch haast volgieten met drank en er zelfs een joint bij roken?
Maar ja, dat doe ik niet!
echt?quote:
Gut o gut, een boterham met pindakaas wat calorierijkquote:Op dinsdag 1 september 2015 21:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
maar het is niet makkelijk. Je zit zo boven onderhoud als je zulk calorierijk voedsel eet de hele dag.
250kcal per sneequote:Op dinsdag 1 september 2015 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gut o gut, een boterham met pindakaas wat calorierijk
15 gram pindakaas is ongeveer 100 kcalquote:
Je kan ook afvallen door altijd bij de Mc donalds te eten, maar er zijn makkelijkere manieren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
15 gram pindakaas is ongeveer 100 kcal
1 snee volkorenbrood 85 kcal
En dan nog.
Een boterham met pindakaas is echt the cause of all evil inderdaad.
De makkelijkste manier is om minder te eten dan wat je verbrand.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:00 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je kan ook afvallen door altijd bij de Mc donalds te eten, maar er zijn makkelijkere manieren.
Het is makkelijker om minder te eten dan wat je verbrand wanneer je geen calorierijk voedsel naar binnen werkt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De makkelijkste manier is om minder te eten dan wat je verbrand.
Simpeler wordt het niet.
Je kan toch écht beter een volkorenboterham met pindakaas eten dan een Big Mac hoorquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:00 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je kan ook afvallen door altijd bij de Mc donalds te eten, maar er zijn makkelijkere manieren.
Ik heb nooit iets anders gezegd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Je kan toch écht beter een volkorenboterham met pindakaas eten dan een Big Mac hoor
oké, dan zijn we er uitquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:19 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets anders gezegd.
Elke dag een uur krachttraining en een halve marathon lopenquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.
10 kilo verliezen kan je in een week doen. Dat doen sporters die in een bepaalde gewichtsklasse uit moeten komen ook. Dat is dan echter vooral door het afdrijven van vochten, door je uit te drogen. Dat zit er een dag na de weigh in weer bij.
Ik denk dat jij 10 kilo vet wil verliezen.
Om 1 kilo vet te verliezen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je binnen krijgt.
Voor 2 kilo in de week, moet je dus elke dag 2000 kcal minder eten dan dat je verbruikt. Hoe dacht je dat te gaan doen zonder crashdieet?
Kan nietquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:25 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Elke dag een uur krachttraining en een halve marathon lopen
quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:41 schreef Roberta_J het volgende:
Maar kan helaas niet bewegen door een ontsteking. Daar baal ik dan weer van.
101 kcal, en dan het brood nog niet meegerekend. Aardig wat dus. Maar pindakaas zit wel weer vol gezonde vetten! Gewoon niet veel van nemen dus.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gut o gut, een boterham met pindakaas wat calorierijk
quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:07 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Mag ik dat iets nuanceren?
De meeste mensen hebben inderdaad geen last van gluten. Uit onderzoeken blijkt ook dat mensen die denken last te hebben van gluten vooral een 'reactie' hebben als ze dénken dat ze gluten eten, ongeacht of het zo is.
Echter eten we in het westen wel heel veel tarwe - terwijl er zoveel verschillende granen zijn - en dat is relatief zwaar verteerbaar. Dus dat mensen daar last van hebben of een iets gezwollen buik krijgen, kan op zich best kloppen. In die zin kan wat minder brood eten en wat meer variëren geen kwaad.
Ik heb chronische darmklachten en volg nu een FODMAP-arm dieet, dat wil zeggen dat ik bepaalde voedingsmiddelen moet mijden, omdat ze soorten koolhydraten bevatten die lastiger verteerbaar zijn. Het is toevallig zo dat de FODMAP-rijke granen dezelfde zijn als de glutenhoudende granen: tarwe, rogge, gerst en spelt. FODMAPs zijn niet bekend, gluten kennen we al langer, dus richten mensen zich daar (begrijpelijk, maar) onterecht op.
De theorie is dat deze koolhydraten niet goed verteerd verder in de darm terecht komen, waardoor bepaalde bacteriën zorgen voor gasvorming en eventueel dus pijn of winderigheid, als je daar gevoelig voor bent. FODMAPs zitten overigens in allerlei voedsel in verschillende mate, maar behalve dus in tarwe vooral in peulvruchten, uien, zuivel en fruit.
Goede post.quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:07 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Mag ik dat iets nuanceren?
De meeste mensen hebben inderdaad geen last van gluten. Uit onderzoeken blijkt ook dat mensen die denken last te hebben van gluten vooral een 'reactie' hebben als ze dénken dat ze gluten eten, ongeacht of het zo is.
Echter eten we in het westen wel heel veel tarwe - terwijl er zoveel verschillende granen zijn - en dat is relatief zwaar verteerbaar. Dus dat mensen daar last van hebben of een iets gezwollen buik krijgen, kan op zich best kloppen. In die zin kan wat minder brood eten en wat meer variëren geen kwaad.
Ik heb chronische darmklachten en volg nu een FODMAP-arm dieet, dat wil zeggen dat ik bepaalde voedingsmiddelen moet mijden, omdat ze soorten koolhydraten bevatten die lastiger verteerbaar zijn. Het is toevallig zo dat de FODMAP-rijke granen dezelfde zijn als de glutenhoudende granen: tarwe, rogge, gerst en spelt. FODMAPs zijn niet bekend, gluten kennen we al langer, dus richten mensen zich daar (begrijpelijk, maar) onterecht op.
De theorie is dat deze koolhydraten niet goed verteerd verder in de darm terecht komen, waardoor bepaalde bacteriën zorgen voor gasvorming en eventueel dus pijn of winderigheid, als je daar gevoelig voor bent. FODMAPs zitten overigens in allerlei voedsel in verschillende mate, maar behalve dus in tarwe vooral in peulvruchten, uien, zuivel en fruit.
Spuit 103423quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:54 schreef mandietjuh het volgende:
Er is een app. Die heet Myfitnesspal en daar kan je logboek bijhouden wat je eet.
Ik vond het wel een goede reminderquote:
Yeap.... hele zomer geen last van gehad, maar daar is die takkebitch weer!quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:27 schreef FANN het volgende:
Dat zei jij toch?
ik weet niet of jij reuma hebt?
Ja, da's dus balenquote:Op woensdag 2 september 2015 00:33 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Yeap.... hele zomer geen last van gehad, maar daar is die takkebitch weer!
Maar goed, ga wel weer over.
+1quote:Op woensdag 2 september 2015 09:40 schreef Ravage het volgende:
Fatsecret.nl is w.m.b. de beste site om je calorieën bij te houden. Stomme naam, maar wel een gigantische database met Nederlandse producten, inclusief huismerkeb
calorieën bij houden lijkt me écht zo'n gedoe.... dat doe ik nooit, je weet toch gewoon wel ongeveerquote:
quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.
Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.
Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis
Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.
De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.
Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.
Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?
Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.
Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
PS Sonja Bakker moet dooood!
LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
Waarom gokken als bijhouden echt peanuts is anno 2015.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:51 schreef FANN het volgende:
[..]
calorieën bij houden lijkt me écht zo'n gedoe.... dat doe ik nooit, je weet toch gewoon wel ongeveer
wat je kan eten? Minder brood en als je brood eet liever volkorenbrood, minder aardappelen, meer
groente, gezonde Smoothie's, niet teveel, of liever helemaal geen, frisdrank of alcohol, maar
af en toe zondigen mag best, anders hou je dat niet je hele leven vol.
Een keertje pannenkoeken eten of iets lekker bij de koffie of een wijntje of twee ga je ook niet
dood van en als je het bij ''soms'' houdt wordt je daar ook niet dik van, doe je de volgende dag gewoon weer een beetje verstandiger...
Je wil die 10 kg er toch af houden en niet voor even? Dus moet je gewoon anders gaan
eten, dat topic van Piet Verdriet staan ook goeie dingen in trouwens.
[..]
mew.... nou ja moeten jullie zelf weten, ik doe het in elk geval nooitquote:Op woensdag 2 september 2015 13:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Waarom gokken als bijhouden echt peanuts is anno 2015.
Meten in weten.
Mensen die op fok advies moeten vragen hoe af te vallen weten echt niets van afvallen/vetverlies, juist die groep moet het goed bijhouden.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef FANN het volgende:
[..]
mew.... nou ja moeten jullie zelf weten, ik doe het in elk geval nooit
okéquote:Op woensdag 2 september 2015 14:02 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Mensen die op fok advies moeten vragen hoe af te vallen weten echt niets van afvallen/vetverlies, juist die groep moet het goed bijhouden.
Sowieso kan 300 calorieen het verschil maken tussen netjes afvallen en geen resultaat, dus bijhouden is toch echt belangrijk.
Dan yoghurt proberen?quote:Op woensdag 2 september 2015 14:23 schreef Roberta_J het volgende:
Blegh, magere kwark gaat geen blijvertje worden denk ikMet banaan en appel en doorheen nog enigszins te vreten, maar vind het absoluut niet lekker. Dan liever die commerciële kwark van mona en zo, met een hoop suiker in
Ananas maakt het fantastisch!quote:Op woensdag 2 september 2015 14:23 schreef Roberta_J het volgende:
Blegh, magere kwark gaat geen blijvertje worden denk ikMet banaan en appel en doorheen nog enigszins te vreten, maar vind het absoluut niet lekker. Dan liever die commerciële kwark van mona en zo, met een hoop suiker in
Zoetstof en kaneel. Nuff said.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:23 schreef Roberta_J het volgende:
Doe je zelf een klein beetje suiker/honing oid erdoor en dan steeds wat minder. Dan maak je het gezonder, maar is het wel haalbaar.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:23 schreef Roberta_J het volgende:
Zou de volgende keer het nog eens een poging geven met bovenstaande tips ja. Effe wat erdoorheen. De smaak van zichzelf vond ik echt gewoon smerig!quote:Op woensdag 2 september 2015 15:40 schreef LadyOracle het volgende:
Doe je zelf een klein beetje suiker/honing oid erdoor en dan steeds wat minder. Dan maak je het gezonder, maar is het wel haalbaar.
quote:Op woensdag 2 september 2015 15:55 schreef Roberta_J het volgende:
Vooral dat knäckebröd vezelrijk is op weg m'n nieuwe favorietje te worden![]()
Lekker licht, maar toch voedzaam. goeie smaak!
Hoeft ook niet, ik heb gelijk.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Wat? Ik had geen zin in een hele discussie over dat tellen
als ik weer oke zeg ga je weer ditquote:Op woensdag 2 september 2015 17:00 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, ik heb gelijk.
Kan ik je verleiden met instemmen dat onervaren beginnende afvallers hun calorieen moeten tellen omdat ze simpelweg niet kunnen inschatten hoeveel ze binnen krijgen?quote:Op woensdag 2 september 2015 17:01 schreef FANN het volgende:
[..]
als ik weer oke zeg ga je weer ditdoen, dus eh......... tja
mja...... dat is wel een goed argumentquote:Op woensdag 2 september 2015 17:03 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Kan ik je verleiden met instemmen dat onervaren beginnende afvallers hun calorieen moeten tellen omdat ze simpelweg niet kunnen inschatten hoeveel ze binnen krijgen?
Eet gewoon drie normale maaltijden op een dag in plaats van allerlei rommel.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:55 schreef Roberta_J het volgende:
Vooral dat knäckebröd vezelrijk is op weg m'n nieuwe favorietje te worden![]()
Lekker licht, maar toch voedzaam. goeie smaak!
Ja, dat denk ik ook dat kan ik dus zien zónder al die calorieen op te tellen die in de OP staanquote:Op woensdag 2 september 2015 17:05 schreef okedoei het volgende:
Je eet te veel. Begin daar eens mee.
quote:Op woensdag 2 september 2015 17:03 schreef FANN het volgende:
[..]
mja...... dat is wel een goed argument
Beter als een koekkie bij de koffiequote:Op woensdag 2 september 2015 17:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Eet gewoon drie normale maaltijden op een dag in plaats van allerlei rommel.
Het is gewoon flauwekul en nergens voor nodig.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Beter als een koekkie bij de koffie
Ja, ja, als het een manier van leven gaat worden dan zijn die Vezelrijke crackers helemaal nietquote:Op woensdag 2 september 2015 17:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is gewoon flauwekul en nergens voor nodig.
Doet het prima hier, en ja!quote:Op woensdag 2 september 2015 17:10 schreef FANN het volgende:
Je plaatje doet het niet, maar het zal wel iets met overwinning te maken hebben
ik kan het serieus niet zien, ik zie alleen tekst met victory erin... dus vandaarquote:Op woensdag 2 september 2015 17:11 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Doet het prima hier, en ja!
Vezelrijke crackers eten als manier van leven. Wat een armoe.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, ja, als het een manier van leven gaat worden dan zijn die Vezelrijke crackers helemaal niet
slecht.... ook als broodvervanging, maar goed wie ben ik ?
man... zo af en toe en ik eet ze vaak met kaas tomaat, harstikke lekkerquote:Op woensdag 2 september 2015 17:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vezelrijke crackers eten als manier van leven. Wat een armoe.
Spaghettiquote:Op woensdag 2 september 2015 17:14 schreef FANN het volgende:
[..]
man... zo af en toe en ik eet ze vaak met kaas tomaat, harstikke lekker![]()
ik leef niet op crackers ofzostraks ga ik Spaghetti eten trouwens
Met zelfgemaakte saus, van verse tomatenquote:
Het ging hier over ts toch.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:14 schreef FANN het volgende:
[..]
man... zo af en toe en ik eet ze vaak met kaas tomaat, harstikke lekker![]()
ik leef niet op crackers ofzostraks ga ik Spaghetti eten trouwens
Ja dat zei ik toch al en die vindt die crackers lekker, maar jij begint dat dan weer meteenquote:Op woensdag 2 september 2015 17:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het ging hier over ts toch.
Lekker juist joh, kut!quote:Op woensdag 2 september 2015 17:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vezelrijke crackers eten als manier van leven. Wat een armoe.
Spaghetti en dan geen vlees erinquote:Op woensdag 2 september 2015 17:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Met zelfgemaakte saus, van verse tomatenen veel groentes erin, wél parmezaanse kaas erin,
geen vlees want ik eet Vegetarisch
Prima joh. Succes met blijvend afvallen. Hoor graag hoeveel kilo je over drie maanden kwijt bent.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:17 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Lekker juist joh, kut!
En was vermorgen al een kilo kwijt! Nog achter de wasmachine gekeken, maar daar lag die niet
Je duimpie staat verkeerd als je dat fout vindtquote:Op woensdag 2 september 2015 17:18 schreef okedoei het volgende:
[..]
Spaghetti en dan geen vlees erin
Duimpje staat altijd omhoogquote:Op woensdag 2 september 2015 17:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Je duimpie staat verkeerd als je dat fout vindt![]()
maar ik zal dit topic even verlaten dan gaat het weer over TS ...
Dan heb ik ondergewicht!quote:Op woensdag 2 september 2015 17:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoor graag hoeveel kilo je over drie maanden kwijt bent.
quote:Op woensdag 2 september 2015 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat is met 12 weken. Je mag blij zijn als je per week 1 kilo afvalt.
Dan ben je best op de goede weg hoor en die 10 kg hoeft er écht niet heel snel vanaf, beterquote:Op woensdag 2 september 2015 22:53 schreef Roberta_J het volgende:
Ik drink ook vrijwel alleen water. Een groene/witte thee.
Vandaag ook niet eens brood gegeten. Kwam er net pas achter, haha.
Vandaag volgens de teller 1747 kcal geconsumeerd (maar zal wel iets meer zijn... marge van 150 kcal om en nabij of zo reken ik). En dat echt zonder moeite eerlijk gezegd. Sterker nog: bevalt me prima zo!quote:Op donderdag 3 september 2015 00:30 schreef FANN het volgende:
Dan ben je best op de goede weg hoor en die 10 kg hoeft er écht niet heel snel vanaf, beter
zo gaan eten en drinken dat het wég blijft....
gewoon rustig zo door gaan...quote:Op donderdag 3 september 2015 01:04 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Vandaag volgens de teller 1747 kcal geconsumeerd (maar zal wel iets meer zijn... marge van 150 kcal om en nabij of zo reken ik). En dat echt zonder moeite eerlijk gezegd. Sterker nog: bevalt me prima zo!
En ook nog een wandeling gemaakt
Thnxquote:
en nu volhoudenquote:Op donderdag 3 september 2015 01:13 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Thnx
Zal ook wel te maken hebben met het niet drinken, maar voel me ook echt goed! Dat nu meer gevarieerd en gezonder eten merk je direct heb ik het idee.
Misschien een beter idee geweest om die pasta te bewaren voor vanmiddag of vanavond?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:50 schreef Roberta_J het volgende:
Net als ontbijt pasta gegeten die ik nog van gisteravond over had. Nou, dat vind ik toch maar niks als ontbijt. Voelt vaag zo'n normalitere avondmaal
Zeker.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:54 schreef FANN het volgende:
Misschien een beter idee geweest om die pasta te bewaren voor vanmiddag of vanavond?
Misschien ontbijten met een Smoothie?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:02 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Zeker.Maar ik dacht: ik doe eens gek!
Maar daar komt geen vervolg op
Ik heb helaas geen blender... anders had ik allang in de weer geweest met die smoothies idd.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:03 schreef FANN het volgende:
Misschien ontbijten met een Smoothie?
CUL / Blenderontbijt (smoothies, papjes e.d.) #4
Neem er dan meteen eentje die ook bevroren fruit aankan, want in de winter kan je moeilijkquote:Op donderdag 3 september 2015 12:08 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen blender... anders had ik allang in de weer geweest met die smoothies idd.
Wil wel binnenkort effe gaan kijken voor een blender als ik geld heb.
Het zit dan ook bomvol vetten en suikers.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:13 schreef FANN het volgende:
[..]
Neem er dan meteen eentje die ook bevroren fruit aankan, want in de winter kan je moeilijk
aan aardbeien komen, en fruit zoals aardbeien en blauwe bessen of frambozen zijn
in die bevroren pakjes vaak goedkoper dan vers....
Maar voor bijvoorbeeld een Smoothie met véél spinazie en een beetje verse sinaasappelsap
en een advocado heb je wel genoeg aan een goedkopere blender, zo'n Smoothie is érg vullend
trouwens, kan je wel een paar uur op voort hoor
Hou er wel rekening mee dat de eerste paar kg's altijd snel gaan. Om teleurstelling te voorkomen als het over een paar weken wat langzamer gaat.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:17 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Lekker juist joh, kut!
En was vermorgen al een kilo kwijt! Nog achter de wasmachine gekeken, maar daar lag die niet
Maar het zijn goede vetten en fruitsuiker is toch weer effe andersquote:Op donderdag 3 september 2015 12:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Het zit dan ook bomvol vetten en suikers.
quote:Avocado’s en avocado olie bevatten veel enkelvoudige onverzadigde vetten, een vetzuur dat gezond is voor het hart, wat gezien wordt als een van de belangrijkste gezondheidsvoordelen van olijfolie.
http://gezond10.nl/voeding-dieet/avocado-gezond/quote:Een reden waarom avocado gezond is, komt omdat Avocado’s zeer voedzaam zijn en bevatten veel verschillende voedingsstoffen, waaronder 20 verschillende vitaminen en mineralen.
De mix lijkt me wat vreemd, maar vreemd genoeg om het eens te willen proberen.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het zijn goede vetten en fruitsuiker is toch weer effe anders![]()
veel vitamines ook enzo...
[..]
[..]
http://gezond10.nl/voeding-dieet/avocado-gezond/
Beslist geen slecht ontbijtje toch?
Hier gaat al een hoop fout. Dit is een en al vet wat je eet. Beperk je tot volkorenbrood (geen wit of bruin), neem 20+ kaas in plaats van gewone kaas (als het ook nog enigszins te vreten moet zijn, ga dan naar de kaasboer ipv de supermarkt), geen varkens- of rundvlees, geen pindakaas, en geen suiker.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:26 schreef Roberta_J het volgende:
Hallo,
Wat is een goede manier om redelijk snel 10 kg af te vallen?
Wat kun je het beste doen en het beste laten?
Mijn eetpatroon is nu als volgt:
- 6 tot 8 boterhammen per dag. Beleg: kaas, gebraden gehakt, filet american, boterhamworst, pindakaas (met heel dun laagje suiker) soms ham, snijworst
Limonadesiroop beval veel te veel suiker; kap daarmee.quote:Meestal gebruik ik 3 plakken worst op brood..
en dun laagje boter.
dat is dus m'n ontbijt (meestal 4 boterhammen), middageten en 's avonds laat nog na het avondeten vaak 2 boterhammen omdat ik 's avonds meestal nog honger heb en vaak laat naar bed ga.
Avond eten: meestal aardappelen (redelijk veel) en groente en een stukje vlees (gehakt bal, hamburger of stukje kipfilet oid.
frisdrank drink ik nooit. Ben meer van de thee en limonadosiroop.
Alcohol is ook een enorme caloriebom. Stop daarmee.quote:Alcohol: sowieso standaard in het weekend. Vaak een fles droge witte wijn (1L) en 2 halve liters bier. Meestal van donderdag tot zaterdag. Af en toe doordeweeks...
Je kan beter fietsen in plaats van hardlopen. Dat houd je langer vol, en daardoor kun je er dus ook meer vet mee verbranden. Sowieso verbrand je met hardlopen meer suiker dan vet; daar val je niet echt van af, maar je krijgt er wel veel honger van.quote:Sporten doe ik erg onregelmatig, maar als ik het doe ga ik hardlopen. Dit wil ik wel weer gaan oppakken bij het afvallen.
In elk geval raad ik aan om niet minder te eten, maar wel gezonder: meer vezels, minder suikers en vetten. En qua beweging wat meer op duursporten focussen in plaats van intensieve sporten.quote:Tot zo ver dus m'n voeding en beweging.....
Ik lees vaak dat brood (koolhydraten) niet echt goed is. Wat is bijvoorbeeld een goede broodvervanger? Zoals je kan lezen, behoort brood nogal standaard tot m'n dagelijkse eten!
Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben.
10 kilo afvallen in 5 weken zou heel mooi zijn....![]()
Brand los!!
Een hele zomer op de fiets naar mijn werk (23 km heen, 23 km terug): honger als een paardquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:50 schreef thabit het volgende:
Je kan beter fietsen in plaats van hardlopen. Dat houd je langer vol, en daardoor kun je er dus ook meer vet mee verbranden. Sowieso verbrand je met hardlopen meer suiker dan vet; daar val je niet echt van af, maar je krijgt er wel veel honger van.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een hele zomer op de fiets naar mijn werk (23 km heen, 23 km terug): honger als een paard
Niets afgevallen dus. Maar wel lekker gefietst
En mijn melkwitte benen kleurden lekker bij omdat ik meestal in korte broek gingquote:
Nah... wat wil je nog meerquote:Op vrijdag 4 september 2015 15:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En mijn melkwitte benen kleurden lekker bij omdat ik meestal in korte broek ging
Win-win
The bro is strong in this one.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Hier gaat al een hoop fout. Dit is een en al vet wat je eet. Beperk je tot volkorenbrood (geen wit of bruin), neem 20+ kaas in plaats van gewone kaas (als het ook nog enigszins te vreten moet zijn, ga dan naar de kaasboer ipv de supermarkt), geen varkens- of rundvlees, geen pindakaas, en geen suiker.
[..]
Limonadesiroop beval veel te veel suiker; kap daarmee.
[..]
Alcohol is ook een enorme caloriebom. Stop daarmee.
[..]
Je kan beter fietsen in plaats van hardlopen. Dat houd je langer vol, en daardoor kun je er dus ook meer vet mee verbranden. Sowieso verbrand je met hardlopen meer suiker dan vet; daar val je niet echt van af, maar je krijgt er wel veel honger van.
[..]
In elk geval raad ik aan om niet minder te eten, maar wel gezonder: meer vezels, minder suikers en vetten. En qua beweging wat meer op duursporten focussen in plaats van intensieve sporten.
Weet je wat het principe achter afvallen is?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Hier gaat al een hoop fout. Dit is een en al vet wat je eet. Beperk je tot volkorenbrood (geen wit of bruin), neem 20+ kaas in plaats van gewone kaas (als het ook nog enigszins te vreten moet zijn, ga dan naar de kaasboer ipv de supermarkt), geen varkens- of rundvlees, geen pindakaas, en geen suiker.
[..]
Limonadesiroop beval veel te veel suiker; kap daarmee.
[..]
Alcohol is ook een enorme caloriebom. Stop daarmee.
[..]
[..]
In elk geval raad ik aan om niet minder te eten, maar wel gezonder: meer vezels, minder suikers en vetten. En qua beweging wat meer op duursporten focussen in plaats van intensieve sporten.
Ja. Meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Je lichaam slaat energie op als vet, dus dat is ook wat je moet verbranden. Jezelf uithongeren heeft geen zin, want daar verbrand je niks mee en krijg je alleen maar een tekort aan essentiële voedingsstoffen van.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je wat het principe achter afvallen is?
Als je minder binnen krijgt hoef je ook minder te verbranden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja. Meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Je lichaam slaat energie op als vet, dus dat is ook wat je moet verbranden. Jezelf uithongeren heeft geen zin, want daar verbrand je niks mee en krijg je alleen maar een tekort aan essentiële voedingsstoffen van.
Uithongeren is een uiterste, maar je creëert er wel een tekort mee. Dat doe je niet enkel door meer te gaan bewegen. Ik zou juist aanraden het eerst met voeding op orde te krijgen en daarna pas te gaan sporten, anders blijf je naar verhouding veel eten. Het moet inderdaad niet zo zijn dat je een tekort aan voedingsstoffen binnenkrijgt, maar met groenten, fruit en mager vlees die laag zijn in kcal valt dat goed aan te vullen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja. Meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Je lichaam slaat energie op als vet, dus dat is ook wat je moet verbranden. Jezelf uithongeren heeft geen zin, want daar verbrand je niks mee en krijg je alleen maar een tekort aan essentiële voedingsstoffen van.
Goed bezig, maar staar je niet te blind op de kilo's in het begin.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:55 schreef Roberta_J het volgende:
Weer een kilo eraf
Heb gisteren 2 keer een wandeling van een uur gemaakt, en dacht toen al: 'nou als ik morgen niet nog een kilo kwijt ben, weet ik het ook niet meer'. En idd, het hielp dus
Dat probeer ik ook te doen idd, om niet iedere dag te wegen. Ik noteer het sowieso maar één keer per week in m'n bijhoud-profiel van voedingscentrumquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:52 schreef Ludd het volgende:
Goed bezig, maar staar je niet te blind op de kilo's in het begin.
Met 2 uur wandelen verband je echt geen kilo vet. Niet eens in de buurt, waarschijnlijk niet veel meer dan 100 gram.
In het begin afvallen gaat gewoon erg snel. Dat is echter voornamelijk water weight, niet zozeer vet. Ik heb nogal wat schommelingen met mijn gewicht, en als ik na een paar weken ongezond eten, de draad weer op pak val ik de eerste week altijd wel 4-5 kilo af. Daarna gaat het echter veel minder hard.
Tip: ga je straks vooral niet elke dag wegen, maar doe dit 1 x per week op een vast tijdstip.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook te doen idd, om niet iedere dag te wegen. Ik noteer het sowieso maar één keer per week in m'n bijhoud-profiel van voedingscentrumOverigens zou ik met een snel verlies van 4-5 kilo al heel blij zijn. Hoef in principe dan nog maar een paar kilo om uit de overgewicht zone te zijn.
Hoewel het daarna wel verder gaat. Wil uiteindelijk mooi in het midden terecht komen en niet blijven hangen op randje overgewicht-gezond gewicht natuurlijk.
Verder heb ik nu ongeveer eenb calorieën-inname dat ongeveer de helft(!) is van wat ik hiervoor had. Ik heb laatst eens een gemiddelde dag van voor het afvallen zitten uitrekenen, inc. de drank, en kwam toen uit op o'n 3450 kcal per dag! Niet gek dus dat ik te dik ben geworden... drank tikt idd aardig aan. Verantwoordelijk voor zo'n 1000 tot 1200 extra calorieën (ja toen zat ik wel even zo van: 'de tering zeg'
). Dus op zich ook niet heel raar dat het er nu ook vrij snel weer af gaat wellicht... daarbij eet ik nu ook minder brood, ander beleg, en eigenlijk alleen maar gezond en licht eten. Zit nu gemiddeld op tussen de 1730 en 2100 caloriën per dag of zo. Wat zo'n beetje een halvering is. En eerlijk gezegd vind ik het nog beter bevallen ook. Het voelt beter, smaak beter, meer variatie. Dus denk dat ik dit er maar in ga houden.
M'n valkuil is vooral de drank waarschijnlijk. Nu bevalt het me prima zonder, maar er zal weer een moment komen natuurlijk. Daarmee zal ik echt mate moeten gaan leren zien te houden.
Goed bezig. Meestal doen topicstarters die om afvaltips vragen niet daadwerkelijk wat met de tips, maar ik heb het idee dat het jou wel gaat lukken als je doorzet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook te doen idd, om niet iedere dag te wegen. Ik noteer het sowieso maar één keer per week in m'n bijhoud-profiel van voedingscentrumOverigens zou ik met een snel verlies van 4-5 kilo al heel blij zijn. Hoef in principe dan nog maar een paar kilo om uit de overgewicht zone te zijn.
Hoewel het daarna wel verder gaat. Wil uiteindelijk mooi in het midden terecht komen en niet blijven hangen op randje overgewicht-gezond gewicht natuurlijk.
Verder heb ik nu ongeveer eenb calorieën-inname dat ongeveer de helft(!) is van wat ik hiervoor had. Ik heb laatst eens een gemiddelde dag van voor het afvallen zitten uitrekenen, inc. de drank, en kwam toen uit op o'n 3450 kcal per dag! Niet gek dus dat ik te dik ben geworden... drank tikt idd aardig aan. Verantwoordelijk voor zo'n 1000 tot 1200 extra calorieën (ja toen zat ik wel even zo van: 'de tering zeg'
). Dus op zich ook niet heel raar dat het er nu ook vrij snel weer af gaat wellicht... daarbij eet ik nu ook minder brood, ander beleg, en eigenlijk alleen maar gezond en licht eten. Zit nu gemiddeld op tussen de 1730 en 2100 caloriën per dag of zo. Wat zo'n beetje een halvering is. En eerlijk gezegd vind ik het nog beter bevallen ook. Het voelt beter, smaak beter, meer variatie. Dus denk dat ik dit er maar in ga houden.
M'n valkuil is vooral de drank waarschijnlijk. Nu bevalt het me prima zonder, maar er zal weer een moment komen natuurlijk. Daarmee zal ik echt mate moeten gaan leren zien te houden.
Goed bezigquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Haha inderdaad.Die gewoonte zal ik los moeten laten. Ik heb het ook niet per sé nodig, maar het is wel iets van 15 jaar lang de gewoonte geweest ieder weekend. Dus wel oppassen daar niet in terug te vallen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:53 schreef artelligence het volgende:
Goed bezig bewustwording is zoooo belangrijk. Merk het zelf ook nu ik alles bijhoud. En een drankje op z'n tijd moet echt wel kunnen. 5 ook wel oo een feestje. Zorg alleen voor dat je jezelf niet wijsmaakt dat iedere donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond een 'feestje' is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |