Bullshit, mijn moeder is fulltime alcoholist en die is echt wel veel vet verloren.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
De light variant van pindakaas raad ik af. Die is veel ongezonder dan de normale variant.
Een andere reden waarom je alcohol beter kunt vermijden wanneer je wilt afvallen is het feit dat wanneer je alcohol in je bloed hebt je lichaam geen vet meer verbrand. Je lichaam verbrandt namelijk liever alcohol dan vet. Daardoor duurt het afvallen ook weer langer.
Nee joh! 1550 - 1600 kcal gemiddeld.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Mijn hemel wat een strafkamp dieet, wat is dit 1200 calorieen ofzo?
Ja had de noten enzo (als snoep) nog niet zien staan, schrok ff.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:39 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee joh! 1550 - 1600 kcal gemiddeld.
Boeit over de langere termijn helemaal niks als je energiebalans negatief is. Dan zal je lichaam toch die vetten aan moeten spreken nadat de alcohol verbrand is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
De light variant van pindakaas raad ik af. Die is veel ongezonder dan de normale variant.
Een andere reden waarom je alcohol beter kunt vermijden wanneer je wilt afvallen is het feit dat wanneer je alcohol in je bloed hebt je lichaam geen vet meer verbrand. Je lichaam verbrandt namelijk liever alcohol dan vet. Daardoor duurt het afvallen ook weer langer.
Dit. Halveer de hoeveelheid aardappelen of rijst of pasta, vul dat aan met dubbel die hoeveelheid groenten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:46 schreef FANN het volgende:
Misschien minder aardappelen en meer groente?
[..]
quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:58 schreef bruinwerker het volgende:
van die watten eten waar je normaal gesproken make-up van je gezicht mee haalt. Die zwellen op in je maag waardoor je geen honger heb.
positief bij-effect is dat je je reet ook niet meer hoeft af te vegen.quote:
Bewustwording van wat je in je mond stopt en waar die kilo's vandaan komen is ook het belangrijkste.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:29 schreef Roberta_J het volgende:
Zit nu straks na het avondeten al op 1438 kcal...
Daar komen dan waarschijnlijk nog wel 2 boterhammen met beleg bij vanavond (vanaf morgen gaat het nieuwe regime echt in, als ik boodschappen heb gedaan). Maar valt op zich best mee toch...
Maar goed, nu heb ik vandaag ook wel zuinig gedaan. Er zitten ook dagen bij dat ik patat eet, of pizza, of een turkse pizza haal. Of saucijzen-/kaasbroodjes. ipv 4 boterhammen zou ik nu ook op een gemiddelde dag al op 6 kunnen zitten, met vetter beleg. En er zou vanavond nog een fles wijn bij hebben kunnen komen met 2 halve liters. Nou ja, wel leuk om het allemaal eens bij te houden in ieder geval. Maakt je toch heel wat bewuster.
Jij zult er als bruinwerker meer verstand van hebben dan ikquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:33 schreef bruinwerker het volgende:
positief bij-effect is dat je je reet ook niet meer hoeft af te vegen.
Inderdaad. Wel leuk dat je dat zo kan bijhouden op die site. Da's toch een stok achter de deur.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Bewustwording van wat je in je mond stopt en waar die kilo's vandaan komen is ook het belangrijkste.
Niet, niks gezoet. De smaak van zoetigheid zorgt ervoor dat je meer zoetigheid wil.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:50 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Waarmee zoet je dat trouwens? Honing of zo?
Ik vind dat ook wel lekker namelijk, maar deed er dan ook altijd wel een paar scheppen suiker bij om het lekker te maken. Alleen de honing van de supermarkt schijnt, dacht ik ook, te komen van bijen die gevoed worden met suikerwater. Dus dan eet je alsnog in feite gewoon veredelde suiker.
Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:39 schreef Radioheader het volgende:
Niet, niks gezoet. De smaak van zoetigheid zorgt ervoor dat je meer zoetigheid wil.
Je zou natuurlijk ook vanavond al geen boterhammen kunnen pakken. Want dat heeft niets te maken met of je boodschappen doet morgen. Hoe dan ook zul je minder moeten gaan eten, dus de eerst tijd heb je toch honger verschijnselen. Dat trekt weg.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:29 schreef Roberta_J het volgende:
Zit nu straks na het avondeten al op 1438 kcal...
Daar komen dan waarschijnlijk nog wel 2 boterhammen met beleg bij vanavond (vanaf morgen gaat het nieuwe regime echt in, als ik boodschappen heb gedaan). Maar valt op zich best mee toch...
Maar goed, nu heb ik vandaag ook wel zuinig gedaan. Er zitten ook dagen bij dat ik patat eet, of pizza, of een turkse pizza haal. Of saucijzen-/kaasbroodjes. ipv 4 boterhammen zou ik nu ook op een gemiddelde dag al op 6 kunnen zitten, met vetter beleg. En er zou vanavond nog een fles wijn bij hebben kunnen komen met 2 halve liters. Nou ja, wel leuk om het allemaal eens bij te houden in ieder geval. Maakt je toch heel wat bewuster.
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?
Die tips neem ik mee, thnx!quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef friekin_ het volgende:
Je zou natuurlijk ook vanavond al geen boterhammen kunnen pakken. Want dat heeft niets te maken met of je boodschappen doet morgen. Hoe dan ook zul je minder moeten gaan eten, dus de eerst tijd heb je toch honger verschijnselen. Dat trekt weg.
Aanvulling: de kleine tips zijn ook nog niet genoemd: langzaam eten en goed kauwen, glas water voor het eten..
Mijn suikergebruik is verder al laag.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:09 schreef LadyOracle het volgende:
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.
Lees nou eens wat je zegt... 'Ik gebruik weinig suiker, behalve dan op de pindakaas, in de koffie en in de Brinta'. Dat klopt niet hoor. En je drinkt dus vruchtensappen... En wat denk je dat er in alcohol zit, en in broodbeleg? Zelfs in vleeswaren zit suiker.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:19 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Mijn suikergebruik is verder al laag.al jaren... maar dat had ik ook er niet expliciet bij vermeld.
Op dat uberdunne laagje suiker over de pindakaas na danEnige suikers die mijn lijf binnenkomen zijn die de fabrikanten in dingen stoppen, maar daar ben ik al jaren vrij scherp op verder. Drink alleen soms vruchtensap waar wel een hoop in zit, en de suiker in m'n koffie, maar dat drink ik verder ook maar weinig. Voor de rest mijdt ik suiker al lang.
Alleen bij havermout of brinta hoort voor mij toch wel een schep suiker. Vind suiker daarin onmisbaar. Dus dat gaat 'm niet worden denk ik.
Denk niet dat ik heel erg hoef te kutten om dat suiker eigenlijk. Als ik dat gewoon beperk tot hooguit in de koffie. Daar krijg ik toch al weinig van binnen. 't zit 'm meer in de boterhammen en andere koolhydraten, waaronder dus ook de alcohol, de saucijzenbroodjes, turkse pizza's, broodbeleg, enne, meer bewegen!
Zeker wel. 10000kcal = 1kg. Dus dan zit je per week 20000kcal onder verbruik.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:33 schreef Ludd het volgende:
10 kilo in 5 weken is niet redelijk snel.
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooitquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:26 schreef LadyOracle het volgende:
Lees nou eens wat je zegt... 'Ik gebruik weinig suiker, behalve dan op de pindakaas, in de koffie en in de Brinta'. Dat klopt niet hoor. En je drinkt dus vruchtensappen... En wat denk je dat er in alcohol zit, en in broodbeleg? Zelfs in vleeswaren zit suiker.
Is er een reden dat je zo laat slaapt, sta je dan ook later op of heb je eigenlijk slaaptekort? Kort slapen zorgt ook vaak voor een hongergevoel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |